Olen miettinyt nykyisen Huawei 4G Wlan mokkulan vaihtamista ADSL-liittymään.
Nopeuden pitäisi kuulemma olla ADSL:ssä paljon tasaisempi myös ruuhka-aikaan ja näin viikonloppuisin. Verkkopeleissäkin 4G:n pingitkin hyppelee nyt mulla minne sattuu.
Osaako joku teistä kommentoida tällaisia juttuja:
- Teoreettinen ADSL:n maksiminopeus on 24 Mt, paljonko se mahtaa olla ihan käytännössä? Asun pienessä kaupungissa.
- jos ADSL-liittymän nopeus onkin ihan surkea, voikohan liittymän irtisanoa parin ensimmäisen viikon sisällä? Operaattorilla olisi ihan hyvä avajaistarjous päällä ja 24 kuukauden määräaikaisen sopparin jos tekee niin liittymän avaus on ilmainen. Eli voiko ADSL-liittymää "kokeilla" parin ensimmäisen viikon ajan?
ADSL-liittymän nopeus 24 Mt?
9
1042
Vastaukset
- taaviankka
Jos pelaat on naru asiaa siis adsl. tasainen nopeus ja pieni viive.
4g suuret viiveet ja vaihteleva nopeus saa sen tuntuu hitaammalta kuin se onkaan.
24mt:llä vs 100 4g on kutakuinkin saman oloiset, jos ei pelaa! - ihanhan.se.ok
Taannoin oli muutaman vuoden ADSL ja se tuntui hieman huononevan ajan kanssa. Ilmeisesti kuparikaapeleiden liitokset hapettuivat tai jotain. Alkuvaiheessa Zyxelin modeemi kätteli 21 Mbps nopeudella, mutta loppuajasta oli enää 17 Mbps. 7-8 vuotta oli käytössä. Nykyään olen 4G:n varassa ja ihan tyytyväinen nopeuteen. En pelaile, eli huonommat vasteajat eivät minua juuri häiritse. Noin 100 gigaa tulee kuukaudessa tiedonsiirtoa.
Speedtest.net antoi juuri nyt pingiksi 24 ms, download 44 Mbps ja upload 36 Mbps. Ihan ok arvot, vaikka ei toki lähelläkään liittymän mainosnopeutta 150 Mbps.
Tasaisempaa kyytiä se ADSL toki antaa. - qwdqwdqwdqwdqwd
Tuskin on Mt, vaan Mb/s. Ainakin DNA pukkaa yli sen mitä on. Eli käytännössä sinulle tulisi latauksena tavaraa n. 3.5 Mb/s.
- optiosanktio1
Tuohon ei pitävää vastausta voi antaa, monet tekijät vaikuttavat ADSL:kin nopeuteen joskin sen vaihtelut ovat minimaalisia mobiiliin verrattuna.
Minulla esim. 24 Mbit/s antaa 19,1-19,2 Mbit/s nopeuden käytännössä. - öhöhöhöh
ADSL on AINA vakaampi, kuin jatkuvasti rajusti vaihteleva 3G/4G.
Siitä ei ole pienintäkään epäselvyyttä.
Kokemusta on kaikista niistä. - xssderfvg
Mun 4G vaihtelee 0,3 megasta 11,4 megaan. Tämä siis 10 megan liittymä. Ennen oli adsl ja nopeus oli aina 10,24 megaa, se oli 10 megan liittymä.
- prrkl
Tuttu juttu.
Meikäläisen 4G vaihtelee käyttökelvottomasta 0,2 Mbit/sek huippuvauhtiin noin 30 Mbit/sek.
Aivan helevetin liian suuri vaihteluväli.
- 102030405060
Mulla on 10 valokuitu, joka tuodaan sisälle ADSL:nä. Ja kyllä se mittauksessa on juuri tuon 10, ei se siitä yleensä heitä alas eikä ylös juuri ollenkaan.
- adsl
24 megan ADSL:ää ei edes toimiteta jos nopeus olisi ihan "surkea" eli ihan miniminopeus tuolle on 8-10 megaa.
ADSL-liittymän nopeus ei riipu kaupungin koosta tai muista käyttäjistä, vaan puhelinlinjan pituudesta operaattorin keskukselta asuntoosi. Toteutuva nopeus voidaan arvioida melko tarkasti linjapituuden perusteella ennen liittymän kytkentää, ei sitä tarvitse mitenkään kokeilla erikseen.
Alle kilometrin puhelinlinjalla päästää lähelle 20 megaa, kahdella kilometrillä johonkin 12-14 megaan ja siitä ylöspäin yleensä ei enää myydä kuin 8/10 megan liittymää koska 24 megan liittymän miniminopeutta ei voida taata.
Alle puolen kilometrin puhelinlinjoilla ei edes kannata ottaa ADSLää vaan VDSL jos operaattori sellaista tarjoaa, siinä on paljon parempi upload nopeus ja myös downloadkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734