Aqua-web

Tänne

48

2741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittele

      tuota palstaa. moderointi on mitä sattuu ja millon sattuu. ihmiset enimmäkseen häijyjä ja pieni sisäpiiriläisten poppoo hallitsee keskusteluja. palsta on täynnä sisäpiirin vitsejä ja viestejä: moi, mentäiskös huomenna kattoon yhdessä sitä uutta liikettä.

      Täälläkin on paremmat oltavat!

      • jutella suomi24sta

        Taidat nyt puhua Suomi24:n akvaariopalstasta. Nimitäin Suomi24:n akvaariofoorumi on juuri tuollaista mitä sattuu ja milloin.

        Aqua-Web on sentään korkeatasoinen keskustelufoorumi akvaarioista, jossa ei trolleihin törmää.


      • Suomi24sta

        Taidat nyt puhua Suomi24:n akvaariopalstasta. Nimitäin Suomi24:n akvaariofoorumi on juuri tuollaista mitä sattuu ja milloin.

        Aqua-Web on sentään korkeatasoinen keskustelufoorumi akvaarioista, jossa ei trolleihin törmää.


      • Kysynpä vaan taas?

        on sitte paras akvaariofoorumi? Täältä ei aina saa vastausta, jos kysymys on vähän spesumpi mutta sisäpiirilätinä on myös vierailijan kannalta hyvä karkoite. Ja niin sen on vissiin tarkoituskin.


      • ???
        Kysynpä vaan taas? kirjoitti:

        on sitte paras akvaariofoorumi? Täältä ei aina saa vastausta, jos kysymys on vähän spesumpi mutta sisäpiirilätinä on myös vierailijan kannalta hyvä karkoite. Ja niin sen on vissiin tarkoituskin.

        Mikä ihmeen sisäpiirijuttu?
        ei siellä mitään sisäpiirisysteemiä ole.
        Mistä olet tällaisen saanut päähäsi?


      • bettaristic

        Mä oon hoopoillut AW:ssa vuodesta 2001 asti melkein päivittäin, eikä kyllä tule tuollaista keskustelua edes alkuajoilta mieleeni.
        Voisitko laittaa linkin kyseiseen keskusteluun?

        Mun mielestä moderointi toimii mainiosti, hyvä kun modeja on paljon niin aina joku jaksaa korjata jutut oikeisiin aihealueisiin tai suomentaa viestittäjän tekstin jos on jäänyt capslokki tai muuten vaan teinix päälle.

        Juttua on ihan kaikesta, niin paljon että selaamalla ei varmasti löydä haluamaansa ja hakutoimintokin tuo niin paljon juttua välillä että saa laittaa lisää kriteereitä hakuun. Eli kattavin suomenkielinen akvaariohakuteos se on.

        Käyttäjiä palstalla on nyt näköjään 4458 kpl joten voi olla varma, että kauaa ei tarvitse odottaa vastausta. Vähän kauemmin kun odottaa, niin voi olla varma että vastaus on ainakin lähelle oikeaa, sillä hyvin äkkiä joku älähtää jos siellä kirjoittelee puutaheinää.

        Suomi24:n huonot puolet on siinä, että ei löydä aiempia keskusteluita. Otsikot on mitä sattuu. Vastaukset voi olla myös ihan mitä sattuu ja samoin vastaajat, koska tänne saa kirjoittaa ihan kuka vaan ja ilmoittaa nimekseen ihan minkä vaan. Ei voi olla mitenkään varma siihen voiko vastaukseen luottaa. Yleensä täällä oleva porukka on joko aloittelijoita tai sitten eivät muuten vaan ole ottaneet asioista paljonkaan selvää - keskivertovastauksen laadusta vaan päättelen, tai sitten vastaajat on tosi nuoria. Moderointia, no, voit käräyttää sheriffille kenen tahansa viestin. Ylläpito sitten poistaa jos on poistaakseen viestin. Aika usein kultakalamaljatrollit saa jäädä tänne.


      • ulkomailla
        Kysynpä vaan taas? kirjoitti:

        on sitte paras akvaariofoorumi? Täältä ei aina saa vastausta, jos kysymys on vähän spesumpi mutta sisäpiirilätinä on myös vierailijan kannalta hyvä karkoite. Ja niin sen on vissiin tarkoituskin.

        Asiaa aw:sta löytyy, mutta olen ihan samaa mieltä siitä, että sisäpiiri karkottaa tehokkaasti satunnaiset vierailijat. Suomi24.fi hyvä puoli trolleista huolimatta on siinä, että täällä voi ilmaista myös eriävän mielipteen jos sellaisen haluaa ilmaista. AW:ssa jos erehtyy esim. toteamaan, että kaloissakin on yksilöitä eikä sataprosenttisen yleispäteviä ohjeita omasta mielestään voi edes kymmen vuoden harrastelun jälkeen antaa, niin sakin muilutushan siitä seuraa.

        Netistä löytyy tietoa lähes joka lähtöön, joten jos malttaa surffata niin lähes kaikki tarvittava tieto löytyy kyllä jostakin.


      • minä56
        ??? kirjoitti:

        Mikä ihmeen sisäpiirijuttu?
        ei siellä mitään sisäpiirisysteemiä ole.
        Mistä olet tällaisen saanut päähäsi?

        Et ole ilmeisesti kovin seurannut Aqua-Web -keskusteluja menneinä aikoina. Eihän siellä juuri keskustelekaan kuin nämä "tietäjät". Yksi "tietäjä" sieltä lähti ja sanoi hyvästit, kun ihmetteli aikansa ylläpidon toilailuja.

        Tämä "tietäjä" siirtyi kokonaan tuonne toiselle palstalla viestinsä mukaan.

        Minustakin Aqua-Webin ylläpitäjät saisivat vaihtua. Liian ahtaantuntuinen ja tunkkainen ilmapiiri keskustelupalstalla ja ei ole hyvä näin. Vaikuttaa keskustelijoihin ja osa sitten kyllästyy siihen ja lähtee. Kuten kävi juuri hetki sitten, että eräs "tietäjä" otti ja lähti.

        Jäihän sinne toki vielä nimimerkillä JärviJ kirjoittamaan ja linkittämään saksalaisille palstoille (heh).


      • minä56
        bettaristic kirjoitti:

        Mä oon hoopoillut AW:ssa vuodesta 2001 asti melkein päivittäin, eikä kyllä tule tuollaista keskustelua edes alkuajoilta mieleeni.
        Voisitko laittaa linkin kyseiseen keskusteluun?

        Mun mielestä moderointi toimii mainiosti, hyvä kun modeja on paljon niin aina joku jaksaa korjata jutut oikeisiin aihealueisiin tai suomentaa viestittäjän tekstin jos on jäänyt capslokki tai muuten vaan teinix päälle.

        Juttua on ihan kaikesta, niin paljon että selaamalla ei varmasti löydä haluamaansa ja hakutoimintokin tuo niin paljon juttua välillä että saa laittaa lisää kriteereitä hakuun. Eli kattavin suomenkielinen akvaariohakuteos se on.

        Käyttäjiä palstalla on nyt näköjään 4458 kpl joten voi olla varma, että kauaa ei tarvitse odottaa vastausta. Vähän kauemmin kun odottaa, niin voi olla varma että vastaus on ainakin lähelle oikeaa, sillä hyvin äkkiä joku älähtää jos siellä kirjoittelee puutaheinää.

        Suomi24:n huonot puolet on siinä, että ei löydä aiempia keskusteluita. Otsikot on mitä sattuu. Vastaukset voi olla myös ihan mitä sattuu ja samoin vastaajat, koska tänne saa kirjoittaa ihan kuka vaan ja ilmoittaa nimekseen ihan minkä vaan. Ei voi olla mitenkään varma siihen voiko vastaukseen luottaa. Yleensä täällä oleva porukka on joko aloittelijoita tai sitten eivät muuten vaan ole ottaneet asioista paljonkaan selvää - keskivertovastauksen laadusta vaan päättelen, tai sitten vastaajat on tosi nuoria. Moderointia, no, voit käräyttää sheriffille kenen tahansa viestin. Ylläpito sitten poistaa jos on poistaakseen viestin. Aika usein kultakalamaljatrollit saa jäädä tänne.

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=38253

        Josta suora lainaus ylläpitäjän suusta: "On luvassa vastaisuudessakin moderointia,"

        Minusta on hyvin outo asenne, että myyjien sallitaan sanovan mitä vain, mutta käyttäjien ei anneta kysyä tarkennusta. (Vaikuttaisikohan tuo mainostajiin ja siten ylläpitäjän saamiin tuloihin?)


      • minä56
        minä56 kirjoitti:

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=38253

        Josta suora lainaus ylläpitäjän suusta: "On luvassa vastaisuudessakin moderointia,"

        Minusta on hyvin outo asenne, että myyjien sallitaan sanovan mitä vain, mutta käyttäjien ei anneta kysyä tarkennusta. (Vaikuttaisikohan tuo mainostajiin ja siten ylläpitäjän saamiin tuloihin?)

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=36931

        Näitä löytyy kunhan vain etsii.

        Jokainen valitkoon keskustelupalstansa vapaasti. Jos tykästyy ylläpitäjien kukkoiluun, niin kannattaa tietysti sellaisella keskustelupalstalle osallistua. Minua se ei lämmitä.


      • minä56
        minä56 kirjoitti:

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=36931

        Näitä löytyy kunhan vain etsii.

        Jokainen valitkoon keskustelupalstansa vapaasti. Jos tykästyy ylläpitäjien kukkoiluun, niin kannattaa tietysti sellaisella keskustelupalstalle osallistua. Minua se ei lämmitä.

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=12855

        Tämä ollee jo klassikkotapaus, jossa henkilökemiat ylläpidon ja käyttäjän kesken eivät toimi. Jo vuosien ajan tämän henkilön toimiin ja sanoihin ollaan puuttuttu, vaikka aihetta ei aina siihen ole ollutkaan.

        On selvästi havaittavissa, että tietyt käyttäjät saavat tehdä keskustelupalstalla mitä haluat, mutta muiden käyttäjien toimiin puututaan jatkovasti johtuen siitä, että ylläpidon tietyt henkilöt eivät pidä käyttäjästä.


      • minä56
        minä56 kirjoitti:

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=12855

        Tämä ollee jo klassikkotapaus, jossa henkilökemiat ylläpidon ja käyttäjän kesken eivät toimi. Jo vuosien ajan tämän henkilön toimiin ja sanoihin ollaan puuttuttu, vaikka aihetta ei aina siihen ole ollutkaan.

        On selvästi havaittavissa, että tietyt käyttäjät saavat tehdä keskustelupalstalla mitä haluat, mutta muiden käyttäjien toimiin puututaan jatkovasti johtuen siitä, että ylläpidon tietyt henkilöt eivät pidä käyttäjästä.

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=8830

        Kyllä näitä riittää ja ihmettelenkin, ettet ole tällaista huomannut lainkaan.


      • minä56

      • minä56

      • minä56
        minä56 kirjoitti:

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=2542

        Tässä hyvä esimerkki siitä, miten viestit poistetaan "vahingossa" vain kun on tietyn nimimerkin kirjoittamia.

        "Toinen on ns. lukihärö näppishärö ilmeisesti, pahoittelen sitä(saat toki kirjoittaa uudestaan jos haluat"

        Ylläpitäjä perustele viestin poistoa "näppishärönä". Hmmhmm...

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=2561

        Vielä kun ylläpitäjätkin ymmärtäisivät tuon mitä itse ovat laatineet eikä vain auliisti jakelisi muille neuvojaan.

        Kummallista, että et ole havainnut näinä vuosina mitään, mitä minä olen Aqua-Webissä havainnut.

        Siksi minut löytääkin sieltä vain rekisteröityneenä, enkä kirjoita nykyään keskustelupalstalle lainkaan.


      • minä56
        ulkomailla kirjoitti:

        Asiaa aw:sta löytyy, mutta olen ihan samaa mieltä siitä, että sisäpiiri karkottaa tehokkaasti satunnaiset vierailijat. Suomi24.fi hyvä puoli trolleista huolimatta on siinä, että täällä voi ilmaista myös eriävän mielipteen jos sellaisen haluaa ilmaista. AW:ssa jos erehtyy esim. toteamaan, että kaloissakin on yksilöitä eikä sataprosenttisen yleispäteviä ohjeita omasta mielestään voi edes kymmen vuoden harrastelun jälkeen antaa, niin sakin muilutushan siitä seuraa.

        Netistä löytyy tietoa lähes joka lähtöön, joten jos malttaa surffata niin lähes kaikki tarvittava tieto löytyy kyllä jostakin.

        Kuinka meitin vanhempien, joiden kielitaito ei aina olla yhtä kuin nuorten?


      • löytänyt hyvää
        minä56 kirjoitti:

        Kuinka meitin vanhempien, joiden kielitaito ei aina olla yhtä kuin nuorten?

        Niin, ymmärrän. Tämä palsta on tällä hetkellä oma suosikkini. aw:sta meillä on sama mielipide, ja uusi akvaariopalsta.net on myös osoittautunut moderaattorin kostoksi - moderaattorit siellä muokkaavat veistejä yli-innokkaasti eivätkä vaivaudu edes lukemaan niiden otsikoita. Kun asiasta sitten kyselee, niin vastaus on: et kirjoita palstan hengen mukaisesti.

        Haa!

        Tämä taitaa olla ainoa palsta missä saa asioista keskustella niiden oikeilla nimillä...

        Mitäs jos perustettaisiin oma palsta? :)


      • Vaari-o
        minä56 kirjoitti:

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=12855

        Tämä ollee jo klassikkotapaus, jossa henkilökemiat ylläpidon ja käyttäjän kesken eivät toimi. Jo vuosien ajan tämän henkilön toimiin ja sanoihin ollaan puuttuttu, vaikka aihetta ei aina siihen ole ollutkaan.

        On selvästi havaittavissa, että tietyt käyttäjät saavat tehdä keskustelupalstalla mitä haluat, mutta muiden käyttäjien toimiin puututaan jatkovasti johtuen siitä, että ylläpidon tietyt henkilöt eivät pidä käyttäjästä.

        Se oli just toi nimim. joka mullekin vastaili mitä ihmeellisempiä "tolla leveys asteella asuvat pitäis paneutua vaan kalapuikkojen viljelyyn tajjotain vastaavaa" seleväh.

        Poju on ite kotosin jostain Salosta, on tainnut kihahtaa nuppiin kun saa kirjottaa akvaariolehteen. proffa!


      • bettaristic
        minä56 kirjoitti:

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=2561

        Vielä kun ylläpitäjätkin ymmärtäisivät tuon mitä itse ovat laatineet eikä vain auliisti jakelisi muille neuvojaan.

        Kummallista, että et ole havainnut näinä vuosina mitään, mitä minä olen Aqua-Webissä havainnut.

        Siksi minut löytääkin sieltä vain rekisteröityneenä, enkä kirjoita nykyään keskustelupalstalle lainkaan.

        Tuo ei ole ollenkaan yllättävää että joillain käyttäjillä menee sukset ristiin jos porukka mitataan tuhansissa.
        Täällä olisi ihan sama juttu, ellei paljon paljon pahempi (kun sitä moderointia ei käytännössä ole).
        Täällä porukka mitataan ilmeisesti vaan kymmenissä, ellei mene vähän sadan päälle...??? Tai siltä tuntuu kun ne on aina samat kun vastaa.
        Täällä on myös se paha puoli, että jos vastailet liian usein niin jollain vierestä seuranneella napsahtaa ja yllättäen takavasemmalta tulee kommentti että sä et tiä mitään me kotiis kiusaamasta ihmisiä...siis mitä?

        AW:ssa on hyvä just sen laajuus. Ei ole pakko lukea niitä vähintään kerran puolessa vuodessa tulevia kinastelukeskusteluita. Mä olen keskittynyt lukeen vaan niitä kaloihin tai kasveihin liittyviä säikeitä. Ei ole kertaakaan koskaan ikinä satanut kakkaa niskaan kuten täällä tulee aina välillä.
        Sitten ne "mennääks sinne akvakauppaan sit"-jutut pysyy kanavalla aika hyvin. Paitsi kyllä sen tietty näkee välillä, että ne jotka kanavalla eniten viihtyy (ja tuntevat oikeasti toisensa livenä) jatkavat välillä foorumin puolellakin juttua samalla linjalla.

        Niin, ja mun mielipide on että kun aw:sta löytyy jo i-han sai-raasti juttua, niin ei ole pakko kirjoittaa mitään, ellei ole jotain uutta sanottavaa.


      • ss69
        löytänyt hyvää kirjoitti:

        Niin, ymmärrän. Tämä palsta on tällä hetkellä oma suosikkini. aw:sta meillä on sama mielipide, ja uusi akvaariopalsta.net on myös osoittautunut moderaattorin kostoksi - moderaattorit siellä muokkaavat veistejä yli-innokkaasti eivätkä vaivaudu edes lukemaan niiden otsikoita. Kun asiasta sitten kyselee, niin vastaus on: et kirjoita palstan hengen mukaisesti.

        Haa!

        Tämä taitaa olla ainoa palsta missä saa asioista keskustella niiden oikeilla nimillä...

        Mitäs jos perustettaisiin oma palsta? :)

        ... tuossa uudessa palstassa on? Se osoite oli http://www.akvaariopalsta.net (tässä kuussa aloittanut?)

        Keskustelut vaikuttavat varsin asiallisilta ilman konflikteja henkilöiden välillä. Ja jos oikein vilkuilin käyttäjiä niin Akvaariopalstalla näyttäisi olevan mukana myös heitä jotka tietävät akvaarioista oikeasti jotain eikä vaan arvaile.

        En tiedä ketkä on siirtynyt mistäkin palstalsta sinne mutta keskustelu vaikuttaa rauhalliselta ja mielekkäältä.

        Myös Lemmikkipalstojen akvaariopalstan ylläpitäjät eivät taida olla niitä superaktiivisia moderaattoreita jotka puuttuu kaikkeen mitä palstalla tapahtuu. Tosin itse se palsta ei ole järin hieno teknisesti.


      • eli
        ss69 kirjoitti:

        ... tuossa uudessa palstassa on? Se osoite oli http://www.akvaariopalsta.net (tässä kuussa aloittanut?)

        Keskustelut vaikuttavat varsin asiallisilta ilman konflikteja henkilöiden välillä. Ja jos oikein vilkuilin käyttäjiä niin Akvaariopalstalla näyttäisi olevan mukana myös heitä jotka tietävät akvaarioista oikeasti jotain eikä vaan arvaile.

        En tiedä ketkä on siirtynyt mistäkin palstalsta sinne mutta keskustelu vaikuttaa rauhalliselta ja mielekkäältä.

        Myös Lemmikkipalstojen akvaariopalstan ylläpitäjät eivät taida olla niitä superaktiivisia moderaattoreita jotka puuttuu kaikkeen mitä palstalla tapahtuu. Tosin itse se palsta ei ole järin hieno teknisesti.

        Samoja tyyppejähän siellä käy kuin aqua-webissäkin.

        Ja mitä tuohon moderointiin tulee niin jos modet eivät osaa hommansa niin trollit hyppivät silmille sitten sielläkin. Haluateko todella trolleja sinne?

        Ja ´tuon kanavan on näemmä perustanut sama henkilö joka on saanut bannia A-Wsta. mokoma matkija


    • minä56
      • bettaristic

        Tässä vinkki, täytyyhän hänellekin olla palsta josta ei tule bannia. :D

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001109&posting=22000000006357140

        Jaah, lemmikkipalstoilla ei enää näkynytkään sitä "hienosti valittua" keskustelua, millä kyseinen henkilö lennätettiin siltä palstalta.

        No, mulla ei ole mitään henk. koht. häntä vastaan, päin vastoin. Edistynyt akvaristi ja tietää monesta, mutta voisi välillä pistää turpaa enemmän rullalle tai miettiä ainakin yhden kerran ennen kuin kirjoittelee niitä "kivoja" linkkejä tai laukoo enemmän tai vähemmän totuuksia ihmisille kaiken kansan nähden. (Syy miksi aw:ssa osa admineistä on separaattoreita).


      • ss69
        bettaristic kirjoitti:

        Tässä vinkki, täytyyhän hänellekin olla palsta josta ei tule bannia. :D

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001109&posting=22000000006357140

        Jaah, lemmikkipalstoilla ei enää näkynytkään sitä "hienosti valittua" keskustelua, millä kyseinen henkilö lennätettiin siltä palstalta.

        No, mulla ei ole mitään henk. koht. häntä vastaan, päin vastoin. Edistynyt akvaristi ja tietää monesta, mutta voisi välillä pistää turpaa enemmän rullalle tai miettiä ainakin yhden kerran ennen kuin kirjoittelee niitä "kivoja" linkkejä tai laukoo enemmän tai vähemmän totuuksia ihmisille kaiken kansan nähden. (Syy miksi aw:ssa osa admineistä on separaattoreita).

        ... nuo muut viestit myös? Niissä selvisi selvästi että tämän henkilön ja ylläpidon henkilökemia ei pelaa. Ylläpito poistanut automaattisesti henkilön viestejä vaikka aihetta ei ole aina ollutkaan. Ja aika törkeästi vain sanonut sitten että ainahan ne viestit voi kirjottaa uudestaan mitkä on (vahingossa) poistettu.

        Tietysti tulee huomioida ettei aina henkilökemiat pelaa mutta siinä vaiheessa kun ylläpito alkaa kahinoimaan yhtä henkilöä kohtaan kaikessa on ymmärrettävää että tämä henkilö sanoo sitten sanottavansa ylläpidosta. Musta on ihan oikein että ylläpito sai kuulla kunniansa vaikka henkilö saikin bannia sen seurauksena. Käsittääkseni henkilön käyttäjätunnus on aktiivinen Aqua-Web palstalla mutta henkilö ei enää siellä kirjoittele . Ymmärretävästä syystäkin.


    • Eikäääää

      :( Koska tää loppuu?

    • Tiina

      Noh...

      Eihän me ihmiset yksilöitä oltaiskaan jos ei omia mielipiteitä olisi. Oman asiansa ja mielipiteensä saa ja pitää tuoda julki mutta ei odottaa että kaikki muut ovat samaa mieltä tai tekevät samalla tavalla mitä itse on ajatellut oikeaksi.

      Fisujen parastahan me tässäkin foorumissa ajatellaan, eikö totta?

      Nämä ihmisten ajatusmaailman foorumit on sitten muualla!

      • yksilöllisyydestä

        sen takia onkin ikävää, ettei sellaista sallita aw:ssa :(


      • Tiina
        yksilöllisyydestä kirjoitti:

        sen takia onkin ikävää, ettei sellaista sallita aw:ssa :(

        Mitä tarkoitit lauseella "ettei sellaista sallita aw:ssä".

        Täytyy myöntää että en pysynyt kärryillä?
        Tarkentaisitko!


      • jatkokurssi
        Tiina kirjoitti:

        Mitä tarkoitit lauseella "ettei sellaista sallita aw:ssä".

        Täytyy myöntää että en pysynyt kärryillä?
        Tarkentaisitko!

        "ettei sellaista sallita aw:ssa" ei tarkoita oikeastaan mitään ilman johtolausetta: "sen takia onkin ikävää ettei sitä (omien mielipiteiden ilmaisemista) sallita aw:ssa". Tämä tarkoittaa sitä, että jos joku erehtyy olemaan vakiosakin kanssa eri mieltä vaikka vain täysin mitättömästä asiasta, alkaa armoton mollaus ja vakioporukka jopa yksityisviestein sitten kiroaa poikkeavan mielipiteen ilmaisseet ihmiset.

        Jos luetun ymmärtäminen tuottaa jatkossa hankaluuksia, niin autan mielelläni :)


      • Tiina
        jatkokurssi kirjoitti:

        "ettei sellaista sallita aw:ssa" ei tarkoita oikeastaan mitään ilman johtolausetta: "sen takia onkin ikävää ettei sitä (omien mielipiteiden ilmaisemista) sallita aw:ssa". Tämä tarkoittaa sitä, että jos joku erehtyy olemaan vakiosakin kanssa eri mieltä vaikka vain täysin mitättömästä asiasta, alkaa armoton mollaus ja vakioporukka jopa yksityisviestein sitten kiroaa poikkeavan mielipiteen ilmaisseet ihmiset.

        Jos luetun ymmärtäminen tuottaa jatkossa hankaluuksia, niin autan mielelläni :)

        jos ilmaisen etten pysy kärryillä.
        Mutta mielipiteesi luettuani jatkossa tiedän kuinka toimia oli foorumi sitten mikä tahansa.


    • freshwater

      Myös minulla on huonoja kokemuksia aqua-webistä ja tiedän monta, jotka myöskään eivät pidä palstan ilmapiiristä ja "sisäsiittoisuudesta". Suuri osa siellä pyörivästä porukasta vierailee palstalla, koska aivan kuten onkin jo todettu, sieltä löytyy paljon ihan asiallistakin tietoa. Sieltä voi siis löytää vastauksia kysymyksiin, mutta se ei millään tavalla tee itse palstasta miellyttävää.

      Olen ihan samaa mieltä myös siitä, että "vakkarit" saavat päästellä suustaan miltei mitä tahansa, mutta satunnainen kävijä ei. Moderointilinja heilahtelee.

      Samanlaisia ongelmia olen huomannut myös akvaariopalsta.netissä, mutta se lienee alkuinnostusta. Täytynee vierailla palstalla uudelleen kunhan alkuinnostus on laantunut ja viestien määrä kasvaa sen verran, ettei ylläpito viitsi jokaiseen pilkun paikkaan puuttumaan.

      Tällä palstalla on ehdottomasti hyvää se, että jokainen saa ilmaista mielipiteensä. Huonoa taas se, että sitä etua käytetään väärin. Kuten olen aikaisemmissakin keskusteluissa todennut, asiallisella äänensävyllä pääsee pitkälle. Aqua-webissä törmää usein vastauksiin, joissa todetaan jotain sihen suuntaan, että "myy akvaariosi pois kun et kerta osaa sitä hoitaa". Samoin, valitettavasti, täällä. Ikävää asiassa on se, että nämä tylyt ja tympeät kommentit tulevat hyvin usein juuri niiden "vakkareiden" suusta. Trollit eivät häiritse minua, sillä yllätys yllätys: en niitä lue.

      Suodatus on siis suhteellinen käsite, toiset eivät välitä aw:n riitelyistä, henkilökemiabugeista ja "mennäänkö huomenna käymään siinä liikkeessä" -viesteistä. Minusta taas tämän palstan trollit ovat pieni haitta niihin verrattuna. On kaksi eri asiaa se, että toisella palstalla moderaattorit ovat jatkuvasti sukset ristissä jonkun käyttäjän kanssa ja siten saavat koko palstan ilmapiirin pilalle, ja kokonaan toinen se, että promille käyttäjistä jaksaa lähetellä trolliviestejä, joista tosiaankaan ei tarvitse välittää, kun suurin osa keskusteluista on muuten suht koht asiallisia.

      Sama lienee millä palstalla notkuu, samoihin ongelmiin törmää joka paikassa jossakin muodossa.

      • Olen vähän aikaa seurannut keskustelupalstoja, mitä nyt töissä ehtii. Ainakin täällä
        http://www.kapsi.fi/~skare/akvaario/linkit.html
        teilataan nimenomaan tämä Suomi24 aika tehokkaasti.

        Tuo "reviirikalan" roolin ottaminen on aika hassua, aika tyhmää ja toisaalta aika inhimillistäkin vakiopalstalaisilta.

        Täälläkin on kuitenkin saanut hyviä vastauksia. Akvaariopalsta olisi paras, jos siellä olisi kysymykset järjestetty aihepiireittäin. Varsinkin Liisa S:n vastauksia on ilo lukea. (Saatan olla väärässä, mutta ilmeisesti entinen Akvaariomaailman Liisa.)


      • Tiina

        Mutta asiaa. Olen kanssasi samaa mieltä.


      • bettaristic
        Apeman kirjoitti:

        Olen vähän aikaa seurannut keskustelupalstoja, mitä nyt töissä ehtii. Ainakin täällä
        http://www.kapsi.fi/~skare/akvaario/linkit.html
        teilataan nimenomaan tämä Suomi24 aika tehokkaasti.

        Tuo "reviirikalan" roolin ottaminen on aika hassua, aika tyhmää ja toisaalta aika inhimillistäkin vakiopalstalaisilta.

        Täälläkin on kuitenkin saanut hyviä vastauksia. Akvaariopalsta olisi paras, jos siellä olisi kysymykset järjestetty aihepiireittäin. Varsinkin Liisa S:n vastauksia on ilo lukea. (Saatan olla väärässä, mutta ilmeisesti entinen Akvaariomaailman Liisa.)

        Ei ole Liisa piiloutunut nimimerkkien taakse ennenkään joten sanotaan nyt koko nimi - Liisa Sarakontu. Sama Liisa vastaili muinoin Akvaariomaailmassa kysytään palstalla, kirjoitelee juttuja en tiedä molempiin, mutta ainakin Akvaristiin nykyään. Liisalla on mitä mainioin linkkilista suomenkielisistä akvaarioaiheisista sivuista fiksusti jaoteltuna. Vieläpä rouvalta liikenee aikaa pyöriä vähän kaikilla palstoilla ja nyysseissä. HASin huutokaupassa on viimeisinä vuosina huudattanut rehuja ja toiminut järjen äänenä muiden tarvikkeiden huudatuksissa. :D


      • ss69
        Apeman kirjoitti:

        Olen vähän aikaa seurannut keskustelupalstoja, mitä nyt töissä ehtii. Ainakin täällä
        http://www.kapsi.fi/~skare/akvaario/linkit.html
        teilataan nimenomaan tämä Suomi24 aika tehokkaasti.

        Tuo "reviirikalan" roolin ottaminen on aika hassua, aika tyhmää ja toisaalta aika inhimillistäkin vakiopalstalaisilta.

        Täälläkin on kuitenkin saanut hyviä vastauksia. Akvaariopalsta olisi paras, jos siellä olisi kysymykset järjestetty aihepiireittäin. Varsinkin Liisa S:n vastauksia on ilo lukea. (Saatan olla väärässä, mutta ilmeisesti entinen Akvaariomaailman Liisa.)

        >Olen vähän aikaa seurannut keskustelupalstoja, mitä >nyt töissä ehtii. Ainakin täällä
        >http://www.kapsi.fi/~skare/akvaario/linkit.html
        >teilataan nimenomaan tämä Suomi24 aika tehokkaasti.

        No, yllättävää! Taitaa olla aika aktiivinen Aqua-Web palstan käyttäjä ja olisikohan jopa yksi moderaattoreista? (Ei mitenkään ihme että suomi24 parjataan ja Aqua-Webin iso logo sivuilla)

        Läpinäkyvää?


      • ss69

        >Samanlaisia ongelmia olen huomannut myös >akvaariopalsta.netissä, mutta se lienee >alkuinnostusta.

        En ole tuollaista nähnyt sen pienen historian aikana kun tuo palsta on toiminut. Olisi mielenkiintoista jos laittaisit linkin tälläisiin keskuteluihin!


      • freshwater
        ss69 kirjoitti:

        >Samanlaisia ongelmia olen huomannut myös >akvaariopalsta.netissä, mutta se lienee >alkuinnostusta.

        En ole tuollaista nähnyt sen pienen historian aikana kun tuo palsta on toiminut. Olisi mielenkiintoista jos laittaisit linkin tälläisiin keskuteluihin!

        Eheiei, ei siellä uudella akvaariopalstalla julkisesti tällaisia keskusteluja käydä. Olisihan se liian helppoa jos kaikesta sanomisestaan joutuisi edesvastuuseen ylläpitäjäkin :)

        Fiksua tai ei, palsta toimii niin, että kun ylläpito viilailee käyttäjien viestejä (lukematta edes viestin otsikkoa kunnolla), niin siitä lähetetään käyttäjälle yksityisviesti. Yksityisviestejä en sentään ala peistaamaan tänne, ne eivät ole julkisia olipa niiden kirjoittaja kuka tahansa.

        Toisaalta tällä konstilla "yleisö" säästyy niiden juupas-eipäs-viestiketjujen lukemiselta, toisaalta taas moderointi saa tehdä mitä haluaa "palstan hengessä". Luulin itsekin, että olisimme loultakin saaneet asiantuntevan ja mukavan uuden akvaariopalstan, mutta tympäännyin koko uberinnokkaaseen moderointiin kerralla. Kuten sanoin, palaan palstalle kunhan siellä on alkuhuuma hieman laantunut :)


      • ss69 kirjoitti:

        >Olen vähän aikaa seurannut keskustelupalstoja, mitä >nyt töissä ehtii. Ainakin täällä
        >http://www.kapsi.fi/~skare/akvaario/linkit.html
        >teilataan nimenomaan tämä Suomi24 aika tehokkaasti.

        No, yllättävää! Taitaa olla aika aktiivinen Aqua-Web palstan käyttäjä ja olisikohan jopa yksi moderaattoreista? (Ei mitenkään ihme että suomi24 parjataan ja Aqua-Webin iso logo sivuilla)

        Läpinäkyvää?

        Tuollainen yhteys. Takaisinmaksun aika ;)


    • Hmm

      Onko teillä siis sanavapaus tärkeämpi kuin se että vain asialliset viestit pysyvät?

      Esim. täällä suomi24:ssä on monet kerrat nähty kaloja liian pienissä altaissa ja osalla on vielä sopimaton kalakansa muutenkin. Ja sitten kaikki muutkin väittävät että kaikki hyvin.

      A-Wssa taas on että siellä puututaan jalojewn hyvinvointiin ja koko akvaarion hyvinvointiin.

      ettekö muka tosiaan huomaa kuinka ala-arvoisia vastauksia täällä saa.

      • zamiculas

        >A-Wssa taas on että siellä puututaan jalojewn >hyvinvointiin ja koko akvaarion hyvinvointiin.

        Siellä puututaan käyttijien kirjoittamiseen ei muuhun :D

        Ja tullaan onkimaan keskustelijoita täältä sinne jotta saadaan myytyä mainostilaa alan lehdille ja liikkeille :-)

        Nykyisin AquaWebin ongelmahan on että siellä ei uusia juttua enää synny kun kaikesta ollaan jo puhuttu ja vain pari ihmistä viitsii enää vastailla mihinkään. Ennustan että palstan suosio lähtee laskuun ja muiden palstojen tilanne paranee.


      • freshwater

        AW:ssa puututaan kyllä, mutta liikaa. Kuten moni muukin käyttäjä palstalla on huomioinut, vastausten sävy siellä on liian usein tyly ja lähinnä jokaisen käynnin jälkeen jää asian sijasta mieleen lynkkausmieliala. Joka asiasta yritetään väkisin vääntää eläinrääkkäystä ja ihan kaikessa on yleensä vikaa vakioporukan mielestä. Jos vaikka asiasiältö onkin osittain tasokasta, niin muuta tasokasta palstalta ei sitten löydykään :)


      • Vai niin
        zamiculas kirjoitti:

        >A-Wssa taas on että siellä puututaan jalojewn >hyvinvointiin ja koko akvaarion hyvinvointiin.

        Siellä puututaan käyttijien kirjoittamiseen ei muuhun :D

        Ja tullaan onkimaan keskustelijoita täältä sinne jotta saadaan myytyä mainostilaa alan lehdille ja liikkeille :-)

        Nykyisin AquaWebin ongelmahan on että siellä ei uusia juttua enää synny kun kaikesta ollaan jo puhuttu ja vain pari ihmistä viitsii enää vastailla mihinkään. Ennustan että palstan suosio lähtee laskuun ja muiden palstojen tilanne paranee.

        Ja ketkhän nämä kaksi henkilöä ovat?


      • niinkin
        freshwater kirjoitti:

        AW:ssa puututaan kyllä, mutta liikaa. Kuten moni muukin käyttäjä palstalla on huomioinut, vastausten sävy siellä on liian usein tyly ja lähinnä jokaisen käynnin jälkeen jää asian sijasta mieleen lynkkausmieliala. Joka asiasta yritetään väkisin vääntää eläinrääkkäystä ja ihan kaikessa on yleensä vikaa vakioporukan mielestä. Jos vaikka asiasiältö onkin osittain tasokasta, niin muuta tasokasta palstalta ei sitten löydykään :)

        mutta tällä tarkoitetaan kalojen hyvinvointia.
        Ja kaikilla kaloilla on vaatimuksensa eikä tässä ole mitään pahaa kun kaloja susitellaaan erilaisiin akvoihin jne.


      • sentään
        niinkin kirjoitti:

        mutta tällä tarkoitetaan kalojen hyvinvointia.
        Ja kaikilla kaloilla on vaatimuksensa eikä tässä ole mitään pahaa kun kaloja susitellaaan erilaisiin akvoihin jne.

        minusta ainakaan kalojen hyvinvointiin ei mitenkään liity akvaarion omistajan henkilökohtaiset ominaisuudet tai persoona. noihin palstalla viitataan jatkuvasti. kamalin esimerkki on tuolla, mutta näitä yhtä epäasiallisia viestiketjuja löytyy sadoittain:

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26586&highlight=papukaija


      • sentään kirjoitti:

        minusta ainakaan kalojen hyvinvointiin ei mitenkään liity akvaarion omistajan henkilökohtaiset ominaisuudet tai persoona. noihin palstalla viitataan jatkuvasti. kamalin esimerkki on tuolla, mutta näitä yhtä epäasiallisia viestiketjuja löytyy sadoittain:

        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26586&highlight=papukaija

        Ja muutenkin - kaikki kirjoitukset läpi lukeneena - on pakko sanoa, että ko. saitti näyttää olevan vähän niin kuin joku McDonalds. Puolustajiakin löytyy, mutta eväät ovat aika heppoiset moitteisiin nähden.

        Ei tuonne.


    • harakka

      Pitkän keskustelun ainakin on saanut aikaiseksi.
      Ja jokainen saa sanoa mielipiteensä eikä kukaan lyö peliä poikki ;)

    • aqua123

      Pääseekös joku Aqua-Webbiin tällä hetkellä? Itsellä tulee virheilmoitusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe