Kaikkea mitä puhut, sanot, tekstailet, voidaan käyttää Kiinassa todisteena sinua vastaan.
Tiesitkö. Tietosi ohjataan Kiinaan!
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutuissa-puhelinmerkeissa-vakoiluohjelma-lahettaa-kaikki-tiedot-kiinaan/zFeRNw4h
(Sinällään vanha uutinen. Onhan tuo tiedetty jo kesällä)
Kiina kiittää, että ostit Huawein tai olet tekemisissä sellaisen kanssa.
Itse en soittele tai tekstaile yhteenkään Huaweihin jos tiedän, että vastaanottajalla on sellainen. En myöskään vastaa Huaweista tulleisiin soittoihin tai tekstareihin
Onko sinulla Huawei puhelin!
16
116
Vastaukset
- hoit_su
Hih☺☺Tää oli hauska, siellä kiinalaiset lukee suomenkielisiä tekstiviestejä kieli poskessa☺Ihan uteliaisuudesta kysyn myös, että miten tiedät soittajan puhelinmerkin?
- Nyt-tosi-tarkkana
Olen ajansaatossa joko suoraan tai kiinan kautta kysellyt, että milläs merkillä sinä soittelet, joko sinulla on ii ponee ja tuttu vastannut, ihan on tuollainen kiinalainen huaweitti. Selvä se.
- paavolitoinen
Nyt-tosi-tarkkana kirjoitti:
Olen ajansaatossa joko suoraan tai kiinan kautta kysellyt, että milläs merkillä sinä soittelet, joko sinulla on ii ponee ja tuttu vastannut, ihan on tuollainen kiinalainen huaweitti. Selvä se.
Jos luitte sen alkuperisen englanninkielellä kirjoitetun artikkelin niin siinä selvästi sanottiin että halvemmissa Huawei yms. puhelimissa on tämä ongelma. Siis tarkoittaa alle 100/200 € puhelimia?
Onko tämä varoitus/pelotteluviesti, tarkoituksella mitä?
En soittele Huaweihin, en ainakaan tiedä kellään tutullakaan olevan tuon merkkistä puhelinta.
Paitsi, noh...siihenhän en soitakaan.
Minun jutuistani eivät kiinalaiset mitään irti saisikaan, voisivat huoletta keskittyä kiinnostavampiin kohteisiin.
"Tuon mummon höpötyksiä ei pirukaan kuuntele".- siilimuorikka
On mulla mutta kiinalaiset lyllästyy pian kun jorinoitani kuuntelevat.
- huudanaamakirjaansalassa
Ei ole mikään uutinen tai yllätys. Itseasiassa kaikkien älypuhelimien valmistajat toimivat aivan samoin. Huawei on vain kopioinut kilpalijoiden tapoja toimia. Kun sä seikkailet mobiililaittees tai tietokonees kans jossain vika piirissä mihin haluat oikaisua/korjausta sovellukseen niin silloin tää sun laittees yleensä kysyy sulta saako se lähettää viasta ilmoituksen valmistajalle. Ellet anna lupaa niin ongelman ratkaisu on vaikeempaa. Tätä taustaa vasten kun ajattelet et miten se sun mobiilis sit toimiikaan kun siinä on tällainen toiminto ikäänkuin sisäänrakennettuna valmiiksi. Aina kun puhelimes on auki niin tiedetään missä sää oot ja kelle sää infoat. Mikä vehjepeli on sellainen jossa ei noita ominaisuuksia ole ??
- OnpaKiinalainenJuttu
Joopa-joo, taas! Onpa hienoa, että täällä on noin monia tosi tärkeitä ihmisiä, jotka voivat vaikuttaa k o k o m a a i l m a n tapahtumiin ja päätöksiin ja ties mihin.
On se vaan hyvä, että ette paljasta koko maailmalle omia ajatuksianne ja juttujanne. Kauheeta, jos kiinalaisetkin saisivat kuulla asioita teidän, naapureittenne ja tuttujenne arkielämästä, kun puhutte puhelimessa. Joku juoruilee monien muittenkin asioista.
Varmuuden vuoksi kirjoitan nyt tännekin nikittömänä, ettei vaan joku Kiinassa vakoilisi näitäkin juttuja.- japtkilainen-kamikate
ii peeci on paljattettu kuin paljat pelce
- näkkyyhyvin
Onhan sulla tossa nikki 😁
- jepjoooo
Niillä on sitten varmaan megasuperjättimuisti ja -tietokanta näistä "tärkeistä" tiedoista. Esim. äiti tuo piimää kun tulet kaupasta, tulen klo 12.15 kotiin yms.
- Operaattori
Et tiedä ap. jos joku sun kanssa keskustelee Huawei -tikku yhteyksillä esim. Skypessä jos hän ei sinulle kerro mikä yhteysmuoto hänellä on. Puhelinoperaattorisi kyllä sen tietää. Huawei on nettitikku.
- ent.siivoojaparka
Valmistaa Huawei myös puhelimia, eikä vain nettitikkuja.
Valmistihan Nokiakin myös jotain muutakin kuin kumisaappaita.
- Isosilmä
Sinua tarkkaillaan aina. Täälläkin, google, netti, kaikki sinua kyttää missä käyt, mitä teet. Et pääse pakoon ennen kuin lopetat netin ja puhelimen käytön ja menet korpeen erakkona elämään.
- 1eero
Ei oo Huaweileva naikkonen soetellu, yks'päivä kävin elisan puodissa siinä sitten kaheltiin pövvvällä olevia reittimiä se myyjä oli mieltä että huaaweii sopis mulle, aatella yhteen liittymään saisin kytkettyä jopa yli 30 laitetta ja mulla on vasta 3 laitetta.
Kyllä suomen kieli saattaa olla vaikeaa kiinalaiselle :)
Käyttävätköhän google kääntäjää, silloin tulee varmasti väärinkäsityksiä.- ent.siivoojaparka
Eipä ole kiinalaista näkynyt ovellani vaikka viimeisin tekstari puhelimestani näkyy olevan "Joo tuuppa vain". Ehkä sen vastaanottajalla ei sitten Huawei olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554335Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182881- 1402623
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152093- 151533
- 1131445
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731377Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211038