Judoshiaisivusto

Lastenvuoksijudossa

Näin uutena kaverina judon piirissä, toki urheilussa ole ollut mukana kauan, on pakko kysyä kuka tuo "positiivinen" judon sanan saattaja, joka tuota sivustoa ylläpitää?
Onko kiusattu josku tai peräti hyljätty...

23

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty____

      kai siihen softaan palveluun liittyy riitoja vuonna miekka ja kivi. Nummelan judo kai koki omistavansa softan tai jotain sen tyylistä. Mutta siitä on tosi kauan ja kukaan ei halua muistaella

      • HannuJokinen

        Oikaistaanpas hieman: JudoShiai-ohjelmiston tekijä olen minä ja omistan sen kaikki oikeudet. Judoshiai.fi sivustoa ylläpitää Erkki Jokikokko (jos tästä sivustosta oli puhe).

        Historia lyhyesti: Tyttären harrastuksen vuoksi jouduin toimitsijahommiin ja tein ensimmäisen ohjelman lähinnä kokeilunhalusta. JudoShiailla vedettiin Nummelan judon salikilpailuja. Eki oli tuolloin aluepäällikkö ja halusi, että ohjelmasta kehitetään "standardi" kaikkiin kisoihin. Minä koodasin ja Eki markkinoi, testasi, koulutti, keksi uusia ominaisuuksia ja veti kisoja Ruotsissa asti. Lisäksi hän perusti judoshiai.fi-sivuston, jota kautta kisoihin pystyi ilmoittautumaan ja jossa tulokset julkistettiin.

        Homma pyöri näin joitakin vuosia kunnes Liitto perusti oman judoshiai-sivustonsa. Nyt joku takarivistä kysyy, että miksei Ekin sivustoa olisi voinut integroida Liiton sivustoon tms, mutta siihen saa vastata joku muu.


      • A_Tervo

        "Nummelan judo kai koki omistavansa softan tai jotain sen tyylistä."

        Nummelan Judo ry hallinto, eikä kukaan toimihenkilöistä ole koskaan kokenut omistavansa Hannu Jokisen kehittämää JudoShiai-ohjelmistoa, eikä Jokikokon judoshiai.fi sivustoa, saatika judoliiton vastaavaa palvelua.

        Nummelan Judossa JudoShiai-ohjelmistoa kokeiltiin ensimmäisen kerran salikisoissa 26.5.2007. Tuolloin sarjan PD-26,8 voitti muuten eräs "Osku" nimelläkin tunnettu judoka.

        Itselläni sain olla mukana koekäyttämässä uutta järjestelmää salikisajärjestelijänä ja toimihenkilönä JudoShiai-ohjelmiston alkumetreistä lähtien. Hannu teki ison työn tuodessaan alkuvaiheessa dojolle mukanaan monitorit, tietokoneet ja tarvittavat tietoliikennejärjestelyt kun seuralta ei tarvittavaa laitteistoa löytynyt.

        A. Tervo
        NUM / Hallituksen jäsen 2007-2015


      • ClubTop30
        HannuJokinen kirjoitti:

        Oikaistaanpas hieman: JudoShiai-ohjelmiston tekijä olen minä ja omistan sen kaikki oikeudet. Judoshiai.fi sivustoa ylläpitää Erkki Jokikokko (jos tästä sivustosta oli puhe).

        Historia lyhyesti: Tyttären harrastuksen vuoksi jouduin toimitsijahommiin ja tein ensimmäisen ohjelman lähinnä kokeilunhalusta. JudoShiailla vedettiin Nummelan judon salikilpailuja. Eki oli tuolloin aluepäällikkö ja halusi, että ohjelmasta kehitetään "standardi" kaikkiin kisoihin. Minä koodasin ja Eki markkinoi, testasi, koulutti, keksi uusia ominaisuuksia ja veti kisoja Ruotsissa asti. Lisäksi hän perusti judoshiai.fi-sivuston, jota kautta kisoihin pystyi ilmoittautumaan ja jossa tulokset julkistettiin.

        Homma pyöri näin joitakin vuosia kunnes Liitto perusti oman judoshiai-sivustonsa. Nyt joku takarivistä kysyy, että miksei Ekin sivustoa olisi voinut integroida Liiton sivustoon tms, mutta siihen saa vastata joku muu.

        Hyvä sivu, kiitos. Olisi hyvä päivittää ClubTop 30 tuloksen perusteella niin kuin yleensä judossa tehdään esim. kultamitalien tai pisteiden perusteella. Osalististumismäärät ei kerro mitään.


    • katkeraakalkkia

      ilmeisesti ketjun aloitus koski tätä judoshiai.fi sivustoa missä liiton toimintaa usein mollataan kuten nyt kun liiton judoshiaissa oli ongelmia niin pyydettiin heti antamaan "kommentteja" liiton toimistolle ja otsikoitiin ongelmia, vikaa, vikaa, vikaa...

    • kkrkkrkrkkrkrkrkrkr

      Erittäin hyvä sivusto se on. En ymmärrä tätä aloitusta laisinkaan. Olisiko aloittaja itse joku entinen koulukiusaaja tms?

      • 58ihghii

        Suomessa toimii judon parissa pari juttua mallikkaasti: judoshiai ja Hansoku. Nopeaa, ketterää ja toimivaa.


      • Tosionjasattuu

        Voi voi, ihan aikuisten oikeesti jos näin olisi, niin judo olis meillä ihan pohjamutaa.
        Uhoilua molemmat, äijäilyä....


      • säkkipilli
        Tosionjasattuu kirjoitti:

        Voi voi, ihan aikuisten oikeesti jos näin olisi, niin judo olis meillä ihan pohjamutaa.
        Uhoilua molemmat, äijäilyä....

        Mikä on uhoilua?


      • Ryjo75gh

        Uhoilua on se, että tekee jotain nopeasti ja ajan hermolla. Ja että on edes jostain jotain mieltä. Kuka tahansa muukin saa tehdä omat vikkelät, toimivat ja ajankohtaiset juttunsa ihan milloin vain, vapaa maa ja silleen. Ei vain ole tekijöitä näkynyt...


      • säkkipilli
        Ryjo75gh kirjoitti:

        Uhoilua on se, että tekee jotain nopeasti ja ajan hermolla. Ja että on edes jostain jotain mieltä. Kuka tahansa muukin saa tehdä omat vikkelät, toimivat ja ajankohtaiset juttunsa ihan milloin vain, vapaa maa ja silleen. Ei vain ole tekijöitä näkynyt...

        Näin minäkin tuon "Tosionjasattuu" nimimerkin kommentin tulkitsin. Herätti vaan hirveää ihmetystä miksi joku valittaa judoshiaista tai hansokusta


    • sotajalalla

      "Positiivinen" judon sanansaattaja on vuosien saatossa poltellut siltoja taakseen. On lähtenyt/ lähetetty niin liiton hallituksesta, Jukarasta, Tiksistä, Hontaista ym. Ja näistä johtuen jaksaa ilmeisesti edelleen käydä yhden miehen sotaa "systeemiä" vastaan?

      • Fhj865hjk

        Hyvän ohjelman ja hyvän sivuston takana on siis hankala persoona. Voi kauheaa! Se ei vielä sivustosta huonoa tee.

        Koetetaan nyt kaikki tulla toimeen toistemme kanssa, vaikka välillä hieman etäisyyttä pitäen.


      • Fhj865hjk kirjoitti:

        Hyvän ohjelman ja hyvän sivuston takana on siis hankala persoona. Voi kauheaa! Se ei vielä sivustosta huonoa tee.

        Koetetaan nyt kaikki tulla toimeen toistemme kanssa, vaikka välillä hieman etäisyyttä pitäen.

        Ohjelman takana oleva henkilö (Hannu Jokinen) ei varmasti ole omakohtaisen kokemukseni myötä hankala henkilö.

        Tosin Erkinkään kanssa minulla ei ole mitään hankaluuksia, päinvastoin, olen häneltäkin saanut korvaamatonta apua aloitellessani judokisojen livestriimipalvelua.

        Harvassa on kaverit jotka viitsivät tehdä niin paljon ilmaista työtä lajin eteen kuin Hannu ja Erkki.

        Ihmisethän tätä(kin) tekevät ja aina vain ei henkilökemiat kohtaa.

        judovideo.fi on minun Jita-Kyoeini, enkä olisi sitä pystynyt saamaan toimintaan ilman kumpaakaan.

        Kiitos myös Terolle, joka on myös pyyteettömästi auttanut ongelmatilanteissa .

        Rei!


    • korjataanpalisää

      Mikään edellä ei pidä täysin paikkaansa. judoshiain historia ulottuu nimittäin paljon pidemmälle kuin 2007. Ensimmäinen visual basicillä koodattu versio oli käytössä jo 90 luvun lopulla. Tekijöiden nimiä en vaan muista. Isä-poika-parista kuitenkin kyse. Kuka muistaa heidän nimensä? Joka tapauksessa jos aletaan miettiä kuka omistaa judoshiain lisenssin niin se on tämä kaksikko. Oletettavasti liiton sivut perustuukin näihin alkuperäisiin judoshiai-sivuihin.

      • qqwertyy

        Kyseessä taisi olla Erkki Mehtonen, joka oli judokisa.net sivuston (tulospalvelu) ja kisojen pyörittämiseen tarkoitetun Excel työkalun (salikisaohjelmisto) takana.

        Itsekin olen käyttänyt ko. Visual Basicilla terästettyä Excel taulukkoa salikisoissa ja Shiai kisoissa toimitsijana ollessani. Muistaakseni Excel taulukkoon syötettiin kilpailijat, Visual Basic ohjelmisto osasi arpoa sarjat ja sijoittaa kilpailijat ottelukaavioihin.

        Niissä kisoissa joissa itse olin mukana, ottelukaaviot tulostettiin paperille ja ottelun aikainen kirjanpito pyöritettiin paperilla. En tiedä olisiko sen voinut tehdä suoraan siinä Excelissä.

        Internetin sivustoversioita arkistoivan WayBackMachine palvelun avulla pääsee kurkistamaan, miltä judokisa.net aikoinaan näytti:

        Vuonna 2004:
        https://web.archive.org/web/20040619162040/http://www.kolumbus.fi/erkki.mehtonen/pmj2004/index.html

        Hieman tutumpi näkymä vuodelta 2008:
        https://web.archive.org/web/20080312160931/http://www.judokisa.net/
        (Huom! Sivun alareunassa oleva mainos paljastaa tälläkin asialla olleen historialliset kytkökset Nummelaan)


    • Errortechnic

      Viittaat varmaan judokisa.net sivustoon? Se oli ihan eri asioita ja ei mitään yhtymäkohtaa nykyiseen. Liiton judoshiai on huono kopio oikeasta judoshiastaista.

      • katetta_maksuille

        Hyvin tuo liiton judoashiai toimii. Nyt maksetaan ilmoittautumisesta vain yhteen paikkaan (yhteiseen hyvään) eikä tuplamaksuja ja saadaan katetta kalenterimaksuille.


    • nofearforme

      Toivon, että yhden miehen sota saa jossain kohti muutoksia aikaan. Nyt judossa menee huonosti ja muutokset ovat tervetulleita. Kohta joku kirjoittaa, että mene liiton hallitukseen. Muutama on siellä yrittänyt muutosta mutta mahdoton tehtävä.

      • jtjjtjjtjjtjjt

        Menee jo ohi aiheen, mutta mitä tarkoitat että judolla menee huonosti?


      • varmaannäitätarkoitetaan

        Toivottavaahan olisi että joku pärjäisi kovissa kv-kisoissa. Tulisi voittoja voiton perään. Siis enemmän kuin yksi. Seuraavaan olympiakisaan ei taida olla ketään potentiaalia. muutama tyttö joku ehdottaa. Katsotaan kuinka käy heillähän on oma valmentajakin liiton puolesta. En vaan usko mahdollisuuksiin olympiapisteiden keräämisessä.


      • jtjtjtjjtjjtjtjtjjt
        varmaannäitätarkoitetaan kirjoitti:

        Toivottavaahan olisi että joku pärjäisi kovissa kv-kisoissa. Tulisi voittoja voiton perään. Siis enemmän kuin yksi. Seuraavaan olympiakisaan ei taida olla ketään potentiaalia. muutama tyttö joku ehdottaa. Katsotaan kuinka käy heillähän on oma valmentajakin liiton puolesta. En vaan usko mahdollisuuksiin olympiapisteiden keräämisessä.

        Minä puolestan olen enemmän huolissani harrastajamäärän laskusta ja varsinkin uusien tulijoiden vähenemisestä. Sellaisen ilmiön olen myös havainnut, että muksujudosta ei välttämättä enää jatketakaan judon peruskurssille, vaan BJJ:n alkeiskurssille.


    • tietoalisääfaktoista

      Millaista muutosta? Esimerkkejä käytännössä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe