Miten saisi loppumaan

vihainenuusivaimoäiti

miehen exän ja lasten rahan kinuamisen? Koko ajan ollaa käsi ojossa j apyytävät meiltä rahaa vaikk ameillä on omakin perhe elätettävänä. Minä olen puolipäivätöissä enkä saa juurikaan mitään että miehen varassa elämme. Nyt miehenlapset pyytelee joka viikko lisää ja lisää ja eukko vikertaa ettei elareilla elä. Hyvänen aika olisikiitollinen että mies maksaa kuukausittain ja hoitaa myös lapsiaan.
En minäkään saa rahaa juurikaan enempää ja silti pärjään. Ottaisi minusta oppia, ja vielä jaetaan rahaa heille.
idin kuuluu hoitaa lapset ja ostella heille elareilla ja omilla rahoilla mitä tarvii, eikä enää lisää pitäisi saada, meilllä on hurjat asumiskulut ja viisi lasta tässä mun omat mukaan lukien, me tarvimme sen rahan. Entinen eukko vaan keksimällä keksii miten voisi tunkeutua kotiimme ja lapset käyhdyttää isän perikatoon rahan pyynnöllään. Voiko säälittävämpiä ihmisiä olla. Jos olisi töissä ei olisi ihme jos me maksaisimmekin enempi, mutta nyt minä tarviin ne rahat ei enetiset vaimot ja kakarat.
Äitipuolena olen huolestunut lasten rahan käytöstä, sitä pitäisi rajoittaa. Omani osaavat käyttää hyvin ja siksi minä ja mies heille annammekin rahaa, mutta ei turhuuteen. Miehen lapset eivät kauaa rahaa käsissään pitele kun hupenee.

27

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rqwrqwr

      Ap, kenes rahoilla ite elät, lutka. Kato rahan takiahan säkin hajotit äijäs perheen, eli vaikuttaa ihan reilulta. Syö kalapuikkoja ja pakasteranskiksia, ne on halpoja.

      • enmenitsetöihin

        Miehen teitenkin, mies elättää mut. Olen työtön joten ei ole sitä rahaa siksi onkin kummallista että pitää elättää muita kersoja muualla. Raha kuuluu tähän taloon missä asumme ei vieraille. Olisi kummallista jos vaimo joutuisi kinuamaan rahaa joka menee vieraille. Menkööt kesätöihin ja äiti kans.


      • rqwrqwr
        enmenitsetöihin kirjoitti:

        Miehen teitenkin, mies elättää mut. Olen työtön joten ei ole sitä rahaa siksi onkin kummallista että pitää elättää muita kersoja muualla. Raha kuuluu tähän taloon missä asumme ei vieraille. Olisi kummallista jos vaimo joutuisi kinuamaan rahaa joka menee vieraille. Menkööt kesätöihin ja äiti kans.

        Ei raha "kuulu" kellekään. sinne, Olet työtön ja sinulla on perhe. Yhtälö ei toimi, piste


    • menköötäiditduuniin

      Jos mies menee uudelleen avoliitoon tai naimisiin, hänen kuuluu elättää työtön vaimo lapsineen. Se on ensisijainen tehtävä, ei enää niitäjotka asuvat muualla. Onhan se ääliömäistä että ulkopuolisia ihmisiä joutuu elättämään ja vielä uuden perheen. Miehelle on tehty raskas taakka että elättää monia perheitä oman onnensa takia.
      Äitipuolena näen punaista jos mies joutuu elättämään muita kuin meidät!!! Huhhuh..

      • Manillaköysi

        Vedä lissu ittes hirteen ,niin sitte ne olemattomat ongelmasi loppuu.


      • uruiryii

        Lissun logiikka on taas aivan perseestä.


      • uruiryii
        uruiryii kirjoitti:

        Lissun logiikka on taas aivan perseestä.

        Raision sossun logiikka on taas aivan perseestä.
        - lapsen "viranomais" vieraannuttaminen


      • uruiryii
        uruiryii kirjoitti:

        Raision sossun logiikka on taas aivan perseestä.
        - lapsen "viranomais" vieraannuttaminen

        Opettele vaikka kirjoittamaan


    • mekkk

      Miehen pitäisi kerran ja kunnolla sanoa ex ja lapsilleen että elarit on maksetttu se riittää ja pyytäköön rahaa äidiltään.

      • joulumuorikerttu

        Totta. JOs mies on uuden onnellisen elämän jlöytänyt eipidä palata entiseen. On kiva jos uusi vaimo saisi rauhassa elää ja sopeutua uuden miehen kotiin ja uusiin lapsiin ja säännellä heidän kasvatustaan ihan itse. Monet aiat loksahtavat paikalleen kun lapset saavat uuden äidin joka kasvattaa heistä normaaleita.


    • jkioö

      Ap taidat purnuttaa nyt siitä, että itse olet mitä suuremmissa määrin yksi noista miehen rahastajista ja suurimmassa määrin. Miehellä on lapset entisestä liitosta ja miehellä on vastuu heistä, joten hänen pitää elättää myös heitä, taidat unohtaa sen.
      Olet tiennyt varmasti mennessäsi miehen kanssa yhteen, että hänellä on jo perhe, jota hän joutuu elättämään, joten turhaa nyt purnata.
      Mies on sentään mies kun hoitaa entisen liiton lapsiaan ja antaa heille mahdollisuuden lapsuuteen.
      ei se niin eroissa mene, että ukko vapautetaan rahallisesta vastuusta, et sitä itsekään ymmärtäisi jos jättäisi teidän erottua yhteisen lapsen osattomaksi. Itse voisit mennä kokoaikaiseen työhön, niin sitä joutuu äidit muissakin perheissä tekemään, eikä odottamaan elatusta kotonaan löhöillen.

      • uusiperheetuoiekutettu

        Mä luulen että uusioilla on hätä omasta ja lastensa elatuksesta. Onhan se niin että jos miehen ottaa on hällä velvollisuus elättää oma perhe ei muita ulkopuolisia Jos lapset ovat lähteneet isän uota niin ei kai kellään voi olla velvotetta maksella heistä? Maksakoot äitnsä.


    • Mikä ongelma se nyt on jos mies antaa omille lapsilleen hänen omia rahojaan? Ne lapsethan ovat miehen omia lapsia ja ne miehen rahat ovat miehen omia rahoja? Kai omilla rahoilla saa tehdä mitä huvittaa, jos ne on itse tienannut?

      Minua ainakin ärsyttäisi todella paljon, jos joku vinkuisi minulle siitä mihin käytän omat itse tienatut rahat. Jos käyn töissä ja tienaan rahaa, niin saan ostaa rahoillani vaikka sata kiloa irtokarkkia, eikä kenelläkään ole mitään sanomista siihen.

      Voisi miehesi ne rahansa huonomminkin käyttää, kuin antamalla rahojaan lapsilleen.

    • uusiparempivaimo

      No sitä ei saa loppumaan mitenkään. Aina ne miehen kakarat ja ex muija kinuaa kun tietää että meillä on sitä paljon. Sehän on meidän rahaa ei se kuulu miehen entiselle perheelle. On kurjaa kun koko lässi kinuaa käsiojossa joka hetki rahaa.
      Meillä on iso omakotitalo on autoja ja lapsia ja minä ytötön joten rahat kuuluvat meille mitä mies tienaa. On omituista että miesten pitää maksella entisille kakaroille ja exille vielä vaikka on oma uusi ja parempi perhe koossa jo. Meidät miehen kuuluu elättää eikä entisiä joista on halunnut eroon.
      Meillä on paljon menoja ja luulisi että me ollaan niitä joille mies makselee asioita. Pidän kiinni siitä että tiedän kaikki summat mitä ne kakarat kinuaa. Olen kotiäiti jotta voin tarkkailla tilanteita, ja ja mulla on kaikki raha asiat hallussa ja langat käsissä. Minä pyöritä tätä perhettä ja mies tienaa. Mutta van emille, emme maksele muuta kuin elarit ja se pitää riittää, menkööt exä töihin vaikka viiteen työhön jotta elättää omat kakarat. Hän niitä on halunnut ei mies. Nämä meidän on ahluttuja ne kuuluu elättää. En usko et nainen makselisi meillekkään mitään jos pyydämme, mutta emme ole niin hölmöjä kuin he ettäkinuamme rahaa. On aika sivistymätöntä.

      • Oletääliö

        Ei tuo sinunkaan sivistystasosi kovin kaksinen ole, et osaa edes kirjoittaa ja muutenkin olet aikas limanuljaska.


      • Lässyonhullu

        "Lässi käsiojossa ytötön raha asiat van emille ahluttuja ettäkinuamme".
        Siinä sun sivistys, buhaahaaa..


      • hhhhhhfgjf
        Oletääliö kirjoitti:

        Ei tuo sinunkaan sivistystasosi kovin kaksinen ole, et osaa edes kirjoittaa ja muutenkin olet aikas limanuljaska.

        Et osaa kirjoittaa, sanot ja itse kirjoitat "aikas"


      • Dxxs
        hhhhhhfgjf kirjoitti:

        Et osaa kirjoittaa, sanot ja itse kirjoitat "aikas"

        Meile ei ole meihen lapsilla mitään sanomista minä päätän äiti puolena kaikesta, ovat niin jääljessä kaikesta sottaamatta ja kilhuvat, joka asiassa, raskasta on muta pakko on niistäkin kasvattaa kunnon ihmisiä.


    • vahdirahanäkyttöä

      Äitipuolena sulla onoikeus puuttua miehenlasten rahankäyttöön ja estää miehen heittäminen rahaa turhuuksiin. Tarkista lasten äidin rahann khyttö ja vaadi kuitit kaikista ostoksista ja suunnitelmista ja sen mukaan maksatte elareita. Tarkista lasten äidin palkkakuitit ja verot ja ulos otot ja käske miehen exää menemään alentamaan veroprossaa , siitä tulee lisää rahaa heille. Mätkyt tulee mutta se ei ole sun ongelma.

      • Czdxxf

        Meilä ei naikkoset sanele yhtään mittään, ja meille ei tulla mistään raha asiioista määräämään pehreen rikkoja saa pysyä poissa ovi ei aukene heille.


      • tukrrmuskoasti
        Czdxxf kirjoitti:

        Meilä ei naikkoset sanele yhtään mittään, ja meille ei tulla mistään raha asiioista määräämään pehreen rikkoja saa pysyä poissa ovi ei aukene heille.

        No ei meillekkään ole entisellä ekolla ja kakaroilla mitään asiaa. Mies sanoikin että näin se on.


      • Zcdx

        Meille ei ole suttuuroillac mitään asiaa pehreen rikkojat pysykööt kaukana minusta ja lapsissta, laspet saavat huonoja vaikkutteita naikkosista , että saa noin vain perheitä rikkoa.


      • stadi.irti.suomesta
        Czdxxf kirjoitti:

        Meilä ei naikkoset sanele yhtään mittään, ja meille ei tulla mistään raha asiioista määräämään pehreen rikkoja saa pysyä poissa ovi ei aukene heille.

        Hölökkylän kölökkylä vitun juntti!


    • Ropellitietää

      Joo ei meillekkään miehen sutturat tule, meillä iso susikoira ovella ettei uskalla, Olemme sanoneet Ropellille että jos se suttura tulee niin murise.

    • ISÄ1

      Ei siinä mitään muuta tarvii maksaa kuin elkut VAIN ELKUT !!! Elatusmaksut on etävanhemman osuus lasten elättämisestä.... ... ja kun elatusmaksut hoitaa niin mitään muuta ex ei voi vaatia lakiteitse

      • ISÄ1

        Tarkennan vielä: siis lakiteitse ei voi hakea, mutta voi esimerkiksi mennä piha-aidalle stalkkaamaan, kuten Cape Fearissa.


      • ISÄ1
        ISÄ1 kirjoitti:

        Tarkennan vielä: siis lakiteitse ei voi hakea, mutta voi esimerkiksi mennä piha-aidalle stalkkaamaan, kuten Cape Fearissa.

        Joo voi mut on siellä aidalla yksin hetken akkaa... ...mutta ei kovknkaan kauan! ex:llä ei ole varsinaisesti mitään asiaa meille ja pitkässä juoksussa lähivanhemmuus vaihtuuu ! Ja keksi oma nm.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3598
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1692
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1337
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      147
      1213
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      53
      827
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe