Tuossa männäviikolla kun veneen talvihuoltoa tein niin mieleeni juolahti että mikä pakko tuo merivesijäähdytyskierto on täyttää pakkasnesteellä. Eikö saman asian ajaisi jos sen kierron vaan ajaisi tyhjäksi. Tyhjänä se sitten talvehtisi. Muutama tippa vettä siellä kyllä voisi jäätyä ja laajentua kaikessa rauhassa.
Itse kyllä laitoin jäähdytysneste kuten tapana on. Mutta ajatus heräsi...
Merivesijäähdytys talvihuolto
Kyilo
1
99
Vastaukset
Selvyyden vuoksi ehkä on syytä mainita että puhe on makeavesijäähdytteisen koneen merivesipuolesta. Mielestäni on hyvä hurauttaa sekin läpi seoksella ettei sinne jäisi noita jäätyviä ja laajenevia "taskuja". Toisekseen saattaa pakoputken vesilukko-äänenvaimentajaan helposti jäädä enemmänkin vettä. Tulisi sekin siinä samalla varmistettua jäätymiseltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20411866
- 585569
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462887Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k212872- 432498
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342083Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471959Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131921- 381905
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71797