Porin julkinen hammashuolto, kokemuksia!

Hampilääkärikammoinen

Olen muutama kuukausi sitten muuttanut Poriin ja haluaisin kuulla kokemuksia Porin julkisesta hammashuollosta. Onko ihan nyrpeitä lääkäreitä vai ystävällisiä jotka ottaa myös pelkopotilaat huomioon?

Opiskelijana ei oikeen oo varmaa mennä yksityiselle.. :-(

24

2331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hampilääkärikammoinen

      Siis ei ole VARAA mennä yksityiselle :-D

      • Anonyymi

        Oliko pakko vetää asian vierestä nyt ei ollut kyse varallisuudesta.


    • hengissäolen

      Minulla on hyviä kokemuksia julkisisista hammaslääkäreistä.
      Olen käynyt Cygneuksen koululla ja myös Pormestariluodossa. Tuoreita kokemuksia ei ole.

    • Mjulkku

      Mikä on julkinen hammaslääkäri?
      Onko se sellainen jonka verotiedot on julki?

      • Anonyymi

        Sellainen jonka rikosrekisteri on julkistettu.


    • ViikkarinVili

      Porissa pääsee aika mukavasti hammaslääkärille. Itselläni halkesi hammas ja menin keskustan hl-asemalle ja kerroin tilanteen. Sain ajan puolen tunnin päähän ja hl Ilves hoiti hampaan pois. Korjattua sitä ei enää saanut. Mutta eipä ole ollut murheita sen jälkeen.

    • kirjoitakenttään

      Mulla on pelkästään huonoja kokemuksia Cygneuksen koululta, joten sitä en suosittele. Sote mahdollistaa hampurin tilaamisen myös lähikunnista, ainakin Ulvilasta.

      • odotetaan

        Sote on vielä kaukana.


      • tiedoksesi
        odotetaan kirjoitti:

        Sote on vielä kaukana.

        Ee, siis porilainen voi tilata hammaslääkärin myös Ulvilasta.


      • sxxt

        Pelkästään hyviä kokemuksia.


    • Hampilääkärikammoinen

      Ihanaa et tänne on vastailtu! Kiva ettei ihan hirveitä kokemuksia ilmeisesti oo ollu :-D saa toki kertoo vielä lisää kokemuksia!

    • Pelkästään hyviä kokemuksia. Käyn myös n. 3-5kk:n välein poistattamasta hammaskiven julkisella ja näppärästi tuntuu hoituvan!

      Paikat missä olen käynyt niin on:
      -Keskushammashoitola
      -Winnovalla (ammattikoululla)
      -käppärän ala-aste (muistaakseni)
      -Noormarkussa (ilmeisesti ala-asteella)

    • Pekka-P

      Keskushammashoitola Puuvillassa hyvää hoitoa olen saanut.
      Pari kertaa olen tarvinnut päivystysajan.Nopeasti olen hoitoon päässyt.

    • deonsana

      Olen käynny hampaanpoistossa pinkobaarissa. Palvelu pelaa.
      Huutaa vain kerran että morjes baarihomot niin aina lähtee. Viimeksi lähti kaksi kerralla. Etu ja kulmahammas. Eikä maksa mitään.

      • säästäminenetusijalla

        Puudutettiinko ensin?


      • Anonyymi
        säästäminenetusijalla kirjoitti:

        Puudutettiinko ensin?

        Puudutettiin. Puudute maksetaan etukäteen 13,50 - euroa per lasi. Saa itse määrätä paljonko puuduttaa.


    • Rysland

      Keskushammashoitolassa puuvillassa lähes kaikki ulkomaalaisia lääkäreitä.

      • Kuolasurkku

        Ja mitä sitten?? Kyllä he ovat silti kaikki hammaslääkäreitä. Ja päteviä tuntuvat olevan. Itse olen käynyt säännöllisesti kahdella ja molemmat ulkomaalaisia mutta erittäin hyviä.


      • Anonyymi
        Kuolasurkku kirjoitti:

        Ja mitä sitten?? Kyllä he ovat silti kaikki hammaslääkäreitä. Ja päteviä tuntuvat olevan. Itse olen käynyt säännöllisesti kahdella ja molemmat ulkomaalaisia mutta erittäin hyviä.

        Ollaan mekin ulkomaalaisia jos ruotsista katsotaan tai siihen riittää jo vaikka siikainen.


    • OsaaAsiansaHyvin

      Olen käynyt tällä julkisen puolen hammaslääkärillä Puuvillassa. Ei mitään valitettavaa. Osaa myös rauhoitella minua kun puristan rystyset valkoisina hammaslääkärin penkkiä.

      https://www.youtube.com/watch?v=WrKcmhaCqA0

    • Anonyymi

      Noormarkun hammashoitolassa kaksi vanhaa hirviö naista, kävin siellä eilen hammasta poistattamassa, mutta oli pakko lähteä kesken toimenpiteen, koska eivät osanneet edes puuduttaa oikein. Ikinä enää mene siihen puljuun. Neki kaks harakkaa sais jo jäähä eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Oliks ne ulkomaalaisia.


    • Anonyymi

      Julkinen puoli Porissa ei tee mitään, vaan repii hampaat pois, ei tule lisää ongelmia! Yksityinen tekee paremmin paikkaushoitoja, mutta osittain on paikka-aineet huonoja ja pohjatyöt surkeita. Monen hampaan joutuu laittaamaan kahdesti, koska ensimmäinen paikkaus on tehty huonosti. Jos julkisen puolen saa tekemään jotain, niin laatu on kohtuullista, sikäli kuin työ ei ole liian vaikea, jolloin taas ehdotetaan hampaan poistoa tai jätetään kokonaan tekemättä mitään. Porissa vallitsee hammaslääkäripula, jota paikataan julkisella puolella juuri valmistuneilla, jotka eivät osaa. Keskushammashoitola, jonka pitäisi tehdä ns. "kerralla kuntoon" projekteja, kieltäytyy säännöllisesti tekemästä mitään ja tutkimukset ovat huonoja, esim. vaikeat reiät ikenissä jää huomaamatta ja hoitamatta. Kaiken kaikkiaan Porissa on vain muutama ammattinsa oikeasti osaava ja myös tekevä hammaslääkäri. Suuri osa joko rahastaa tai tekee todella huonoa jälkeä, tai molempia!

    • Anonyymi

      Muuten oikein kelpo hoitajia mutta erään suurimman sairaalan ehkä pisin hammaslääkäri on selvästi väärällä alalla hermoilusta päätellen tai sitten on pahanlainen stressi joten pönttö on pahasti pehmennyt kaiken lisäksi esimiesasemassa mutta virka lienee poliittisen nimitysruletin seurausta.Voisi lähteä suosiolla ennenkuin näytetään ovea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2560
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1489
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      903
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      844
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe