Mulla on pieni ongelma olen aina halunnut kesyrottia mutta mun vanhemmat (olen siis 13) sanovat "meillä on jo kissa ja muutenkin eihän rotat ja kissat voi elää yhdessä" onko se totta? En ole varsinaisesti kissa ihmisiä mutt en voisi luopua kissastani. Olen valmis totuttaman eläimet toisiinsa jos vain se on mahdollista mutta tottakai se riippuu paljon eläimestä. Mutta onko rotta peloissaan jos se vaikka aistii kissan? Haluaisin kovasti tietää:-)
voiko rotta ja kissa elää samassa talossa?
2
483
Vastaukset
- Tädi
Kyllä voi pitää samassa talossa. Rotat pelkää luonnostaan kissan tuoksua, mutta ne myös tottuu siihen nopeasti. Voit myös ottaa rotat kasvattajalta jolla on myös kissa, niin ne on jo valmiiksi tottuneet :)
Rottien häkin pitää olla tietysti erityisen pakovarma, ja niitä varten pitää varata turvallista tilaa juoksuttamiseen ilman että kissa on paikalla. Moni kissa tottuu rottiin oikein hyvin, ja rotat osaa kyllä antaa nenille liian uteliaalle kissalle tarvittaessa. Silti vapaana juokseva jyrsijä voi laukaista metsästysvietin vaikka muuten rotat ei kiinnostaisikaan.
Kissojen kanssa suosittelen urosrottia jotka kasvaa isommaksi, ja on myös rauhallisempia eikä niin vipeltäväisiä.
Mutta tärkeintä että pidätte kuitenkin huolta että kissastakin pidetään hyvää huolta :)- juupelisjaapelis
Kiitos paljon:-) tästä oli apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455404Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380