Minkälainen pönttö noille pitäis tehä?Mitat ja muuta tärkeää.
Leppälinnun pönttö
3
148
Vastaukset
- jotainohjetta
Leppis tykkää asettua "vanhaan" pönttöön eli jos voit tehdä jo harmaantuneesta laudasta, kelpaa paremmin. Tai ainakin ruskea puunsuoja pintaan. Sisä halk. väh. 12cm ja reikä pyöreä tai 4-kulm. 3,5cm. Kork. 30-35cm. Pohjalle voit nakata pari cm purua tai muuta roskaa, näyttää houkuttavan. Reikää ei kannata tehdä oravan mentäväksi, tuhoaa pesinnän. Raaka-aine 15cm lauta tai pyöreä puu, ripustus 3m korkeuteen. Leppis pesii mielellään pihoilla mutta saaminen omaan pönttöön vaatii vähän onnea. Palailee muutolta Vapun tienoilta alkaen.
- LintuLeppä
Muuten hyvä ohje, mutta ainakaan itse en ole onnistunut saamaan montaakaan leppälintua 35 mm reiällä varustettuun pönttöön. Pesinnöistä reilusti yli 80 % on ollut pöntöissä, joiden reikä on avarrettu tikan/ oravan toimesta noin 50 milliin tai ylikin.
- pöntttö
Entä ripustuskorkeus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704868Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.93316Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j152530Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561613- 471546
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441316- 931239
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.216971Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68932IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51845