Mulla on pieni ongelma olen aina halunnut kesyrottia mutta mun vanhemmat (olen siis 13) sanovat "meillä on jo kissa ja muutenkin eihän rotat ja kissat voi elää yhdessä" onko se totta? En ole varsinaisesti kissa ihmisiä mutt en voisi luopua kissastani. Olen valmis totuttaman eläimet toisiinsa jos vain se on mahdollista mutta tottakai se riippuu paljon eläimestä. Mutta onko rotta peloissaan jos se vaikka aistii kissan? Haluaisin kovasti tietää:-)
voiko rotta ja kissa elää samassa talossa?
2
468
Vastaukset
- Tädi
Kyllä voi pitää samassa talossa. Rotat pelkää luonnostaan kissan tuoksua, mutta ne myös tottuu siihen nopeasti. Voit myös ottaa rotat kasvattajalta jolla on myös kissa, niin ne on jo valmiiksi tottuneet :)
Rottien häkin pitää olla tietysti erityisen pakovarma, ja niitä varten pitää varata turvallista tilaa juoksuttamiseen ilman että kissa on paikalla. Moni kissa tottuu rottiin oikein hyvin, ja rotat osaa kyllä antaa nenille liian uteliaalle kissalle tarvittaessa. Silti vapaana juokseva jyrsijä voi laukaista metsästysvietin vaikka muuten rotat ei kiinnostaisikaan.
Kissojen kanssa suosittelen urosrottia jotka kasvaa isommaksi, ja on myös rauhallisempia eikä niin vipeltäväisiä.
Mutta tärkeintä että pidätte kuitenkin huolta että kissastakin pidetään hyvää huolta :)- juupelisjaapelis
Kiitos paljon:-) tästä oli apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?893764- 252116
- 2002052
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell871584PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3461492Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale901171Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo151129- 931110
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.32985Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72926