Aika outoa porukkaa Lieksan suunnalla

LieksanKupla

mikäli tätä palstaa on uskominen. Osa on ilmeisen sisäänpäinlämpiäviä ja jopa ahdasmielisiä.

Joku kertoo että täällä pitäisi puhua vain Lieksan asioista, ja vain lieksalaiset saisivat kirjoittaa tänne. Ei missään tapauksessa saisi kertoa muualla Suomessa tapahtuvista jutuista jne.

Kannattaisi vaikka käydä etelän maakuntien/kaupunkien palstoilla katsomassa, niillä kirjoitetaan usein esim. mamuista ja muun maailman tapahtumistakin oman paikkakunnan ohella. Eikä siellä kukaan ole valittamassa, päinvastoin, vastauksia tulee.

24

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläihmettele

      Mitäpä muuta voi sisäsiittojälkeläisiltä vaatiakaan kuin oman perseensä tutkiskelua ja ahdasmielisyyttä. Ei hyväksytä muualta tulleita ja asioiden uusiutumisia. Suomen Hölmölän asukkaat kun periytyvät ryssistä, mustalaisista ja Simo Hurtasta. Kaiken tämän lisäksi, serkukset ovat naineet sikinsokin ja siittäneet vajakkeja äpäröitä, niin ei siitä voi mitään hyvää seurata.

      • tyypillinen.et.vetelä

        Oletpa katkeroitunut pahoin, tuollaiseksi tulee ahtaissa kivikolosseissa vailla ystäviä.


      • asenteesta

        Eräs säde sai aikaiseksi itselleen sopeutumista ilman duunia loppu iäkseen.

        Joten se demari on työn sankari


    • Ihmekköstuo

      Aivan oikein Itä-Suomessa sisään päin lämpenevää porukkaa ja mitä pienempi paikkakunta sen pahempi. Muualta tullevat etenkin etelän suunnasta ovat täyttä paskaa ja elviksiä. Etelästä tulee myös kaikki paha. Kouluissa aivopestään lapsia ettei Helsinkiin tai pääkaupunki seudun alueelle kukaan täysjärkinen muuta sinne ylimielisten ja leuhkojen joukkoon, vaikka hyvin on tiedossa että jos meinaa opiskella ja joskus elämässään töitäkin tehdä niin etelän suuntaan on suurimman osan lähdettävä.

    • seonsaletti

      Täyttä asiaa, ei kenenkään pidä muuttaa eteä-suomeen kusipää snobien ja juppien seuraan, jotka luulee olevansa muita parempia, vaikka ovat samanlaisia velassakituuttavia paskan vääntäjiä kuin toisetkin!
      Onhan niitä opiskelupaikkoja muuallakin kuin helsingissä, ei se käpykylä ole maailman napa vaikka niin luulettekin!
      Juuri teidänkin kirjoituksista huomaa että olette olevinaan muita parempia, vaikka samanlaisia siäsiittoisiaapinoita olette tekin!

      • Eipäolesaletti

        Länkytä mitä länkytät. Asun Itä-Suomessa jo toistamiseen ja asunut useilla paikka kunnilla ja ollut aina töissä ja niin tälläkin hetkellä. Etelä-suomessa on ihan mukavaa porukkaa ja hyvin usein saan sieltä uusia ystäviä. Vaikka olen asunut täällä päin jo useamman vuoden vain muutamia kavereita on löytynyt. Porukoihin ei pääse mukaan juuri ennakko asenteiden vuoksi ja tyhjän päiväisen kyräilyn takia. Ja kauaa viitsi edes yrittää ja olla jonkun porukan pellenä. Ja usein kun jonkun kanssa olen jutellut eivät tiedä etelä-suomesta yhtään mitään pelkkiä toisten pinttyneitä kuulo puheita toistelevat ja asuneet eivät ole siellä koskaa. En tiedä millä kokemuksella sitten puhua retostavat. Toistan vielä sen lapsille tapahtuvat aivopesun kouluissa muistan sen itse ja tällä hetkellä lapseni jotka käyvät koulua tällä hetkellä puhuvat aivan samaa ja ihmettelevät tätä asiaa.


      • MyösNäinkinVoiOlla
        Eipäolesaletti kirjoitti:

        Länkytä mitä länkytät. Asun Itä-Suomessa jo toistamiseen ja asunut useilla paikka kunnilla ja ollut aina töissä ja niin tälläkin hetkellä. Etelä-suomessa on ihan mukavaa porukkaa ja hyvin usein saan sieltä uusia ystäviä. Vaikka olen asunut täällä päin jo useamman vuoden vain muutamia kavereita on löytynyt. Porukoihin ei pääse mukaan juuri ennakko asenteiden vuoksi ja tyhjän päiväisen kyräilyn takia. Ja kauaa viitsi edes yrittää ja olla jonkun porukan pellenä. Ja usein kun jonkun kanssa olen jutellut eivät tiedä etelä-suomesta yhtään mitään pelkkiä toisten pinttyneitä kuulo puheita toistelevat ja asuneet eivät ole siellä koskaa. En tiedä millä kokemuksella sitten puhua retostavat. Toistan vielä sen lapsille tapahtuvat aivopesun kouluissa muistan sen itse ja tällä hetkellä lapseni jotka käyvät koulua tällä hetkellä puhuvat aivan samaa ja ihmettelevät tätä asiaa.

        Älä puhu paskaa, ette te ole sen parempia kuin toisetkaan, eikä täällä opettajat lapsia aivopese koulussa? Taitaa olla niin että olet niitä ihmisiä jotka toisten kanssa jutellessa pälyilee ympärilleen ja kysyy,,,"Oletteko varma ettei meitä kuunnella"?
        Siis olet vainoharhainen!


      • Tulihansesieltä

        Juuri tuo väärä asenteesi näkyy kilometrin päähän. En ole puhunut kenenkään paremmuudesta kun sen jo otit esiin tyypilliseen Itä-suomalaiseen tapaan ja sotket asioihin. Juuri se on, se ongelma kun kuvittelet että Etelä-suomalaiset luulevat olevan sinua parempia ja hyvin on aivopesu sinuun iskostunut. Kymmenen pistettä. Tuulimyllyjä vastaan on turha taistella.


    • Kyllähän se elämä on sinne perustettava missä töitä.Mutta uskon myös että tekevälle töitä löytyy asuitpa Lieksassa tai Helsingissä.

      • Töidenperässä

        Kaikille ei voi löytyä mitenkään töitä. Suurin osa alueiden asukkaistakin on muuttaneet toisille paikkakunnille työn perässä ja iso osa nimen omaan etelä-suomeen.


    • TottaHelevetissä

      Pakkohan töitä on olla valita asti, kun kerran suomessa on työvoimapula, ja työttömiä ei juuri ollenkaan!

      • IiiikTöitä

        Töitä Uudessakaupungissa on, perikset juoksee äkkiä uuninpankoille piiloon.


    • 64v.eläkelläinen

      Miksi ahnehtia töitä,,pysyy sitä köyhänä muutenkin! Olen tullut tuohon tulokseen, ja moni muukin! Ja mahtaa niitä koneinsinöörejä olla noihin hommiin etusijalla siellä lähempänäkin? Miksi lähteä täältä asti!

    • heko.heko

      Vähän outoa taitaa olla, meinaan se on tuo Ilja-juttujenkin kirjoittaja lieksalainen. Eikä ihan terveestä päästä.

    • Tämä aloitus on sen verran eri sorttia, kuin aloitukset yleensä tällä palstalla, että siksi vastaan ja otan kantaa käsitykseni mukaan. Likeltä jo piti, ettenkö olisi pitänyt kyllästymiseni takia pidempää taukoa.

      Otsikko johdattelee harhaan. Ei Lieksan suunnalla ole oudompaa porukkaa kuin muuallakaan Suomessa. Tällä Lieksa palstalla sen sijaan varmaankin on. Täällä vallitsee ihmeellinen vastakkainasettelu etupäässä maahanmuuttokeskusteluissa ilmenneissä mielipide-eroissa ja se on viime vuosina saanut vain tuulta purjeisiinsa. Päämäärätöntä ja naivia se on mutta aktiivista. Joskus joku hienosähköinen, lähes huomaamaton, pikkusalama rähmästä luomeen, kuin pilkkopimeässä silmänsä puoliväkisin aukaisisi.

      Lieksan asioista minun mielestäni voi keskustella maailmanlaajuisesti ja syvemmin ymmärtäen, sivutenkin, vaikkapa sotahistoriaan tai murteisiin. Ei se asiaa muuta, koska kaikki liittyy kaikkeen, joku viisas on joskus sanonut. Lieksankin asiat ovat siellä taustalla jos joku ymmärtää sen hienouden ja herkkyyden. Turha lähteä kovin toista moittimaan, jos ei itse ole asian eteen mitään muuta etevämpää tehnyt. Pikemminkin etovampaa joskus eteen tulee täällä, aivan uskomattoman etovia aivopieruja.

      Aloittaja voisi laittaa etelän maakuntien/kaupunkien palstoilta esimerkin tai linkin, voisimme sitten kaikki ottaa sieltä sivistystä miten kirjoittaa esim. mamuista ja muun maailman tapahtumistakin oman paikkakunnan ohella. Miten ei valiteta ja kuinka sivistyneen rakentavia vastauksia tulee.

      No niin, se on nyt sitten tänään se suuri ja juhlittu 1994-1995 YK:n kehittelemä suvaitsevaisuuden päivä. Kovin suurta juhlintaa en ole täällä (enkä muuallakaan uutisoinnissa) nähnyt. Minäkin olisin sen tyystin unohtanut jo, ellei kolumnisti Karjalaisessa olisi sitä viime virkkeessään eilen tuonut esille.

      Suvaitsevaisuudesta pari tiivistettyä mielipidettäni. Suvaitsevaisuus on mielestäni hyvä asia, jos ymmärtää sen terveet ja oikeamieliset rajat. Lainaan Markus Neuvosta.

      "Suvaitsemattomuuden suvaitsemisessa kysymykseksi nousee se, kuinka paljon suvaitsemattomuutta pitää sietää. Neuvonen hylkäisi koko suvaitsevaisuuden käsitteen, koska siihen sisältyy "aina tietynlainen alaspäin katsominen" – suvaitseminen sisältää jo sinällään asian, mahdollisesti inhottavan, jota siedetään, sekä siihen liittyvän suvaitsijan".

      Rekisteröityneet siniset tällä palstalla ovat vapaita suvaitsevuuden ja rasismin kahleesta, sillä se ei heitä tämän palstan tiettyjä ohimeneviä tyhmyyksiä lukuun ottamatta enempää koske, näin uskon. Toki virhemarginaali on kaikessa olemassa;)

      Minulle ainakin riittää rehellinen kannanottoni, ymmärryksen, toivon, rakkauden ja elämäämme aikaa kohtaan, sillä olen tänne vain kerran syntynyt. Töissä olen käynyt kuusi vuotta muualla kuin Lieksassa. Työtön en ole ollut päivääkään.
      Liian minun tyylitöntä olisi em. seikkaan lopettaa tämä. Siksi lainaus Karilta.

      "Oletteko te fakiiri siviilissä?
      -En herra korpraali. Minä olen taiteilija."

    • Hyvin sanottu,itsekkin työn perässä Imatra-Kuhmo välillä.Joka kaupungissa samat ongelmat ja vaivat,nykysellään maahanmuuton tiimoilta.

      • Kiitos. Toivoa,Uskoa ja Voittoa en ole koskaan nurkkaan vielä lopullisesti heittänyt.
        Kerran yhdessä kapakassa muinoin, väärämielinen Voitto löysi itsensä häpeämästä, nurkasta.


    • Saattaahan se Uskokin joskus lujilla olla.

    • aina.sama

      Raumalla vangitut kaksi puukkojunkkaria ovat SPR:n VOK:issa loisineita matuja.

      Kaksi ulkomaalaista miestä sai tappelussa vammoja teräaseesta ja vietiin sairaalaan Rauman Aittakarinkadulta sunnuntaina aamuyöllä noin kello neljä.

      Asiaa tutkitaan tapon yrityksenä ja törkeänä pahoinpitelynä. Poliisi jatkaa asian tutkintaa.

      • pysyasiassa

        Älä idiootti poikkea aiheesta, nyt pututaan just sun kaltaisistasi Liekan itsekkäistä paskiaisista.


      • heeeeheeee
        pysyasiassa kirjoitti:

        Älä idiootti poikkea aiheesta, nyt pututaan just sun kaltaisistasi Liekan itsekkäistä paskiaisista.

        Sinä vaan et tiedä että onko tuon kirjoittaja lieksalainen, minä en ainakaan ole.

        Vaikea käsittää vai?


    • Asiassa pysyminen lienee ahdasmielisyyden huippu;)

      Aloituksen jatko juonteet, tietty, lähes arvattavissa.

      Varsinkin näissä piireissä tulisi olla luovempi toista, kaltaisestaan pois tai lähes kaltaisensa sitten olla. Eri kehittäjä yksilönä kuitenkin. Terveesti.

      Sanokaa mitä tahansa. Pääni pidän. Ellei olla Ranskassa jakobiinien ja terrorin ajalla;) Se olisikin mielenkiintoista nähdä, miten nykyaika toistaa historian. Ehkä näenkin sen vielä. Toisaalta, aikamme tekniikka ja sen suuri kehityskulku voi viedä aikaa niin, että ikäni ei, mielenkiintonikaan, kaikkeen riitä.

      Lieksa palstan kirjoittelijat tarvitsivat ohjausta (tietyt siniset ohjaavat minuakin riittävästi jo!) ja ymmärrystä. Ei ole merkityksetöntä sillä, etteikö piilosta jotain kaivettaisi. Tänne. Toki muuallakin on elämää. Rahan voimalla varsinkin trampaten. (he he. Sotilaan nauru).

      Asiaan. Kirjoittajaksi, kirjailijaksi hyväksi ei tule, jos ei ole kontakteja kaikenlaiseen kirjoitteluun. Paskaa ja kaikenlaista saastaa on oltava, osallistumista. Hyvää myös pahan rinnalle. Suotavaa joskus. Olla tosi neutraali. Yksinäinen viheltäjä. Kuten perhonen, kirjoittelija tai kirjailija kaipaa pintaa johon tarttua. Ei kaikki tyhjästä lähde.
      Hyväksymisen kohdalla en vielä usko tulevaan kummasti. Koeteltujen keinojen alle ei yksi jää. Päälle tulkoon muuta. Tervettä ajatusta.

      Vaikka Wikiäkin on täällä haukuttu, syystäkin, niin oppia ei kaukaa nykyisin tarvitse hakea. Kuka tahtoo. Pakko ei ole kuin kuolla kerran synnyttyään.
      Kuolema ei ole suurempaa, suorempaa kuin syntymäkään. Alistuminen vääryydelle on liian suurta kestää.

      "Kirjailijan ammatti on ainoa, jossa ei joudu naurunalaiseksi, vaikka ei tienaa mitään."
      JULES RENARD

      Taitelija, piirtäjä, ymmärtäjä. Haluaisin olla. Olen kaikkeen vain raakile. Oma suuri kuitenkin, en muuta tunne. Sotilaaksi olen liian ajatteleva. Tappaakseen pitää olla hieman kylmää nopeutta itsensä tunnossa. (Jos vihollinen olisi riistaa, olisi toki helppoa;)Toki tapan tarpeen niin vaatiessa, mutta vasta sitten ihmisen toisen, jonka tunnen uhkaavan itseäni, liian paljon, ja laillisen esivallan edessä senkin, oman itseni puolustukseksi.

      Terveisiä akatemiastani. Pekkasia, lähestyviä pakkasiakin pidellen. Yön Kotkasta puhumattakaan;) Osat osamme ovat kaikilla meissä. Loisteet vaikka superkuun eivät kovin hetkauta. Sama Kuu, lähempänä maapalloa, ei kuitenkaan yhtään sopeutuvampi tarpeisiin Kuuta iänikuista loistoaan hehkuttaen, uskomuksissamme tunteissamme.

      Hermoilkaa ajallanne. Olkaa ajan hermolla;)

      • öööööhhhh

        Aika sekaista juttua sulla.


    • Uskomme on, huomista Toivoa täynnä;)
      Suvaitkaa kuten tohditte. Minä lähden nukkumaan.

      "Mies mä olen enkä hiiri
      Et voi mua jallittaa
      Ei jälkees itku kiiri
      On puuhaa parempaa
      Taas pystyyn nousee viiri
      Kas aina uutta saa"

      Popeda - Onhan päivä vielä huomennakin.

      Ja vaikka ei olisikaan, niin.
      Tämä on TYNKÄ;)

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Avaruus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      181
      4157
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2656
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2234
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2195
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1910
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      109
      1391
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1061
    Aihe