M.O.T. kertoi pienistä eläkkeistä

MOT paneutui eläkkeisiin.
Uskomatonta, että pitää nipistää pienimpien eläkkeensaajien eläkkeistä ja nostaa lääkkeiden omakustannusta. Mitä hyötyä siitä on, kun eläkkeellä ei pärjää ja lääkkeet eivät riitä? Seuraus kuitenkin on, että on pakko hakea apua yhteiskunnalta, ja se on varmasti hinnakkaampaa kuin se nipistetyn eläkkeen osuus.
Nuori pyöreäposkinen poliitikko sitten selittää haastattelussa, että näin se kuitenkin on, että tasapuolisuuden nimissä kaikkialta nipistetään.

Yleensä olen ajatellut, että olemme äänestäneet eduskuntaan edustajamme, ja heidän tehtävänsä siellä on huolehtia maan asioista. Olen yrittänyt ymmärtää ja tajuta ne leikkaukset ja supistukset, joihin on jouduttu, mutta tässä kulkee raja. Kun kansaneläke ei riitä, maksetaan jotain takuueläkettä ja asumislisää. Tätä ollaan nyt pienennetty. Vuoden alussa eläkkeitä tarkistetaan, ja pienimpiin eläkkeisiin tulee lisäystä 7€, ja se sai minut jo raivon partaalle. Silläkö korvataan sitten muut kiristykset? Kuinka ne kehtaavat! Ja sanovat sen vielä ääneen mokomatkin.

22

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä sanon kanssa. Mokomatkin.
      Olen miettinyt samaa eilisestä saakka, sillä minulla ei ole tuttavapiirissä yhtään vammaista, eikä tiettävästi yhtään toimeentulolla eläjää, joten paha on mennä minun kirjoittamaan, mitä pitäisi tehdä. Minä oletin, että se takuueläke paikkaa puutteen vähävaraisille, mutta katinkakkaa, kun toisella kädellä rohmutaan annetut takaisin.

      Asunnon kalleus on kaiketi suurin ongelma, vaikka siihen saisikin asumistukea. Miksi valtio ei pysty rakentamaan edullisia asuntoja niin, että niihin ei varakkaat pääse "pesiytymään"? Ongelma on tietenkin, mihin niitä rakennetaan, koska ei voi pakottaa pääkaupunkiseudulta muuttamaan pois, jos siellä on ikioma asunto.

      Olen itse onnekas, koska muutin pääkaupunkiseudulta ja sain kunnan rivitalo asunnon, jossa on vuokra vain 260,-€/kk. Minulle se on tärkeä, että on oma pikkupiha, koska ikäni olen omakotitalossa asunut.

      Vaikka olen tyytyväisenä todennut, että leikatkoon nyt vähäsen minultakin, mutta näkyy noita kertyvän minunkin kohdalle ja jos vielä vuokra nousee, koska kunnallisvero nousee mukamas.

      • Itsekin.saman.nähnyt

        Halpoja asuntoja PYSTYTÄÄN tekemään jos halutaan.
        Ainakin täällä Oulussa ja Raahessa puretaan jopa alle 40 v vanhoja hyväkuntoisia kerros- ym taloja ja vain sen takia, että kaupungin poliittinen eliitti saa jaettua Hyville Rakentajaveljille Hyviä ja rahakkaita rakennusurakoita. Joista luonnollisesti siivu tulee mm vaaliavustuksiin, ravintolakestityksiin, ulkomaanmatkoihin jne.
        Jos ne 40 - talot vaikka tarvittaessa korjattaisiin ajan tasalle, niin säästyisi purkukustannukset ja uuden talon rakentamiskustannuksista valtaosa. Kansallisvarallisuus kasvaisi. Tätä vain ei haluta ymmärtää, koska mafian rahankierrätys häiriintyisi siitä.
        Oli myös näistä korjauskustannuksista juttua. Uusi Suomen Kuvalehti teki jutun siitä, miten Saksassa tehdään viikossa sama putkiremontti mikä Suomessa kestää kolmesta kuukaudesta ylöspäin. Olipa saatu jonkun rakennusyhtiön iso pomo kellottamaan jonkun reiskan ajankäyttö työmaalla. Tuloksella, että vain 10 % työajasta tehtiin työtä! TÄMÄ jos mikään vaikuttaa asuntojen ja asumisen kalleuteen ja kehnoon työn laatuun. Eakennusmiehiltähän ei vaadita edes ammattikoulua, josta olisi vähän saatu perustietoa aiheesta.
        Ja kuten tavallista, tämäkin juttu tullaan ohittamaan ilman kommentteja ja kaikki jatkuu niinkuin ennenkin. Siksi Suomi vaipuu yhä syvemmälle suohon.
        Sama periaate koskee lähes kaikkea toimintaa Suomessa. Ei välitetä tehdä mitään kunnolla eikä oikein eikä ahkerasti saati järkevästi. Ostetaan halpaa kiinanroskaa jos saadaan ja painetaan suomalaisten palkat samalle tasolle kuin Kiinassa kuvitellen, että siitä ne miljoonapalkat, -palkkiot ja -optiot ikuisesti johtajille ja päättäjille tulevat.


      • Itsekin.saman.nähnyt kirjoitti:

        Halpoja asuntoja PYSTYTÄÄN tekemään jos halutaan.
        Ainakin täällä Oulussa ja Raahessa puretaan jopa alle 40 v vanhoja hyväkuntoisia kerros- ym taloja ja vain sen takia, että kaupungin poliittinen eliitti saa jaettua Hyville Rakentajaveljille Hyviä ja rahakkaita rakennusurakoita. Joista luonnollisesti siivu tulee mm vaaliavustuksiin, ravintolakestityksiin, ulkomaanmatkoihin jne.
        Jos ne 40 - talot vaikka tarvittaessa korjattaisiin ajan tasalle, niin säästyisi purkukustannukset ja uuden talon rakentamiskustannuksista valtaosa. Kansallisvarallisuus kasvaisi. Tätä vain ei haluta ymmärtää, koska mafian rahankierrätys häiriintyisi siitä.
        Oli myös näistä korjauskustannuksista juttua. Uusi Suomen Kuvalehti teki jutun siitä, miten Saksassa tehdään viikossa sama putkiremontti mikä Suomessa kestää kolmesta kuukaudesta ylöspäin. Olipa saatu jonkun rakennusyhtiön iso pomo kellottamaan jonkun reiskan ajankäyttö työmaalla. Tuloksella, että vain 10 % työajasta tehtiin työtä! TÄMÄ jos mikään vaikuttaa asuntojen ja asumisen kalleuteen ja kehnoon työn laatuun. Eakennusmiehiltähän ei vaadita edes ammattikoulua, josta olisi vähän saatu perustietoa aiheesta.
        Ja kuten tavallista, tämäkin juttu tullaan ohittamaan ilman kommentteja ja kaikki jatkuu niinkuin ennenkin. Siksi Suomi vaipuu yhä syvemmälle suohon.
        Sama periaate koskee lähes kaikkea toimintaa Suomessa. Ei välitetä tehdä mitään kunnolla eikä oikein eikä ahkerasti saati järkevästi. Ostetaan halpaa kiinanroskaa jos saadaan ja painetaan suomalaisten palkat samalle tasolle kuin Kiinassa kuvitellen, että siitä ne miljoonapalkat, -palkkiot ja -optiot ikuisesti johtajille ja päättäjille tulevat.

        "Itsekin.saman.nähnyt"

        Niin olen minäkin ja kirjoitat todella totuudenmukaista asiaa, mutta mitä me voidaan tehdä, muuta kuin opastaa omaa jälkikasvua, mutta entä ne toiset "raukat", hometalon ostajat?


      • jakolasku

        No sulla on edullinen asunto. Keski-Uusimaa Kerava, Tuusula ja Järvenpää kuvittelee että kaikki säntää tänne kalliiden asuntojen perässä. Omistusasuntoja uusia on pilvin pimein ja osa on menny vuokralle. Suuruuden hulluus on vaikea tauti ja maksajiksi joutuu kansalainen.


    • synkkämieli

      olen samaa mieltä mokomatkin kyykttäjät .köyhät saatava alemmas, kuin kyykkyyn.kiva kun ei säästetä suuri palkkaisten palkasta nipistämällä,jolloin yritysten menot pienenevät voisi palkata useamman työntekijän.kettufirman työläisille tarjottiinparikymppiä lisää samaan aikaan indeksin takia eläkkeet pienenivät.leikkaamalla vain kulutus pienenee jakotimainenkauppa kuolee.pinituloinen laittaisi rahansa kotimaiseen kulutukseen ainakin ruoka kauppaan.kela leikkaa lopulta kaikki kuntien vastuulle.jokatietää veron korotusta useassa kunnassa.

    • Suomessa on eläkkeitä joka lähtöön.

      Suomi on eläke ja veroparatiisi.

    • Eläkettä saa sen verran kuin on maksanut ansioistaan eläkemaksuja .Eläkettä kertyy maksetuista maksuista ei ikääntymisestä. Eläkkeiden olisi pitänyt laskea ,koska palkansaajien ansiotkin laski Kiky sopimuksen takia.

    • kaikestaviisastunumummu

      Koko ikäni tehnyt töitä --nyt nautin siittä jo 16 vuosimeneillä --kun olen maksanut Työeläkettä --

      Mutta Minä olen tehnyt töitä Suomessakin ,Näin kertyi minulle Työeläkettä kun se tuli voimaan Suomessa 1962 --siihenasti kun muutin Ruotsiin 51vuotiaana -

      Tästä työeläkkeestäni maksoin Suomeen 35% lähdeveroa --joka oli laitonta EU --kielsikin --monen vuoden verot laittomasti
      Ruotsi ei maksanut takasin

      Nyt asun ruotsissa ja tehnyt tääläkin 15 v töitä josta Ruotsi maksoi työeläkkeeni ja otti siittä koituvan veron 8%
      Kun aloin maksaan eläkkeestäni veroja Otettiin monta vuotta Suomessa Veroja josta tänne tulevasta eläkkeestäkin maksan ,joka kuukausi nyt 8% tääläkin .

      Niin että sinne hukkuu ne maksut joita en koskaan ole tarvinnut
      Näin meistä ulkosuomalaisista huötyy köyhä suomalainen toivottavasti.
      Tavalliselle ihmiselle (työläiselle)Suomi ei ole ainakaan veroparatiisi --

      Joillekkin on ,näitä verosuunnittelioita kun käyttävät ja eivät maksa tuloistaan veroa .
      U.M

    • määoontampereelta

      Suomi on pienenä maana monessa Parhaittenmaiden etunenässä -
      Se johtuu siittä ,kun kansa ei vaadi mitään . Tarkoitan heitä hiljaisia jotka luulee että mikään ei kuulukkaan juuri hänelle . '
      Monessa maassa lääke ja sairaskulut on minimaaliset Suomeen verrattuna .
      Ruoka on suomessa kallista ,yleiset kulkuneuvot , Verotusvarsinkin on huippuluokkaa kalleudessa --vähävarasila suhteessa isotuloisiin ja rikkaisiin se
      väärin
      Oliko se juuri ONNELLISUUDESSA kärkimaita .

    • seomessa-media-O-mätä

      Alotukseen,

      suomessa on harvinaisen tyhmät röyhkeät päättäjät, jopa rikollisuuteen taipuvaisia
      vain omanedun tavottelijoita,
      aivan hullua,
      johtajat kähmii mijoonia palkoina poonuksia optioina ja mikä hulluinta pääomatuloina,
      jos tätä hulluutta ei suomessa olisi,
      niin noilla miljoonilla joista lopulta muodostuu miljaardeja maksettaisiin kaikki köyhien lääkkekulut silti pienetämättä jo
      olemassa olevia pieniä eläkkeitä,

      kyllä kirveelle olis töitä, sanoi joku viisaampi muinoin,

      se myös ä r s y t t ä ä ,,, inhottaa, raivostuttaa,
      kun media keskittyy VAIN valehtelemaan ja manipuloimaan ihmisiä näitten miljardöörien edunmukaista ajatusmaailmaa,

      katsoitteko kuinka NAURTEEAVAKSI suomen media teki itsensä kun se koitti selitellä ameriikan presidentin vaalien erheellistä täysin pieleen mennyttä manipulointia Clinttonin hyväksi, suomen media OLI AIVAN VARMA mahatavsta omasta näkemyksestään kuinka Clintton on varma voittaja ja TRUMP pelkkä vastaehdokas, hah, vaikka asia oli kokoajan todellisuudessa toisinpäin ameriikassa,

      mutta kaikki ne suomalaiset täällä suomessa jotka seurasi suoraan sateliittien kautta ameriikkalaista menoa
      niin tiesivät KOKOAJAN että ameriikassa TRUMPhilla oli suurempi suosio kuin Clinttonilla,
      siis suomen media VALEHTELI PANETTELI TRUMPHIA ja mainosti epärehellistä kieroa Clinttonia
      ei tuonu ollenkaa totuuksia julki suomessa kuinka paha ihminen Clintton oikeesti on ollu ja olisi jos olisi päässy prsidentiksi,

      suomen medialla oli vain kova tarva manipuloida suomalaisia uskomaan suomen median mielipiteitä oikeeksi,
      koska se olisi palvellu suomen lailistetuja rikollisia mljaardien kähmijöitä vain omaan taskuunsa,
      kyllä suomen median moraali on todella painunua alas
      törkeydessään ja epärehellisessä manipulaaito vimmassaan,
      ei voi kuin kiroilla suomen epärehellistä huippu k i e r o a MEDIAA,
      suomen mediaan EI kannata luottaa suomen seuraavissa vaaleissakaa ollenkaa,
      muistkaa käyttää OMAA JÄRKEÄ kun äänestätte seuraavissa vaalaissa,

      media teki itsensä nautunalaiseksi manipulointi
      oli niin törkeää ja läpinäkyvää,

    • Ei eläkeläisillä ole mitään etuoikeuksia veroissa Ruotsissa vaan eläkettä katsotaan tavalliseksi tuloksi! On perusvähennys iän mukaan ei muita etuja.

      Suomesta ei tule mitään eläkettä, koska eläke alkoi 23 vuotiaasta Suomessa.

      • KiehtovaMaailma

        Suomessa eläkkeistä otetaan pikkusen suurempi vero-osa kuin palkansaajillta.


    • reppuriika

      Kyllä ne monet kituuttelevat toimeentulon äärirajoilla. Olin eilen ruuanjakotalkoissa. Eräs jakajana ollut nainen joka usein taloissa mukana sanoi, että saako hänkin ottaa kun oli maksanut laskut, ostanut lääkkeitä ja tilillä on jäljellä rahaa 8 euroa ja vasta on kolmas osa kuusta jäljellä.
      Ei tämäkään rouva ole takuulla alkoholin käyttäjä, ei tupakoi, ei ole autoa. Sairauksien vuoksi on joutunut jäämään aikaisin eläkkeelle pienipalkkaisesta tehdastyöstä.
      Kyllä ne monet sanovat, että teette te kyllä kullanarvoista työtä hakemalla jäämäelintarvikkeet liikkeistä, pakastamalla ne. Ei se ilman työtä, sillä yhdestäkin liikkeestä pitää soittaa joka päivä illalla ennen kahdeksaa ja hakea ne, jos on haettavaa. Miten mahtaa selvitä henkilöt, jotka eivät pääse itse hakemaan. Meidän resurssit eivät riitä kotiinkuljetukseen ja siinäkin on sitten omat vastuunsa ja riskinsä.

      • reppuriikka

        Kertoisitko lähemmin, millaisissa olosuhteissa tämä mainitsemasi nainen asustaa? Asuuko yksin, vai....onko toisia "ruokittavia? Nyt on kuitenkin Kansaneläke ja sitten tämä takuueläke, kuten myös vuokraan asumistukea. Jotain tuossa yhtälössä "mättää" mielestäni.
        Miksi hän kysyi, saako ottaa, jos ilmaiseksi jaatte ruokaa?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        reppuriikka

        Kertoisitko lähemmin, millaisissa olosuhteissa tämä mainitsemasi nainen asustaa? Asuuko yksin, vai....onko toisia "ruokittavia? Nyt on kuitenkin Kansaneläke ja sitten tämä takuueläke, kuten myös vuokraan asumistukea. Jotain tuossa yhtälössä "mättää" mielestäni.
        Miksi hän kysyi, saako ottaa, jos ilmaiseksi jaatte ruokaa?

        Mihinkään muuhun puuttumatta arvelen, että asia on niin, ettei henkilökunta voi hyödyntää esim. ilmaiseksi jaettavaa ruokaa itselleen. Siitä tulisi vain mielipahaa muiden kesken ja alettaisiin puhua, kuinka ne jakajat vievät ensin parhaat päältä ja sitten vasta...
        Muistan, kun eräässä vaatekeräyksessä joku tuttavani sanoin ettei vie sinne mitään, kun ne toimihenkilöt kuitenkin ottavat parhaimmat itselleen. Sanoin, että tarpeeseenhan ne kuitenkin menevät, mutta tuttavani oli mielestään oikeassa.


      • "mutta tuttavani oli mielestään oikeassa".

        Näin on kuten useimmissa keräyksissä, jossa on näitä "vie välistä" ja mitä näistä köyhistä, kun vain itse hyötyy?

        Itse olen käsittänyt, että tuo (meidän) Kierrätyskeskus toimii kunnan rahoilla työttömien työllistäjänä, koska siellä on muutakin toimintaa ja myös ruokailu, näistä "ylijäämistä tarvikkeista" tehdään heille ruokaa..

        Toista oli se, kun olin "työllistetty" luopio, mukamas,....no, nyt menee liian pitkälle, mutta tuo ruokien jako oli sielläkin mielestäni ongelma, koska kukaan ei henkilökunnasta saanut ottaa ylimääräistä ruokaa, vaan se oli heitettävä biojätteisiin?

        Kyllä se kirpaisi minun ikäiselle "työllistetylle luopiolle", että valmista ruokaa heitetään roskiin.

        Olinhan minäkin sitten työllistetty X?kaupungin keittiöapulaiseksi?
        Vaan, abropoo, tulikin avustaja emännän paikalle tuuraamaan ja hän opasti minua, kuinka ruokaa viedään. Lukuisille ystävilleen hän jakoi ruokaa ja minullekin antoi "jonkun" satsin, mutta en ottanut sitä. Ilmoitin sen esimiehelleni, koska en koskaan voi kuvitella että ruokaa varastaisin julkisesti yhteiskunnalta, jota itsekin rahoitan?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "mutta tuttavani oli mielestään oikeassa".

        Näin on kuten useimmissa keräyksissä, jossa on näitä "vie välistä" ja mitä näistä köyhistä, kun vain itse hyötyy?

        Itse olen käsittänyt, että tuo (meidän) Kierrätyskeskus toimii kunnan rahoilla työttömien työllistäjänä, koska siellä on muutakin toimintaa ja myös ruokailu, näistä "ylijäämistä tarvikkeista" tehdään heille ruokaa..

        Toista oli se, kun olin "työllistetty" luopio, mukamas,....no, nyt menee liian pitkälle, mutta tuo ruokien jako oli sielläkin mielestäni ongelma, koska kukaan ei henkilökunnasta saanut ottaa ylimääräistä ruokaa, vaan se oli heitettävä biojätteisiin?

        Kyllä se kirpaisi minun ikäiselle "työllistetylle luopiolle", että valmista ruokaa heitetään roskiin.

        Olinhan minäkin sitten työllistetty X?kaupungin keittiöapulaiseksi?
        Vaan, abropoo, tulikin avustaja emännän paikalle tuuraamaan ja hän opasti minua, kuinka ruokaa viedään. Lukuisille ystävilleen hän jakoi ruokaa ja minullekin antoi "jonkun" satsin, mutta en ottanut sitä. Ilmoitin sen esimiehelleni, koska en koskaan voi kuvitella että ruokaa varastaisin julkisesti yhteiskunnalta, jota itsekin rahoitan?

        reppuriikan tuttava on juuri noita reiluja ihmisiä, joille sitten jää vain luu käteen. Hyvinvointivaltiossa ei ruokajonoja pitäisi edes olla, kyllä kaikille tulisi riittää ansio normaalielämiseen.
        Ei voi kuin toivoa, että paremmat ajat vielä koittaisivat.


      • Makriina kirjoitti:

        reppuriikan tuttava on juuri noita reiluja ihmisiä, joille sitten jää vain luu käteen. Hyvinvointivaltiossa ei ruokajonoja pitäisi edes olla, kyllä kaikille tulisi riittää ansio normaalielämiseen.
        Ei voi kuin toivoa, että paremmat ajat vielä koittaisivat.

        "Luu käteen" kirjoitit!?
        Olet siis tietoinen "reppuriikan" tapauksesta, vai?

        "Leipä jonoja" tulee aina olemaan aina ja hyvä niin, kun siellä annetaan ilmaiseksi kaupan päiväysvanhoja elintarvikkeita.

        Olisiko parempi viedä ne biojätteisiin, koska ne mukamas kelpaa "Mersulla" ajavillekin?

        Kelpaa minullekin, vaikka vanhalla (-87v) Nissanilla ajelenkin.


    • EU tulee lopettaa leipä rahan jakaminen Suomeen.

      Eläkkeet Suomessa -- Suomi on eläke ja veroparatiisi ainut maailmassa!

      • Yhdyssanat

        Suomessa on myös luku- ja kirjoitustaito korkeimmalla tasolla maailmassa. Tiedoksesi.


      • HablaEsp

        Kuuba??! Lukutaito, prosenteissa , se osuus kansast jokka osaa Lukea, melkei 100%
        Mutta= Suamessa eips, olekkaa, sekä se, että ne , jokka "osaa" ni ,
        Persoonat suomalaisittain
        Lukevat useimmiten tekstiä
        Sellaisella määrällä KielioppiVirheitä
        Että Häpeän.
        Persoonallisuudet
        Eivät koe myöskään "tarpeelliseksi"
        Osata kielioppia
        Syystä että
        "Monikielisyys
        Viittaa heidän kykyyn
        Elehtiä, sekä ,
        Elehtiä vieläpä, murteella...", excuse me, scuzi mua,
        Humanistiset tiedekunnat
        Kultturelli Språket..Language,
        Jizik, Sprechen, parle',
        Kumma juttu,
        Tutti bene, habla,....
        Kuuba juttu, tarttee varmaan tarkistaa...


    • MelkeitenNiinpä

      Miten MONTA KERTAA eläkeläiset ovat ehtineet sanoa tärkeän mielipiteensä
      Eduskuntaa muodostettaessa.
      Ja, ENTÄS nuoret,
      Miten vähän kertoja kertynyt
      Kokemusta, määriteltäessä
      Asennetta asioihin, joilla,
      Syödään, luetaan,
      Tiedetään, sanotaan,
      Tervehdytään,
      Asutaan, liikenteessä
      Liikutaan...urheillaan,
      Viihdytään.
      Mietitään.....
      Hmmmmmm....
      Asenne asioihin
      Jotka määrittelevät
      Eloa.....
      HAA! Ne ovat
      Miettimisen Arvoisia!
      Eläke, siis todellakin
      On "ansaittu! "
      Se on siis= Asenne, joka
      On Nähnyt Syitä sekä Seurauksia
      HEUREKA,
      just niin, eläke 2017,
      Reaalitulot, pienet kyllä.
      JA KELA Eväsi luvan tehdä palkkatöitä eläkkeen ohessa 2014, minulta.
      Työnantajani , 10v olen siivonnut eläkkeen aikana, sanoi että, vaikka kela hyväksyy 3 kk VUODESSA, tienestiä, se Ei Riitä. 2004-2014 tein jatkuvaa työtä. Pomo haluaa Koko Vuoden, pitää alerttina valmiudessa, 2-14 tuntisia, vaihtelevia työpäiviä varten. Koen että pelkkä Kansaneläke 620 EI RIITÄ. joo.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      548
      4017
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3464
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3090
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2382
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2240
    6. 227
      1688
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1329
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe