Bipojen puolisot

Tätäkötulitilattua

Nyt on heikko hetki.Miten vi...ussa tätä oikettelua jaksaa loppuelämänsä?!!!Tää on niin paskaa, kun avioliitossa on tuo kolmas pyörä, kaksisuuntanen mielialahäiriö. Onneks sentään tyyppiä 2,muuten oisin jo ajat siitten ottanut hatkat. Mutta miten tätä vuoristorataa kestää itse tulematta hulluks???
Bipon puolisot, antakaa mulle hyviä syitä, miks jaksaa jatkaa!!!Lasten takia...?Ne joutuu kestämään tämän kaiken,niiden kanssa samassa veneessä keikutaan.Miten tässä kukaan voi säilyä tasapainoisena?!!!Auttakaa, mulla ei oo apuja mistään!!!Hienot puheet omaisten tukemisesta-kukaan ei oo ikinä tukenut-päinvastoin eroamisen harkitsemista aina on lääkkeeksi tarjottu...voisin kirjottaa romaanin-mut olis kiva tietää et edes jossain on joku joka ymmärtää mitä tää on:..(

49

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämäläinen5

      Niinpä.. Olin bipon kanssa avoliitossa 10 vuotta. Yhteinen lapsi oli ainoa asia minkä takia jaksoin jatkaa ja jatkaa ja jatkaa ja jatkaa..... Liian pitkään. Sanotaan että: "Tuulimyllyjä vastaan on turha taistella". Ja se pitää paikkansa! Valitettavasti..

    • Toinenpuolu

      Mullakin on bibona helvetin heikkohetki. Ikinä en ole miestä pettänyt ym. Sairaudesta ei saa ääneen puhua, hajoam ihmisraunion kohta, koska pitää teeskennellä kaiken olevan hyvin. Itkettää enkä jaksa.

    • eril_kokemuksia

      Ikävä kuulla noin huonoja kokemuksia. Itselläni on todella hieno liitto ja miehelläni on II-tyypin bipolaarinen. Hän syö lääkkeensä ja on ollut tasainen, jopa tasaisempi kuin minä :D Meillä ihana liitto.

    • bipolainen

      En tiedä. Minun miehelläni on onnekseni "lehmänhermot". Ei minua kukaan muu voisi kestääkään. Kuitenkin pelkään, milloin ne hermot pettävät. 20 vuotta ovat kestäneet, lapsetkin pesästä lentäneet, silti sanoo joka päivä rakastavansa. Yritän todella olla sen arvoinen.

    • nähtyon

      Sun ainoa elämä, jonkun riepoteltavana. Ansaitset parempaa. Ala suunnitella miten eroatte, minne muutat ym.
      Jo se auttaa kestämään vaikkei ero tulisi (vielä)

    • voivoiJAvoi

      Olen ollut jo kohta kuusi vuotta yhdessä bipolaarista sairastavan kanssa ja en voi valittaa. Kun lääkkeet syö ja elää normaalia elämää, ei oireile. Tilalle tulee herkkä ja kaunis, elämää kadehdittavan syvällisesti elävä ihminen. Ihmetyttää joidenkin ihmisten tarve huutaa katkeruuttaan täällä ja leimata. Minusta se varsinkin on sairasta ja jopa pelottavan narsistista.

      • Yksivaan_

        Hieno kirjoitus, samaa mieltä.


      • nähtyon

        Mikään ei ole niin narsistinen kuin bipo maniavaiheessa. Muuten hän voikin olla mukava, mutta manian tullessa kaikki menee hänen ehdoillaan.

        Kiva jos teillä on iisimmät bipot, mutta niitä on myös tosi hulluja. Ette voi määrittää tai kyseenalaistaa toisten kokemuksia.
        Muistetaan vielä että kukaan ei parane sillä että toinen kärsii.


      • Hullnctkbcyil
        nähtyon kirjoitti:

        Mikään ei ole niin narsistinen kuin bipo maniavaiheessa. Muuten hän voikin olla mukava, mutta manian tullessa kaikki menee hänen ehdoillaan.

        Kiva jos teillä on iisimmät bipot, mutta niitä on myös tosi hulluja. Ette voi määrittää tai kyseenalaistaa toisten kokemuksia.
        Muistetaan vielä että kukaan ei parane sillä että toinen kärsii.

        Näin se varmasti onkin. Bibona tunnistan nuo narsistiset piirteet itsessäni ja olen niistä miehellenikin maininnut.
        Meillä jotenkin vanhanaikaisesti lapset sitoo yhteen. Minä olen ollut valmis eroamaan, mutta mies ei vaikka selvästikään ei ole tyytyväinen elämäänsä ja on sitten vastaavasti ilkeä. Sairaudestani ei myöskään saa puhua ääneen eli ollaan niin kuin sitä ei olisikaan. Tietenkään mies ei ole likasanko, mutta puhumattomuus meillä ajaa varmaan lopulta eroon.
        Sairaudesta huolimatta kannan yksin meillä vastuun pyykeistä, ruoan laitosta, kaupassa käynnistä, lasten koulujutuusta, vaatteista, lääkäreistä. Käyn töissä normaalisti. Mies taas hoitaa ns. perinteiset miehen työt.
        Eniten erossa itseäni hirvittää miten mies selviäisi lasten kanssa. On aina syönyt ulkona (ennen meidän tapaamista) ja joskus lomilla lämmittelee itselleen ja lapsille nakit&muussin kun olen töissä. En usko että pystytään järjelliseen eroon, vaan mies haluaa lapset ja eniten pelottaa miten huolehtisi heistä.


      • HäirikköOlet
        nähtyon kirjoitti:

        Mikään ei ole niin narsistinen kuin bipo maniavaiheessa. Muuten hän voikin olla mukava, mutta manian tullessa kaikki menee hänen ehdoillaan.

        Kiva jos teillä on iisimmät bipot, mutta niitä on myös tosi hulluja. Ette voi määrittää tai kyseenalaistaa toisten kokemuksia.
        Muistetaan vielä että kukaan ei parane sillä että toinen kärsii.

        Syöppä lääkkeesi!


      • kuolesekasikiöpois
        HäirikköOlet kirjoitti:

        Syöppä lääkkeesi!

        Olet saatanasta, pelkkää saastaa.


      • tarvitset_apua
        kuolesekasikiöpois kirjoitti:

        Olet saatanasta, pelkkää saastaa.

        Terve kommentti?


      • 6668666999

        Bipothan ovat narsisteja.

        Voi olla niin lievätasoinen ettei sitten mene ihan poskelleen kaikki, koko eläminen.


    • trollingAround

      Trollausta taas ilmassa....

    • TMMM

      15 vuotta jaksoin,välillä paremmin,välillä huonommin.Sitten ero,lapsi voi nyt hyvin.Se on pääasia,itse koen huonoa omaatuntoa,eikä ex-puoliso yhtään sitä kyllä helpota.Kuitenkin näin parempi,että uskalsi irrottaa.

    • minttumaaria84

      Sulle aloittaja, täällä kohtalotoveri!!!!!!
      Mä olen kanssa niin yksin tämän asian kanssa, muutamalla ammattiauttajalla olen käyny mut aina vastaus on "ota ero".
      Tosin se ero saattaa nyt olla tulossakin, mutta hiton yksin on mut jätetty joka suunnasta vaikka ihan miehen voinninkin takia olen yrittänyt olla mukana asioissa. Mut työnnetään tylysti syrjään. Ihan tosi hanurista on puolison asema!!

    • dfllööä

      Täällä yksi ja sama trollailee

    • gffghggh

      Ap,ymmärrän täysin. Bipon kans eläneenä. Niitä lieviäkin on, mutta aivan karmeaa että tässäkin ketjussa uhrien kokemia vähätellään ja asia kuitataan trollailuina. Elämä on helvettiä voimakkaasti oirehtivan, narsistisen, epävarman, epäluotettavan bipon kanssa, joka manioittensa väleissä pitää sua kuin kukkaa kämmenellä, elikkäs suomeksi omaisuutenaan, riippuvuutensa kohteena ja näyttelyesineenä ja lemmikkieläimenään, ja manioissaan onkin sitten valmis vaihtamaan sut paremman näköseen ja sillä hetkellä miellyttävään, kunnes tulevat laskuhumalat ja sit ollaan itkemässä takasin. Mihinkään ei voi luottaa ja järkytyksiä tulee vähän väliä, kun bipon kanssa elää, ja niitä myötähäpeän hetkiä kun bipo touhuu noloja juttujaan, ja sekin että oppii kantamaan syyllisyyttä ja häpeää siitä mitä bipo on tehny tai sanonut, vaikka ei ole itsellä mitään tekemistä sen kanssa kuinka bipo julkisesti sekoilee ja itseään nolaa, muita loukkaa.

      • katkeraOlet

        Järkyttävän itsekästä ja julmaa tekstiä. Sitten kehtaat syyllistää bipoja? Uskallan väittää että elämässäsi on tietty kaava ja kuvio: viat ovat aina toisissa, ei koskaan itsessä. Myötähäpeästä kirjoitat....itse olen sitä mieltä että empatianpuute, mikä sinuakin vaivaa, on pahinta myötähäpeää aiheuttavaa. Empatiakykyä on vaikea opetella jos sitä ei ole.
        Bipot loukkaavat-kirjoitat. Itse syyllistyt kirjoituksessasi todellakin loukkaamaan ja karskilla, raa´alla tavalla.
        Kyllä: uskon että olet monien kirjoitusten takana täällä ja esiinnyt eri nimimerkein. En usko että sinunlaisiasi olisi niin montaa.
        Yritä pärjätä itsesi kanssa, älä vahingoita enään muita. Hanki mielekästä puuhaa, jokin harrastus. Yritä elää, hankkia elämä.


      • vuoristoradalta

        gffghghh, olet tosi oikeassa. Myöskään missään palstoilla ei ole sellaista pahuutta kuin täällä niille jotka etsivät apua läheiselle. " katkera olet" on joku sellainen, jonka voinnista kukaan ei ole kiinnostunut. Aivan äärimmäisen paha, harhaisen rajaton mieleltään sairas. Ja antaa juuri kuvan, minkälaisia nämä pahimmillaan ovat.
        Älä välitä näistä trolleista.

        Ehkä bipon kanssa voi olla jonkinlaisissa exä-väleissä, mutta tasavertaiseen parisuhteeseen niistä ei ole. Jaksa huolehtia itsestäsi.


      • vuoristoradalta
        vuoristoradalta kirjoitti:

        gffghghh, olet tosi oikeassa. Myöskään missään palstoilla ei ole sellaista pahuutta kuin täällä niille jotka etsivät apua läheiselle. " katkera olet" on joku sellainen, jonka voinnista kukaan ei ole kiinnostunut. Aivan äärimmäisen paha, harhaisen rajaton mieleltään sairas. Ja antaa juuri kuvan, minkälaisia nämä pahimmillaan ovat.
        Älä välitä näistä trolleista.

        Ehkä bipon kanssa voi olla jonkinlaisissa exä-väleissä, mutta tasavertaiseen parisuhteeseen niistä ei ole. Jaksa huolehtia itsestäsi.

        Siis vain bipot kykenevät noin massiiviseen trollaukseen.
        Muita meriittejä tuskin on.


      • Mene_hoitoon
        vuoristoradalta kirjoitti:

        Siis vain bipot kykenevät noin massiiviseen trollaukseen.
        Muita meriittejä tuskin on.

        Eipä sulla kaikki ole kotona, muumit laaksossa jne.


    • Löpöpöpö

      Aika roimalla kädellä täällä haukutaan bipoja. Tietämättömyys paistaa ja sanojen valinnat ovat omiaan loukkaamaan. Liekö tuo sitten tarkoituskin ja ainoa motivaattori?

      • eitarvisekaantuakaikkeen

        Bipopäillä on kaikki oikeus ja suorastaan kunnia tehdä pahaa ja vahingoittaa muita, mutta heidän läheisilläänkö ei ole mitään oikeuksia pitää puoliaan?

        Jos täällä joku läheinen vastaa toisen läheisen kysymykseen, ei bipojen itsensä tarvi siihen edes vastata.


      • EiOikeaPaikka
        eitarvisekaantuakaikkeen kirjoitti:

        Bipopäillä on kaikki oikeus ja suorastaan kunnia tehdä pahaa ja vahingoittaa muita, mutta heidän läheisilläänkö ei ole mitään oikeuksia pitää puoliaan?

        Jos täällä joku läheinen vastaa toisen läheisen kysymykseen, ei bipojen itsensä tarvi siihen edes vastata.

        Lietsot/lietsotte pahaa mieltä täällä leimaten, yleistäen jne.


      • hälytysajoneuvokuittaa
        EiOikeaPaikka kirjoitti:

        Lietsot/lietsotte pahaa mieltä täällä leimaten, yleistäen jne.

        Luuletko ettei bipon läheisillä ole paha mieli? Kun toinen repeilee ja syyttää muita omista tempauksistaan?

        Arvaa miltä tuntuu kuulla työ ym kavereiden vittuilut, että "vieläkö oot sen sekopään kanssa", hoitaa koti ja kaikki käytännön asiat, kun toinen luuhaa ties millä egotripillä eikä yhtään tiedä mitä seuraavaksi taas tapahtuu.


    • kuintilauksesta

      Minun puolisoni sanoo pilke silmäkulmassa ettei kanssani ainakaan tylsää ole. Ei ole tarvetta toiselle naiselle, yhdessäkin on tarpeeksi :D
      Rakkautta riittää ja ymmärrystä. On masisvaiheita ja hypomaniavaiheita, mutta koskaan ne eivät ole liittomme perustaa järistäneet. Toisiamme tukien, kuten elämässä muutenkin selviämme. On miehellänikin sairautensa vaikkakin toisenlaiset ja olen niissä hänen tukenaan ollut. Olen jatkossakin. Riidat sovitaan ja elämä jatkuu.
      Bipo tarvitsee toimiakseen parisuhteessa vakaan, tasaisen ja turvallisen kumppanin. Kaikista ei siihen ole.

      • Eikaksisuuntaista

        No ei tietenkään pienet masisvaiheet ja hypomaniat ole liittoanne horjuttaneet. Miksi ihmeessä olisivat?
        Tuohan on täysin normaalia aaltoilua, ei bipolaarisuutta.
        Psykoottiset maniat ja kuukausien sairaalahoidot on sitten sitä itseään. Saattaa katos olla jo vähän haastavampaa kuin se, että on tällä viikolla vähä vilkkaampi olo ku viime viikolla. Voi heh heh.


    • dsdssdsd

      Nyt on ihan pakko kysyä ap:ltä että oletkohan ihan oikealla palstalla keskustelemassa ongelmastasi? Vai oletko myös bipo?
      Tämän on tietääkseni tarkoitus olla vertaisTUKEA antava palsta bipoille.

      • eitarvisekaantuakaikkeen

        Missä olisi palsta bipojen omaisille?


      • ghjgjgjgj
        eitarvisekaantuakaikkeen kirjoitti:

        Missä olisi palsta bipojen omaisille?

        Jos sellaista ei toivomuksista huolimatta tule, perusta itse.


      • omapalst
        eitarvisekaantuakaikkeen kirjoitti:

        Missä olisi palsta bipojen omaisille?

        Niin. Ja missä olisi sydänsairaan puolison palsta tai nivelrikkoisen puolison palsta tai syöpäsairaan puolison palsta???
        Mitä jos ap. määrittelisit oman ongelmasi ja etsisit siihen sopivan vertaistukipalstan. voisi olla helpompi löytää. Esim. olet ilmeisesti ahdistunut, etsi ahdistuneiden palsta. Tai avioeropalsta. Ne voisivat auttaa sinua.


      • summasummarumrum

        Bipon läheisille vittuileville bipoille: läheisillä olisi kaikintavoin helpompaa, kun erottaisiin. Sitäkö haluatte?


      • miksikiukku
        omapalst kirjoitti:

        Niin. Ja missä olisi sydänsairaan puolison palsta tai nivelrikkoisen puolison palsta tai syöpäsairaan puolison palsta???
        Mitä jos ap. määrittelisit oman ongelmasi ja etsisit siihen sopivan vertaistukipalstan. voisi olla helpompi löytää. Esim. olet ilmeisesti ahdistunut, etsi ahdistuneiden palsta. Tai avioeropalsta. Ne voisivat auttaa sinua.

        Kun otit puheeksi, jos joku sairastuu vaikka syöpään tai sydänsairauteen, sekä sairastunut että läheinen ovat samansuuntaisesti samaa mieltä, että sairauden kanssa pitää tulla toimeen, parantua tai mikä tavoite sitten onkaan.

        Mutta biposairautta ei voi verrata muihin sairauksiin, kun sairastuneen itsensä tavoite ei välttämättä ole oman vointinsa kohentaminen.
        Esim sydänyhdistykseen osallistuukin puolisot.
        Mutta kuvitelkaa bipo järkevästi olemaan, kun ei edes halua tulla ymmärretyksi. Sen verran tylyä on meno. Ilmeisesti samasta lähteestä pulppuaa toipumisvastarinta tällä palstallakin.

        Voisiko joku bipo kertoa, mikä siinä ihmisiksiolemisessa niin suututtaa?


      • ölhjhhj
        miksikiukku kirjoitti:

        Kun otit puheeksi, jos joku sairastuu vaikka syöpään tai sydänsairauteen, sekä sairastunut että läheinen ovat samansuuntaisesti samaa mieltä, että sairauden kanssa pitää tulla toimeen, parantua tai mikä tavoite sitten onkaan.

        Mutta biposairautta ei voi verrata muihin sairauksiin, kun sairastuneen itsensä tavoite ei välttämättä ole oman vointinsa kohentaminen.
        Esim sydänyhdistykseen osallistuukin puolisot.
        Mutta kuvitelkaa bipo järkevästi olemaan, kun ei edes halua tulla ymmärretyksi. Sen verran tylyä on meno. Ilmeisesti samasta lähteestä pulppuaa toipumisvastarinta tällä palstallakin.

        Voisiko joku bipo kertoa, mikä siinä ihmisiksiolemisessa niin suututtaa?

        Olet täynnä katkeruutta ja vihaa. Olisiko parasta hakea apua?


    • OppiJaIkäKaikki

      Elämä on kestettävä sellaisena kuin se on.
      Meneppä sörkkimään sitä kemikaaleilla juu...

    • huomioitavaa

      Muutama huomio.

      1. Tätä(kin) sairautta on todella eri vaikeusasteista.
      Kaikkea lievästä aaltoilusta psykoottisiin, harhaisiin ja aggressiivisiin manioihin.

      Lievä aaltoilu = täysin normaalia vaihtelua jokaiselle ihmiselle, ja hoituu ihan ruokavaliolla ja säännöllisillä elintavoilla.
      Psykoottiset maniat = jopa ulkopuolinen soittaa ambulanssin tällaisessa tilassa olevalle henkilölle. Kuukausien sairaalajaksoja, poliiseja, monenkirjavia sotkuja..

      2. Jokainen ihminen on myös _persoona_.
      Joku voi olla vastuuton mulkku, vaikka ei sairasta kaksisuuntaista. Tai vaikka sairastaa.

      Koko psyyke ei ole joko terve tai sairas
      (vrt. kilpirauhasongelmainen, jolla ei välttämättä ole häikkää muussa hormonituotannossa saati muuten terveydessään)
      Puoliso tai perheenjäsen voi siis olla vastuuton mulkku vain, koska sellaisia nyt on olemassa.
      Ei välttämättä liity mitenkään sairauteen, etenkään lievään kakkostyyppiin, jonka koko olemassaolo paikoin kyseenalaistetaan.
      Samoin käytös, mikä olisi yhdelle hypomaniaa tai adhd:tä, voikin olla jollekulle toiselle, hyvin energiselle ihmiselle, täysin normaali olotila ja energiataso vauvasta vaariin. Ja ihan ongelmitta ja keskittyen, menestyen. Temperamenteissa todella löytyy. Oli "sairas" tai ei. Suht rauhallinen, kakkostyyppiä (jos sellaista edes on) "sairastava" henkilö voi siis todella elää täysin normaalia ja lääkkeetöntä elämää. Nopearytmisempi ja vaikeasti bipolaariselle säännölliset elämäntavat ovat (olisivat) elinehto. Ja silti lääkkettömyys nostaa takuuvarmasti kunnon psykoottisen manian.

      alkuperäiseen aiheeseen:
      3. Naimisissa ja parisuhteessa VOI ELÄÄ JA OLLA myös siten, että psyykkisesti sairas, itsestään huolehtimaton puoliso EI asu samassa osoitteessa, missä lapset. Lapset tarvitsevat perusturvaa ja tasapainoa, rauhallisuutta. Huolettomuutta. Lapsuutta.

      Sairastavalla puolisolla _voi olla_ oma yksiö, jossa hän joko asuu pysyvästi, tai asuu ainakin sekoilukausillaan. Silti te olette perhe. Kas niin!
      Lap-set en-sin. Vaikka näyttäisikin, että he juuri nyt "pärjäävät ja kestävät."

    • fjhfgjfgj

      Ei bipous tee ihmistä sen vittumaisemmaksi kuin narsismi tai muu tunnevamma tekee puolisosta.
      Kaikkea ei voi laittaa bipolaarihäiriön syyksi. Ihmisiä on vaan erilaisia ja kaikki eivät sovi toisilleen. Moni bipo on ihan tyytyväinen ja onnellinen parisuhteessaan, moni terve taas ei ole jne.

      • eikaksisuuntainen

        Kyllä se tekee! Bipous voimistaa huonoja piirteitä ja siihen kun lisätään yleinen persoonaalisuushäiriö niin on siinä kumppanilla ihanan auvoisaa! Kaikkea ei tietenkään voi laittaa bipolaarihäiriön syyksi.


      • terapiaan_vaan
        eikaksisuuntainen kirjoitti:

        Kyllä se tekee! Bipous voimistaa huonoja piirteitä ja siihen kun lisätään yleinen persoonaalisuushäiriö niin on siinä kumppanilla ihanan auvoisaa! Kaikkea ei tietenkään voi laittaa bipolaarihäiriön syyksi.

        Älä jaksa. Hae itsellesi apua!


      • tyytyväinenkumppani
        eikaksisuuntainen kirjoitti:

        Kyllä se tekee! Bipous voimistaa huonoja piirteitä ja siihen kun lisätään yleinen persoonaalisuushäiriö niin on siinä kumppanilla ihanan auvoisaa! Kaikkea ei tietenkään voi laittaa bipolaarihäiriön syyksi.

        Se vika voi olla myös siinä kumppanissa. Itse en ainakaan pitäisi hyvän parisuhteen pohjana sitä että kumppania mollataan anonyymisti netissä.


    • jjjjijjujiiij

      Bipojen puolisot kärsivät eniten, sitten lapset, se jälkeen lapsenlapset. Kunnes huomataan niin on bipopoppoo jouluna koolla. Geenit hoitivat asian ja sitten onkin kaikki bipoja. Kannattaa ajatella kenen kanssa niitä lapsia tekee. Voi olla että poikasi otetaan ja viedään sijaisperheeseen tai lastenkotiin ellet ole tasapainossa.

      • Onnellinen_vaimo

        Olen bipon puoliso. En kärsi siitä todellakaan yhtään, päinvastoin: parempaa puolisoa saa hakea. Meillä on kolme lasta ja hän on loistava isä lapsilleen. Miksi kirjoitan tällaista? Siksi että sinunlaisesi lopettaisivat yleistämisen.


      • Eioleoikeastikaksisuunta
        Onnellinen_vaimo kirjoitti:

        Olen bipon puoliso. En kärsi siitä todellakaan yhtään, päinvastoin: parempaa puolisoa saa hakea. Meillä on kolme lasta ja hän on loistava isä lapsilleen. Miksi kirjoitan tällaista? Siksi että sinunlaisesi lopettaisivat yleistämisen.

        Eli hän on vain silloin tällöin hieman ylivirittynyt eikä teillä tiedetä psykooseista ja kuukausien sairaalahoidoista mitään. Miksi edes luet palstaa, miehelläsi ei ole kaksisuuntaista mielialahäiriötä, lievä aaltoilu on ihan jokaiselle täysin normaalia.


    • jussiten

      Jokainenhan täällä kertoo vain omasta puolestaan ja mitä mieltä on. Ei pidä ottaa hernettä nenään ja syyttää yleistämisestä koska todella paljon on heitäkin jotka hiljaa kärsivät bipon aikaansaannoksista..

      • lölölölö

        On myös paljon bipoja jotka hiljaa tai vähemmän hiljaa kärsivät narsistisen puolison tekemisistä.


    • hzz999

      Täällä bipon puoliso, takana avioliittoa jo 20 vuotta. Lapsia useampikin jo.
      Melkoista vuoristorataa ollut tämä elämä, heikompi olisi jo laittanut ittensä kaulakiikkuun tässä pyörityksessä.

      En tiedä miten olen jaksanut tätä mutta onhan tässä hyvätkin hetkensä, ehkä sen 3vko vuodessa.
      Tai ainakin nyt viimeisen 1.5v sisään.

      Harkitkaa ihan helvetin tarkkaan mihin ryhdytte, nuoremmilla se voi olla hyvinkin mieto tauti mutta vanhemmiten pahenee usein ja silloin jo sitouduttu tiukemmin.

      Jos löytyy joku joka haluaa vuodattaa tuntojansa niin [email protected]
      Vertaistukea ei ole kovin paljoa tarjolla puolisoille kyllä.

    • aikansataistellut

      Arvosta itseäsi, suojele lapsiasi ja usko niitä asiantuntijoita. Ota ero!

    • Henkimania

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe