Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Norwegian rekry 2016

flyingsoon

Onko muita rekrypäivään kutsuttuja? Juuri tuli itselle kutsu sähköpostiin :) :) :) Onko kenelläkään tietoa palkasta? Itse hain myös Finskille joten olisi kiinnostavaa vertailla näitä kahta keskenään.

361

4931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norskilleko

      Tuli kutsu, mutta en oo vielä varma meenkö! Finnair houkuttelisi kyllä enemmän :) Mielenkiintoista olis kyllä nähdä millaista on tuolla rekrypäivässä.

      • flyingsoon

        Sama juttu, Finski tuntuu tällä hetkellä houkuttelevammalta. Jostain muistan lukeneeni että Norskilla olisi paljon parempi palkka. Olisi kiva saada tämä selville :P Rekrypäivään taidan mennä, mutta tässä kohtaa jos saisin valita niin Finski olisi varmaan mieluisampi vaihtoehto. Katsotaan, kunpa nyt toinen firmoista ainakin tarjoaisi töitä jotta pääsisi tekemään alan hommia


    • ody

      Norwegianilla on melkeinpä parhaat liksat mitä Suomessa lentotyöstä maksetaan. :) Itsekin sain kutsun ja aion mennä haastattelupäivään:

    • Jännääjännää

      Oho! Itsellenikin oli tullut kutsu! En yhtään odottanut kutsua, ja olisi varmaan mennyt sähköpostivirrasta ihan ohi, jos en tätä keskustelua olisi bongannut. Mulla nimittäin meni eka viesti niistä nettitesteistäkin ohi, lokakuussa tuli muistutus ja silloin vasta sain tietää että sellaiset saan tehdä! :D
      Mua kiinnostaa molemmat yhtiöt todella paljon, Finnairille myös ryhmähaastattelu vielä edessä :)

      • lentämään

        Mullakin meni se viesti niistä testeistä ihan ohi :D


    • iijgfghjkjhgf

      voi paska! miks en hakenu myös norskille. ainoastaan finskille=(

    • hkighg
      • Haastaatteluunmenossa

        Hakevat tosiaan muihinkin Euroopan kohteisiin. Uskoisin, että Helsingin rekrypäivään kutsuttavat hakijat on jo valittu.


    • Jännääjännää

      Mites nämä kaikki paperit, mitä pitää rekrypäivään ottaa mukaan... Ymmärsittekö te tuosta, että pitäisi rikosrekisteriote toimittaa, vaikka olisi asunut Suomessa koko ajan? Kansainvälinen rikosrekisteriote vai? Joillekin Norjan viranomaisilleko se menee?

      Käyköhän koulu- ja työtodistukset sellaisinaan, suomenkielisinä?

      • hkighg

        Joo aika paljon saa näköjään papereita toimittaa... Ja ymmärsin kanssa että rikosrekisteriote pitää olla Suomesta ja kaikista maista joissa asunut yli 6kk. Haluavat vaan tietää ettei missään maassa ole rikosrekisteriä.

        Itellä on todistukset suurimmaks osaks enkuksi.. pari suomeksi :/


      • lentämään

        Mitä teidän mielestä nuo kaksi liitetiedostoa työnantajista tarkoittaa ? Jotenkin hieman sekavasti kerrottu nuo tarvittavat paperit.


    • Kysymys11

      Miten norwegianilla ovat tarkkoja tatuoinneista?

    • mikähaku

      Te, jotka saitte kutsun rekrypäivään, oletteko laittaneet hakemuksen tuohon edelleen avoinna olevaan "Temporary cabin crew short haul, B737, europe" vai johonkin muuhun?

      • Jännääjännää

        Mä laitoin heinäkuun alussa hakemuksen.


      • Norskillekkös

        Joo samaan laitoin joskus kesällä, aika pitkää meni et kutsu tuli. Olin jo ihan varma että ei omalle kohdalle onnistanu mut kappas


    • nosm

      Tyhmiä kyselee täällä, Norskin rekryyn menossa. En ole koskaan hankkinut rikosrekisteriotetta ja kun nyt googlasin asiaa, niin onko niin, että kyseessä on tuo Rikosrekisteriote mikä tarvitaan kun työskennellään lasten kanssa??? Ihan pihalla ja tällainen tuli oikeus.fi/suomi.fi -lomakkeissa eteen 8-)

      • nosm

        Lukemisen ymmärtämisen vaikeus :) Vai onko siis kyseessä tuo "Rikosrekisteriotehakemus: viisumi, työlupa yms. ulkomaalaiselle viranomaiselle, jossa pitää tarkkaan määritellä, että mitä tarkoitusta varten se haetaan ja siihen hakemukseen sitten kirjoitanko, että " Osm Aviation / Norwegian rekrytointitilaisuus ? O_o


      • Flyingsoon

        Oiskohan se toi viisumi, työlupa..-kohta? Ei mitään varmaa tietoa 😬


    • Adadada

      Mäki sain kutsun! :) Alkoi vaan jännittämään, koska viestissähän sanottiin, että pitäisi osata jotain skandinaavista kieltä :( ymmärän ruotsia hyvin jos on arkipäiväisiä asioita, mutta muuten voi tulla kyllä hankaluuksia :D tietääkö kukaan kuinka hyvin sitä pitää osata (onko esim haastattelu osittain ruotsiksi yms??)?

      • Norski12345

        Mutta eikö tuossa ilmoituksessa lukenut, että skandikieltä vain jos hakee ruotsin, Norjan tai tanskan baseihin? :o


    • Vieläköehtii

      Milloin tuo rekrypäivä on? Mietin tässä vain, että ehtiikö vielä hakemaan vai järjestävätkö sitten uuden päivän jossain vaiheessa?

      • Norskillekko

        Itse hain vasta noin viikko sitten, ja yllätyksenä oli tänä aamuna tullut haastiskutsu! Eli uskon että toivoo on vielä päästä, haastattelut on 22.11 ja 23.11 :)


      • Verkkojaveteen
        Norskillekko kirjoitti:

        Itse hain vasta noin viikko sitten, ja yllätyksenä oli tänä aamuna tullut haastiskutsu! Eli uskon että toivoo on vielä päästä, haastattelut on 22.11 ja 23.11 :)

        Okei, kiitokset tiedosta. Jospa vielä laittaisi paperit vetämään :) Laitetaan nyt verkkoja veteen, vaikka vielä jännitetään Finskin hakuprosessissakin. Onnea matkaan! :)


      • Huohg

        Tuskimpa he nyt jatkuvasti uusia päiviä järjestävät. Pitäähän heidän valintojakin kursseille jossain vaiheessa tehdä..


    • Kutsutuli

      Kellään tietoa montako norwegian palkkaa tai koska kurssi järjestettäisiin?
      Muutenkin olisi kiva kuulla ihmisten aikaisempia kokemuksia norskin hausta, jos jollain täällä niitä on? :)

    • Onkohan1

      Onko kutsuja haastatteluun vielä tullut tämän viikon aikana hakemusta laittaneille?

    • Norski1234

      Onko kukaan ollut aiemmin rekrypäivässä? Onko enkuksi vai suomeksi? Mitä kaikkea on luvassa?

      • ssoe

        Koko rekry englanniksi, tämä kuva jäi itselle. Kaikki viestit ja ohjeet tulleet mailiin enkuksi, lisäksi maininta "NOTE: One of the requirements for this position is that you are fluent in English and Finnish and have a good knowledge of as Scandinavian language!"


      • Norski12345
        ssoe kirjoitti:

        Koko rekry englanniksi, tämä kuva jäi itselle. Kaikki viestit ja ohjeet tulleet mailiin enkuksi, lisäksi maininta "NOTE: One of the requirements for this position is that you are fluent in English and Finnish and have a good knowledge of as Scandinavian language!"

        Voi harmi, minulla ei ole ruotsi varmaan niin hyvällä tasolla kun pitäisi. :( Innostuin jo kun tuolla sivuilla luki että skandikieli vain jos hakee Ruotsiin, Norjaan tai Tanskaan.


    • Haastistaootellessa

      Millaisella taustalla ja kielitaidolla muut haastikseen menijät ovat? :)

      • Jännääjännää

        Englantini on hyvä, mutta hirvittää ja jännittää kokonainen haastattelu englanniksi. Ruotsi ei ole kovin hyvä, selviän varmaan ihan yksinkertaisista kysymyksistä. Muuta kielitaitoa on, mutta en tiedä onko siitä mitään etua.


      • Haastistaootellessa

        Mulla vähän sama tilanne ! Enkku hyvä, mutta ruotsia puhunut viimeksi amiksessa. Jännittää hirveesti :D


    • Hukassaaa

      Tilailin tota rikosrekisteriotetta mutta soittelelivat että en saa sitä vaan
      työnantajan itse otettava yhteyttä.
      Ootteko muut yrittäneet saada otetta? :)

      • kkikkiiki

        oikeusrekisterikeskuksen nettisivuilta:

        "Ote esitettäväksi ulkomailla
        Rikostaustaotteen lisäksi yksityinen henkilö saa itseään koskevan otteen viisumia, työlupaa, oleskelulupaa tai muuta siihen verrattavaa syytä varten esitettäväksi ulkomaan viranomaiselle.

        Jos henkilön rikosrekisterissä ei ole merkintöjä, ote voidaan kirjoittaa englanniksi, saksaksi, ranskaksi tai espanjaksi. Oikeusrekisterikeskus ei käännä otteita, joissa on merkintöjä.

        Ulkomaan viranomaiset saattavat vaatia rikosrekisteriotteen liitteeksi apostille-todistuksen. Oikeusrekisterikeskus ei kirjoita apostille-todistuksia, vaan sen saa otteen liitteeksi maistraatista .

        Otetta ei voi tilata puhelimitse. Otteen voi tilata vapaamuotoisella kirjallisella hakemuksella tai käyttämällä tarkoitukseen laadittua lomaketta tai sähköistä palvelua. Hakemuksen voi toimittaa postitse, faksilla, sähköisesti tai sähköpostilla (katso tilausohjetta). Ote tai päätös lähetetään hakijalle postitse hakemuksessa ilmoitettuun osoitteeseen, käsittelyaika on neljä työpäivää.

        Otteen tilaaminen onnistuu helposti täyttämällä ja lähettämällä sähköisen hakemuksen Suomi.fi-palvelun kautta.

        Hakemukset sähköisesti: Siirry Suomi.fi-palveluun

        Ote maksaa 12,00 euroa (1.1.2013 alkaen). Ote laskutetaan erikseen."

        Ton mukaan hakija itse voi anoa hakemuksen...


      • Tilasinjo

        Itse tilasin netistä ja sain sen juuri tänään postissa. Samassa otteessa lukee kaikki suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

        Mitä laitoit tilaamisen syyksi?


      • Ssoe

        Mulle tuli kans just postin mukana ote. Netistä tilasin


    • ennakkotehtävät

      Tuliko kellekään ennakkotehtäviä? millaiset oli jos tuli?

      • Kkääks

        Laitoin hakemuksen ja tuli jotain testejä, jotka liittyi mm.luetun ymmärtämiseen (kellotettu). Toi osio testeistä oli enkuks.


    • Hukassaaaa

      Selvä homma kiitos vastauksista, en tiedä mikä on sitten menny vikaan, koska myöskin soittivat ja kerroin tilanteen. Mitä te laitoitte syyksi?

      • Tilasinjo

        En muista tarkkaan mitä kirjoitin, mutta OSM Aviation / Norwegian -rekrytilaisuutta varten ja Norjan siviili-ilmailuviranomaisille esitettäväksi. Ainakin niin olettaisin, siinä täytettävässä lomakkeessahan luki Luftfartstilsynet. Mutta vähän ihmettelin sitä lomaketta muutenkin, kun kysyttiin milloin on muuttanut Norjaan :D

        Ja vastaatteko, että oletteko asuneet ulkomailla viimeisen 5 vuoden aikana jos olette asuneet koko ajan Suomessa? Norjasta katsottuna tietysti on asuttu ulkomailla... Ja täytittekö kaikki koulut ja työpaikat? itse olen 5 vuoden ajan koko ajan opiskellut, joten aukkoja ole, mutta olen ollut myös töissä, mutta kai ne työpaikatkin laitan siihen.

        Nyt muuten huomasin, että lomakkeessa pyydettiin kirjoittamaan isoilla kirjaimilla! Ei muuta kuin uutta paperia tulostamaan.


    • FinskiVSNorski

      Menossa kanssa rekryyn,tilasin rikosrekisteriotteen netistä ja tuli parissa päivässä.
      Laitoin syyksi esitettäväksi Norjan Ilmailuviranomaisille,maksoi 12€.
      Siinä näkyy kaikki rikokset myös muistakin maista joilla Suomella on diplomaattisuhteet,siis saanut tuomion oikeudessa.
      Kielinä mä puhun Suomea,Englantia ja Ruotsia.
      Liksasta kuulin että uusilla koeajan jälkeen nettona 2500-3000 €/kk.Siinä siis kaikki lisät mukana.
      Olin myös Finskin haastatteluissa,Finski mukava mutta mä en elä sillä liksalla,mulla vuokra yli tonnin,ei ole lainoja. Mutta mä en halua elää pihistellen ja kolikoita laskeskellen.

    • hmhmm

      Mites noi työtodistukset, onko kaikilla englannin kieliset todistukset valmiina, vai meinaatteko pyytää kaikilta edellisiltä työnantajilta todistuksen enkuksi?
      Ja onko mitään tietoa, koska mahdollinen kurssi sitten järjestettäisiin??

      • Haussamukana

        Mulla on enimmäkseen suomeksi kaikki. Nytkin kysyin uusimmasta työstä todistusta englanniksi ja postissa tuli suomenkielinen...ajattelin tämän viikon aikana sitten lisätä omat käännökset papereihin kun muutakaan vaihtoehtoa ei tule mieleen?


      • hmhmm

        Mä ajattelin myös viedä ihan suomenkieliset työtodistukset, sekä nykyisistä työpaikoista työsopimukset, kun työsuhteet jatkuvat vielä, enkä halua nykyisille työnantajille ilmoittaa hakevani uutta työtä.
        Suositukset kahdelta edelliseltä työnantajalta saan englanniksi.


    • Jeejejeje

      Jos laitan norskille nyt hakemuksen kerkeenkö vielä?

      • Hmhmm

        En usko, että enää ehtii tähän rekryyn, kun haastattelut on jo alle 2 viikon päästä. Mutta kannattaahan aina hakea !!


    • Ettgs

      Mitä laitoitte tuohon norskin lomakkeen additional comments kohtaan? Vai jätittekö tyhjäksi?

      • lentämään

        Mä en laittanut mitään!


    • Lentämään

      Ketään huomenna menossa? :)

      • ssoe

        Menossa olen! :) Jännää!!!


      • tsemppiä

        Kertokaa tännekin millaista siellä oli :) Onnea!


      • lentämään
        ssoe kirjoitti:

        Menossa olen! :) Jännää!!!

        Huomiseen! :)


      • Inkkuliini91

        Kertokaa sit mimmosta oli!:)


      • Jeejeeee

        Oli oikein rento tilaisuus, hyvä mieli jäi :)


      • Entiedämitenmeni

        Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi haastiksesta, toivotaan parasta! Tosi mukavaa porukkaa kyllä, niin rekrytoijat kuin hakijatkin :)


      • Inkkuliinu91

        Mukava kuulla:) tällä kertaa jouduin jättää tulematta mutta ehkä ensikerralla.. oliko ryhmätyö mistä? Ja yksityishaastis oliko suomeksi?:)


      • cherrybomb_

        Mulle soitettiin jo että pääsin sisään!!!!! Oon niin ilonen!!!! Onko muita?:)))


      • Ygffkl

        Sen enempää en halua kertoa reiluuden nimissä, mutta ryhmätehtävä oli aika helppo, ei kannata ottaa turhia paineita :)
        Ja en ihan tahdo uskoa, että kukaan saisi vielä tietoa, haastattelut eivät ole edes tältä päivältä ohi, ja huomenna uudestaan...


      • Ygffkl

        Niin ja englanniksi/ruotsiksi koko homma


    • Inkkuliini91

      Eikös sähköpostissa lukenut että vaaditaan vaan sujuva englanninkielentaito ja ruotsin. Mistä se ruotsi siihen pomppasi :o

      • ssoe

        jos on hyvä ruotsi niin sai halutessaan valita yksilöhaastattelun kieleksi ruotsin/ norjan.. Muuten pärjää hyvin pelkällä enkulla koko pv :)


      • Nnnnnnnnnn

        Joo ei vaadita sujuvaa ruotsia, mutta haastattelun saa tehdä myös ruotsiksi :) jonkinnäköinen skandikielten tuntemus toki pitää olla.


    • Inkkuliini91

      Hups meinasin suomen siis xD

    • Inkkuliini91

      Miksköhä mut on sit ees kutsuttu rekryyn jos ruotsia vaaditaan.. mulla lukee selvästi että en puhu ruotsia paljon. :D missäs kohtaa sitä suomea sit testataan?

      • ssoe

        kts yllä olavat kommentit, eei vaadita että osaat ruotsia


      • Plälplöö

        Vaatimuksinahan oli että on hyvä skandikielen/kielten tuntemus, vaikkei sujuvasti puhuisikaan. Suomea ei testata ilmeisesti missään vaiheessa :D


      • poppipopi

        vaatimuksena ei ole osata extra skandikieltä, siitä on etua (sanoivat haastattelussa) mutta ei ole vaatimus. Muuten se olisi testattu.

        työpaikkailmoituksessa " For applicants for the Norwegian, Swedish or Danish bases, it is required that you speak one of the Scandinavian languages fluent "


    • Inkkuliini91

      No jos yksilöhaastattelu on ruotsiksi tai norjaksi. Vai ymmärsinkö väärin?

      • lkoloik

        ymmärsit väärin. JOS on hyvä ruotsi niin saat valita haastattelun kieleksi ruotsin tai norjan.......... MUUTEN pärjäät hyvin enkulla haastattelun


    • lalaalalalalalaa

      Paljonko teitä hakijoita oli?

    • ohion

      Ihanat haastattelijat ja vielä ihanempia hakijoita! :) Tosi kova taso oli kyllä hakijoiden englanninkielessä verrattuna vaikka Finnairin ryhmikseen. Tosiaan enkulla pärjää hyvin kokopäivän! Vaikea sanoa miten meni!

    • Norski2311

      Paljonk hakijoita ja montako pääsee?

      • lentämään

        Tänään oli noin 20, huomenna varmaan suurinpiirtein saman verran. Ei tietoa monta pääsee..


      • Hmhmm

        N. 20 pääsee


    • lalalalalallalala

      Milloin on seuraava vaihe, toinen haastattelu tms.? Vai onko seuraavaa vaihetta?

      • lentämään

        Ei kai ole muuta kun terveystarkastukset. Kurssit alkavat jo tammi- ja helmikuussa.


    • finskivainorski

      Onko kukaan haastatteluun menneestä / menevästä hakenut Finnairille? Jos kurssi alkaa jo tammikuussa, niin Finnairin hakuprosessi ei ole varmaan vielä edes päättynyt silloin. Kumman te valitsisitte?
      Ilmeisesti Norwegian tarjoaa osa-aikaista ja määrä-aikaista ja Finnair vakituista sopimusta?

      • kikikiko

        itse olisin iloinen päästessäni jompaan kumpaan. Jos niin onnekas olisin niin jostain syystä se fiilis on kallistunut sinne Finskin puoleen. Mielelläni lentäisin mahd paljon sitä pitkää reittiä (Norskilla short haul pääasiallisesti) ja kyseessä olisi Finskin puolesta kuitenkin vakkari.. Norwegianilla on fulltime mutta vaan syyskuun loppuun.


      • hmhhmmmm

        Puhuttiin tästä juuri muiden hakijoiden kanssa, sillä moni on mukana myös Finnairin haussa. Menee kyllä pahasti päällekkäin, jos ottaa Norwegianin paikan vastaan ja pääseekin myös Finnairille.. hmm. No turha sitä on kai liikaa miettiä :)


    • MattiMyöhäinen

      Oliko puhetta tai kysyikö kukaan, koska mahdollisesti Norwegianilla järjestävät uudet haastattelupäivät? :) Missasin noin 5päivällä tän haun :/ paperit sisässä ja testit tehty eikä välitöntä hylkyä tullut niiden jälkeen niin nyt täällä malttamattomana odotan, että koska mahdollisesti olisi uudet haastispäivät.

    • ssoe

      Kysyikö kukaan kk tuntimääristä? Finskillä on se perus 110h/kk, ois kiva jos joku kysyis

    • dfgfddgdfg

      Itse hakenut molempiin, ja palkka norskilla niin paljon parempi että kallistun sinne jos vain onnistuu. En uskaltaisi sanoa ei jääden odottelemaan finnairin mahdollista kyllä-vastausta. Norskikin kasvaa hurjaa vauhtia, jos hommansa hoitaa hyvin uskon kyllä että töitä riittää jatkossakin. Ja työilmapiiri kuulemma todella paljon parempi.

      • Kpjk

        Kuinka paljon parempi se on Norskilla?


    • fdsfdsdfdfsdsf

      Olen ymmärtänyt että aloittelevillakin jää melkein kolme tonnia käteen. About tonnin enemmän kuin Finskillä. Sehän on tiedossa että norskilla on alan paras liksa. Jos vaan pääsen niin todellakin valitsen Norskin.

      • Kpjk

        Saisko faktaa jostain, kuka oli haastattelussa? Paljonko on harjoitteluajan kk palkka ennen lisiä ja paljonko harjoittelun jälkeen?


      • Kkkkkkh

        0-4kk 1253,30
        4kk- ? 1503,30

        Muuta en ehtiny ylös kirjaan


      • Ssoe

        No mutta eihän toi palkka sitten niiin paljon eroa Finskin pohjasta???


      • Toiveikaså

        Tohon tulee vielä päälle tuntipalkka tehdyistä tunnista,päivärahat ja muut mahdolliset lisät. Finskillä ei saa tuntipalkkaa.


      • Toiveikaså

        Myös lauantaisin maksavat parempaa tuntipalkkaa 50%. Sunnuntaina tuplatuntipalkka 100%.


      • Toiveikaså

        Koeajan jälkeen tuntipalkka on n.6e. Tuntipalkka ja peruspalkka parempi mitä enemmän kokemusta lentotyöstä. Vapaapäivänä tehdystä työstä saa 15% peruspalkasta. Taksin saa töihin ja töistä kuten muissakin lentoyhtiöissä tiettyinä kellonaikoina.


    • huonostimeni

      Mulla meni haastattelu huonosti, tiedän jo että en tule pääsemään. Terkkuja kaikille ihanille ihmisille jotka olitte tänään, toivottavasti pääsette! :)
      Kursseja järjestetään kai kolme tammi-maaliskuussa. Eli niillä jotka vasta haki on toivoa.

      Olen hakemassa myös Finnairille, joten toivottavasti menee se haastattelu paremmin :D

      • Jännitystä

        Kertoivatko monta otetaan kursseille, jos 3 järjestetään? :O
        Harmi, ettei mennyt putkeen! Tsemppiä finskille :)


      • huonostimeni

        Jopa 50-60 ottavat. Harmittaa tosi paljon kun mokasin, mutta eipähän jää mietittymään, että miten Finnairin kanssa olisi käynyt, jos olisikin ollut niin hyvä että olisi tullut valituksi. Nyt voi katsoa sen Finnair-kortin vielä.
        Finskin ryhmähaastattelukin mulla meni hyvin, joten toivon kovasti että menee medi läpi ja yksilöhaastattelu nappiin :)


      • Hmhmm

        Oho! Aika paljon, ottaen huomioon, että eilisessä haastiksessa oli n. 20ihmistä :O paljonko tänään oli?


      • huonostimeni

        Varmaan saman verran. Rekrypäiviä järjestävät varmasti lisää.


    • Norskiiii

      Miten ihmisillä meni tänään haastiksessa? :)

    • Mydjybokffib

      Ite kävin eilen ja englanti tökki jännityksestä. kyl olisi siisti päästä! Sanoivat että tällä viikolla valitut saavat tietää maililla miten käy. Eli huomenna tai perjantaina tiedetään. Seuraavat haastattelut tammikuussa 2017.

      • Puhelimitse

        Mulle sanottiin että soittavat :O päivystetään siis molempia! :D


      • Pmäälkkkdlp

        Taitaa mennä ensi viikkoon tiedon saanti :(


    • flyingelli

      Oliko niin että Norwegianilla on vaan lyhyen matkan lentoja, short haul tässä haussa tais olla. Osaako kukaan sanoa onko minkä verran yöpyviä (yli 1 yön yöpyviä ollenkaan?). En ole ihan varma tosiaan kumpaa tässä nyt enemmän toivoisi, Norski vai Finski.

    • Jännääjännää

      Kertokaas sitten, miten kävi? :)

    • Emonen

      Mä äsken lähetin mailit, sain tehtävät ja tein ne ja nyt toivon, että pääsen sitten vaikka tammikuun haastikseen, jos ei muuten enää niitä ole.

    • Emonentaas

      Ei mailit, vaan hakemukset.

    • Okhvjol

      Onko kukaan saanut infoa vielä?

    • Ssoe

      Ei vielä mitään 😶

      • Jokojojooko

        Tää odottelu on kyllä ihan tuskaa!


    • ssoe

      vitsii tässä on koko päivän ollu ihan levoton ja tsekkaillu mailia.. Ei taida enää ilmoitusta tulla tänään :(

      • Liianjännää

        Joo sama täällä! Jännittää 😱 päivitän sähköpostia 15min välein :Dd


    • Sats1234567

      Mulle tuli hylky s.posti tänään , olin tiistaina. Mielestäni olin hyvä mutta en sitten ollutkaan :( tsemppiä muille!! Saa kuulemma hakea uudestaan seuraavassa haussa vaikka nyt ei päässyt mukaan kurssille. Taso kuulemma niin kova nyt.

      • ssoe

        Mihin aikaan sait mailin?


      • kakokakok

        Onko kukaan muu saanut hylkyä tänään maililla??


      • Näinköhänon

        On kyllä omituista, jos ennen hyväksyntöjä tulisi hylsyt.. yleensähän hylkyä saa odotella pitkään, kun valinnat on jo tehty.


      • Spekulointia

        Lähetetäänköhän spostit samaan aikaan kaikille? Voisko olla mahdollista, että hylätyt on saanut tiedon jo, ja maanantaina soittavat vielä suosittelijat läpi, jonka jälkeen ilmoittavat valituille..


    • Jooseppi9911

      Erittäin loogista...eli jos ei hylkyä ole vielä tullut niin olemme kurssilla!! On jo aikakin päästä pois lentokentän paska töistä!!

      • Käääääk

        Eipä uskalla vielä juhlia, jos sieltä hylky tuleekin :/


    • huonostimeni

      Mulle ei ole tullut hylkyä, vaikka haastattelu meni ihan puihin (olin keskiviikkona). Eli ei kannata vielä juhlia.

      • Höhhhh

        Millä tavalla sulla meni haastis huonosti?


    • Eivielämitään

      Kukaan tiistaina ollut saanut hylkyä/kurssikutsua? :)
      Ja onko kenelläkään tietoa norwegianin lentoeduista?

      • lentämään

        Vielä ei oo mitään kuulunu..


    • NorskiVSFinski

      Tässä odotellessa tuloksia norskilta, voisi tehdä pientä vertailua.
      Kertokaas, jotka ovat molemmissa hauissa mukana, oma näkemyksenne Norski vs Finski? Kumman valitsisitte ja miksi? Plussia ja miinuksia siis!
      Norski olisi hyvä vaihtoehto palkan vuoksi, mutta määräaikaisuus ja ei kaukolentoja askarruttavat. Mahdollisuus vakkarisopimukseen.
      Finskillä huonompi palkka, vakkarisopimus ja myös kaukokohteita.

      • HkkKl

        Ei vieläkään mitään kuulunut, odottavan aika on pitkä...

        Olen mukana molemmissa hauissa, olisin kiitollinen kummastakin paikasta! Mutta jos pitäisi valita niin menisin Finskille.

        Olen matkustanut aika paljon ja viettänyt pitkiä pätkiä maailmalla aikaisemmin töiden ja koulun puolesta. Kaukolennot olisi itselle ihan paras juttu, jos olisi mahdollista edes silloin tällöin päästä. Tämä olisi kohdallani se ratkaiseva tekijä.


      • Shorthaul

        Onko tietoa mitä tuo norskin short haul käytännössä on? Pelkkää eurooppaa, vai onko heilläkin välillä kaukokohteita? :)


      • Hkkkl

        Shorthaul on eurooppaa, joku mainitsi että kaukaisimmat taisi olla dubai ja kanaria


    • 54321yui

      Ite valitten kyllä Finnairin jos molemmille pääsee, nyt vakituinen työ niin tuo määräaikainen pelottaa. Jos onkin työtön sitten 6kk kuluttua... Kuulemma iso riski ettei tuo norwegianin sopimus ole kuin kesän loimitusapu...

      • Hmhmm

        Mistä tälläinen tieto? Kuvittelis että tollasella kasvuvauhdilla tarve olis pidemmäksikin aikaa :o


      • Klokloklo

        Samaa mietin, kovaa kasvua ja kaveri kertonut (norskilla töissä) että ihan hirmuinen miehistöpula, ja että hyville tyypeille kyllä löytyy hyvällä todennäköisyydellä jatkoa


      • vakkarit

        Tämän kesän kesätyöntekijöiden sopimus on jatkunut. Ovat saaneet vakkarisopimukset.


      • Norskiiii

        Mistä sait tämän tiedon? :) mahtavaa jos näin.on!


    • Soooon

      Huomenna luultavasti viimeistään valitut saavat tiedon, kun haastiksessa sanottiin, että joulukuuhun mennessä! Niin hermoja raastavaa tämä odottelu 😨

    • Dayyyymn

      Hylsy tuli aamulla.

      • Dayyyyymn

        Oho, itseasiassa eilen illalla, mutta aamulla vasta huomasin. Ehkä ensi kerralla :)


      • Ensikertaansitten

        Minä päivänä olit haastiksessa? Mitä sähköpostissa luki, jos saa kysyä? Ja tsemppiä seuraaviin hakuihin! :)


      • Dayyyymn
        Ensikertaansitten kirjoitti:

        Minä päivänä olit haastiksessa? Mitä sähköpostissa luki, jos saa kysyä? Ja tsemppiä seuraaviin hakuihin! :)

        Tiistaina olin. :)

        Thank you for your application and your interest in our company, and we are sorry to have to inform you that we have chosen to prioritize other applicants for the position in question.

        We would like to thank you for your interest and wish you the best of luck for the future.

        You are naturally welcome to apply for other positions we advertise. We recommend that you activate the job agent in our recruitment solution. This will ensure that you receive notification by e-mail whenever we advertise new situations vacant that match your criteria.


    • Jännittääsikana

      Jaiks. Mun suosittelijoille on soitettu ainakin! Hyvä merkki, uskoisin :)

    • ssoe

      onko muille tullut hylsyjä?? Pliiiis ilmoittakaa kun kuulette jotain, miten voikin ihminen olla näin malttamaton :D

      • Innoissaan

        Mulle ei oo, luulen et tänään alkaa puhelimet pirisemään, kerta suosittelijatkin soittavat läpi :)))


    • jännittää

      Joo tänään on ainaki suosittelijoille soiteltu :)

    • Hkövj

      Tietääkö kukaan missä koulutus järjestetään? Helsingissä?

      • gswgr

        Kyllä Helsingissä käsittääkseni


      • 0000aa

        Kurssi voidaan järjestää myös Espanjassa,Englannissa. Viime kesän kurssi oli osittain Espanjassa, Malagassa. Kouluttajat ovat harvoin suomalaisia. Kurssilla voi olla myös muista maista porukkaa. Fami-lennot tehdään joko Helsingissä tai esim. Espanjassa. Päivystykseltä voi joutua lentämään myös muutamaksi päiväksi esim. Lontooseen, joten tästäkin syystä englannin tulisi olla sujuvaa.


    • rgtrrtgrgt

      Kääks mitäköhän tässä nyt sit tekee... Uskaltaako jäädä katsomaan finskin prosessin loppuun... Mun tuurilla käy niin etten sit pääsekkään sinne ja sitten on molemmat paikat mennyt ohi :(

      • plopååå

        Jep, samaa mietin. Loppupeleissä tässä kohtaa täytyy olla itsekäs, vaikka kaikille kanssahakijoille hyvää tahtookin.

        Mietin vaihtoehtoa että otan Norskin paikan vastaan ja jatkan Finskin prosessissa, jos sieltä Finskiltä tulee tarjous niin saatan ottaa sen ja ilmoittaa Norskille että en tulekaan. That's life, ihmisten elämäntilanteet muuttuu.

        En ole vielä varma tekisinkö näin oikeasti, katsotaan nyt tuleeko edes työtarjousta.


      • Pmjvl

        Olen myös sitten itsekäs, sillä olen ajatellut tekeväni täysin samoin! :)


    • yhyjhtyyt

      Saattaa olla että itse otan tuon norskin paikan mikäli niin onnekkaasti käy että pääsisin... kerään siellä vaähän kannuksia ja haen finskille sitten joskus tulevissa hauissa, finskillä lentokokemusluetaan palkkataulukoissa eduksi joten siellä ei sitten tarvitse aloittaa nollasta... Olisi kamalaa miettiä että olisi päässyt lentämään mutta kun itse valistin väärin... Eikö kurssin olisi tarkoitus alkaa tammikuussa? Finskin prosessihan on silloin vielä pahasti kesken

      • Hmhmm

        Kusseja oli ilmeisesti kaksi, toinen tammikuussa ja toinen helmikuussa :) eli on kyllä ainakin finnairin lääkärintarkastukset varmasti kesken kurssien alkaessa :/


    • Nnnorppa

      Taitaa rekrytiimi pitää vielä huomiseen jännityksessä..

    • Uteliaseläin

      Onko tietoa, montako kurssitetaan? Hakuhan on vielä auki.

      • Ggjk

        Juu avasivat uudelleen saman haun. Mulle sanoivat että kaksi kurssia, molemmille n. 10-15 hlöä. Joku kirjoitti täällä, että kolmas kurssi järjestetään, siihenkin varmaan 10-20 hlöä :)


      • Reallllllly
        Ggjk kirjoitti:

        Juu avasivat uudelleen saman haun. Mulle sanoivat että kaksi kurssia, molemmille n. 10-15 hlöä. Joku kirjoitti täällä, että kolmas kurssi järjestetään, siihenkin varmaan 10-20 hlöä :)

        Siis aukesiko haku jo uudelleen? Eli kaikki jotka eivät pääse tälle kurssille, voivat hakea jo seuraavalle?


      • Ssoe
        Reallllllly kirjoitti:

        Siis aukesiko haku jo uudelleen? Eli kaikki jotka eivät pääse tälle kurssille, voivat hakea jo seuraavalle?

        Mun käsittääkseni toi haku on ollut auki jo alkukesästä niiden sivuilla. Ei sitä ole missään kohtaa suljettu. Itse hain kesällä ja kutsu testeihin tuli vasta joskus loppusyksystä, haastatteluun kutsu taas pitkän odottelun jälkeen.

        Ne lisää kalustoa ja henksupulaa tällä hetkellä, eli varmaan mahdollista että hakemusten perusteella järjestävät rekrytilaisuuksia ja niistäkoostetaan kurssit


      • Jeeee123
        Ssoe kirjoitti:

        Mun käsittääkseni toi haku on ollut auki jo alkukesästä niiden sivuilla. Ei sitä ole missään kohtaa suljettu. Itse hain kesällä ja kutsu testeihin tuli vasta joskus loppusyksystä, haastatteluun kutsu taas pitkän odottelun jälkeen.

        Ne lisää kalustoa ja henksupulaa tällä hetkellä, eli varmaan mahdollista että hakemusten perusteella järjestävät rekrytilaisuuksia ja niistäkoostetaan kurssit

        Okei! :) Eli säilyykö tuo minun hakemukseni tuolla heidän järjestelmässään ja saattavat ottaa yhteyttä myöhemmin seuraavissa rekryissä, vaikka nyt tuli kiitos, mutta ei kiitos-meili?


      • ssoe

        Ei mitään hajua :D


    • Ilmaanko

      Tein testit vasta viikonloppuna ja hain muistaakseni to tai pe. Toivottavasti natsaa.

    • Valaiskaajoku

      Osaako joku nykyinen norskilainen valaista, millainen on tyypillinen short haulin "vuorolista" vai miksi sitä ikinä kutsutaankaan? :D Onko paljon yöpyviä poissa home basesta, vai tyyliin illaksi kotiin?
      Olen lukenut netistä, että norskilla ei henkilökunta saa lentoetuja, pitääkö paikkaansa? :o

    • 121flygirl

      Minuakin kiinnostaa tietää lisää henksueduista, kysyikö kukaan haastattelussa tai osaako joku jo lentävä kertoa ?

    • Ex-emo

      On niillä lento -ja hotelliedut kuten muillakin. Tosin en tiedä, jos vain kesän töissä, saako niitä.

    • Uhgvl

      Minkä ikäistä porukkaa vielä jatkossa?:) itse 21

      • Hjkkjh

        28 😊


      • hkkk

        22


    • Myöshakija

      Hei tiedättekö että onko suosittelijoihin otettu yhteyttä suomen kielellä vai englanniksi ja mitä puhelimessa on keskusteltu läpi? Kovin mietityttää soittaako ne kaikki suosittelijat läpi :)

      • Suosittelijat

        Englanniksi, ja kyselivät ihan perusjuttuja; minkä arvosanan antaisi työntekijänä, ottaisiko takaisin töihin, millainen tiimityöskentelijä jne.. :)


      • Suosittelijat

        Ja mulla ainakin molemmat suosittelijat soitettu läpi :)


    • Työehtosopimus

      Kenelläkään tietoa, mitä tessiä helsingin basen norskilaiset noudattavat? :)

      • Napro

      • Työehtosopimus

        Ei löytynyt sivuilta linkkiä tessiin :/


      • Napro

        Joo, ei siellä olekaan. Ota Naproon yhteyttä ja kysy.


    • Ssoe

      Mun suosittelijoille oli just soitettu, eli vielä ollut soittotyö varmaan kesken!!

    • Niinolenpettynyt

      Tänne tuli myös hylky :(

      • Ssoe

        Voi ei 😞 Tsemppiä jatkoon ja tuleviin hakuihin, ei kannata luovuttaa!


    • Todellajännittävää

      Minä päivänä olitte haastattelussa kenelle on hylkä tullut tai suosittelijan soitettu läpi? On tää jännitys kyllä niin tuskaa! Tsemppiä kaikille muille myös odotteluun 🙄

      • Ssoe

        Tiistaina olin, juurioli soitettu


      • Kliiniittiyyh

        Oliko molemmill soitettu.? Olin tiistaina kans ja ei mun ole soitettu. Ononkohan huono merkki? Haluisin tosi paljon lentoemoksi!!!!!!!!!


      • Tiistainaollut

        Tiistaina olin myös, eilen soitettiin molemmille suosittelijoille :)


      • Pohdinpavain

        Mulle sanottiin haastiksessa, että soittavat suosittelijoille vain varmistaakseen tietojen paikkaansapitävyyden. Luulisin, että suositusten sisältö vaikuttaa vasta siinä tilanteessa, kun kaksi hakijaa on hyvin saman vertaisia.
        Eli pidän hyvänä merkkinä sitä, että suosittelijoille on soitettu, eivät he soittelisi jos eivät olisi kiinnostuneita! :)


      • 123flying

        Mun suosittelijalta soiteltiin Ruotsista (näin sanoi), kysyivät mitä tein firmassa, kuinka pärjäsin stressitilanteissa ja miten tulin ihmisten kanssa toimeen. Enkuksi juttelivat


    • fjis

      Mulla kaikki suosittelijat soitettu eilen läpi mutta ei oo viellä kuulunut mitään

    • Odotetaanodotetaan

      Tiistaina olin , viel, ei kuulunut mitään . Kaveri oli keskiviikkon ja sen CV suositteli soitettu suomeksi.

    • Norskiiii

      Jos tänään vielä soittelevat suosittelijoille, ottavat varmasti valittuihin tänään iltapäivällä, tai huomenna yhteyttä :) tsemppiä kaikille, toivottavasti tavataan kurssilla!!

    • 123flying

      Mun tuottavuus näinä päivinä on kyllä jossain viemärissä. Ei malta keskittyä tai saada kunnolla tehtyä hommia kun koko ajan päivystää ja refrhessaa emailia 🙈

      • Zxg

        Sama homma! Päivystetty on jo viikko. ja kaikki mahdollinen työhön liittyvä googletettu läpi, joskin aika heikoin tuloksin :D huonosti löytyy kirjoituksia norskilla työskentelemisestä :/


    • Eitälläkertaa

      Nyt itkettää....olin haastattelu ssa ja meni omasta mielestä hyvin keskiviikkona ja s.posti tuli että kiitos ei. Onnea kuitenkin muille!!! Onneksi Norran hakemus vetämässä myös :)

      • Äöhh

        Milloin sposti tuli?


      • Norrrra

        Onko norralla edelleen haku jossain auki?


      • Ssoe

        Voi höh...tsemppiä sulle jatkoon Norralle ❤️ Ja aina tulee uusia hakuja!!


      • diieiiwjsxhjfejwjdkkg

        Tsemppiä jatkoon, kyllä sulla vielä tärppää! <3 Mäkin olin keskiviikkona, joten mahdollisesti ollaan juteltu. Odottelen hylkyä, en usko että pääsen.


    • Vvvvvgh

      Onko kukaan enään tänään saanut hylkyä?

    • Pläääää

      Taitaa olla tältäkin päivältä toivo menetetty, jospa sitten huomenna :(

    • 123flying

      Äh taitaa mennä taas huomiselle. Olin niin varma että tänään olisi tullut lopulliset tiedot..

    • kloolk

      tänne tuli hylky......

    • Scared

      On kyllä niin jännää! Onko jo hylyn saaneet tai ne kenen suosittelijoille soitettu ollut alkupään numeroissa? Tai siis kun jokaisella oli se oma numero haastattelussa niin meneeköhän nää jossain järjestyksessä vai miten etenee? Ei kyllä jaksaisi enää yhtään odottaa!

      • Wwwwwd

        Itse en numeroani enää muista, taisi olla tyyliin 11-15. Eilen soitettu suosittelijoille. Veikkaisin ennemminkin järjestykseksi aakkosia, itse olen aika alkupäässä aakkosissa..
        Todella malttamattomana täälläkin ollaan, jotenkin on sellainen olo, että kutsu kurssille käy :)))


    • flyingelli

      Mikä tilanne hakijoilla on kämpän suhteen? Asutteko Helsingissä vai muualla? Onko tarkoitus muuttaa työn perässä Pks?

      • Eihelsingistä

        En asu, muutto helsinkiin päin olisi edessä jos niin onnellisesti käy, että kurssille pääsen :)
        Senkin takia toivon, että tulokset tulevat mahd. pian, jotta ehtii löytää asunnon sieltä päin. Osaako kukaan suositella asuinalueita helsingistä/vantaalta, voisi vähän alustavasti jo katsella, kun muutto tässä joka tapauksessa on edessä jossain vaiheessa, vaikka ei tähän kurssiin pääsisikään :)


      • hakiskallio
        Eihelsingistä kirjoitti:

        En asu, muutto helsinkiin päin olisi edessä jos niin onnellisesti käy, että kurssille pääsen :)
        Senkin takia toivon, että tulokset tulevat mahd. pian, jotta ehtii löytää asunnon sieltä päin. Osaako kukaan suositella asuinalueita helsingistä/vantaalta, voisi vähän alustavasti jo katsella, kun muutto tässä joka tapauksessa on edessä jossain vaiheessa, vaikka ei tähän kurssiin pääsisikään :)

        Itse tykkään ehdottomasti Hakaniemi/ Kallio alueesta. Hyvät bussiyhteydet lentokentälle ja kiva alue asua, keskustan läheisyydessä mutta ei yhtä kalliit vuokrat kuin aivan ytimessä :)


      • Eihelsingistä

        Kiitoksia tiedosta! :) osaatko sanoa, onko yleisesti hankalaa saadaa asuntoa helsingissä, vai löytyykö kelpo kämppiä helpostikkin?
        Niin, ja löytyykö mainitsemistasi alueista hyviä ulkoilumaastoja? Koiran takia olisi välttämätöntä muuttaa alueelle, jossa on muutakin kuin betonilähiötä :D


      • 123flying

        On se aika haastavaa suosituilla alueilla 😞 Ja vuokrat on aika kalliit.. kallio/hakis on tosi ytimessä joten aika betonia on, toki mielestäni hyviä ulkoilupaikkoja on pienen kävelymatkan päässä (katajanokka, mustikkamaa, kaisaniemi, töölönranta). Kandee vähä googlailla 😊


      • Emoksiko888
        123flying kirjoitti:

        On se aika haastavaa suosituilla alueilla 😞 Ja vuokrat on aika kalliit.. kallio/hakis on tosi ytimessä joten aika betonia on, toki mielestäni hyviä ulkoilupaikkoja on pienen kävelymatkan päässä (katajanokka, mustikkamaa, kaisaniemi, töölönranta). Kandee vähä googlailla 😊

        Tikkurilasta ainakin hyvät yhteydet :) Kehäradan varresta esim. Leinelä, joka uusi asuinalue. Vantaalla halvemmat vuokrat kun Helsingissä 😊


      • Eihelsingistä

        Kiitos vinkeistä! :) Vantaalta löytyikin jo suht edullisesti kivan näköisiä asuntoja, pitää joku päivä ajella sinne suunnille katsomaan alueita :)


    • EMONEN

      Aika moni emo asuu Pakkala/Kartanokoski ja nyt uudella Veromäen alueella. Leppävaarasta menee n.15min.kentälle, jossa itse asun. Siellä upeat ulkoilumaastot.

    • tsemppiääääää

      Olisiko tänään odotettavissa puhelinsoittoja? :))
      Peukut pystyyn kaikki mukana olevat !!

    • tggttg

      Tietääkö kukaan, maksetaanko lääkärintarkastus itse, vai osallistuuko työnantaja kuluihin? Ilmailulääkäri ei vissiin halvimmasta päästä ole :o

      • Notsuretho

        Mun mielestä tän ensimmäisen joutuu maksamaan itse ja jos saa jatkoa niin sitten firma kustantaa 😊


      • Gghjklöö
        Notsuretho kirjoitti:

        Mun mielestä tän ensimmäisen joutuu maksamaan itse ja jos saa jatkoa niin sitten firma kustantaa 😊

        Jepp, pitää paikkansa!


    • Lentämään

      Heippa! Millaisia tehtäviä rekrypäivässä oli? Oliko haastavia? Mites tuo ruotsi? Pitikö osata ruotsia oikeasti?

      • norsski

        Moi! Rekrypäivä oli todella mukava, ja ainakin omasta mielestä suht helppo. Ruotsia ei testata varsinaisesti ollenkaan, mutta kaikki rekrytoijat ruotsia puhuivat, ja luulisin, että työssä norskilla ruotsia tulet käyttämään päivittäisissä perusasioissa. Eli perus lukioruotsi kyllä riittää. Koko päivä oli englanniksi, joten vahvaa englannin taitoa tarvitaan.
        Päivä alkoi norwegianin ja osm aviationin esittelyillä, jonka jälkeen porukka jaettiin kahteen osaan.
        Ryhmille annettiin tehtävät, joista piti keskustella (englanniksi). Tehtävä oli aikarajoitettu. Ryhmien koot oli n. 10 hlöä.
        Ryhmiksen jälkeen kaikki saivat oman ajan yksilöhaastikseen, jonka jälkeen päivä oli ohi :)

        Tsemppiä hakuun!


      • Lentämään
        norsski kirjoitti:

        Moi! Rekrypäivä oli todella mukava, ja ainakin omasta mielestä suht helppo. Ruotsia ei testata varsinaisesti ollenkaan, mutta kaikki rekrytoijat ruotsia puhuivat, ja luulisin, että työssä norskilla ruotsia tulet käyttämään päivittäisissä perusasioissa. Eli perus lukioruotsi kyllä riittää. Koko päivä oli englanniksi, joten vahvaa englannin taitoa tarvitaan.
        Päivä alkoi norwegianin ja osm aviationin esittelyillä, jonka jälkeen porukka jaettiin kahteen osaan.
        Ryhmille annettiin tehtävät, joista piti keskustella (englanniksi). Tehtävä oli aikarajoitettu. Ryhmien koot oli n. 10 hlöä.
        Ryhmiksen jälkeen kaikki saivat oman ajan yksilöhaastikseen, jonka jälkeen päivä oli ohi :)

        Tsemppiä hakuun!

        Moi! Kiva kuulla positiivisia ajatuksia haastattelupäivästä :)
        Esitittekö ryhmätehtävän sitten lopuksi haastattelijoille tms?
        Henkilökohtaisessa haastattelussa varmaan käytiin läpi ihan perus asioita työnhakuun liittyen?


      • norsski

        Ei esitetty, tehtävässä annettiin kirjallisena tietoa aiheesta, ja näiden tietojen pohjalta piti valita 4 toimintatapaa tilanteen parantamiseksi. Eli keskusteltiin vain ryhmässä mitä mieltä kukin on, mikä toimintatapa olisi hyödyksi jne. Rekrytoijat tarkkailivat kaikkia sivusta, ja toinen teki muistiinpanoja :)
        Yksilöhaastiksessa kysyttiin aika perus kysymyksiä hakijan taustasta, tiimityöskentelytaidoista, haittaako pyhinä työskentely yms perusjuttuja!
        Älä turhaan stressaa, jos kutsu haastikseen käy, mene sinne omana itsenäsi, ja hymyile PALJON :D Itse sain ainakin yksilössä hyvää palautetta, että olin todella hymyileväinen ja positiivinen :)


      • Lentamaan
        norsski kirjoitti:

        Ei esitetty, tehtävässä annettiin kirjallisena tietoa aiheesta, ja näiden tietojen pohjalta piti valita 4 toimintatapaa tilanteen parantamiseksi. Eli keskusteltiin vain ryhmässä mitä mieltä kukin on, mikä toimintatapa olisi hyödyksi jne. Rekrytoijat tarkkailivat kaikkia sivusta, ja toinen teki muistiinpanoja :)
        Yksilöhaastiksessa kysyttiin aika perus kysymyksiä hakijan taustasta, tiimityöskentelytaidoista, haittaako pyhinä työskentely yms perusjuttuja!
        Älä turhaan stressaa, jos kutsu haastikseen käy, mene sinne omana itsenäsi, ja hymyile PALJON :D Itse sain ainakin yksilössä hyvää palautetta, että olin todella hymyileväinen ja positiivinen :)

        Oi kiitos! Ihanaa mennä haastatteluun kun ei pelota enään niin paljoa :D


    • norskiks

      onko kenellekään tullut tänään mitään hylkyjä tms? Entä onko tietoa jos suosittelijoille on tänään soiteltu vielä?

      • aassdff

        Ei yhtään mitään tänään tullut itselle. Olin ihan varma, että tänään tulee tulokset, mutta huonolta näyttää :((


      • huohhhhhh

        Ei oo mitään kuulunut :((


    • Mietintässä

      Onko kenelläkään jatkossa olevalla sellainen tilanne, ettei olisi pystynyt nimeämään ketään suosittelijaa? Esim. Jos on työskennellyt viimeisimmät vuodet yksin yrittäjänä tms. Mitenköhän "suosittelijoiden" puute vaikuttaa jatkoon pääsyyn?

      • Kjhhg

        Kyllä mä ainakin sain kaksi suosittelijaa :) tuskin hyvältä näyttää, jos ei yhtään suosittelijaa pysty nimeämään, kilpailu on kurssipaikoista kuitenkin kova :/
        Ja itse myös yrittäjänä ollut.


    • Ppöllö

      Alkaa pikkuhiljaa toivo hiipua, että paikan saisi. Aluksi olin lähes varma, että paikan saisin, mutta tän odottelun myötä on alkanut epäröimään.... :/
      Suosittelijatkin soitettu jo, niin minkäköhän perusteella siellä vielä karsintaa tehdään :O

      • Hmmmmmh

        Samaa mietiskelin täällä, mutta mulle sanoivat haastattelussa että n. 1-2 viikon päästä tulee tieto... Toki norskilla on isot rekryt päällä ja etsivät staffia myös muihin baseihin samaan aikaan niin voihan tässä myös siksi mennä tovi... Minun suosittelijoilleni ei ole soitettu, enkä kyllä ainakaan vielä hylkää ole saanut. Luulisi, että edes joku tältä palstalta paikan saisi ja varmasti siitä täällä myös kertoisi. Odottavan aika on pitkä...


      • Ppöllö

        Kuitenkin tämän rekryn kurssi alkaa jo 26.1, luulisi että tulosten on pakko tulla pian. Pitäähän sitä ehtiä irtisanoutumaan nykyisestä duunista, käydä lääkärintarkastuksissa jne :o


      • Jännäääää

        Jännä juttu että jotkut kuitenkin saaneet jo hylkyjä. Loogisempaa olis ollut että kaikille olisi ilmoitettu yhtä aikaa. Huh tätä jännitystä! :)


      • Jännätpaikat

        Tai sitten olisi ilmoittaneet ensin hyväksytyille, ja myöhemmin lähettäneet hylsyt.. no ei auta muuta kuin odotella, viikonloppuna tuskin tietoa tulee, niin voi pariksi päiväksi lopettaa spostin refreshaamisen :D


    • Mietimpävaan

      Oiskohan sit kuitenkin mahdollista et nää hylyt ois ollu jotain provoviestejä?? Nyt on ollut pari päivää niin hiljaista että jotenkin hassulta kuulostaa että olisi tullut muutamat hylyt ja sit ei tapahdukaan mitään??

      • Ssoe

        Mietin myös että oisko hylyt ollu provoja...joku tosin laitto kopiona viestin tänne minkä sai, aika paljon nähny vaivaa...


      • Malttiamalttia

        En usko, että olivat provoja, kun yksikin kopioi hylky spostin tänne.. onhan se toki mahdollista, mutta en itse usko.
        Ja kun miettii, hakijoita on n. 40, joista 20 pääsee kurssille, niin tällä palstalla tuskin kauhean montaa hakijoista on kirjoittelemassa..
        Ja se nyt ainakin on varmaa, etteivät he suosittelijoille soittelisi, jos eivät olisi kiinnostuneita! :)


    • 55443

      Helou! Joku kyseli millainen on tavanomainen rosteri. Vapaapäiviä on 12kpl/kuukausi ja tavanomaisesti töitä tehdään 5 töitä 3 vapaata -sykleissä. Toki poiketen niin että nuo 12 vapaata aina mahtuvat yhden kalenterikuukauden sisään. Kuudesta peräkkäisestä työpäivästä voi halutessaan kieltäytyä, mutta kuudennesta päivästä maksetaan tuntuva erilliskorvaus, joten kannattaa miettiä kieltäytyykö. Kuuden työpäivän jälkeen on myös aina oltava neljä vapaapäivää. Yöpyviä sattuu listoihin yleensä max. pari kpl kuukaudessa, talvella Dubai, Kanaria, Oulu. Kesäisin Oulu on ainoa yöpyvä. ID liput Norskin omille lennoille (ei kauko) saa 3kk jälkeen ja ovat yleisesti normaaleja ID etuja joustavammat kavereiden suhteen ja myös superedulliset. Onnea hakuprosessiin!

      • 123flying

        Kiitos paljon kommentista, tosi kiva kuulla faktaa nykyiseltä työntekijältä 😊 Minkälainen työilmapiiri teillä mielestäsi on?


      • Evva

        Kuulostaapa hyvältä! Kiitos tiedosta :) Tsemppiä kaikille odotukseen!


      • Nnnorppa

        Oi kiitoksia tiedoista! :) osaatko sanoa, uskaltaako määräaikaiseen soppariin odottaa jatkoa? :)


      • Vhyujb

        Paljonko työtunteja keskimäärin kuukauteen tulee, ja millaista palkkaa voi odottaa uutena emona? :)


      • CCMNORSKI
        123flying kirjoitti:

        Kiitos paljon kommentista, tosi kiva kuulla faktaa nykyiseltä työntekijältä 😊 Minkälainen työilmapiiri teillä mielestäsi on?

        En ole edellinen kommentoija, mutta vastaan omasta puolestani. Norskilla on rento, nuorekas ja kansainvälinen työilmapiiri. Meillä tehdään ajoittain paljon töitä, mutta vastaavasti saamme siitä hyvän korvauksen palkan muodossa.
        Peruspalkan lisäksi maksetaan tuntipalkka jokaisesta työtunnista. Työehtosopimus on oikeasti todella hyvä. 
        Työssäjaksamisen kannalta on hyvää, että meillä ei ole ollenkaan "ykkösvapaita". Minimi vapaa on aina kaksi päivää putkeen.
        Kesätyöntekijät ovat lähes poikkeuksetta saaneet jatkaa vakituisella sopimuksella. Joko ensimmäisen tai sitten seuraavan kesän jälkeen.
        Palkka ilman aiempaa lentokokemusta on koeajan jälkeen bruttona n.3000 päivärahat.
        90min on aikaa keritä kentälle mikäli saat päivystykseltä lennon.
        Työviikot ovat hyvin vaihtelevia. Usein kuitenkin niin, että töitä 5 ja 3 vapaata tämän jälkeen. 5 työtä tarkoittaa kuitenkin aina, että kaikki viisi ovat joko aamulentoja tai iltalentoja. Toki viiteen päivään saattaa mahtua myös päivystystä. Esim. 3 työpäivää ja 2 päivää päivystystä.
        Vapaita saa pyytää 4 per/kk. Työvuorojen vaihto on mahdollista, mutta ei niin yksinkertaista ja nopeaa.
        Uusia työntekijöitä haetaan kasvua varten! Tervetuloa:)


      • Norskiiii

        Ihanaa, kun jaksoit kirjoittaa noin kattavasti ! <3 Tämä vahvisti päätöstäni norski vs finski asiassa, jos paikan norskilta saan :)
        Toivottavasti näemme yläilmoissa ;)


      • Dyosm
        CCMNORSKI kirjoitti:

        En ole edellinen kommentoija, mutta vastaan omasta puolestani. Norskilla on rento, nuorekas ja kansainvälinen työilmapiiri. Meillä tehdään ajoittain paljon töitä, mutta vastaavasti saamme siitä hyvän korvauksen palkan muodossa.
        Peruspalkan lisäksi maksetaan tuntipalkka jokaisesta työtunnista. Työehtosopimus on oikeasti todella hyvä. 
        Työssäjaksamisen kannalta on hyvää, että meillä ei ole ollenkaan "ykkösvapaita". Minimi vapaa on aina kaksi päivää putkeen.
        Kesätyöntekijät ovat lähes poikkeuksetta saaneet jatkaa vakituisella sopimuksella. Joko ensimmäisen tai sitten seuraavan kesän jälkeen.
        Palkka ilman aiempaa lentokokemusta on koeajan jälkeen bruttona n.3000 päivärahat.
        90min on aikaa keritä kentälle mikäli saat päivystykseltä lennon.
        Työviikot ovat hyvin vaihtelevia. Usein kuitenkin niin, että töitä 5 ja 3 vapaata tämän jälkeen. 5 työtä tarkoittaa kuitenkin aina, että kaikki viisi ovat joko aamulentoja tai iltalentoja. Toki viiteen päivään saattaa mahtua myös päivystystä. Esim. 3 työpäivää ja 2 päivää päivystystä.
        Vapaita saa pyytää 4 per/kk. Työvuorojen vaihto on mahdollista, mutta ei niin yksinkertaista ja nopeaa.
        Uusia työntekijöitä haetaan kasvua varten! Tervetuloa:)

        Tosi hyvältä kuulostaa kyllä Norskin työkulttuuri kaikkinensa :) Maksetaanko ylityökorvauksia ja jos, niin monenko tunnin jälkeen alkaa kertyä? Mikä on about kuukausittainen Flight Dutyn määrä - entä kaikki Duty yhteensä? Otetaankohan aiempi monivuotinen lentokokemus muista yhtiöistä huomioon koeajan jälkeen palkassa? Onko töissä on hauskaa, myös virolaisten emäntien kanssa? :) Kuulin, että viime kesän määräaikaisista emännistä osa ei saanut jatkoa lainkaan ja nyt rekrytään uutta, osaako joku sanoa, että mikä lie ollut syy sopimusten jatkamattomuuteen?


      • Päivärahat

        Miten päivärahat kertyvät, ja paljonko per päivä on? Ihan vieras asia itselle ..


      • CCMNORSKI
        Dyosm kirjoitti:

        Tosi hyvältä kuulostaa kyllä Norskin työkulttuuri kaikkinensa :) Maksetaanko ylityökorvauksia ja jos, niin monenko tunnin jälkeen alkaa kertyä? Mikä on about kuukausittainen Flight Dutyn määrä - entä kaikki Duty yhteensä? Otetaankohan aiempi monivuotinen lentokokemus muista yhtiöistä huomioon koeajan jälkeen palkassa? Onko töissä on hauskaa, myös virolaisten emäntien kanssa? :) Kuulin, että viime kesän määräaikaisista emännistä osa ei saanut jatkoa lainkaan ja nyt rekrytään uutta, osaako joku sanoa, että mikä lie ollut syy sopimusten jatkamattomuuteen?

        Tämän tarkemmin en halua sopimuksestamme yleiselle keskustelupalstalle avata. Ylityökorvauksia toki maksetaan. Aiempi kokemus muista yhtiöistä otetaan palkassa huomioon. Kurssilla teille avataan sopimus tarkemmin auki.
        Maksimi on 900blk vuodessa. Osa sen varmaan saa täyteen, osa jää alle. Osa saa sen täyteen, koska vapaapäivien myynnistä on tehty rahallisesti kovin houkuttelevaa.
        Kaikki varmaan myös ymmärtävät, että aika paljon on itsestä kiinni miten muiden kanssa toimeen tulee. Positiivisin asentein, avoimin mielin, nöyryyttä unohtamatta. Siinä minun vinkkini teille.
        Päivärahoihin vaikuttaa niin paljon mitä lentoja lennät. Päivärahoista lisää voi katsoa Veroviraston sivuilta. Ulkomaanpäiväraha maksetaan yli 10h työpäivästä. Kotimaasta maksetaan kotimaanpäiväraha. Kokonaisena tai puolikkaana. Päivärahojen kertyminen on itsellekin välillä niin hepreaa, että en ala sitä enempää avaamaan.


      • Ggghgg

        Ymmärrän! Kiitos, kirjoituksistasi oli hyvin paljon hyötyä :)


    • standby

      Mikä on "päivystysaika"? Pitääkö tunnissa päivystyssoitosta olla kentällä?

      • 90min

        90minuuttia.


    • Mietteliäs123

      Noniin! Nyt kun tässä vielä eletään jännityksestä niin tuolla aikaisemmin puhuttiin mahdollisesta aakkosjärjestyksestä. Joten ajattelimme nyt sitten kysäistä, että mahtaako mahdolliset hylätyt ja ne kenen suosittelijat on soitettu läpi olla sitten aakkosten alkupäässä vai löytyykö myös loppupäätä?

      • Ssoe

        Mun suosittelijoille soitettiin, aakkosissa oon alkupäässä


      • Suosittelijat

        Soitettiin suosittelijoille, ja alkupäässä olen.


      • oljjuggv

        ITse oon loppupässä ja tiistaina soitettu


    • Emokas

      Ne kenen suosittelijoille ei ole soitettu, onko teillä aikaisempaa lentokokemusta?

      • Jgfkövg

        Itselläni ei ainakaan ole. Vähän nyt pelottaa paikan puolesta...


      • Nnldbbk

        Ai, no sitten mun teoriani ei pidä paikkaansa. Ajattelin, jos niiden suosittelijoille soitettiin, kenellä ei lentokokemusta ole..
        Ainakaan et ole hylkyä saanut, eli voi olla, että soittavat vasta maanantaina suosittelijoillesi :) tsempit!


      • Gsuköhhe

        Voi niin toivoisin! Toki olen loppupäässä aakkosia jos se nyt sitten mahtaa olla heidän etenemisjärjestys... On kyllä niin jännää!


    • Vnnn

      Onko teidän suosittelijat itse ilmoittaneet teille että heille on soitettu vai oletteko itse kyselleet heiltä että onko soittoa kuulunut? :)

      • Suosittelijat

        Toisen kanssa ollaan päivittäin tekemisissä, joten ilmoitti itse. Toiselle laitoin viestiä, kun kuulin, että toisellekkin oli soitettu :)


    • Pölööölööpöl

      Eikö vieläkään mitään??

    • Tietopankkimoilisks

      Kuulemma venyy vastaukset joulun jälkeen. Heillä niin kiire kun kaikkialla rekry. Kurssi eks vasta helmi tai maaliskuussa. Että älkää stressatko!

      • Hmhmm

        Mistä moinen tieto? Aika omituista, jos venyy noin myöhäiseksi, kurssin sanottiin alkavan tammi- helmikuun vaihteessa.. sopimushan on 6kk, joten työt pitäisi alkaa jo huhtikuussa.


      • Ohwelllll

        Mietinkin kun on isot rekryt käynnissä että varmasti paljon hommaa... Mistä sait tämän tiedon? Eipä auta siis muu kuin jatkaa odottelua 😊


    • Tulevalentoemäntä

      Laitoin sähköpostia heille ja kysyin asiasta. Tuli ystävällinen vastaus että vasta myöhemmin ovat päätökset valmiit ja lisää haastatteluita vielä niin eivät päätä ketä ottavat vielä :)

      • Curious1234

        Oho! Pystyisitkö kopioimaan sen viestin tänne?😊


    • Hitsitt

      Saitko tietoa alkaako eka kurssi kuitenkin jo tammikuussa?

    • Tietoaon

      Ei ole tammikuussa! Helmi ja maaliskuussa kurssit!

    • Ilmaanhaluaahän

      Sit voinkin huoleti odottaa mahdollista kutsua haastikseen. :)

    • Kghungff

      Tänään vielä ollaan soitettu suosittelijoille, epäilen että päätöksien tekoon menee kauan😊

      • Flyingelli

        Koska olit haastattelussa?


    • Uteliasemo

      Kuinka moni on jo hylsyn saanut? Ja koska olitte haastiksessa?

    • Vhjjkb

      Vähän epäilen tuota että päätökset tulis joulun jälkeen vasta :)

    • Arghhie

      Hirveetä kusetusta täällä jengillä. Koulutus alkaa tammikuun lopulla, näin haastattelija sanoi ja silloin se pitää paikkansa. Miksi jollain täällä olisi etulyöntiasema saada tietää että koulutus alkaisikin vasta helmi-maaliskuussa. Ja tähän rekryyn on turha odottaa kutsua enään koska ma, ti ja ke olivat _ainoat_ rekrypäivät HEL baseen.
      Tieto tulee tällä viikolla. Käyttäkää aivojanne ja uskokaa haastattelijoihin eikä provoojiin täällä, jotka mahdollisesti ovat ihmisiä ketka ovat kyrpiintyneitä siitä että Norski ei heitä huoli. Olen puhunut. Tsemppiä kaikille :)

      • Tiistainaollut

        Eikös hastikset ollut vain ti ja ke? :) vai menikö multa jotain ohi :D


    • Ssoe

      Kysyin heiltä asiaa tänään mail. Vastasivat pian takaisin että myöhemmin tällä viikolla tai ensiviikon alussa ilmoittavat. Pahoitteli kovin viivästystä. 😊

      • Jeeeejeee

        Mahtavaa :) ei enää kauaa odottelua!


    • Yhvbbju

      Onko täällä joku, joka ei ole saanut hylsyä, mutta suosittelijoille ei ole myöskään soitettu??

      • Ösvsiwnöö

        Täällä yksi... 😯


      • Dklddööd

        Toisinsanoen hylsyt saatte kun valituille on soitettu. :)


    • Odottavaaaa

      Hmm, alkaiskohan tänään jo kuulua?

    • lentämään

      Just äsken tuli tänne hylsy... No ensi kerralla sitten :)

      • Ääääiiik

        Apuaaa nyt rupes jännittää hulluna xd


      • Voieips

        Olitko ti vai ke rekrys?:))..iik


      • lentämään

        Tiistaina olin. Tsemppiä kaikille! :)


    • Odottaaodottaa

      Kääk. Ei vieläkään mitään, veikkaan että maanantaina saa valitut tiedon :)

      • Malttamatonnnn

        En kyllä millään malttais odottaa viikonlopun yli :D


      • Voieips

        Sama! Luulis että nekin haluisi saada tän tehtyä ennen viikonloppua! Ääh :D :(


      • Maanantainasittn

        Tuskin enää tänään kuuluu mitään :(


      • Flyingelli

        En myöskään usko että enää tänään kuullaan. Damn!!


    • JohNop

      Tietääkö joku minkä verran kuukausipalkka nousee jos on n.5vuotta työkokemusta takana?

    • Norskiiii

      Jaahas, uusi viikko ja taas saa jännittää, joko kuuluisi jotain :))

    • Odotanodotanodotan

      Mulle kaveri sanoi että vasta joulun jälkeen kuuluisi:( tai jopa tammikuussa. niin kiirettä siellä. Hän on itse norskilla töissä. Vois kyllä jo ilmoitella ketä ottavat. Itsen odotan tietoa kokoajan!!!!!!!!! Mutta ymmärrän jos on kiire niin kyllä ne ilmottaa kun ehtii :) tsemppiä meille!!!!!

      • odottaaodottaa

        Viime viikolla vastasivat spostilla, että viimeistään nyt alkuviikolla ilmoittavat, toivotaan että aikataulu pitää :)
        Sama täällä odotetaan niin malttamattomana !! Luulisi, että päätökset tehty jo mahdollisimman pian haastiksien jälkeen, hylsyjäkin jo lähetelty kuitenkin..
        Olikos norwegianilla kuinka pitkä koulutus, jos ei ole aiempaa lentokokemusta?


      • Ssoe

        Mä laitoin sähköpostia haastattelukutsun lähettäneelle herralle. Vastasi viimeviikolla että loppuviikosta tai alkuviikosta kertovat päätökset. Koko viestiä en halua tänne liittää mutta tässä pätkä "I will get back to you later on this week or in the beginning of next week."

        Jos ottavat ihmisiin yksitellen yhteyttä tapauskohtaisesti niin siinä tapauksessa toki mahdollista että menee osalla joulun jälkeen


    • Mmmtijv

      Tänään on soitettu muutamalle😊

      • fdgfgffffg

        Hylkyä vai kurssipaikkaa?!?! Hitto kun finnair viivyttelee....


    • Iminnn

      Mulle soitettiin ainakin :) nyt luurit lkäteen ja tsemppiä!:)

    • Jee89

      Pääsin, jes!

    • Mitämeinaatte

      Te jotka pääsitte Norwegianille ja olette hakemassa Finnairille, mitä teette? Otatte Norskin paikan vastaan ja irtisanoudutte jos pääsette Finnairille? Norski varmaan arvostaa :D

      • Zxcvbnmäh

        Todennäköisesti joo, täytty vielä miettiä onko se Finskin palkka riittävä. Mutta joo näin saatan tehdä 😊


      • InitialTraining

        Ja Norskilla kurssin käyneenä et sittemmin enää pakosti pääse Finskille. Lentäneiden kursseja ku on vähemmän.


    • Onneaonnea

      Apua! Nyt vasta jännittääkin!! Onnea hirmuisesti kaikille jotka pääsivät :) koska kurssi alkaa?

      • Iminnn

        26 tammikuuta :)!


    • Kloklopå

      Eikä eikä voi että jännittäää... ei ol tänne tullut vielä mitään tietoa 😢😶😬

      • Klokloplå

        Itse tosin ilmoitin että myöhäisempi koulutus sopisi mulle paremmin. Liekö sillä tosin mitään tekemistä asian kanssa 😬🙈


    • Jjvggjbkl

      Mites onko ne keille soitettu aakkosissa alku-vai loppupäässä?

      • Jee89

        Loppupäässä. En usko, et aakkosilla mitään merkitystä...


    • Norskiiii

      Kertoivatko monta kurssille valittiin?

    • Soittoaodotan

      Voi että tätä jännitystä, toivon, että vielä tänään soittelisivat kaikki valitut läpi, ettei tarvitsisi montaa päivää odotella..

    • Sussussesse

      Onkohan oikeesti tullut tieto.. ettei jotkut vaan provoile...

      • Qasds

        No, ainakin rekrystä sanottiin, että alkuviikosta tulee vastaukset, joten en usko, että provoja on :o


    • Jepajeeeii

      Mäkin pääsin!!! Jeeee!
      Nähdään 26.1 !

      • Määmäämmä

        Saitko jo sen sähklpostin siitä kurssista minkä sanoi laittavansa? Kun mulle ei oo tullu ::o


      • Jepajeeeii

        Tulee tänään tai huomenna .. niin mulle sanottiin..


    • odottavaa

      Ehkäpä tänäänä on soitettu ensimmäiselle kurssille osallistuville? :)

      • Ssoe

        Tätä myös mietin 🤔 Onko kukaan tänään päässesitä helmikuussa alkavalla kurssilla?


      • Hmhmm

        Toivottavasti näin on, ja huomenna saisi loputkin tiedon :)


      • Rtqpåä

        Mikähän viesti tästä on yltä poistettu 😶


    • Flyingelli

      😭😭😭 kumpa nyt vain ilmoittaisivat mahd pian kaikille hakijoille saako paikan vai tuleeko hylsy. Ei tarvitse odotella loputtomiin 😶

      • Olkiju

        No niimpä! Tuntuu, että odottanut vastausta jo ikuisuuden ://


      • KUMPAjaNIIMPÄ

        OIKEINKIRJOITUS! Sanat KUMPA ja NIIMPÄ ovat väärin.
        Tässä oikein kirjoitetut KUNPA ja NIINPÄ. Ehkäpä olettekin juuri Norwegianin haluamia,siinä yhtiössähän ei ole väliä kuinka puhutaan,voitte virolaisten kanssa kommunikoida puuttellisella kieliopilla.


      • Flyingelli
        KUMPAjaNIIMPÄ kirjoitti:

        OIKEINKIRJOITUS! Sanat KUMPA ja NIIMPÄ ovat väärin.
        Tässä oikein kirjoitetut KUNPA ja NIINPÄ. Ehkäpä olettekin juuri Norwegianin haluamia,siinä yhtiössähän ei ole väliä kuinka puhutaan,voitte virolaisten kanssa kommunikoida puuttellisella kieliopilla.

        Nyt ei kirjoiteta äikän yo-koetta vaan suomi24 keskustelupalstalle kielipoliisi ❤️ Take a chill pill niin on sunkin maailma vähän siedettävämpi paikka. Peace ✌️️


    • Norskiiii

      Onko kukaan kuullut tänään mitään?

      • Myöshakija

        Mulle tuli nyt sähköposti että pääsin kurssille! Jee :) soittoa en kyllä saanut, sähköposti vaa! Nähdään kurssilla!!


      • Zxccgf

        No jo on kummallinen rekry, kun kaikki tuntuu saavan tiedon eri aikaan :o


      • Ggggggggh

        Kummalle kurssille tarjosivat paikkaa 😊?


    • Kurssi17

      Oletteko saaneet lisätiedot kurssista jo spostiin?

      • Kghjllö

        Äsken tuli..


    • höhh

      Mä en oo saannut mitään tietoa

      • Plääääääää

        Enkä minä :((


      • Tytujikop

        En minäkäään!!


    • Tgcvhy

      Onko helmikuun kurssin alkamispäivää tiedossa?

      • Nooöoorski

        Mun mielestä oli puhetta vaan yhdestä kurssista (tam-hel) ja sit seuraava vasta maalis-huhtikuussa..


      • Tgcvhy

        Aaah ok hyvä hyvä, muistin väärin ton ajan


      • Tgcvhy

        Höpöhöpö, eka kurssi tammikuussa, toinen helmikuussa. Tarkkaa päivää ei vain osattu sanoa haastiksessa.


    • Rauhakaikille

      Älkää stressatko , saaneet todella hyvän ryhmän tästä haastattelusta niin vielä tammikuussa voi tulla soittoa kurssille! Niillä oikeasti todella kiire, eikä niillä mikään kiire soittaa porukkaa kurssille heti. Eivät järjestä uutta haastattelua kun vasta ensivuonna ehkä helmi - maaliskuussa :)

    • 2345356

      Muistakaa että kurssitiedot ovat salaisia eikä kuulu täällä jaettavaksi!!!! Riittää että kerrot että pääsit muu on luottamuksellista.
      Onnea päässeille ja tietoa odottaville onnea myös!

      • Ssoe

        Mistä nämä tiedot ovat peräisin?


      • Ssoe

        Sori kommentoin väärää tekstiä, eli mistä tieto että seuraavat haastikset vasta helmi-maalis


      • Nooöoorskii
        Ssoe kirjoitti:

        Sori kommentoin väärää tekstiä, eli mistä tieto että seuraavat haastikset vasta helmi-maalis

        Puhelimessa kysyttiin, että pystynkö/haluanko aloittaa jo heti tammi-helmikuun kurssilla vai vasta maalis-huhtikuussa..


    • Nnnorppa

      Ensimmäinen kurssi varmaan on nyt jo täytetty, joten jäädään odottamaan tuleeko kutsua myöhemmälle kurssille :) oikeastaan ihan hyvä, jos vasta myöhäisemmälle pääsisi, ehtisi järjestämään työasiat jne kuntoon ennen kurssia, ja katsomaan finskin haun myös loppuun.
      Ilmoitelkaa jos kuulette jotain!! Niin, ja tsempit kaikille päässeille sekä odotteleville :)

      • Ssoe

        Just näin ☺️ Ite ainakin sanoin haastattelussa että koulun takia arvostaisin paikkaa myöhemmälle kurssille. Tsemppiä odotukseen ja ONNEA kurssille jo päässeille, perästä tullaan 😻


    • Norskiiii

      JEEEEE! Paikka lunastettu <3

      • Kukkikokp

        Onnea ❤️❤️❤️🙌 Kummalle kurssille pääsit?


      • Norskiiii

        26.1 alkavalle! :)


    • Tulevalentoemo

      Onko porukka varannut jo lääkärintarkastuksia?

    • kurssi17

      Olisi mukava perustaa ryhmä esimerkiksi facebookiin niille, jotka ovat tulossa 26.1 alkavalle kurssille :) Onko muita innokkaita?

      • Khcvjnk

        Kannatan! :)


    • oijoii

      Kiinnosttaisi viellä jos joku norwegianilla työskentelevä viitsisi kertoa miksi on ylpeä työskennelleseen Norwegianilla? Plussat ja miinukset? Mikä erottaa Norwegianin muista yhtiöistä? :) :)

    • Hakija43

      Pystyykö työtä tekemään ulkopaikkakuntalaisena vai onko muutto lentokentän läheisyyteen "pakollinen" jo koulutuksen ajaksi :-)? Ja tietääkö joku onko koulutuksen jälkeen ns hiljainen vaihe vai mitä tapahtuu koulutuksen jälkeen, heti jotain töitä? :-)

      • Norskiiii

        Itse ainakin muutan helsinkiin tammikuussa, koin, että olisi liian vaikeaa käydä muualta töissä.
        Heti alkaa työt 4viikon kurssin jälkeen :)


    • Ssoe

      Onko kukaan saanut soittoa/ mailia jossa tarjotaan paikkaa maaliskuun kurssille?

    • SanoinEiKiitos

      Mä myös pääsin Norwegianille,ilmoitin etten tule.
      Pääsin Finnairilla jatkoon,medical meni läpi. Finnair tuntuu omalla kohdallani luonnollisemmalta valinnalta,varsinkin kun tein matkan viikonloppuna ja lensin Norwegianilla,en tuntenut kuuluvani joukkoon.
      Lentoemännät sellaisia homssuisia sutturoita/pissiksiä,sellaisten kanssa en haluaisi olla töissä.

      • NorskiVSFinski

        Itse myös edelleen jatkossa finskin haussa, ja aion haastikseen mennä, vaikka norskin paikan otin jo vastaan. Muuten olisin jättänyt finskin haun kesken, mutta pelottaa norskin sopimuksen määräaikaisuus.. Toivotaan, että soittavat jollekkin varasijalla olevalle, joka oikeasti tämän paikan norskilta haluaa, kun kerta ilmoitit että ei kiitos :)
        Itsellä vain hyviä kokemuksia norskin cabinista :)


    • Ssoe

      Jeeee soitto tuli ❤️❤️❤️ Nähdään huhtikuun kurssilla 😊

      • Tulevakollega

        Oii hurjasti onnea! :)


      • Ssoe
        Tulevakollega kirjoitti:

        Oii hurjasti onnea! :)

        Kiitos 😍 Happy!


    • lentämään

      Hei kaikki! Mulle soitettiin tänään ruotsista osm aviationilta. Laitoin hakemuksen noin viikko-pari sitten. Laitoin hakemukseen, että puhun äidinkielenä suomea ja englantia loistavasti. Mainitsin myös, että osaan palvelutason ruotsia, mutta en todellakaan sit sen enempää eli pärjään yksinkertaisissa asiakaspalvelutilanteissa. Anyways koko puhelu oli ruotsiksi ja en ymmärtänyt puoliakaan niin oli pakko vaihtaa englanniksi :D noloa!! Jokatapauksessa tämä soittaja ei sitten itse osannut englantia sen enempää, niin hän lupasit että joku toinen soittelee huomenna. Onko mitään ideaa miks mulle ruotsista tulee se puhelu kun hain nimenomaan helsinkiin? :o Onks muille tullut?

    • Flyingelli

      Mulle soittivat myös Ruotsiksi, kohteliaasti jouduin ilmoittamaan että ruotsini ei ole kovin hyvä. Enkuksi ei homma hänen päästään ihansujunut joten myöhemmin sain mail jossa tarjottiin kurssipaikkaa

      • lentämäään

        Ootko käynyt haastattelussa? Mä vasta oon laittanut hakemuksen enkä käynyt ees haastattaelussa. Sovittiin että joku toinen kenties soittelee huomenna englanniksi sieltä :o


      • Flyingelli

        Kävin joo, ehkä siellä soitetaan samaan aikaan molempia; haastatteluun ja kurssipaikkoja


      • Okei tänks! Ja onnea kurssipaikasta! :)


      • Flyingelli

        Kiitos!! Ja tsemppiä hakuun!


      • Toiveikasjännittäjä

        Saako udella, että onko puhelut tullut salaisesta numerosta vai onko numero näkynyt? Työni puolesta pystyn huonosti vastaamaan puhelimeen päivisin. Oli tullut tuntemattomasta numerosta puhelu ja nyt aloin miettimään että mitä jos... Koska hylkyviestiäkään ei ole tullut. Hakemuksen laitoin marraskuun lopussa. Toivon niiiiin paljon, että pääsisin rekrypäivään :)

        Paljon onnea kaikille jo valituille ja niille, jotka ovat vasta hakuprosessin alussa!


      • Norskiiii

        Numero on näkyvissä. Itselle tuli sekä rekrypäivään kutsu että kurssikutsu maililla, mutta suosittelijoille soitettiin ruotsista englanniksi. Tsemppiä hakuun! :) voi olla että joutuu odottelemaan muutamankin viikon kutsua, itsellä ainakin tuli kutsu haastikseen 2viikkoa ennen rekrypäivää.


    • lentämään2017

      Mä ootan vasta kutsua haastikseen. Laitoin kuun alussa hakemuksen. :)

    • 87654

      Mulle tuli myös puhelu Ruotsista ja haastatteli lyhyesti på svenska. En puhu ruotsia äidinkielenä, mutta haastattelija sanoi että puhun ruotsia hyvin :) Että rekrypäivässä nähdään!

    • Missifinalistiellle

      Oi ihanaa, koska uusi päivä kun rekrytoivat on???

      • Tammikuussa mulla rekrypäivä :)!


    • Hmhmm

      Mitäköhän tarkoitti tuossa kurssikutsussa lukenut helmikuussa ansaitut palkat maksetaan maaliskuussa? Eihän kurssista mitään makseta?
      En ihan ymmärtänyt tuota lausetta..

    • 1928

      Helmikuussa näköjään voi olla jo lentoja... Kurssista ei makseta.

    • Norskiiii

      Hei oliko jossain mainintaa, montako työtuntia on kokoaikaisella? Tai kerrottiinko haastattelussa?

    • nimetöntietämätön

      Onko tietoa kurssin aikataulusta, käsittääkö vain arkipäivät vai myös viikonloput?

    • Kurssillajo

      Osaako joku jo norwegissa työskentelevä sanoa minkälainen kontrakti odottaa 6kkn sijaisuuden jälkeen jos saa jatkoa?

    • 6458rtyju

      Ei sitä tiedä kukaan.....jatko on kiinni tarpeesta henkilöihin...

      • Jgevkog

        Suuri tarve tällä hetkellä eli todennäköisyydet vakkariin on hyvät :) tapauskohtaista tottakai


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe