Se on syvää ystävyyttä<3.
Platoninen rakkaus on kaunista
17
1086
Vastaukset
"Platoninen rakkaus (lat. amor platonicus) tarkoittaa syvää henkistä tai toverillista rakkautta. Sillä viitataan tyypillisesti epäaistilliseen rakkauteen[1]. Platonisessa suhteessa kaksi henkilöä tuntee voimakasta kiintymystä toisiaan kohtaan, mutta suhteessa ei ole eroottisia aineksia."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Platoninen_rakkaus
Ehkä tuota rakkautta voi olla täällä, sillä eipä toisia oikein näe. Mutta onko kenellä siitä kokemusta ja millä tavall?. Onko Sinulla ollut platonista rakkautta ja mitä se on okein sisältänyt? Mitä sellainen ystävyys oikein on?joo, sitä se on. koen tälläkin syvää platonista rakkautta erääseen henkilöön, toivon sydämestäni hänelle kaikkea hyvää elämässä.
Millä tavalla tämä rakkautesi ilmenee? Itse pohdin tässä yhtä ihastumistani, jossa ei aluksi ollut intohimoa aluksi oikein. Tunsin niin, että minuun osui Anteroksen nuoli. Kreikkalaisessa mytologiassa on Erotes-nimiset rakkauden nuolia ampuvaa Rakkauden jumalataren poikaa: Eros ja Anteros. Eros on rakastumisen ja kahden ihmisen välisen vetovoiman jumala. Hänen veljensä on hänen vastakohtansa Ant-eros, jonka nuolissa vastarakkautta, eikä intohimoista seksuaalista rakkautta niin kuin Eroksella. Afrodite toinen poika on kuvattu patsaana Picadilly Circukseen Lontooseen. Hän välittävän, jopa uhrautuvan, vastarakkauden jumala. Ehkä tämä Anteros ampuu platonisia nuolia? Vai onko rakkautesi täysin vailla sitä seksuaalisuutta? Minkälaiset ovat tunteesi häntä kohtaan?
- TÄHTIRYHMÄ_
TÄHTI92 kirjoitti:
Millä tavalla tämä rakkautesi ilmenee? Itse pohdin tässä yhtä ihastumistani, jossa ei aluksi ollut intohimoa aluksi oikein. Tunsin niin, että minuun osui Anteroksen nuoli. Kreikkalaisessa mytologiassa on Erotes-nimiset rakkauden nuolia ampuvaa Rakkauden jumalataren poikaa: Eros ja Anteros. Eros on rakastumisen ja kahden ihmisen välisen vetovoiman jumala. Hänen veljensä on hänen vastakohtansa Ant-eros, jonka nuolissa vastarakkautta, eikä intohimoista seksuaalista rakkautta niin kuin Eroksella. Afrodite toinen poika on kuvattu patsaana Picadilly Circukseen Lontooseen. Hän välittävän, jopa uhrautuvan, vastarakkauden jumala. Ehkä tämä Anteros ampuu platonisia nuolia? Vai onko rakkautesi täysin vailla sitä seksuaalisuutta? Minkälaiset ovat tunteesi häntä kohtaan?
Ollaan sydänystäviä ja mulla on puhtaita tunteita häntä kohtaan. Tunnen syvää kiintymystä häntä kohtaan.
TÄHTIRYHMÄ_ kirjoitti:
Ollaan sydänystäviä ja mulla on puhtaita tunteita häntä kohtaan. Tunnen syvää kiintymystä häntä kohtaan.
Mutta sinäpä et ole sinisellä tekstillä ja ilmeisesti et ole sama henkilö jolta kysyin kysymyksen. Tunnetko sinäkin platonista rakkautta jotakin kohtaan? :)
- TÄHTIRYHMÄ_
TÄHTI92 kirjoitti:
Mutta sinäpä et ole sinisellä tekstillä ja ilmeisesti et ole sama henkilö jolta kysyin kysymyksen. Tunnetko sinäkin platonista rakkautta jotakin kohtaan? :)
Olen sama henkilö, en vain viitsi rekkautua.
TÄHTIRYHMÄ_ kirjoitti:
Olen sama henkilö, en vain viitsi rekkautua.
Mitenkä sitten aluksi jaksoit kirjoitta rekatulla sinisellä? Siinä on se etu, että näet kaikki juuri sinulle vastatut viestit. Nyt olen epävarma siitä kirjoittelenko saman henkilön kanssa. Joku muu voisi myös täällä kirjoitella yhtä aikaa ei rekkatulla nimimerkilläsi! ;(
Tarkoikatko tällä ystävyydellä syvää henkistä ystävyyttä ja jotain puhdasta rakkautta ystävien kesken vai molempia?
"platoninen Sivistyssanakirja: platoninen
platoninen
henkinen, epäaistillinen, intohimoton, pyyteetön
puhdas, viileä, tyyni. esim. Platoninen rakkaus."Hän on siis ystäväsi? Rakas ystäväsi, mutta eri sukupuolta? Suhde on henkinen? Haluat hänelle kaikkea hyvää? Sitä minäkin haluan yhdelle, mutta samalla haluaisin olla joskus ajaksissa hänen kanssaan sylikkäin. Minun kohtallani tämän vastakkaisen sukupuolen henkilön kanssa ei siis ole täysin platoninen suhde. Missä menee raja sen välillä, että suhde on vain platoninen?
- TÄHTIRYHMÄ_
On eri sukupuolta ja hän on rakas ystäväni. Mutta siihen ei liity eroottisia tunteita.
- katsotaantelkkualähekkäi
Itse ajattelen sen niin, että sylikkäin voi olla, mutta ei alastomana. Seksiä ei ole, mutta hartiahieronta sopii.
- tähtientähti
Onko se platonista molempien mielestä?Entä jos hänellä heräisi fyysinen intohimo sinua kohtaan?
TÄHTIRYHMÄ_ kirjoitti:
On eri sukupuolta ja hän on rakas ystäväni. Mutta siihen ei liity eroottisia tunteita.
Miksi vastaat Sinisellä kirjoittavan "TÄHTIRYHMÄ":n puolesta? Oletko mukamas sama henkilö? Miksi "Tähtiryhmä" ei vastaa vaan hänen puolestaan vastaa "Tähtiryhmä_"? Olisin uteliaampi sen alkuperäisen kirjoittajan suhteen ja vähän enemmän mielissäni olisin pitemmistä vastauksista! :)
tähtientähti kirjoitti:
Onko se platonista molempien mielestä?Entä jos hänellä heräisi fyysinen intohimo sinua kohtaan?
Olen samaa mieltä, että toisella voi olla pelissä enemmän. Jos on rakkautta vastakkaisten sukupuolten henkilöiden kesken niin toinen voi kokea jotakin seksuaalisesti, vaikka toinen kokeekin suhteen vain syvästi platoniseksi ystävyydeksi. Toisella voi nännit kovettua, posket punehtua ja pulssi toisen takia nousta, vaikka se toinen ei seksuaalisesti reakoisi ollenkaan?
- Skånepåg
Muistatkos kuinka me nuorina enneen?.........Toinen on hiljaa niin kauan ja vastaa..........Vanha mies, mitä sinä turhia :D
- Platonisti
Ja platonisen rakkauden kruunaa se kun pannaan PERSEESEEN NIIN ETTÄ PASKA ROISKUU KATTOON!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833789Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071812- 1091125
- 991095
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165875- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22751