Millaisen haluaisit? Jos saisit päättää? Enkeliksi pilven päälle? Kummituksena jonnekin kellariin? Taivaaseen vai helvettiin?
Itselleni riittää se ikuinen uni. Kauhea trauma tulisi katsella jälkeläisten menoa eikä voida olla tukena. Muutenkaan ei kohta kiinnosta koko maailmankaan meno enää.
Jos elämänjälkeistä elämää olisi
147
350
Vastaukset
Unohtui, uudelleensyntyminen. Joku voi haluta sitäkin?
- Kertakäyttösuti
Djaa. Vaikea kuvitella kun tietää, että kuolema päättää kaiken, se on stop, henki ei leiju eikä sielu lennä minnekään.
Siksi toisekseen jokaisen elämä jollain tavalla on vittumainen urakka, tasa-ankea arki tai se menettelee tuossa sivussa päivä kerrallaan, kukaan vanhanakaan kuolinvuoteellaan ei ala valehtelemaan, että hei olen ollut onnellinen syntymästä kuolemaan.
Ainakaan minä kuolemani jälkeen en haluaisi elää tätä urakkaa uudestaan. Tietysti siihen joku tuppaa vaihtoehdoksi vanhan fraasin, jos saisit elää elämäsi uudelleen, mitä tekisit toisin yy äm äs.
Niinpä väitän kyllä, että päivääkään en vaihtaisi muuhun. Mutta muutoin minulle riittää tämä yksi elämä. Onpahan ollut reissu mitä haudassa muistella, hyvällä. Kertakäyttösuti kirjoitti:
Djaa. Vaikea kuvitella kun tietää, että kuolema päättää kaiken, se on stop, henki ei leiju eikä sielu lennä minnekään.
Siksi toisekseen jokaisen elämä jollain tavalla on vittumainen urakka, tasa-ankea arki tai se menettelee tuossa sivussa päivä kerrallaan, kukaan vanhanakaan kuolinvuoteellaan ei ala valehtelemaan, että hei olen ollut onnellinen syntymästä kuolemaan.
Ainakaan minä kuolemani jälkeen en haluaisi elää tätä urakkaa uudestaan. Tietysti siihen joku tuppaa vaihtoehdoksi vanhan fraasin, jos saisit elää elämäsi uudelleen, mitä tekisit toisin yy äm äs.
Niinpä väitän kyllä, että päivääkään en vaihtaisi muuhun. Mutta muutoin minulle riittää tämä yksi elämä. Onpahan ollut reissu mitä haudassa muistella, hyvällä.Aika osuvasti tuo "vittumainen urakka" :)) Kyllä tähän eloon mahtuu vaikka mitä, iloa ja ahdistusta. Olen kuullut että viimeistä henkeä vetäessä, oma elämä kulkee kuin pikafilmi päässä. Mä luulen että on siinä vaiheessa on ihan muuta mielessä kuin onko ollut onnellinen vai ei. Niinku tyyliin "voi paska" tai "tyhjensinkö läskiämpärin" tai jotain.
- ent.siivoojaparka
"""Olen kuullut että viimeistä henkeä vetäessä, oma elämä kulkee kuin pikafilmi päässä."""
Kuka sen on sinulle käynyt kertomassa, jos se todella on ollut viimeinen henkäys? ent.siivoojaparka kirjoitti:
"""Olen kuullut että viimeistä henkeä vetäessä, oma elämä kulkee kuin pikafilmi päässä."""
Kuka sen on sinulle käynyt kertomassa, jos se todella on ollut viimeinen henkäys?Kävi kummittelemassa?
Mielenkiintoista on tuo pikafilmijuttu, ihmettelen miten taitavasti se filmi löytyi minunkin päästäni kun äidin kuolinhetkellä istuin hänen sänkynsä vieressä sairaalassa, nopea filmi jota en tietoisesti ajatellut. Selkeä "filmi" jossa äiti oli nuori ja sitten siinä sängyssä vanhana tiensä päässä. Kun äiti oli kuollut sanoin hoitajalle mitä näin, hän sanoi että äitisi näki sen saman. 😌
Reeta3 kirjoitti:
Mielenkiintoista on tuo pikafilmijuttu, ihmettelen miten taitavasti se filmi löytyi minunkin päästäni kun äidin kuolinhetkellä istuin hänen sänkynsä vieressä sairaalassa, nopea filmi jota en tietoisesti ajatellut. Selkeä "filmi" jossa äiti oli nuori ja sitten siinä sängyssä vanhana tiensä päässä. Kun äiti oli kuollut sanoin hoitajalle mitä näin, hän sanoi että äitisi näki sen saman. 😌
Tuo hoitohenkilökunta on hyvä lohduttamaan, ja mikäs siinä jos pystyvät antaa jotain kaunista :)
- Ylivalottunut
Kuolleista heränneet ovat kertoneet samaa tuosta pikafilmistä. Itse en muista sellaista, vaan pätkän ennen tänne syntymistäni. Ja pari edellistä kuolemaani.
- ent.siivoojaparka
Ylivalottunut kirjoitti:
Kuolleista heränneet ovat kertoneet samaa tuosta pikafilmistä. Itse en muista sellaista, vaan pätkän ennen tänne syntymistäni. Ja pari edellistä kuolemaani.
Ei se sitten heidän viimeinen henkäyksensä ollut, jos vielä heräsivät "kuolleista".
- Ylivalottunut
Otapa selvää. Asiasta on jopa monta kirjaa kirjoitettu. Jopa amerikkalainen sydänsairauksien erikoislääkäri on kirjoittanut omien potilaittensa kokemuksista. Sellaisten, jotka todettiin kliinisesti kuolleiksi, mutta kuitenkin heräsivät henkiin.
Siinä olet kyllä oikeassa, että eivät ne viimeisiä henkäyksiä olleet vaan viimeisiä ennen ensimmäistä kliinistä kuolemaa.
Esimerkiksi Maurice Rawlings: Kuoleman tuolla puolen. Kertoo myös niistä huonommalla puolella käyneitten kokemuksista, jotka kaikista nopeimmin haihtuvat kuolleena käyneitten mielestä.
Oli myös tutun sukulainen Pohjois-Savosta, joka kuoli kahdesti. Kertoi kokemuksensa herättyään ensimmäisestä kuolemasta ja kuoli toisen ja lopullisen kerran 2 viikon päästä kuten hänelle ensimmäisen kuolemansa jälkeen oli sanottu. Henkilö löytyi kirkonkirjoista. - ent.siivoojaparka
Ylivalottunut kirjoitti:
Otapa selvää. Asiasta on jopa monta kirjaa kirjoitettu. Jopa amerikkalainen sydänsairauksien erikoislääkäri on kirjoittanut omien potilaittensa kokemuksista. Sellaisten, jotka todettiin kliinisesti kuolleiksi, mutta kuitenkin heräsivät henkiin.
Siinä olet kyllä oikeassa, että eivät ne viimeisiä henkäyksiä olleet vaan viimeisiä ennen ensimmäistä kliinistä kuolemaa.
Esimerkiksi Maurice Rawlings: Kuoleman tuolla puolen. Kertoo myös niistä huonommalla puolella käyneitten kokemuksista, jotka kaikista nopeimmin haihtuvat kuolleena käyneitten mielestä.
Oli myös tutun sukulainen Pohjois-Savosta, joka kuoli kahdesti. Kertoi kokemuksensa herättyään ensimmäisestä kuolemasta ja kuoli toisen ja lopullisen kerran 2 viikon päästä kuten hänelle ensimmäisen kuolemansa jälkeen oli sanottu. Henkilö löytyi kirkonkirjoista.Ne on höpöjuttuja ne kuolleista heräämiset ja rajan takana käymiset, joista huomionhakuiset kirjoittelevat peloitellakseen ihmisiä helvetillä, mitä ei ole olemassakaan.
Ottaisit selvää, mitä sanalla "kuolema" tarkoitetaan oikeasti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolema
Oikeasti kuollut ei ole vielä koskaan noussut kertomaan kokemuksiaan kuolemasta.
Eikös joku vastikään itsekin kertonut ennen oikeaa kuolemaansa synnintuntoon tultuaan, että hänen kirjansa on keksittyä ja rankasti väriteltyä juttua.
Minun ei tarvitse mennä kauemmaksi ottamaan asiasta selvää kuin tuohon kuuden kilometrin päähän.
Siinä asuu nuorempi tyttäreni, joka on ollut sinun kuolemanmääritelmäsi mukaan "kuollut" kahdestikin. Ei käynyt taivaassa eikä helvetissä vaikka sydän oli pysähdyksissä. Ei myöskään kulkenut kummittelemassa.
Mitä hän on kertonut, kun hapensaanti aivoihin alkoi loppua, oli se, että korvissa alkoi soida (minkä jotkut mieltävät taivaallisen soittokunnan musiikiksi), kaikki muuttui valkoiseksi, ("taivaalliseksi kirkkaudeksi"?), tuli tunnelinäkö ja sitten pimeni. Eikä mitään, ei yhtään mitään sen jälkeen, kunnes jostain kuului, että pulssi on saatu takaisin.
Totta varmaan, jos joku vaikka onnettomuudessa ollut tuntee kipua siinä vaiheessa, niin hän mieltää sen helvetin tuskaksi. Aivot pystyvät antamaan kummallisia hallusinaatioita hapen puutteessa, sillä nehän ovat vielä elossa vaikka sydän on pysähtynyt. Jos taas on aivokuollut, niin silloin ei mikään elvytys auta, eikä kukaan aivokuollut tule enää kertomaan kokemuksiaan.
Se menneen elämän pikakelaus aivoissa, mistä humps tuolla puhui. Se tapahtui likallanikin vaikka hän ei vielä elämänsä viimeistä henkäystään vetäissytkään, mutta niillä main ennen kaiken pimenemistä kyllä tosin. Vielä oli ehtinyt katumaan sitäkin, että vuosikaudet elämästään tuhlasi koulunkäyntiin ihan turhasti, koska nyt kuolee kuitenkin.
Mutta samanlainen pikakelaus yhdellä oli tapahtunut Grönä Lundin frittfallissa.
Montakohan sekuntia se kestää tulla alas, ei montakaan. Silti siinä ehti livistellä koko hänen elämänsä aivojen läpi.
Minä en ole sitä laitetta kokeillut, enkä kokeile. Tuota filmiä voi katsella kuka vaan kun joutuu kovaan paikkaa. Estoniasta pelastuneet kertoivat, jokunen heistä, miten elämä kulki nauhana ohitse kuin filmi. Vain se tietää joka on kokenut, sitä ei sovi epäillä sellaisen jolle elämä on ollut vähemmän antelias vastoinkäymisissä, joka on säästynyt kovista paikoista. Sodassa miehet kokivat myös..😌
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ne on höpöjuttuja ne kuolleista heräämiset ja rajan takana käymiset, joista huomionhakuiset kirjoittelevat peloitellakseen ihmisiä helvetillä, mitä ei ole olemassakaan.
Ottaisit selvää, mitä sanalla "kuolema" tarkoitetaan oikeasti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuolema
Oikeasti kuollut ei ole vielä koskaan noussut kertomaan kokemuksiaan kuolemasta.
Eikös joku vastikään itsekin kertonut ennen oikeaa kuolemaansa synnintuntoon tultuaan, että hänen kirjansa on keksittyä ja rankasti väriteltyä juttua.
Minun ei tarvitse mennä kauemmaksi ottamaan asiasta selvää kuin tuohon kuuden kilometrin päähän.
Siinä asuu nuorempi tyttäreni, joka on ollut sinun kuolemanmääritelmäsi mukaan "kuollut" kahdestikin. Ei käynyt taivaassa eikä helvetissä vaikka sydän oli pysähdyksissä. Ei myöskään kulkenut kummittelemassa.
Mitä hän on kertonut, kun hapensaanti aivoihin alkoi loppua, oli se, että korvissa alkoi soida (minkä jotkut mieltävät taivaallisen soittokunnan musiikiksi), kaikki muuttui valkoiseksi, ("taivaalliseksi kirkkaudeksi"?), tuli tunnelinäkö ja sitten pimeni. Eikä mitään, ei yhtään mitään sen jälkeen, kunnes jostain kuului, että pulssi on saatu takaisin.
Totta varmaan, jos joku vaikka onnettomuudessa ollut tuntee kipua siinä vaiheessa, niin hän mieltää sen helvetin tuskaksi. Aivot pystyvät antamaan kummallisia hallusinaatioita hapen puutteessa, sillä nehän ovat vielä elossa vaikka sydän on pysähtynyt. Jos taas on aivokuollut, niin silloin ei mikään elvytys auta, eikä kukaan aivokuollut tule enää kertomaan kokemuksiaan.
Se menneen elämän pikakelaus aivoissa, mistä humps tuolla puhui. Se tapahtui likallanikin vaikka hän ei vielä elämänsä viimeistä henkäystään vetäissytkään, mutta niillä main ennen kaiken pimenemistä kyllä tosin. Vielä oli ehtinyt katumaan sitäkin, että vuosikaudet elämästään tuhlasi koulunkäyntiin ihan turhasti, koska nyt kuolee kuitenkin.
Mutta samanlainen pikakelaus yhdellä oli tapahtunut Grönä Lundin frittfallissa.
Montakohan sekuntia se kestää tulla alas, ei montakaan. Silti siinä ehti livistellä koko hänen elämänsä aivojen läpi.
Minä en ole sitä laitetta kokeillut, enkä kokeile.Jeps, espi, on tutkittu sellainenkin juttu, että jos ihminen suljetaan täysin virikkeettömään huoneeseen, ilman siis mitään väriä tai ääniä, saati muita tapahtumia, hän ennen pitkää alkaa hallusinoimaan, eli aivot järjestää hänelle niitä virikkeitä.
- Mytologigo
Ylivalottunut kirjoitti:
Oli myös tutun sukulainen Pohjois-Savosta, joka kuoli kahdesti. Kertoi kokemuksensa herättyään ensimmäisestä kuolemasta ja kuoli toisen ja lopullisen kerran 2 viikon päästä kuten hänelle ensimmäisen kuolemansa jälkeen oli sanottu. Henkilö löytyi kirkonkirjoista.Mitäpä lienee sitten ne ilmiöt, kun on ns ruumiista irtaantumisia, kun on käyty lähellä kuolemaa. Ihminen on poistunut maallisesta ruumiistan ja nähnyt itsensä joko leikkaus pöydällä tai sairaalan tai omassa sängyssään. Itse uskon ruumiista poistumiseen ja varsinaisen ihmisen muuttumiseen henki persoonaksi. Itse olen poistunut ruumiistani ja palannut siihen, kerran elämässäni. Nyt tietysti väitetään, että unta olet nähnyt. Mutta näin ei ole, en osaa sitä selittää ja en yritäkkään sille tapahtumalle en keksi sanoja mikä se mahdollisesti on.
- Ihan.rauhallinen
Pienen kuoleman tapahtuessa olet onnen seitsemässä taivaassa.
- Enkelijapiru
Oooo ... onko taivaita seitsemän? Itse olin joksus aikoinaan onnen seitsemännessä taivaassa. Alastulo oli sellaista ryskettä, että tahdo sinne takaisin.
- Oh-hoh
No woi piru: ... että en tahto ...
- Aaassshhh
No woi h-wetti ...
- ent.siivoojaparka
Enkelijapiru kirjoitti:
Oooo ... onko taivaita seitsemän? Itse olin joksus aikoinaan onnen seitsemännessä taivaassa. Alastulo oli sellaista ryskettä, että tahdo sinne takaisin.
Johan niitä ilmakehässä on viisi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmakehä
Sitten avaruus kuudes ja siellä sen avaruuden takana on se seitsemäs taivas
Kukaan ei määrää --- en tiedä, luulen on toinen ulottuvaisuus, aiheesta on paljon ex kuinka lapsi saa oman sielun, kuinka lapsi muistaa aikaisemman elämän jne.
Ruotsissa paljon aiheesta kummitus talot... .
On omakohtainen kokemus siksi uskon.- Ylivalottunut
Muistanhan minäkin, millainen elämä minulle pääpiirteissään luvattiin antaa. Kun sen syy näytettiin, niin itse totesin, että on oikein ja kohtuullista. Sitten sen näyttämisen muistaminen otettiin minulta pois; vain sen silloisen elämäni loppu jäi mieleeni. Ei se pään irtileikkaaminen käy kipeää...
Tässä elämässä yhtä asiaa näistä minulle tuomituista kritisoin voimakkaasti ja sainkin tahtoni läpi, mutta siinä menikin sitten kaikki suoraan sanottuna päin helvettiä. Opinpahan ainakin kantapään kautta vanhan totuuden: "Älä koskaan toivo mitään. Voit vielä saada sen!" Toivottavasti minun ei tarvitse enää syntyä tälle planeetalle. Jos tuhatvuotinen valtakunta on totta, niin asiaa voisi harkita. Planeettahan on kyllä hyvä ja kaunis, mutta kun se on annettu Saatanalle, niin tämä on tätä.
Tässä kopio muutaman päivän takaa:
Ilmeisesti oli tämänkin aloituksen innoite.
-
"Jesse kertoi näin.
Elämä menee menojaan.
Jessen faijakaan ei pysty, tai halua puuttua sen asioihin.
Taivaisia asioita hoitavat Jessen faija ja joku Pelsepoo.
Jessen faija on pikkuisen enämpi pomompi.
Ihmisen kuollessa hänet otetaan hoitoihin.
Joko Jessen faijalle tai sille toiselle.
Aikasti-pitkän ajan kuluttua ihminen sulautuu taas elämään ja kuten Siirakki sanoo:
Elämän asiat eivät kuulu Jessen faijalle eikä sille poopille."
H.- klonks
Menehän lesken juoma-aloitukseen.
Joskus 2000 vuotta tästä eteenpäin, joku keksii kirjoittaa Uuden Testamentin versio 2.1, joka kertoo kuinka tulva ihmismassan muodossa täytti maan.
- mamma_mummi
Jesse on tässä viisussa vahvasti esillä,joten please ja kuuntelulle.
https://www.youtube.com/watch?v=Ht8uzGhBL9g - ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Joskus 2000 vuotta tästä eteenpäin, joku keksii kirjoittaa Uuden Testamentin versio 2.1, joka kertoo kuinka tulva ihmismassan muodossa täytti maan.
Niin, siihen samaanhan voisi sitten kirjoittaa kaikki muutkin Raamatun toteutuneet ennustukset.
Niin, siihen samaanhan voisi sitten kirjoittaa kaikki muutkin Raamatun toteutuneet ennustukset.
Mitkä ne on?
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Mitkä ne on?
Niitähän on ihan älyttömän paljon, mikä on jo toteutunut pitkin historiaa. Danielin kirja on mielenkiintoinen.
Sanotaanpa nyt ihan aika lähihistoriassa tämä Euroopan yhdistämisyritys.
Danielin kirjan kuvapatsaan kaikki muut osat, jotka kuvaavat eri valtakuntia läpi historian, ovat jo toteutuneet aikajaksoittain täsmälleen, niinkuin Daniel tulkitessaan Nebukadnesarin unta siitä patsaasta on ennustanut.
Jäljellä kuvapatsaasta on jalat ja varpaat.
Dan.2
""""41. Ja että sinä näit jalkain ja varvasten olevan osittain savenvalajan savea, osittain rautaa, se merkitsee, että se on oleva hajanainen valtakunta; kuitenkin on siinä oleva raudan lujuutta, niinkuin sinä näit rautaa olevan saven seassa.
42. Ja että jalkojen varpaat olivat osaksi rautaa, osaksi savea, se merkitsee, että osa sitä valtakuntaa on oleva luja, osa sitä on oleva hauras.
43. Että sinä näit rautaa olevan saven seassa, se merkitsee, että vaikka ne sekaantuvat toisiinsa ihmissiemenellä, ne eivät yhdisty toinen toiseensa, niinkuin ei rautakaan sekaannu saveen.""""
Tämän ovat Danielin kirjan selittäjät sanoneet tarkoittavan Eurooppaa, koska aikojen mittaan monet väkivalloin tehdyt Euroopan yhdistämisyritykset ovat epäonnistuneet.
Sitten, kun EU perustettiin, niin tuli uskiksille vähän pitkää nenää, että kuis nyt, kun Eurooppa yhdistyi kuitenkin ennustuksista huolimatta. Mutta yhdistyikö täysin? Kaikki Euroopan maat eivät menneet mukaan alunperinkään ja nyt jo rakoilee ja oikeastaan on rakoillut koko EU:n ajan ...
Äh! En minä viitsi alkaa sinulle koko Raamattua taas pränttäämään tänne.
Ilmestyskirjan ennustuksistakin on osa jo historiaa, osa on vielä tulevaisuutta, mutta siihien 2000 vuoden päästä kirjoittamaasi Uusimpaan Testamenttiin mennessä nekin varmasti jo ovat toteutuneet.
Nii ja siitä tulvasta ihmismassan muodossa, se on jo kirjoitettu (ei mitään uutta auringon alla):
""" Sentähden syntyikin yhdestä miehestä niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti."""" (taitaa olla hebrealaiskirjeessä, jos oikein muistan).
e.sp (lähes pappi)
Jotenkin kiehtoisi ajatus metaformoosista.
Olisi aika lystikästä jäädä tänne maapallolle, ei niinkään minään mummomuumiona vaan kuin kärpäsenä katossa tai joku torakka tai kirkonkaataja tai mitä niitä kuolemattomia öttiäisiä nyt onkaan.
Voisin mainiosti asustella tällä mäellä tässä kylässä ja katsella verkkosilmät ihmeissäni maailmanmenoa sukupolvi sukupolven jälkeen. Toteaisin rauhallisena vain kuinka eroosio pyörittelee näitä maisemia maapallolla ja vähän olemuksessani tuntisin kuinka vuosisatojen kuluessa evoluutio muokkaa nahkaani ja kovettaa tätä kitiiniä ympärilläni.
Sisäiseltä sielultani saisin säilyttää leikkisät kuvioni ja se takaisi viihtymisen ja oikean joustavan asenteen. Pientä pikkuhiljaa kutistuvaa älliäni kuljettelisin pienessä rasiassa ja muokkaisin tarpeen vaatiessa.
Innovoisin kunnolla vielä tuhannenkin vuoden kuluttua, haluaisin punaiset tupsut tuntosarviini.
Ei ne taivaaseen ei helvettiin huoli ja joku välinpitämättömyyden ja tyhjyyden kammio ei kiehdo lain. Enkeliosastolla on aina aina kova ruuhka.- mimmimum-..mi
OHOH....rosaliin...ollaan kärpäsiä... pörriäisiä..
mimmimum-..mi kirjoitti:
OHOH....rosaliin...ollaan kärpäsiä... pörriäisiä..
Jep, ja kyllä me pörrättäiskin, tulisin välillä sua herättelee...
että, hei pörriäinen nyt pörräämään.KiinnostavaaOlis kirjoitti:
Olisiko formoosin sijasta morfoosi?
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/MetamorfoosiNo just, eikä melkein... hyvä kun olet noin tarkka...siinä sanassa sattui tapahtumaan metamorfoosi näillä näppäimillä....osuukohan vieläkään äffät ja ämmät oikeaan järjestykseen...
Rosaliiin
Olisitko sellainen näkyvä kärpänen? Vai kuvittelet olevasi kärpänen?
Meinaan näkyväisen saattaisivat sukulaiset pistää sähkölätkällä hiljaiseksi. Että mikä helv... pörisijä katossa mulkoilee.
Punaiset tuntosarvet herättää huomiota.
Mutta toisaalta, voihan kuollut kärpänen syntyä uudelleen.Olettaen että elämä olisi jälkeläisille hyvä, se olisikin mukava asiaa saada olla jossain reunalla katselemassa. Mutta mitä sitten jos menee huonosti? Kun ovat allapäin, sairaita, eroamassa, työttömiä ja rahattomia. Kestäisitkö katsella?
- mimmimum-..mi
Itse en jaksa uskoa näihin.....uudelleensyntymisiin.....jälleensyntymisiin....jotka kuulemma eri asioita...uudelleens. voi syntyä vaikka perhosena....kun taas jälleens. korjaa vain edellistä elämää.....jotenkin näin olen ymmärtänyt...
Mutta mikäs siinä....vois sitä parikertaa vuodessa tulla vaikka kärpäsenä pörräämään ....katsomaan miten jälkikasvu elää...tutkailla vähänaikaa kärpäsen mulkosilmillä ja mennä takaisin nukkumaan..... Toivottavasti kukaan ei loukkaannu ...sadusta.Sinänsä jälleensyntyminen vaikka perhosena ei olisi paha rasti, koska sitten saa myös perhosen aivot. Ei tarvi maailmaa murehtia.
- ent.siivoojaparka
Hih!
Elämänjälkeistä elämää? Sitähän minä tässä elän parhaillaan, kuolemaani asti.xx9 kirjoitti:
Et elä sitä Kauko--- tuleva elämä on toista----.
Totuus on näin. .... tulet näkemään.Tulet näkemään tulen ja elämän---- tiedän näet elämän.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Oletko, Espi, mennyt ikään kuin jonoon jo portille?
Eikö me siinä jonossa olla heti syntymästämme saakka?
Jotkut vielä etuilevatkin, kun eivät malta odottaa vuoroaan.
Onneksi ei tarvitse päättää mutta jos pakko olisi, niin mieluiten sinne pilven päälle, huomaamattomiin. Ainakaan en ketään haluaisi kummittelemalla kiusata.
Ikuinen uni varmaan taas aamulla tuntuu houkuttelevalta, kun kello soi 03:35.Hengellä ei ole elämää- koko maailma on täynnä hengiä jotka varttuvat uutta elämää.
- yyyy88999
Atomeiksi palataan ja luonnonkiertoon. Ei jää jälkipolville kertomista.
- yyyy88999
Pottu vois olla aivan hyvä. Kierto joka tapauksessa pitkä - protonin ikä mm n. 10 potenssiin 30 vuotta.
yyyy88999 kirjoitti:
Pottu vois olla aivan hyvä. Kierto joka tapauksessa pitkä - protonin ikä mm n. 10 potenssiin 30 vuotta.
Tai kuvittele jos olet oikein loistava persoona, niin syntyisit uudestaan plutoniumina. Eläisit vielä muutaman hetken...
Suojelusenkeliksi lapsilleni ja tuleville lapsenlapsilleni ainakin, kultareunaisen valkoisenpilven pääle.
- siilimuorikka3
hmp.f kirjoitti:
Sä et toivo rauhaa itsellesi? Aattele joku ylivilkas lapsi, saisit laittaa sen lasipurkkiin :)
Minulla olisi rauha kun minulla olisi taikasauva jota heilauttamalla kaikki olisi parhain päin. Ylivilkkaasta tulisi ihan tavallisen hyväntahtoisen
siilimuorikka3 kirjoitti:
Minulla olisi rauha kun minulla olisi taikasauva jota heilauttamalla kaikki olisi parhain päin. Ylivilkkaasta tulisi ihan tavallisen hyväntahtoisen
No hitsi, nyt kompastuin omiin jalkoihini, tässähän sai toivoa mitä ikinä halusi :)
Mutta kuule... jos ihmisellä on kaikki aina vaan hyvin, kasvaako hän? Muuta kuin volyymia.- siilimuorikka3
hmp.f kirjoitti:
No hitsi, nyt kompastuin omiin jalkoihini, tässähän sai toivoa mitä ikinä halusi :)
Mutta kuule... jos ihmisellä on kaikki aina vaan hyvin, kasvaako hän? Muuta kuin volyymia.Tarkoitus olisikin deletoida ne kaikkien raskaimmat risukot, jättäisi jäljelle vain ne joista oppii ja selviää ja kypsyy :).
Tarkoitus olisikin deletoida ne kaikkien raskaimmat risukot, jättäisi jäljelle vain ne joista oppii ja selviää ja kypsyy :).
Se on kyllä totta että on toisilla vähän liiankin risaiset ukot. Kun itelläni käynyt suht lempeästi, ja silti on kestänyt puoli elämää selvittää sotkuja. Niin että jos käy vähemmän lempeästi, miten ihmeessä voi yksi elämä riittää..
Elän vaimoni kanssa siellä avaruudessa----valossa.
Tämä on kaunis ajatus. Sitä varmaan moni toivoo, saada yhtyä rakkaidensa kanssa. Jos näin kävisi, toivoisin että äitini skitsofrenia paranee taivaassa, muuten sekin olisi taivaallinen helvetti.
- Tavuviiva
Mitenkähän se muuttaisi ihmisiä nykyelämässä, jos todella tietäisi vaeltavansa uuteen elämään. Olen viitannut Platonin inkarnaatioihin.
Haluaisin olla oraakkeli. Tai filosofi. Tai viuluvirtuoosi tai luutun soittaja. Vivaldilla on kauniita biisejä luutulle. Ei taida keretä sitä opetella soittamaan enää. Tai taidemaalari. Tai runoilija. Platon piti mahdollisina näitä filosofeja ja runoilijoita. Sotureita. Kasveja ja eläimiä. (Siis kärpäset kuuluu joukkoon)
Mutta olisiko sitä niin ainutkertainen? Pitäisikö? Ihmisen mielikuvitus vain riittää johonkin - syntyvän vauvan parkaisuun?
Mutta ei se kuuma paikkakaan nappaa, koska nytkin löylytän itseni ulos 80 asteesta 5 minuutissa.
Jospa delegoin vastuun päättäjille.Tuo on mielenkiintoinen ajatus, muuttuisiko elo jos tietäisi jatkosta. Monihan elää tätä elämää sitä seuraava silmällä pitäen. Jotkut pelossa, jotkut harmoniassa. Toiset itseään tappaen...
Mutta jos mietin asiaa omalta kohdaltani, muuttaisiko se mitään.. En usko. Haluan että ihmisillä on hyvä olla mun lähellä, riippumatta saanko siitä jälkikäteen "palkinnon" vai en. Se palkinto tulee kuitenkin heti kättelyssä, itselleni hyvän mielen. Sen verran on huonoa mieltä tullut pitkin elämää mennen ja tullen. Kukapa ei näin toimisi, en usko että olen mitenkään poikkeus.
Ehkä suru kuoleman edessä muuttuisi? Suru on muutenkin saanut jotenkin ylisuuret mittakaavat. Ehkä se on se lopullisuus joka kolahtaa ohimoon, mutta sinne me kaikki joudumme. Miksei siis vaan hyväksyä, jos on luonnollisesta kulusta kyse.
- Metamormoonikohan
Metamorfoosi
Wikimedia-täsmennyssivu
Metamorfoosi on sanana peräisin kreikasta ja se tarkoittaa yleisesti ottaen muodonmuutosta. Sillä on myös seuraavia erityisiä merkityksiä:
Täydellinen muodonvaihdos tai osittainen muodonvaihdos – eläintieteellinen tapahtumasarja, jossa eläimen toukka muuttuu aikuiseksi joko suoraan tai välivaiheiden (esimerkiksi kotelon) kautta
Metamorfoosi – geologiassa kivilajin kiderakenteen ja mineraalikoostumuksen muuttuminen paineen ja lämpötilan kasvun seurauksena
Metamorfoosi – erityisesti antiikin kirjallisuudessa suosittu tarina ihmisen muuttumisesta esimerkiksi taian seurauksena toiseen muotoon, kuten eläimeksi. Tällaisia muodonmuutoskertomuksia kokoaa esimerkiksi Ovidiuksen kirjoittama teos Muodonmuutoksia.
Muodonmuutos, Kafkan novelli vuodelta 1915 - kylmätotuus
Minä "kylmätotuus" en voi esittää mitään faktaa, mitä kuolemani jälkeen minulle tapahtuu, joten on turvauduttava vaan uskooni.
Uskon, että olemassaoloni ei pääty kuolemaan, vaan siirryn olomuotoon, jota käsityskykymme ei ymmärrä tässä olevaisuudessa.
En usko, että joudun katselemaan tätä maailmaa uudelleen.
Yksi kerta riittää vallan mainiosti.
En istuskele pilven päällä tai synny kärpäseksi kyttäämään, mitä täällä tapahtuu.
En usko myöskään iänkaikkiseen helvettiin. Jo eläessämme olemme tavallaan käyneet oman helvettimme läpi.
En voi sanoa millaisen roolin haluaisin kuoltuani, koska en sitä itse päätä.
Toiveeni kuitenkin on, etten olisi niin pikkusieluinen kuin nyt olen.
Tämä tästä fiktiostani.
Yritetään elää tämä elämä kuitenkin jokseenkin "kunnialla", siinäkin on tekemistä yllinkyllin!
Jospa edes muistaisimme, että jokainen sanamme ja tekomme voi olla viimeinen, ennenkuin kuolema meidät korjaa.Omituista ,vihroinkin yksi asia mikä on sama meillä kahrella.
Jokasen sanan voisin itekkin allekirjottaa .Kylmätotuus, mulla on jalat maan päällä, juuriksi asti, enkä usko yhtään mihinkään. Fysiikan ja kemian voimiin ehkä. Mutta myönnän että ihminen on rajallinen, kaikkea ei voida tutkia koska ei ole keksitty mitä pitäisi tutkailla, saati että millä vempeleellä.
Mielenrauha on hieno juttu, jos sen löytää uskomalla johonkin, se on minusta loistavaa.
Eiköhän tää ole tässä, kunhan sais tämän yhdenkin elämän kunnialla läpi vedettyä.
Sitten huilataan vaan.- Onpa-pähkättävää
Mutta sitten kun huilataan ei aleta ryypiskellä ettei joudu kuolemaan kaksi kertaa tai sorruta muihin lievempiin tapoihin.
Entä tupakoinut polttokrematoitu ihminen, tuprahtaa omien savujensa sekaan, sinne vaan jonnekin otsonikerrostumaan ellei onnistu pujahtamaan otsoniaukosta paremmille avaruuksille. Onpa-pähkättävää kirjoitti:
Mutta sitten kun huilataan ei aleta ryypiskellä ettei joudu kuolemaan kaksi kertaa tai sorruta muihin lievempiin tapoihin.
Entä tupakoinut polttokrematoitu ihminen, tuprahtaa omien savujensa sekaan, sinne vaan jonnekin otsonikerrostumaan ellei onnistu pujahtamaan otsoniaukosta paremmille avaruuksille.En ole ikinä ryypiskellyt enkä tupakoinut, joten noista hirveyksistä taidan pelastua.
Mutta apua, jos joudunkin lillumaan paksuun, tahmeaan suklaamereen.
Välillä törmäilen gluteenittomiin lakuvuoriin ja saan kuhmuja näkymättömään otsaani.
Ei taida niin helppoa ollakaan, kuvittelin huilivani pumpulinpehmeässä olemattomuudessa.Mä voisin vaihtoehtona ikuiseen uneen toivoa itselleni De Tomaso Panteran näköisen pilven, ja vieruspenkille laatikollinen suklaata joka ei ikinä lopu. Takapenkille muutama mummo kuin Tyttökullat-sarjat pitämään hauskaa.
hmp.f kirjoitti:
Mä voisin vaihtoehtona ikuiseen uneen toivoa itselleni De Tomaso Panteran näköisen pilven, ja vieruspenkille laatikollinen suklaata joka ei ikinä lopu. Takapenkille muutama mummo kuin Tyttökullat-sarjat pitämään hauskaa.
Luulen että tämän maallisen hälinän jälkeen voisin ensimmäiset sata vuotta olla yksin hiljaisuudessa.
Suklaan kanssa.
Ainakaan en mitään höpisevää mummolaumaa siihen lähelle halua :)
Ehkä sitten sadan vuoden jälkeen kaipaan seuraa.- siilimuorikka3
Ancelina kirjoitti:
Luulen että tämän maallisen hälinän jälkeen voisin ensimmäiset sata vuotta olla yksin hiljaisuudessa.
Suklaan kanssa.
Ainakaan en mitään höpisevää mummolaumaa siihen lähelle halua :)
Ehkä sitten sadan vuoden jälkeen kaipaan seuraa.Hölisevä vaarilauma sen sijaan kelpaisi ;).
Hölisevä vaarilauma sen sijaan kelpaisi ;).
Läähättävä koiralaumakin kelpaisi.
Ei, kyllä mummoja pitää olla, mummoissa on voimaa. Eikä yhtään (k)ukkoa, tappelua siitä vaan syntyis.siilimuorikka3 kirjoitti:
Hölisevä vaarilauma sen sijaan kelpaisi ;).
Juu ei, yksin hiljaisuudessa on parasta.
- Tärkeätehtävä
Kuulin joskus sellaisen tarinan, jossa vanha mummo harmitteli olemassaoloaan, kun ei ole enää tarpeellinen kenellekään, ihan turha vain. Kuuntelijan vastaus mummolle oli herttainen: vanhoja ihmisiä täytyy olla siksi, että on heitä, jotka rukoilevat niitten puolesta jotka eivät ehdi. Siis työikäisten, elämänsä ruuhkavuosia elävien lastensa esimerkiksi. Miksei kaikkien muidenkin.
- Pahoittelenettäsanon
Miksiköhän tuo ketjun aloittaja teki sen puhdistuskuurinsa? Ihan turhaa touhua jos unelmoi suklaasta.
Pahoittelenettäsanon kirjoitti:
Miksiköhän tuo ketjun aloittaja teki sen puhdistuskuurinsa? Ihan turhaa touhua jos unelmoi suklaasta.
Ei näistä tämän elämän puhdistuskuureista tarvitse uudessa elämässä välittää.
Kyllä kuolema siinä välissä on sellainen detox-kuuri, että roinat ruumiista häviää.
Uusi elämä, uudessa muodossa, uusilla suklailla, ah, ilon päivä, joka jatkuu ja jatkuu.- siilimuorikka3
Ancelina kirjoitti:
Juu ei, yksin hiljaisuudessa on parasta.
Hiljaisuuden retriittiin voi mennä jo eläessä.
Hiljaisuuden retriittiin voi mennä jo eläessä.
Kaikilla ei ole mahdollisuus valita se retriitti. Kaikilla ei ole sellainen tilanne, että oman retriitin valinta tarkoittaisi mielenrauhan saavuttamista.
Pahoittelenettäsanon kirjoitti:
Kerrokerro heti miten saan mielenkin puhdistettua :))
- Tervehenkisesti
No se oikea retriitti tai jooga tai mikä tahansa mielen manipulointi mutta oikeaan eli terveelliseen suuntaan.
- Siilimuorikka3
hmp.f kirjoitti:
Kaikilla ei ole mahdollisuus valita se retriitti. Kaikilla ei ole sellainen tilanne, että oman retriitin valinta tarkoittaisi mielenrauhan saavuttamista.
Ei välttämäti saavuta mut mua kiehtoo se ajatus kokeilla sitä, siis hiljaisuuden retriittiä, mitä se mulle antais vai antaisko mitään? Ei tiedä ellei kokele.
- Näin.ollen
Olisi helppo uskoa tuonpuoliseen jos uskoisin luomistarinaan, evoluutio ei perustu uskoon sen mukaan jälleen syntyminen on toisen kuolema.
Onko näin, toisen kuolema? Jos niin olisi, maailmalla olisi vaan määrätty määrä kehoja jonne sielu voisi siirtyä? Joku tuolileikki, kun musiikki loppuu pitää äkkiä keksiä jonkun nahan minne siirtyä.
- Näin.ollen
hmp.f kirjoitti:
Onko näin, toisen kuolema? Jos niin olisi, maailmalla olisi vaan määrätty määrä kehoja jonne sielu voisi siirtyä? Joku tuolileikki, kun musiikki loppuu pitää äkkiä keksiä jonkun nahan minne siirtyä.
Jälleen syntyminen on illuusio, et tiedä mitä on seinän takana jos sulla ei ole tietoa vai luuletko uskon olevan faktaa.
- ent.siivoojaparka
Evoluutioon sitä vasta vahvaa uskoa tarvitaankin.
Minun uskoni ei riitä siihen, että tyhjästä alkaa syntymään elämää. Siis ihan tyhjästä, kun ei ole mitään alkuaineita, ei yhtään mitään. - 1eero
Minun uskoni ei riitä siihen, että tyhjästä alkaa syntymään elämää. Siis ihan tyhjästä, kun ei ole mitään alkuaineita, ei yhtään mitään.Einiin tyhjästä ei voi syntyä mitään, entä jos on aineet/rakennuspalikat vaikka keinotekoisesti ei ole pystytty luomaan elämää se ei sulje pois sitä mahdollisuutta, kun aikaa on miljardea vuosia. Evoluutioon on vahva usko jos ei olisi niin tuskin kouluissakaan sitä opetettaisi, luomiskertomusta ei opeteta, siihen ei syytä koska mitä siitä voisi kertoa.
Minun uskoni ei riitä siihen, että tyhjästä alkaa syntymään elämää. Siis ihan tyhjästä, kun ei ole mitään alkuaineita, ei yhtään mitään.Olihan niitä alkuaineita, siksi niitä sanotaankin "alku"aineiksi.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Olihan niitä alkuaineita, siksi niitä sanotaankin "alku"aineiksi.
Niin tietysti.
Olihan alussa suo, kuokka ja Jussikin. Mitäs minä höpisen. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Niin tietysti.
Olihan alussa suo, kuokka ja Jussikin. Mitäs minä höpisen.No niissä on jo muutama alkuaine yhdistynyt. Rauta (Fe) kohtasi happi-hiili-vety-typpi-fosfori-kalsium-jamuutamamuunaineen sekoituksen, joka takoi siitä kuokan.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
No niissä on jo muutama alkuaine yhdistynyt. Rauta (Fe) kohtasi happi-hiili-vety-typpi-fosfori-kalsium-jamuutamamuunaineen sekoituksen, joka takoi siitä kuokan.
Ja Jussikin oli jo alussa, ainakin täällä Pohjantähden alla.
Se pitää varmasti paikkansa, koska sitä on koulussakin opetettu.
Parasta on kun nukkuu eikä enää ikinä herää. Ruumis lahoaa tai muuttuu tuhkaksi. Vaikea uskoa mihinkään sieluun joka irtaantuu ihmisestä kuolemassa, jos niin käy se nähdään takuulla aikanaan.
Iltaisin tulee Frii kanavalta paranormaaleista ilmiöistä ja kummituksista tarinoita.
Kerran katsoin enkä katso enää. Nytkin olen mökillä, on hiljaista ja pimeää iltaisin, alkaa pian kuulostelemaan että näinköhän täälläkin henget liikuskelee vaikka en ole aikaisemmin huomannut.
En pelkää olla yksin missään, enkä usko kummituksiin enkä henkiolentoihin.
Olen nähnyt unia joita joku sanosi kuolleiden viesteiksi ja käynneiksi, olen varma että unet on tulleet oman pääni sisältä.Olen myös huomannut telkkarin uusi buumi. Friin kummitukset taitaa olla riiviöitä kaikki :) Ei yhtäkään hyvätahtoista.
- Vrboska
hmp.f kirjoitti:
Olen myös huomannut telkkarin uusi buumi. Friin kummitukset taitaa olla riiviöitä kaikki :) Ei yhtäkään hyvätahtoista.
Voisiko se olla niin että kummitus on ilkeä jos sille ollaan ilkeitä?
Onhan niitäkin jotka sovussa elää kummitustensa kanssa? Vrboska kirjoitti:
Voisiko se olla niin että kummitus on ilkeä jos sille ollaan ilkeitä?
Onhan niitäkin jotka sovussa elää kummitustensa kanssa?Tuntuu että ne on karmeita, kostonhimoisia räyhähenkiä. Silleen vielä kaiken lisäksi, että kun sanotaan että ovat "kadotuksessa", eikä löytäneet rauhaa, niin sitten kun joku tulee ja tarjoaa sen, niin kunnon tappeluksi laittavat. Mutta ehkä ne on jotain aivokuolleita.
- talvi.va
Kerran on elämä pysäyttänyt silleen, että ajatteli "tässäkö tämä nyt oli". No, sen jälkeen olen osannut valmistautua poistumiseeni. En usko, että tulisin siirtymään minnekään missä olisin tietoinen olostani.
En haluaisi nähdä mitä jälkeläisilleni tapahtuu, koska en voisi olla avuksi.Olet saanut ikään kuin jatkoaikaa? Vaikuttiko se sun suhtautumiseen kuolemaan? Ei ole pakko vastata jos tuli liian raskas kyssäri. Siksi vaan kysyn, kun olen nähnyt senkin, että ihminen saattaa jähmettyä melkein eläväksi kuolleeksi kun on käynyt rajalla, ei uskalla enää tehdä mitään. Ei taida oikein sopia avantouimarille sellainen.
- talvi.va
hmp.f kirjoitti:
Olet saanut ikään kuin jatkoaikaa? Vaikuttiko se sun suhtautumiseen kuolemaan? Ei ole pakko vastata jos tuli liian raskas kyssäri. Siksi vaan kysyn, kun olen nähnyt senkin, että ihminen saattaa jähmettyä melkein eläväksi kuolleeksi kun on käynyt rajalla, ei uskalla enää tehdä mitään. Ei taida oikein sopia avantouimarille sellainen.
Ei kun päinvastoin. Täytyisi aika paljon tapahtua, että se hetkauttaisi. Kun tuli tilaisuus aikanaan pidin vuorotteluvapaata ja "kiertelin mualimaa". Siis sen pysähdyksen jälkeen.
Nyt on sellainen fiilis, että omalta kohdallani ei ole haaveita ei unelmia. En kuitenkaan ole pystyyn kuollut. On ihanaa kuitenkin elää ja hengittää vielä lasten ja lapsenlasten kanssa. talvi.va kirjoitti:
Ei kun päinvastoin. Täytyisi aika paljon tapahtua, että se hetkauttaisi. Kun tuli tilaisuus aikanaan pidin vuorotteluvapaata ja "kiertelin mualimaa". Siis sen pysähdyksen jälkeen.
Nyt on sellainen fiilis, että omalta kohdallani ei ole haaveita ei unelmia. En kuitenkaan ole pystyyn kuollut. On ihanaa kuitenkin elää ja hengittää vielä lasten ja lapsenlasten kanssa.Nytku aikaa eikä sitku :)
- Emmeolekorvaamattomia
Mistä joku maanpäällinen hengen ruumiillistuma voi tietää pystyykö hän auttamaan jälkeläisiään tuonpuoleisesta käsin vai ei. Mistä sitä tietää vaikka voisit jelppiä paljon paremmin kuin elävänä olentona ...
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Nytku aikaa eikä sitku :)
Hyvä kun jätit pois se "mutku". Muuten Paloma olisi leimannut sinut rasistiksi.
Hyvä kun jätit pois se "mutku". Muuten Paloma olisi leimannut sinut rasistiksi.
Mustamaalaaminen on helppoa, väreillä maalaaminen vaikeampaa.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
No mutku ..., mutku Paloma kirjoitti, että sen sanan käyttäminen leimaa automaattisesti rasistiksi.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Kato täällä:
Paloma.se.co
18.11.2016 19:28
""""henrjii:lle ihannopeesti vain dippaamatta se nenempää lusikkaani tähän sekametelisoppaan:
"mutkuista"? Rasistikortti?
Ellei ole rasisti tai ei omaa rasistista ihmiskäsitystä, miksi käyttää termejä jotka automaattisesti leimaavat käyttäjänsä rasistiksi?"""" ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kato täällä:
Paloma.se.co
18.11.2016 19:28
""""henrjii:lle ihannopeesti vain dippaamatta se nenempää lusikkaani tähän sekametelisoppaan:
"mutkuista"? Rasistikortti?
Ellei ole rasisti tai ei omaa rasistista ihmiskäsitystä, miksi käyttää termejä jotka automaattisesti leimaavat käyttäjänsä rasistiksi?""""Tässä kohtaa tarkoitin mustamaalaamisella sitä, että ikään kuin väität ettei Palomalla olisi tarpeeksi älliä erottaa mutkut mutkuista. Siihen en usko hetkeäkään.
Kuka tahansa voi mustamaalaa ketä tahansa missä tahansa, mutta mun ketjuissa pistän hanttiin.- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Tässä kohtaa tarkoitin mustamaalaamisella sitä, että ikään kuin väität ettei Palomalla olisi tarpeeksi älliä erottaa mutkut mutkuista. Siihen en usko hetkeäkään.
Kuka tahansa voi mustamaalaa ketä tahansa missä tahansa, mutta mun ketjuissa pistän hanttiin.On niissä tietysti eroa mutkuissakin vaikka äkkisilmäyksellä näyttää, ettei tarvitse edes maalata.
- tööttt
Monissa lauluissa ja virsissä lauletaan luojanluomista ihmisistä
- luunenistä tai ilman
- raamatustakin tuttu lause on - henkeä älköön kukaan sammuttako
- ihmiset kuitenkin aina kaipaavat rituaalejaan
- siinä missä tuttuja tapojaan, lepoa ja rauhaakin välillä
pysyäkseen elossa mukana
- välillä hiljaisuutta ja taukoja
- jotta jaksaisi elää elämäänsä
- olematta kone tai automaatti, jota joku muu voima ohjelmoi.
En minä ainakaan ikikestävä rukousmylly haluaisi olla
- kokemuksesta tiedän että sekaisin siitäkin menee
- alkaisin vaan tuottaa välillä jotain puuta tai heinää -tekstiä
- niistä kun luonnossa aina eniten tykännyt. - Vrboska
Unohdusta, pelkkää unohdusta. Ei elämää enää, pelkkänä enegiana suhisisin läpi avaruuden.
- Vrboska
hmp.f kirjoitti:
Käväisisitkö suhinana vaikkapa Plutossa? Oisko kivaa?
Mahtais olla Plutossakin, pyyhkäistä aurinkotuulena läpi universumin.
Mikään ei vois enää vahingoittaa ;) Vrboska kirjoitti:
Mahtais olla Plutossakin, pyyhkäistä aurinkotuulena läpi universumin.
Mikään ei vois enää vahingoittaa ;)Hyräilisitkö matkalla että Like as star(wo)man waiting in the sky....
Pluto on aina vähän kiehtonut, olis ihan muutama tunti lisää vuorokaudessa.- Vrboska
hmp.f kirjoitti:
Hyräilisitkö matkalla että Like as star(wo)man waiting in the sky....
Pluto on aina vähän kiehtonut, olis ihan muutama tunti lisää vuorokaudessa.Taitaa olla se planeetta missä vuorokauteen tuli lisää tunteja ja viikkoon yksi vuorokausi.Olisihan se hyvä tapa venyttää elämää ;)
Kerkeisin käydä läpi aika monta levyä, dark side of the mooninkin, voyagerin jne... Vrboska kirjoitti:
Taitaa olla se planeetta missä vuorokauteen tuli lisää tunteja ja viikkoon yksi vuorokausi.Olisihan se hyvä tapa venyttää elämää ;)
Kerkeisin käydä läpi aika monta levyä, dark side of the mooninkin, voyagerin jne...Ehtisit vaikka Catch the Rainbow ja takaisin himaan illaksi nauttimaan kynttilä-illallisesta :)
- eppu2
Menisin kummittelemaan Trumpille ja Putinille, pelottelisin ne pahapäiväisesti.
- ent.siivoojaparka
Kuukauden miettimisen jälkeen, jos sit kuitenkin ...
eppu2
19.10.2016 12:45
Tuo halloween ei saa minua innostumaan. Antaisivat nuo kurpitsat vaikka köyhille.
Empä tiedä tuosta kummittelustakaan. Eikös se ole aika yksinäistä puuhaa, kun useimmat kuitenkin pelkäävät.
Kummituksen haluaisin kyllä nähdä. - eppu2
Kuukauden miettimisen jälkeen, jos sit kuitenkin ...
eppu2
19.10.2016 12:45
Tuo halloween ei saa minua innostumaan. Antaisivat nuo kurpitsat vaikka köyhille.
Empä tiedä tuosta kummittelustakaan. Eikös se ole aika yksinäistä puuhaa, kun useimmat kuitenkin pelkäävät.
Kummituksen haluaisin kyllä nähdä.Odotinkin jo, missä viivyt.
Tuo halloween ei saa minua edelleenkään innostumaan.
Kurpitsat edelleenkin saa antaa köyhille.
Kun tuo hmp.f on sanonut olevansa ateisti, niin päättelin, ettei tämä aloitus niin kuoleman vakava ole.
Siksipä ajattelin, että voisi olla hyödyllistä käydä kummittelemassa noille.
Ehei, en minä kummitukseksi jäisi. Uhrautuisin vain maailman kansojen hyväksi. :) - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Odotinkin jo, missä viivyt.
Kun tuo hmp.f on sanonut olevansa ateisti, niin päättelin, ettei tämä aloitus niin kuoleman vakava ole.
Ehei, en minä kummitukseksi jäisi. Uhrautuisin vain maailman kansojen hyväksi. :)Aaha.
Se aloitus oli sitten mielestäsi kuolemanvakava, missä et vielä halunnut kummitukseksi?
Sehän selittikin ... - eppu2
Aaha.
Se aloitus oli sitten mielestäsi kuolemanvakava, missä et vielä halunnut kummitukseksi?
Sehän selittikin ...Höpö höpö, älä nyt ota kaikkee niin kuolemanvakavasti.
Se oli ihan mukava aloitus, tee lisää vaan. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Höpö höpö, älä nyt ota kaikkee niin kuolemanvakavasti.
Se oli ihan mukava aloitus, tee lisää vaan.Ei mitään, kun jatka vain myötätuuleen niinkuin tuuliviirin kuuluukin.
- eppu2
Ei mitään, kun jatka vain myötätuuleen niinkuin tuuliviirin kuuluukin.
Jatketaan, jatketaan, oli tuuli mikä hyvänsä.
eppu2 kirjoitti:
Odotinkin jo, missä viivyt.
Ehei, en minä kummitukseksi jäisi. Uhrautuisin vain maailman kansojen hyväksi. :)Juuei, tämän ei pitänyt olla mikään "kaikki minkä sanot voidaan käyttää sua vastaan"-aloitus :)
Mä pidän tietynlaisesta joustavuudesta, sellaisesta missä mennään tilanteen mukaan, mikään ei ole kiveen hakattu. Saa kuunnella omaa tuulta, ja muidenkin. Se on pelkkää plussaa.- eppu2
hmp.f kirjoitti:
Juuei, tämän ei pitänyt olla mikään "kaikki minkä sanot voidaan käyttää sua vastaan"-aloitus :)
Mä pidän tietynlaisesta joustavuudesta, sellaisesta missä mennään tilanteen mukaan, mikään ei ole kiveen hakattu. Saa kuunnella omaa tuulta, ja muidenkin. Se on pelkkää plussaa.Olen havainnut, että et lyttää ns.toisinajattelevia.
eppu2 kirjoitti:
Olen havainnut, että et lyttää ns.toisinajattelevia.
Toisen perustaa ei saisi horjuuttaa, ihan turhaa tehdä ihmisraunioita. Melkein pahin mahdollinen temppu on, horjuttaa toisen uskoa, ja vaan jättää hänet siihen. Pelkästään sen varjolla, että haluaa itse olla oikeassa.
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Olen havainnut, että et lyttää ns.toisinajattelevia.
Ajatteletkos sinä koskaan toisin?
Sä et olekaan varma siitä että hän on tuuliviiri?
- eppu2
hmp.f kirjoitti:
Sä et olekaan varma siitä että hän on tuuliviiri?
Tuo siivoojaparka yritti saada minusta kinastelukaveria, sen takia hän laukoo mitä vaan. Ei ny onnistu, ei jaksa, on vähän flunssaakin.
Enkä minä sen motkotuksista mitään pulttia ota. - eppu2
No etkös huomannut, että juuri ajattelin, kun en siitä kummittelusta niin piittaa ja kuiten päätin yhden keikan tehdä, ihan yhteisen hyvän vuoksi.
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
No etkös huomannut, että juuri ajattelin, kun en siitä kummittelusta niin piittaa ja kuiten päätin yhden keikan tehdä, ihan yhteisen hyvän vuoksi.
Sitä minäkin. Eihän tuuliviirikään aina samaan suuntaan näytä.
- eppu2
Hae nyt ne hoksottimesi sieltä, mihin olet ne jättänyt.
Tämänhän on kuvitteellinen aloitus, joka alkaa sanalla jos, ei mielipidekysely.
Ei voi, kun nauraa tuolle Sinun jäkättämisellesi. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Hae nyt ne hoksottimesi sieltä, mihin olet ne jättänyt.
Tämänhän on kuvitteellinen aloitus, joka alkaa sanalla jos, ei mielipidekysely.
Ei voi, kun nauraa tuolle Sinun jäkättämisellesi.Kohta eppukin alkaa kiroilee ...
Emmä tiedä silleen siitä elämänjälkeisestä. Tai edes uudelleensyntymisestä. Tai taivaista tai helveteistä, kiirastulista tai pilven päällä keinuttelusta.
Mutta kun olis vielä niin paljon kaikki kesken niin sais edes jatkoaikaa.Onhan tässä vielä urakkaa jäljellä, toivon mukaan ainakin. Jonkunlainen lohtu sekin on, että tuskin enää murehdimme sen keskeneräisyyttä kun urakka loppuu. Sen murehtiminen kuuluu tähän elämään, ei seuraavaan. Olkoon sitten mitä on.
- filoxfinox
Kiusaus aloittaa alla olevalla artikkelilla, joka peilaa sitä miten kuolinvuoteella useimmiten kadutaan sitä mitä ei elämässä ollut tehnyt, kuin sitä mitä oli tehnyt.
Monilla myös omien sisäisten jarrujen lisäksi ympäristön paineet, odotukset ja "sopivuudet" vaikuttavat ainakin epäsuorasti siihen miten elämäänsä toteuttavat.
Ehkäpä elämänsä efemerisyyden vahvasti kokeminen saattaisi antaa siipiä koettaa toteuttaa sitä rohkeammin ja täydemmin. Nuorena onkuitenkin 'elämä edessä' ja aikakäsite optimistisempi, joka toki on luonnollista.
Kuitenkin ne elämän ns. ruuhkavuodet asuntolainoineen ja eri perusrasitteineen pitävät kapeammassa raamissa kuin missä tahtoisi toimia. Osa sitten petaa erilaisi airtiottoja eläköidyttyään, joskin silloin tulee mm. terveysasiat puntariin mukaan.
Toisaalta yksi hyvä virtuaalimitari itselleen on visioida vaikkapa 100-150 miljoonan lottovoitto ja analysoida miten elämäänsä toteuttaisi. Vaikuttaa, että varsin suurella osalla se olisi kaikkien niiden perusmukavuuksien ja härpäkkeiden hankinnan jälkeen suhteellisen mullistumatonta, eli eivät oikein tiedä miten tuollaisen kapitaalin hyvin hyöydtäisi. Ilmeisen pienellä joukolla on suuria ja monipuolisi ahankkeita joihin tuon pääoman mahdollistamina lähtisivät, nän netti ym. keskustelujeni perusteella.
*
"Näitä viittä asiaa ihmiset katuvat eniten kuolinvuoteellaan"
"Vuosia parantumattomasti sairaita hoitanut sairaanhoitaja kertoo, mitä asioita ihmiset katuvat eniten hetkeä ennen kuolemaansa."
- http://www.studio55.fi/terveys/article/naita-viitta-asiaa-ihmiset-katuvat-eniten-kuolinvuoteellaan/125716
*
Sitten itse avauksen ajatusleikkiin, jolle väistämätta joutuu laittamaan reunaehtoja.
Itse jatkaisin mieluusti elämää tämän kauniin aina vainkiehtovan super-kauniin planeetta maan päällä mikäli mm, seuraavat (vajaan listan) ehdot toteutuisivat:
* Ihmiskunta oppisi laittamaan käytäntöön universaalit ihmisarvot riippumatta aatteistaan tai uskomuksistaan.
* Elämään soditta ja ilman rikollisuutta, ryöstöjä, tappoja, väkivaltaa. Valtaisan globaalin asevarusteluun tarvittavan älyn, luovuuden, energian ja taloudelliset voimavarat laitettaisiin palvelemaan rakentavasti ihmiskuntaa.
* Soveltamaan kaiken toimintansa planeetta maan ehtohin soputtaen sen sijaan, että riistävät ja turmelevat sen merten pohjia myöten kuten tähän mennessä.
* Soveltaen uutta teknologiaa tavalla ettei se orjuuta ihmistä ja luo kenoälyineen ja automatisointeineen keinotekoista tekno-helvettiä maan päälle. Orwelin maailma on valitettavasti jo nyt pitkälle toteutunut.
Tulee myös meileen John Lennonin biisi 'Imagine': https://www.youtube.com/watch?v=DVg2EJvvlF8
Itse ajattelen kuoleman jälkeisen olevan kuin aika ennen syntymää: neant.
Kuitenkin kun ihmisen on vaikeaa hahmottaa elämän syntyjä syviä, elämä on melkoinen mysteeri kaiken kaikkiaan ja edelleen nykytieteen ja lääketieteenkin tuntemusen kehyksessä, niin ihmiset ovat luoneet itse itselleen jumalia ja dogmeja joiden raameissa jumaliaan tulee mielyttää. Kuin sattumalta nuo ihmisten Jumalat muistuttavat ominaisuuksiltaan, edesottamuksiltaan, teoiltaan, porkkanoineen ja keppeineen, niin hyvässä ja pahassakin ihmisiä ...Tässä oli ajatus jos toinenkin! Kertakaikkisen ihanaa purtavaa...
Tahtoisin olla vähän samaa mieltä sun kanssa tuosta elämän jatkamisen reunaehdoista. Nyt kun on nähnyt ja ymmärtänyt suunnilleen edes ihmiskunnan pikavuorot onneen, ja kuinka ne kaatuu ja saattaa kaataa kokonaiset kansat, niin eipä ei enää jaksais sitä toistamiseen! Kuitenkin jokainen sukupolvi toisensa jälkeen tekee omat heurekat, ja törmää silti pää edellä tiiliseinään. Oisko ainut konsti estää tämän, että vanhempi ja viisaampi sukupolvi ottaisi ohjaat? Mutta paradoksi tässä on, että kuka tässä iässä enää jaksaa uhrata elämänsä.
Paradokseja on muutenkin koko elo. Onko elämässä onnea ilman vaikeuksia? Onko ilo yhtä iloinen ilman kyyneleitä? Viisas etsii jatkuvasti korkeimpia aatoksia mistä tulla onnelliseksi, tyhmempi miettii mitä kaikkea viisasta jää paitsi. Ja elämä valuu meidän ohi.
Ihminen on niin korkealentoinen eläin, että hallitsee maapallon, muttei enää omaa elämää. Elämän onni pitäisi olla seuraavassa pähkinässä. Ei mitään sen suurempaa.- eppu2
Jos ajattelet teknologista kehitystä, kehitys on kumulatiivista.
Henkinen kehitys taas, on surullista katsoa, miten hitaasti se kulkee.
Siinä olet oikeassa, että aina törmätään kuin tiiliseinään.
Toisenkautta, jos elämässä ei olisi vaikeuksia, miten osaisimme hyvät asiat jäsentää ja erottaa. eppu2 kirjoitti:
Jos ajattelet teknologista kehitystä, kehitys on kumulatiivista.
Henkinen kehitys taas, on surullista katsoa, miten hitaasti se kulkee.
Siinä olet oikeassa, että aina törmätään kuin tiiliseinään.
Toisenkautta, jos elämässä ei olisi vaikeuksia, miten osaisimme hyvät asiat jäsentää ja erottaa.Ja se henkinen kehitys tekee looppeja, ihmisen elämä on liian lyhyt. Ihminen tekee virheitä, ja korjaa niitä puolet elämästään. Ei ehdi tekemään asioita uudestaan ja oikein.
Kuoleman jälkeen ei ole elämää jää vain sielu (henki), joka ehkä saa uuden ruumiin luulen näin on ja olen siinä uskossa ehkä yksin.
En usko että olet tuon ajatuksen kanssa yksin. Tule sitten koputtamaan mua olkapäähän ja kerro kuinka kävi? Tai sitten teen saman sulle, jos mun lähtö on ennen sun.
- Aivopesty
Uskovatko uskovaiset täysin varmasti vai onko heillä epäilys.
- ent.siivoojaparka
Kiinnostaisi tietää minkä pohjalta sinä olet sellaisen uskon saanut.
- Ruumiista.irtautuminen
Silloin kun en tuntenut olevani oma itseni.
Joku kertoi mulle joskus, että jos hän menee köllöttämään ja pistää silmät kiinni, hän pystyy irtautumaan ruumiistaan ja leijailla jossain ylänurkassa ja nähdä mitä tapahtuu.
Uskon tässä asiassa enemmän ent.siivoojaparan juttuun, että aivot tuottaa näitä aisteja sen mukaan mitä muut aistit ilmoittaa. Keskusyksikkö vaan on sekaisin, ihminen ei tiedosta mistä ne signaalit tulee.
Ihmisen aisteihin ei ole luottamista. Niitä voi manipuloida.- Manipuloitutaiei
Mm. yhdysvaltalainen näyttelijä Shirley MacLaine kuuluu sellaisiin ihmisiin jotka ovat kertoneet itsestäirtautumiskokemuksistaan. Hän tosin "leijaili" paljon ylempänä kuin "ylänurkassa". Rauni-Leena Luukanen kuuluu samaan poppooseen.
- Rkstn.Musaa
Nyt muistin että itsekin olen irtautunut kerran. Manipulointiin riitti musiikki; 'sata' viulua eli iso sinfoniaorkesteri aloitti kukkaisvalssia Finlandiatalossa. Panin silmät kiinni ja keinuin siinä taivaallisessa tahdissa pakaravalssia niin silloin se tapahtui: peffa irtosi tuolista.
Näin kävi täydessä konserttisalissa ehkä parikymmentä vuotta sitten. Harmittaa vain se, että en antanut 'lennon' jatkua kun pelästyin niin pahuksesti, että tarrasin tuolista kiinni koko loppuvalssin ajan.
- ainakaipuu
En haluaisi vielä enkeliksikään, haluaisin syntyä uudelleen jos saisin kokea sen ihmeellisen tunteen joka minulle joskus unessa annetaan koettavaksi. Olen tuossa unessa löytänyt sielunkumppanini, jota ei tässä elämässä ole minulle suotu, mutta olen varma että että täällä jossain harhailee samanlainen siipirikko joka ei ole löytänyt sitä oikeaa sielunkumppaniaan. Olen kyllä saanut kokea avioliiton "ihanuuden" joka loppui ennenkuin kerkisi edes oikeasti alkaa, olen seurustellut pitkään etäsuhteessa mutta sielunkumppaniani en vain ole kohdannut, taitaa kohtalo leikkiä kanssani tässä elämässä ja siksi haluaisinkin vielä syntyä uudelleen jospa uudessa elämässäni kohtaisin hänet jonka tiedän olevan siellä jossain.
Saa nauraa en ole "höpsö" enkä seuran puutteessa, mutta sielunkumppanini haluaisin kohdata siinä uudessa mahdollisessa elämässäni. Vastaan kirjoitukseeni. Tietoni tulee omasta ja muitten kokemuksista.
Ruumista-kehosta voi irtautua rentoutumalla, mutta vaarallista ei suosittele olen kerran kokenut, siitä on aikaa 60 luvulla, näin itseni makaamassa vuoteessani olin kuin katon rajassa koska näin koko huoneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554285Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182841- 1402613
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152083- 151523
- 1121426
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731377Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211038