Olen ostamassa netistä kattovalaisinta, jonka tiedoissa lukee "Rasiaan asennettava spottivalaisin." Luulin ensin, että edellinen tarkoittaa pistorasiaan kiinnitettävää valaisinta, mutta tarkoittaakin ilmeisesti suoraan katossa olevaan valaisimen aukkoon asennettavaaa valaisinta. Miten tällainen valaisin kiinnitetään kattoon? Saako tällaisen valaisimen mitenkään asennettua vanhan kerrostalohuoneiston kattoon, jossa katon aukossa on sokeripala sekä muovinen reunus, jossa on vain pari erittäin pientä ruuvia, joissa on kiinni metallinen levy, jossa on koukku valaisimelle ja pieni aukko johdoille? Jos metallisen levyn ottaa pois, niin en ymmärrä, miten iso valaisin pysyisi kiinni parilla erittäin pienellä ruuvilla ja miten tietää, että ruuvien kohdat ja koot sopivat valaisimeen.
"Rasiakiinnitteinen" kattovalaisin?
4
602
Vastaukset
- NickNailer
Jakorasia kestää melkoisen painon, mikäli se on oikein kiinnitetty.
Valaisimen voi kiinnittää kahdella M4-ruuvilla tai 3,5 mm yleisruuvilla.
Valaisimissa on yleensä asennusreiät oikeilla kohdilla.
Olleelisinta on se, että johdoissa ei ole jännitettä asennuksen aikana. Motonetin halvalla jännitekynällä voit todeta, että jännitettä ei ole. Jännitekynä on hyvä myös lauenneiden tulppasulakkeiden etsimisessä. 4 euroa voi käyttää turhempaankin. - 199
"Jännitekynä" ei ole luotettava jännitteettömyyden toteamiseen, eikä sitä ole hyväksytty kyseiseen tarkoitukseen. Näyttää joskus oikein tai sitten joskus väärin. Arpapeliä.
- sähköheppu
Se on totta että on vastuutonta antaa "jännitekynä" maallikon käteen. Vain sähköalan ammattilainen ymmärtää sähköstä sen verran, että osaa tulkita "jännitekynää".
- onko.vaikee
Sulake irti tai nollille niin säästyy virtakynän ostolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197