Eutanasia - aloite hyvän kuoleman puolesta.

kansalaisaloite.fi

Hyvä aloite,kannatan ehdottomasti.(yli 22 000 allekirjoituksia jo,aloituspåivä 7.11 )

52

169

4Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkkfhlv

Allekirjoitettu on.

• kuole.vakin

Minäkin kannatan.

• pyryttää

Kunhan sitä vain ei aleta käyttämään sairaalapaikkojen säästömuotona tulevaisuudessa...Sitäpaitsi sitä jo käytetään tavallisten ihmisten tietämättä esim vanhusten tahallisella lääkkeiden yli annostamisella ja tahallisella väärällä lääkityksellä jotka jouduttaa kuolemaa monella vuodella.Siis ihan säästö muotona.Siitä kertoi yksi kanadalainen lääkäri joku vuosi sitten ja on yleistä koko mailmassa

• Ja höpö höpö.

• eppu2

Kaikkee sitä ihminen viittiiki suustansa päästää.

• Heikot.jäät

Eutanasia onnistuu ilman kansanäänestystä, minkä keinon valitset.

• Samaa mieltä, koska se on aina kuitenkin oltava ihmisen oma päätös, olen jo valinnut keinoni. Se on se sama, mikä nykyisin jo monilla vanhuksilla on, jonkun päivän, viikon syömättä juomatta. Sitten jos on hoitotahto, ettei saa elvyttää, ei letkuja, ei mitään, niin ei siihen lakeja tarvita, ainakaan minun puolesta. en kirjoittele vetoomuksia.

Vain kunnossa oleva kävelevä ihminen voi mennä heikoille jäille. Ei sitä nyt kunnossa oleva halua kuolla ja jos haluaa, niin siihen voi kehitellä vaikka mimmoisen lähtövariaation...

• Euthanasia on nuorten into-himo.
      Etenkin tänään, kun töitä, toimea ja tuloa ei ole.
      Eikä varaa omaan asuntoon tai asumiseen.
      Tavallaan siis ryöstö-murha.
      -
      Jos, niin Euthanasia kuuluu ainoastaan järjissään oleville ihmisille.
      Paras tapa on kirjoittaa resepti tappavaan pilleriin kuolon-kankeutta kaipaavan potilaan määräämälle ystävälle tai sukulaiselle.
      Tekevät sitten yhdessä mitä tekevät pillerillään.

H.

• Silloin ei lääkäri ole tappaja keskuudessamme, ei se ystävä eikä sukulainenkaan.

H.

• Hällä.väliä
        hunksz kirjoitti:

Silloin ei lääkäri ole tappaja keskuudessamme, ei se ystävä eikä sukulainenkaan.

H.

Tai Esa Laihon antama siunaus

• Nimenomaan kannattaa muistaa että eutanasian kuuluu olla potilaan oma toive eikä kenenkään muun murhanhimoisen.

• hunksz

Mitä jos tämä ystävä tai sukulainen ottaakin itse sen lopullisen levon tuovan pillerin. Saa päähänsä, että nyt riittää, tätä elämätä kestä mursunnahkainen pers.....
        Jos reseptejä saa vain yhden nuppia kohti, mitä sitten tehdään?
        Siinä loikoilet ja oottelet luonnollista kuolemaa, kärsien hirveitä tuskia, ystävän kataluutta noituen.

Ottaisit sie miun pillerin haltuusi, etkä söis sitä?

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Mitä jos tämä ystävä tai sukulainen ottaakin itse sen lopullisen levon tuovan pillerin. Saa päähänsä, että nyt riittää, tätä elämätä kestä mursunnahkainen pers.....
        Jos reseptejä saa vain yhden nuppia kohti, mitä sitten tehdään?
        Siinä loikoilet ja oottelet luonnollista kuolemaa, kärsien hirveitä tuskia, ystävän kataluutta noituen.

Ottaisit sie miun pillerin haltuusi, etkä söis sitä?

"Ancelina"

Laitetaan pilleriin jäljitin.
        Pilleri sit piippaa missä-päin se menee :)
        Ystävänsä jne. pitää osata valita huolella.
        -
        Me ottaisimme sen yhdessä.
        Suudelmassamme jakaen.
        Kyllä hoitaja-tyttöset itkisivät.
        -
        Laitanko musan?
        Tuli niin kaunista.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=vTvbWcV0EkQ

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Laitetaan pilleriin jäljitin.
        Pilleri sit piippaa missä-päin se menee :)
        Ystävänsä jne. pitää osata valita huolella.
        -
        Me ottaisimme sen yhdessä.
        Suudelmassamme jakaen.
        Kyllä hoitaja-tyttöset itkisivät.
        -
        Laitanko musan?
        Tuli niin kaunista.
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=vTvbWcV0EkQ

H.

hunksz

Myöhäistä jäljitellä, kun on jo nielastu :)
        Laitoit musan, kiva.
        Mahottoman riipaisevan romanttisen kaunista, nyyyyh.

• En tule allekirjoittamaan.
      Järjestelmästä tulee niin kallis, hidas ja byrokraattinen, että potilas kuolee luonnollisen kuoleman ennen kun kaikki käsittelyt on käyty.
      Se vaan niin on, kun on Suomesta kyse.
      Minua kammottaa sana, hyvä kuolema, Sitä ei ole kun Amerikkalaisissa saippuasarjoissa.
      Kuitenkin se eutanasia koskee aika harvoja.

• vhimsf

Ihmiselon rajallisuudelle tuhannen vuoden valtakunnissakaan voi mitään
      - jos sanan hyvä paikalla olisi herkullinen - tai kelpo
      - muuttaisko se mitään -? Edes niiden kohdalla, jotka ihannoivat H Poirot -
      tyyppisiä kuolintarinoita - mysteereineen.
      Lääkärien turvattu asema on toisenlainen, epäselvissä olosuhteissa kaikki muut joutuvat epävarmuusalueelle - ns. luottamus hetkessä ajaa sivuraiteelle. Toka juttu on vakuutus- ja korvauskanteet - mutkistuessaan asiat myös ovat pitkäkestoisia ja rassaavat ihmismieliä piinaten
      - kuin onnettomuuksissakin niiden kohdalla joilla ei ole voimassa olevia vakuutuksia - ihmisten kuolemia ihannoimatta - paljonkohan vakuutuksetkaan korvaa esm poliitikkojen vaaliralleja ja kierroksia kunta-alueilla? Tai uskonnointiin vihkiytyneitä kaupankäynteineen.
      Entäs ihmismielten manipuloinnit - silleen hyvien asioiden puolesta?
      Mun mielestä vanhustenkin pitää saada elää elämäänsä ilman painostuskeinoja.
      Kallista on heidän kuskaamisensa etelänmaille ja sinkkiarkussa takaisin isänmaan multiinkin. Veroparatiisimailleenkin.

• Saisiko perusteluja kiitos.

• 1eero

Onko tuohon yksiselitteistä selitystä, jossain mielessä keinotekoinen elämän ylläpito toivottomassa tapauksessa vois lopettaa kun asianomainen on vihannes.

• 1eero kirjoitti:

Onko tuohon yksiselitteistä selitystä, jossain mielessä keinotekoinen elämän ylläpito toivottomassa tapauksessa vois lopettaa kun asianomainen on vihannes.

Jos, niin Euthanasia kuuluu ainoastaan järjissään oleville ihmisille.
        Paras tapa on kirjoittaa resepti tappavaan pilleriin kuolon-kankeutta kaipaavan potilaan määräämälle ystävälle tai sukulaiselle.
        Tekevät sitten yhdessä mitä tekevät pillerillään.

H.

• 1eero kirjoitti:

Mjaa. Minä taas ajattelen eri tavalla. Koskaan eutanasian ei saisi lähteä muiden ihmisten toiveesta jos ko henkilö hengittää ja sydän lyö, aivopkuolleet hengityskoneen varassa olevat on eri asia. Jos sydän lyö ja kauhkot pelaa ilman apuvälineit', ei se silloin ole keinotekoista.

Minä itseasiassa pelkäänkin sitä et jos eutanasia sallitaan alkaa levitä sellainen et heti kun oihmisestä tulee jollain tapaa tuottamaton yksilö, aletaan hetoiiämään eutanasiaa kehiin eli silloin ei enää ole kyse eutanasiasta vaan murhasta.

• 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

Mjaa. Minä taas ajattelen eri tavalla. Koskaan eutanasian ei saisi lähteä muiden ihmisten toiveesta jos ko henkilö hengittää ja sydän lyö, aivopkuolleet hengityskoneen varassa olevat on eri asia. Jos sydän lyö ja kauhkot pelaa ilman apuvälineit', ei se silloin ole keinotekoista.

Minä itseasiassa pelkäänkin sitä et jos eutanasia sallitaan alkaa levitä sellainen et heti kun oihmisestä tulee jollain tapaa tuottamaton yksilö, aletaan hetoiiämään eutanasiaa kehiin eli silloin ei enää ole kyse eutanasiasta vaan murhasta.

Kyllä tästä voi olla erimeltä, järissään oleva voi kait luopua hoidosta luulisin, järissään oleva liikunta kyvytön elossa vahvan elintoiminnon vuoksi vuosikausia ilman mitään toivoa, tämä tuli mieleen äitini kodalla koska ei halunnnut virua vuosikausia vuoteessa mutta ei voinuut muuta.

• 1lesken

Onko joku tullut kertomaan hyvästä kuolemasta, kuoleman jälkeen. Olen fatalisti ja uskon siihen,että meille on annettu täällä maailmankaikkeudessa määrätty aika. Lääkärit tekevät työtään elämän puolesta, ihmisen viimeiseen hengenvetoon asti. En alkaisi Jumalaksi ja päättämään,keneltä vedetään piuhat irti. Jos ihminen on itse tehnyt hoitotestamentin ja kieltänyt esim.elvyttämisen,se on hänen oma tahtonsa. Minä sanon ei Eutanasialle. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

Onko joku tullut kertomaan hyvästä kuolemasta, kuoleman jälkeen. Olen fatalisti ja uskon siihen,että meille on annettu täällä maailmankaikkeudessa määrätty aika. Lääkärit tekevät työtään elämän puolesta, ihmisen viimeiseen hengenvetoon asti. En alkaisi Jumalaksi ja päättämään,keneltä vedetään piuhat irti. Jos ihminen on itse tehnyt hoitotestamentin ja kieltänyt esim.elvyttämisen,se on hänen oma tahtonsa. Minä sanon ei Eutanasialle. Lesken

Niin. Eutanasiallahan tarkoitetaan armokuolemaa siinä tapauksissa, joilla ihmisen kärsimyksiä ei millään muodoin voida helpottaa ja hän itse sitä eutanasiaa pyytää. Huolestuttavinta on jo nyt se että käsitetään armokuoleman tarkoittavan esimerkiksi dementikkoja tai muutoin vuodepotilaita, jotka eivät ole missään vaiheessa esittänet toivovansa kuolemaa ennen aikojaan. Pyöveleitä siihen tehtävään on runsaasti tarjolla, minusta kammottavaa.

• 1eero kirjoitti:

Kyllä tästä voi olla erimeltä, järissään oleva voi kait luopua hoidosta luulisin, järissään oleva liikunta kyvytön elossa vahvan elintoiminnon vuoksi vuosikausia ilman mitään toivoa, tämä tuli mieleen äitini kodalla koska ei halunnnut virua vuosikausia vuoteessa mutta ei voinuut muuta.

Hoitotahto ei kuitenkaan sisällä eutanasiaa. Hoitotahdossa voi joko potilas itse tai jos hoitotahtoa ei ole omaiset esittää toiveensa syvästi dementoituneen vuodepotilaan hoidosta, Esim monet tekevät sellaisen että ei enää suoneen tiputuksia tai antibiootteja tai keinotekoisia ruokintakanavia jos ei enää luonnolista kautta syö. Sellaisen minäkin voisin tehdä ja suullisesti olen itselleni tehnytkin ja ilmaissut läheisille. Jos ei toivoa nin mahdollisimman hyvä perushoito ja kivunhoito mutta en missään tapauksessa antaisi lupaa kenellekkään tappaa minua aktiivisesti ilman minun omaa toivettani tai lupaani.

• siilimuori4 kirjoitti:

Hoitotahto ei kuitenkaan sisällä eutanasiaa. Hoitotahdossa voi joko potilas itse tai jos hoitotahtoa ei ole omaiset esittää toiveensa syvästi dementoituneen vuodepotilaan hoidosta, Esim monet tekevät sellaisen että ei enää suoneen tiputuksia tai antibiootteja tai keinotekoisia ruokintakanavia jos ei enää luonnolista kautta syö. Sellaisen minäkin voisin tehdä ja suullisesti olen itselleni tehnytkin ja ilmaissut läheisille. Jos ei toivoa nin mahdollisimman hyvä perushoito ja kivunhoito mutta en missään tapauksessa antaisi lupaa kenellekkään tappaa minua aktiivisesti ilman minun omaa toivettani tai lupaani.

Jos ajatellaan että eutanasian yksi saantehto on kuolemaan johtava sairaus, voidaan kysyä onko vanhuus ja raihinaisuus sitä? Sallitaanko sitten kohta eutanasia vanhuuden ja raihinaisuuden vuoksi?

• eppu2
        1lesken kirjoitti:

Oma tunteeni on ristiriitainen.
        Jos haluaa lopettaa elämänsä, se on itsemurha. Nimityksiä voidaan tietysti käyttää asiasta miten kauniita hyvänsä.
        Vapaan valinnan planeetalla se toki on mahdollista.
        Avustajaksi en kyllä rupeaisi, joten en allekirjoita.
        Toisaalta, lemmikeillemme sallimme tämän.
        Jos tästä laki tulee, että se sallitaan, niin silloin se pitäisi mennä niin, että hoitotestamenttiin henkilö kirjaa missä tilanteessa ja miten, silloin, kun on täysissä sielun voimissaan.
        Kun kysytään hyväksytkö kuolinavunannon, pitäisi myös kysyä, antaisitko sitä itse.
        Nostaisitko ´myrkkymaljan´ omaisesi huulille.

• eppu2 kirjoitti:

Jos haluaa lopettaa elämänsä, se on itsemurha. Nimityksiä voidaan tietysti käyttää asiasta miten kauniita hyvänsä.
        Jos tästä laki tulee, että se sallitaan, niin silloin se pitäisi mennä niin, että hoitotestamenttiin henkilö kirjaa missä tilanteessa ja miten, silloin, kun on täysissä sielun voimissaan.
        Kun kysytään hyväksytkö kuolinavunannon, pitäisi myös kysyä, antaisitko sitä itse.

Eläimet eivät kykene tahtoaan ilmaisemaan.

Avunannosta pitää pystyä myös kieltäytymään. Ja ylipäätään eutanasialle tulee säätää erinomaisen tarkat kriteerit milloin siihen ryhdytään. Ei ihan jokapäiväiseen hoitoon kuuluva asia kuitenkaan..........vielä.

• eppu2 kirjoitti:

Nostaisitko ´myrkkymaljan´ omaisesi huulille.<<
        Tuo onkin vaikea kysymys. Tarkemmin ajateltuna en voisi tehdä sitä.
        Ei se varmaan lääkärillekään ole helppoa.
        Olen ollut kauan eutanasian kannalla, uskon että joissakin tapauksissa vieläkin.
        Olen tehnyt itselleni hoitotestamentin jossa on toivomus että minulle tehtäisiin eutanasia mikäli terveyteni on mennyt ja kivulias kuolema on kuitenkin edessä, mikäli eutanasia on silloin laillinen. Toivottavasti niin ei käy, armollista äkkikuolemaa useampi toivoo.
        Olen joutunut liian paljon katsomaan läheisten hidasta hiipumista, Onneksi nykyisin ei pihtailla kipulääkkeiden kanssa.

• eppu2
        siilimuori4 kirjoitti:

Eläimet eivät kykene tahtoaan ilmaisemaan.

Avunannosta pitää pystyä myös kieltäytymään. Ja ylipäätään eutanasialle tulee säätää erinomaisen tarkat kriteerit milloin siihen ryhdytään. Ei ihan jokapäiväiseen hoitoon kuuluva asia kuitenkaan..........vielä.

Nimenomaan, että lääkärit saavat itse päättää haluavatko osallistua eutanasiaan.

• eppu2
        mielikki.mummo kirjoitti:

Nostaisitko ´myrkkymaljan´ omaisesi huulille.<<
        Tuo onkin vaikea kysymys. Tarkemmin ajateltuna en voisi tehdä sitä.
        Ei se varmaan lääkärillekään ole helppoa.
        Olen ollut kauan eutanasian kannalla, uskon että joissakin tapauksissa vieläkin.
        Olen tehnyt itselleni hoitotestamentin jossa on toivomus että minulle tehtäisiin eutanasia mikäli terveyteni on mennyt ja kivulias kuolema on kuitenkin edessä, mikäli eutanasia on silloin laillinen. Toivottavasti niin ei käy, armollista äkkikuolemaa useampi toivoo.
        Olen joutunut liian paljon katsomaan läheisten hidasta hiipumista, Onneksi nykyisin ei pihtailla kipulääkkeiden kanssa.

Meiltä ihmisiltä löytyy äkkiä mielipide asiaan, kun asiaan.
        Mutta, sitten kun menee ihan itseensä, visualisoi silmiensä eteen, mitä jos tilanne (yleensä joku hankala valintatilanne) koskisikin ihan konkreettisesti itseä, saa monet miettimään uudelleen.

• eppu2 kirjoitti:

Nimenomaan, että lääkärit saavat itse päättää haluavatko osallistua eutanasiaan.

Ja muu henkilökunta.

• eppu2 kirjoitti:

Meiltä ihmisiltä löytyy äkkiä mielipide asiaan, kun asiaan.
        Mutta, sitten kun menee ihan itseensä, visualisoi silmiensä eteen, mitä jos tilanne (yleensä joku hankala valintatilanne) koskisikin ihan konkreettisesti itseä, saa monet miettimään uudelleen.

Näin on. Kun asia on totta itselle omassa elämässä, näkökulma siihen voi muuttua täysin.

• 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

Näin on. Kun asia on totta itselle omassa elämässä, näkökulma siihen voi muuttua täysin.

Ikävä aihe, toivottovasti lähden viimeiselle matkalle saappaat jalassa, hattu silmillä ja ilkikurinen virne suunpielessä.

• 1eero kirjoitti:

Ikävä aihe, toivottovasti lähden viimeiselle matkalle saappaat jalassa, hattu silmillä ja ilkikurinen virne suunpielessä.

Unohdit heinänkorren suupielestä :D.

• Olen nähnyt millaista on kuolla tukehtumalla. Toisella oli keuhkoihin ja henkitorveen levinnyt syöpä ja toisella sydämen toiminnan vajaus, keuhkorakkuloihin kertyi nestettä ja hengitys vaikeutui.
      Se on kamalaa katsottavaa sivustakin, saati mitä potilas joutuu kestämään kun henki ei lähde helpolla.
      Jos itse joutuisin samaan tilanteeseen toivoisin että minut armahdettaisiin ja autettaisiin kuolemaan vaikkapa antamalla niin paljon vahvaa kipulääkettä että tajunta menisi ja olisi helpompi kuolla.
      Kannatan eutanasiaa toivottamassa tapauksessa, mikäli ei ole yhtään toivoa paremmasta ja loppu olisi sietämättömän vaikea.

• "antamalla niin paljon vahvaa kipulääkettä että tajunta menisi ja olisi helpompi kuolla. "
        Keino on jo käytössä. Vahvat kipulääkkeet lamaavat hengitystä mutta siinä vaiheessa ei asialla enää ole merkitystä. Tärkeintä on hyvä saattohoito, jossa on vielä kuitnkin paljon kehitettävä.

• oma_apu_paras_apu

"Final exit" kirjasta löytyy neuvoja miten voi itse toteuttaa eutanasiansa.

• hytinäx1

Kuinkahan moni noista alleirjoittajista on käynyt hakemassa influenssarokotteen?

• eri.juttu

Mites se eutanasiaan liittyy?

• hytinäx1
        eri.juttu kirjoitti:

Mites se eutanasiaan liittyy?

No sitenpä juuri, jos hakivat rokotteen, niin tosi asiassa eivät halua eutanasian koskevan itseään. Sehän olisi vain luonnollista poistumaa jos sattuisi menehtymään influenssaan.

• eri.juttu
        hytinäx1 kirjoitti:

No sitenpä juuri, jos hakivat rokotteen, niin tosi asiassa eivät halua eutanasian koskevan itseään. Sehän olisi vain luonnollista poistumaa jos sattuisi menehtymään influenssaan.

Höpöhöpö, jos on elonpäiviä vaikka kuinka jäljellä niin kukaan ei halua sairastua influenssaan kun se harvan tappaa.
        Eutanasia sitten kun on oikeasti kuolemassa parantumattomaan sairauteen.

• hytinäx1 kirjoitti:

Minä kävin rokotteen.
        Infulenssa on kenkkumainen tauti, Harvoin siihen kuitenkaan kuolee. Ei infulenssa anna syytä tehdä eutanasiaakaan.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Minä kävin rokotteen.
        Infulenssa on kenkkumainen tauti, Harvoin siihen kuitenkaan kuolee. Ei infulenssa anna syytä tehdä eutanasiaakaan.

Vanhoille ja heikkokuntoisille influenssa voi olla tappava tauti.

• Himmelsauge

Ei mitään kuolinapua. Jättää määrätyt pillerit ottamatta, ei mene kauaa kun luonnollinen kuolema saapuu. Suuri osa ihmisistä elää kitkuttaa lääkkeiden voimalla. Minä haluan elää jokaisen minuutinkin mikä on jäljellä. Elämä on yksi, kuolema, viimeinen suuri elämänkokemus.

• Aika huolettomasti sotketaan itsemurha ja eutanasia ,itte ymmärrän itsemurhan yleensä muutoin terveen mut elämäänsä väsyneen ratkasuksi.
      Eutanasias on keho jo finalissa ja tuskat kovat ,haluais pois mut sydän vaan sytkyttää silloin astuu kuolinapu kehiin.
      itte olen vaimoo jyrkästi kieltänyt ryhtymästä omaishoitajaksi ,ei vanha jaksa toista vanhaa hoitaa ellei laitokseen kelpaa niin riihimäelle sitten.
      Sanoisin et omasta kuolemastaan on helpompi päättää kuin esim oman lapsen lähröstä ,sellasen päätöksen ku tekee niin se kasvattaa rintakarvoja.
      Ei muut ku paperit selväksi viel silloin ku humeetti ei sassaroi .

• eppu2

Ei kukaan itsemurhan tekevä ole terve.
        Kyseessä voi olla fyysisen sairauden ja tuskan aiheuttama syy tai psyykkisen sairauden aiheuttama syy. Tai molemmat. Jos näennäisesti terve ihminen päättää lähteä tästä maailmasta, hänen elämäntilanteensa on sellainen, ettei järkevä ajattelu enää toimi. Hän ei enää nää, kuin pelkän umpikujan.
        Eutanasia astuu kuvaan sitten, kun on fyysisesti niin huonossa kunnossa, ettei sitä pysty enää itse tekemään. Voihan tietysti olla, että joku haluaa jostain syystä toisen sen tekevän, vaikka itsekin pystyisi.

• nirvanaannytpyöräilemme
        eppu2 kirjoitti:

Ei kukaan itsemurhan tekevä ole terve.
        Kyseessä voi olla fyysisen sairauden ja tuskan aiheuttama syy tai psyykkisen sairauden aiheuttama syy. Tai molemmat. Jos näennäisesti terve ihminen päättää lähteä tästä maailmasta, hänen elämäntilanteensa on sellainen, ettei järkevä ajattelu enää toimi. Hän ei enää nää, kuin pelkän umpikujan.
        Eutanasia astuu kuvaan sitten, kun on fyysisesti niin huonossa kunnossa, ettei sitä pysty enää itse tekemään. Voihan tietysti olla, että joku haluaa jostain syystä toisen sen tekevän, vaikka itsekin pystyisi.

Kun tarpeeksi aikansa on vituttanut raskaasti, niin kyllähän ihminen lopulta tappaa itsensä vaikka heittäytymällä keinuhevosen alle.
        Pääasia on, että pääsee eroon koko tyhjänpäiväisestä ja ankeasta ympäristöstä.
        Olisikin hyvä, jos vanha laki otettaisiin taas uudelleen käyttöön:
        Epäonnistuneen itsemurhan yrittäjä saisi kuolemantuomion!
        Näin pääsisi moni paremmasta haaveileva huomattavasti helpommalta, kun lopputulos on juuri se kaivattu.

• Mieti.sitä

Vittumaisen palstan takia ei kannatta tehdä kiikkutuolia.

• lahjatellervo

Kannatan eutanasiaa.
      Olen myös tehnyt hoitotestamentin jossa kiellän elvyttämisen jos sydän on jo pysähtynyt, sekä hoidot, jotka eivät tuo pysyvämpää parannusta tilaani.
      Tosin hoitotahtoakaan ei aina kunnioiteta vaan elvytykset aloitetaan ambulanssihenkilökunnan toimesta vaikka sydän on jo pysähtynyt ja potilas viety teholle jossa elvytys jatkuu ja tuloksena on muistinsa ja toimintakykynsä menettänyt vanhus joka on täysin hoitajien armoilla. Näin kävi 74- vuotiaalle sisarelleni. Hän tajuaa tilanteensa mutta ei pysty edes piuhoja vetämään irti itsestään.
      Lääkäriliiton puheenjohtaja Heikki Pälve vastustaa usean muun lääkärin kanssa eutanasiaa vedoten lääkäreiden elämän säilyttämisen puolesta tehtyä lupausta.
      Kuitenkin näen tässä asiassa ristiriidan. Lääkärit ovat valmiita abortoimaan täysin terveitäkin jo pitkälle kehittyneitä vauvoja, mutta elämänsä lopulla kärsiviä ihmisiä he eivät halua päästää tuskistaan vaikka nämä itse sitä rukoilisivat.

• "lahjatellervo"

Kertomasi asiat on kerrottu jo moneen kertaan.
        Et viittis kopioida enää yhtään enenpää.

H.

• hunksz kirjoitti:

"lahjatellervo"

Kertomasi asiat on kerrottu jo moneen kertaan.
        Et viittis kopioida enää yhtään enenpää.

H.

Copyright: lesken friidu

H.

• Kannattaa pitää huolta että elvytyskielto on tatuoitu otsaan. Jos sinut löydetään elottomana eikä löytäjillä ole tietoa elvytyskiellosta, elvytys on aloitettava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      31
      2735
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2445
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      2031
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1843
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1356
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1317
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1294
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      997
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      144
      975
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      20
      923
    Aihe