Voiko tällä akkulaturilla ladata auton akkua joka on autossa kiinni?
https://www.tokmanni.fi/auton-huoltotarvikkeet/akkulaturi-smartcharge-12v-4a/7042287015158/dp
Ja vielä siten, että akkukaapelit ovat akussa kiinni?
uskaltaako ladata?
Auto on nissan almera vm 2000 noin suunnilleen.
Akun lataus kun akku on autossa paikallaan.
4
5705
Vastaukset
- pohjoist
Voi ladata .kiinnitä hauenleuat ensin akkuun sitten vasta pistoke rasiaan. Lue ohje,
- Ctekkiäkehiin
Tietenkin voi ladata, mutta josset vielä tuota mallia hankkinut, niin harkitse Ctekiä. Voi joutua maksamaan 10-20 euroa lisää, mutta siihen saa lisävarusteita paremmin, esim. Motonetistä. Jos tarvii esim. Webaston takia ladata säännöllisesti, niin jatkojohto on ihan ehdoton varuste, ettei aina tarvi aukoa konepeltiä akun latausta varten. Itse ostin Ctekin perusmallin viisi vuotta sitten. Mode-kytkimen vian takia vein ostopaikkaan juuri ennen 5 vuoden takuun päättymistä, sain rahat takaisin ja samalla rahalla uuden ja paremman mallin (toisesta kaupasta). Tavallaan ilmaiseksi sain käyttää sen 5 vuotta ja uudessa on taas takuu seuraavat 5 vuotta. Aiemmin asentamani kiinteä liitin ja jatkojohto toimii kuten ennenkin. Defassa on erilaiset liittimet tietysti.
- akkulatureista
Autossasi ei ole start&stop järjestelmää. Voit huoletta kytkeä laturin akkuun, vaikka akku olisikin kytkettynä auton sähköjärjestelmään. Uudemmissa Start&stop järjestelmällä varustetuissa autoissa on siinä akun navan luona anturi mittaamassa akun virtamäärää, minkä vuoksi akkulaturia ei voi kytkeä suoraan akkuun, ettei tämä anturi mene sekaisin. Vaan akku on joko irroitettava auton sähköjärjestelmästä tai sitten akkulaturin kaapelit on kytkettävä auton omiin apuvirran vastaanotto liittimiin.
Minulla on tismalleen sama akkulaturi. Eikä ole vielä tullut ongelmia vaikka olenkin ladannut 2003 Mazda 6 2.0l sport wagon, 2001 Volvo v40 2.0T autojen akkuja, irroittamatta akkua auton sähköjärjestelmästä jo useita kertoja. Samalla laturilla olen myös ladannut isompien moottoripyörienkin( muun muassa Suzuki bandit1200 ja 1584cc harley davidson road kingin) akkuja. Käyttökertoja on tuolle Defa smart charge 4A akkulaturille kertynyt jo varmaan yli 100 käyttökertaa. Kuten toisessa aiheessa olen kertonut, tuo Defa smart charge 4A akkulaturi ei pysty sitten lataamaan akkua ulkona yli -20 pakkasilla.
Ctek MXS 5.0 Polar olisi parempi valinta jos haluat pystyä lataamaan autosi akkua -30c pakkasillakin. - Tietämätönasiasta
Kiitos kaikille vastanneille. Asia tuli selväksi ja kerralla.
Tuo Ctek MXS 5.0 Polar on mulle ennestään tuntematon akkulaturi, kiitos tiedosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841