Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa!

ijhb6gtfr

Sinä maksat:Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa!

Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa.

Valtion Energiayhtiö Fortumin toimitusjohtaja Mikael Lilius,KOK, 59, ei jää tyhjän päälle, vaikka lopettaa työt yhtiössä joulukuussa. Häntä odottaa seuraavaksi Fortumin maksama lisäeläke, joka takaa hänelle täydet eläke-edut 60–62-vuotiaana.

Fortumin vuosikertomuksen tietojen mukaan hän saa 60 prosenttia palkasta ja palkkiosta 60 vuoden iässä, mikä pelkän palkan perusteella laskettuna on 43 000 euroa kuukaudessa elämänsä loppuun asti.

Ei ole ihme, että Fortumin maksut Liliuksen eläkkeeseen ovat olleet viime vuosina huomattavat eli noin miljoona euroa vuodessa. Maksut ovat paisuneet, vaikka esimerkiksi optio- ja osakepalkkiot eivät sitä kartuta.

Sama koskee muitakin johtoryhmän jäseniä.

Optiojärjestelmä tuotti Liliukselle parhaimmillaan 11 miljoonan euron lisätulot vuodessa,
ja ensimmäisestä osakekannustimestakin irtosi 2008 vielä 2,2 miljoonaa euroa.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Liliukselle eläkettä yli 40 000 euroa kuukaudessa/1135244908799

SUOMEN SAATAVA ELÄKEKATTO KUTEN KAIKISSA MUISSA EU-MAISSA ON!!!..

4

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallinenkadunTallaaja

Eläkekattto Suomeen pitää saada! Näin ei voida jatkaa!
      Tavalliset duunarit saa alle tonnin käteen ja Kela ei päästä
      sairaita ihmisiä sairaseläkkeelle, vaan heitä kyykytetään vuodesta toiseen. Millä ihmeellä nuo rosvot saa kuriin ja takautuvasti!

• uvk

Olen samaa mieltä eläkekatto niinkuin on muissakin maissa . 45 vuotta pesulatyöntekijanä eläke hipoo köyhyysrajaa . Naisten palkka huono verrattuna miehiin .

• Eläkekusetus

7% eläkeläisistä saa yli 4000 e/kk, mutta ryöväävät 40% kaikesta eläkerahasta.
        Kokonaiseläkkeet brutto 31.12.2014:
        -naisista 65% saa alle 1500 e/kk, miehistä 47%, netto ylärajalla 1270.
        - naisista 49% saa alle 1250 e/kk, miehistä 34%, netto ylärajalla 1080.
        Köyhyysraja yksin asuvalla on 1190 e/kk.
        Pienikin yllätys romuttaa talouden. Eläkeläisten maksuhäiriöt ovat kasvaneet. Moni tarvitsee erikoiskenkiä ja kalliita muotoiltuja pohjallisia, että pystyy selviämään arkiaskareista. Jos TV rikkoutuu, uuden osamaksut lääkekulujen kanssa vievät kaurapuurolle. Aina sekään ei riitä. Huonomminkin voi käydä.

• EriarvoinenElämä

Työeläkepomo nostaa 800.000 euroa vuodessa, 67.000 e/kk. Suurempiakin eläkkeitä löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1259
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1047
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1000
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      959
    5. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      933
    6. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      139
      900
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      846
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      761
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      695
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      694
    Aihe