Onko viiltely autistisilla nuorilla (miksei aikuisillakin) kuinka yleistä? Itse viiltelen, koska oon niin yksinäinen ja erilaisuus ahdistaa mua välillä ja stressaannun myös aika herkästi, enkä muutenkaan oikein kestä itselläni mitään negatiivisia tunteita.
Autismi ja viiltely
5
308
Vastaukset
- kokietteiarvostaitseään
Ei oman kokemuksen mukaan niillä autistisilla joita minä tunnen. Yhden asperger erityisherkän tiedän nuorempana viillelleen, kun joutui luopumaan koirastaan. Siinä tilanteessa hän ehkä "rankaisi" itseään kun ei pystynyt vaikuttamaan tilanteeseen mitenkään.
- Aspergerinfo_YP
Hei
Aihe on asiallinen ottaa esiin; viiltely on ahdistuksenpurkukeino muiden joukossa, kuten päihteiden väärinkäyttökin, jota esiintyy paljonkin autisminkirjon henkilöillä, varsinkin, mikäli eivät ole saaneet tukitoimia ajoissa/ihminen on jätetty ns. oman onnensa nojaan vuosiksi ts. heitä ei ole mitenkään kukaan tukenut. Tällaista problematiikkaa nuorten ohella ilmenee keski-iästä vanhuuteen asti kaikilla autismikirjolaisilla, tosin muillakin, riippumatta yhteiskuntaluokasta taikka koulutustasosta, eli myös ei-diagnosoiduilla ns. "normikansalaisilla". Itse viiltelin joskus 15 v sitten, jonka lopetin, koska en saanut siitä enää mitään. Tsemppiä kaikille viiltelijöille; jokainen päättää omasta elämästään ja jos viiltely helpottaa, kannattaa tosiaan mennä vaikka pohtimaan asiaa jonkin ammattiauttajan kanssa yhdessä, miksi se helpottaa väliaikaisesti psykofyysistä tuskaa. - ruoki_aivot
Vitamiinit ja hivenaineet kehiin eli aivoille ravinteita
http://www.tritolonen.fi/artikkelit/184-autismi- Keskustelun_aloittaja
HAH! Ton artikkelin kirjoittaja ei tiedä autismista paskaakaan. Sitä paitsi mä syön joka aamu vitamiineja, eikä ne mun autismia oo parantanut.
- jööö.ööö
Itse olen assi ja viiltelen. Se alkoi joskus 14-vuotiaana, kun masennus meni vakavaks ja koenkin sen olevan ennen kaikkea äärimmäinen keino turruttaa tunteita, jotka sattuu vielä kovemmin henkisellä tasolla, ts. ensiapu tuskaan, jonka aikana haluais tappaa itsensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904