Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa!

ijhb6gtfr

Sinä maksat:Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa!


Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa.

Valtion Energiayhtiö Fortumin toimitusjohtaja Mikael Lilius,KOK, 59, ei jää tyhjän päälle, vaikka lopettaa työt yhtiössä joulukuussa. Häntä odottaa seuraavaksi Fortumin maksama lisäeläke, joka takaa hänelle täydet eläke-edut 60–62-vuotiaana.

Fortumin vuosikertomuksen tietojen mukaan hän saa 60 prosenttia palkasta ja palkkiosta 60 vuoden iässä, mikä pelkän palkan perusteella laskettuna on 43 000 euroa kuukaudessa elämänsä loppuun asti.

Ei ole ihme, että Fortumin maksut Liliuksen eläkkeeseen ovat olleet viime vuosina huomattavat eli noin miljoona euroa vuodessa. Maksut ovat paisuneet, vaikka esimerkiksi optio- ja osakepalkkiot eivät sitä kartuta.

Sama koskee muitakin johtoryhmän jäseniä.

Optiojärjestelmä tuotti Liliukselle parhaimmillaan 11 miljoonan euron lisätulot vuodessa,
ja ensimmäisestä osakekannustimestakin irtosi 2008 vielä 2,2 miljoonaa euroa.



http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa/1135244908799


SUOMEN SAATAVA ELÄKEKATTO KUTEN KAIKISSA MUISSA EU-MAISSA ON!!!..

4

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallinenkadunTallaaja

      Eläkekattto Suomeen pitää saada! Näin ei voida jatkaa!
      Tavalliset duunarit saa alle tonnin käteen ja Kela ei päästä
      sairaita ihmisiä sairaseläkkeelle, vaan heitä kyykytetään vuodesta toiseen. Millä ihmeellä nuo rosvot saa kuriin ja takautuvasti!

      • uvk

        Olen samaa mieltä eläkekatto niinkuin on muissakin maissa . 45 vuotta pesulatyöntekijanä eläke hipoo köyhyysrajaa . Naisten palkka huono verrattuna miehiin .


      • Eläkekusetus

        7% eläkeläisistä saa yli 4000 e/kk, mutta ryöväävät 40% kaikesta eläkerahasta.
        Kokonaiseläkkeet brutto 31.12.2014:
        -naisista 65% saa alle 1500 e/kk, miehistä 47%, netto ylärajalla 1270.
        - naisista 49% saa alle 1250 e/kk, miehistä 34%, netto ylärajalla 1080.
        Köyhyysraja yksin asuvalla on 1190 e/kk.
        Pienikin yllätys romuttaa talouden. Eläkeläisten maksuhäiriöt ovat kasvaneet. Moni tarvitsee erikoiskenkiä ja kalliita muotoiltuja pohjallisia, että pystyy selviämään arkiaskareista. Jos TV rikkoutuu, uuden osamaksut lääkekulujen kanssa vievät kaurapuurolle. Aina sekään ei riitä. Huonomminkin voi käydä.


    • EriarvoinenElämä

      Työeläkepomo nostaa 800.000 euroa vuodessa, 67.000 e/kk. Suurempiakin eläkkeitä löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe