Leppälinnun pönttö

pöntttö

Minkälainen pönttö noille pitäis tehä?Mitat ja muuta tärkeää.

3

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainohjetta

Leppis tykkää asettua "vanhaan" pönttöön eli jos voit tehdä jo harmaantuneesta laudasta, kelpaa paremmin. Tai ainakin ruskea puunsuoja pintaan. Sisä halk. väh. 12cm ja reikä pyöreä tai 4-kulm. 3,5cm. Kork. 30-35cm. Pohjalle voit nakata pari cm purua tai muuta roskaa, näyttää houkuttavan. Reikää ei kannata tehdä oravan mentäväksi, tuhoaa pesinnän. Raaka-aine 15cm lauta tai pyöreä puu, ripustus 3m korkeuteen. Leppis pesii mielellään pihoilla mutta saaminen omaan pönttöön vaatii vähän onnea. Palailee muutolta Vapun tienoilta alkaen.

• LintuLeppä

Muuten hyvä ohje, mutta ainakaan itse en ole onnistunut saamaan montaakaan leppälintua 35 mm reiällä varustettuun pönttöön. Pesinnöistä reilusti yli 80 % on ollut pöntöissä, joiden reikä on avarrettu tikan/ oravan toimesta noin 50 milliin tai ylikin.

• pöntttö

Entä ripustuskorkeus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      245
      6047
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      31
      4466
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      24
      2552
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      312
      2296
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      49
      1481
    6. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      178
      1424
    7. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1349
    8. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      133
      1267
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      1054
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      173
      1010
    Aihe