NYT ON TAAS AIKA! LAHJALISTA JOULUPUKILLE

Lahjageneraattori

Nyt on taas se aika vuodesta, kun joulupukin postilaatikkolla on ruuhkaa. Oletko sinä jo kirjoittanut pukille toiveesi, jos et vielä niin tehdään tällainen hauska yhteinen hyvänmielen ketju.

Jokainen chattaaja, huoneeseen, säätyyn, sukupuoleen tai ikään katsomatta, voi kertoa tässä ketjussa 3 aineellista lahjatoivetta ja jos haluaa, myös jotain kivoja ja kauniita aineettomia asioita.

Mutta sovitaan niin, että tässä ketjussa ei haukuta ketään. Osaammeko? Kokeillaan nyt ainakin. Tästä se lähtee, heittäydytään vähän ja ollaan lapsenmielisiä jälleen kerran.

93

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulumieli82

      Ihanaa :D Olen mukana!

      Toiveeni ovat seuraavat:

      1. Joulunpunaiset lapaset
      2. Joku hyvä kirja, mahdollisimman paksu
      3. Rasia suklaata (paradis)

      Sitten ne aineettomat toiveet:

      1. Varmaan se maailmanrauha on tyhmä toive, Voiko sitä toivoa. Missitkin aina toivoo tota.
      2. Järkevyyttä maailman johtajille. No se Trumppi ja muitakin.
      3. Joulumieltä jokaiselle . Ollaan kilttejä

    • HerttaRoi

      Joulumieltä minunkin puolesta!

      Minulla on vähän erilainen toive kun toivon Seurakunnan avustustyön hyväksi että voisimme auttaa apua tarvitsevia. Tiedätte kaikki että apu ei tavoita läheskään jokaista avuntarvitsijaa.
      Toivoisin
      1 Puhtaita, vaikka käytettyjäkin miestenvaatteita. Talviasusteista on kova pula.
      2 Lasten talviasusteita. Heti kun tuli kylmä on tarve huutava!
      3 Ruokakasseja. Kaikkea perheen jouluun.

      Tiedän etten voi laittaa tähän osoitetta mutta jokainen seurakunta Suomessa on yhtä iloinen lahjoituksistanne ja niille on varmasti käyttöä!

      Aineettomasti toivon vain yhtä:
      Siunausta kaikille! Ihan jokaiselle!

    • Reinosetä

      Uudet Reinotossut kun vanhat on rikki, koko sais olla 43, kiitosta vaan

    • velanvanki

      7000 euroa rahaa ja paljon terveyttä,hyviä ihmissuhteita ,siinäpä se minun joululahja toivomus oli.

    • KaljuPaistaa

      Kokeillaampas sitten ,että meneekö toive tätäkautta Korva Tunturille perille.
      Olen ollu sätissä kiltti ja kunnolla. Siksi pyydän sen vippikruunun minunkin päähäni -olemaan sitten ylempää ja parempaa kastia. Sisäpiiriin asti en halua edes.
      Hyvää joulunalus aikaa!

    • Tiäremiäs

      Joulupukki on kiva taruolento, mutta toivoisin kaikille sättäreille lahjaksi seuraavaa:
      - kykyä ymmärtää toisen osapuolen mielipidettä,
      - kykyä antaa anteeksi,
      - kykyä nähdä maailma muunkin kuin sätin kautta.

      • KyvykäsKyky

        Joulupukki on olemassa. Olethan sinäkin

        Rauhallista joulua toivon jokaiselle


      • Tieärenaine

        Joulupukki on kiva taruolento, mutta toivon sinulle lahjaksi seuraavaa:

        - kykyä ymmärtää toisen osapuolen mielipidettä,
        - kykyä antaa anteeksi,
        - kykyä nähdä maailma muunkin kuin sätin kautta.


    • Tässä.salainen

      Johonkin puhtaasti hyvään on kiva uskoa ja joulun ihanuus on siinä että hyvä generoi lisää hyvää, eikös? En tiedä vähentyykö sitä myöten pahuus, ilkeys tai alhaisuus mutta ainahan se on mahdollista :)

      Itselleni joululahjaksi ottaisin mieluusti sen 700-sivuisen kirjan, jonka nimeä en nyt edes kunnolla muista mutta siinä avataan kuulemma kiehtovalla tavalla jonkinlainen päättymätön rakkaustarina. Jos nyt ihan "kaupan hyllyltä" sen nimen kiskaisen niin sen nimi saattaa olla "Rakkauden hätähuutoja hyllykäytäviltä" mutta kun ainakaan sillä nimellä en sitä löydä! Apua saa antaa jos vaikka olisi tuttu jollekulle!
      Ja tietty vilpitön toivotukseni: Ihanan lämmintä ja pehmeää Joulua kaikille!

      • tomunen

        Kirjoitan pukille toiveen, että tontut käärivät pakettiisi Jonathan Franzenin Purityn.


    • kalenteriinluottava

      Joulu! Sehän onkin taas tulossa! Miten tuossa syksyn mittaan tuntui jo että tänä vuonna jäisivät ilon juhlat väliin kokonaan.

      • onks mies aineellinen, sellanen mulle, Kiltti ja hellä. LUOTETTAVA kaikinpuolin, siinäpä kolme yhdellä iskulla <3 <3 <3


      • TonttutyttöMatilda

        Joulu Juhlista Jaloin.

        Minäkin haluan toivoa jotain kivaa
        Hyvää ruokaa ja yhdessäoloa läheisteni kanssa.
        Jokin pieni paketti kuusen alla. Saa olla pehmeäkin, vaikka lämpöiset villasukat.

        Ja jokaiselle hyvää mieltä ja kaikille lapsille se alkoholiton joulu. Mikään ei ole ikävämpää, kuin miettiä pieniä lapsia alkoholihuuruisen joulun keskellä. Korkit kiinni siis, pliis!

        Ja kaikille rakkautta tavalla tai toisella. Ollaan ihmisiä toisillemme <3


    • lonely.this.xmas

      Mä kans haluisin vaan mun rakkaan. Mut mun rakasta mä en voi saada.
      Ei mulla muita toiveita ole ees.
      Siks ja silti, toivotan hyvää joulua niille joilla on joku!

      • MarianneW

        Voi kun surullista. Miksi et voi saada rakastasi? Onko hän kuollut? Jos on, niin olen todella pahoillani.

        Kaikkea hyvää sinulle kaikesta huolimatta. Tiedän vähän jotain siitä, jos on joku jota rakastaa, mutta ei sitten voi häntä syystä tai toisesta saada omakseen.

        Toivon pukilta rakkautta kaikille yksinäisille sieluille. Itselleni riittää hyvä mieli <3


    • LastChristmasM

      Mä haluisin uuden telkkarin. Vanha meni rikki, olis kiva katsella jouluna edes jotain elokuvia kun ei ole perhettäkään. Muuten ei kait mitään sellaista mitä toivois. Joku kiva nainen vois olla kanssa silleen kiva ylläri :)

    • jonttu77

      Ei ne naiset taida tulla ylläreinä! Mut voi niitä toivoa vaikka sekään ei ehkä riitä. Saattaa olla niin että telkkari voi tulla ovelle mut nainen ei. Sen vuoks joudut lähtemään ulos ja sitä etsimään :)

    • pyhimystonttu

      kojolle kultalevy, ikelle tasokkaampi muija ja jaguaariin suksitelineet ( ees yks pliis )

    • JulietJulietJuliet

      Toivon:

      *Rakkautta sitä kaipaaville
      *Aurinkoa pilvisille päiville
      *Kauneutta jokaisen mieleen
      *Anteliasta pukkia lapsille
      *Saavutuksia niitä kaipaaville
      *Toivoa toivonsa menettäneille
      *Autuasta oloa ahdistuneille
      *Naurua surullisille
      *Sadetta kuivuudesta kärsiville
      *Itämistä siemenille
      *Näköä vihasta sokaistuneille
      *Uskoa epätoivoisille
      *Aamuja yöstä uupuneille

      Itse en tarvitse mitään, minulla on jo sinut

      • Love.is

        Julietilla oli Romeonsa
        Aatamilla Eevansa

        Miksei jokaisella joku
        Ikuisesti ja aina
        Niin nyt kuin
        Äärettömyyksiin

        Sillä aivan varmasti
        Ilman rakkautta ihminen
        Nuutuu, lakastuu
        Uupuu, unohtuu
        Apeutuu, ankeutuu

        <3 Meillä kaikilla pitäisi olla joku :) Iloinen se jolla on. Siksipä iloitsen itsekin <3


    • Naapurista

      Toivottavasti joulukinkun paistaminen onnistuu, viimeksi meni plörinäksi sen kanssa.
      Eipä sitä paljon muuta vanha toivo jouluksi, lapset ja lapsenlapset tulevat käymään aattona ja siinä sitä iltaa vietellään yhdessä hyvää ruokaa syöden ja lapsien iloa katsellen.
      Eiköhän se pukki ne sukat ainakin tuo ja ehkä se Jari Tervon uusin kirja.

      Hyvää joulumieltä kaikille toivotetaan täältä korvatunturin naapurista!

    • Läheisilleni toivon yhtä hyvää tulevaa vuotta kuin on ollut kuluvakin ja itselleni toivon punaiset villasukat. Aloittajalle pukinpussiin mielenrauhaa ja terveyttä.

      Tunnelmointia
      https://www.youtube.com/watch?v=aeBz_1ZempI

    • Batseba75

      Ihanan myönteinen ketju! Ja jouluinen <3

      Omalla nimimerkillä ei keskusteluissa uskalla esiintyä, mikä on sääli. Ei sen niin pitäisi olla.

      Kerron silti toiveeni. Tämä on pieni ja huvittavakin mutta tarve on huutava!

      Tahtoisin uudet laadukkaat pihviveitset :) Vanhat on tylsyneet eikä niitä oikein saa teräviksikään millään. Se puuosakin kärsinyt... Tiedän kyllä että astianpesukoneen vuoksi.

      Eihän ole silti kohtuuton toive?

      ∆ Mukavaa joulun odotusta!!! ∆

    • Neitikuu

      Myönteinen on kyllä, hyvä niin!

      *Minä toivoisin uuden kahvinkeittimen, olen jo siitä pukille maininnut ehkä sitten tuo.
      *Läheisilleni toivon hyvää terveyttä ja onnellisuutta, niillä pääsee jo pitkälle.

      *Sättiläisille rauhaa ja ystävällisiä sanoja. Mielipide eroja voi ja pitääkin olla, ei olla silti ilkeitä toisillemme, ikävää luettavaa tälläkin palstalla ja noissa sättihuoneissa.

      Ollaan kilttejä kaikki, pukkikin ilahtuu!

    • Ykschatinkari

      Tossa aamutoimissa (ei ollu ees punaista eli ei liittynyt jouluun) tuli mieleen että pentuna sitä olisi ollut ihmeissään jos olis tiennyt että aikuiset riitelevät näin vallan pirusti. Joulunalla nyt etenkään kun piti touhottaa lapsillensa joulumieli. Siksi tässä ny kahvikuppia kohottelen ja lupaan vankasti että pienemmällä riitelyllä menen tästä kohti joulunpyhiä. Sitä toisillekin!
      Ja ihmeissäni olen jos ei Pukki uudista tekniikan maailman tilausta mutta sitä siis toivon.

    • Sulanutkaappi

      Rakas rakas joulupukki!

      Jääkaappi levähti tänään täydellisesti, tiedän että en jouluaattoon asti ilman jääkaappia pärjää, vaan se on ostettava jo ennen sitä. Kivahan se olisi jos pukki toimittaisi toiveita jo etukäteen, mutta taitaa olla liian itsekkäästi toivottua sellainen.

      Uutta kännykkää olen katsellut myös, sellainen olisi kiva saada, mallista en tiedä kun en tunne noista merkeistä mikä on hyvä ja mikä ei. Kunhan sillä voi soittaa, se on tärkeintä.

      Lisäksi toivon, että jokainen on hyvällä tuulella jouluna, eikä mökötä jostain tyhjänpäiväisestä asiasta. Joulu on ilon ja yhdessäolon aikaa. Nautitaan hetken hengähdystauosta joulunna. Rakkautta ja rauhaa jokaiselle.

      Siinä ne minun toiveeni

    • Harbbe

      Hauska ketju vaikka pukkia ei ole oikeesti olemassa, voi kai toivoa jotain

      Haluun uuden pleikka4 ja siihen jotain autopelejä, menee joulu pelatessa nopeemmin. Pitkät pyhät, ei vaan jaksais olla vaan.

      On se hyvä safkakin kivaa ja kun ollaan yhdessä kotona. Naapureissa vois olla rauhallista kanssa, ettei ne riitelis koko ajan. Mammoille ja papoille kanssa jotain vois viedä, vaikka ne kukat ja suklaata, ne tykkää kun käy kylässä.

    • ideaa

      Hei!

      Kuka ottaa asiakseen lähettää tämän oikeasti korvatunturille, joskus tuossa joulukuussa vaikka? Olisi aika erikoinen kirje ja jos vaikka saataisiin pukilta virallinen vastaus (se kirje minkä jokainen pukin kanssa asioinut on varmasti joskus saanut, tai lapsi on saanut) Senhän voisi sitten julkaista täällä, jos se on laillista siis, ei muuten. Hauska mun mielestä tämä on.

      Onko tyhmä idea? Pidetään ketju siistinä, ettei pukki ja tontut järkyty :)

    • masXmas

      Kyllä olisi ihan aivan kohtuullista että Korvatunturilta muistetaan sättäreitäkin. Edes jouluisen kirjeen muodossa. Meistä kukaan ei ehkä enää tahdo Joulupukin syliin istahtaa mutta jos joku nyt kuitenkin tulee niin lapsenmielisyyden puuskassa tehneeksi niin voisi samalla kuiskata pukin korvaan terveiset isolukuiselta, ja näin joulun alla erityisen kiltiltä Sätin väeltä!

      Kun on tapana muistaa menneitä niin tahdon tässä yhteydessä vilpittömästi sekä ilman sarvia ja hampaita toivoa joukostamme poistuneille luotseille mukavaa ja luotsinhommat taakse jätettyään stressitöntä joulua!

      Lahjatoiveeksi:
      - Typottomia rivejä (ja jos typoja tulee niin ei ainakaan niitä hävettäviä vaikkakin siis tahattomia kaksimielisyyksiä!)
      - Selkeitä ajatuksia omilta ja toisten näppäimistöiltä
      - Särkylääkettä (joskus selkä ja sormet sättäillessä kipeytyvät)
      - Kaapinsiivoukseenkin voisi lahjakortin ottaa
      - Nikille pesu, vahaus ja kiillotus. Alustanpesukin voisi olla rospuuttokauden jälkeen paikallaan
      - Lukulaseille sellainen säilytyskotelo, että ne varmasti siitä tietokoneen vierestä löytyvät jos täytyisi saada tarkemmin luetuksi joku aivan erityisen ihastuttava kommentti
      - Ehkä vielä näin Jouluun liittyen se jouluisin ajatus, ainakin värillisesti: Lisää punaista ruuduille! Sätin suola, mausteista parhain on oma punainen ystävä <3

    • Pohjaton

      Hyvä joulupukki!

      Toivon lahjaksi lisää energiaa jaksamiseen, ehkä sitten vitamiinipurkkien voimalla. (B,C,D). Marmeladia, niitä ihanan isoja sokerisia vihreitä kuulia. Vuoden vitsikirja vitsikkäisiin hetkiin. Jännitykseen joku kiva dekkari, vaikka kotimaiselta kirjailijalta, mitä niitä nyt onkaan.

      Maailmaan toivon tasapainoa, väärästä presidentistä huolimatta. Osaakohan ihmiskunta koskaan elää päivää ilman vihanpitoa. Huonolta on näyttänyt. Ikävä ajatella, että tuolla jossain on lapsia, jotka eivät ikinä saa juhlia joulua niin kuin meidän lapset saavat.

      Toivoisin että edes jouluna jokainen saisi mennä täydellä vatsalla nukkumaan.

    • Hilja_hiljaisin

      Minä en tällä mitään pahaa tarkoita vaan sanon vain että täällä meidän suunnalla on hyllyssä sellainen mainio perusteos nimeltään Käytöksen Kultainen Kirja. Sen ohjeilla on aikojen kuluessa monikin ongelmallisesti käyttäytyvä nuori ohjattu paremman käytöksen tielle.

      Tahtoisin antaa sen kirjan joululahjaksi mahdollisimman monelle sätin ihmiselle.
      Joulun pyhinä sitä harkinnalla lukeva saattaisi löytää paljonkin sellaista mitä sitten voisi soveltaa sätissä jo vaikkapa Tapaninpäivänä kun joulurauha taas sallii vilkkaamman seurustelun ja seuranpidon!

      Hyvää Joulua ja hyvää käytöstä itsekunkin Jouluun!

    • tähdenpyörittäjä

      Minä tahtoisin että mahdollisimman moni saisi nähdä Tiernapojat-esityksen tänäkin jouluna! Se saa aina muistot lapsuuteen ja ne muistot ovat lämpöiset :)

      "Hyvää iltaa, hyvää iltaa
      itse kullekin säädylle,
      sekä isännil että emännil,
      jokaiselle kuin talossa on.
      Ja me toivotam, ja me toivotam
      onnellista ja hyvää joulua,
      ja sitä taivaallista ystävyyttä,
      joka meidän kaikkeimme ylitse käy."

    • PirkanmaanAutoilija

      Kuulin juuri täältä meiltäpäin melko vakavan liikenneturmauutisen!
      Auto oli syttynyt itsestään (voivatko ne aivan itsestään syttyä?) palamaan liikennevaloissa. Autoa ajoi ikäiseni rouva, ei tuttu mutta tiedän hänet kyllä yhteisistä harrastuksista. Hän ei ollut osannut muuta kuin rynnätä autosta ulos. Onneksi lähellä oli autoissa miehiä ja heillä sammuttimia ja tilanne saatiin rauhoittumaan. Miten autolle kävi, sitä en tiedä.

      Tästä tuli mieleeni että jokaisessa autossa olisi hyvä olla vaahtosammutin.
      Se ei kai ole pakollinen varuste mutta loistava joululahjaidea se olisi!
      Voiko olla parempaa lahjaa läheiselle kuin mahdollinen hengen- tai ainakin autonpelastus :) Ja vielä nyt kun on Tampereella se pitkä tunnelikin!

    • Mummelikin

      Hei Joulupukki!

      Minä toivon valkoista joulua. Alkaa uhkaavasti näyttää siltä että valkoista joulua ei ehkä sitten enää ole, kunhan aatto koittaa. Ulkona on jo aika sohjoista.

      Voisin toivoa myös hyvää musiikkia, levyllisen. Jotain kotimaista iskelmää, eihän sitä vanha ihminen nuita ulkomaankieliä osaa ja ymmärrä. Muuten toivon, että ihmisillä on hyvä mieli, eikä riitaa joka asiasta maailmallakaan. Hyvää terveyttä jokaiselle.

      Kiitos

    • Joulupata

      Mukava ketju

      Toivonpa minäkin jotain. Uuden partakoneen ja suklaarasian. Lapsille annan rahakuoret. Joulupataan voi viedä jotain kassia, vähävaraisille perheille annettavaksi. Voi auttaa naapurin mummo lumitöissä.

    • Nikkelinakkeli

      Pukille pitkää pinnaa ja poroille kestävyyttä! :)

    • 1960plus1

      Lapsuuteni joulut sain viettää perheeni kanssa, ne olivat niitä normaaleja suomalaisia jouluja: käynnit isovanhemmilla, hautausmaalla, radiosta joululauluja ja jouluaterian ja lahjojen odottelua. Nuorena sitten entistä enemmän kavereiden kanssa ja joskus jo tyttöystävänkin seurassa. Sinkkujoulutkin sujuivat aina seurassa lapsuuskotia unohtamatta. Lopulta jo sitten oma perhe ja paljon rakkautta ja se isoin ilo - oman lapsen jouluriemun seuraaminen vuosien läpi. Erokin sitten ja toisenlaistakin jouluseuraa. Paljon siis kuuluu jouluihini perhettä, rakkaita, ystäviä - ihmisiä. Silti kun joulumuistojani mietin, nousevat kokemani yksinäiset joulut yllättäen päällimmäisiksi. Kävin avioeroni jälkeen elämäni ensimmäisen kerran jouluaaton aamukirkossa - yksin ja jotain lohduttomuuteeni etsimässä. Erään jouluni vietin Välimeren saaressa turistina. Vaikka siellä joulua vietettiinkin, oli se aivan erilainen kuin Suomessa ja irrallisuuden tunne oli todella vahva. Suurinta iloa siellä antoi Radio Finlandin lyhytaaltolähetys, joka soitti tutut joululaulut suhisevasta maailmanradiostani. Kaikista yksinäisimmän jouluni olen viettänyt sairaalassa potilaana. Sitä jouluaattoillan synkkää rauhaa on vaikea kuvailla. Siinä oli ympärillä hiljaista kipua, tuskaa ja kuolemaa.

      Joulutoiveeni jokaiselle on ihan millainen joulu tahansa mutta ei yksinäinen!
      Toiveeni siivittäjäksi tuolla jo nimimerkissä lainattu nuoruuteni joululaulu brittilistoilta:

      https://youtu.be/NJ6kJ7GWtv0

      Hyvää Joulua sen odotuksineen kaikille!

    • Sotajoulu1939

      Hieman toisenlainen joululahja, arvokkain kaikista on annettu isänmaallemme ja jokaiselle suomalaiselle.

      Kallein hinta tuolla joululahjalla oli talvisodan jouluna kun jouluaattona, joulupäivänä ja tapaninpäivänä 1939 kaatui 435 isää, veljeä, poikaa, setää, enoa.

      Luonnollisesti muistamme jokaista sankarivainajaa, kaikkia sotiemme uhreja niin talvi- kuin jatkosodassa. Jokainen uhraus oli lahja isänmaalle.

      Hyvää Joulua, isänmaa!

      • korpraaliJL

        Pakko sanoa tälle: Peukutus!!!!!!!!


    • ValmisJouluun

      Näiden sanojen myötä olen jo aloittanut jokavuotisen siirtymiseni joulutunnelmiin!
      Toivon että pääsette sinne toisetkin oman rakkaimman joululaulunne avulla!

      On jouluyö, sen hiljaisuutta yksin kuuntelen
      Ja sanaton on sydämeni kieli.
      Vain tähdet öistä avaruutta pukee loistaen
      Ja ikuisuutta kaipaa avoin mieli.

    • LoiriFan

      Pitäisiköhän oikein ostaa Loirin Joululevy. Miten minulla aina unohtuu että loistava monilahjakkuus on tehnyt todella kauniita joululaulujakin. Ja vieläkin kai Suomen myydyin joululevy kautta aikojen on tuo Sydämeeni Joulun Teen -albumi!

      • YouAreMine1

        https://www.youtube.com/watch?v=yXQViqx6GMY

        I don't need to hang my stocking
        There upon the fireplace
        Santa Claus won't make me happy
        With a toy on Christmas Day

        I just want you for my own
        More than you could ever know
        Make my wish come true
        All I want for Christmas is you ♥


    • Veljesi
    • SoittorasiaN

      Haluaisin soittorasian. Vieläköhän sellasia tehdään?
      Vanhemmille hyvää terveyttä lisäksi. Yhdessä olemista ja muuta kivaa

    • Joulumielellä

      Enemmän haluaisin antaa, kuin saada ja jotain sellaista mikä ei kulu pois, eikä mene rikki.Jotain mikä ei ole kaupoista ostettua materiaa.Jotakin, mistä on saajalleen iloa ja hyötyä pitkään.Mitähän tuo olisi?Pitääpä seurata läheisiään,
      mitä toivovat.Ikävä kyllä en ole taikuri, siksi en kaikkia toiveita pysty täyttämään.
      Mutta ne mitkä pystyn, ne yritän täyttää.
      Toivotan tässä myös onnellista joulua jokaiselle chattaajalle!
      https://www.youtube.com/watch?v=cHI8M1K2LXs

    • Puuro-ongelma

      Jos tänä jouluna jäisikin riisipuuro pohjaanpalamatta! Onnistuukohän se uunissa ja onko totta että laktoositon maito antaa paremman maun? Oudoksuttaa kun uunipuuroresepteissä tuntuu olevan nestettä suhteessa kovin paljon. Sekö silti sakenee puuroksi ettei jää velliksi?

      • Marttasielu

        Pitkä uunihaudutus kyllä kruunaa puuron kuin puuron. Riisipuuronkin siis.
        Se laktoositon maito nyt on vain niitä varten jotka eivät laktoosia ruokavaliossaan siedä. Sen käyttö hieman värjää puuroa, punaruskea kai on väri valmiissa puurossa. Maku on aivan samanlainen, eli jos tuo väri ei haittaa niin sama kai mistä maidosta tekee. Ja useinhan siinä joulupuuropöydän ympärillä saattaa yksi laktoosillekin herkkä olla joukossa. Eikä sitä reseptien nestemäärää kannatta säikähtää. 2 dl riisiä litraan nestettä on suht. normaali suhde. Uunipuuron valmistuksessa ei tarvitse pelätä pohjaan palamista tai ylikiehumista. Vähintään kahdeksisen tuntia eli siis yön yli voidellussa vuoassa 100 asteen lämmössä kannen alla ja lopputulos on taattu.
        Mukavia puurohetkiä vaikka jo marraskuun pimeyteen!


      • Sousviide

    • mum-melli

      Jos lapset puolisoineen ja perheineen tulisivat tänä jouluna käymään. Se olisi paras lahja.

    • Aineetonlahja

      mum-melilla kiva ja kaunis toive :) Läheisten läsnäoloa kaipaa varmasti aika moni. Älkäämme unohtako vanhuksia jotka viettävät yksinäistä joulua jossain laitoksessa. Heitäkin voi ilahduttaa monella tavalla, tuntemattomiakin. Heille voisi käydä jokin rytmiryhmä vaikka laulamassa joululauluja. Varmasti ilahtuisvat :)

      Ihanaa Joulun ja kaiken sen hössöttämisen odottamista teille kaikille!

    • ToiveenaTämä

      Rohkeneeko sitä pyytää jouluvierailta että laittaisivat ne kännykät kiinni ainakin sen ajaksi kun ovat luonani aattona? Vai jättävätkö tulematta sitten kokonaan. Jäisi sitten pääsemättä sinne haudallekin kynttilää viemään palamaan.

    • odotan_jo

      Sitten kun on oikein kaunis talvinen joulukeli ja osuu torille siinä aaton odottelussa ja siellä on joku pieni kuoro laulamassa joululauluja ja hengitykset höyryää ja teemummo kaataa kuppeihin lisää kuumaa ja lapsille on tietysti kuumaa mehua ja piparinkin saa ottaa mukaan ja itsetehtyjä joulukoristeita myydään ja villasukatkin käyvät kaupaksi... siitä tulee Jouluntunnelma!

    • lahjatonna

      Hyvää joulumieltä kaikille, toiveista tärkein.

    • NiinSeVainOn

      Suuria huolia aiheuttavat niin kinkun kuin puuronkin onnistuminen.
      Mistä se kertoo? Mielestäni siitä että Joulu on aina vaan yhdessäolon juhla ja jouluateria läheisten kanssa kyllä kruunaa joulunvieton.

    • VaraVaraPukki

      Harvoista asioista voi puhua niin iloiseen ja ennakkoluulottomaan sävyyn kuin Joulusta!

      Ei voi uskonnosta tai politiikasta, ei edes miehistä tai naisista ja heidän välisistä asioistaan.

      Mutta Joulustapa voi. Jokaisella on lapsuuden Joulunsa ja se ei taida unohtua koskaan!

      Joulua kohti siis! Iloisena ja jälleen kerran Jouluun sisältyvä lapsekas riemu ennakkoluulottomasti vastaanottaen!

      Hyvää Joulua 2016 ihmiset!

    • Zanzan
    • XmasPax

      Tulin miettineensä tässä minäkin joulua ja sen olemusta. Meille suomalaisille joulu on selviö ja sen jokavuotinen saapuminen valmisteluineen on iso osa loppuvuoden touhuista. Yleensä jäämme juttuinemme maailmassa aika yksinäiseksi - mämmit, juhannuskoivut, saunavihdat tai vaikkapa tukkilaisromantiikka - ne eivät paljon maailmaa hetkauta. Mutta Joulupa hetkauttaa! Joulun myötä olemme osa kansainvälistä liikettä, jonka sanoma on ehdottoman selkeä ja samanmielinen: Rauhaa ja mukavaa yhdessäoloa! :)

    • sirkkasamu

      Jos voisi palata lapsuuden joulun tunnelmaan takaisin, edes yhden kerran. Avaisi kimaltelevan kalenterin akkunoita yksi kerrallaan ja ettisi äitin ja isän lahjapiiloja siskon kanssa. Joulu alkoi siitä kun isä nosti joulukoristelaatikon autotallista sisätiloihin ja tarkastimme kuusenkynttilöitten kunnon ja taistelimme siskon kanssa kumpi sai ensimmäisenä ravistaa lumisadepalloa. Äiti hössötti ettei saa kaikkia koristeita vielä levittää pisin taloa mutta ei me tytöt kuunneltu. Miten piparitaikinakin maistui niin hyvältä silloin

      https://www.youtube.com/watch?v=AiTGXP_p9mo&list=PLB242D12EBA0272F6

    • Jokutähänvaan

      Kotiuduin baarista enkä mennyt edes chattiin koska vaan sexbaarissa oli ihmisiä.
      Mulla on likainen olo mutta ei sexinen. Jouluinen olo mulla ei vielä ole mutta mä toivon että mä joulun tänä vuonna vielä löydän.
      Kiitti teille jotka olitte puhtaita ja kilttejä ja ystävällisiä ympäri vuoden. Mä en osaa olla mut mä haluaisin olla.

    • IkuisuusJaAnoppi

      Enpä ole näitä keskusteluja täällä seurannut mutta kun joku antoi suosituksen tästä ketjusta niin tulin katsomaan.

      Ainakin on ajankohtainen ketju tämä! Ja kun tietää miten joulunodotus vain tiivistyy kun joulu lähestyy ja kun tietää myös miten se jännityksen ja touhotuksen riemu on kiva jakaa niin tämä ketju puolustaa hyvin paikkaansa.

      Aloituksessa oli maininta lahjatoiveista.
      Tiedän että kaikenlaista tulen paketeissa saamaan ja itsekin tietysti paketteja tulen käärimään. Sitähän se joulu on.
      Mutta aineettomat toiveet taitavat olla niitä joita ei voi paketoida ja valitettavasti ne usein ovat myös niitä joiden ei edes itse usko toteutuvan.

      Minä toivoisin silti, niinkuin olen toivonut vuodesta toiseen, että anoppini viimein ymmärtäisi että en minä hänen poikaansa häneltä vienyt vaan hänen poikansa tahtoi tulla minulle mieheksi. Jos tuosta pääsisimme yksimielisyyteen, väistyisi moni ongelma saman tien.

      Hyvää Joulua, anopillenikin!

    • JouluaEiChattia

      Joulu toimii vaikka chat ei! :)

    • StoryOfXmas

      Joulupukin yksinäisyys alkoi käydä jo tulevaa joulunviettoa uhkaavaksi. Joulumuori oli lähtenyt Inarin marttojen kanssa jokasyksyiselle lasiporo-ostosmatkalle Venetsian Muranoon mutta vaikka marttojen tilausbussi takaisin tulikin, jäi muori huitelemaan Eurooppaan. Ja se näkyi pukista. Kaljaa kaatui joka ilta ja vaikka päätonttu olikin kieltänyt tuomasta saunalle toista koppaa Lapin Kultaa, tuppasi ensimmäinen putoilemaan pukilta lähes yksin - joka ilta. Pajalla ihmeteltiin löysää kuria ja työnjohdon eli siis Pukin päivittäistä puuttumista mutta vain päätonttu tiesi miten pahasti tuotantotavoitteista oltiin jäljessä. Kalja pitää vaihtaa Lidlin alkoholittomaan, se nyt on varmaa. Mutta millä saa muorin poissaolon Pukin mielestä? Tällaisia mietti päätonttumme, punapöksy-Hellu.

      Seuraavassa luvussa päätonttu kilauttaa Kolille ja pyytää erästä kansallismaiseman juhannusneitoa saapumaan Korvatunturille vanhoja Pukin kanssa muistelemaan ja pelastamaan joulua siinä sivussa...

    • It.So.Is.Simple

      If I can't have you,
      I don't want nobody, baby...

      Joululahjakseni siis :)

    • Tippernippa
    • KuumaLinja

      Meinasin sanoa että kiva taas pienten kanssa saada katsoa jouluaattoaamun ohjelmaa YLEltä mutta sielläpä ei tietysti ole enää Komoa. Ei ole enää koskaan :(
      Eikä ne pienetkään enää ihan niin pieniä ole.

      Kosti Kotirannalle jouluterveiset sinne jonnekin! Jos joku pitkänmatkan lentoporo vaikka veisi ne perille...

      • SweetMemories

        Taustoitanpa osaltani hiukan, vaikka wikipediahan tämän kertoo. Silti, jos Komo ei vaikka olekaan kaikille tuttu. Useille tietysti on.

        Kosti Ilmari ”Komo”Kotiranta (1957 - 2015) opettaja, näyttelijä, laulaja ja juontaja

        Kotiranta tunnettiin Ylellä jouluaattoaamuisin esitettävän Joulupukin kuumalinja -ohjelman joulupukkina. Hän esiintyi ohjelmassa vuosina 1991–2005 ja 2007-2011. Vuosi 2006 jäi väliin aivoinfarktin takia. Vaikean aivokasvaimen löytyminen esti Kotirannan paluun joulupukiksi vuoden 2011 jälkeen.

        R.I.P.


    • LissuKasi
    • KivaChattaaPukinKanssa

      http://www.suomi24.fi/profiili/joulupukki

      Joulupukilla on Suomi24-profiili! Aika vähän on Korvatunturin valtiasta näkynyt keskusteluissa, jos yhtään. Liekö sitten chattaileekin salanikillä pysyäkseen paremmin selvillä jouluhengen kurssista ja sellaisista seikoista.

      Kovin on tiedoiltaan niukka ellei jopa salaileva tuo profiili. Sopii tietysti Joulupukkiin tuokin seikka. Jääkiekkomiehiä kuitenkin näyttää olevan tuon yhden keskustelukommentin perusteella :)

    • Aatokseni

      Sitä minä olen miettinyt että onko se viina ollenkaan sopivaa joululahjaksi?
      Ja silti annetaan kalliita konjakki- ja viskipulloja. Niinkuin on sanottu jos on lapsia niin ei kyllä saisi olla hölskyviä joulupukin säkissä!

    • MumminMinttu

      Mummi sanoi että tähän saa kirjoittaa mummin kanssa ja mummin koneella.

      Olen Minttu 9 v. Ja kerätään mummin lehdistä kaikkia joulu kuvia ja liimataan kansioon. Tykkään niistä sellaisista kuvista missä on tonttutyttöjä. Hyvää Joulua t. Minttu.

    • LucyJordan

      Eipä ole enää monta yötä jouluun, eihän? Odotan joululta eninten tuoksuja, kinkunpaistamisesta ja pipareiden tuoksua. Valoja ja koristeita, hyvää ruokaa ja rakkaita ihmisiä lähellä, sekä sitä yhtä todella rakasta siellä. Rakastan sinua.

      Voi kun jouluksi tulisi lunta, se kruunaisi kaiken.
      Hyvää joulumieltä jokaiselle!

    • RetroMe

      Christmas is the time to say "I love you"
      Share the joys of laughter and good cheer
      Christmas is the time to say "I love you"
      And a feeling that will last all through the year

      https://www.youtube.com/watch?v=QPf2snTB2wo

    • panssarilasisuojakalvo

      Rakas Joulupukki!
      Siitä on noin 50 vuotta kun istuin viimeksi sylissäsi ja minua pelotti. Onneksi tätini pelasti minut kun näki miten leukani alkoi väpättää. Kotimatkalla silti mietin että tahtoisin syliisi uudestaankin, sillä lahjatoiveeni jäi kertomatta. Niin se vaan jäi sitten kaikiksi näiksi vuosiksi ja jos totta puhun niin en sitä enää edes muista. Nyt sitten, tässä vaiheessa vuosiani en taida enää syliisi tunkea, tuskin minua huolisitkaan. Toiveeni silti kerron: sydämeni on vieläkin hieman helposti särkyvää sorttia. Voisitko tuoda minulle sellaista ainetta mikä tekisi sydämeni pinnalle sellaisen suojakalvon! Tunteita se ei saisi silti tukahduttaa. Tahtoisin edelleen rakastaa kaiken kykyni mukaisesti. Vain että hieman paremmin kestäisin sydänsurut ja senkin, jos sydän kokonaan rikki raksahtaisi rakkauden melskeissä!

    • TonttuTorvinen1

      Joulussa on parasta se, kun pukki antaa kontin ja muori nelinkontin..:)

      • Puoliasiallinen

        Jaa, eiköhän aikuisten jouluun sovi perinteiset kaksimielisyydetkin :) Kaalimatokin näyttää mainostavan jouluteemalla...


      • Kaalimato pitäisi valita vuoden terveysvälineeksi: se parantaa naisessa lähes kaiken sikainfulenssasta masennukseen!

        Toivon Joulupukin ja Käypä Horo-työryhmän muuttavan ohjeistuksia siten, että vastedes masennuksen ensihoidoksi määrätään reseptillä ostettava (Kelakorvauksia ajatellen) kaalimato, vapaavalintaisella värillä, halkaisijalla ja pituudella.

        Hauskaa Joulua!


      • VerushkaB

        En oikein ymmärrä tätä naisten kustannuksella aikaansaatua poikamainen reteetä dildo-huumoria. Etenkään tällaisessa jouluaiheisessa ketjussa, jonka aloittaja nimenomaan taisi pyytää, että pidetään ketju siistinä. Tai ainakin haukkumattomana.

        Ja vielä masennuslääkkeeksi. Voi Luoja!


    • SivustaSeurannut

      Chattareille tervettä järkeä, hyviä käytöstapoja ja toisten erilaisuuden hyväksyntää.

      • Anonyymi

        Komppaan tätä!
        Hauskaa joulun odotusta itse kullekin!


        SivustaSeurannut

        2016-12-06 16:00:01

        Chattareille tervettä järkeä, hyviä käytöstapoja ja toisten erilaisuuden hyväksyntää.


    • Rauni.l-i.hl

      Erilaisuus hyväksyttiin ennen jotenkin helpommin. Jos joku kylähullu vaikka halusi olla joulupukkina vuoden ympäri, ei siitä liikoja piruiltu. Saatettiin tietysti teettää vähäisiä hommia halvalla mutta saihan onneton sitten itselleen rahoja ostella uusia tekopartoja. Pumpulista kun olivat niin eivät kovin hyvin tuntuneet kestävän.

    • Kesämusamammafani

      Oon huomannu että maailmassa on paljon tosi kivoi mammoi!
      Humppamammoi, rokkimammoi, hevimammoi ja Seinäjoel oli tangomammoi.
      Jokaiselle musamammalle toivon tosi hyvät rytmit joululahjaksi!!!
      HEILUTTAKAA SITÄ! Rytmikkäästi!

    • auttamiskykyinen

      Laittakaa sinne Joulupataan! Uskallan väittää että menee perille.

      En tiedä sellaista köyhää lapsiperheitä, joka olisi jotain saanut jokajouluisesta korkeanprofiilin keräyksestä, vaikka siis köyhiä tarpeessaolevia lapsiperheitä tiedänkin...

    • envalitse

      Toivon yhteistä aikaa, en mitään muuta.

    • Anonyymi

      ps
      1. ruoka kasseja
      2. terveytta
      3 rahaa kaiken laisten tavaroiden hankintaan 5000 euroa

    • Anonyymi

      Joulupukkia ei ole olemassa :,)

      • Anonyymi

        Tästä on varmoja, täysin puhtaita todisteita, että JOULUpukki on ihan oikea.


    • Anonyymi

      Kolme aineellista
      1) uus imuri (varsikin riittää) 2) valurautainen lettupannu 3) UImapuku

      Kolme kaunista aineetonta
      1)kampaajalle, kosmetologille lahjakortti 2) museokortti 3) joku konserttilippu


      Hyvää joulua!

    • Anonyymi

      Omg ja ehkä vielä toisenkin kerran omg. Kauas ajassa piti palata tämän ketjun myötä. Luovuutta oli enemmän kuin muistinkaan, nopeuttakin vaikka toisille jakaa :)

      • Anonyymi

        Tässä näkee nämä sättääjien aivojen rakenteen pysymisen muuttumattomana lapsuudesta, viellä uskotaan joulupukkiin ja kaikkeen olemattomaan, aikuistuminen ei ole kaikilta osin tapahtunut heille.


    • Anonyymi

      Ajankohtainen ketju!

      • Anonyymi

        Aivan ihastuttava keskustelu, onko täällä oikeesti ollut noinkin hauskaa 2016?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ihastuttava keskustelu, onko täällä oikeesti ollut noinkin hauskaa 2016?

        täällä oli silloin jostain tai jostain toisesta syystä enenmmän toivoa ja tahtoa hyvään :)
        *muistaa*


    • Anonyymi

      Kalenteria toivon joulupukilta, saan taas kirjoitella muistoja ja tapahtumia =)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe