Onko kenelläkään kokemusta perinnöksi saatujen korujen realisoimisesta? Minulle on kertynyt melkoisesti, etupäässä kultaisten sormusten ja ketjujen valikoima. Joukossa on myös rannerenkaita ja camee rintakoruja. Olen huomannut, että kullan hinta pyörii tuossa 1300, dollarin / unssin paikkeilla. Oletan, että jos sormus painaa 7 grammaa niin sen myyminen romukultana ei paljoa kannata vaikka niitä olisi useita. Uusiokäyttöön ottaminen olisi mielestäni järkevintä sillä kiillottaminen "rättilaikalla" tekisi ihmeitä sormukselle ja rannerenkaalle. Nuo nimen kaiverrukset on se suurin haitta joten ihan uuden hintaa ei kannata pyydellä, vai mitä mieltä lukijat olette?
Hyviä neuvoja tarvittaisiin..
Romukultaako vain
Omainenmyymässä
1
131
Vastaukset
- pitoisuus
No jos hinta on 1.300 dollaria unssilta ja troy-unssi on 31,10 grammaa, on gramman hinta 41,80 dollaria. Seitsemän grammaa tekee jo 292,60 dollaria, jos kyse on puhtaasta kullasta.
Eikö kannata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m804424Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222332- 232036
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715