Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ahdistaa... oon vaikeasti lihava

kauhistuttaatää

Erehdyin äsken mittaamaan vyötärön ympärysmitan, koska ihmettelin miten viime vuoden talvitakki ei menny kiinni ja tuloksena oli 110 cm. Oon siis 23-vuotias nainen, jolla pituutta 155 cm... Mun vyötärönympärys on melkeen yhtä paljon ku mä oon pitkä. Kävin myös vaa'alla ja mun se näytti sit mukavat 91,2 kg. Eli mun bmi on 38 eli oon vaikeasti lihava ja alle viiden kilon päästä sairaalloisesta lihavuudesta eli siis olen siis samannäköinen ku kaikki ihmiset lihavuusmainoksissa ja jenkkien laihdutusohjelmissa??? Voinko olla aiheuttanu ittelleni jo jotain sairauksia?? Onko mun tulevaisuus nyt menetetty? en uskalla mennä lääkäriin jos ne vaan haukkuu mut. En oo enää vaan pullea tai pyöreä. Mitkä on teijän ajatukset ku näätte tän kokosen nuoren ihmisen?

4

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • believeinfatness

      Että olet liian laiha ja sinun pitäisi lihottaa reilusti, ainakin 110 kiloon,mielellään 130-155 kiloon. Jos sinulla on vatsa- ja selkämakkaroita niin hot 👌🔥

    • dealwithitt

      Itsepä olet ton aiheuttanut! Se on aivan oma vika jos haluaa syömällä tappaa itsensä.

    • marjakri

      Hei - ei hätää. Terveellistä ruokavaliosi ja syö ainakin neljä kertaa päivässä. Mitään ihme konsteja ei kannata käyttää. Herkutellakin saa. Olet vielä niin nuori joten uskoisin, että sinulle ei ylipainosta ole vielä mitään sairauksia tullut. Kyllä se siitä lähtee kun otat itseäsi niskasta kiinni.

    • isohkoiita

      Jaa, minusta kaikki nuoret ovat aina nättejä, olivatpa pyöreitä tai laihoja. :) Nuoret eivät itse sitä näe, vaan ovat ylikriittisiä itsensä suhteen.

      Minä painoin joskus 28-31-vuotiaana 126 kiloa, ja olen 162 cm pitkä. Oli verensokerit pielessä, liian suuri vyötärönympärys, kolesterolit aivan sekaisin, verenpaine korkealla. Olen melkein koko aikuisikäni ollut vaihtelevasti ylipainoinen, ja omalla kohdallani n. sata kiloa on se "haamuraja" jonka jälkeen jaksaminen menee vaikeammaksi, ja hankaluudet lisääntyvät.

      Olet vielä nuori, joten painosi ei varmaan vielä ole sinua invalidisoinut. Se kannattaa muistaa, että ylipainoisena olo ei ainakaan helpotu ikääntymisen myötä. Itse olen nyt nelikymppisenä 125 kg, viisi kiloa olen tiputtanut. Elämäni on ollut aika ikävää näin painavana, koska toisin kuin nuorena, nyt on nivelrikko alkanut tehdä tuloaan. Painonpudotus on minulle ihan terveyssyistä pakollista. Itselläni on jo hankaluuksia suihkussa käymisessä - se rasittaa - mutta tietysti joka päivä silti käyn. Työkavereiden kanssa ei oikein lounaalle tule lähdettyä, koska en jaksa kävellä portaita, tai muutenkaan mitään pitkiä matkoja. Vaatekaupoissa en käy, koska hikoan ja hengästyn, ja koska ei oikein enää niissä ole minulle sopivia. Ostan postimyynnistä suuren osan vaatteista.

      Kannattaa lääkäriltä selvittää oma terveystilanne. Jos sinulla on veriarvot kohdallaan ja ei ole verenpaine taivaissa, niin sehän olisi tosi hieno homma. Tsemppiä sinulle. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe