Sauna kerrostaloasunnon vaatehuoneesta

Omat löylyt?

Kerrostaloasuntoomme on tulossa parin vuoden kuluttua putkiremontti, jonka yhteydessä mm.kylpyhuone uudistetaan. Haaveilemme omasta saunasta, jonka voisi sijoittaa kph:n vieressä sijaitsevan vaatehuoneen tilaan. Olisimme kiitollisia hyvistä neuvoista ja kokemuksista!

15

3481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TKP

muutama vuosi sitten kämppänsä vaatehuoneesta saunan.. Tosin se asuu kyllä rivitalossa, mutta luulis onnistuvan samalla tavalla kerrostaloonkin.. Vanha kylppäri oli saanut kosteusvaurioita, mutta eipä kuivattamisen lisäksi haittaa aiheuttanut.. Luvatkin meni ok. En muista mitä, mut jotain lupia tarttee "hakea".. (anoppi teki kai lähinnä ilmoituksen että sauna siinä vaatehuoneen tilalla nykyään on..)

• zaana.

Kuka semmoiseen kopperoon haluaa saunan??

• penmus

isännöitsiään, ja kysyä onko edes mahdollista tehdä saunaa ko taloyhtiöön, kaikissa ei lupaa saa...

• sika

sota-aikana kerrostalon kylpyhuoneessa.

• ..käynnissä.

Kysyt taloyhtiöltä lupaa moiseen projektiin, ja taloyhtiönhallitus käsiteltyään hakemuksesi hakee rakennuslupaa rakennusvalvontavirastolta. Lupaa hakiessasi sinulla täytyy olla piirrustukset/rakenneleikkaukset aikomallesi saunalle. Rakennuslupaa varten tarvitset myös RH1 ja RH2 lomakkeet, jotka tosin minulla täytti isännöitsijä, asemapiirroksen hommasin itse. Koska tarvitset rakennusluvan, tarvitset myös työmaallesi vastaavanmestarin, joka vastaa rakenteiden säännöstenmukaisuudesta.

..mutta isännöitsijä osaa antaa varmaan parempaa tietoa.

ps. itseltäni on menny projektin aikana usko, toivo ja rakkaus.

• Tomi

Laitoin itselleni sähkösaunaksi compact saunan "koppi" saunan ja voin todeta että piha puusauna melkein kalpenee löylyissä joten on todellakin hintansa väärtti!
      Kuvat ja muut löytyy www.compactsauna.com osoitteesta. Käsittääkseni luvat eikä ainakaan tilan koko tule ongelmaksi. SUOSITTELEN!!!!!!

• Omat löylyt?

Kiitos palautteesta. Isännöitsijään otetaan yhteyttä!
        Tomi,tutkitko myös muiden koppisaunojen tarjontaa ennen päätymistäsi valitsemaasi?

• Tomi
        Omat löylyt? kirjoitti:

Kiitos palautteesta. Isännöitsijään otetaan yhteyttä!
        Tomi,tutkitko myös muiden koppisaunojen tarjontaa ennen päätymistäsi valitsemaasi?

Kyllä tutkin ja onhan noita mutta päädyttiin compactiin koska sopii myös tyylillisesti! Ympäri paneloituja koppeja oli hieman halvemmalla mutta ei sopineet meille. saunastore.fi myy eri vaihtoehtoja joten kokeile myös sieltä!

• ???

Tuliko mainitsemasi elementtisauna valmiiseen kylpyhuoneeseen vai vaatehuoneeseen/muuhun tilaan?

• Tomi
        ??? kirjoitti:

Tuliko mainitsemasi elementtisauna valmiiseen kylpyhuoneeseen vai vaatehuoneeseen/muuhun tilaan?

Laitoin elementtisaunan vanhan omakotitalon perusteellisen peruskorjaus/laajennus projektin yhteydessä.Vanhan talon keittiöstä tehtiin kosteat tilat joka kaakeloitiin kokonaan.Saunalle varattiin siis tila jo suunniteltaessa koko huonetta.Saunan etuseinä jatkuu myös suihkun etuseinäksi joten mitään toista koppia tai suihkuseinää ei siis tarvittu vaan kaikki tuli samassa paketissa.Itse saunansa rakentaville vaan tiedoksi että sauna ja suihku olivat käyttökuntoisia n.2h.siitä kun compactin mies ajoi pihaan ;o)

• pienet tilat

olen ajatellut samanlaista saunaa ,mitä materiaalia saunan seinät on, kuvista en saa selvää, onko kuuma suihkun aikana?

• Ridge

on pian valmis, oli reilun kokoinen kylpyhuone joten sen perälle sai rakennettua max 3-hengen saunan... Katselin ensin niitä valmissaunoja ja päädyin itse rakennettuun, pieneen tilaan kun rakentaa niin tilasin saunan etuseinän kokonaan karkaistusta 8mm. pronssilasista, tulee ihan siisti ja ainakin halvemmaksi mitä valmissaunat..=)

• kassi

mahtaa olla hintaa valmissaunoilla?

• Ridge
        kassi kirjoitti:

Tuolta kysyin tarjousta ja yli 5400 euroa pyysivät, tiedä sitten onko kallein, mutta taitaa ne jostain 3000 eurosta ylöspäin muiden merkkien saunat lähteä..=)

http://www.compactsauna.com/4-3-3-mallit.htm

• tomi
        kassi kirjoitti:

Meillä maksoi compactsaunan sauna sekä yhtenäinen suihkukaappi n.5000€ eli jos laskee suihkukaapin(käypä n. 1000€ ja asennus itse n. tunti) hintaa niin ei sille saunalle ihan hirveästi hintaa jää!! Toiset sijoittaa naapuria parempaan autoon mutta minä saunaan enkä ole katunut sekuntiakaan.;o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33