Täysikuu ja meteoriitteja... ???

KatselemaanVai

Aiotteko lähteä tirkistelemään, josko näkyisi erityisen suuri täysikuu tai meteoriparvia taivaalla?

Olisihan se mukavaa, jos taivas kirkastuisi ja pääsisi näkemään. Ihan kaikke meistä eivät varmaan enää 2038 kuutamolla ulos katselemaan enää pääsekään. - Ellei sitten olekin jossain ihan sen lähistöllä uusissa maisemissa. Minkälaiset mahtavat siellä olla maisemat?

17

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Pilvessä on,muuten näkyisi keittiön ikkunasta.
      Kyllä varmaan on hienot maisemat, tuolla universumissa, tähtiä kuolee ja toisia syntyy.
      Meteoriitit kukevat ja planeetat pyörivät.
      Kaikki ovat alituisessa liikkeessä.
      Kuunvalo tulee muistaakseni sekunnissa maahan. Auringon valo kestää tulla 8 minuuttia.

• Kuu on "peili" ja peilaa auringon valoa. Muistaakseni aurinkoisen toissa päivän illalla täysikuu näkyi Helsingissä pilvettömältä taivaalta suurena.

• Olen-ihan-kuutamolla

Ajansaatossa olen ottanut täysikuu kuvia niin paljon, että pystyn katselemaan sitä näyttöruudulta.

• Tavuviiva

Voisko joku laittaa sen Remun biisin jonkunvärisestä kuusta...

• eppu2
      • Tavuviiva

Kiitos avusta.
        Remu on jotenkin söde

• korpikirjailija

Korvessa täysikuu siis ihanteellinen tirkistelyilma. Minä nukun sälekaihtimet auki ja tiirailen parvekkeeni kaunista valomerta ja jos sattuu kohilleen voin nähdä jonkun pyrstötähden.

• pilvi.vä

Pilviä on liian paljon, ei näy kuu.

• Korppis11

Olen tovin valokuvannut täysikuuta huurteisen koivun läpi. Upeita otoksia. Kuinka voikin yöllä saadaan valokuviin kauniit värisävyt.

• Tulin just ulkoa.
        Jonkin verran sumetta kuun edessä. Kuun ympärillä näkyy kaikki sateenkaaren värit.
        Saattaa olla pakkasusvaa, sitä oli järvelläkin, kun laskin verkot jään alle.
        Pohjoinen taivas on kirkas.

• KuuKasvaaKai

Toivottavasti huomenna taivas on kirkkaampi.

• Korppis11

Valvoin yli yhteen yöllä valokuvatessani yötä ja kaunista kuuta. Omituista kuinka kuu valvotti. Sain kuvattua uskomattoman kauniin kuvasarjan. Ne ovat kuin maalauksia. Kaupungin taustavaloilla värjäytyneitä pastillin eri sävyihin.

• eppu2

Ei näkynyt kuuta, eikä varmaan näy tänäänkään, niin on tasaisen harmaa pilvikerros päällä.

• bessie-

Tirkistelemään en aio lähteä, tirkistely nyt vain ei ole minun juttuni. Katson kunnolla kun katson.
      Jätin tarkoituksella viikonlopun vierailukäynnin terveyskeskussairaalassa tekemättä, 'superkuun' takia menen vasta tänään. Paikka on mitä parhain kuun katselua ajatellen, järven rannalla ja muutenkin avarat maisemat. Toivottavasti ei ole täysin pilvessä, sillä henkilö jota käyn tervehtimässä on useita kilpailuja voittanut harrastelijaluontokuvaaja ja myös aina ollut kiinnostunut taivaankappaleista, hän on kovin innoissaan nytkin.
      Juuri nyt täällä Espoossa näkyy paikka paikoin sinistä taivasta ja aika paljon auringonkajoa, lupaavalta näyttää. Paikka minne menen on n. 50 km sisämaahan, pohjoiseen päin.

• Minkä niminen, tiedän useita palkintoja voittaneita luontokuvaajia?

• 68 vuotta kun viimeksi koko komeudessaan näkyi, silloin minä synnyin. Yleensä pilvet pilaavat jos jotain katsomista olisi. Toinen on katu muut valot, toista oli maalla kun kotona asuin, lapsena. Kuuvalossa luin kirjaa, vieläkin on kotitalossa sänky samassa paikassa ja kuu näyttää paistavan prikulleen kuten ennenkin. Lapsena hangessa maaten näytti taivas upealta. Taivaankappaleet pitävät rotinsa, aina paistaa aurinko silmiin samoissa paikoissa, autolla ajaessa. Se on niin tuttua ja turvallista ✨🙂

• Minulla oli onni viime yönä, sain metsästettyä upeita kuvia ja kokemuskia, nyt taivas on pilviverhon peittämä ja tuulee, joten on parempi istua sisätiloissa ja naputella konetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2367
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      93
      1505
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1248
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1120
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      949
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      851
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      842
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      830
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      18
      821
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      785
    Aihe