Mitä puhua kuntoutuvalle

Vihdoinkinn

Olen 14 vuotias poika ja isäni kärsii/kärsi kaksivaiheisesta mielialahäiriöstä. Nyt kun kuntoutuminen on hyvin jo käynnissä ja järki palaamassa, niin mistä pitäisi puhua jotta isälleni tulisi hyvä mieli ja motivaatiota parantua?

5

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arjensankarit

Aivan tavallisista arjen asioista. Normaaliasioista.
      Isäsi hoito ei ole sinun vastuullasi.
      Sopisiko hänelle joku mielenterveysyhdistys toiminta?
      Niitä on monilla paikkakunnilla.

Toivottavasti jaksat käydä koulua ja osaat pyytää apua itsellesi jos tuntuu liian rankalta.

• Juuurinäinon

Hienoa, että toivot isällesi hyvää mieltä ja mietit miten sinä voisit tukea kivan ilmapiirin luomisessa.
        Olen itse sairastunut vakavaan uupumukseen perheenjäsenen mielenterveysongelmien kanssa vuosia ja vuosia mukanaeläen.
        Toivottavasti löydät jonkun (kouluterveydenhoitajan tai psykologin?) jonka kanssa voisit keskustella sinun jaksamisestasi ja oman identiteettisi ja terveen aikuisuuden kehittymisen tukemisesta. Toivon että moni muu tajuaisi ajoissa vahvistaa omaa jaksamista ja terveyttä, ettei itse sairastu ja uuvu.
        Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, koita parhaasi mukaan nauttia vapaasta ja huolettomasta nuoruudesta ja tehdä asioita joista juuri sinä nautit.

• bipobae

Ole kärsivällinen ja kohtele häntä kuin ihmistä. Älä heti ala kuitenkaan puhumaan maailman draamoista.

• sjpeokfdjfpojopfjspfo

Oi oot upee tyyppi ja kunnon asenne! Komppaan noita ihan tavallisia arjen asioita. Kysy jos haluis tehä jotai, vaikka kävelylle, leffaan, iha mitä vaa mitä ootte tehny aiemmin tai mikä tuntus hänen mielestä kivalta. Ja jos ei joku nappaa nii älä luovuta. Mutta muista toki antaa myös tilaa. Oot tukena vaa niin hyvin ja paljon ku jaksat kunhan muistat oman hyvinvointis kanssa :) Kaikkea hyvää sulle ja isällesi :)

• Sinun läsnäolosi riittää. Se on tärkeintä isällesi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe