Kokemuksia Finepix s5500- kamerasta ?

barbarossa

Ajattelin ostaa tuon kyseisen Fujifilm Finepix
S5500- kameran. Olisiko kenelläkään käyttökokemuksia?
Mitä hyvää/huonoa?
Onko suuri virrankulutus?
Jos vielä olisi jollakin esimerkkikuvia, mieluusti
itseotettuja eikä netti'arvosteluissa' olevia, niin olisin kiitollinen.

8

3996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filo

      Itselläni ollut vajaa pari vuotta käytössä S5000 ja olen ollut tyytyväinen. S5500 on parannettu versio siitä.
      Hyvän tuntuinen käteen, päällyskumista saa pitävän otteen, hintaluokassaan hyvä optiikka, 10Zoom, virrankulutus testienkin mukaan kiitettävällä tasolla. Automatiikalla toimii aloittelijalle hyvin ja manuaalisäädöt ovat kokeneemmalle kuvaajalle mieleen.
      Huonona puolena tulee mieleen koko, mutta ei millään taskupokkarilla hyviä kuvia voikaan saada.
      Lisävarusteita siihen löytyy kans kivasti.

    • Hannes

      Joo ,niinkuin Filo totesi.Ei taskupokkari mutta ominaisuudet vähintääkin riittävät tämmöiselle harrastekuvaajalle kuten minä.Käyttö kokemusta on kahdenkuukauden ajalta.Valmiit asetukset on käypäsiä.Ja omat asetukset tuo haastetta harrastukseen.Kuvan histogrammi auttaa ainakin minua opiskelemaan käytännössä oikeita arvoja.
      Akkujen kesto on hyvä verrattuna edelliseen digiin joka kulutti S5500:seen verrattuna moninkertaisesti virtaa.
      Varusteista kannattaa hommata samalla kertaa kunnollinen ja sopivan kokoinen laukku kameralle ja tarvikkeille.Hanki myös 128mb muisti tai 512mb muistikortti.
      Talvet HJ

      • Vokkie

        Muutamia ajatuksia joita on herännyt Fuji Finepix S5500 sesta kuukauden käytön jälkeen.

        -laite on hyvin kevyt. tämä on positiivista kun joutuu raahaamaan kameraa pidempään mukana ja käsi ei väsy pitkässäkään kuvaus sessiossa. toisaalta kameran keveys ja sen muovinen runko tuo tunteen hauraasta laitteesta(aika näyttää).

        -lcd näyttö on hyvä. pieni parannus olisi tarpeen vaatiessa piiloon kääntyvä malli ja matalalla jalustalla kuvatessa näyttöä voisi tällöin kääntää katseelle sopivaan suuntaan.

        -ainoana selkeästi miinuksena koen lisä salama paikan puuttumisen. s5500:aan saa ehkä(tämä hieman vaihtelee mistä kysyy) vieri salaman, mutta tämä on aina huonompi vaihtoehto kuin kameraan suoraan liitettävä lisä salama. kamerassa oleva integroitu salama tuntuu olevan riittävä useimpii tilanteisiin. joskus jää kaipaamaan heijaste mahdollisuutta.

        -s5500:n mukana tuleva adapterikehä on mainio ratkaisu optiikan suojaksi.

        -virrankulutus tuntuisi olevan kohtalaisen pieni. ja normaali AA-paristokoko mielestäni parempi ratkaisu akkuina, kuin joissakin merkeissä viljelty erikois-akku(ihan yhteensopivuuksien ja hintansa puolesta).

        -4meganen kenno tuottaa mielestäni aivan riittävän hyviä ja kokoisia kuvia satunnais harrastajan käyttöön.

        S5500 on ominaisuuksiensa puolesta halpalaite ja jos listaa kaikki haluamansa hienoudet maan ja taivaan väliltä niin on turha odottaa pääsevänsä lähellekään näin halvalla. hintalaatu suhteeltaan mielestäni mainio kamera.

        -Vokkie-


      • jarion
        Vokkie kirjoitti:

        Muutamia ajatuksia joita on herännyt Fuji Finepix S5500 sesta kuukauden käytön jälkeen.

        -laite on hyvin kevyt. tämä on positiivista kun joutuu raahaamaan kameraa pidempään mukana ja käsi ei väsy pitkässäkään kuvaus sessiossa. toisaalta kameran keveys ja sen muovinen runko tuo tunteen hauraasta laitteesta(aika näyttää).

        -lcd näyttö on hyvä. pieni parannus olisi tarpeen vaatiessa piiloon kääntyvä malli ja matalalla jalustalla kuvatessa näyttöä voisi tällöin kääntää katseelle sopivaan suuntaan.

        -ainoana selkeästi miinuksena koen lisä salama paikan puuttumisen. s5500:aan saa ehkä(tämä hieman vaihtelee mistä kysyy) vieri salaman, mutta tämä on aina huonompi vaihtoehto kuin kameraan suoraan liitettävä lisä salama. kamerassa oleva integroitu salama tuntuu olevan riittävä useimpii tilanteisiin. joskus jää kaipaamaan heijaste mahdollisuutta.

        -s5500:n mukana tuleva adapterikehä on mainio ratkaisu optiikan suojaksi.

        -virrankulutus tuntuisi olevan kohtalaisen pieni. ja normaali AA-paristokoko mielestäni parempi ratkaisu akkuina, kuin joissakin merkeissä viljelty erikois-akku(ihan yhteensopivuuksien ja hintansa puolesta).

        -4meganen kenno tuottaa mielestäni aivan riittävän hyviä ja kokoisia kuvia satunnais harrastajan käyttöön.

        S5500 on ominaisuuksiensa puolesta halpalaite ja jos listaa kaikki haluamansa hienoudet maan ja taivaan väliltä niin on turha odottaa pääsevänsä lähellekään näin halvalla. hintalaatu suhteeltaan mielestäni mainio kamera.

        -Vokkie-

        joo olen itse kuvannut s5000 kauan ja mielestäni se on ihan hyvänlainen kamera.kuitenkin kaipaan tuon kokoiseen zoomiin jonkinlaista kuvanvakainta.huomasin että pitkillä polttoväleillä ei aina jalustakaan auttanut minusta fuji s5000 on keveytensä takia herkkä tärähtelemään heilahteleen.
        mutta hintalaatu suhde lyö kaikki kilpailijat laudalta.fuji toistaa värit hienosti ja sen ccd kenno on huippu luokkaa.suosittelen ostosta


      • Niko.S
        jarion kirjoitti:

        joo olen itse kuvannut s5000 kauan ja mielestäni se on ihan hyvänlainen kamera.kuitenkin kaipaan tuon kokoiseen zoomiin jonkinlaista kuvanvakainta.huomasin että pitkillä polttoväleillä ei aina jalustakaan auttanut minusta fuji s5000 on keveytensä takia herkkä tärähtelemään heilahteleen.
        mutta hintalaatu suhde lyö kaikki kilpailijat laudalta.fuji toistaa värit hienosti ja sen ccd kenno on huippu luokkaa.suosittelen ostosta

        Eli onko kyseinen kamera Ir-suodin yhteensopiva? Näin eräässä kamera lehdessä kuvan missä oli käytetty Ir-suodinta, se oli niin hieno, että munki on pakko hankkia sellanen.


    • fuji

      Minulla on S5000 ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. s5500 on päivitetympi versio siitä, joten uskon että se on hyvä peli.

    • rikuski

      kuinka nopeesti toi ottaa kuvan?
      saako hyvin kuvia liikuvasta kohteesta?

      • K@lle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe