Kaverin koira kävi päälle

koiraihminen143

Kaverilla on bernin paimenkoira. Hän poistui huoneesta ja koira päätti käydä päälle. Elikkä kävi muristen näykkimään ja alkoi runnoa päälle. Itse olen tottunut koiriin ja nappasin koiraa päästä kiinni ja pidin otteessa pari minuuttia ettei päässyt puremaan. Pari muuta vierasta oli paikalla ja näki hyvin tilanteen. Koira oli loppuajan ihan siivosti eikä enää uhonnut.

Kaveri yllättäen loukkaantui minulle eikä halua pitää enää yhteyttä. Koiralta lähti myöhemmin pallit agressiivisuuden ja käytösongelmien vuoksi.

Kyllä suoraan sanoen vituttaa tommonen että otetaan iso vahva ja voimakasluonteinen koira ja sitten ei kouluteta sitä yhtään ja annetaan sen käydä vieraiden kimppuun. Oma koirani olisi tuollaisesta lähtenyt niskaotteella eristykseen eri huoneeseen. Sen jälkeen olisin pyytänyt kaverilta tuhannesti anteeksi.

Sitten kompensoidaan vielä kasvatuspuutteita kirurgisesti. Jos olisi pientä jämäkkyyttä kasvatuksessa, niin koira tietäisi kuka on pomo eikä mitään pallileikkauksia tarvittaisi. Sitten vielä keksitään ihme selityksiä koiran erityislaatuisesta luonteesta.

Ihan oikeasti jos tunnet olevasi tosi "nössö" kasvattaja, niin ota joku peruskiltti rotu kuten noutaja tai villakoira.

Olen itse ollut koirien kanssa tekemisissä lapsesta asti. Monta purevaa ongelmakoiraa olen nähnyt ja pääsääntöisesti omistaja on aina joku vellihousu, joka ei pysty sanomaan negatiivista sanaakaan koiralleen. Kaverini tapauksessa koira on hänen ensimmäinen eikä kotonakaan ollut hänellä lapsena koiraa.

6

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkasäännöistä

      Omistajassahan se vika on jos koira noin käyttäytyy. Paljon on valitettavasti huonosti koulutettuja koiria. Itse koiran kanssa lenkillä ollessani sanon huonosti käyttäytyvän koiran omistajalle, että kannattaisi viedä koirakouluttajalle niin olisi helpompi ulkoiluttaa. Kerran yksi koira juoksi irrallaan ja kun huomautin siitä omistajalle niin rupesi huutamaan, ihme tyyppi. Mitä olisi siihen sanonut, kun minun koirani olisi hyökännyt hänen koiransa kimppuun minua puolustaakseen. Omistajalla on aina vastuu.

    • kjhfhghghg

      On kaveriltas pudonnut pallit jo koiraa ennen.
      Sitä vituttaa kateuttansa kun menit sen reviirille koiraosaamaan varsinkin kun oli todistajia paikalla.
      Hanki vähemmän lapsekkaita kavereita.

    • meniaikaasitten

      Jepjep.

      Jos koiraa hankkiessa tarvitsee kysyä "pärjäänköhän tuollaisen kanssa", todennäköisesti menee metsään ja pahasti...

      Kaikki koirat on koulutettavissa, kaikista ihmisistä ei vain ole kouluttamaan kaikenlaisia koiria.

      • luonnenäkyyjopennussa

        Jos koira on jo pentuna arka, välttelee vieraita, ja vieraita koiria.Siitä ei valitettavasti,kouluttamalla ja totuttamallakaan saa samanlaista, kun toisesta pennusta,joka on alkujaan avoin ja ihmisistä ja vieraista koirista pitävä.

        Olen nähnyt monia koiria, joilla ollut pentuna arkuutta.SE muuttuu vanhemmiten usein hyökkäävyydeksi, itsepuolustukseksi.Sellaisesta koirasta ei saa luotettavaa avointa koiraa, ei vaikka kuinka kouluttaisi.Kerron tämän monen koiran kokemuksella, olen nänyt noita tapauksia, ihan liian paljon.Ja niillä on vanhemmissa tuta samaa arkuutta, arvaamattomuutta,salakavaluutta,se vaan periytyy,halusi tai ei.Ei turhaan varoitella, että ÄLÄ OTA ARKAA PENTUA.Sellaisesta tulee luonnevikainen aikuinen koira, jonka pitäminen on hankalaa.Monet sen aran silti ottaa, ja kuvittelee, että kun vaan kouluttaa ,ja totuttaa....huoh.
        Luonne näkyy jo luovutusikäisessä pennussa hyvin, se ei muutu.


      • jerrykerry

        Puhut totta. Saman huomannut. Epäsosiaalisia pentuja ei kannata ottaa. Niistä ei kerry muuta kuin ongelmia.


    • 3456787654

      Koirassa kyllä vikaa, jos käy päälle,kun omistaja on poissa paikalta, hän ei voi vaikuttaa koiransa sen hetkiseen käytökseen.Luonnevikaisia, heikkohermoisia yksilöitä on monissa roduissa.
      Heikkohermoisilla yksilöillä teetetään pentuja, siinä se on sitten lopputulos, luonnevika siirtyy suvussa jälkeläisille.Kastraatio, ei vaikuta agressiivisuuteen,vaan sukupuoliviettiin, joten pallien leikkuu turhaa tuossa tilanteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe