Panasonic Imalämpöpumppu sammui itsestään

Kaipaanneuvoja

Mikä vikana / mitä tehdä kun Panasonic HE 9 ilmalämpöpumppu sammui itsestään, valo vilkkuu sisäyksikössä.
Pakkasta oli tuolloin 13 astetta.
Ulkoyksikkö ei ole jäässä.

12

16661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähätkeinot

Kokele ottaa pistoke irti ja odotat hetken ennekuin laitat takaisin, ellei ala toimia muuta keinoa ei taida olla kuin soittaa huoltomies paikalle joka osaa etsiä vian ja korjata sen.
      Itse ei ole järkevää mennä rassailemaan ettei tee lisää tuhoa.

• tarkempaaa_huomiointia

Täällä Suomella ei ole Panasonicin huoltoa

• panosonn

No joku ammattilainen niitä kuitenkin asentaa.

• näinseonkyllä
        panosonn kirjoitti:

No joku ammattilainen niitä kuitenkin asentaa.

kyllä ammattilaiset niitä täällä asentaa ja myös huoltaa

• sielläkövika

Oletko vaihtanut sulakkeen ,tai edes tarkistanut sitä ??

• kerromitäkun

Nyt minun on pakko kysyä (ehkä tyhmältä kuulostava kysymys), mitä sulaketta tarkoiti, itse koneen sulaketta vai sähkömittarin sulaketta.? Minä en tiedä tätä.

• tarkistajat
        kerromitäkun kirjoitti:

Nyt minun on pakko kysyä (ehkä tyhmältä kuulostava kysymys), mitä sulaketta tarkoiti, itse koneen sulaketta vai sähkömittarin sulaketta.? Minä en tiedä tätä.

Kyllä minä lähtisin siitä että tarkistaisin molemmat jos niitä on kaksi

• mastermechanic

Jos on takuu voimassa, niin asennusliikkeeseen yhteys. Sulake neuvottiin tarkistamaan, mikä on järkevää. Siis se sulaketaulussa oleva roppu tai pikasulakenappula. Sininen valo kuuluu vilkkua, kun laite on sulatustilassa.
      Jos laite on kokonaan pimeä, niin on joku muu vika. Tarkista jollain toisella laitteella, että pistorasiaan tulee virta. Kun pakkanen kovenee, laite on melkein koko ajan sulatustilassa ja sininen valo palaa. Se on normaalia.

• iisiäolitääkinhomma

""""Mikä vikana / mitä tehdä kun Panasonic HE 9 ilmalämpöpumppu sammui itsestään, valo vilkkuu sisäyksikössä.
      Pakkasta oli tuolloin 13 astetta.
      Ulkoyksikkö ei ole jäässä.""""

Laitat vaan uudestaan käyntiin, eli siis toisinsanoen painat kaukkarin isoa virtanappia.

• ettäsemmostaseon

riippuu hiukna minkävärinen se vilkkuvalo on.

jos se on vihreä, on sulatus menossa, jos se on punertava se on vikatilassa, eli jokin propleema on olemassa.

sammuta laite odota pri minuuttia ja käynn uudelleen.

voit katsoa kaukkarista mikä on vikakoodi painamalla check reijän nappia niin kauan että näyttö muuttuu ja kelaa sitten nuolinäppäimillä kunnes piippaa ja kertoo vikakoodin.
      jos se on F16 olet lirissä jokin muu on helpompaa, F91 kertoo kylmäaineen karanneen.

• Kaipaanneuvoja

Tein niin, että otin pistokkeen irti seinästä muutamaksi päivää
      ja kun ilma lauhtui laitoin ilmalämpöpumpun päälle...Jees se alkoi toimimaan....
      Ilmalämpöpumppu on ollut käytössä kuusivuotta ja risat...
      Kiitos hyvistä neuvoista...

• Anonyymi

Oletko laittanut ajastimesta sammutuksen huomaamattasi. Paina kaukkarista cancel niin että sisäyksiköstä kuuluu merkkiääni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe