Olisin kiinnostunut kuulemaan muiden kuvaajien kokemuksia kameroiden sääsuojauksesta. Eli omakohtaiset kokemukset olisivat nyt hakusassa, niin positiiviset kuin negatiivisetkin.
Kokemuksia järkkäreiden sääsuojauksesta
7
161
Vastaukset
- Canonisti_____minäkin
Oma neuvoni on, että osta vain niin kallis runko, ettei sen menetys kirpaise mahdottomia. Itse en ole koskaan säälinyt kameroitani, koska ne ovat vain välineitä kuvien ottoon.
Runko ei tee kesää, myös objektiivin pitää kestää kosteutta. Eli kokonaisuuden on oltava kunnossa.
Runkoja suurempi ongelma, siis ainoa johon olen itse oikeasti törmännyt, ovat pituuttaan muuttavat objektiivit. Pahimpia ovat halpiszoomit, koska niissä yhdistyy huonosti tehty rakenne suureen pituuden muutokseen. Ne imuroivat takuuvarmasti sisäänsä niin pölyn kuin kosteuden.
Kun kuvasin Canonilla, ainoa huolenaihe, jota varoin, oli typerä yhdysrakenteinen salama. Salama muodostaa kupin prismaa päälle, josta vesi valuu sisälle melko varmasti.
Hyvin tehtyjen Canonin primien ja kymppisarjalaisten runkojen kanssa ei kuitenkaan ollut mitään ongelmia koskaan, eikä myöskään nyttemmin Fujin X Pro1:n eikä sen kanssa käyttämieni primien.
Jos haluaa mennä varmanpäälle, niin semiprorunko yhdistettynä kosteussuojattuihin objektiiveihin on tietysti paikallaan. - PentaxK-5
Pentax K-5 sietää hyvin kovempaa sadetta kuin minä. Piraatti (halpa) akkukahva ei ole tiivis.
- PentaxVsNikon
Pentax on ilmeisesti hoitanut sääsuojauksen mallikkaasti. Vielä kun saisivat tarkennuksen toimimaan ja objektiivi valikoimaan muutaman valovoimaisen primen, niin valinta olisi helppo.
- Nikotinisti
Vanha kunnon D300 on kestänyt kaikki ne olosuhteet joihin sen on viitsinyt viedä.
- fhiwehiuh
Tässä pieni näyte kestävyydestä:
https://www.youtube.com/watch?v=Eo61t5fH6Qw
Pitää muistaa, ettei minkään merkin halvimmat mallit ole mitenkään suojattuja, objektiiveista puhumattakaan.
Kamerat tuntuu kuitenkin kestävän yllättävästi sadetta. Jätin kameran (silloin Canon 350D) ulos kuvaamaan automaattisesti pihelle tulevaa eläintä. Tuli sade ja kamera unohtui ulos. Kun hain sen oli se ihan vettä valuva, mutta toimiva.
Pahinta on sisäinen lämmönmuutos talvella, joka kostuttaa sisuskalut, eikä vain ulkopintaa. - Markettirimpulat
Ihan perus markettirimpuloita 1100D:stä lähtien on tullut ulkoilutettua ainakin pakkasessa jonnekin -28 asteeseen saakka. Huurua saattaa joskus tulla linssiin, jos sattuu henkäisemään ulos päin kun kamera on naamalla, mutta eipä sen kummempaa. Kovassa sateessa en ole oikein itsekään viihtynyt mutta eihän nuo nyt ainakaan muutamaan vesipisaraankaan ole hyytyneet.
- iloisia-värejä
Kannattaa kuvata vain, kun aurinko kirkkaasti paistaa!
Tällöin kamera säilyy kuivana, eikä tarvi itse sadetakkiakaan!
Kuvistakin tulee iloisen värisiä ja kontrastikkaita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5035459Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1154593- 4072197
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292052Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1581112- 561028
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70935