Olen syönyt Novofem tapuja yli puolivuotta vaihdevuosioireiden takia. Kuumat aallot, ärtymys ja unettomuus ovat helpottaneet. Negatiivista on seksuaalinen haluttomuus ja painoni on noussut 4kg. Voihan siihen vaikuttaa moni muukin asia, mutta mössettelyä olen koittanut tosissaan rajoittaa ja se on ollut helppoa, kun ei ole sitä ruokahaluakaan. Silti paino nousee, vatsa turpoaa ja vähän peppu ja reidet, mutta ei sormet tai nilkat. Lääkärit eivät ottaneet ruokahaluttomuus ja paino-ongelmaa tosissaan. Katsoi vain ikääni 45, että normaalia, kun olen noin vanha.
Luin että nämä ovat mahdollisia haittavaikutuksia. Samat haitat löytyvät myös Qlairan selosteesta, johon olisin nyt vaihtamassa, mutta paraneeko se vaihtamalla? Vaikuttaako eri pillerit eri lailla eri ihmisille? Söin vähän aikaisemmin Qlairaa ja näitä ongelmia ei ollut, mutta silloin oli muutenkin eri tilanne, kun imetin. Qlairahan on myös ehkäisy tabletti, mutta Novofem vain hormonikorvauslääke. Minulla se on tehokkaasti ehkäissyt raskauden lisäksi myös sukupuolitaudeilta, kun ei kertakaikkiaan huvita.
Auttaako pillereiden vaihto Novofem - Qlaira
3
566
Vastaukset
- KaikkeaKokeillut
Valitettavasti ikääntyminen tekee tehtävänsä ja aineenvaihdunta hidastuu mistä johtuen paino tuppaa nousemaan käyttipä korvaushoitoa tai ei. Itse asiassa estrogeeni vähentää ruokahalua ja ehkäisee painonnousua eikä aiheuta lihomista. Itselläni hormonikorvaushoito lisää turvotusta etenkin vatsan seudulla, mutta toisaalta jos jätän hormonit pois niin ruokahalu ja sokerinhimo nousevat huomattavasti. Tärkeää on löytää itselle sopiva annostus. Novofemin progesteroni on vahvempaa tavaraa kuin esim. Femostonin, joten jos progesteronivaiheen aikana kärsit turvotuksesta niin kannattaa vaihtaa esim. Femoston 1/10 valmisteeseen. Femostonin progesteroni on dydrogesteronia eli samaa kuin Terolutissa on kun taas Novofemin progesteroni on samaa kuin Primolutissa. Jälkimmäinen tehoaa yleensä paremmin vuotohäiriöihin kun taas ensiksimainittu voi aiheuttaa tiputtelua niille, joilla omat luonnolliset kuukautiset vielä ovat.
- Satumarjatta
Kiitos hyvästä vastauksesta KaikkeaKokeillut.
Vaihtaminen voi siis auttaa kunhan ei vaihda saman tyyppiseen.
En vielä suostu hyväksymään näin nopeaa vanhenemistä :(
Ehkä myöhemmin...- KaikkeaKokeillut
Kokeilepa estradioligeeliä (Estrena, Estrogel, Divigel). Se imeytyy ja vaikuttaa tasaisemmin kuin tablettimuotoinen estradioli. Geelin lisäksi tarvitset Terolutin tai Primolutin 10-14 pv/kk jos sinulla on kohtu. Geelissä on se hyvä puoli, että voit itse annostella sopivan määrän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768372Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583253- 372576
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619