Hamsterin pureminen

Liinuuuu

Moi! Talvikkoni (ostettiin eläinkaupasta vaikka kasvattajaltahan se olisi pitänyt ostaa) niin siis talvikkoni on ruennut puremaan sormiani. Pureminen ei ole pelkkää näykkimistä vaan hamsteri puree ihan verillekkin. Haluasin saada tuon puremisen loppumaan lopullisesti. Olen koittanut sitä että kun hamsteri puree niin puhallan hamsteria. Se on toiminut mutta silti hamsteri puree. Haluaisin siis tuon pureskelun ja näykkimisen loppumaan. Olisiko kellään mitään ideaa tai tietoa miten saan tuon loppumaan. Hamsteri on siis tyttö ja syntynyt 1.9.2016. Kaikki kommentit on tervetulleita

4

371

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MillaLamminen

Minun hamsterillani oli sama ongelma ja sekin on talvikko. Ongelmana oli se että hamsteri ei ollut käsikesy eli koita ottaa se käsiisi (tai kokeile hanskoja mutta älä käytä koko aikaa) että se tottuu siihen (ellei ole jo käsikesy). Mutta käsien pitää olla pestyt ja käsiä kannattaa pyöritellä hamsterin puruissa että siinä on tuttu haju.

• Tädi

Mä teen niinettä vinkaisn jos jyrsijät näykkii, ja jos oikein kipeää tekee niin siirrän käden pois. Hiiret ainakin lopetti aika nopeasti onneksi maistelun.

• hamstre

Talvikot suojelevat yleensä reviiriään melko ahkerasti. Itsellä ei ole niinkään kokemusta talvikoista, mutta syrkeistä on, eläinkaupassa on kuitenkin tullut hoideltua talikoitakin, ja ne olivat hirveän kovia puremaan :D. Kasvattajaltahan saa kesympiä niinkuin itsekkin mainitsit viestissäsi. Kärsivällisyyttä käsittelyn kanssa niin tulee siitäkin kiva hamsteri ;).

• MinniHamsteri

Oma syrkkini ostettiin kasvattajalta, ja välillä on puraissut, ei kuitenkaan verille. Silloin kosken hamsterini nenänpäätä vähän kovempaa. Ei ole sen jälkeen tehnyt. Mutta liian kovaa ei saa tehdä. Pari kertaa puraisujen jälkeen, niin uskon, että tapa loppuu. Jos ei, niin ainakin yritin auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1399
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      821
    3. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      746
    4. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      66
      745
    5. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      92
      745
    6. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      679
    7. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      148
      670
    8. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51