Kovasti haaveilen giuliasta. Varaa olisi kerrankin hankkia 50-60 auto. Luottopäätös on jo haettu eli hyväksytty tuli. Mutta miten on arvon säilyminen alfassa? Velaksi kun ostaa niin täytyy kuitenkin miettiä sitä kuinka pitää hintansa. Onko kokemuksia alfan myymisestä onko miten helppoa ja kivutonta? Tienaan kyllä yli 5 käteen kuussa joten varaa on hyvin. Mutta jos haluaa eroon niin velaksi ostettu auto pitää olla käypää kauppatavaraa.
Uuden giulian arvon säilyminen?onko iso riski?
29
583
Vastaukset
- työtönjmlatvala
Jos Alfa-Romeon arvo varusteineen on nyt 50 000 - 60 000 €uroa, niin kahden vuoden päästä sen jälleenmyyntiarvo on noin 30 000 - 35 000 €uroa.
Hyvitys uuteen on silloin 23 000 - 28 000 €uroa.- hyvältänäyttää
Mikäli Giulian laatu osoittautuu vastaavaksi kuin esim. Giuliettassa, niin sanoisin että jälleenmyyntiarvo on n. 5...10% heikompi kuin parhaiten arvonsa säilyttävillä merkeillä. Tosin kysyntä sen viime kädessä määrää ja Giulian myynti on lähtenyt lupaavasti käyntiin. Ja paranee vaan kun saadaan kohta 200hp bensakone ja nelivetomallit myyntiin. Ensi vuonna sitten vielä farkku.
- Kovastimietin
Tiedätkö oikeesti onko noita myyty vai onko vain fiilispohjalta tuo toteamus? Kyllähän esim joku C-sarjan mersu automaatti dieselinä säilyttää arvonsa premium luokassa varmaan parhaiten mutta on se kovin tylsä alfaan verrattuna. Ei sekään tietty ole kauheen kivaa jos ostaa 50-60 alfan ja ajaa 2 vuotta ja lasissa 60 tonnia ja hyvitys on joku 25 tonnia...en tiiä sitten mutta tosiaan kun katsoo vanhempia alfoja niin aika huolestuttavaa on tuo arvon raju tippuminen. Ei ole kauheen mukavaa jos on velkaa 40 tonnia ja auton vaihtohyvitys 25 tonnia:) olen ostanut jo pitkään autot velaksi kuten asunnotki ja toki asuntohommissa jää sitä pesämunaa aina mutta autoissa olen luottanut valtamerkkeihin ja aikalailla menee aina lyhennykset linjassa arvon tippumisen kanssa jos ei nyt ihan tuliterää mene hankkimaan. Eikä se nyt haittaa jos vaihtotilanteessa joutuu muutaman tonnin maksaa pois vanhaa velkaa, se on elämää vain ja lopulta täältä mitään kukaan mukaan saa kuitenkaan.
- antsus315
Alfan arvo puolittuu noin 5-6 vuodessa esim 156sessa kävi näin, eli hyvitys uuteen oli puolet ostohinnasta
- älä.naurata
Eka vuonna lähtee jo 20%.
- antsus315
ei lähde, myin oman 6 vuoden käytön jälkeen ja hyvitys oli puolet ostohinnasta. eli ihan normi arvonalenemaa
- Marginaalimerkki
Mutta voiko uusi alfa joka on ilmeisesti pitkään aikaan tehty myös kunnolla niin säilyttää arvonsa paremmin kuin vanhat? Sitä ei voi kukaan tietää. Ei noita kuitenkaan paljoa tulla myymään se on varmaa.
- Alfastaautoa
Alfa ja arvon säilyminen ei kuulu samaan lauseeseen millään tapaa. Hullukaan osta omaksi alfaa ellei ole miljoonia rahaa tuhlattavaksi.
- bellatsau_
Alfastaautoa kirjoitti:
Alfa ja arvon säilyminen ei kuulu samaan lauseeseen millään tapaa. Hullukaan osta omaksi alfaa ellei ole miljoonia rahaa tuhlattavaksi.
Juuri noin. Itse erehdyin aikoinaan nykymalliseen Giuliettaan ja alle vuodessa arvo tippui rajusti. Autossa oli outoja sähkövikoja ja yksi isohko mekaaninen vika. Huolto oli persiistä. Hyvä se ajaa oli ja kaunis, mutta samalla kertaa kaksi Alfaa eli eka ja vika. Taviksen palkansaajan ei kannata ostaa omilla rahoillaan Alfaa, korkeintaan leasingina. Pahinta oli vaikeus päästä eroon eli osa liikkeistä ei halunnut halliinsa edes uudenkarheaa Alfaa.
- Italomielessä
bellatsau_ kirjoitti:
Juuri noin. Itse erehdyin aikoinaan nykymalliseen Giuliettaan ja alle vuodessa arvo tippui rajusti. Autossa oli outoja sähkövikoja ja yksi isohko mekaaninen vika. Huolto oli persiistä. Hyvä se ajaa oli ja kaunis, mutta samalla kertaa kaksi Alfaa eli eka ja vika. Taviksen palkansaajan ei kannata ostaa omilla rahoillaan Alfaa, korkeintaan leasingina. Pahinta oli vaikeus päästä eroon eli osa liikkeistä ei halunnut halliinsa edes uudenkarheaa Alfaa.
Itse kyllä etsiskelin turhaan edullista uudenkarheaa Giuliettaa, en ainakaan Nettiautosta mitään nopeasti arvonsa menettänyttä tapausta löytänyt.
Eli kyllä niihin vaihtoautohalleissa ihan tukeva hintalappu lasiin laitetaan, vaikka hyvityshinta olisikin ollut matala. - afdasfg
bellatsau_ kirjoitti:
Juuri noin. Itse erehdyin aikoinaan nykymalliseen Giuliettaan ja alle vuodessa arvo tippui rajusti. Autossa oli outoja sähkövikoja ja yksi isohko mekaaninen vika. Huolto oli persiistä. Hyvä se ajaa oli ja kaunis, mutta samalla kertaa kaksi Alfaa eli eka ja vika. Taviksen palkansaajan ei kannata ostaa omilla rahoillaan Alfaa, korkeintaan leasingina. Pahinta oli vaikeus päästä eroon eli osa liikkeistä ei halunnut halliinsa edes uudenkarheaa Alfaa.
jotenkin erehdyit nyt tänne huonolla trollilla
- Kokeilkaasss
No katsokaas metroauton leasing laskurista ja vertailkaa. Kokeilin huvikseni sekä toyotan rav4 että alfa giulia ja laitoin samat ajometrit sekä ajan. Hinta oli kummallakin n.54 tonnia. Toyotan leasing hinta 956e kuussa kun alfalla oli 1320e. Tämä ei voi perustua muuhun kuin siihen että tojo pitää arvonsa hyvin ja alfa todella paskasti vaikka uusi malli onkin. En todellakaan tykkää tojosta mutta eihän siitä mihinkään pääse että siinä arvo kyllä säilyy todella hyvin. Ajaminen on taas eri asia ja ravistin ei ole alfa. Mutta kyllä nää pistää miettimään kovasti.
- Siinätotuus
Alfan hyvitys joka maksaa uutena vaikka 50 tonnia on liikkeestä ulos ajon jälkeen jo 35 tonnia. 50 tonnia ajettuna et saa siitä kun 25 korkeintaan.
- antsus315
älä puhu p.kaa
- Totuussattuuvaa
Ei moni liike ota vaihdossa takuuajan jälkeen. Eikä ostajia ole noille takuun aikanakaan. Hyvitys 20 kun takuu loppuu vähän ajettuna.
- Mersuonhyvä
Alfa,land rover ja jaguar siinä surkeimmat arvon säilyttäjät kalliimmista autoista. Arvo säilyy mersuissa parhaiten ja toki porschessa varsinkin 911 ja muut urheilumallit. Cayenne bensakoneella laskee pahasti. Range rover myös säilyttää hintansa huonosti. Mersuista poikkeus on s sarja jossa hinta laskee paljon. Amg mallit taas pitävät hintansa yllättävän hyvin. Samoin M bemarit. Maasturit diesel koneella kuten Q5 ja mersun maasturin on varmaan parhaiten hintansa pitäviä malleja ja ne kelpaa enemmänkin ajettuina vaihdossa. Volvossa taas hinta laskee todella rajusti poislukien XC60. Mutta tosiaan älä osta italialaista, ranskalaista tai brittiä jos et halua olla kusessa vaihtotilanteessa. Ovat kirosanoja monelle vaihtoautoliikkeelle. No ymmärtäähän sen että harvempi haluaa ajaa jaguarilla, alfalla, rangella tai rellulla. Toki tojo pitää hintansa varmaan kaikkein parhaiten mutta siinä ei saakkaan autoa vaan jotain muuta.
- ostakaaostakaa
Paskat. Audi pitää saksalaisista arvon parhaiten, vaikka on ollut kompurointia laadun kanssa viime vuosina. Niin sitä on ollut tosin muillakin saksalaisilla. Sitä sopi muutenkin miettiä ostaako auton itselleen ja sellaisen kuin juuri haluaa vai jotain helvetin vaihtoarvoa. Aina näissä häviää joka tapauksessa. Ainakin jos uuden ostaa, minkä vaan. Minä ainakin nautin ennen kuin tämä paskahuusi palaa poroksi. Tällaiset "vaihtoarvomiehet" ajavat juuri sitten joillain Tojoilla, Skodilla ja Mersuilla kun eivät muuta uskalla. Kyllä kokemuksellani Alfa liikkeeseen kuin liikkeeseen kelpaa. Oikein hinnoittellut Alfat myös menevät liikkeistä myös nopeasti kaupaksi. Näillä on oma vankka käyttäjäkuntansa. Hintojen suhde ajettavuuteen ja varusteluun on lyömätön. Nyky-Alfoilla ei myöskään laatu ole ongelma. Tästäkin on omaa käyttäjäkokemusta. Useita vuosia, ja koviltakin talvilta. Eli jos mielii Alfaa, OSTAKAA se. Ja unohtakaa mitä muut sanovat! Sitä ei silti moni suomijuntti uskalla tehdä, ja sekös tienpäällä selvästi vtuttaa...
- Hahahahha
Tollasia idiootteja ne alfan ostajat on. Ei väliä vaihtoarvolla? Hahah no ei varmaan enää kun alfa on pihassa niin väliä ole..paska on jo housussa. Kyllä sillä vaan valtaosalle on väliä millä ajaa ja mikä sen vaihtoarvo on. Eikai kukaan halu rahaa hukkaan heittää? Se nyt on selvää että mb,audi malleist löytyy nautittavia autoja eikä alfaa todella enää tarvita mihinkään..saa kato samalla auton joka pitää hintansa edes jotenkin. Giulia 50 ajettuna niin hyvitys on 25 tonnia korkeintaan:) eikä moni liike muuten niitä ota enää takuun jälkeen riesakseen.
- ajasillätoyotalla
Miksi tämä asia ylipäätään huolettaa sinua?
- Gjjcggghjjjv
50-60 Giulioiden arvot saattavat noustakin, jos hyvänä pidät, etkä aja kuin kuivina kesäpäivinä.
https://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale/alfa-romeo/giulia- Muistasevaan
Joo totta. Uusien arvot laskee ja paljon laskeekin huhhuh
- Josrahojaolisi
Mielipide:
Alfa Giulia olisi kovasti mieleinen auto minulle.
Mutta uutena sen voi hankkia käyttöönsä vain työsuhdeautona. Silloin ei tarvitse kokea sitä ilkeää nöyryytystä 3-4 vuoden kuluttua vaihtohyvitystä kysellessä. Senkus vaan palauttaa auton ja näkemiin.
Omilla rahoilla yksityiskäyttöön Giulian ostaisin vain pari kolme vuotta käytettynä.
Joo joo... En kuitenkaan ole autofriikki, joten ajan yksityisomisteisella Toyota Hybridillä. Se on vaivattomin omistettava. Hyvä mutta väritön.- Alfanarvolaskee
Katoppa huvikseen mitä maksaa alfan liisaus vrt vaikka se toyota? Alfan liisaus on samoilla kilsoilla paljon kalliimpaa kun toyotan. Johtuen tietysti kammottavasta arvon alenemasta. Voitte oikeastaan kokeilla mitä tahansa leasing laskuria niin huomaatte että jokaisessa sama tilanne alfan kanssa eli hintaa tulee juuri samasta syystä. Työsuhdeautoksi vakavaraiselle firmalle varmaan ihan hyvä mutta persaukisen firmankaan ei sitä kannata hankkia koska arvo laskee paljon...jos siis osamaksulla ostaa niinkuin useimmat koska korot on alhaalla.
- sääliksikäytuollaiset
Kyllä on jollakin bemarijonnella ollut kiireinen ilta, monella eri nimimerkillä pitänyt paskaa suoltaa palstalle :D
- RomahdaRomahdaPyydän
Muuten ei tulisi mieleenkään lähteä hakemaan käytettyä Saksasta, mutta nyt suorastaan toivon hinnanromahdusta Giulialle saksan markkinoilla. Tavoite on saada vähän ajettu 510 hevosvoimainen pikkurahalla Suomeen.
Sen jälkeen vain kuivan kelin kesäkruisailua pari tuhatta kilometriä vuodessa ja huonommille keleille hupun alle odottamaan arvonnousua.
Jos tuon saa toteutettua alle 50000€, niin toteutan kyllä.- Niiimppä
No et sitä kyllä alle 50 toteuta ihan lähitulevaisuudessa aivan varmasti. Kieltämättä tuo auto on kiinnostava. Itsellä mercedes amg ja on kyllä kiva peli, alfassa vaan on sitä jotain ja ajettavuus on iha ykkönen. Suomen markkinoilla alfa on aina romahtanut ja pahasti. Ei tietty noissa 25-30 giulietoissa tule samanlaista romahdusta kun ovat sen verta halpoja muutenkin mutta 60 alfa on hyvin äkkiä 30 alfa ja se on saletti. Jo nyt näkee että giuliat on tiputtaneet muutaman tonnin ajettuina 10 tonnia hintaa. Hyviä autoja ajajalle mutta kallista normaalille ihmiselle.
- NiinoNiin
Kuulostaa siltä että aloittajan kannattaa edelleen pysyä Toyotassa.
- parasajaaAlfalla
Giulian arvo säilyy taatusti paremmin kuin etuvetoisten Alfojen.
- afdasfg
no 156sen arvon puolittumiseen meni 6 vuotta, ei se paljon sitä huonompi voi olla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822