kalani kuolee?

lillichanel

Heips! Ostin toissapäivänä uuden akvaarion ja viimein pääsin tutustumaan tähän mielenkiintoiseen harrastukseen.
Olen aina haaveillut akvaariosta ja nyt siihen sitten sijoitin ja kamppeet on aivan pakasta vedetyt tuliterät. Noh täytin altaan vedellä ja jätin kypsymään altaan. Hain siinä odotellessa tetroja 10kpl , 2partamonnia (levää syömään ),miljoonakaloja 4, taistelukaloja kaksi ( uros ja naaras) , sinirihmakaloja 2kpl,kultakalan ja tiikerinuoliaisen.
No kauhukseni aamulla kun heräsin miljoonakalat kelluivat (kuolleina). Onko kaloillani jokin sairaus? Olenko ruokinut liian vähän? Tekisi mieli jo luovuttaa, mutta mitä teen muille kaloille? Ainakaan ulkoisesti en ole mitään sairauden merkkejä kaloissa huomannut, joten lääkkeetkään eivät auta tässä. Vai? Apua joku joka tietää!

7

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavastielää

      kysy aoua kalat myyneestä lemmikkiliikkeestä

    • kypsytys

      Kypsymistä olisi kannattanut odottaa pidempää sen sijaan että noin pian laittaa sinne kaloja. Kypsytys on suht hidas prosessi

    • cbdfgerter

      Miten kypsytit akvaarion? Minkä kokoinen akvaario? Tuollaista kalasoppaa ei voi samaan akvaarioon laittaa.

    • Kokemuksen_voimalla

      Tuo akvaarion kypsyminen vie aikaa ja kun se on vasta kypsymässä, ei sinne voi laittaa kaloja tai muutoin käy niin kuin sinulle on käynyt, että kalat kuolee. Älä luovuta, vaan ota opiksi. Harrastus tuo paljon iloa, kunhan oppii perusasiat. Akvaariossa kaikki vaikuttaa kaikkeen ja sen huomaa ajan kanssa, kun siihen saa näppituntuman. Loppujen lopuksi akvaariosta voi loihtia hienon kokonaisuuden. Vai mielikuvitus on rajana.

    • huijuijui

      Mene osoitteeseen aqua-web.fi opiskelemaan akvaarion hoitoa. Olisi ollut parempi, jos olisit tehnyt tämän ennen kalojen hankintaa.

      Miten kypsytit akvaarion? Ostitko testejä ja mittasit veden laatua? Otitko selvää millaiset vesiarvot pitää olla millekin kalalle? Ruokitko liikaa ja pilasit silläkin vettä? Miksi mieleesi ei tullut, että ei kannata kerralla lisätä kaikkia kaloja, vaan vähitellen, niin että lisääntyvä bakteeritoiminta ehtii hajoittamaan myös lisääntyviä kalojen ulosteita ja ei tule isoja heilahteluja vesiarvoihin?
      Mielestäni on tyhmää ajatella, että "luovutanpa vain", kun jotain on ensin aloittanut. Puuhun ei pidä yrittää kiivetä latvasta, vaan ensiksi opitaan teoria ja sitten aloitetaan vaiheittaan toteuttamaan.

    • lisätietoja

      Minkä kokoinen akvaario? Veden kovuus? Ph? Lämpö? Melkoinen kalasoppa tossa tosiaan. Kypsyttämistä ei voi hoitaa niin että laittaa akvaarion kypsymään ja samalla menee ostamaan kalat.
      Luovuttaa ei kannata ekasta takaiskusta.

    • Randomityttö

      Olisi todella kannattanut ensin opiskella kalojen hoidosta! On monia vaihtoehtoja miksi kalasi kuolivat Ph? Lämpö? Akvaarion koko? Ja taistelukalat eivät sovi yhteen miljoonakalojen kanssa joten saattoivat nekin tappaa kalasi. :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe