Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi pojalle lelu autoja?

PAPASNMOMS

Miksi poika saa pienestä pitäen leluiksi leikki autoja ja leikkityökaluja?
Eikö yksikin leluhella tai edes leikki grilli-olisi ainakin miehinen
jos isät luulevat poikiensa"akkoutuvan"liikaa.
Eikö olisi jo aika päästä eroon sukupuoli rooleista ja lakata aivopesemästä lapsia miesten/naisten töihin.

15

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehen.malli

      Pienet lapset ovat niin tyhmiä. Alle vuoden ikäisenä jo lapsi innostui ambulanssin äänestä, tyrkki puupalikkaa lattialla ja pörisi, halusi aina seuraamaan ruohonleikkuria tai roska-autoa.
      Ei kerta kaikkiaan tajunnut, että näillä alkeellisilla mieltymyksillä hänestä tulee väkisinkin poika. Yritimme kovasti antaa hänelle pinkkejä leluja, nalleja , leikkihellaa, barbeja - mutta ei. Autoja se kersa vaan halusi, teki leegoista pyssyjä, halusi seurata tv:stä toimintaelokuvia - kaikkea kauheaa. Isompana rupesi pelaamaan jalkapalloa ja balettitunnit jäivät yhteen kertaan. Pidimme hänelle saarnoja ja selitimme, että näillä' harrastuksilla hänestä kasvaa poika, ja emme voi sitä estää. Hän ei ymmärtänyt. Hän halusi olla poika. Luimme hänelle viimeisimmät tutkimukset lasten kasvatuksesta. Selitimme, että emme halua aivopestä häntä miesten/naisten töihin. Vaadimme häntä osallistumaan kotitöihin, tiskaamaan ja kokkaamaan.
      Innostui kokin ammatista.
      Käsittämätöntä.
      Epäonnistuimme, kaikista varotoimistamme huolimatta kasvoi pojaksi.

      • PAPASNMOMS

        Olen huomannut samantapaista. Ei leluilla ole niin väliä.
        Poika haluaa "pyssytellä"leikkiä sotaa. ym.varsinkin jos sitä näkee televisiosta.


      • PAPASNMOMS

        Kyllä me tytötkin seurattiin roska-autoa,eikä vähiten sen keulaan kiinnitettyjen,roskiksesta löytyneiden nallukoiden vuoksi.
        Yksi ammatti oli ylitse muiden.Nokikolari-nuohooja siis.
        Nokikolarissa syksyistä taivasta vasten seisomassa piipun päällä mustissaan oli jotain tavattoman maagista.Niin minä ainakin sen koin. En tiedä olivatko muut luokan tytöt yhtä innoissaan.
        Myös evoluutio sanelee-tytöt inhoaa hyönteisiä-emo-äiti-huoltaja-on ollut vastuussa jälkeläistensä ravinnosta-
        Isä-keräilijä-metsästäjä.


      • hmmmmmmm
        PAPASNMOMS kirjoitti:

        Kyllä me tytötkin seurattiin roska-autoa,eikä vähiten sen keulaan kiinnitettyjen,roskiksesta löytyneiden nallukoiden vuoksi.
        Yksi ammatti oli ylitse muiden.Nokikolari-nuohooja siis.
        Nokikolarissa syksyistä taivasta vasten seisomassa piipun päällä mustissaan oli jotain tavattoman maagista.Niin minä ainakin sen koin. En tiedä olivatko muut luokan tytöt yhtä innoissaan.
        Myös evoluutio sanelee-tytöt inhoaa hyönteisiä-emo-äiti-huoltaja-on ollut vastuussa jälkeläistensä ravinnosta-
        Isä-keräilijä-metsästäjä.

        Eikös ne emot juuri lähinnä keräilleet. Vieläkään tosimies ei ole mikään marjanpoimija.


      • PAPASNMOMS

        Alku ihmis emo saattoi keräillä,mutta tulen keksiminen saattoi jättää kivikauden naisen leiritulen vartijaksi.
        Miehet eivät ehkä koe(kokeneet) marjoja ja sieniä niin tarpeellisiksi kuin kalaa ja riistaa.
        Emoilla oli vastuu etteivät jälkeläiset syö myrkkymarjoja/sieniä ja laitaneet mitä tahansa hyönteistä suuhunsa. Molemmat sukupuolet saattoivat olla yhtä lailla keräilijöitä ja nuotion sytyttäjiä.Sehän ei ollut kivikaudella mitään yksinkertaista hommaa.


      • hmmmmmmm
        PAPASNMOMS kirjoitti:

        Alku ihmis emo saattoi keräillä,mutta tulen keksiminen saattoi jättää kivikauden naisen leiritulen vartijaksi.
        Miehet eivät ehkä koe(kokeneet) marjoja ja sieniä niin tarpeellisiksi kuin kalaa ja riistaa.
        Emoilla oli vastuu etteivät jälkeläiset syö myrkkymarjoja/sieniä ja laitaneet mitä tahansa hyönteistä suuhunsa. Molemmat sukupuolet saattoivat olla yhtä lailla keräilijöitä ja nuotion sytyttäjiä.Sehän ei ollut kivikaudella mitään yksinkertaista hommaa.

        Ja ajattelitko, että "alkuihmisemot" kököttivät keskenään lasten kanssa kotiluolassa vain päivät pitkät, kun lauman ukot olivat jopa viikkoja metsästysreissussa?

        Uskoisin juuri pikemminkin, että naiset hyörivät lähiympäristössä keräillen kaikkea päivittäistä syötävää ja lisuketta tulevan liha-aterian seuraksi. Lapset tietenkin kulkivat äitiensä mukana ja oppivat siinä samalla mitä kannattaa keräillä. Mistäs ne muuten olisivat oppineet ellei mukana seuraamalla?
        Osa tietenkin jäi vuorollansa himaan (eli leiriin, luolaan tai vastaavaan) odottelemaan muita ja kipinävahdiksi.

        Silloinhan ei ollut mitään ydinperheitä, vaan jonkinkokoisessa laumassa mentiin.

        Eikä kyse ollut kivikaudella edes mistään alkuihmisistä, vaan kyllä ne jo ihan nykyihmisiä olivat.


    • Meidän pojat alle 7 vuotiaat ovat innostuneita legoista ja etenkin lego technic legoista. Onhan niitä mukava rakennella ja keräillä. Kyllä minäkin pidän niiden rakentelusta ja varmasti ostan niitä niinkauan kuin niitä valmistet

      • Aan. Koskaan ei ole liian vanha varsinkaan lego technic legoille.


    • tyttöautoja

      Kamalinta on minusta se, että sisarukset (tyttö ja poika) eivät halua leikkiä toistensa leluilla. Eikö olisi jo aika päästä eroon sukupuoli rooleista ja aivopestä lapset leikkimään toistensa leluilla?

      • Poikana

        En leikkiny sisarteni nukeilla koska yksinkertaisesti ei kiinnostanu. Autoilla ja työkaluilla meni minukin lapsuus.


    • Siksikun

      Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos pojat leikkivät nukeilla tai tytöt autoilla. On kuitenkin todettu ihan tieteellisesti, että useimpia (ei kaikkia) miehiä kiinnostavat enemmän koneet ja systeemit kuin elävät olennot tai ihmissuhteet. Pienten lastenkin kohdalla on niin, että useimmat pojat vain kerta kaikkiaan tykkäävät leluautoista enemmän kuin nukeista. Miksei sitä voisi sallia heille. Toisaalta onhan näitä vahinkoja sattunut, että lasten lahjapaketit menevät sekaisin ja poika ihastuu ikihyviksi saamaansa barbinukkeen.

      • Niin.se.vaan.on

        Pehmolelut ovat mieluisia niin pojille kuin tytöillekin.
        Mutta jo lastentarhassa lapset keskenään toteavat, että TOI onkin tyttö/poika - ei sen kanssa voi leikkiä, mainehan siitä menee.
        Pihaleikeissä voi leikkiä ainokaisen pihakaverin kanssa, on hän sitten samaa sukupuolta tai ei , mutta tarhassa on eh-dot-to-masti katsottava ettei tule leikkineeksi tyttöjen/poikien leikkejä tai leikkikaluilla.
        Kilpailut ja takaa-ajoleikit ja muut ryminät voidaan leikkiä yhdessä, mutta harva pikkumies ihan oikeasti haluaa leikkiä kotia, jollei saa olla koira.


    • äitikunnioittaalapsia

      NO VOI HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN!!!! OSTA SILLE LAPSELLE NUKKE JA VAIKKA MITÄ MIKÄ ESTÄÄ????????
      LAITA SEILLE VAIKKA MEKKO PÄÄLLE MIKÄ ESTÄÄ????

      Minä itse ainkain pidän omat lapset pojat poikina ja tytöt tyttöinä ja ostan heille sukupuoleen sopivia asioita. Siis aivan turhaa jaaritusta ja täysin tarpeetonta.

      POJAT ON POIKIA JA TYTÖT TYTTÖJÄ. Näin se on ollut ja näin tulee olemaan.

      Itse olen ollut tyttö ja nainen koko elämäni enkä suutu vieläkään etten saa miesten alushousuja tai partavaahtoa. Pitäisin lahjan antajaa typeränä ja idioottina ja käskisin menemään hoitoon.

      Pojilleni en osta myöskään pitsimekkoja enkä tytöille poikien sukkia ja karavtteja. En nolaa heitä ikinä enkä pidä sukupuolettomina. Lapsia en nöyryytä vaankasvatan heidät ymmärtämään poikien ja tytön eron ja molempia tarvitaan.

      • 1säpappa

        Minä annan lasten pitää itse itseään sellaisena kuin on.


      • äitiisäIsääiti
        1säpappa kirjoitti:

        Minä annan lasten pitää itse itseään sellaisena kuin on.

        Minä vein tytön poikakerhoon ja pojan vein tyllimekossa balettitunnille. Laiton pojalle myös saparot päähän ja vaaleanpunaiset rusetit. Voi sitä pilkkaa ja anurua mitä tuli muilta ja heidän vanehmmiltaan ja opettajakin nauroi katketakseen. Mutta sanoin pojalleni että anna nauraa sinä olet poikatyttö.

        Tyttäreni meni poikakerhoon nakuttamaan jotain sähkörataa ja ikävystyi todenteolla mutta kannustin häntä olemaan poikatyttö, olemaan reipas vaikka kaikki sielläkin nauroivat.

        Annepoikani ja Lassityttöni ovat kyllä hupaisia.

        Juu meillä ei ole tyttöjä ja poikia on vain henkilöitä jotka eivät ole tyttöjä eikä poikia, eivät tiedä edes mitä ne ovat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe