Taloyhtiön ikkunoiden korjausvelvollisuus

vuokralainenturusta

Muutin vanhaan puutaloon vuokralaiseksi. Molemmissa ikkunoissa on halkeama koko ruudun matkalta. Kysessä on ulkolasi, josta taloyhtiö on korjausvastuussa. Voiko taloyhtiön isännöitsijä kieltäytyä korjaamasta ikkunoita. Vastaukseni oli etteivät toistaiseksi korjaa.

1

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuukaerkki

Tässä tapauksessa pitäisi muidenkin ikkunat korjata samalla tavalla uusiksi. Paras keino on laittaa omistaja yhtiökokoukseen ja vaatia ikkunan korjausta. Jos muut osakkaat suostuvat korjaukseen yhteisistä varoista niin asia on kunnossa, muut osakkaat voivat vaatia vastaavan tasoista muuta korjausta. Halkeama nyt ei ole niin olennainen haitta, että se pitäisi pikaisesti korjata, se voidaan laittaa korjauslistalle ja korjata sitten kun tulee muutakin korjattavaa. Vuokralaisen asema on hankala, asunnon omistajan pitäisi asia hoitaa kuntoon tai sitten alentaa vuokraa, jos kerta lasi on rikki ja asunnon kunto ei tyydytä vuokralaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 51
      707
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      39
      664
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      634
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      630
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37