Finnair rekry 2017 pt. 5

finskihaku

noniiiiin taas uutta!

218

2107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjujjjjeeeee

      jatketaan täällä, niin pitkä toi edellinen :)

    • Flinch

      Tsemppiä kaikille vielä! :)

    • Jännittäästressaaapua

      Huh, menen huomenna ja stressaa ihan hullun tavalla. Alanko sönköttämään englantia tai suomeakin tai ovatko vaatteet tarpeeksi hyvät... Eniten mietityttää yläselän tatuointi, että mitä siitä sanotaan.. Ei mielestäni ole kielletyllä alueella, mutta jos niskasta paitaa venyttää alaspäin niin näkyy.. En osaa yhtään sanoa haittaako se, vaikka mielestäni tavallisilla vaatteilla menee peittoon eli ei ole "niskassa".

      Mietin jo lähdenkö ollenkaan tämän tatuoinnin takia, mutta aina kannattaa kokeilla! Pidän peukkuja teille muillekin! :)

    • Ex-emo

      Jos sulla normi t-paita ja se ei sen selän kauluksesta näy, niin ei haittane.

    • Onkohanvaan

      Onkohan monelle sanottu ryhmiksessä jo ettei pääse jatkoon tatuoinnin takia...

      • tatuointikäsivarressa

        Mulle sanottiin että en pääse kun on 3 pientä lintua käsivarres (jotka vois peittää kellolla). Kysyin että mitä jos poistaa niin kuulemma silloin ei olis mitään ongelmaa.


    • Lentoon19

      Miten keskustasta pääsee näppärimmin haastatteluun? Lentoasemalle menevään bussiinko vaan hyppää? Maalainen kyselee 🙈

      • Jepsas

        Bussilla tai junalla :) kannattaa käydä katsomassa hsl:n reittioppaasta reitit ja kellonajat


    • Jännith

      Jännittää tulokset! Ei tiedä onko jatkossa vai ei. Tatuoinnit pyydettiin käydä näyttämässä/kertomassa haastattelun jälkee. Itselläni ei ole, mutta ne kenellä oli meni. Eli selvinnee haastattelusa varmasti niille, keitä mietityttää tatuoinnin paikka.

    • lentämään

      Haastattelussa kaikki oli ainakin todella tasaisia omassa ryhmässäni, ikähaarukka melko suuri. Vaikea sanoa mitä haastattelijat haluavat ja mihin kiinnittivät huomiota, enkku sujui ryhmässäni kaikilta hyvin! :) On kyllä todella epävarma olo kun ei osaa sanoa juuta eikä jaata miten meni, jännittäää...

      • Haastattelu

        Millasta ikähaarukkaa? Viimevuonnahan haussa oli ikäraja 20 ja nyt 18, näkylö paljon nuoria?


      • lentämään

        Ikähaarukka oli omassa ryhmässäni 21-45, mutta kyllä paljon nuorempiakin näkyi olevan. Suurin osa näytti kuitenkin 20-30- vuotiailta.


    • Jdlslslslsmwm

      Oliko paljon miehiä haussa mukana vai vaan naisia? Taitaa olla aika naisvaltaista?

    • Vaatekriisi

      Millaisia vaatteita muilla haastateltavilla oli tai mitä itse laitoitte?

    • Finnairilletöihin

      Kyllä siellä näky miehiäkin olevan, mutta hyvin naisvaltanen alahan tuo on. Olin itse tänään haastattelussa. En osaa yhtään sanoa miten meni omasta puolesta. Haastattelijat olivat kyllä ihania ja ryhmässä kaikki hyviä! Jännittä tosi paljon!! Nyt odottelen jatkoon pääsyä ja med kyselyä. Miten muilla meni haastattelu? Mitkä fiilikset jäi? Tsemppii kaikille!

      • lentämään

        Samat fiilikset! Ihanat haastattelijat, mutta tosi kova taso ainakin omassa ryhmässäni. Vaikea sanoa kuinka käy, et mihin kiinnittävät huomiota.. Jännitys on suuri!


    • Ksvsbslssnnw

      Aika normi arkivaattet suurimmalla osalla näytti olevan! Odotin että olisi ollut jakkupukuisia nutturapäitä enimkseen.

      • Ehkäpäehkäpä---

        Ehkä tuo matala palkkataso ja matala koulutustaso karsii ihmisiä, vink vink.


    • Kdksjdjdjdj

      Btw mitä jos ei vaikka oikeesti muista kaikkia lääkäreitä millä on käyny ni mitä sitten tapahtuu..? :D

    • Olihyväryhmämutta

      Jännä, kun kaikissa keskusteluissa on kehuttu, kuinka ihania haastattelijat olivat... Meillä ainakin oli tosi jäätäviä haastattelijat, eikä hymykään irronnut kuin ehkä kerran... Vaikka parhaani annoin, tuntuu, ettei haastattelijat yhtään tykänneet meistä...

      • Jepjwp

        Hei täällä ihan sama fiilis :D olin jo viime to mut joo aivan samaa kuule mietin


      • Kekedkskdjsb

        Joo siis viimeviikolta munkin kokemus.. Ehkä siellä on sitten lämmetty tälle viikolle vasta. :D Olisi varmaan pitänyt ottaa tällanen myöhempi haastatteluaika


      • höhheliiiii

        Haha no en usko et sillä on väliä, pikemminkin parempi olla ekojen ku ihan vikojen joukossa... mut ihmisillä on on niin eri haastattelutyylejä et se on tuuristaki kiinni et minkätyyppinen sattuu omalle kohalle.. mutjoo ite koin vaikeeks olla itsevarma ja nauravainen siinä tilanteessa, mitä yleensä oon aina. Ku ei saanu jotenki tukea niiltä haastattelijoilta ollenkaan..)::


      • Kendvdslalsj

        No siis sama.. Yleensä tulen kaikkien kanssa toimeen ja jo pelkällä olemuksellani saan ihmiset hymyilemään, mutta tuolla oli niin jäinen tunnelma (haastattelijoilla), kuin heillä olisi ollut jotain meitä vastaan... Jotenkin todella ahdistava ilmapiiri


      • dsfsgdsgsgsgd

        jep. et kiva lukee täältä et kaikilla muilla on ollut niiiiiiin rento ja hauska meininki :''D hahaha noooh........


      • dsddssdf

        ollaankohan oltu samassa ryhmässä :''DD


      • Eikiva

        No itse olin pe niissä vikoissa (iltapäivä)ryhmissä, niin ei taidettu samassa olla, jos sulla oli to.. Mutta samat haastattelijat varmaan ollut :D

        Mutta siis joo, tuskin pääsee jatkoon, jos haastattelijoiden olemus yhtään kertoo siitä.. Alusta asti oli niin kylmäkiskoista että...


      • dfgfgdgfgdf

        aah no sit ei.. mutjoo samat haastattelijat varmastikinnn...

        joo siis itelleki kyllä ilonen yllätys vaan jos pääsee jatkoon


      • Niinnn
        höhheliiiii kirjoitti:

        Haha no en usko et sillä on väliä, pikemminkin parempi olla ekojen ku ihan vikojen joukossa... mut ihmisillä on on niin eri haastattelutyylejä et se on tuuristaki kiinni et minkätyyppinen sattuu omalle kohalle.. mutjoo ite koin vaikeeks olla itsevarma ja nauravainen siinä tilanteessa, mitä yleensä oon aina. Ku ei saanu jotenki tukea niiltä haastattelijoilta ollenkaan..)::

        Aika epäreilu tilanne tosiaan. Erilainen haastattelija antaa eri tavalla pisteitä ihmisille 😒


    • Liiankolyhyt

      Kävin maanantain haastattelussa ja en osaa sanoa yhtään muuta kuin että jännitys vie liian helposti vallan!! Vaikka englanti joka päivä käytössä ja työskentelen ulkomailla:) lisäksi siellä oli sen näköisiä tyttöjä päivällä että en tiedä tulinko mä mallicastingiin vai mihin..

      • Mallinmitoissa

        Ehkä Finnair uudistaa imagoaan ja haluaa kauniita lentoemäntiä.


      • Juupsistajuu

        Jaa, koristeenako ne emot siellä onkin :D Lentokoneen käytävä ei ole catwalk...


      • flyingsoon

        hmm, kyllä hakija voi olla kaunis JA pätevä samanaikaisesti. Mitä vikaa on ottaa palkata henkilö joka on älykäs, kaikin puolin ihanteellinen kandidaatti ja vielä kauniskin?


      • Dkdjdjwidks
        Juupsistajuu kirjoitti:

        Jaa, koristeenako ne emot siellä onkin :D Lentokoneen käytävä ei ole catwalk...

        Kyllä sitä kaunista mieluummin katselee. Palveluammatista kuitenkin kyse.


      • Juupsistajuu

        Totta kai hakija voi olla kaunis ja pätevä! Sen kauneuden vaan ei kuuluisi olla mikään kriteeri. Asiallinen olemus ja siisti ulkonäkö tietysti vaaditaan.

        Ei kauneus tee ihmisestä parempaa (tai huonompaa) työntekijää.


      • flyingsoon

        Hyvin sanottu, juuri näin :) Olettaisin että ko "mallicasting" mimmit on varmasti päässeet haastatteluun aivan syystä, kuitenkin karsittu yli 3000 hakemuksen joukosta jatkoon :)


    • Tasomikä

      Ei tarvitse kommentoida haastattelua itsessään, mutta koitteko, että haastattelu oli vaikea vai helppo?

      • dffgdfgdffdg

        mä en oikee tiiä .. itelle siis silleen helppo ku enkku sujuu mut siis en tiiä jäi vaan niin tyhjä olo ei tiiä yhtää mitä ne haki ja silleen et keskityin vastaamaan just mitä oikeestiki olin mieltä etten yrittäny ns miellyttää tai miettiä mitä ne haluu et vastaa


      • Oddk

        Vaikee sanoo, itse oletin että olis ollu vaikeempi. Minusta oli ihan ok, meillä tosi kiva ryhmä ja eri ikäisiä ja haastattelijat olivat rentoja ja tosi ystävällisiä :) kaikin puolin jäi hyvä positiivinen fiilis, nyt vaan oottelemaan...!


    • ahgae

      Montahan pääsee jatkoon? Onks kellään tietoa, miten meni viime haussa? :)

      • dfdff

        oisko puolet suunnilleen. eli noin 400... 170 lopulliselle kurssille


      • Lento990

        150-200 lopulliselle


    • Ggtt

      Tänään haastiksissa olleita? Mikä fiilis? :)

      • Ks123

        Tosi ristiriitanen fiilis, ei yhtään osaa sanoo miten meni! Iloinen yllätys jos medi kolahtaa spostiin :)
        Mut tosi ihania tyyppejä oli kaikki kenen kanssa tänään juttelin! Vaikee valinta varmasti haastattelijoille


      • Haastisohi

        Itselle jäi kyllä hyvä fiilis haastiksesta, tiedä sitten miten meni haastattelijoiden mielestä :) meidän ryhmässä ei kyllä mielestäni kukaan selkeästi erottunut muita paremmaksi, joten tasaista on!


    • Toivotaanparasta

      Itse olin eilen haastiksessa. Itse tilanne oli mukava, mutta jäi epävarma fiilis - yhtään ei tiedä mitä käy! Toivotaan parasta ja tsemppiä kaikille!

    • Hukhhkkn

      Just olin ja en kylmä yhtään osaa sanoa... Yks päällepäsmäri ja yks vaisu ryhmässä. Hankala yhdistelmä.

      • Hohhoijkaaaa

        Oltiin varmaan samassa ryhmässä. Täytyy sanoa, että ihan kiva kun tuo itsensä esille, mutta liika on kyllä liikaa.


      • Jaajaa2

        Tuskin pääsevät kumpikaan jatkoon. Vuorovaikutustaidot ovat alalla tärkeitä...


    • Vuhkllmnbk

      Keitä teitä haastattelu?

    • 86579

      Siis ketkä teitä haastatteli?

      • Dkdk

        Lentoemot


    • Stuerttiunelma

      Oli ihan mahtava ryhmä, varsinkin mun oikealla istunut neito loisti edukseen. Jännityksellä odotan jatkoa. Tsemppiä kaikille mukana olleille!

      • Hfdblhgvb

        Olinko se minä!!


    • Hvvigfff

      Mitäs niistä med kyselyistä sanottiin, tulevatko vain jatkoon päässeille

      • Dleiwidkfmsöa

        No mitä he tekisivät ei jatkoon päässeiden medeillä.. äly hoi


    • Väpäticä

      Jännitys otti hieman otetta, vädet vapis mut yritin pidätellä naamaa ettei naamasta paistais jännitys. Näin että viereisellä henkilöllä huuli väpätti haha. Eli olihan toi aika paineikas kokemus ja tosi vaikea arvioida omaa suoritusta. Mitähän nää haastattelikat tarkkailee eniten? Mikä ratkaisee pääseekö jatkoon?

      • Ryhmis

        Haha oltiinkohan samassa ryhmässä :D sen verran rupes jännittämään itteekin siinä!
        Luulis että ne eniten katsoo että kuinka tulee uusien ihmisten kanssa toimeen ja ryhmätyöskentelyä :) Mutta ei voi tietää, joten ei auta kuin odotella tuloksia..


      • Hmmmmmm100

        Paineensietokykyä taitavat katsoa ainakin. 🤔


    • Duffal

      Mitä luulette palkkaako Finnair kuinka helposti muissa yhtiöissä lentäneitä? Täälläkin jäi haastattelusta hyvä fiilis mutta vaikea sanoa miten käy, tuntui että kaikki olivat hyviä!

      • Rgkp

        Toi on just se, että tuntui että kaikki oli tosi tasapuolisia ja ihan potentiaalisen ehdokkaita ketä ryhmässä oli. Vaikea sit sanoo kuka erottu edukseen. Mahtoko niillä olla kenenkään ns. alkutietoja siinä esillä, vai oliko vaan paperi johon kirjasivat tietoja nimen alle ja sit kyllä tai ei pinkkaan. Eiköhän se valinta pidä tehdä heti, jos useampaa sataa haastattelee.. en tiedä


      • Fffi

        Luultavasti tekee päätöksen siinä heti haastattelun jälkeen..
        Mun mielestä meidän ryhmässä oli kaksi jotka ei ollut yhtä hyviä kuin muut, ja loput aika tasaisia.


    • Heipsan3546

      Mulla huomenna haastattelu! Jännittää! :)

      • apuaapuapuapauaa

        Mullakin :) 11-12.


    • jännäääää3838

      Tsemppiä!! Mulla alkaa 10. :)

    • Eikökiinnosta

      Tosi paljon tyhjiä aikoja haastatteluihin.

    • Tilda11

      Nyt jännittää, tänään haastis myös mulla :)

    • Kolibriemo

      Ryhmikset alkaa olla takana, kaikille onnea jatkoon! En usko pääseväni tästä vaiheesta eteenpäin, jännitin liikaa. Mutta uskon meidän ryhmästä ainakin yhden pääsevän, olin se huonoin joka sai muut loistamaan :D

    • Tvong

      Tsemppiä kaikille vielä!

    • Hoping

      Miten teillä muilla meni tänään? Kaikille onnea!

      • apuaapuapuapauaa

        Mulla jäi tosi positiivinen mieli! Ryhmässä oli hyvä henki. Jännitti kauheasti ja haastattelu tuntui menevän tosi nopeasti ohi. Jännittää!!! Uskon, että on mahdollisuudet päästä jatkoon, mutta vaikea sanoa kun ei tiedä miten muilla ryhmillä meni!

        Kivoja tyyppejä tapasin, onnea kaikille jatkoon, kävi mitä kävi! :)


    • Milloinhmm

      Ilmoittiko haastattelija milloin tulee vastaus?

      • Pöhlö

        Marraskuun loppuun mennessä, ja yksilöhaastattelut alkaa tammikuun 3. pvä


    • 29Emies

      Ei helvetti... näitä viestejä lukiessa ei kyllä jää epäselväksi, millaisen älykkyystason omaavia hakijoita täällä on hakemassa ja keskustelemassa. Typeriä kysymyksiä, kirjoitusvirheitä ja huonoa kielioppia, asioiden sisäistämisen puutetta, tiedon etsiminen oma-aloitteisesti tuntuu olevan vaikeaa myös. Eipä toisaalta tämä ammattiryhmä nyt aivoistaan tunnettua olekaan, tarjoilijoitahan kun pääasiassa ovat.

      Noh, onneksi tulee yleensä valittua muu lentoyhtiö kuin Finnair. Ei niitä vanhoja kurttunaamoja jaksaisi montaa tuntia katsella.

      • Kuolennauruunn

        Hahahahahah onko sulla joku vähän hätänä? 😂


      • äijämeininkiä

        Hooold on, taas valahdettiin ah niin upeaan yleistämiseen! 3000 hakijaa joista kutsuttu haastatteluun about 800-1000, täällä keskustelee heistä aiiiika pieni prosenttiosuus. Ja kuinka paljon täällä jengi kiinnittää huomiota kielioppiin tai kirjoitusvirheisiin? :D Tuliko parempi mieli kun sait tuonkin oleellisen huomion kirjattua tänne hakijoita ilahduttamaan ;) <3

        Itse välillä mietin tuota oma-aloitteisuuden puutetta tiedon haussa, mutta hei ei se niin vakavaa ole. Joistain on mukavaa vaan keskustella täällä sen sijaan että kaivaa sen tiedon, ns vertaistukea ja kokemuksen jakamista muiden hakijoiden kanssa päätöksiä odotellessa.


      • Jännääjännää

        Nimenomaan. Uusavuttomaltahan nää jutut välillä kuulostaa mut enemmänkin just se vertaistuki ja paineiden purkaminen on varmasti se pääsyy miks moni tänne kirjottelee. :)


      • eksolemuutatekemistä

        Hae äidinkielenopettajaksi jossa voit nipottaa pilkuista ja pisteistä aamusta iltaa tai tamppooni!


      • Kkkka

        En kestä :D Pitäskö sun vaan mennä sit sinne äidinkielen keskusteluryhmään? :) Kerran osaat kirjoittaa osaat varmaan myös lukea että tämä on finnairn rekry keskustelu. Ja sinun asia tähä liittyen oli?


      • Hahahahahhah
        Kkkka kirjoitti:

        En kestä :D Pitäskö sun vaan mennä sit sinne äidinkielen keskusteluryhmään? :) Kerran osaat kirjoittaa osaat varmaan myös lukea että tämä on finnairn rekry keskustelu. Ja sinun asia tähä liittyen oli?

        toi turha tyyppi käy varmaan purkaamassa omaa pahaa oloa jokaiseen keskusteluun! :D hahahha nolife xD


    • SpekuloivaNoita

      Ryhmikset ovat nyt ohi, joten tietävät varmasti jo ketkä pääsevät tästä osiosta eteenpäin.
      Huomenna kolahtaa medi/"saikkuhistoriakysely" s-postiin jatkoon meneville, aikaa vastata n. viikko.
      Työnantajalla aikaa marraskuun loppuun saakka selvittää ketkä pääsevät sairaushistoriansa perusteella jatkoon ja "terveille" tulee sitten kutsu yksilöhaastatteluun marras-joulukuun vaihteessa.
      Eli mikäli "sairaita" liikaa, voivat he lähettää med-kyselyn myös "varasijoilla" oleville marraskuun loppuun asti.
      Kaikki tämä on vain mun spekulaatiota, katsotaan miten käy... :)
      Niin ja "tsemppihalipusuvoimahalit" kaikille! :)

      • odottaaodottaa

        Itse en jotenkin usko, että vielä huomenna mitään kuuluisi, mutta toivotaan toki, että mahdollisimman pian saisi jatkosta tietää ! :)


      • Luulenettä

        Vähän luulen, että nimenomaan se medi tulee marraskuun lopulla, niin että heillä on aikaa valikoida terveet joulukuun aikana ja sitten tulee info tammikuun haastiksiin.


    • Mietipävähän

      Kyllä näistä kirjoituksista huomaa kuitenkin, että ihmisillä on sydän paikallaan. Jokainen toivottaa muillekin onnea ja tsemppaa. Mautonta kommentoida älyä tai kirjoitustaitoa. Lopulta kuitenkin luonne ratkaisee ja persoona.

    • Lentonuttura

      Toivoisin todella, että vastauksia tulisi pian! Mutta haastattelija sanoi, että marraskuun loppuun saakka saa odotella tietoa jatkosta, ja meille sanoi kyllä suoraan ettei vielä tänään kannata viestiä odotella :D Todella sekavat fiilikset kyllä jäi ryhmähaastattelusta, en usko pääseväni jatkoon. Jotenkin meidän ryhmämme oli niin värikäs, etten itse kyllä yhtään osaa sanoa, kuka meistä sitten olisi sitä Finnairin "tyyppiä".

    • finnairbabe

      hei, haluan vaan toivottaa kaikille onnea, ja toivon että kaikki saa positiivisen vastauksen, mun kohdalla ei haastattelu menny oikein niinku kuvittelin mutta vaikken pääsiskään niin silti haluan että te saisitte sen mahdollisuuden päästä eteenpäin ja kokea paljon<3 tsemppii kaikille!!

    • Llwö

      Jännittää!! Toivotaan parasta! Paljon onnea ja tsemppiä meille kaikille! :) toivottavasti vastaukset tulisivat mahdollisimman pian.

      • jännnääää

        nyt kyllä taas jännää ku tietää et nyt voi millon tahansa tulla meiliä:D ihan rauhallinen olo oli eiliseen saakka ku ties että haastikset vielä käynnissä. Nyt taas masussa sellanen jännitys koko ajan... x)


    • Odotellen86

      Itseäkin jännittää.. haen toista kertaa finskille. Ryhmiksestä en osaa sanoa mitään, yritin vain olla oma itseni, mutta jännitti todella paljon, tuntui että höpötin jotai ihan tyhmää.. Huoh. Jälkikäteen mietin että olisi ehkä pitänyt sanoa näin ja noi, no mut se meni jo! Kaikki ryhmässä olivat aika tasaisia minusta, kaikki puhu ja oli mukana tasaisesti. En tiedä mitä tarkalleen haastattelijat hakevat jakijoista? nyt vaan odottelemaan... tsemppii kaikille! <3

    • huikunjännittää

      Voisin kuvitella, että haastattelijat tekevät päätöksen ryhmiksen jälkeen siten, että valitsevat ne, jotka ovat potentiaalisia. Sitten rekrytoijat käyvät vielä hakemukset läpi, ja saattavat karsia osan. Tämä siis vain omaa arvailuani... :)

      Onko kellään sellainen olo, että puhui eniten ryhmässä? Meidän ryhmässä oli itseni lisäksi yksi, jotka puhui enemmän, muut olivat aika hiljaisia. En kuitenkaan ollut mikään päällepäsmäri, vaan kyllä annoin muillekin tilaa puhua. Meidän ryhmälle uhkasi tulla hiljaisia hetkiä, joten yritin pitää keskustelua yllä. Nyt vaan mietin, että puhuinko liikaa ja pohdin myös niitä kysymyksiä... millä perusteella mikäkin kysymys esitettiin kenellekin... :D
      Piinaavaa odotella, pitäisi vaan unohtaa koko haku muutamaksi viikoksi. Koitetaan kestää! <3

      • jännäääääääää

        Toivon todella, että myös hakemukset otetaan huomioon! Hirveen pitkään oltais muuten hakuprosessissa huomioimatta niitä..


    • Niinpäniiniinpä

      Kysyttiinköhän kaikilla ryhmillä samat täydentävät kysymykset eli jokaiselle se oma kysymys? Saakohan niistä ryhmiksistä jo puhua kun ovat ohi?

      • Mitenköhänn

        Oliko teillä kaikille joku kysymys? Meillä ei ollut kuin osalle.


      • Mikälogiikka

        Mun mielestä oli kaikille ja olin yksi niistä keltä kysyttiin... Olikohan kysymykset niille ketkä kiinnostu haastattelijoita vai niille keistä haastattelijat eivät oikein saaneet selvää? :o


      • huikunjännittää

        Ei varmaan kannata puhua haastattelun sisällöstä niin, että joku voisi päätellä mitä on kysytty ja mistä on puhuttu tms. Itse ainakin yritän tänne kirjoittaessa välttää paljastamasta mitään yksityiskohtaista, koska haastattelijatkin pyysivät, ettei kirjoitella somessa siitä mitä haastattelussa on puhuttu.


    • ÄksDeeNiinku

      Enpä kyllä näin ilmiselvän typerien teinien tai teinien tasoille jääneiden aikuisten varaan haluaisi omaa turvallisuuttani pistää lentäessäni.

      • Nyyhkytinyyh

        Etkö päässyt haastatteluihin? :DDD


      • Hohhoijjaaa
        Nyyhkytinyyh kirjoitti:

        Etkö päässyt haastatteluihin? :DDD

        Tämä on juuri hyvä esimerkki tästä teiniydestä..


    • Lentoooooon

      Meiltä kysyttiin kaikilta vuoronperään eri kysymykset... saitteko kertoo itestä tehtävien jälkeen?

      • Hmmgmgm

        Joo saatiin. Mietin vaan onkohan kysymykset olleet kohdistettu tietyntyylisillä hakijoille? Esim. heikommalta vaikuttavalta hakijalta kysytty aina tietty jne..?


      • Kyllääääh

        Meillä selkeästi oli heikoimmille kyssärit enkuksi. Halusivat varmaan vielä varmistusta


      • Hmmhmm

        Meillä kysyttiin kaikilta suomeksi kyssärit tehtävän jälkeen.


      • Juuuuupsss

        Meidän ryhmässä taas mun mielestä vahvimmilta hakijoilta kyseltiin lisää :) Näköjään aika haastattelijakohtaista.


      • Kyssäri

        Meillä kysyttiin muutamalta enkuksi (halusivat varmistua varmaan kielestä) ja lopuilta suomeksi. Eli kaikilta kysyttiin jotain


      • hmmmmmmmmm

        Meiltä kysyttiin kaikilta kysymykset enkuksi ja osalta toiset kysymykset vielä suomeksi. En tiedä miksi osalta kysyttiin enemmän, mutta sellainen kutina on, että kysymyksiä ei valittu ihan satunnaisesti :D


      • Enusko

        En usko, että oli kielenvarmistuskoe. Yhdellä ryhmäläisellä oli paras englanti ja silti kysyttiin lisää englanniksi.


    • Fffffffffffff

      Riippuu varmaan miss ryhmäss oli ja kenen haastattelevana!!!

    • Krankenwagen

      Voisi kuvitella, että nyt ryhmisten jälkeen he lukevat henkilökohtaiset hakemukset ja niiden sekä ryhmähaastatteluiden perusteella sitten vielä päättävät, ketkä pääsevät jatkoon. Joten voi olla, että odottelemme vielä hyvän tovin.

    • dfggterter

      Medissä kuitenkin hylätään aika moni... Olisikohan 80 hylätty viime haussa? Joten monellekohan se med-kysely tulee? Ja tarkoittaako med-kyselyn saaminen automaattisesti sitä, että jos sen läpäisee, on jatkossa yksilöhaastatteluun? Vai jakelevatko med-kyselyä nyt vähän useammalle jos sieltä kuitenkin tulee niin paljon hylättyjä.

      • Jännittää

        Sellaista tuli mietittyä, että käviköhän itselläni huono tuuri siinä, että oma ryhmäni oli tasainen ja kaikki puhuivat sujuvasti englantia, antoivat suunvuoron toisille jne. Valitaankohan joka ryhmästä aina muutama jatkoon? Tuskin koko ryhmää kuitenkaan valitaan. Siinä mielessähän heikkotasoinen ryhmä olisi ollut paljon parempi, olisi päässyt itse loistamaan.


      • ssoe

        meillä haastattelija korosti alussa että ei ryhmässä kilpailla keskenämme, eli saattaisi olla mahdollista että jopa kaikki pääsisi jatkoon.. Toki ääripäiden kohdalla tilanne varmasti on näiden "hyvien" eduksi ja tilanne on epäedullinen muille ryhmäläisille.


    • sdfdsfsdfsdf

      Meille sanottiin että saattaa olla että jostain ryhmästä menee kaikki jatkoon, jostain ei välttämättä kukaan.

    • lentämään

      SÄHKÖPOSTI TULI!!!! Jatkossa! :) niin onnellinen!

      • Pöhlö

        Onnellisia ollaan täälläkin :) Ihanaa että tieto tuli näin nopeasti haastisten jälkeen! Kylläpä on helpottunut olo, kun omasta mielestä ryhmis olisi voinut mennä paljon paremminkin.


    • Voihitto

      Tänne tuli hylky :(

      • lentämään

        Voi ei! Älä lannistu, ensikerralla uudestaan! Tiedän tunteen <3


    • Onnellinennnn

      Pääsin jatkoon !!!

    • Iloisiauutisia

      Tännekin tuli! Jatkossa :) seuraavaks tulee medit ja sitten jos ne läpäsee niin yksilöhaastis tammikuun alussa. Tietääkö kukaan kuinka moni vielä jatkossa?

    • ssoe

      JEEEE JATKOSSA OLLAANN!!! Onnea kaikille muille jatkoon päässeille, ihan paras viikonloppu-uutinen :)

    • lentämään

      Medikin tuli sitten heti perään! Eikun tekemään!

    • sdfsdfdsfsdf

      Määkin jatkossa! Vaikka luulin että niin huonosti meni... Montakohan on jatkossa? puolet ryhmiksistä?

    • KkKe

      JATKOSSSA!

    • rehellinennn

      Oli muuten tosiaan aikas tarkka tuo medi! Itse vastasin ainakin rehellisesti kaikkeen!

    • voivoivoifi

      Tää parturi ei päässyt jatkoon..

    • Jeejeeje

      Apua, jatkossa ollaan! Hyvää viikonloppua muille, tästä on kiva jatkaa!!

    • Mahtia

      Aivan loistava uutinen, jatkossa ollaan! Harmi kun ei tiedä moniko jatkaa tähän vaiheeseen.

    • Niinonnellinen

      Minäkin haluaisin tietää, monta meni jatkoon!

    • Runoilijapoikajejejejdjd

      Jatkossa

    • LDdlkdk

      Ei jatkoon.oon niin surullinen et ei sanoiks voi pukea

      • Tsemppiii

        Enskerralla sitten ♡


      • Saveme

        Älä oo surullinen.. Tiedän tunteen kodka en itsekkään päässyt jatkoon.. Älä yhtään lannistu ja koitetaa parastamme ens rekryssä.. Kyl mäkin olisin halunu sen ilouutisen viikonlopuks et pääsisin jatkoon mut harmi vaan etten saanut.. Ei hätää ens kerral yritetää vielä paremmin.


    • AprikoosiSoosi

      Jatkoooooon! En voi uskoa tätä, minusta ryhmähaastatteluni meni ihan penkin alle kun vapisin ja puhuin vähiten koko ryhmässä. Itkin ja nauroin kun luin sähköpostin, taas askeleen lähempänmä unelmaa!

    • KipKop

      Saitteko medi kyselyn täyttämisen jälkeen kuittauksen sähköpostiin?

      • WanhaEmo

        En saanut


    • Surkuli

      Jatkossa. Pelottaa vaan, että kaatuu mediin.

      • Medii1

        Miksi kaatuisi mediin?


    • WanhaEmo

      Jatkossa myös. Ikää 35v ja tulen täysin alan ulkopuolelta. En uskonut pääseväni näin pitkälle. Tsemppiä kaikille medin kanssa, toivottavasti jatkossa nähdään!

      Mulla meni ryhmis vähän kehnosti. Jännitti, enkä päässyt oikein ääneen. Enkku sujui kuitenkin hyvin - mutta en tiedä mikä lopulta sitten vaikutti eniten ja millaista tyyppiä etsivät.

    • SkyHigh83

      Jatkoon pääsin myös, ikänä 33 ja taustana matkailuala. Nyt odottelemaan henkilökohtaista haastattelua! Testaavatkohan niitä muita kieliä joita on ilmoittanut osaavansa? Joskus yli 10 vuotta sitten kun hain, meni saksan lauseet ihan solmuun :)

    • Jatkossaolen

      Lueskelin aiempien rekryjen keskusteluja ja jos jatkuu samaan tyyliin ku aiemmin niin 500-600 pääsi yksilöhaastatteluihin.

      • Hinppa

        Ilmeisesti ryhmiksiin osallistui 850 ja 500 pääsi yksilöihin :) Itsekin medin juuri täytin ja vähän jännittää kyl sekin et meneekö läpi vaikka ei mitään ihmeitä pitäisi olla.


    • Jatkossamyös

      Kuinka moni on oikeasti ajatellut, että miten tulee pärjäämään palkalla jos ei ole lentänyt aiemmin? Hieman mietityttää kun olen jutellut parin ystäväni kanssa jotka lentävät Finnairilla. Sanoivat, että alottavan palkka on 1100€/kk ensimmäiset 4kk ja sitten 1400€/kk. Kuulemma lisiä voi laskea keskimäärin 500€ päivärahoineen. 1600€ - verot ja muut vähennykset niin käteen jää alle 1000€/kk :/
      Todellakin mietityttää koko homma ainoastaan ton palkan takia.
      Jatkoo pääsin kuitenkin ja katsotaan miten tästä eteenpäin menee!
      Onnea kaikille jatkoon päässeille :D

      • Harrastusvaityö

        Nojoo tolla logiikalla ei kyllä saa edes laskuja maksettua.. asuntolaina ja auto jne.. Työmatkaakin tulisi aika reippaasti lisää niin bensat. Ei viittis kyllä ihan harrastuksenakaan töissä käydä. Niin harhaanjohtavaa finskin ilmottaa cc:n mediaanipalkaksi päälle 4000e.


      • Onneksiystäviäfinskil
        Harrastusvaityö kirjoitti:

        Nojoo tolla logiikalla ei kyllä saa edes laskuja maksettua.. asuntolaina ja auto jne.. Työmatkaakin tulisi aika reippaasti lisää niin bensat. Ei viittis kyllä ihan harrastuksenakaan töissä käydä. Niin harhaanjohtavaa finskin ilmottaa cc:n mediaanipalkaksi päälle 4000e.

        CC tarkoittaa purseria ja kyllä vanhaan hyvään aikaan olikin palkka tota luokkaa. Mutta sitten tuli Finnairille se säästösopimus joka laski palkkoja kuulemma 20%. Samalla tuli uudet palkkataulukot uusille työntekijöille. Finnairilla on nykyisin käytössä kaksi eri palkkataulukkoa. Vanhoille ja uusille omansa.


      • Mietinmietin

        Finnair on vain kannattava paikka jos lentänyt yli 4 vuotta muualla. Näin sanoi kaveri joka siellä töissä.


      • Hephephephep

        Ottakaa huomioon, että päivärahat ovat verottomia.


      • Nihhhhh
        Onneksiystäviäfinskil kirjoitti:

        CC tarkoittaa purseria ja kyllä vanhaan hyvään aikaan olikin palkka tota luokkaa. Mutta sitten tuli Finnairille se säästösopimus joka laski palkkoja kuulemma 20%. Samalla tuli uudet palkkataulukot uusille työntekijöille. Finnairilla on nykyisin käytössä kaksi eri palkkataulukkoa. Vanhoille ja uusille omansa.

        Mä taas tarkotin cc:llä ihan cabin crewtä.


      • kunhansanoin
        Hephephephep kirjoitti:

        Ottakaa huomioon, että päivärahat ovat verottomia.

        Ja muista myös että päiväraha ei kerrytä mitään sosiaaliturvaa, esim äitiyspäiväraha tai eläke. Kandee ehkä miettiä vähän pidemällä tähtäimellä näitä juttuja.


      • Einiininnoissaan

        Jep. Tämän takia jätin haastatteluun menemättä. Perheellisenä ei vain ole varaa vaihtaa hieman parempipalkkaisesta päivätyöstä?

        Kuinka moni perheellinen meinaa jatkaa prosessia? Minkä ikäiset lapset ja tekeekö puoliso hyväpalkkaista työtä?


      • EiPalkanTakiaFinskille

        Mediaani palkka on niin iso koska vanhemmilla emoilla on todella iso palkka. Uusilla eli uudella sopparilla ei ikinä päästä niihin palkkoihin koska uudella sopparilla korkein palkkaluokka on hieman päälle 1800,-/kk.


    • MietityttääKovin

      Pääsin jatkoon,menossa myös Norskin haastatteluun. Siellä olisi tuplasti korkeampi palkka. Onko mahdollisesti muita jotka samassa tilanteessa?
      Finskillä on palkka vaan niin huono,laskeskelin kuinka sillä pysyy maksamaa vuokran ja muut pakolliset,puhelin,netti,vakuutukset,sähkö sekä päivittäistavarat,vaikka mä elän jämptisti ja en biletä,kokkaan itse jne.

      • finskivainorski

        Täällä kans jatkossa, mutta menossa myös Norskin haastikseen :)


      • Ssoe

        Minä myös finskil jatkossa ja Norskin rekrypäivään menossa. Palkk vaikuttaa Norwegianilla kyllä hurjasti paremmalta, eli sen puoleen tällä hetkellä kallistunut jos paikkaa tarjottaisiin.


      • hmhmm

        Puhutteko sujuvaa ruotsia, norjaa tai muita skandikieliä, vai riittääköhän vain perustaidot?


      • ssoe

        Itse puhun sellaista tökkivää lukio ruotsia

        siellä työpaikkailmoituksessa luki että: For applicants for the Norwegian, Swedish or Danish bases, it is required that you speak one of the Scandinavian languages fluent

        toisaalta mailiin tuli sellainen dokumentti jossa oli maininta että skandikieltä olisi hyvä osata.

        Mulla kaveri Norwegianilla töissä ja sanoi että ei ole pakollista ruotsia, toisin kuin esim Tui:lla

        Tuilla kävin kanssa haastattelussa jossa testasivat lyhyesti ruotsin, tuli kutsu jatkoon joten toivon/ oletan että se osaamistaso Ruotsista riittäisi myös Norwegianille.


      • hmhmm

        Okei, hyvä sitten etten ole ainoa kuka ei puhu sujuvasti skandikieliä :D
        Tosiaan hämäsi tuo ilmoituksen ja mailin ero tosta skandikielivaatimuksesta.


      • Slslslalala

        Mutta norskilla täytyy muuttaa pois Suomesta, eikö?


      • Tässärekryssä

        Hakevat nyt ainakin helsingin baseen.


      • ssoe

        Joo haku päällä muutamaan eri baseen joista yksi Helsinki


    • hätiköin

      Apua, täytin medin tossa äsken, ja jälkeenpäin aloin kattelemaan omakannasta terveystietoja, ja siellä näkyi kirjotettuna 2vuoden ajalta sairaslomapäiviä, joita en muistanut ollenkaan! Kyse siis flunssasta, ja yhdestä vatsataudista. Saakohan lomakkeeseen lähettää lisäyksiä esim. spostitse??

      • Wkkslals

        Saa ja pitää.


      • hätiköin

        Hyvä sitten, ajattelin jo, että kaatuu tähän kun en muistanut oikeata sairaslomapäivien määrää :)


      • lentämään

        Minäkin lähetin sähköpostilla täydennystä lomakkeeseen, koska en yhtä asiaa muistanut mainita! :) Toivottavasti onnistuu näin!


    • Mistintäasä

      Jos en ole ollut saikulla,pitääkö toimittaa lääkäriasemalta siitä joku todistus?

    • iiituliii

      Onko Norskilla ollut jo haku? mennyt ihan ohi... Voisiko joku ihana valaista

      • flyingelli

      • kaklljdsla

        Norwegianin paikka on kesäkaudelle 2017, kyseessä short-haul eli ei oo kaukokohteita. Toki investoivat nyt aika paljon koneistoon niin on hyvät mahkut saada vakkarisopimus mutta ei ole taattua toisin kuin Finskillä. Harmi kun Finnairin palkka on niin alhainen, muuten ei tarvitsisi miettiä kumpaan päätyy


    • Norskilainen

      Norskilla on todella hyvät liksat mutta paljon työtä ja huonot kohteet eli ei ns yöpyviä. Finskillä pääsee pikaisesti näkemään maailmaa kuitenkin.

      • MaailmaAvartaa

        Ei Finskillä pääse näkemään maailmaa,pitkä lento kohteeseen ja perillä minimiaika.
        Voihan tietysti olla kohteessa nukkumatta,mutta kuinka jaksaa tehdä paluumatkalla duunia.Se siitä maailmanmatkailusta.Liksa niin alhainen ettei sillä reissata,vaikka kuinka saisi lentolippuja halvemmalla.


    • Itsevaan

      Kannattaa mennä ihan tarjoilijaksi lähiravintolaan. Siten ei edes tarvitse sulloa ruumispussiin ilmassa menehtyneitä. Palkkakin on sama.

      • ohhohhnonni

        saako tarjoilijat 2-3k käteen? Missä lähiraflas on noin hyvä liksa?


      • Itsevaan

        Eiköhän Finnairin alkupalkka ole siinä tonniviisisataa miinus verot. Tiesitkö, että matkustamohenkilökunta tienaa vain silloin kun lentokoneenovet ovat kiinni. 3 tonnia käteen tulee varmaan kahdenkymmenen palvelusvuoden jälkeen jos silloinkaan. Älkää yrittäkö tehdä tästä ammatista jotain mitä se ei ole. En tiedä miten Finnair valitsee henkilökunnan mutta palveluhalukkuus ei näytä ainakaan olevan yksi kriteereistä. Finnairin matkustamohenkilökunta on yleensä töykeää ja ylimielistä porukkaa. Norwegianin palkat ovat varmaan parempia kuin Finnairin mutta esim. Oslossa asuminen on törkeän kallista. Jos taas asut espanjan kohteista on palkka varmaan aivan toista luokkaa. Espanjassa 1000 palkkaa pidetään hyvänä. Naurettavaa.


      • Ohhohhnonni

        Norwegianilla uusi tienaa koeajan jälkeen 2500-3000 (suomes).


    • Ainavalmkz

      Oma palkkani alkaa nykyään viitosella ja silti olen valmis vaihtamaan 👍

      • mandayna

        Minkälaisissa duuneissa/elämäntilanteessa hakeneet on tällä hetkellä? Itse olen toimisto/koordinointityössä ja opiskelen viimeistä vuotta amk


      • Hinppa
        mandayna kirjoitti:

        Minkälaisissa duuneissa/elämäntilanteessa hakeneet on tällä hetkellä? Itse olen toimisto/koordinointityössä ja opiskelen viimeistä vuotta amk

        Mä oon asiakaspalveluduunissa ihan vaatekaupassa ja taskussa tosiaan matkailualan amk-tutkinto, en hetkeäkään miettisi kannattaako vaihtaa jos pääsisin :D palkkakaan ei mulla sen kummemmin varmaan huonone.


      • Toinenpuoliasioista

        Lapseton 23v yrittäjä. Maksan niin paljon ennakkoveroja, arvonlisäveroja ja yrittäjän eläkevakuutuksia, että käteenjäävä palkka on varmaan vaan kehitysmaissa surkeampi - eli en ole huolissani palkasta tässä ammatissa (palkkatöissä saa sentään palkalliset lomat ja äitiyspäivärahat ilman omia isoja säästöjä tai yelin korotuksia.)


      • Pöhlö

      • Uusites

        Tuleekohan nollasoppari ensivuonna? Saa nähdä!


      • duuuuude

        epäilen, ainakaan tämän rekryn hakijoille. Siitä nousis ihan hirvee p***a myrsky mediassa ja vahingoittais heidän imagoa hurjasti työnantajana --> ei mitään järkeä rekrytä nyt full time permanent spekseillä.


      • VääräTES

      • Nämäoikeatsummat

    • Klawk
    • Mkjhbkkhvb

      Monta päivää te muut olette ollut sairaslomalla viim. 2 vuoden aikana? pitääkö lääkäritodistukset toimittaa?

      • Fffi

        Itsellä 7 päivää saikkua. Pitää ilmeisesti toimittaa ilmailulääkärin tarkastukseen, jos sinne asti pääsee.


      • Klawk

        mulla 6pv


      • Saikkupaperi

        onks teillä jotain perus flunssasaikkuu? Paljonkohan saa olla saikkuu kahden vuoden aikana?


      • Fffi

        Juu on ihan perus flunssa ja mahatauti saikkua. Ravintolassa ollut töissä, niin kirjoittavat aika herkästi saikkua..


    • Lentänenkö

      Eikös Finnairin työehtosopimus ole juuri loppumassa (15.11)? Mistä saisi sen uuden käsiinsä? Olis kiva lukaista läpi, että onko tullut muutoksia esim. palkkaukseen.

    • Itsevaan

      Täysin surkeat vähimmäispalkat ainakin. Kai lisineen nyt vähän paremmat. Jos työtä suostutaan tekemään ilmaiseksi niin se kai on jokaisen oma asia. Valitettavasti perheelliset ja muut joilla on oikeita kuluja eivät voi tehdä työtä harrastuksena. Nyt alkaa ymmärtämään Finnairin henkilökunnan myrtyneen ilmeen ja palveluhaluttomuuden lennoilla. Matkustelu ja lentäminenkään eivät kuitenkaan ole loputtomiin hauskaa etenkään jos käteen ei jää mitään.

      • Hinppa

        Siis mikä sun motivaatio nähin uskomattoman kuiviin ja negatiivisiin viesteihin on? :) Pyydän, ole hyvä ja pysy hiljaa jos sulla ei oo mitään järkevää sanottavaa tähän rekryprosessiin liittyen. Ei, Finnairin palkan tai palvelun haukkuminen ei ole sitä.


      • Aivanjärkyt

        Samaa mieltä. Aivan järkyttävän huonot palkat. Työttömänä työnhakijana saa enemmän tukia käteen nettona.


    • Lslsksksj

      Tippuneena on aivan helvetin kiva lukee näitä jatkoon päässeiden kommentteja et nyt alkaa epäilyttää palkan takia ja mitä ikinä. Palkka ei varmaan tullu kellekään yllätyksenä ja noita asioita ois voinu punnita ennen hakemista. Kiva et tollasella motivaaatiotasolla pääsee jatkoon

      • Epistä

        Täysin samaa mieltä. Itseä harmittaa että matka ei jatkunut ryhmiksistä eteenpäin. Hakiessani olin tietoinen huonosta palkasta. Toivottavasti meille joskus finskin ovet kuitenkin aukeavat. :)


      • tälläkertaajatkoon

        Muistan tuon fiiliksen, kun hain ekassa vuoden 2015 haussa enkä päässyt edes ryhmähaastatteluun. Se tuntuu kurjalta, että on itse todella motivoinut ja joku pidemmälle päässyt ei ole varma ottaisiko paikkaa edes vastaan. Ensi kerralla haet uudestaan. Silloin voit päästä vaikka loppuun asti. Tsemppiä ja leuka pystyyn! <3

        Mä olen tässä ainakin täysillä mukana ja etukäteen ottanut selvää palkkatasosta. Meitä on varmasti paljon muitakin! Ne jotka kovasti epäröivät toivottavasti karsiutuvat seuraavassa vaiheessa.


      • enskerrallasitte

        Ihana kuulla, että myös sunlaisia jatkoon päässeitä. Otin tän hylyn jotenki super raskaasti, pillittäny tähän hetkeen saakka :''DD nyt vois ehkä alkaa kerätä itteään, mut tosiaan harmitus on kova ja lentoemännän työ on kutsumus ja jos palkalla tulee toimeen ni se kelpaa ainakin mulle. Kyllä mä uskon että ne oikeet henkilöt päätyy työhön. Ens kerralla uusiks toivottavasti paremmalla menestyksellä. Kiitos ihanasta viestistä. <3


      • Hinppa

        Täällä kans täysillä mukana, mulla on kavereita uusienkin emojen joukossa ja kyllä pärjäävät! En jaksais enää yhtään lukea myöskään palkan ihmettelyä/hakijoiden dissausta ynnä muuta täältä. Täällä on valtaosa ihmisistä täysin sydämin mukana haussa edelleen ja nyt saa vaan lukea kuinka paska palkka on. Johan se nyt väkisinkin alkaa syömään omaa hyvää fiilistä jatkopaikasta. Palkoille on omat keskustelut. Mä todella uskon ja toivon et jos ei ole motivaatiota olla mukana niin antaa paikkansa jollekin muulle.


      • juupajuuuuuu

        Niinpä näin mäkin toivon.. jättää hakuprosessin kesken jos ei sitä sydämestään halua, koska moni muu haluaa


      • Ensikerrallasitten

        Mäkin hain viimeksi enkä päässyt, nyt pääsin jatkoon. Eli älä luovuta ja kokeile ensikerralla uudestaan <3 jos haluaa jotain tosi paljon ei saa luovuttaa... ensi kerralla pääset varmasti!!


      • Eisaaluovuttaa

        Samaa sanon kun muutkin, älä luovuta! Itse aloitin hakemisen eri lentoyhtiöihin 2vuotta sitten. Nyt takana yksi assessment day, josta putosin kesken päivän, finskin ryhmähaastis, josta pääsin jatkoon ja edessä norskin haastispäivä.
        Tässä välissä olen kerryttänyt aspa-kokemusta, petrannut kielitaitoa, sekä hankkinut esimieskokemusta, joiden ansiosta uskoisin haastiskutsujen nyt tulleen :)
        Muistathan, että Finski ei ole ainoa mahdollisuus. Voihan sitä aloittaa muussa yhtiössä, ja hakea myöhemmin finskille.
        Tsemppiä, yritä kehittää niitä taitoja, joita lentoemon työssä tarvitaan, niin pääset ensi kerralla pidemmälle!! :)


    • Itsevaan

      En minä ainakaan ole ikinä halunnut olla matkustamohenkilökuntaa. Lentäjä halusin ja haluaisin olla mutta siihen eivät rahkeeni riitä eikä rahat. Yritin vain tuoda ilmi sen tosiasian, että palkka on todella pieni ja ainakin alussa riittämätön normaaliin elämään. Ei alle 1500 palkalla voi tulla toimeen. Ehkäpä Finnairkin joutuisi nostamaan palkkoja jos ihmiset eivät olisi niin halukkaita työskentelemään melkein ilmaiseksi. Kyllähän tämä palkan funtsiminen on osa rekrytointiprosessia. En tiedä miksi ihmiset haluavat tällä alalle, raha se ei ainakaan ole. Nuorison kannattaa hankkia Suomessa ilmainen koulutus ja sitten lähteä ulkomaille hankkimaan rahaa. Kun on vähän kokemusta niin sitten voi tulla Suomeen takaisin jos vielä haluaa.

    • Keväällä_aloittanut

      Itselleni jää verojen ja vähennysten jälkeen kuusta riippuen käteen 1700-2300 euroa. Olen autoton, lainaton ja lapseton ja tulen sillä hyvin toimeen. Rahaa jää myös säästöön ja shoppailuun niillä paljon puhutuilla layovereilla. ;)

    • sellainenpäivä

      Mulla oli tänää kamala ripuli, mutta sain tietää, että pääsin jatkoon! Kakkahan siitä onnesta lirahti pöksyyn...

    • lääkikseenvuonna2036

      Hui! hakeuduppa pikin miten lääkärille. t. hamsterini kuoli ripuliin vuonna 2002.

    • LissunOmistaja

      mulla on kans hamsteri. sen nimi on lissu.

    • nuuhnuuh1

      mulla on purkitettu iso iso iso iso isomummon perintökalleus pieru. Haistelemme sitä yhdessä sukujuhlissa! Jos sulta pääsee pieruja kans nimimerkki "sellainenpäivä" ottaisin ilolla vastaan.

    • Psosnwnsjslssn

      Onks kaikki tehnyt medit jo? Tuliko kenellekkään kyllä rastia? Mulla oli saikkua jonkun verran :(

    • FlyMeToTheVantaa

      Äläkaa S-----T---A leikkikö neitsyt Mariaa!
      Olen minäkin teheny niitä lentoemohommia, iliman paitaa ja iliman tatuointeja.
      Marsuni isoisän ripulipierun puin päälleni , ku haastatteluun menin... Ja oli mukavaa!

    • WanhaEmo

      Tuli kyllä vastauksia. Oon ollu sairaalahoidossa ja suvussa on diabetestä. Tuskin kukaan selviää ilman kyllä rasteja. Parempi olla rehellinen kaikesta. Se vasta huonon kuvan hakijasta antaakin jos viime metreillä selviää joku terveydellinen juttu, joka estää työn tekemisen pitkällä tähtäimellä.

      • lentämään

        Samaa mieltä! Tuli kyllä- vastauksia minullekin. Jos ei tässä vaiheessakaan pysty olemaan rehellinen, kuinka voi sanoa olevansa luotettava työntekijä? Lyön vaikka vetoa, että kaikilla on suvussa joitakin niistä sairauksista. Rehellisyys maan perii :)


      • Fins

        Ja kaikilla varmasti ollut myös tavallista pänsärkyäkin. Siinähän oli se kohta, että onko ollut muuta päänsärkyä, kuin migreeniä. Itse ilmoitin ainakin ihan normi päänsäryn harvoin siihen, kun ei lukenut erikseen, että tavanomaista päänsärkyä ei tarvitse ilmoittaa.


      • Osiwnwisjsb
        lentämään kirjoitti:

        Samaa mieltä! Tuli kyllä- vastauksia minullekin. Jos ei tässä vaiheessakaan pysty olemaan rehellinen, kuinka voi sanoa olevansa luotettava työntekijä? Lyön vaikka vetoa, että kaikilla on suvussa joitakin niistä sairauksista. Rehellisyys maan perii :)

        Ei siellä kysytty onko suvussasi jotain.


      • Fins

        Kyllä kysyttiin, "esiintyykö tai onko suvussasi esiintynyt seuraavia sairauksia" tai jotain tuollaista


    • Essikölentämää

      Medissä kysyttiin suvusta ja tuo on kyllä totta, monessa suvussa on varmasti ollut jotain. Minun suvussani ei ole onneksi ollut mitään, mitä nyt itse tiedän. Suvussani suurin osa on lentoalalla.

    • Exemoooooo

      Minulla tuli ei kaikkiin.

    • Haastikset

      Onko kenelläkään tietoa millaiset yksilöhaastattelut ovat? Tehdäänkö testit vielä valvotusti ja onko haastattelu enkuksi yms. ?

      • OnneaVaanJosOn

        Kysytään onko suvussa kehareita...


      • Hohhojjaaaa

        Onks paha päivä?


    • Ööööööööööööööööööö

      Milloinkohan lisäselvitykset mediin pitää toimittaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe