Tytölle leikkihelloja,kattiloita ym

MOMSNPAPS

Herää kysymys:miksi tytölle annetaan miltei 1vuotiaasta alkaen
leluiksi vain ja ainoastaan:leikkihelloja(muita leikki kodin koneita),keittiöitä,kattiloita,leikki siivousvälineitä,leivonta välineitä.
Eikä puhuttakaan autoista,työkaluista ym. poikien leluista.
Miksi tytöt AIVOPESTÄÄN pienestä pitäen pikkuemänniksi ja passaajiksi?
Eikö olisi ja aika luopua miesten/naisten töistä ja heittää sukupuoli roolit roskiin. Heittäkää jo Hello Kityt,Disney Princesit, ja Frozen Elizat mäkeen.

5

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäonnistunut.kasvatus

Juu, oli ihan kauheaa seurata tyttölapsen kasvua. Häneltä kiellettiin pehmolelut, ja hän kävi varastamassa veljensä nallen. Käskimme veljeä siivoamaan tavarat lattialta, ja järkytyimme, kun myös tytär kuljetti legoja ja palikoita lelukoriin. Oli järkyttävää nähdä, että hän puki veljelleen tavitakin. Hän oppi pukeutumaan itse, hän ei suostunut pitämään likaantuneita mekkoja. Hän halusi määrätynlaisen kampauksen jo viisivuotiaana.
      Hänet pantiin jalkapallokentälle, ja hän halusi leikkiä kotia maalissa. Hän vaati päästä taitoluistelukurssille, vaikka hänelle ostettiin kunnon hokkarit. Hän seurasi missikisoja, euroviisuja, opetteli soittamaan kitaraa. Kaikki yrityksemme valuivat hukkaan. Hänestä tuli väkisin tyttö, vaikka pidimme hänelle esitelmiä siitä, että lapsen pitäisi kasvaa neutraalisti tietämättä kumpaan sukupuoleen kuuluu.
      Epäonnistuimme totaalisesti.

• MOMSNPAPS

Aivan.sukupuoli roolit ovat synnynnäisiä.
        Myös hoivaaminen on ehkä synnynnäistä.(takin pukeminen pienenmälleen.)
        Mutta edelleen. Jos on 2 lelu koria ja tytölle annetaan vain se toinen,jossa on.autoja,työkalu,robotteja ja toinen pidetään salassa,niin hakeutuuko tyttö, tyttöjen lelukorin luo. Lapsi on utelias.
        Mielestäni tyttö ei mene "rikki",jos hän saa pienestä pitäen vain poikien leluja.

• näinsekäy

Silti edelleen jotkut pojat ovat kiinnostuneita tyttöjen jutuista ja myös toisinpäin.
        En näe mitään syytä pakottaa lasta mihinkään rooliin, vaan antaa lapsen itse valita mistä hän on kiinnostunut.

Jos kiinnostus menee perinteisen sukupuoliroolin mukaan (kuten useimmiten meneekin), niin se on ihan ok. Jos taas menee toisin, niin se on aivan yhtä ok.
        Ja miksei voi ihan yhtä hyvin olla kiinnostunut joistain ns. tyttöjen jutuista ja silti joistain ns. poikien jutuista?

Itse tiedä esimerkiksi montakin moottoripyöristä kiinnostunutta naista ja myös monta naista, jotka eivät ole ollenkaan kiinnostuneita lastenhoidosta. Jotkut ovat jopa lätkäfanaatikkoja (yäk). Eivät nämä silti mitään rekkalesboja ole, vaan ihan tavallisia heteronaisia, jotka vaan ovat kiinnostuneita joistain miesten jutuista.

Minua miehenä taas ei vois vähempää kiinnostaa mitkään vitun formulat tai jääkiekot.

• Eipidäpaikkaansa

Ai annetaanko noita vain tytöille? Kyllä meidän pieni sukulaispoika haluaa just leikkiastioita, leikkihellan ja muita keittiö- ja siivousleluja joululahjaksi, autojen ja muiden päristimien lisäksi.

Itse leikin pikkutyttönä vain legoilla ja pehmoleluilla. Nuket oli tylsiä.

• voiettäsano

Niin, miksi. Kun voisi tuoda vaikka liittymän, niin jokainen käkertyisi omiin oloihin. Tai kiipeilytelineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      178
      7514
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      34
      4671
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      123
      2720
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      77
      2194
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      90
      1576
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      214
      1510
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1141
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      16
      1077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      1019
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      987
    Aihe