Tytölle leikkihelloja,kattiloita ym

MOMSNPAPS

Herää kysymys:miksi tytölle annetaan miltei 1vuotiaasta alkaen
leluiksi vain ja ainoastaan:leikkihelloja(muita leikki kodin koneita),keittiöitä,kattiloita,leikki siivousvälineitä,leivonta välineitä.
Eikä puhuttakaan autoista,työkaluista ym. poikien leluista.
Miksi tytöt AIVOPESTÄÄN pienestä pitäen pikkuemänniksi ja passaajiksi?
Eikö olisi ja aika luopua miesten/naisten töistä ja heittää sukupuoli roolit roskiin. Heittäkää jo Hello Kityt,Disney Princesit, ja Frozen Elizat mäkeen.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäonnistunut.kasvatus

      Juu, oli ihan kauheaa seurata tyttölapsen kasvua. Häneltä kiellettiin pehmolelut, ja hän kävi varastamassa veljensä nallen. Käskimme veljeä siivoamaan tavarat lattialta, ja järkytyimme, kun myös tytär kuljetti legoja ja palikoita lelukoriin. Oli järkyttävää nähdä, että hän puki veljelleen tavitakin. Hän oppi pukeutumaan itse, hän ei suostunut pitämään likaantuneita mekkoja. Hän halusi määrätynlaisen kampauksen jo viisivuotiaana.
      Hänet pantiin jalkapallokentälle, ja hän halusi leikkiä kotia maalissa. Hän vaati päästä taitoluistelukurssille, vaikka hänelle ostettiin kunnon hokkarit. Hän seurasi missikisoja, euroviisuja, opetteli soittamaan kitaraa. Kaikki yrityksemme valuivat hukkaan. Hänestä tuli väkisin tyttö, vaikka pidimme hänelle esitelmiä siitä, että lapsen pitäisi kasvaa neutraalisti tietämättä kumpaan sukupuoleen kuuluu.
      Epäonnistuimme totaalisesti.

      • MOMSNPAPS

        Aivan.sukupuoli roolit ovat synnynnäisiä.
        Myös hoivaaminen on ehkä synnynnäistä.(takin pukeminen pienenmälleen.)
        Mutta edelleen. Jos on 2 lelu koria ja tytölle annetaan vain se toinen,jossa on.autoja,työkalu,robotteja ja toinen pidetään salassa,niin hakeutuuko tyttö, tyttöjen lelukorin luo. Lapsi on utelias.
        Mielestäni tyttö ei mene "rikki",jos hän saa pienestä pitäen vain poikien leluja.


      • näinsekäy

        Silti edelleen jotkut pojat ovat kiinnostuneita tyttöjen jutuista ja myös toisinpäin.
        En näe mitään syytä pakottaa lasta mihinkään rooliin, vaan antaa lapsen itse valita mistä hän on kiinnostunut.

        Jos kiinnostus menee perinteisen sukupuoliroolin mukaan (kuten useimmiten meneekin), niin se on ihan ok. Jos taas menee toisin, niin se on aivan yhtä ok.
        Ja miksei voi ihan yhtä hyvin olla kiinnostunut joistain ns. tyttöjen jutuista ja silti joistain ns. poikien jutuista?

        Itse tiedä esimerkiksi montakin moottoripyöristä kiinnostunutta naista ja myös monta naista, jotka eivät ole ollenkaan kiinnostuneita lastenhoidosta. Jotkut ovat jopa lätkäfanaatikkoja (yäk). Eivät nämä silti mitään rekkalesboja ole, vaan ihan tavallisia heteronaisia, jotka vaan ovat kiinnostuneita joistain miesten jutuista.

        Minua miehenä taas ei vois vähempää kiinnostaa mitkään vitun formulat tai jääkiekot.


    • Eipidäpaikkaansa

      Ai annetaanko noita vain tytöille? Kyllä meidän pieni sukulaispoika haluaa just leikkiastioita, leikkihellan ja muita keittiö- ja siivousleluja joululahjaksi, autojen ja muiden päristimien lisäksi.

      Itse leikin pikkutyttönä vain legoilla ja pehmoleluilla. Nuket oli tylsiä.

    • voiettäsano

      Niin, miksi. Kun voisi tuoda vaikka liittymän, niin jokainen käkertyisi omiin oloihin. Tai kiipeilytelineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe