Finnair rekry 2017 pt. 6

WanhaEmo

Aloitetaan uusi ketju uuden vaiheen kunniaksi. En tiedä miten sitä jaksaa odottaa tammikuuhun asti, onneksi on joulu välissä. Mediin on nyt vastattu, kyllä vastauksiakin tuli - mutta vaikea kuvitella, että joku selviäisi kyselystä täysin ilman niitä. Vai selviskö?

170

1466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kopiku

      Pääseeköhän yksilöhaastatteluissa kuulemaan jo vähän enemmän työn sisällöstä. Että montako lentoa on kuukaudess kekimäärin ja kuinka kauas. Ei ole tuttuja alalla, joilta voisi kysellä ja aika moni juttu mietityttää.

    • Lentänenkö

      Äsh. Palautin jo kyselyn ja nyt muistin yhden sairaalajakson viidentoista vuoden takaa. Onkohan paha? Voiko täydentää jossain? Oli ihan kunnon sairaus, josta lomakkeessa muuallakin kysyttiin, mutta siitä on niin kauan etten muistanut koko asiaa enää 😢

      • Finskillee

        Itse lähetin sähköpostilla pari asiaa, joita en myöskään muistanut lomaketta täyttäessäni. Eli itse laittaisin vielä varmuudeksi tuosta sairaalajaksosta sähköpostitse selvityksen :)


      • lentämään

        Joo minäkin laitoin sähköpostilla lisätietoja, joita en vaan muistanut lomaketta täyttäessäni. Kannattaa varmasti laittaa, niin ei tule mitään epäilyjä valehtelemisesta tai tietojen puuttellisuudesta! :)


      • terveys

        laitoin myös unohtuneen huomion, mutta en saanut spostia. Kuinka kauan kesti saada vastaus?


      • Lentämään

        Tuli heti maanantai aamuna, kun ei taida olla viikonloppuisin auki! :)


    • Kukaaneioletäydellinenn

      Vaikea kuvitella, että esim. ala-asteella sairastettu mononukleoosi vaikuttaisi, mutta rehellisesti kyllä kerroin kaikki. Mediä läpikäyvä henkilö varmaan haukottelee, kun mun lappua lukee :D eli "kyllä" -vastauksia tuli mulla myös.

      • lentoemoo

        Moikka, mihin kohtaan olisit ilmoittanut mononukleoosista? Mielestäni siellä ei sitä kysytty missään muodossa. :/


      • Sairaalahoito

        Oli se yksi kohta missä oli, että oletko koskaan ollut sairaalahoidossa.


    • KakkaaPyllystä

      Mulle tehty lobotomia ja sairastan ainaista ripulia. Haittaakohan se?

    • Pääsärki

      Jäin nyt miettimään "muu päänsärky" kohtaa. Siis kai kaikilla on jonkinlaista päänsärkyä ollut? Jotenkin ajattelisin, että jos on ollut toistuvaa tai kovaa päänsärkyä, jotain jonka takia on vaikka pitänyt olla pois töissä, niin sitten rasti. Mutta jos on flunssan tai väsymyksen takia ollut joskus lievää päänsärkyä, niin rastittaisitteko kyllä?

      • lentämään

        Mä laitoin, että satunnaisesti normaalia päänsärkyä, ehkä kerran kuussa. Kaikilla särkee joskus päätä!! Mä raksin kaikki kyllä ihan rehellisesti, siinä luki, että ketään ei syrjitä niiden vuoksi ja rehellisyys on tärkeintä.! :)


      • finskille

        Laitoin myös normaalin päänsäryn n. kerran 2kk. Ei myöskään häiritse itseäni tai työntekoani, joskus saatan buranan 400mg siihen ottaa :)
        Lisäselvityksenä laitoin vielä yhdestä pahemmasta särystä, joka ollut siis kerran elämäni aikana. Ei ole migreeniä diagnosoitu, eikä määrätty mitään vahvempia särkylääkkeitä. Tämäkin tapaus nimenomaan oli luultavasti väsymyksestä johtuva.


    • Särytön

      Mulla o ehkä kerran kahdessa vuodessa pää kipeä, en ota siihen edes buranaa kun menee ohi nopeasti. Laitoin ettei ole särkyjä, kun ei se näy muille tai vaikuta mun tekemisiin millään tavalla. Mietin sitä pitkään, mutta tein tämmöisen päätöksen.

      • Eiole1

        Minkäkin ruksasin ei. Saman päätöksen tein.


    • fdsfsdfsddsf

      Itsellä tuli kyllä kamalasti Kyllä-vastauksia... Poskiontelontulehduksistakin olen kärsinyt, laitoin kyllä kaikki rehellisesti. Ja uniongelmiakin on ollut, vaikka ei enää. Olen melko varma että hylky tulee, niin moneen jouduin vastaamaan kyllä. En ole enää ihan nuori, ja vuosien varrella on ehtinyt olla kaikenlaista pientä kremppaa. Jos olisin täyttänyt saman kyselyn kakskymppisenä, olisi ollut melko erilainen tulos... Tässäkin siis selkeästi ikä vaikuttaa, tottakai ajan kanssa on ehtinyt olla kaikenlaista.

      • Rehellisyyyyys

        Tuli minullekin kyllä vastauksia aika paljon, mutta rehellisyys on mielestäni tärkeintä. Eivät ne kyllä vastaukset automaattisesti hylkäystä tarkoita! :)


    • sdfdsfsdfsd

      Koskakohan tästä Medistä tulee joku vastaus? Että menikä läpi vai ei. Koska haastattelukutsuhan tuli jo yksilöhaastatteluun... Ei siinä ollut mainintaa että mikäli läpäiset Med-kyselyn... Kerrottiin vain että tulet saamaan kutsun haastatteluun ennen joulua. Melko jännää.

    • mywings

      Itse mietin täällä sitä, että miten paljon tässä vaiheessa vaikuttaa vielä se ensimmäinen netissä tehtävä testi, päättelytehtävät, persoonallisuustesti jne. Onko joku "pisteytys" edelleen sieltä alkaen käynnissä johon on lisätty ryhmiksestä tietty pistemäärä ja sitten tulisi vielä yksilöhaastattelusta tietty pistemäärä, jotka sitten yhdessä vaikuttavat lopulliseen tulokseen hyväksytäänkö kurssille vai ei. Vai onko tässä vaiheessa jo niin, että jos yksilöhaastattelussa todetaan, että hyvin meni/ei mennyt, niin valinta tapahtuu sen perusteella? Tietääkö joku?

      • finskille

        Jostain muistan lukeneeni, että ainakin aikaisemmissa rekryissä jokainen osio pisteytettiin, ja lopulta katsottiin yhteispisteitä.
        Olisi mielenkiintoista nähdä, miten oma suoritus on pisteytetty, jos näin siis on tehty :)


      • mywings

        Sano muuta, jotenkin pelottaa erityisesti se nettitestin pisteytys...=)


    • tyfyuguuib

      Ilmeisen hyvin mennyt kaikilla jos jo yli 2500 kilpakumppania ollaan jätetty taakse...

    • sdfdsffsfdsfsdf

      Ollaanko me siis kaikki 500 jo päästy yksilöhaastatteluvaiheeseen asti? Missäköhän vaiheessa medistä tulee sitten mahdollinen hylky tai hyväksyntä?

      • finskille

        Huomiseen asti on aikaa tehdä medi, joten luultavasti tämän viikon aikana tulee medistä tietoa tai lisäselvityspyyntö.
        Itse kun laitoin saikkupäiviä spostitse, niin lääkäri vastasi, että korjaavat manuaalisesti saikkupäivät 15.11 jälkeen lomakkeeseen :)


      • Lentämään

        Juu sama laitoin lisätietoja lomakkeeseen ja vastasivat näin! Onneksi onnistui vielä näin :)


    • Mitenköhänn

      Onko kenelläkään tietoa millaiset yksilöhaastattelut ovat? Tehdäänkö nettitestit esim. Uudestaan ja testataanko kielet?

    • Hirvitys

      Mua jännittää tosi paljon, meneekö terveyskysely läpi :( Kyllä-rasteja oli muistaakseni 8 kpl (neljästä kyllä-vastauksesta olen huolissani) suvun sairauksiin muutama kyllä-vastaus.
      Trafin vaatimuksia olen lukenut, ja ei pitäisi olla syytä laittaa mua suoraan hylkypinoon. Sairaslomapäiviäkin on ollut vain 2.

      Ei kai hakijoita laitetaan johonkin paremmuusjärjestykseen terveyden mukaan? Kai kyse on siitä, että joko läpäiset tai sitten et läpäise?

      • lentämään

        Mullakin kyllä- rasteja jonkun verran ja parista olen kanssa huolissani, kun ei tiedä. Mutta kyselyssä lukivat, etteivät syrji ketään sairauksien perusteella, että toivon todella tätä! :)


      • Halooooooo
        lentämään kirjoitti:

        Mullakin kyllä- rasteja jonkun verran ja parista olen kanssa huolissani, kun ei tiedä. Mutta kyselyssä lukivat, etteivät syrji ketään sairauksien perusteella, että toivon todella tätä! :)

        No ei kai ne nyt ota sairaita, jos terveitäkin löytyy! On se sen verran raskas työ kuitenkin, että terveetkin tahtoo uupua. Ei se mitäön syrjintää olisi. Mutta onhan tuo jo mennyt aika arvonnaksi tuo touhu finskillä kun ketään ei saa "syrjiä".
        Mistä lähtien parhaiden, kokeneimpien ja terveimpien palkkaaminen on ollut syrjintää?


      • Oletkotyhmä

        Se, että sulla on _JOSKUS_ ollut joku sairaus, ei todellakaan tarkoita että olisit sairas _NYT_. Toivon todella, että rekryssäkin sen tajuavat. Muissa hauissa on karsiutunut paljon hyviä MEDin takia, kun tuijotettiin esim vain saikkupäiviä.
        Jos sulla on nuorena ollut esim migreeni, paljon poskiontelotulehduksia jne ja nykypäivänä (vuosien päästä) olet täysin terve, millä perusteella vähemmän kyllä -rasteja laittanut olisi parempi?

        Jos hakijoiden taso on sinun kaltaista niin huhhuh.


      • Etoletosissasi
        Halooooooo kirjoitti:

        No ei kai ne nyt ota sairaita, jos terveitäkin löytyy! On se sen verran raskas työ kuitenkin, että terveetkin tahtoo uupua. Ei se mitäön syrjintää olisi. Mutta onhan tuo jo mennyt aika arvonnaksi tuo touhu finskillä kun ketään ei saa "syrjiä".
        Mistä lähtien parhaiden, kokeneimpien ja terveimpien palkkaaminen on ollut syrjintää?

        "Parhaat, kokeneet ja terveet" ootko tosissas 😂 Eli ei voi olla parhaita, kokeneita ja joskus sairastaneita? Millä tavoin ne joskus sairastetut taudit vähentää hakijan pätevyyttä? Huoh...


      • Huhhuhhuoholenpatyhmä
        Etoletosissasi kirjoitti:

        "Parhaat, kokeneet ja terveet" ootko tosissas 😂 Eli ei voi olla parhaita, kokeneita ja joskus sairastaneita? Millä tavoin ne joskus sairastetut taudit vähentää hakijan pätevyyttä? Huoh...

        No huoh, huhuh, kysyppä tuota sitten vaikka Finnairin lekureilta😁.
        Hakijoiden taso on just tätä.


    • sduifhiosehfd

      Mihin teillä tuli kyllä? Mulla mm sivuontelosairauksiin, joka ei hyvä homma....

      • Tuskinmeneeläpi

        Aika moneenkin kohtaan 😔 Mm migreeniin... saikkupäiviäkin paljon, yksi pitkä sairausjakso 2014


      • Migreeeni

        Eikös migreeni ollut hylkäysperuste trafin sivujen mukaan? :o


      • Eikylläole

        Ei ole enää mainintaa missään migreenistä.


    • dgfdgfdgd

      Jotenkin haluaisin uskoa että tuo Medi on vain muodollisuus... Meillehän on jo luvattu kutsukin henk koht. haastatteluun.

    • Onkohannnn

      Ihmisiä on edellisessä rekryssä varannut jo haastatteluja ja ne peruttiin medien takia. Kyllä pienikin asia voi olla ilmailualalla iso asia.
      Jossain myös huhuja liikkui, että 20olisi saikkupäivien raja!?

    • kikado

      Uskon, että terveyskyselystä saa jonkun pistearvon, joka vaikuttaa yksilöhaastattelun lisäksi kokonaistulokseen ja valintaan. Kyselyn vastaukset tarkistetaan sitten siellä varsinaisessa lääkärintarkastuksessa niiden osalta, jotka ovat tulleet valituiksi (ja potkaistaan pelolle ne, jotka ovat valehdelleet).

      • dgdfgdf

        Mä taas luulen että medistä saa tuloksen, joko soveltuu tai ei sovellu. Melko jännittä vää olisi jos ihmisten terveyttä alettaisiin pisteyttämään... Eli jos pallotesti ja haastis olisi mennyt todella hyvin ja medissä vaikka mitä pääsisi silti töihin vaikka olisi "sairas" Ei ei ei...


    • jännittää

      Tietääkö kukaan onko yksilöhaastikset suomeks vai englanniksi ja testataanko muita kieliä? Mistä finnair näkee tiedot sairaslomista ja muista sairauksista?

      • sfdfdsdsf

        Eipä näe mistään muusta kuin siitä mitä toimitat... Kannattaa kuitenkin olla rehellinen, sillä jos joskus tulevan työurasi aikana selviää työterveydessä että olet valehdellut tai jättänyt jotain kertomatta, on se peruste irtisanomiselle.


      • sfdsdff

        Saadaan tarkemmat ohjeet kun aika tulee toimittaa kaiki todistukset, ja siinä on kai mahdoton esimerkiksi jättää dokumentteja toimittamatta. Tai et siitä jää tosi helposti kiinni, jotenkin ne on varmennettu et kannattaa vaan toimittaa ihan kaikki missä on käynyt ja miks


      • Ettäniin

        No periaatteessahan voit kieltää omakannassa tietojen luovutuksen tai ns piilottaa tietojasi, mutta jos joskus sitten jäisikin kiinni, on se aika vakava juttu. Aina kannattaa ja pitää olla rehellinen. Mulla tod näk jää medistä kiinni, mutta ainakin olen rehellinen.


      • Lentämään

        Medi oli mielestäni samanlainen, mitä muissakin työhöntulotarkastuksissa on ollut. Eri asia taas on, mitä Finnair katsoo hylkäysperusteeksi...jos katsoo. Itse terve, saikkua nolla, mutta suvussa kaikki mahdolliset sairaudet.


    • Näonhänsenemee

      Varsinainen medical minkä tekee ilmailulääkäri on erittäin tarkka,erilaiset laboratorio kokeet. Värisokeus,tasapaino,näkökyky,kuulokoe kammiossa jne.
      Haluavat lääkärinlausunnot työterveyshuollosta tai muusta vastaavasta,mikäli ei ole sairauspoissaoloja,haluavat myös siitä lausunnon edelliseltä työterveysasemalta.
      Voin kertoa että jo kurssille hyväksytyt ovat saattaneet saada tiedon että eivät ole terveydentilansa puolesta sopivia.

    • Todellapettynyt

      Minä tipuin pois vuonna 2015. Kaikki hyväksytysti läpi mutta sitten lääkärintarkastuksessa lääkäri totesi, että olin sairastanut kolme poskiontelotulehdusta 4 kuukauden sisällä. Tähän päättyi tieni :(

      • guguiuuguug

        Oletko nyt mukana tässä haussa? Mulla myös paljon poskiontelontulehduksia tänäkin vuonna... Taitaa siis tyssätä siihen.


      • oioiioioio

        Tuntuu, ettei sinne pääse sitten kukaan kun melkein kaikilla jotain ollut. Harmi, että itse työssäkäyvänä olen käyttänyt työterveyspalvelua kun on pitänyt hakea saikkua. Opiskelijoillahan ei välttämättä ole mitään merkintöjä, kun saikkuja ei vaadita :(. Olen vastannut rehellisesti, mutta yksi vaiva toistunut useamman kerran parina viime vuotena :( varmaan jää siitä kiinni, vaikka tämän vuoden alussa tehtiin operaatio, jonka jälkeen ei enää ole vaivanut. Ja siis todella pieni vaiva muutenkin ollut, mutta muutaman antibiootin olen aina joutunut sitä varten hakemaan vaikka saikulla en olekaan ollut....
        Jos kurssille hyväksytään, niin ei uskalla iloita vasta kun medi on hyväksytty. Toivottavasti siinä jää se 2vko aikaa, että ehtii irtisanoa itsensä jos kaikki onkin ok. Hirveesti mietin ja stressaan tätä :(.


    • dfdsfdsfdasda

      Mulla sama juttu, yks vaiva korjattu operaatiolla ja vieläpä nyt ihan syksyllä vasta, vaiva ois estä, kaikki kunnossa nyt mutta mahtaako silti vaikuttaa...

    • Haastatteluedessä

      Miks stressaatte nyt jo kun ette tiedä läpäsettekö haastattelua? :D

      • Valojapäälle

        ....koska et pääse edes haastatteluun, jos ei medi mene läpi?


    • dfgdfgfgfdgdf

      Koska jos medistä tulee nyt hylky ei pääse edes haastatteluun.

    • oikeestii

      Ja mua alkoi stressaamaan koska tuli vaan yhteen kohtaan kyllä

      • Hinppa

        Älkää murehtiko, eiköhän tässä vaiheessa karsiutumiseen vaikuta sellaiset tällä hetkellä olevat sairaudet kuten vaikka reuma tai epilepsia jotka oleellisesti vaikuttavat työskentelyyn. Kaikilla on jossain kohdissa kyllä, ei kukaan oo superihminen. Ja tuskin mikään raja on automaattisesti olemassa saikkupäivien kanssa, lähinnä sit tutkitaan et miks on ollu niin paljon pois ja jos siihen on sellainen syy mikä ei hakijan kohdalla enää oo este ni ei mee automaattisesti hylkypinkkaan.


      • hgfghjffg
        Hinppa kirjoitti:

        Älkää murehtiko, eiköhän tässä vaiheessa karsiutumiseen vaikuta sellaiset tällä hetkellä olevat sairaudet kuten vaikka reuma tai epilepsia jotka oleellisesti vaikuttavat työskentelyyn. Kaikilla on jossain kohdissa kyllä, ei kukaan oo superihminen. Ja tuskin mikään raja on automaattisesti olemassa saikkupäivien kanssa, lähinnä sit tutkitaan et miks on ollu niin paljon pois ja jos siihen on sellainen syy mikä ei hakijan kohdalla enää oo este ni ei mee automaattisesti hylkypinkkaan.

        Erinomainen vastaus, olen samaa mieltä. Nyt karsitaan pois ne joilla on ilmiselvästi joku juttu joka ei trafin vaatimuksia täytä, haastattelut läpäisseiden vaivat syynätään sitten tarkemmin suurennuslasilla.


      • Ihmisetvalehtelee

        No oon kuullut, että monella on esim migreeniä, mutta silti laittoi rastin ei -kohtaan. Niin kai me rehelliset sitten karsiudutaan pois :(


      • gghfghjfghfg

        Migreeni ei ole Trafin mukaan este, joten älä huoli.


      • Niinnkö
        gghfghjfghfg kirjoitti:

        Migreeni ei ole Trafin mukaan este, joten älä huoli.

        Joissain yhtiöissä on ollut esteenä 🤔


      • Leishaköaöäaj
        Niinnkö kirjoitti:

        Joissain yhtiöissä on ollut esteenä 🤔

        No finnairilla ei ainakaan enää ole mainintaa sivuillaan, eikä edes trafilla, kuten tuossa ylempänä joku mainitsi :) onpa tyhmää, jos sitten sen takia karsiutuu.


    • Lentämään

      Eli onko se lääkärintarkastus vasta yksilöhaastattelun jälkeen ja sen läpäisselle? Kuitenkin ennen kurssin alkua?

      • Hinppa

        Kyllä, vasta kun sut on valittu kurssille niin ennen sitä tarkastus :)


    • dgfdgfdgfdg

      Eli vois kuvitella että lisäselvityspyynnöt ja ne terveystietojen toimittaminen tulee sitten ennen kun haastatteluaikojen varaaminen? Vai?

      • Hinppa

        Lisäselvityspyynnöt kyllä jos lomakkeessa on ollut jotain sellasta, mut se sairaushistoria viedään vasta siinä vaiheessa ilmailulääkärin vastaanotolle kun on jo valittu kurssille eli haastatteluiden jälkeen ennen kurssia :)


    • Lentämään

      Kuinkahan paljon aikaa in lääkärintarkastuksen ja kurssin välillä? Mietin vaan etten kyllä uskalla sanoa itseäni irti nykyisestä työpaikasta ennen kuin on täysin varmaa.

      • wanhaemo

        Joo, minuakin kiinnostaa tämä. Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että terveydellisellä puolella ei pitäisi olla estäviä tekijöitä, mutta eipä sitä voi varmaksi sanoa ennen kuin se on ohi. Ja ennen sitä en todellakaan halua irtisanoutua. Tässä tulee otettua taloudellista riskiä ihan tarpeeksi muutenkin. Toisaalta, lojaalisuudesta nykyistä työnantajaa kohtaan haluaisin kertoa heille mahdollisimman nopeasti, että ehtivät varautua. Kakspiippuinen juttu.


      • dsfsdfsdfsdfsd
        wanhaemo kirjoitti:

        Joo, minuakin kiinnostaa tämä. Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että terveydellisellä puolella ei pitäisi olla estäviä tekijöitä, mutta eipä sitä voi varmaksi sanoa ennen kuin se on ohi. Ja ennen sitä en todellakaan halua irtisanoutua. Tässä tulee otettua taloudellista riskiä ihan tarpeeksi muutenkin. Toisaalta, lojaalisuudesta nykyistä työnantajaa kohtaan haluaisin kertoa heille mahdollisimman nopeasti, että ehtivät varautua. Kakspiippuinen juttu.

        Tässä on vielä se jännitysmomentti, että työsopimushan kirjoitetaan vasta kun kurssi on läpäisty, eli irtisanoutua pitää jo ennen kurssia. Olen myös kuullut kauhutarinoita, että jos joku on myöhästynyt, on tullut kenkää kurssilta. Eli tavallaan tyhjän päälle on heittäydyttävä hetkeksi ja toivoa että kurssi menee hyvin...


      • Huhhhhuhh

        Aika riski on kyllä..


    • hthtrtrhhtrh

      Kurssejahan järjestetään tosi monta, ja muistaakseni jossain sanottiin että voi esittää toiveita mille kurssille osallistuu.... Itselleni olisi pakko osua joku alkukesän/kesän kurssi. Voisin kuvitella että ensimmäisille kursseille on tunkua (ne joilla ei tällä hetkellä ole mitään töitä) Samoin viimeisille (ne joilla on irtisanomissaika). Mutta tosiaan, matkaa on vielä... Meistä siis n. joka kolmas tulee hyväksytyksi kurssille...

    • jokosaatietää

      Kuinkakohan pian ekasta medistä tulee hyväksyntä, hylky tai lisäselvityspyyntö? Toivon, että jo huomenna, mutta tuskinpa :)

    • Lentämään

      Niin ja jos pääsee kurssille, voi ottaa opintovapaata omasta työstä ja vasta kurssin läpäistyä sanoutua irti. Mutta opontovapaatakaan ei ehkä lyhyellä varoitusajalla järjesty, riippuu työnantajasta.

      • Onkomukanoin

        Opintovapaata? Eihän tuo mikään korkeakoulu ole. Ihan vaan koulutus työhön? Ei tuohon mitään tukiakaan saa.


    • Noeitodellakaan

      Täällä kyllä puhutaan puutaheinää. Ei tulevan työpaikan koulutukseen/perehdytykseen mitään opintovapaata nyt hyvänen aika sentään saa.

      Opintovapaan voi käyttää seuraavilla tavoin:

      -Julkisen valvonnan alaiseen koulutukseen. Koulutus voidaan järjestää myös ulkomailla.

      -Tietyillä edellytyksillä ammattiyhdistyskoulutukseen ja maatalousyrittäjille järjestettyyn koulutukseen.

      Tämä tarkoittaa, että hyväksytty koulutus tai muu opiskelu voi sisältää seuraavia asioita:

      -Opetuksen seuraamista.

      -Opetussuunnitelman mukaista ohjattua käytännön harjoittelua.

      -Tutkinnon tai opinnäytteen suorittamiseen valmistautumista, kuitenkin enintään kymmenen työpäivää välittömästi ennen kunkin tutkinnon tai opinnäytteen suorittamista.

      -Päätoimista ohjattua itseopiskelua tutkinnon tai opinnäytteen suorittamiseksi.

      -Koetilaisuuteen osallistumista.

    • opiskelijaemoksi

      Kuulostaisi kyllä oudolta, jos olisi mahdollista ottaa yhdestä työpaikasta opintovapaata toisen työpaikan vaatimaan koulutukseen.

      Toivottavasti kaikki kurssille valituksi tulevat saavat järjestettyä asiansa! Itselläni on onnekas tilanne, sillä olen opiskelija ja keikkatyöläinen, joten ei ole ongelmaa irtisanomisaikojen kanssa, ja voin tarvittaessa nostaa vaikka opintolainaa.

      Muistanko oikein, että peruskurssi on 8 viikkoa pitkä?

    • Lentämään

      Lainaus Finnairin sivuilta: " Kurssi on maksuton, eikä koulutusajalta makseta palkkaa. Kurssi kuuluu opintotuen ja aikuiskoulutusrahan piiriin." Eli tukia ainakin saa. Myönnän, että opintovapaasta en varmuudella tiedä, mutta kyllä insinöörinkin saa työpaikastaan opintovapaalla vaikka lähihoitajan koulutukseen. Opintovapaa ei edellytä palaamista entiseen työpaikkaan tai opiskelemista samaa alaa.

    • Lentämään

      Ja jos koulutus on oikeutettu opintotukeen, niin kai silloin opintovapaaseenkin? Ainakin virkavapaata voi ottaa, jos ei sitten opintovapaata.

    • Tuskinpavaan

      Joo insinööri saa lähihoitajan tutkintoon opintovapaata, sillä se opiskelu johtaa _TUTKINTOON_. Finnairin järjestämä lentoemäntäkurssi ei. Sama, kun olisit prisman perehdytysviikoilla.

      Jännä, jos muka kuuluu opintotuen piiriin. Ask.fm kuitenkin sanottiin, että asiaa pitää kysyä tukea myöntävältä taholta, eikä heiltä.

      Vaikea uskoa, että mitään tukea saisi. En ole tutkinut opintotuen ehtoja, mutta vahvasti epäilen. OPINTOVAPAATA sen sijaan ei tuollaiseen saa.

    • Ottakaaselvää

      http://www.kela.fi/opintotuki Joo ei kyllä saa mitään tukia lentoemäntäkurssiin. :D

      Eikö ihmiset oikeasti ole ottaneet selvää ennen hakemista? Ikävä, jos sitten vasta viimeisessä vaiheessa huomaakin, ettei pääse lentoemännäksi..

      • sdfdsdfsdffd

        En ymmärrä tollasia besservissereitä. Eikö tämä foorumi nimenomaan ole sitä varten että voi yhdessä pohtia ja kysellä ja spekulpoida. Toivon sydämestäni etten saa sinusta työkaveria.


      • Huohhhhh

        No toivottavasti et pääse kurssille, jos et kestä, että joku muu on oikeassa!


      • Eivoiymmärtää
        sdfdsdfsdffd kirjoitti:

        En ymmärrä tollasia besservissereitä. Eikö tämä foorumi nimenomaan ole sitä varten että voi yhdessä pohtia ja kysellä ja spekulpoida. Toivon sydämestäni etten saa sinusta työkaveria.

        Todella ikävää, jos kommenttini (kela-linkki) meni noin tunteisiin. Taidat olla hieman vanhempaa ikäluokkaa, kun et neuvoja kestä muilta?

        Luuletko itsekään pääseväsi kurssille, kun besservisseriksi nimittelet jos toinen pohtii ja spekuloi? (Sitähän varten tämä keskustelu täällä oli, eikö ;) ) Minä nyt kummastelin, miten noin tärkeää asiaa ei ole otettu selville. Varsinkin, jos on itselle väliä, saako sitä tukea vai ei (eli et pärjää palkatta pari kk).
        Miten mahtaa (työ)elämässä pärjätä, jos muiden oikeassa olo noin koville ottaa? Tsemppihali sinne!


      • uhaduhsaduiash

        Lähinnä tarkoitin tuota kommenttiasi eivätkö ihmiset oikeasti ole ottaneet selvää... Täällähän niitä asioita juuri selvitetään. Kela linkki oli asiallinen ja hyvä tieto, kiitos siitä. Kiva yleistys muuten että vanhempi ikäluokka ei kestä kuulla neuvoja muilta :D


      • Voijeesus
        Eivoiymmärtää kirjoitti:

        Todella ikävää, jos kommenttini (kela-linkki) meni noin tunteisiin. Taidat olla hieman vanhempaa ikäluokkaa, kun et neuvoja kestä muilta?

        Luuletko itsekään pääseväsi kurssille, kun besservisseriksi nimittelet jos toinen pohtii ja spekuloi? (Sitähän varten tämä keskustelu täällä oli, eikö ;) ) Minä nyt kummastelin, miten noin tärkeää asiaa ei ole otettu selville. Varsinkin, jos on itselle väliä, saako sitä tukea vai ei (eli et pärjää palkatta pari kk).
        Miten mahtaa (työ)elämässä pärjätä, jos muiden oikeassa olo noin koville ottaa? Tsemppihali sinne!

        Mitenköhän mahtaa (työ)elämässä pärjätä jos luetun ymmärtäminen on tolla tasolla.


      • ygyugyuyyg

        Naurattaa kun nää ämmät täällä tappelee jo nyt vaikkei ketään ole vielä edes valittu takakeittiöön juoruamaan :D


      • Eivoiymmärtää
        Voijeesus kirjoitti:

        Mitenköhän mahtaa (työ)elämässä pärjätä jos luetun ymmärtäminen on tolla tasolla.

        Millä tasolla? Mitä en mielestäsi ymmärtänyt? :) vastasin vain lapselliseen kommenttiisi, jossa nimittelet viisaampias ;)

        Tais itselläsi mennä ensimmäinen viestini ohi kovaa ja korkealta?


      • ewrerwerwwerwer

        Voitit just vuoden besservisser-palkinnon :D


      • Eiveemitentyhmiä
        Eivoiymmärtää kirjoitti:

        Todella ikävää, jos kommenttini (kela-linkki) meni noin tunteisiin. Taidat olla hieman vanhempaa ikäluokkaa, kun et neuvoja kestä muilta?

        Luuletko itsekään pääseväsi kurssille, kun besservisseriksi nimittelet jos toinen pohtii ja spekuloi? (Sitähän varten tämä keskustelu täällä oli, eikö ;) ) Minä nyt kummastelin, miten noin tärkeää asiaa ei ole otettu selville. Varsinkin, jos on itselle väliä, saako sitä tukea vai ei (eli et pärjää palkatta pari kk).
        Miten mahtaa (työ)elämässä pärjätä, jos muiden oikeassa olo noin koville ottaa? Tsemppihali sinne!

        Täällä ne Suomen valtion virkamiehet mainostaa, että menkää Finskille töihin ja nyt Suomi nousuun...nyt Suomi nousuun, rytky rytky rytky.

        Luuletteko todellakin, että ihmisillä on niin kova lentäenöntäpukufetissi, että menisivät vaikka ilmaiseksi Finskille töihin kunhan saavat pukea päällensä jonkun uniformun? Ei vattu miten tyhmää sakkia valtiolla töissä...

        Mitä olen kuullut ex-lentoemoilta niin entisajan kaikenlainen glamööri on kyllä täysin poissa, kohteessa ei olla montaakaan tuntia ja bruttopalkka n.1100 e. (Itse esim. saan työttömänä pelkästä makoilusta yli 1300 netto plus sähkölaskut, kotivakuutukset ja terveydenhoitomenot päälle. )


      • Hhhgvjii

        Se on univormu. Ei uniformu. Lähetään ihan sanojen oikeinkirjoittamisesta. Pisteet kyllä sun omista fiiliksistä jotka välittyi tekstistä. Jaxuhali!


    • Lentämään
    • dfdfsfdsdfa

      Aikuiskoulutusrahaa voi saada mikäli koulutus kestää vähintään 2 kk. ( vk kurssi on siinä ja siinä... Lentäneiden kurssi on ilmeisesti lyhyempi, joten sen suhteen ei ole toivoa. Itse ajattelin pitää kurssin aikana kesäloman ja ottaa lomarahat vapaana, niin ei tarvitse sanoa vielä itseään irti, niin hirveitä kauhutarinoita kuullut miten kurssin jälkeen ei olekaan saanut sopimusta.

    • ssddsfdsdfdsfsd

      Kauanko kestää lentäneiden kurssi? Miten ennen on kestänyt?

    • udhfurhuseui

      Kurjaa että Finski lakkas vastaamasta ask.fi kysymyksiin.

    • yuegfuegfuiye

      Käyvät varmaan lukemassa tätä palstaa kun heti tuli vastaukset kysymyksiin 2 viikon tauon jälkeen :D

    • dfdsfsdfsdf

      Ask.fi:ssä vahvistus. Kutsusta huolimatta kaikki ryhmiksistä selvinneet eivät pääse yksilöhaastatteluun. Medi pudottaa osan ensin. Saa nähdä tuleeko tänään hylkyjä. Perjantaisin ovat tavanneet ilmoitella...

    • Osksbakaksösms

      Mikä ton ask.fi linnki on?

      • adsdadsasddas

        sori ask.fm/finnaircabinjobs


      • Kiittikiitti

        Kiitos


    • Lomarahatkäyttöön

      Tiedustelin aikuiskoulutustuesta Aikuiskoulutusrahastosta. Sain sieltä tämän vastauksen: "Lähettämässänne linkissä olevassa tekstissä ”Kurssi kuuluu opintotuen ja aikuiskoulutusrahan piiriin” tarkoitetaan ilmeisesti jo vuosia sitten päättynyttä tukimuotoa, Kelan aikanaan myöntämää aikuiskoulutusrahaa. Sellaista ei enää nykyään ole olemassa. Koulutusrahasto myöntää aikuiskoulutustuki-nimistä etuutta, mutta sitä voi saada ainoastaan julkisen valvonnan alaisessa oppilaitoksessa järjestettävään koulutukseen. Tämän koulutuksen esittelystä saa sellaisen käsityksen, että koulutusta ei järjestä mikään oppilaitos vaan sen on yrityksen omaa henkilöstökoulutusta. Sellainen ei kuulu aikuiskoulutustuen piiriin. Lisäksi aikuiskoulutustuki edellyttää, että koulutus kestää vähintään täydet 2 kuukautta, 8 viikkoa ei riitä, joten senkään puolesta tuo koulutus ei näyttäisi olevan aikuiskoulutustuen piiriin kuuluvaa." Eli Finnairin sivuilla on valitettavasti vanhaa tietoa.

      • Voieii

        Oliko besservisser oikeassa :(


    • Jjhgtbbbjjkk

      Nyt on kyllä paha moka finskiltä.

    • Ntjttkfnh

      Jännää kun mistään ei tunnu saavan tarkkaa tietoa. Soitin TE-palveluiden koulutusneuvontaan, jossa olivat sitä mieltä, että opintotukea varmaan saa. Käskivät varmistamaan koulutusrahastosta. Soitin sinne, sanoivat, että pitää lähettää hakemus ennen kuin voidaan ratkaista. Soitin opetushallitukseen, josta sain epämääräisen vastauksen kysymykseen onko julkisen valvonnan alaista vai ei, mutta opintotukea voisi kyllä saada todennäköisesti...

    • 8viikkoakurssilla

      Ainakaan viime keväällä ei kukaan saanut tukia.

      • Rbevrvrbr

        Hyvä tietää, kiitos.


    • Killitt

      Te, jotka sitten aikanaan valitaan, tuetthan kertomaan tänne erillisellä topic-aloituksella: a) saiko tukea kurssin aikana b) millainen sopimus tuli (nollatunti vai kokoaikainen)

      • Siitttttä

        Voin kertoa tässä jo ennakkoon.
        A.) Ei saa
        B.) Kokoaikanen


      • Killitt

        Ai niin ja c) kuinka moni ei saanut soimusta kurssin jälkeen?


      • Niintosiaann

        C.) Ne ketkä:
        1.) Eivät suoriudu kurssista
        2.) Eivät tule/ole riittävästi paikalla
        3.) Ilmenee muuta esim. medissä huijaamista tms.

        Eivät he halua "huvikseen" kouluttaa sanotaan nyt vaikka 50 ylimääräistä. Eiköhän lähtökohta ole, että kurssista suoriutuneet saavat töitä.


    • Moi1234567890

      Miettiikö kukaan kuinka monta ketjua tästä hausta vielä on tulossa :D varmaan aika monta.. Tsemppiä jatkoon kaikille!

    • Tuhatjalkainen1

      Tätä keskustelua lukiessa tuli tosi epävarma olo. Moni sanoo että jos MEDissä oli vaan Ei vastauksia, niin se ei ole totuuden mukaista eikä pääse läpi. Itselläni on ainoastaan vaan perus flunssaa/nuhaa/kuumetta vuosittain. Mietin oikeasti tarkkaan jokaisen kysymyksen kohdalla mitä vastaan. En saanut siihen kyselyyn muuta kun Ei vastauksia. Onko täällä muita kellä oli pelkkiä Ei vastauksia? Tsemppiä kaikille!

    • liianterve

      Minulla oli vain yksi kyllä päänärkyyn

    • näinsevaanonmm

      Muistakaa, että kun aloitatte työssä, niin ette ole päivääkään töistä pois koeajan aikana. Kaverini lapsi sairasteli ja kaveri oli joitakin kertoja pois sen vuoksi, sopparia ei jatkettu koeajan jälkeen ja tämä syynä. Kaveri uhkas viedä tämän oikeuteen, mutta Finskin mukaan turhaa, koska koeaika.

      • Omamoka

        No tottakai koeajalla voi irtisanoa ilman syytä. En minäkään palkkaisi ihmistä, joka lapsiensa takia olisi JO KOEAJALLA pois töistä....


      • ghlhgkhf

        Koeajalla nimenomaan EI voi ilman syytä irtisanoa. Eli siis on paljon laittomia koeaikapurkuja ja monesti työntekijät luulevat niiden olleen laillisia. Juuri tätä tietämättömyyttä työnantajat usein käyttävät hyväkseen. Eli koeaikapurkuun täytyy olla syy ja nimenomaan liittyen itse työhön ja työstä suoriutumiseen, ja työnantajan pitää nämä perusteet esittää. Niin kauan kuin työntekijät nämä laittomat toimet hyväksyvät, on työnantajan kannalta kaikki hyvin. Vasta oikeusasteissa laittomille toimille tulee seuraukset.

        P.S Finnair on harmittavan usein oikeudessa juuri eri työntekijäryhmiin ja
        -järjestöihin liittyen :(


      • KoeaikaLopetus

        Koeajalla ei irtisanota vaan ns. työsuhde loppuu. Siinä ei tarvitse kummankaan osapuolen selvittää miksi. Työnantaja voi edellisenä päivänä ilmoittaa ettei tarvitse enää tulla,ja saman voi tehdä työntekijä.
        Näin on tapahtunut ja tapahtuu edelleen.


      • Mitämatalampi
        KoeaikaLopetus kirjoitti:

        Koeajalla ei irtisanota vaan ns. työsuhde loppuu. Siinä ei tarvitse kummankaan osapuolen selvittää miksi. Työnantaja voi edellisenä päivänä ilmoittaa ettei tarvitse enää tulla,ja saman voi tehdä työntekijä.
        Näin on tapahtunut ja tapahtuu edelleen.

        Useimmiten näitä laittomia työajan purkuja esiintyy näillä huonosti palkatuilla aloilla ja aloilla, jossa ollaan tekemisissä turvallisuuden, politiikan tai kansaivälisyyden kanssa.

        Eli mitä huonompi koulutus, matalampi palkka, sitä huonommat työolot ja sitä veemäisempi työnantaja.


      • Koeaika

        Usein juuri matalapalkka-aloilla työntekijät eivät ole tietoisia oikeuksistaan ja tällaista pääsee tapahtumaan, kuten kommenteista välittyy. Tavanomainen ja lyhytaikainen sairastelu ei ole sallittu peruste koeaikapurkuun. Ja vielä kun oli kyse lapsen sairastelusta. Mm. vanhemmuus ja perhesuhteet ovat kiellettyjä perusteita. Pitkä sairausloma voi sen sijaan oikeuttaa koeaikapurkuun.

        Ja työnantajan pitää siis työntekijän pyynnöstä esittää työsuhteen päättämisen syyt. Työsuhdetta ei voi siis edes koeaikana purkaa epäasiallisella tai syrjivällä perusteella.


    • Lusmujalöytyy

      Koeajalla ei tarvita syytä työsuhteen purkamiseen. Määrä-aikaista työsuhdetta ei voida noin vain purkaa.
      Mä pistäisin kanssa pihalle jos liikaa saikkua!

    • dsfdsfdssdffd

      Eli melko lailla tuurista kiinni. Jos satut sairastumaan niin ettet oikeasti ääse töihin. Eihän ole myöskään matkustajien etu että ruokaa ja juomaa tarjoileva henkilö on influenssassa töissä suljetussa tilassa. Tiedä nyt sitten uskaltaakohan sitä irtisanoutua vakituisesta työstä tätä varten, jos sattuukin sairastumaan. Tokihan koeaika on jokaisessa työpaikassa, mutta jos joustoa ei kerran ole lainkaan.

      • Eihyvääpäivää--

        Siinähän se olisikin kun työntekijä tulisi vatsataudissa töihin:)


    • Kdjd

      Minulle tuli tänään lisäselvityspyyntö s-postiin.

      • yfyugyyugk

        Ai tuli? Minkälaisia lisäselvityksiä haluavat? Mulle ei ole tullut ja olen kyllä varma että mun kyllä-vastauksista halutaan... Onko muille tullut vai onks tää taas vaan joku trolli?


      • Ksjdjskslsn

        No mulle ei ainakaan tullut ja aivan varmasti on tulossa... Joku trolli siis ylempi


      • jfoshfo

        Ei oo vielä tullut mitään. Tosin voihan toi lisäselvitys tulla vaan osalle.


      • Enusko

        Siis eihän se kaikille tulekaan, mutta mulle aivan varmasti tulee, niin monta kyllä -vastausta tuli...


    • sfdsfsfdfsddf

      Nyt tuli lisäselvityspyyntö tännekin

    • fsdfsdsfsd

      Mullekin tuli. Oli varmaan 10 kyllä-vastausta ja vain yhdestä kysytään lisää tietoja. Tosin sen tiesinkin.

    • Pyyntöä

      Moi, mulle tuli medistä lisäselvityspyyntö.Perhana.Vaivasta aikaa jo n. 10v.

    • Tinkkkkkk

      Miten noi potilasiakirjat ehtii saada viikossa itselleen tai mistä niitä ylipäänsä voi kysyä? Kelpaakohan esim kanta.fi sivustolta tulostetut tiedot? Netistä luin et potilasasiakirjojen saaminen kestäisi noin kuukauden kun pyydät ne lääkäriltä...

    • Lentämään

      Sama lisäselvitystuli. Itsekin lähden juuri selvittämään mistä saisin. Itse tarvitsen tiedot mehiläisestä. Kanta.fi ei löydy. Hmm.. onko jollain kokemusta tästä potilasasiakirjojen toimittamisesta? Ja voiko lähettää postitse?

    • tulisipajo

      Mulle ei ole tullut mitään vaikka melko varmasti pitäisi tulla, tuli niin monta kyllä-rastia. Nyt pelotttaaa että tulee suoraan hylky.

    • Lisäselvityss

      Kävin itse juuri pyytämänsä asiakirjoja yksityiseltä ja sanoivat että kyllä niissä voi viikko mennä kun vastuulääkäriltä pyytävät. On Finnair kyllä aika tiukan aikataulun asettanut...

    • Hhhhhhhhhhhh

      Mulle ei tullut mitään, vaikka ei kyllä rastia tullut kuin johonkin suvussa olevaan tautiin.
      Mistä kaikille tuli lisäselvityspyyntö? Sairaslomista vai mistä?

    • Llwö

      Mulla ei oo tullu lisäselvityspyyntöä.. tosin ei siellä ollutkaan mitään kroonisia sairauksia ym. muuta. Millasista tapauksista näitä lisäselvityspyyntöjä on lähdetty kysymään?

      • hshsshs

        Mulle tuli psyk. sairaudesta, mutta ihan ymmärrettävää, että haluavat lisätietoja.


    • ssoe

      tännekään ei ole tullut lisäselvityspyyntöä, yllätyin koska mielestäni tuli noita kyllä vastauksia jonkin verran. Mistä aiheista teille tuli lisäpyyntöjä?

    • Oikeastikkooo

      Jos on käynyt esim hakemassa allergiareseptin työterveydestä vuosi sitten, tuleeko senkin käynnin epikriisi Finnairille tietoon? Itse nimittäin valittelin samalla kaikenmoisia vaivoja, jotka jo hävinneet.. Saako finski siis KAIKKI terveystiedot? :(

      • Hfkghkh

        Ei saa ellet itse ilmoita. Terveystiedot on salaisia.


      • Onkonäinnn

        No mutta jos pitää kaikki tiedot toimittaa..? Taisiis jos pyydät lääkäriltä kaikki tiedot, eiköhän ne sieltä kaikki merkkaa? :/


      • jjdjdhf

        Kaikki työterveyden potilasasiakirjat pitää kaiketi toimittaa 2 vuoden ajalta terveystarkastukseen, jos yksilöhaastiksen läpäisee.


    • Lfdldwilvff

      Mulle tuli migreenistä. Ei oo kyllä kahden vuoden ajalta muuta kuin reseptien uusimista. Riittääköhän kanta.fi tiedot jossa näkyy reseptien uusinta? Ihmeen tiukka aikataulu kyllä...

      • Migreeniii

        Pyydettiinkö sulle siitä jotain dokumenttia?


      • 12345795
        Migreeniii kirjoitti:

        Pyydettiinkö sulle siitä jotain dokumenttia?

        Potilasasiakirjat 2viime vuoden ajalta


    • Ekskslsjhshsk

      Tuliko kellekään omaa selvitystä mihinkään kyllä -kohtaan? Siis niin, ettei tarvinnut toimittaa mitään virallisia dokumentteja?

      • Rvtthgdszc

        Ainut kyllä rasti kohtaan säännöllinen lääkitys (ehkäisy ja allergialääke). Ei ole kuulunut lisäselvityspyyntöä.


    • lentämään

      Kai potilasasiakirjat saa toimittaa postitse vai tarvitseeko ne viedä paikanpäälle? Viestissä tosin oli postiosoitekin, että luulisi voivan..

      • Valitsetoimitustapa

        Mulla ainakin oli käyntiosoite, postiosoite sekä sähköposti. Eiköhän yksi toimitustapa riitä? :)


      • lentämään

        Joo minullakin! Kätevää olisi tietysti toimittaa sähköpostitse! :)


    • tulisipajo

      Mihin kellonaikaan olette saaneet lisäselvityspyynnön? Tulikohan selvitettäville asioille selvityspyynnöt tänään ja lopuille suoraan hyväksyntä tai hylky tästä ekasta medistä?
      Tänne ei ole vieläkään tullut mitään...

      • tulisipajo

        Ja uskon, että omalla kohdallani voisi olla aihetta lisäselvityksiin, mutta en usko, että suoraan voisi tulla hylkyä. Jos tulee vaan hylky, niin silloin ei ole reilua... Jännittävää. Tuleekohan tänään enää mitään kenellekään?


    • Kyssäriii

      Mihin mennessä teillä piti selvityksetkin tehdä? Silloin varmaan kaikki saa tiedon miten meni

    • Ohohh

      Mulla tuli kyllä vastauksia kaksi ja Niistä ei lisäselvityksiä. Eivät ole niin merkittäviä. Jos osalla monta kyllä vastausta eikä selvityksiä pyydetty, niin voi tulla hylky 😔 Tsemppiä kaikille! Ja ainakin viime vuonna lääkärikeskuksista sai samana päivänä paperit kun soitti ja selitti asian.

    • ssoe

      Voi ei, vähän paniikki päällä kun vain osalle tullut lisäselvityspyyntö eikä muilla tietoa miten asia etenee.. :l Eli onko hylätty suoraan vai edelleen menossa jatkoon. Haha, kovin malttamaton olo.

    • Kdvsksöksv

      No eikai nyt niitä hylätty ole, joilta ei lisäselvitystä tarvittu? :D ennemmin meidät lisäselvittelijät hylätään....

      • ssoe

        varmasti suurin osa juuri tällä logiikalla meneekin, itsellä vaan tuli aika monta kyllä kohtaa niin siksi alkoi epäilemään josko osa menee suoraan hylkyyn...


      • tulisipajo

        Mä ainakin pelkään, että kyllä-vastauksieni kanssa mut on vaan laitettu suoraan johonkin kelvoton-pinoon :D Toivotaan, että tällä viikolla tulisi tietoa joko jatkoon pääsystä tai selvityspyyntöä. Toivottavasti tuo ensi viikon maanantai(?) ei ole kaikkien lisäselvitysten määräpäivä, muuten voi tulla kiire jos saa pyynnön vaikka vasta loppuviikosta.


      • Kelsljsjakalal

        Eiköhän ne kaikki pyynnöt ole lähetetty saman päivän aikana :)


    • Jatkooon

      Niinpä mihin mennessä selvitykset piti antaa? Ens ma? Sitten luulisi et ens pe tulisi kaikille tietoa jatkosta.

      • lentämään

        30.11 mennessä! Ihmettelen tätä tiukkaa aikataulua kyllä, sillä potilasasiakirjojen saaminen vie aikaa..


    • dsfsdfsdfsdfsdfsdf

      Onko kukaan toimtitanut vielä? tuleeko sieltä joku vahvistus?

    • Myöshakija

      Riittääkö siis kanta.fi:sta tietojen lähetys potilasasiakirjana? Mulla on yks sairaus mitä on tutkittu ja mitään asiakirjaa itsessään ei ole tullut ikinä tehdyksi kun mitään virallista ei ikinä löytynyt, vain kanta.fi:ssa olevat lääkärin keräämät analysoinnit. Vai oletteko kaikki nyt anonut lääkäriltä jotai todistusta asiasta?

      • ofksk

        Mä pyysin kyllä lääkäriltä ne kertomukset mitä kyseiseen sairauteen liittyen on tehty. En kyllä tiedä mikä riittää ja mikä ei kun ei sitä erikseen määritely. Varsinaisten potilasasiakirjojen saaminen lääkäriltä voi kyllä kestää.. Itse sain tosin päivässä, kun kerroin asialla olevan kiire.


    • odotussss

      Onko kenellekään tullut tänään mitään?

    • Lilja1234

      Mulle ei ole tullut mitään, ei edes lisäselvityspyyntöä. Tosi piinaavaa kun ei tiedä tarkoittaako tämä hiljaisuus hylkyä vai onko kaikki kunnossa. Aina kun katson sähköpostia niin vatsassa vihlasee :)

    • flyingelli

      Sanasta samaan sama fiilis, helpottavaa lukea muiden fiiliksiä niin saa vähän tukea, ei ole tilanteessa aivan yksin :D Kärsivällisyyttää nyt vaan jostain. *note to self

    • fdsfsdfsfdsdf

      Ootteko jo toimittanut lisäselvityksiä?

    • Täälläjatketaan

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. 210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe