Hirviä jo aivan liikaa Lieksassa

salaako.kaataja

16

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metätmustanaan

      Samoten ku muslimeja , niitä on ihan paskaan asti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • erkinkaveri2016

      Kymmenen hirven lauma oli rantatiellä Vaaraniemellä. Isoja olivat.

      • Ja sudet olivat tuostakin hirvitokasta jo neljä syöneet;)

        Jos ei susilupia saada poikkeuksellisilla lupamenettelyillä HETI lisää (10-15)niin syövät kaikki rannanmailtakin. Sitten menee aivan HUKKAAN Riistanhoitoyhdistysten (Lieksa, Ilomantsi ym.) parin vuoden rauhoitukset. Ei riitä muutto- ja talvivaellushirviä onnettomille idän metsästysmaille, tantereille tuotottomille. Kalliille erällä käydä, paasata passissa pahoillansa, saamatta saalista vilultaan.


      • MarttiOlavi

        Oletko HimoTappaja? Minulle riittää sika-nautaa purkissa.


      • SikajaNauta
        MarttiOlavi kirjoitti:

        Oletko HimoTappaja? Minulle riittää sika-nautaa purkissa.

        Eikös nekin eläimet ole tapettu? Tehokasvatetut ja rääkätyt eläimet.
        Hirvi on eettinen valinta, luomuliha. Hiilijalanjälki pienin, jos sytyttää.. Lähilihaa.


    • örkkienErkki

      Itehän te tapoitte niillä ylimääräisillä valitusluvilla sen 550 hirveä rantamaille, jotka nyt puuttuu Lieksan alueen hirvikannasta.

      • katteellista.puhetta

        Milloin tuollainen hirvimäärä on tapettu valitusluvilla. Huh huh. Ase, luoti ja hirvihän siinä pitää olla, ei mikään valituslupa. Ihmeellinen väitös. valitusluvilla tapetaan hirviä; heh heh, ja olemattomia vielä. Ja nyt sitten susien syötäväksikin vielä riittää vaikka piti jo loppua ko. alueilta ajat sitten! Tyypillistä populismia, jota esiintyy jo politiikasta lainaten hirvimiesten hirveettömien keskinäisessä kateudessakin.


      • VanhaErästelijä

        Sudet lisääntyneet valtavasti Pielisen-Karjalassa ja Ilomantsissa.

        Milloinka ensimmäinen lapsi joutuu suden suuhun? Se on näillä susimäärillä vain ajan kysymys. Kylillä kulkevat viiden suden laumoina pelkäämättä talojen pihoissa ja Mätäsvaarassa susi tuli koirankopille päiväsaikaan.

        Ei susi tyhmä eläin ole, Venäjälle kun menee se ammutaan, täällä paijataan. Kannattaisi opettaa se täälläkin pelkäämään ihmistä. Muuten jonkun vauva poimitaan nukkumasta ulkoa suden suuhun. Näin pelkään.


      • karhunkaatelija
        VanhaErästelijä kirjoitti:

        Sudet lisääntyneet valtavasti Pielisen-Karjalassa ja Ilomantsissa.

        Milloinka ensimmäinen lapsi joutuu suden suuhun? Se on näillä susimäärillä vain ajan kysymys. Kylillä kulkevat viiden suden laumoina pelkäämättä talojen pihoissa ja Mätäsvaarassa susi tuli koirankopille päiväsaikaan.

        Ei susi tyhmä eläin ole, Venäjälle kun menee se ammutaan, täällä paijataan. Kannattaisi opettaa se täälläkin pelkäämään ihmistä. Muuten jonkun vauva poimitaan nukkumasta ulkoa suden suuhun. Näin pelkään.

        Jokin aika sitten vielä Venäjän Karjalassa maksettiin sudenkaatorahaa kuten Suomessakin ennen muinoin. Muistelen, että sudesta maksettiin vielä 60-luvulla 500 markkaa, mikä oli suuri rahasumma tuolloin.


      • VanhaErästelijä

        Siellä maksetaan edelleen kaatorahaa.


      • VanhaErästelijä
        karhunkaatelija kirjoitti:

        Jokin aika sitten vielä Venäjän Karjalassa maksettiin sudenkaatorahaa kuten Suomessakin ennen muinoin. Muistelen, että sudesta maksettiin vielä 60-luvulla 500 markkaa, mikä oli suuri rahasumma tuolloin.

        Laumat tulevat lisääntymään Pielisen-Karjalaan. Laskeppa huviksesi paljonko yksi susilauma lisääntyy kesän aikana.


      • VanhaErästelijä kirjoitti:

        Sudet lisääntyneet valtavasti Pielisen-Karjalassa ja Ilomantsissa.

        Milloinka ensimmäinen lapsi joutuu suden suuhun? Se on näillä susimäärillä vain ajan kysymys. Kylillä kulkevat viiden suden laumoina pelkäämättä talojen pihoissa ja Mätäsvaarassa susi tuli koirankopille päiväsaikaan.

        Ei susi tyhmä eläin ole, Venäjälle kun menee se ammutaan, täällä paijataan. Kannattaisi opettaa se täälläkin pelkäämään ihmistä. Muuten jonkun vauva poimitaan nukkumasta ulkoa suden suuhun. Näin pelkään.

        Hyvin kirjoittelit. Olen samaa mieltä susiasioissa.


      • sheriffinystävä

        Eli jo vanha kansa ymmärsi asiat paremmin kuin nykysuojelijat, vääriä asioita on ennenkin perusteettomasti suojeltu!

        Isisikään ei ole sutta kummempi;)


      • örkkiErkki
        katteellista.puhetta kirjoitti:

        Milloin tuollainen hirvimäärä on tapettu valitusluvilla. Huh huh. Ase, luoti ja hirvihän siinä pitää olla, ei mikään valituslupa. Ihmeellinen väitös. valitusluvilla tapetaan hirviä; heh heh, ja olemattomia vielä. Ja nyt sitten susien syötäväksikin vielä riittää vaikka piti jo loppua ko. alueilta ajat sitten! Tyypillistä populismia, jota esiintyy jo politiikasta lainaten hirvimiesten hirveettömien keskinäisessä kateudessakin.

        2000-luvun alussa tapettiin tuo määrä valitusteitse saaduilla valitusluvilla Lieksan ranta-alueelle. Lisänä oli vielä ne ne normaalit kaatoluvat. Ja nyt sitten hoopoillaan, missä on Lieksan alueen hirvet. Ne on siellä, missä ei hullunkiilto silmissä rakennettu metsästysmajoja ja lihankäsittelylaitoksia myydyillä hirvenlihoilla. .
        Muistiko jo heittää.


      • LuckyLuke1234
        örkkiErkki kirjoitti:

        2000-luvun alussa tapettiin tuo määrä valitusteitse saaduilla valitusluvilla Lieksan ranta-alueelle. Lisänä oli vielä ne ne normaalit kaatoluvat. Ja nyt sitten hoopoillaan, missä on Lieksan alueen hirvet. Ne on siellä, missä ei hullunkiilto silmissä rakennettu metsästysmajoja ja lihankäsittelylaitoksia myydyillä hirvenlihoilla. .
        Muistiko jo heittää.

        Kyllähän niitä hirviä rantamailla on tälläkin hetkellä enemmän kuin viime vuonna. Siellähän ne lieksan hirvet nimenomaan on. Luuleeko riistanhoitoyhdistyksen paukapäät että rantamaat toimisivat "kasvattajaseurana" muulle lieksalle mistä hirvet on tapettu ahneuksissaan suurilla yhteislupa-alueilla. Kyllä se muuttoliike on loppunut, ottakaa laput silmiltä aikuiset ihmiset.


    • Mitenkähän hirvet ovat voineetkaan elää satojatuhansia vuosia kuolematta sukupuuttoon kun susia on ollut läsnä?Vai voiko joku väittää että susia silloin oli vähemmän?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe