hei! onko muillakin lihavilla ongelmia pukeutumisen kanssa? olen 22v nainen, ja tosiaan lihavampaa sorttia :d pituutta 168cm ja painoa hitusen päälle 90 kiloa... vaikka liikakilot ovatkin menneet minulla onneksi pääasiassa peppuun ja rintoihin niin vyötäröltä löytyy kuitenkin aika muhkea vararengas.
lihavana usein mietin että olisiko parempi pukeutua löysiin vaatteisiin joilla peittää liikakilot vaiko valita hyvin istuvia vaatteita. kumpi teidän mielestänne on parempi? löysissä vaatteissa pömppövatsani ei erotu, mutta tuntuu että näytän entistäkin suuremmalta. välillä löydän tällaisen rintavan pullukan päälle hyvin istuvia paitoja, housuja ja hameita, mutta sellaiset vaatteet tuntuvat paljastavan vähän liikaakin :d jos esimerkiksi istun junassa istuvampi paita päällä niin tuntuu, että maha leviää syliini ja näyttää aivan valtavalta...
Lihavat, miten pukeudutte?
27
1871
Vastaukset
- gainergirl98
Eli sulla on siis pömppis, ei makkaramahaa? Ensiks, naisilla ja tytöillä lihavuus ei oo liikakiloja, vaa ihanne- ja normaalipaino. Oon sun pitunen ja painan 152 kg, sun pitäis kans painaa reilusti yli 100 kg. Toiseks, se ei oo hyvä et sun läskit on pääasiassa rinnoissa ja perseessä, niiden pitäis olla eniten mahassa ja selässä makkaroina. Kolmanneks, jos sulla siis on pömppis eikä mahamakkaroita, nii käytä löysii vaatteit ja laihduta. Makkaroita kannattaa esitellä tiukois paidois, etenki crop topissa, pömppistä ei. Neljänneks, näyttää upeelta ku istuessa maha levii sylii ja näyttää valtavalta.
Itellä on makkaramaha ja esittelen sitä tiukois paidois kuten crop topeis eli napapaidois- vaatekriisi-
vähän erilainen vastaus kuin mitä odotin... :D ja en ihan ymmärrä mitä tarkoitat makkaramahalla? masuni koostuu kyllä kahdesta päällekäisestä "renkaasta" joiden väliin napa jää istuessa piiloon jos sitä meinaat :p en kyllä silti uskalla mahaa esitellä... kesällä uskaltauduin bikineissä rannalle ja tuntui että kaikki tuijottivat :x
ja miksi pitäisi lisää lihoa? :D paino on kyllä noussut herkuttelun ja opiskelustressin takia tasaiseen tahtiin mutta ei tämä kyllä mikään tavoite ole ollut... - gainergirl98
Arvasin et ootit jotai läskivihavastausta mut halusin tuoda toisen näkökulman. Jos sun maha koostuu kahesta päällekkäisestä renkaasta seistessä, se on makkaramaha. Todellaki uskallat, go for it! Napapaitoi, tiukkoi toppei, t-paitoi, neuleita, kaikkii sellasii et ne myötäilee sun mahamakkaroita ja ne pursuu esii. Crop topissa näytä sun alamaha paljaana! Roikkuuks sun alempi makkara?
Pitäis lihoo lisää koska naisten ja tyttöjen lihavuus on Jumalan siunaus ja tahto, terve normaalitila, niinku Raamattu kertoo. Oot saanu Jumalalta valtavan siunauksen ja armolahjan mahamakkaroissa, oo siis kiitollinen siitä ja tuo sitä esiin, sillä se on Herralle otollista. Pitäis lihoo siks lisää et makkarat kasvaa, tulee paksummiks ja alamaha roikkuis genitaalialueen peittäen. Ja jos sulla ei viel oo selkämakkaroita,lisää lihoessa saat niitäki.
Ota tavotteeks lihoo lisää tasasesti, et ei tuu arpia.
Hienoo,et uskaltauduit bikineis rannalle, bikinit on hyvännäkösii vai maha- ja selkämakkarat omistavien lihavien päällä. Ei kukaa tuijottanu, luulet vaa ku sul on huono itsetutunto epävarma itestäs.. Jatka samaa mallii! - vaatekriisi-
...ooooookeeeeiii :D
- ProfessoriFeederismi
vaatekriisi- kirjoitti:
...ooooookeeeeiii :D
Olet tätet tavannut elämäsi ensimmäisen "feederism" fetishin saaneen ihmisen, eli he siis pitävät lihavuutta seksikkäänä ja joskus lihottavat itseään sen takia
- B0ssl1f3
Vaatekriisi, onko ig, kik, snäp niin voisit lähettää bikinikuvia siellä? Olisi ihanaa nähdä sun vatsamakkarat 😍👌🔥😘😘
- yööööök
B0ssl1f3 kirjoitti:
Vaatekriisi, onko ig, kik, snäp niin voisit lähettää bikinikuvia siellä? Olisi ihanaa nähdä sun vatsamakkarat 😍👌🔥😘😘
ja taas yksi pervo täällä
Hyvin istuvat vaatteet saattaisivat olla paremmat, sillä sitten et näytä enemmän lihavalta, kuin oikeasti olet.
- 174
En ole tuo joka kyseli, mutta hänen puolestaan selvensin, kun vastasit jänelle ikään kuin olettaisit hänen pyytäneen lähettämään niitä suomi24 kautta.
- isohkoiita
Sinulla ei ole mitenkään mahdottoman paljon liikapainoa, joten suosittelisin kyllä pukeutumaan tyköistuvasti ja parhaita palojasi korostaen. Lisäksi on sekin, että olet vielä nuori nainen - olisi kurjaa viettää tuo aika elämästäsi "kaavuissa"! Ja miksi sinun pitäisikään, ethän paina edes sataa kiloa. Sen kun rohkeasti vain pukeudut naisellisesti ja nuorekkaasti. Vähän itsevarmuuttakin peliin, niin näyttää aina vaan nätimmältä. :)
Oma tilanteeni on vähän toinen, tosiaan on 162 cm pituus ja painoa oli vähän aikaa sitten päälle 130 kg. Nyt sitten on n. 5 kg pudonnut, mikä ei vielä ole paljon.. :( Koska olen jo nelikymppinen, niin kyllä olen suosinut pitkiä hameita ja tunikoita. Näillä mitoilla ei oikein enää muutakaan voi. Vaikka tässä laihiksella olenkin, niin en usko silti alkavani pukeutua mitenkään kauhean eri tavalla - kenties voisi nämä nilkkapituiset hameet vaihtaa polvimittaisiksi, EHKÄ.. Mutta muuten näillä mennään, koska kuitenkin olen keski-ikäinen. - isohkoiita
Lisään vielä sen verran, että sinullahan on oikein ihanteellinen tilanne, koska voi olla, että sääresi ovat hoikat - voisit hyvin käyttää vaikka minihametta ja sen kanssa tunikaa, joka piilottaisi masua. :) Jos rinnat ovat hyvänkokoiset ja suht kiinteät, niin kannattaa suosia avokaulaisia yläosia. Itse ostan paljon vaatteita postimyynnistä. Joskus ne ovat ihan nappiin meneviä, mutta joskus firmat kyllä "vedättävät" - materiaaleista ja muusta ei oikein saa selvää kuvaa.. Kovasti odotan, että paino laskee niin, että voisin oikeasti shoppailla jossain Kappahlin tms. lihavien osastolla. Nyt en oikein jaksa edes vaateostoksille mennä, koska väsyn kovin vähästä, hikoan ja hengästyn. :( Siksi vaan tulee ostettua postimyynnistä, Klingeliltä ja Zizzistä.
- 174
Mikään ei ole siveettömämpää ja naurettavampaa kuin heruttaa rintojaan ja peitellä mahaansa. Tunikat ovat hanurista, rumia ja tanttamaisia. Mahaa ei tule peitellä vaan esitellä. Suurin osa tuon ikäisistä käyttää housuja, ei hameita.
- isohkoiita
Miksi olisi väärin peitellä masua? Monelle ylipainoiselle vatsa on herkkä juttu, sitä ei välttämättä halua pistää esille. Koska yleisen kauneuskäsityksen mukaan vyötärön pitäisi olla hoikka, ja vatsan litteä. Monet nuoret varsinkin ovat hyvin itsetietoisia vartalostaan, ja haluavat korostaa parhaita puoliaan.
Tunikat ovat ainakin minusta mukavia päällä, ja iloisella kuvioinnilla voivat olla hyvinkin nuorekkaita, ja vähän hippihenkisiäkin. :) Moni ylipainoinen ei miellään käytä hurjan tiukkoja paitoja, koska makkarat näkyvät. :( Mutta jos oma olo on mukava ja kaunis, niin tietty voi käyttää ihan millaisia vaatteita vaan. Olennaista on se, että itse tuntee olonsa hyväksi!
Housuista: itse käytin farkkuja - stretch-farkkuja - viimeisen kerran ollessani 95 kg, ja silloin oli oloni ihan mukava ja itsevarma vielä. Aloittajakin voi varmaan hyvin farkkuja käyttää, koska ei kuitenkaan paina mahdottoman paljon. Itselleni NYT farkut olisivat aika mahdoton juttu. Sääret ovat sen verran paksut, etten mielelläni esittele niitä farkuissa. Hameet ovat myös helpompia pukea päälle. Varmasti aloittaja löytää hyvännäköisiä ja itselleen sopivia housuja, jos on niihin tykästynyt. Tuon kokoisille vaatteita vielä hyvin on. - 174
Siksi se on väärin,koska makkaramaha on nmenomaan se paras puoli. Yleinen kauneusihanne,että vyötärön pitää olla hoikka ja vatsan litteä, on Saatanasta. Mikään ei ole rumempaa kuin litteä vatsa mikään ei ole kauniimpaa kuin kumpuileva, pullottava makkaramaha.
Tunikat, ja varsinkin riemunkirjavat sellaiset, ovat keski-ikäisten lihavien tanttojen suosimia eivätkä ole nuorekasta nähneetkään. Hippihenkinen tyyli on erittäin noloa ja hippiliike Saatanasta sekin. Tiedän, että moni lihava (lihavuus ei ole ylipainoa ennen hyvin korkeita lukemia) ei mielellään käytä "hurjan" tiukkoja paitoja koska makkarat näkyvät :( se on sääli, koska niitä pitäisi käyttää juuri sen takia että makkarat näkyisivät. Makkarat ovat paras kehon osa ja tiukat paidat sopivat vain lihaville, joilla on makkaroita joita esitellä. Laihan litteässä mahassa ei taas ole mitään esiteltävää eikä ihailtavaa, joten heidän pitäisi käyttää väljiä paitoja. Samoin niiden lihavien, joillaon pömppis/säkkimaha makkaroiden sijaan.
Farkkuja kannattaa todellakin käyttää 130 kiloisten. Conda Brittin, 133.5 kg, yllä tummansiniset pillifarkut näyttivät upeilta. Paksut sääret ovat upeat, ja niitä kannattaa esitellä pillifarkuissa, kunhan nilkat ovat muuta säärtä kapeammat.
- rospukkaaa
ite en jaksa häpeillä kroppaani vaan pukeudun just sellasiin vaatteisiin mistä tykkään :D tiukat farkut ovat lemppareitani vaikka tuntuu että pursuan niistä ulos... tosin ehkä juuri siksi :p iso persehän on kiva juttu niin mitä sitä peittelemään!
rintoja tykkään kyllä "esitellä" kun isoilla sellaisilla on siunattu eikä minua kyllä hävetä vaikka kesäisin välillä napa vähän vilkkuu :D omasta mielestä pehmoinen maha on vain naisellinen enkä yritä häpeillä sitä- yxvaa
Mikä on pituus ja paino, ikä, rospukkaaa? Löytyykö sulta mahamakkaroita? Käytätkö siis kesäisin crop toppeja kun maha vilkkuu? Ovatko tiukat farkut korkeavyötäröisiä ja meinaako maha pursuta ulos niistä?
- rospukkaaa
mitat 161/102 tällä hetkellä ja ikää 21 :D mitä meinaat mahamakkaroilla? maha on sellainen pehmeä eikä iso pyöreä pömppö jos sitä meinaat... kesällä tulee käytettyä vähän sitä sun tätä ja farkkuja löytyy korkeina ja matalina tosin korkeista ei enää mene nappi kiinni :p
- B0ssl1f3
Rospukkaa, löytyykö ig, kik, snäppi? Meinaan mahamakkaroilla kumpuilevia rengasmaisia läskipoimuja keskivartalossa, jotka näkyy myös seistessä.
- pursuuu
Mä pukeudun yleensä aina mustaan; farkkuihin ja mahdollisimman löysään yläosaan. Vaatteet ostan aina normipuolelta eli koko 44 on yleensä se mihin läskini tungen. Hiljattain, kun lindexiin tuli se että samoista vaatteista löytyy kokoja 54 asti, koitin huvikseni muutamia vähän suuremman kokoisia vaatteita ja yllätykseksi (tai kauhuksi) koko 48 oli farkuista sopiva ja eräästä mekosta 48 oli jopa pieni... Enpä tiiä pitäiskö nöyrtyä ostamaan vaan "isojen" tyttöjen vaatteita jotka ei ainakaan housuista purista, vai kuvitella että mahdun vielä normaalien ihmisten suurimpaan kokoon...
- artisti2020
Itse ompelen paitani lakanoista :)
- Ihailija22
Älä välitä mitä muut ajattelevat. Olet varmasti kaunis oli sulla sit löysemmät tai tiukat vaatteet. Jos itellä ois sun kaltainen nainen niin olisin ainakin erittäin ylpeä jos uskaltaisit kulkea tiukoissa vaatteissa julkisesti :) Se ei haittaa yhtään vaikka vatsa vähän makkaroille meneekin, päinvastoin!
- Pokke
Itse olen iän myötä lopettanut miettimisen mitä muut ajattelevat. Itselläni ongelma toisenlainen eli olen pitkä ja laiha. Ja se tuntuu osaa ihmisistä ärsyttävän mikä ihmetyttää. Tiukkoja vaatteita en pidä koska en viihdy niissä mutta siitä huolimatta jotkut katsoo oikeudekseen kommentoida painoani...jopa lääkärissä kun erehdyin sinne kivun takia menemään. Ongelma se voi laihuuskin olla...ei itselleni mutta muille. Aloittajalle mukavaa joulun odotusta!
- vaateongelmaa
Alkuperäiselle,
Sama ongelma täällä. Olen lyhyempi ja hiukan kevyempi mutta rintoja ja lantiota löytyy, myös vararengas vyötäröllä. Pukeudun löysähköihin vaatteisiin, muuten istuvat vaatteet ei mahdu rintojen kohdalta. Avokaulaisista en pidä ja lisäksi työssä ei tissejä saa näyttää. Voi olla että väljissä vaatteissa näytän vielä isommalta kun olen mutta työpaikan määräys on että liian pienissä vaatteissa ei voi olla. Eläköön siis ponchot ja viitat jotka nytkin on muodissa. - Pikkulihava
Löysät vaatteet saavat vain näyttämään entistäkin isommalta, koska leventävät. Pääsääntönä voisi pitää, että vaatteiden pitää olla mukavasti istuvia, mutta ei tiukkoja, koska kittanat vaatteet näyttävät nekin paksuilla naurettavilta, eivätkä hoikkiakaan pue. Naisten pukeutumisessa en ole asiantuntija, mies kun olen, mutta oman sukupuoleni osalta voisi sanoa, että klassinen tyyli on paras. Istuva pikkutakki peittää vatsakumpua kummasti, ja tarpeeksi korkeavyötäröiset (napaan asti) housut estävät sen, että vatsa pursuaisi rumasti housunkauluksen yli (jälkimmäinen vinkki voisi toimia naisillakin). Henkselit ovat myös paljon paremmat kuin vyö pitämään housuja ylhäällä. Onhan tässä tosiaan haastetta pukeutua, kun tuo kumpu on tiellä, mutta ei mitenkään ylivoimaista kun vähän tuumaa. Kannattaa myös ottaa tai otattaa valokuvia itsestään eri asuissa, niin näkee mikä toimii.
- Merkittävästiylipaino
Olen avaajaa 35 vuotta vanhempi, 2 cm pidempi ja 2kg kevyempi (170cm/88kg), mutta käytän kyllä ihan normaaleja pillifarkkuja, t-paitaa ja erilaisia rentoja jakkuja/neuleita.
En ole tässä painoindeksin mukaisessa "merkittävässä ylipainossa" huomannut vielä ongelmia pukeutumisen suhteen. Ihan niukoissa ja paljastavissa vaatteissa en ikäni puolesta enää viihdy, mutta käytän kyllä ihan tyköistuvia farkkuja ja t-paitoja. Tunikat ja erilaiset "kaavut" ovat hirveitä ja saavat näyttämään entistä lihavammalta.
Kesää kohti kevennän, joten noin kuukauden kuluttua painoni pitäisi olla 10 kg vähemmän. Se onnistuu ikäiseltäni, joten miksi ei onnistuisi avaajalta, jolla on nuoren ihmisen aineenvaihdunta? Suosittelen. Avaajalle painon pudotus voisi tuoda kymmeniä vuosia lisää elinaikaa. Tässä iässä sitä arvostaa. Itse painoin 22 vuotiaana noin 55 kg eli kyllä tämä läski iän myötä on kovasti lisääntynyt, mutta mitäpä siitä. Itse kiloni kannan, olen terve ja takana jo paljon hyvää elämää. :) - läskiemäntä
Kaikkein isoimmat vaatteet mitä kaupasta löytyy ja jos ei enää löydy tarpeeksi isoja on pakko kulkea vuosikymmeniäkin vanhoissa rytkyissä jotka vielä mahtuu päälle. Kesälläkin takki päällä koska en kyllä kehtaisi kulkea näin läskinä pienessä tai isossakaan t-paidassa ja mieluiten takki jossa korkea kaulus jolla voi peittää roikkuvan alaleuan.
Läskinä tukka ja päänmuotokin näyttää vammaiselta joten aina päässä joko myssy tai lippis. Takki niin pitkä, että ruma roikkuva läski takapuoli ja iso roikkuva maha peittyy hyvin. Tukevat matalapohjaiset kengät yleensä nekin linttaan astuttu ja isokokoiset, itselläni lihoessa kengännumerokin suurenee ainakin 3-4 numeroa.
Tummat vaatteet lihavalla paremmat kuin kirkkaat ja vaaleat värit jotka yleensä korostaa isokokoisutta. Vaatekangas yleensä paksuhkoa ja vahvaa, ei ne ohuet ja kevyet kangaslaadut hyvältä näytä läskin päällä jos ne nuolee vartalon muotoja. T-paitakin mieluiten yli käsitaipeen ulottuva koska mulla ainakin käsivarren läskit roikkuu kuin kalkkunan hetulat samoi shortseissa ei puhettakaan, että liikkuisin kun pohkeet paksut kuin pylväät ja kalpeakin kuin kalkkilaivan kapteenilla sekä reidet höllyvät, selluliittiset ja muhkuraiset yms. Hygieniakin on aina vaakalaudalla, vaikka olisi vasta suihkussa käynyt niin sitä haisee tunnin päästä jo hielle kuin raavas mettämies, vaikka ei olisi liikahtanut kuin bussipysäkiltä kotia.
Ryhtikin huono jos läskit painaa niin rinnat roikkuu painavina ja velttoina jos niitä ei tue hyvin mieluiten korsetilla jos tarpeeksi ison löytää, mutta siinä on hiostovaa ja tukalaa. Välttelenkin kesällä ulkona liikumista se on suoranaista tuskaa ihmisten ilmoilla läskin lyllertää hikisenä ja haisevana ja vaatteetkin liimautuu ihoa myöten, vaika olisikin käynyt suihkussa 10 min. sitten ja monesti suihkussa joutuu käydä kesäisin puolen tunnin välein ja monesti useamminkin jos oikein helteistä. - Ajatusko
No jos asia kovin häiritsee niin voisihan sitä laihduttaakkin.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17410168Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523425Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493163- 642835
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032189- 1162163
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251993Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671608Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221386Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121356