Mihin voi tehdä valituksen lastensuojelusta?

lat81

Hei,
olen 6v lapsen yksinhuoltaja-isä ja asutaan lapseni kanssa kahdestaan Vantaalla.
Miten erotaan lastensuojelusta? Mihin voi tehdä valituksen lastensuojelusta?
Olen ranskalainen ja olen jo asunut 14v Suomessa, minulla on suomen kansalaisuus sekä ranskan kansalaisuus myös. Pojallani on myös molemmat kansalaisuudet.
Lapseni on aina asunut minun luona ja sain yksinhuoltajuusen häneltä 8.2014.
V.2014 asuin lapseni kanssa Munkkivuoreella ja riideltiin kokoajan äidin kanssa, se ei ole auttanut siksi lastensuojelu on aina seuranut meitä vaikka kaikki minun raportit olivat positiivisia. Perhetyötä tein ja myös kävin perhekuntoutuksessa ja kaikki minun raportit olivat positiivisia ja en ole ymmärttänyt miksi huoli ei ole vähentynyt, missä ovat Suomessa ihmisoikeudet? Onko Suomessa ihmisoikeuksia?
Ei mitään on auttanut, vainoavat minua kokoajan ja huoli on jatkusvasti iso, he seuravat minun perhettä ilman perusteita. Ovat ainaki ollut naisten/äitien puolella ja lassilan lastensuojelun työntekijä ei ole ollut neutraali eikä halunnut ottaa huomioon minun sanoja. Sen jälkeen 1.2016 minun äidillä oli vakava syöpä (kuollut 21.9.2016) niin muutin lapseni kanssa Ranskaan ja siellä oltiin minun äidin lähellä ennen kuin se meni taiveeseen. Suomen lastensuiojelu (S.Korhonen) teki 2 lastensuojeluilmoitusta Ranskan lastensuojeluun, välehti paljon ja ei ole antanut kaikki tärkeät tiedot Ranskan lastensuojeluun, kaikki positiiviset tiedot minun puolella olivat piilossa ilman syytä ja Ranskan lastensuojelun työntekijät ovat huomaneet sen ja se näytti myös heille vainoamiselta. Tein Ranskassa yhteistyötä lastenvalvojien kanssa muuttamaa kuukautta ja arvionnin jälkeen tuli heistä päätöksen ja laspeni ei ole enää ollut lastensuojelun asiakas. Kertoivat minulle että heidän päätös on näin koska olen hyvä isä ja hoidan hyvin poikaani, mitä Suomessa lastenvalvojat tekevät on vakava rikos ja jos lapseni ei ole enää lastensuojelun asiakasta normaalisesti Suomen lastensuojelun pitää ottaa kiinni heidän päätöksen. Palasin Suomeen lapseni kanssa 8.2016 ja Lassilan lastensuojelu teki lastensuojeluilmoituksen Koivukylän lastensuojeluun missä asutaan.
Heille huoli on vielä suuri. Ei mitää auttaa kuuden kuukauden aikana tein 4 perhetyötä ja kävin 2 kertaa perhekuntoutuksessa ja Ranskan lastensuojelu teki päätöksen 7.2016 ja lapseni ei ole enää lastensuojelun asiakasta Ranskan puolella.
Ranskan lastensuojelutyöntekijät ovat ammattilisia ihmisiä ja hoitavat hyvin asiat.
Ranskan lastensuojelu teki yhteistyötä Suomen lastensuojelun kanssa ja nyt Suomen lastensuojelu ei halua ottaa tarpeeksi kiinni heidän päätöksen?
Se tarkoittaa että Ranskassa jos nyt asutaan lapseni ei ole lastensuojelun asiakasta ja Suomeesa kyllä. Minulla on tapaaminen ensi kuussa Koivukukylän lastensuojelun kanssa ja en aio tehdä yhteistyötä siksi olen jo paljon antanut heille..

Mitä minun on tehdä???

44

2829

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystävällinen_neuvo

Ei teidän kannata Suomessa asua. Muuttakaa ihmeessä takaisin Ranskaan, niin saatte elää ihan rauhassa normaalia elämää.

• Ystävällinen_neuvo

"Yhteistyökyvyttömyys" on pahin syytös, jonka lastensuojelu voi vanhempaan kohdistaa. En usko, että kannattaa kieltäytyä yhteistyöstä. Kannattaa muuttaa Ranskaan ja pysyä siellä. Muuttakaa samaan kuntaan, jossa asuitte äitisi kuoleman aikoihin ja jossa lastensuojelutyöntekijät tuntevat teidät ja ovat jo päättäneet, etteivät katso asiakkuuttanne tarpeelliseksi. Ei kannata riskeerata poikasi huoltajuuden menettämistä. Koska olet poikasi yksinhuoltaja, sinä yksin päätät hänen asuinpaikastaan. Muuttakaa hyvän sään aikana Ranskaan pysyvästi. Voit turvallisin mielin palata Suomeen, kun poikasi täyttää 18 vuotta. Tapa, jolla sinua on kohdeltu on pohjoismaista pahuutta. Täällä ei ole mitään sellaista perheeseen instituutiona kohdistuvaa kunnioitusta kuin Ranskassa. Suomi ei ole oikeusvaltio eikä sellaisesta pompottamisesta, jonka uhriksi sinä olet joutunut, ole koskaan tuomittu ketään virkamiestä mihinkään rangaistukseen. Ei edes perusteettomista tai valheellisiin väittämiin perustuvista huostaanotoista ole rangaistu ketään lastensuojeluviranomaista kuin aniharvoin. Muuttakaa hyvän sään aikana pois äläkä puhu muuttoaikeistasi kenellekään viranomaistaholle mitään, älä varsinkaan lastensuojeluviranomaisille. Älä puhu edes pojallesi. Säästä muuttoon tarvittavat rahat ja ryhdy jo heti järjestelemään elämääsi Ranskassa (työpaikka, asunto jne.). Ole Vantaan lastensuojeluviranomaisten kanssa yhteistyöhaluinen äläkä tuo millään tavoin julki turhautumistasi heidän kanssaan asioidessasi. Pyydä kohteliaasti mutta tiukasti laillisiin oikeuksiisi vedoten Helsingin lastensuojelusta kaikki sinua ja poikaasi koskevat paperit. Niissä saattaa olla jotakin sellaista sinun kannaltasi ikävää, josta et tiedä mitään ja joka saattaa selittää, että sinua ei jätetä rauhaan, vaikka olet saanut hyviä lausuntoja eri tahoilta. Muuta Ranskaan hyvän sään aikana. Älä näytä viranomaisten kanssa asioidessasi tunteita vaan esiinny tahdikkaasti ja asiallisesti, vaikka kuinka sisälläsi kiehuisi. Vie poikasi kanssasi Ranskaan pysyvästi asumaan ennen kuin viranomaiset saavat päähänsä, että sinä olet ollut avohuollon asiakas jo liian kauan "tuloksetta" ja poikasi huostaanotetaan. Ranskassa saat elää rauhassa normaalia elämää yhdessä lapsesi kanssa.

Toinen asia on, että poikasikaan ei ole turvallista aikanaan perustaa perhettä Suomessa. Lastensuojelun papereita säilytetään 3-4 sukupolven ajan. Ne kaivetaan esiin, jos poikasi lapsilla on joskus mitään ongelmia ja niitä voidaan käyttää heitä vastaan. Unohtakaa Suomi ja muuttakaa pysyvästi Ranskaan.

• Anonyymi

Olipa karua. Oisivat perheiden hyvinvoinnin asialla eivätkä vainoamisella kiusaisi. Kertoisisivat selkeesti miksi ovat niin huolissaan. Aloittajalle ei selvästikkään ole kerrottu huolenaihetta.

• Hei, kiitos viestiestä. Voisitteko kertoa minulle mitä tapahtuu jos poikani ja minä jäädään Suomeen? Minulla on tapaaminen Vantaan lastensuojelun kanssa ensi kuussa. Voiko Suomen lastensuojelu vielä tehdä lastensuojeluilmoitus Ranskan lastensuojeluun jo muutan takaisin Suomeen poikani kanssa? Ranskassa poikani ei ole lastensuojelun asiakasta.

• Ystävällinen_neuvo

En voi tietää mitä tapahtuu, jos jäätte Suomeen. Mene tapaamiseen ja selvitä asiat rauhallisesti ja asiallisesti, vaikka kyllästyttäisikin. Jos olette lastensuojelun asiakkaita, lastensuojelulla on lakisääteinen velvollisuus tehdä ilmoitus ulkomaille muuttavasta asiakaslapsesta ulkomailla olevan uuden kotikunnan viranomaisille. He tekevät sen, mutta jos muutatte Ranskassa samaan kuntaan, joka on jo päättänyt lopettaa asiakkuutenne, niin he eivät todennäköisesti ota teitä asiakkaikseen nytkään. Sen jälkeen voitte muuttaa minne tahansa maailmassa vapaasti paitsi tietenkin Suomeen. Tuskin heillä on mitään syytä pelätä mitä Ranskassa tapahtuu, koska he ovat jo tehneet oman selvityksensä ja päättäneet lopettaa asiakkuutenne. Voi olla, että Vantaankaan lastensuojelu ei ota teitä asiakkaakseen. Mutta voi tietysti siltikin tulevaisuudessa käydä niin, että jos pojastasi tehdään lastensuojeluilmoitus ilkivaltaisessa tarkoituksessa, asiat voivat mennä pahempaan suuntaan. Mutta mikäli yhtään näyttää siltä, että pompottelu jatkuu, muuttakaa tällä kertaa pysyvästi Ranskaan. Valmistaudu huolellisesti tapaamiseen ja näytä perhetyöntekijöiden yms. dokumentit, joiden mukaan olet hyvä vanhempi. Olethan hankkinut viralliset käännökset ranskalaisista lastensuojelupapereistanne? Näytä nekin ja varsinkin päätös asiakkuuden lopettamisesta. Älä puhu ajatuksesta muuttaa takaisin Ranskaan kenellekään. Älä edes pojallesi.

• aivanaivan
        Ystävällinen_neuvo kirjoitti:

En voi tietää mitä tapahtuu, jos jäätte Suomeen. Mene tapaamiseen ja selvitä asiat rauhallisesti ja asiallisesti, vaikka kyllästyttäisikin. Jos olette lastensuojelun asiakkaita, lastensuojelulla on lakisääteinen velvollisuus tehdä ilmoitus ulkomaille muuttavasta asiakaslapsesta ulkomailla olevan uuden kotikunnan viranomaisille. He tekevät sen, mutta jos muutatte Ranskassa samaan kuntaan, joka on jo päättänyt lopettaa asiakkuutenne, niin he eivät todennäköisesti ota teitä asiakkaikseen nytkään. Sen jälkeen voitte muuttaa minne tahansa maailmassa vapaasti paitsi tietenkin Suomeen. Tuskin heillä on mitään syytä pelätä mitä Ranskassa tapahtuu, koska he ovat jo tehneet oman selvityksensä ja päättäneet lopettaa asiakkuutenne. Voi olla, että Vantaankaan lastensuojelu ei ota teitä asiakkaakseen. Mutta voi tietysti siltikin tulevaisuudessa käydä niin, että jos pojastasi tehdään lastensuojeluilmoitus ilkivaltaisessa tarkoituksessa, asiat voivat mennä pahempaan suuntaan. Mutta mikäli yhtään näyttää siltä, että pompottelu jatkuu, muuttakaa tällä kertaa pysyvästi Ranskaan. Valmistaudu huolellisesti tapaamiseen ja näytä perhetyöntekijöiden yms. dokumentit, joiden mukaan olet hyvä vanhempi. Olethan hankkinut viralliset käännökset ranskalaisista lastensuojelupapereistanne? Näytä nekin ja varsinkin päätös asiakkuuden lopettamisesta. Älä puhu ajatuksesta muuttaa takaisin Ranskaan kenellekään. Älä edes pojallesi.

hyvän sään aikana Ranskaan pysyvästi; ettei lastasi viedä/ huostaanoteta/ valehdella suomen tuomioistuimessa lapsen olosuhteet vieraannuttaen lapsen pysyvästi isästä ja isän yhteishuollosta, isänpuoleisista isovanhemmista ym. suvusta kuten Raision kaupungissa jo yli 10 vuoden ajan on tarkoitushakuisesti, perusteettomasti yhteistyössä lapsen äidin kanssa menetelty.

• En usko että Suomessa lastensuokelu sijoittaa lapset ilman perusteita. Haluan jäädä Suomeen siksi rakastan Suomea, ongelma on se että minua pelottaa.. toivottavasti kaikki menee hyvin ja lastensuojelu Suomessa ymmärtää mitä ihmisoikeudet tarkoittaa.

• Ystävällinen_neuvo

Kyllä Suomessa lastensuojelu joskus sijoittaa ilman tosiasiallisia perusteita eli perusteiden ollessa paikkansapitämättömät. Jäämällä Suomeen otat riskin siitä. Tuskinpa lastasi kuitenkaan kiireellisesti sijoitetaan, joten mene vain sinne Vantaan lastensuojelun tapaamiseen. Ole asiallinen, vaikka kuinka vituttaisi puida samoja asioita moneen kertaan. Esitä kaikki sinun puolestasi puhuvat perusteet asiakkuuden lopettamiselle. Ole rauhallinen ja anna yhteistyöhaluinen vaikutelma. Jos he ovat huolissaan tilanteestanne, kysy ja selvitä mitkä konkreettiset asiat täsmälleen ovat huolen aiheena. Voi tietenkin olla, että Vantaallakin päätetään lopettaa lastensuojeluasiakkuus tarpeettomana. Mutta jos kohtelu on Vantaallakin asiatonta tai jos näyttää siltä, että työntekijät keksivät jatkuvasti uusia huolia tyhjästä, on aika tehdä johtopäätökset ja muuttaa pysyvästi takaisin Ranskaan. Jos päätät jäädä Suomeen, en suosittele omistusasunnon ostamista.

Kaikissa moderneissa valtioissa on jonkinlainen paikalliseen julkishallintoon kuuluva lastensuojelujärjestelmä. Koska lasten katsotaan olevan avuttomassa asemassa suhteessa huoltajiinsa, lastensuojelujärjestelmälle on annettu melkoisen laajat valtuudet puuttua kansalaisten yksityiselämään ja perusoikeuksiin eivätkä samat periaatteet kuin rikosoikeudellisessa järjestelmässä, jossa on syyttömyysolettama ja epäselvissä tapauksissa velvollisuus ratkaista asia syytetyn edyksi, ole voimassa. Kiireellinen sijoitus voidaan lakienkin mukaan tehdä pelkkiin huoliin perustuen. Tosiasiallisesti huostaanottokin voi perustua pelkille (perusteettomillekin) huolille, koska faktaperusteet voidaan vaikka keksiä tai liioitella. Tällaisille aloille, joilla virkamiesten valtuudet puuttua kansalaisten perusoikeuksiin ovat epätavallisen laajat, hakeutuu jonkin verran myös luonnevikaisia henkilöitä, koska näillä aloilla on epätavallisen hyvät mahdollisuudet päästä käyttämään valtaa väärin. Näissä asioissa Suomessakin asiakkaiden käytössä olevat oikeussuojakeinot ovat aivan riittämättömiä.

Perhe ja valtio ovat vääjäämättä ristiriidassa. Perhe ja suku ovat luonnollinen perusta ihmisten väliselle yhteistyölle ja perustuu normaalisti vahvoihin tunnesiteisiin. Valtio on keinotekoinen ja epähenkilökohtainen byrokraattinen järjestelmä, joka edustaa perhettä ylemmän tason järjestäytymisperiaatetta. Lastensuojelu on valtion instituutioista se, joka toimii perheen ja valtion kaikkein arimmalla raja-alueella. Valtion ja perheen roolit vaihtelevat kulttuurista toiseen. Esimerkiksi Japanissa huostaanotot ovat äärimmäisen harvinaisia ja niihin ryhdytään vain, jos huoltajat syyllistyneet huollettavaansa kohtaan johonkin vakavaan rikokseen. Sijaishuolto on Japanissa käytännössä aina laitoshoitoa. Euroopan ns. katolilaisen sosiaaliopin piirissä olevissa maissa, joissa kulttuuri on perhekeskeisempiä, huostaanotot ovat harvinaisempia kuin protestanttisessa Pohjois-Euroopassa. Ja jos huostaanotto tehdään, lapsi sijoitetaan tyypillisesti omien sukulaisten luo. Esimerkiksi Portugalissa 80% sijoitetuista elää sukulaisperheissä. Kaikkein estottomimmin länsimaista julkinen valta puuttuu ihmisten perhe-elämään Pohjoismaissa, Alankomaissa, Saksassa ja englanninkielisessä maailmassa eli kaikkein individualistisimmissa kulttuureissa. Länsimaiden rumimmat huostaanottoluvut ovat Australiassa ja toiseksi eniten länsimaista huostaanottoja per capita on Suomessa. Lastensuojelu on Suomessa toimiala, jonka liikevaihto on yli miljardi euroa vuodessa. Puoli prosenttia Suomen bruttokansantuotteesta muodostuu lastensuojelusta. Toisen asteen koulutus ja poliisi ovat samassa suuruusluokassa.

Suomen rakastamisesta sanoisin, että nyt olet kokemassa yhden suomalaisen yhteiskunnan julmimmista puolista. En tiedä kannattaako rakastaa maata, joka kohtelee sinua isänä kuin lokaa. Sinisilmäinen ei kannata olla. Mutta toki voi olla, että Vantaa lopettaa asiakkuutesi tarpeettomana. Se miten käy on silkaa onnenkauppaa, jossa lopputulos riippuu yksittäisestä viranhaltijasta tai yksiköstä.

• Sosiaalityöntekijä

Usein lastensuojelun tuen (eli perheesi tapauksessa ilmeisesti perhetyö ja perhekuntoutus) jälkeen lastensuojelu jää hetkeksi varmistamaan, että annettu tuki oli riittävää. Asiakkuus lopetetaan, kun sille ei enää ole tarvetta. Voit tapaamisessa kysyä, mitkä ovat lastensuojelun asiakkuuden perusteet ja mikä suunnitelma on. Jos sinusta tuntuu, että et saa riittäviä perusteluita ja sinua edelleen pelottaa, voit ottaa yhteyttä sosiaaliasiamieheen (http://www.vantaa.fi/hallinto_ja_talous/organisaatio/sosiaali-_ja_terveydenhuollon_toimiala/potilaan_ja_asiakkaan_oikeudet/potilas-_ja_sosiaaliasiamies).

Lastensuojelu on Suomessa tarkasti lakiin ja ihmisoikeuksiin perustuvaa. Jos kuitenkin koet, että perhettäsi kohdellaan väärin, on sinun mahdollisuus hakea apua.

• Ystävällinen_neuvo

"Lastensuojelu on Suomessa tarkasti lakiin ja ihmisoikeuksiin perustuvaa. Jos kuitenkin koet, että perhettäsi kohdellaan väärin, on sinun mahdollisuus hakea apua."

Minulla ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta lastensuojelusta. Olen kuitenkin kuullut niin monilta tahoilta karmivia kertomuksia laittomasta tai epäeettisestä kohtelusta, etten itse luottaisi kovin herkästi suomalaisiin sosiaaliviranomaisiin. Joissakin tapauksissa sosiaaliviranomaisten väitteet on todistetusti dokumentein kumottu muttei sillä ole ollut merkitystä. Suomella on kaikista Pohjoismaista ylivoimaisesti eniten Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen (EIT) antamia langettavia tuomioita. Suomalaisten virkamiesten toiminta on muillakin aloilla monissa tapauksissa ylimielistä, mielivaltaista ja kansalaisen kannalta seuraamuksiltaan tuhoisaa. Esimerkiksi työvoimaviranomaisten toiminta on niin monen tuttavan kertomusten perusteella suorastaan pelottavan mielivaltaista. Hyvää ja ammattitaitoista sekä riittävästi resurssoituakin lastensuojelua Suomessa kuulemma on, mutta on täysin sattumanvaraista osuuko sellaista omalle kohdalle. Suomi ei tietenkään ole ainoa länsimaa, jossa lastensuojeluviranomaisten toiminta on mielivaltaista. Se on yleinen ongelma kaikissa demokraattisissakin moderneissa valtioissa, jollaisissa nykyaikainen lastensuojelujärjestelmä on. Tämä johtuu siitä, että lasten turvallisuutta pidetään niin tärkeänä, että lastensuojeluviranomaisille on haluttu antaa hyvin laajat valtuudet erehtyä liiallisen puuttumisen suuntaan. Valtuudet ovat käytännössä paljon laajemmat kuin paperilla. Tästä johtuu lieveilmiönä tietenkin asiakasperheiden oikeusturvan heikkous. Sijaishuollossakin on kaikissa kehittyneimmissäkin valtioissa ilmennyt vakavia puutteita.

Moderni byrokraattinen valtio ja perhe/suku ovat sovittamattomassa ristiriidassa. Modernissa vauraassa valtiossa kannattaa ehdottomasti jäädä vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Kannattaa pitää itsestään ja terveydestään parhaalla mahdollisella tavalla huolta ja kun vanhuus koittaa ja jos dementia tai liikuntakyvyttömyys uhkaavat, niin kannattaa tehdä ajoissa itsemurha, ettei joudu muiden dementikkojen sekaan laitokseen paskavaippoihin päiväkausiksi makaamaan tai muutoin laiminlyödyksi/kaltoinkohdelluksi ja että pääsee testamenttaamaan omaisuutensa haluamansa tai sukulaistensa hyväksi ilman, että kunta ryöstää sen hoitomaksuina. Välimeren maissa yhteiskunnassa on moni asia paljon pahemmalla mallilla kuin Suomessa, mutta perhettä siellä sentään kunnioitetaan paljon enemmän kuin meillä. Eteläeurooppalaiset EIT:n tuomarit ovat monissa tapauksissa pöyristyneitä siitä miten Pohjois-Euroopassa viitataan kintaalle ihmisten oikeuteen perhe-elämään.

• Kiitos vastauksesta,
      sinun sanat annan minulle rohkeutta voimaa lapselleni.
      Olen aina ollut hyvä isä lapselleni, ajattelut hänen parasta.
      Olen tehnyt 4 kertaa perhetyötä ja 2 kertaa perhekuntoutusta.
      Kaikki minun raportit olivat positiivisia, hoidan hyvin lastani ja en tiedä mitä odottavat minua, olen jo liian näyttänyt ja en pysty enää tekemään yhteistyötä Vantaan lastensuojelun kanssa. Asun korson alueella ja olen sitä mieltä että ovat ammattilsia ja eivät vainoa enää minua. Miksi Helsingin länsi lastensuojelu on ainakin vainonneet minua, kutsuvat minun ex tyttöystävä ja ottivat vakavasti ylös ilman perusteita hänen sanoihin. Sen jälkeen minun oli pakko olla 2kk (niin kuin vankilassa) perhekuntoutuksessa. Onko Teistä se tarkoittaa neutraali??
      Lähettävät kotiini kirjeitä joissa kirjoittavat ainakin sama, onko se normaali?
      Minun pitää aina lukea kova sanoja jotka kärsii minun sydäntä.
      Ovat ainakin naisten puolella ja eivät ole tarpeeksi ottanut sosiaalityöntekijöiden raprtejen sanoihin. Ei mitään auta, eivät ymmärrä että olen ihminen ja minulla on sydän. Toivottavasti lastensuojelu ymmärtää että annetut tuet oli riittävää.
      Minulla on tapaaminen heidän kanssa 14.11.2016 ja yritän olla positiivinen.
      Koulussa lapseellani kaikki menee hyvin ja myös minulla on lasten psykiatrian positiivisen raportit (Ranskan puolella). Halua vain että jätetään minun perhettä rauhaan. Jos vainoamisen jatkaa toki otan yhteyttä sosiaaliasiamieheen.
      Ennen muuttoamme Ranskaan lapseni kanssa tein vielä perhetyötä ja käyn perhekuntoutuksessa ja molemmat raportit olivat positiivisia.
      Ranskassa lastensuojelu saivat 2 Suomen lastensuojeluilmoitusta ja eivät ole
      näistä raporteistä..roiston menetelmä. JUMALA PLIIS SUOJELEE MEIDÄT =)

Usein lastensuojelun tuen (eli perheesi tapauksessa ilmeisesti perhetyö ja perhekuntoutus) jälkeen lastensuojelu jää hetkeksi varmistamaan, että annettu tuki oli riittävää. Asiakkuus lopetetaan, kun sille ei enää ole tarvetta. Voit tapaamisessa kysyä, mitkä ovat lastensuojelun asiakkuuden perusteet ja mikä suunnitelma on. Jos sinusta tuntuu, että et saa riittäviä perusteluita ja sinua edelleen pelottaa, voit ottaa yhteyttä sosiaaliasiamieheen (http://www.vantaa.fi/hallinto_ja_talous/organisaatio/sosiaali-_ja_terveydenhuollon_toimiala/potilaan_ja_asiakkaan_oikeudet/potilas-_ja_sosiaaliasiamies).

Lastensuojelu on Suomessa tarkasti lakiin ja ihmisoikeuksiin perustuvaa. Jos kuitenkin koet, että perhettäsi kohdellaan väärin, on sinun mahdollisuus hakea apua.

• aivanaivan

"sosiaaliasiamieheen"; Raision kaupungin ex-lastenvalvoja Kati Lammi. Siinä meillä puolueeton sosiaaliasiamies perättömin, perusteettomin selvityksin, lausumin lapsen olosuhteista..

• Korjaus : Ranskassa Lastensuojelu saivat 2 Suomen lastensuojeluilmoitusta ja eivät ole puhunut positiivisista raporteistä - Se ei ole normaali, miksi eivät ole sanonut Ranskan lastensuojeluun??? On väärinkäytöksiä ja en suostu siihen!! =/

• Ja vielä Ranskan puolella lapseni ei ole lastensuojelun asiakasta. Rankan lastensuojelu lähetti Suomen lastensuojeluun raportin ja minun mielestäni Suomen lastensuojelu (Länsi Helsinkin lastensuojelu : S.Korhonen) ei ole ottanut tarpeeksi humioon.
      Minulla on tapaaminen Koivukylän lastensuojelun kanssa 14.12.2016.
      Mitä voin tehdä, positiivisen perhetyön ja perhekuntoutuksen jälkeen vainoaminen jatkaa. Ei mitään auta. =/

• haastatoikeuteen

ne; samaa vainoamista jatkaa Raiison kaupungin lastensuojelu perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista.. Ota asianajaja mukaan tapaamiseen ja nauhoita kaikki keskustelut tulevaa tuomioistuinkäsittelyä varten lapsen tarkoitushakuisesta "viranomais" vieraannuttamisesta
        ja vainoamisesta.

• Huoh.sentään

Kuvitteleeko avaaja todellakin, että täältä löytyy tuon tyyppiseen tilanteeseen apua? Huoh.

Näin äkkiseltään veikkaan kyseessä olevan feikkiprofiilin, joinka tarkoitus on taas kerran julistaa lastensuojelun totaalista pahuutta...

• eiköolepahuutta

valehdella tuomioistuimessa lapsen oma-aloitteiset toiveet ja lausunnot, lapsen olosuhteet Raision
        kaupungin perättömässä selvityksessä, lausumassa lapsen olosuhteista yhteistyössä lapsen äidin kanssa; vieraannuttaessa "viranomaisten" toimesta lapset pysyvästi ja tarkoitushakuisesti omasta isästään, isovanhemmistaan ym. suvustaan ja lapsen tapaamisoikeudesta, vanhempien yhteishuollosta-

• Mielipiteesionouto

Voi huoh sentään. Usko tai älä, mutta joillakin meillä ei ole ketään kenelle puhua 😞

• Mitä sosiaalityöntekijä on sanonut että perhetyön ja kuntoutuksen jälkeen lastensuojelu katsovat jos tuet ovat tarpeeksi annettu. Onko täällä sosiaalityöntekijä tai ihmisiä jotka osavat mitä Lastensuojelu tekee kun lapsen vanhempi (-isä) teki ennen muuttoamme Ranskaan 12.2015 perhetyötä ja perhekuntoutusta jotka olivat molemmat raportit positiivisia sekä Ranskassa 12.2015-8.2016 Ranskan lastensuojelun arvionnin jälkeen teki positiivisen raportit ja lapseni ei ole enää ollut lastenuojelun asiakasta. Siellä Ranskassa lapseni kävi lasten psykiatriassa ja raporti oli sama mieltä kuin minä laspeni ei tarvitse apua hän on normaali lapsi. Suomessa lapseni ennen muuttoamme puhui tosi hyvin ranskaa ja kovin vähän suomea, Helsingin Lassilan lastensuojelutyöntekijä (-Korhonen) pakotti minua että lapseni menee pienten lasten psykiatriayksikkoöön ja en ole ymmärttänyt miksi. Olen sanonut 10 kertaa että en suostu siihen koska lapseni on ihan normaali lapsi ja kotona hän on puhelias lapsi. Vielä ei ole ottanut huomioon mitä olen sanonut. Vainosivat minua ja haluasivat vain katsoa jos lapseni äiti ja hänen ystävä (minun ex-tyttöystävä) puhuivat totta. Olla neutraali tarkoittaa että me ei uskota naista ilman persuteita. Naiset olivat venäläisiä.
      Olen hyvä isä ja minulla on tapaaminen 14.12.2016. Kyllä en aio tehdä yhteistyötä koska laspeni ei ole lastensuojelun asiakasta, Ranskassa lastensuojelu on myös ammattilaisia. Ranskan lastensuojelun päätöksen pitää ottaa kiinni! Eikö niin? =)

• Ystävällinen_neuvo

Asuitteko kaikki kolme yhdessä joskus, siis sinä, poikasi ja poikasi äiti? Puhuitteko suomea, kun olitte perheenä yhdessä? Osaako poikasi venäjää, äitinsä äidinkieltä? Venäjällä on hyvin vahva yleinen käsitys, että lapset kuuluvat äidille, joten voit olla melko varma, että lapsesi venäläinen äiti ei venäläisen ystävättärensä kanssa lopeta sinun mustamaalamistasi lastensuojelulle, mikäli hän on ennenkin puhunut sinusta perättömiä. Voi olla, että tuo ystävätär ei tiedä asioiden todellista laitaa, jolloin yksi este sille, että lapsesi äiti lakkaisi puhumasta perättömiä on, että hän ei halua menettää kasvojaan ystävättärensä silmissä. Miksi muuten lapsi asuu sinun luonasi eikä äitinsä? Onko lapsesi äidillä jotakin sellaisia ongelmia, joiden vuoksi
        lähihuoltajuus on annettu sinulle? Vai luopuiko hän siitä vapaaehtoisesti?

On ihan ymmärrettävää, että lastensuojelu on pojastasi huolissaan, jos lastensuojeluviranomaisille kerrotaan sinusta (vaikka valheellisesti) huolestuttavia asioita. Yhteistyöhaluttoman vaikutelman antaminen olisi paha virhe, vaikket lopulta aikoisikaan suostua pompotteluun. Suomen virannomaisilla ei ole sen enempää velvollisuutta uskoa Ranskan viranomaisia kuin Ranskan viranomaisilla on velvollisuutta uskoa Suomen viranomaisia. Onko sinun ja lapsesi äidin välillä huoltajuuskiista vai onko kyseessä silkka kiusanteko? Yrittääkö lapsesi äiti oikeasti saada lähihuoltajuutta itselleen?
        Olisiko hänellä siihen mahdollisuuksia?

Jotenkin minusta vaikuttaa siltä, että jos kerran poikasi osaa ranskaa huomattavasti paremmin kuin mitään muuta kieltä eikä tämä vainoaminen viranomaisten avulla ala loppua, teidän kannattaa muuttaa Ranskaan pysyvästi. Mikäli lapsesi äiti yrittäisi oikeusteitse saada lapsenne lähihuoltajuutta itselleen, olisi sinun kannaltasi parempi, jos asuisitte Ranskassa, koska silloin oikeudenkäynti pidettäisiin Ranskassa ja ranskalainen oikeusistuin pitäisi taatusti Ranskasta saatuja kannaltasi positiivisia raportteja lastenpsykiatrilta ja lastensuojelun tarpeen arvioinnista suuremmassa arvossa. Ranskan lastensuojeluhan ei ole asiassa vääristellyt eikä valehdellut. Poikasi koulunkäyntikin lähtisi helpommin alkuun Ranskassa, koska hän osaa ranskaa parhaiten. Onko teillä muita sukulaisia Ranskassa kuin edesmennyt äitisi? Muistutan vielä kerran, että sinun kannattaa vaieta mahdollisesta Ranskaan muuttamisesta täysin eikä puhua siitä edes pojallesi.

• En halua muuttaa takaisin Ranskaan. Olin poikani kanssa Ranskassa minun äidin syövän vuoksi, hän on kuollut 9.2016. Olen jo asunut pitkää aikaa Suomessa ja haluaisin jäädä tänää minun elämän lopun asti. Minun ongelma on vain Suomen lastensuojelun kanssa. Jo mietitään mitä Suomen Vantaan lastensuojelu voi tehdä jos en halua sitten enää olla yhteydessä heihin? Tietävät että minun perhetyön ja kuntoutuksen raportit olivat positiivisia ja Ranskassa myös. Ei poikani ole enää lastensuojelun asiakas ilman syytä. Olen hyvä isä ja normaallisesti Suomessa on ihmisoikeuksia. Tarvitsen vain tietää mihin minun pitää mennä jos 14.12.2016 tapaamisen jälkeen huomaan että vainoamisen jatkaa epäihmisoikeuksen mukaan.

• Ystävällinen_neuvo

"En halua muuttaa takaisin Ranskaan. Olin poikani kanssa Ranskassa minun äidin syövän vuoksi, hän on kuollut 9.2016. Olen jo asunut pitkää aikaa Suomessa ja haluaisin jäädä tänää minun elämän lopun asti. Minun ongelma on vain Suomen lastensuojelun kanssa."

Kumpaa haluat enemmän, asua Suomessa ilman poikaasi vai Ranskassa poikasi kanssa? Tuo valinta toki ei ole vielä ajankohtainen mutta saattaa olla tulevaisuudessa. Kolmas vaihtoehto on jatkaa löysässä hirressä roikkumista vuosikaudet.

"Jo mietitään mitä Suomen Vantaan lastensuojelu voi tehdä jos en halua sitten enää olla yhteydessä heihin?"

No jos tylysti ilmoitat lastensuojelulle, että yksipuolisesti päätät, ettet ole heihin enää missään yhteydessä, heillä on valtuudet sijoittaa poikasi kiireellisesti pois kotoaan. Jos heitä huolestuttaa oikein paljon, he voivat kiireellisen sijoituksen aikana sepittää perusteet huostaanotolle. Eikä hallinto-oikeus ole turhantarkka tosiasioista.

"Tietävät että minun perhetyön ja kuntoutuksen raportit olivat positiivisia ja Ranskassa myös. Ei poikani ole enää lastensuojelun asiakas ilman syytä."

Poikasi lastensuojeluasiakkuutta Helsingissä ei ollut lopetettu, kun muutit hänen kanssaan Ranskaan. Muutoin Helsingin lastensuojeluviranomaiset eivät olisi olleet yhteydessä Ranskaan. Nyt, kun olette muuttaneet Ranskasta Vantaalle, teistä on ilmoitettu Vantaan viranomaisille, koska Helsingissä on yhä ollut asiakkuus. Vantaan lastensuojeluviranomaiset päättävät asiakkuutenne jatkumisesta. Et sinä.

"Olen hyvä isä ja normaallisesti Suomessa on ihmisoikeuksia. Tarvitsen vain tietää mihin minun pitää mennä jos 14.12.2016 tapaamisen jälkeen huomaan että vainoamisen jatkaa epäihmisoikeuksen mukaan."

Käy siellä tapaamisessa ja käyttäydy asiallisesti ja yhteistyöhaluisen vaikutelman antaen. Jos epäasiallinen kohtelu jatkuu, otat yhteyttä lakimieheen ja vaadit kaikki teitä koskevat paperit kaikkialta, siis Helsingistä ja Vantaalta. Kai sinulla on kaikki Ranskan paperit suomeksi auktorisoiduilla kielenkääntäjällä käännätettyinä? Jos asiakkuus lopetetaan, olet saavuttanut erävoiton. Mutta jos lapsesi äiti jatkaa perättömien ilmoitusten tekemistä, vaikeutenne eivät välttämättä lopu vielä pitkään aikaan.

On varmasti syvästi järkyttävää joutua tilanteeseen, jossa viranomaiset, joilla on valtuudet väkivalloin erottaa sinut pojastasi, mustamaalaavat sinua virallisissa dokumenteissa ja aiheuttavat sinulle ja pojallesi äärimmäisen vakavan oikeusturvariskin. Sellainen toiminta ei ole mitään muuta kuin psykopaattista, mustaa pahuutta. Sinuna järjestäisin itseni ja lapseni tuhansien kilometrien päähän siitä turvaan.

• Suomessa lastensuojelu sijoitavat lapset vaikka on perhetyön ja kuntoutuksen arvioinnin posittiviset raportit sekä Ranskan lastensuojelun positiivinen päätös? EI

• Ystävällinen_neuvo

En sanonut, että he välttämättä niin tekevät. Mutta varoitan sinua heittäytymästä yhteistyöhaluttomaksi ja yksipuolisesti kieltäytymästä kaikesta heidän kanssaan tekemisissä olemisesta. Jos kieltäydyt täydellisesti aivan kaikesta yhteistyöstä ja sinun huollettavanasi olevalla lapsella on lastensuojeluasiakkuus, lapsesi voidaan sijoittaa, koska avohuollon tukitoimista kieltäytyminen on huostaanottoperuste, mikäli teillä on voimassaoleva asiakkuus. Ainoa oikea keino on palkata lakimies, jos asiaton kohtelu jatkuu, ja pysyä itse kaikissa tilanteissa tyynenä ja asiallisena. Et sinä tästä sillä tavalla selviydy, että vain päätät olla reagoimatta mitenkään koko lastensuojeluviranomaisiin.

Sinä olet nyt ensimmäistä kertaa tekemisissä Vantaan lastensuojelun kanssa. Voi hyvinkin olla, että he kaikki paperit luettuaan ja asioita selviteltyään toteavat asiakkuuden tarpeettomaksi ja kaikki on sillä ohi. Mutta jos he ovat yhtä pirullisia kuin Helsingin lastensuojelussa sinua kohtaan oltiin, niin sitten olet taas vaikeuksissa. Puheet suomalaisen virkakoneiston tinkimättömästä rehellisyydestä ja asiakkaiden perusoikeuksien kunnioittamisesta ovat propagandaa. Suomen julkinen valta ei ole niin puhtoinen kuin se mielellään esittää olevansa. On käsittämätöntä, että yhä uskot siihen, vaikka olet itse kokenut päinvastaisen todellisuuden.

• tarkoititsiis

Mutta varoitan lapsen äitiä ja "viranomaisia" heittäyty-mästä tarkoitushakuisesti yhteistyöhaluttomaksi ja yksipuolisesti kieltäytymästä kaikesta lapsen isän kanssa, tekemisissä olemisesta. Jos kieltäydyt täydellisesti äitinä
      ja "viranomaisena" aivan kaikesta yhteistyöstä ja sinun huollettavanasi olevalla lapsella on lastensuojeluasiakkuus, lapsesi voidaan sijoittaa pois äidiltä ja valehtelevilta "viranomaisilta", koska avohuollon tukitoimista kieltäyty minen on huostaanottoperuste ottaa äiti ja valehtelevat "vieanomaiset" huostaan perättömin "viranomais" selvityk sin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, mikäli teillä on voimaton "viranomais" asiakkuus. Ainoa oikea keino on palkata lakimies, jos asiaton kohtelu jatkuu, ja pysyä itse kaikissa tilanteissa tyynenä ja asiallisena. Et sinä tästä äitinä ja valehtelevina Raision kaupungin "viranomai sina" sillä tavalla selviydy, että vain päätät olla reagoimatta mitenkään lapsen isään ja lapsen oikeuksiin, perustuslakiin, lainsäädäntöön..

Sinä olet nyt ensimmäistä kertaa tekemisissä Vantaan lastensuojelun kanssa. Voi hyvinkin olla, että he kaikki paperit jättävät lukematta, asioita selvittämättä toteavat asiakkuuden tarpeelliseksi perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, vastoin mitä oikeasti on tapahtunut, viranomaiset ja lapset oikeasti lausuneet ja kaikki ei ole koskaan ohi ennenkuin lapsesi täyttää 18 vuotta..jos sittenkään sairaassa "viranomais"menettelyssä. Mutta kun he ovat yhtä pirullisia kuin Helsingin lastensuojelussa sinua kohtaan ollaan, niin sitten olet aina vaikeuksissa. Puheet suomalaisen virkakoneiston tinkimättömästä rehellisyy destä ja asiakkaiden perusoikeuksien kunnioittamisesta ovat propagandaa. Suomen julkinen valta ei ole niin puh toinen kuin se mielellään esittää olevansa. On käsittämä töntä, että yhä uskot siihen, vaikka olet itse kokenut päinvastaisen todellisuuden.

• Hei ja kiitos vastauksista. Ennen Ranskan muuttoamme riidelttiin jatkuvasti lapseni äidin kanssa ja heti kun palattiin Suomeen 8.2016 en ole enää halunnut sama ja olen tehnyt hyvää yhteistyöyä lapseni äidin kanssa, hän ei ota enää yhteyttä lastensuojeluun koska kaikki järjestyy hyvin. Tehtiin huolto- ja tapaamisoikeuden sopimus laspeni 18 vuotiaan asti. Päiväkodissa kaikki menee hyvin, sain yksinhuoltajuuden lapseltani ja on paljon ranskalaisia Suomessa joilla on lapsia. En tiedä miksi suomalaiset ovat sitä mieltä että Lastensuojelu on pomo. Myös ihmisillä on oikeutta. Ymmärrättekö että Ranskassa ei voida sijoittaa lapsia näin vain kun vanhemmat eivät halua ottaa yhteyttä Lastensuojeluun, jos se tapahtuu lastenuojelu tarvitsee lastenoikeuden Tuomarin päätös. En ymmärrä hyvin miten Suomessa se toimii. Vanhemmilla on ihmisoikeuksia, yleensä kun on vainoaminen lastensuojelusta ilmoittavat Mediaan ja eteenpäin .. sen jälkeen kun huomavat että kaikki raportit ovat positiivisia MITÄ VOIVAT TEHDÄ? Vain lopettaa heidän vainoamista ja jätetään perheen rauhaan. Suomi on Europaan maa se tarkoittaa että lastensuojelu eivät tee näin kuin haluavat. Suomalaisilla on paljon ihmisoikeuksia!! Ajattele näin, kaikki raportit ovat positiivia ja Ranskassa tuli päätöksen jossa lapsi ei ole enää lastensuojelu asiakasta. Heivät ota huomioon noi positiiviset raportit, eivät ota tarpeeksi hyvin huomioon Ranskan lastensuojelun arvionti ja päätös, mitä teistä tapahtuu sitten?? Ranskassa puhutaan paljon siitä, sata varma Presidenti reagoi!!! Usko koska Ranskassa on päätös ja lapseni ei ole enää lastensuojelun asiakasta! Ranskalaiset eivät suostu kaikkiin mitä lastensuojelu haluaa jos eivät halua olla asiassa heidän kanssa. Minulla on tapaaminen 14.11 jos huomaan että jatkavat vainoamista, heti sen jälkeen otan yhteyttä Mediaan!

• Ystävällinen_neuvo

"Hei ja kiitos vastauksista. Ennen Ranskan muuttoamme riidelttiin jatkuvasti lapseni äidin kanssa ja heti kun palattiin Suomeen 8.2016 en ole enää halunnut sama ja olen tehnyt hyvää yhteistyöyä lapseni äidin kanssa, hän ei ota enää yhteyttä lastensuojeluun koska kaikki järjestyy hyvin. Tehtiin huolto- ja tapaamisoikeuden sopimus laspeni 18 vuotiaan asti."

No niin nyt alkaa tulla uutta informaatiota. On erittäin hyvä, että olette hoitaneet lapsenne asioita hänen äitinsä kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä! Mitäpä jos menisitte sinne tapaamiseen yhdessä ja selittäisitte lastensuojeluhenkilöille, että olette sopineet riitanne ja osaatte hoitaa lastanne ja hänen asioitaan yhdessä ilman riitaa? Esitä kopiot kaikista dokumenteista. On luultavasti melko hyvät mahdollisuudet siihen, että asiakkuus lopetetaan tarpeettomana.

"Päiväkodissa kaikki menee hyvin, sain yksinhuoltajuuden lapseltani ja on paljon ranskalaisia Suomessa joilla on lapsia."

Oletko yksinhuoltaja vai onko niin, että teillä on yhteishuoltajuus mutta lapsenne asuu sinun luonasi? Onko sinulla päiväkodista saatu lausunto, kuten esimerkiksi varhaiskasvatuskeskustelun (vasu) pöytäkirja, jossa lastentarhanopettaja toteaa asioiden olevan hyvin? Näytä kaikki tuollaiset paperit siellä tapaamisessa parin viikon kuluttua.

"En tiedä miksi suomalaiset ovat sitä mieltä että Lastensuojelu on pomo."

Koska näin on.

"Myös ihmisillä on oikeutta."

Teoriassa.

"Ymmärrättekö että Ranskassa ei voida sijoittaa lapsia näin vain kun vanhemmat eivät halua ottaa yhteyttä Lastensuojeluun, jos se tapahtuu lastenuojelu tarvitsee lastenoikeuden Tuomarin päätös. En ymmärrä hyvin miten Suomessa se toimii."

Suomessa ei ole mitään erityistä perheoikeutta. Suomessa huostaanotosta, jota lapsen huoltaja(t) vastusta/a(vat), päättää johtavan sosiaalityöntekijän hakemuksesta hallinto-oikeus. Suomessa on ns. maan tapa, että lastensuojeluasiakirjoissa on usein asiavirheitä tai suoranaista vääristelyä, kuten olet itse huomannut Helsingin lastensuojelun laatimissa poikaasi koskevissa asiakirjoissa, eikä hallinto-oikeutta juurikaan kiinnosta tosiasioiden tutkiminen vaan hallinto-oikeus uskoo sosiaalityöntekijöiden väitteet ja lähinnä tarkistaa, että kaikki paperit on lähetetty oikeassa järjestyksessä.

"Vanhemmilla on ihmisoikeuksia, yleensä kun on vainoaminen lastensuojelusta ilmoittavat Mediaan ja eteenpäin .. sen jälkeen kun huomavat että kaikki raportit ovat positiivisia MITÄ VOIVAT TEHDÄ?
        Vain lopettaa heidän vainoamista ja jätetään perheen rauhaan."

Suomessa on ollut monta mediakohua lastensuojeluasioissa eikä mediahuomio ole minkäänlainen tae siitä, että lastensuojeluviranomaiset lopettavat epäasiallisen kohtelun. Joskus asioiden käsittely mediassa on johtanut kostotoimenpiteisiin.

"Suomi on Europaan maa se tarkoittaa että lastensuojelu eivät tee näin kuin haluavat. Suomalaisilla on paljon ihmisoikeuksia!!"

Paperilla suomalaisilla on vaikka minkälaisia oikeuksia. Tosiasiassa Suomen julkinen valta pyyhkii liian monessa tapauksessa perseensä näillä oikeuksilla.

"Ajattele näin, kaikki raportit ovat positiivia ja Ranskassa tuli päätöksen jossa lapsi ei ole enää lastensuojelu asiakasta. Heivät ota huomioon noi positiiviset raportit, eivät ota tarpeeksi hyvin huomioon Ranskan lastensuojelun arvionti ja päätös, mitä teistä tapahtuu sitten?? Ranskassa puhutaan paljon siitä, sata varma Presidenti reagoi!!! Usko koska Ranskassa on päätös ja lapseni ei ole enää lastensuojelun asiakasta! Ranskalaiset eivät suostu kaikkiin mitä lastensuojelu haluaa jos eivät halua olla asiassa heidän kanssa."

Suomi on suvereeni valtio eivätkä ranskalaisten virkamiesten päätökset sido Suomen viranomaisia yhtään millään tavalla. Ranskassa on erilainen kulttuuri ja toimintatavat.

"Minulla on tapaaminen 14.11 jos huomaan että jatkavat vainoamista, heti sen jälkeen otan yhteyttä Mediaan!"

Jos vaino jatkuu, muuta poikasi kanssa Ranskaan ensin ja käy mediasotasi sieltä käsin. Muutoin on vaarana, että jäät jyrän alle.

Tässä saattaa olla kyse kulttuurierosta. Ranskassa perhettä ehkä kunnioitetaan enemmän kuin Suomessa. Suomi kuuluu protestanttisiin maihin, joissa perheinstituutio on hyvin heikko ja valtio hyvin vahva. Suomessa lastensuojelun sijaishuolto on kaksinkertaistunut toimialana viimeisen 25 vuoden aikana. Lastensuojelun asiakaslasten määrä on kasvanut erittäin paljon, vaikka yleiset sosiaalisen pahoinvoinnin osoittimet, kuten alkoholismi ja rikollisuus, ovat samaan aikaan vähentyneet merkittävästi. Lastensuojelun sijaishuolto Suomessa on poikkeuksellisen kannattavaa liiketoimintaa, joka on voimakkaasti kiinnostanut kansainvälisiä sijoitusrahastoja viime aikoina. Suomessa on pulaa sellaisista sosiaalityöntekijöistä, joilla on muodollinen kelpoisuus virkaansa. Tällaiset sosiaalityöntekijät eivät voi saada vakituista vaan ainostaan määräaikaisia virkoja. Korruptioriski on selvä.

• tädätoda

Ranska Suomi, kaksi ihan eri maata ja eri toimintatavat. Koeta tajuta tämä selkeä ero kahden eri maan välillä.

• tapaminen on 14.12

• Jos ymmärrän hyvin , kun asun lapseni kanssa Ranskassa Suomen lastensuojelu tarvitsee olla yhteydessä ja tehdä yhteistyötä Ranskan lastensuojelun kanssa ja kun asun Suomessa Suomen lastensuojelu ei ota huomioon Ranskan lastensuojelun arvionnin raportti... se ei mene yhteen suntaan niin kuin Sumen lastensuojeluun. Ranskan lastensuojelutyöntekijät ovat ammatillisia niin kuin Suomen lastensuojelu! On parasta ajatella positiivisia ja lopetaa uskoa että Suomi on korruptiomaa. Elämä on kaunis ja Ranskaan en halua muuttaa. Myös siellä on iso riski asua iskujen ja syystemin vuoksi

• Ystävällinen_neuvo

"Jos ymmärrän hyvin , kun asun lapseni kanssa Ranskassa Suomen lastensuojelu tarvitsee olla yhteydessä ja tehdä yhteistyötä Ranskan lastensuojelun kanssa"

Jos muutat lapsesi kanssa Ranskaan, asianne eivät enää kuulu Suomen viranomaisille muutoin kuin siten, että heillä on velvollisuus ilmoittaa asiakkuudestanne tai meneillään olevasta lastensuojelun tarpeen selvittämisestä Ranskan viranomaisille.

"ja kun asun Suomessa Suomen lastensuojelu ei ota huomioon Ranskan lastensuojelun arvionnin raportti..."

Ilmeisesti Helsingissä ei otettu niitä papereita huomioon. Näinhän sinä kerroit.

"On parasta ajatella positiivisia ja lopetaa uskoa että Suomi on korruptiomaa. Elämä on kaunis ja Ranskaan en halua muuttaa."

Asia selvä. Jäät siis tänne tuli mitä tuli. Kerro sitten sen tapaamisen jälkeen miten se meni.

"Myös siellä on iso riski asua iskujen ja syystemin vuoksi"

Ranskan systeemistä en tiedä paljoakaan. Mutta terrorismin pelko on järjetön syy pysyä poissa Ranskasta. Ranskassa on 66,5 miljoonaa asukasta. Ranskassa kuolee joka vuosi 620,000 ihmistä. Heistä aniharva on kuollut terroristi-iskussa.

• Kun mietin vähän, on parasta tehdä niin että teen heidän kanssa yhteistyötä.
      Mitä voivat tehdä? En usko ja olen sata varma että eivät voi sijoita lastani näin kun perhetyön- ja perhekuntoutuksen jälkeen tule positiivisia traporteja sekä Ranskassa myös muutamaa kuukautta tein perhetyötä vielä ja raportti myös on ollut positiivisia.
      Laspeni ei ole lastensuojelun asiakasta, päätös Lastensuojelusta Ranskan puolella.
      Olen hyvä isä, voin näyttää jatkuvasti minun isän rooli jos haluavat, kaikki on kunnossa.
      Jatkan yhteistyötä Vantaan lastensuojelun kanssa, lopetan kokoajan ajattella heitä ja kun on tapaaminen menen sinne ja piste. Lapseni äidin kanssa en riidele enää ja kaikki järjestyy hyvin, päiväkodissa on ihan Ok ja ajattelen ainakin lapseni parasta.
      Voivatko sijoittaa lasta kun tehdään kaikki hyvin ja tehdään yhteistyötä heidän kanssa sekä raportit ovat positiivisia? En usko, tiiedän sen että eivät voo tehdä mitä haluavat.
      Ainakin perhetyön- ja kuntoutuksen jälkeen kun ovat positiivisia ja jatketaan ystävällisesti yhteistyötä heidän kanssa eivät voi tehdä mitään.. suostuvat lasta vain kun raportit ovat negatiivisia ja vanhempi ei halua tehdä yhteistyötä lastensuojelun kansssa, minun strategia aloittaa nyt. Ovat idioteja ja minä olen hyvä isä, laspeni tietää sen ja kaikki sosiaalityöntekijät (ei lastensuojelu) ovat huomaneet sen =)

• Kun mietin vähän, on parasta tehdä yhteistyötä Vantaan lastensuojelun kanssa.
      Mitä voivat tehdä? En usko ja olen sata varma että eivät voi sijoita lasta näin kun perhetyön- ja perhekuntoutuksen jälkeen tulee positiivisia raporteja sekä Ranskassa myös muutamaa kuukautta perhetyön jälkeen vielä raportti myös on ollut positiivinen.
      Laspeni ei ole lastensuojelun asiakasta, päätös Lastensuojelusta Ranskan puolella.
      Olen hyvä isä, voin näyttää jatkuvasti minun isän rooli jos haluavat, kaikki on kunnossa.
      Jatkan yhteistyötä Vantaan lastensuojelun kanssa, lopetan kokoajan ajattella heitä ja kun on tapaaminen menen sinne ja piste. Lapseni äidin kanssa en riidele enää ja kaikki järjestyy hyvin, päiväkodissa on ihan Ok ja ajattelen ainakin lapseni parasta.
      Voivatko sijoittaa lasta kun tehdään kaikki hyvin ja tehdään yhteistyötä heidän kanssa sekä raportit ovat positiivisia? En usko, tiiedän sen että eivät voo tehdä mitä haluavat.
      Ainakin perhetyön- ja kuntoutuksen jälkeen kun ovat positiivisia ja jatketaan ystävällisesti yhteistyötä heidän kanssa eivät voi tehdä mitään.. sijoitetaan lasta vain kun raportit ovat negatiivisia ja vanhempi ei halua tehdä yhteistyötä lastensuojelun kansssa, minun strategia aloittaa nyt. Ovat idioteja ja minä olen hyvä isä, laspeni tietää sen ja kaikki sosiaalityöntekijät (ei lastensuojelu) ovat huomaneet sen =)

• JOUUUUUUUUUUU

Valitus tehdään lähimpään vapaapalokuntaan.

• Huomenna tapaan Vantaan Koivukylän työntekijät ja toivottavasti kaikki järjestyy hyvin. Otan kaikki raportit mukaan ja menen elämääni eteenpäin ilman heitä. Jos vainoavat minua vielä sen tapaamisen jälkeen minun olisi pakko muuttaa Ranskaan.. =/ En ymmärrä miksi lastensuojelu Suomessa ovat ainakin äitien puolella ja eivät ajattele että on paljon hyviä isiä jotka hoitavat hyvin ja rakastaa heidän lasta. Jos kaikki minun raportit ovat positiivisia ja Ranskan lastensuojeluun poikani ei ole enää lastensuojelun asiakas, miksi eivät ota tarpeeksi huomioon noi. Muistahan suomalaiset vainoaminen on vakava rikos Suomessa. Saa tehdä rikosilmoitus =)
      Huomenna kerron mitä siellä tapahtuu.. Positive attitude ;)

• Ystävällinen_neuvo

Älä luovuta niille minkään dokumentin alkuperäiskappaletta, vain kopioita.

• uuuuuuuuuuuuuui

Ap, Eduskunnan oikeusasiamiehelle voi kannella, jos julkisen sektorin virkamies (mm.lastensuojelun henkilöstö) on ei ole noudattanut hyvää hallintotapaa. Hyvä hhallintotapa määritellään halintolaissa (www.finlex.fi). Ennen kantelun tekemistä kannattaa kuitenkin selvittää, onko jotain lakia rikottu, koska oikeusasiamies ei käsittele keissejä, jotka voisi ratkaista poliisi- eli viranomaistutkinnalla. Oikeusasiamies tutkii muiden viranomaisten mahdollisia rikkeitä. Kannattaa ehdottomasti viedä asia eteenpäin, koska rikosilmoitus saati kantelu ei maksa sinulle mitään, jos et käytä esim juristia tai vastaavaa. Asia tulee selvitetyksi.

• Hei, lapseni ei ole asiakasta Vantaan Koivukylän lastensuojelun mukaan. Näytin kaikki paperit ja Ranskan lastensuojelun päätöksen. Eivät ole paljon puhunut ex-tyttöystäväni valehdeluista. Tulevat kotiin vain kerran 4.1.2016 klo 14.00 ja soitavat lapseni päiväkodin johtajalle. Lapseni on ihan normaali lapsi siellä päivähoidossa =)
      Sen jälkeen kaikki loppuu. Olen niin onnellinnen koska vainottiin minn perhettä yli 5 vuotta. Vantaan Koivukylän lastensuojelutyöntekijät on noudattanut hyvää hallintotapaa. Kiitos kaikille ja hyvää joulua ! =) =)

• Ystävällinen_neuvo

Loistava juttu! Tee vaikka perusteellinen joulusiivous ja siivoa vielä kerran kunnolla ennen tuota kotikäyntiä. Puhtaus ja se että pojallasi on kaikki sään mukaiset vaatteet ja muut tarvikkeet on tärkeämpi kuin täydellinen järjestys. Tarpeeksi ruokaa jääkaapissa ja kaapeissa ja pilaantuneet pois, jos sellaisia sattuu olemaan. Varmuuden vuoksi kaikki mahdolliset alkoholiastiat pois, vaikka ne olisivat jotain ikivanhoja matkamuistoja. Hyvää joulua!

• 4.1.2017 klo 14.00

• Ystävällinen_neuvo

Yksi pikku juttu vastaisen varalle. Kun kirjoitat tällaiselle anonyymille palstalle, nuo yksityiskohdat, kuten kansallisuutesi, lapsesi tarkka ikä, ja tarkka tieto siitä missä virastossa tai edes missä kaupungissa olet asioinut, kannattaa jättää pois. Ne eivät ole lukijan kannalta oleellista tietoa ja koska näitä palstoja saattaa lukea ihan kuka vain (esim. naapurisi yms.), niin ne kannattaa oman perheen yksityisyyden varjelemisen vuoksi jättää pois.

• Anonyymi

Minut otettiin huostaan naurettavavista syistä

• Anonyymi

Ei se niin naurettavaa ole. Joku hyötyy siitä ja saa paljon rahaa,ja viranomainen saa toteuttaa natsiuttaan.

• Anonyymi

jos pystyy niin älä jää vantaan alueelle tai muuta takaisin ranskaan sillä vantaalla olevat sosiaalityöntekijät ovat todella huonot sekä yrittävät keksiä uusia asioita mistä valitaa ikuisesti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe