Hyvät skootterit

Hdhd7

Vinkkejä hyvään ja edulliseen skootterivuokramoon Aonangissa?

15

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajavarovaisesti
      • PassiHotellilla

        Miksi minulla tulee olla liikenteessä mukana passi ?


      • Hdhd7

        Kiitos vinkistä! Laitan viestiä kyseiseen vuokraamoon. Ajokortti löytyy, paljon ajeltu thaikuissa. Passi aina tallelokerossa, ei koskaan mukana :)


      • Vuokraaja73

        Ei tosiaan tarvii passia mukana! Yrittävät vaatia joskus jopa vuokraamoon jätettäväksi passia, mutta älkää jättäkö!


    • Ajavarovaisesti

      Thaimaan viranomaiset ovat määränneet ulkomaalaisella pitää olla passi aina mukana. Määräys tuli keväällä. Liikenteessä joutuu helpommin pysäytetyksi kuin jalankulkijat tai yleisiä liikennevälineitä käyttävät. Ottakaa nyt varmuuden vuoksi edes kopio passin kuvaaukeman sivusta mukaan kun ajelette Thaimaassa. itseltäni kysytty ajokorttia ja passia 2 kertaa sen jälkeen Check Pointeissa Asun täällä Buri Ramissa Thaimaassa joten ehkä tiedän jotain. Chok dii.

      • Töttöröö71

        Hyvä tietää tämä uusi määräys!


      • Ajavarovaisesti

        Näin tuossa ruokailemasta palatessani puolitutun poliisin ja kysyin tuota passi asiaa. Kopio riittää passista mukana.


      • Hdhd7

        Kiitos tiedosta!


      • PassiHotellilla

        Olet oikeassa Aja Varovaisesti.
        Kiitos neuvoistasi.


      • Ajavarovaisesti

        Kiitos kiitoksista. Itse lennän ensi viikolla Krabille oleskelen siellä epämääräisen ajan mutta yli joulun ainakin ehkä myös uuden vuodenkin yli. Vaikka palstoilla ei saa mainostaa mutta tuo yllä mainitemaani skootterin vuokraus paikkaa olen käyttäny. Täältä on turhan pitkä matka omalla skootterilla sinne ajaa. Hymyillään jos tavataan.


      • PassiHotellilla

        Ajat sit kans varovasti ja muista kypärä, eikä neljää enempää kyytiin.
        Ei ole kiellettyä ohjeistaa hyviin palveluihin kysyttäessä.


      • ThailandTraveller
        PassiHotellilla kirjoitti:

        Ajat sit kans varovasti ja muista kypärä, eikä neljää enempää kyytiin.
        Ei ole kiellettyä ohjeistaa hyviin palveluihin kysyttäessä.

        4 päällä isä, äiti ja 2 lasta ja koira korissa, lisäksi ja vain koiralla kypärä. Tälläistäkin olen nähnyt.


      • santtu-1975
        PassiHotellilla kirjoitti:

        Ajat sit kans varovasti ja muista kypärä, eikä neljää enempää kyytiin.
        Ei ole kiellettyä ohjeistaa hyviin palveluihin kysyttäessä.

        Kannattaa myös muistaa, että lähes kaikilla skootterivuokraamoilla, myös niillä "hyvillä", on skootterin mukaan annettavat kypärät (thaimaassahan on kypärän käyttö pakko ja sen käyttämättömyydestä sakoitetaan, etenkin ulkomaalaisia) lähes poikkeuksetta erittäin huonolaatuisia. Kannattaakin harkita hyvän kypärän (joka oikeasti antaa jotain suojaakin onnettomuus tilanteessa, eikä ole vain sakon välttämiseksi päässä) ostamista itsellensä. Kypäriä myydään samoissa liikkeissä missä myydään uusia skoottereita/moottoripyöriä, skootteri/moottoripyörävarusteita myyvissä erikoisliikkeissä sekä isoissa tavarataloissa.
        Itse kannan omaa avokypärääni mukanani Suomesta matkatavaroissa edes takaisin aina reissatessani.


      • Aakusti

    • HyvääLomaa

      TIPS ON CARRYING YOUR PASSPORT
      Although the law says you need to carry your passport at all times, this isn’t actually very practical. It’s not really a good size to fit in your wallet. Plus, if you lose it or it gets wet, then it can get very expensive and time consuming to get it replaced. So, I have been told by Immigration officers that it is perfectly acceptable to carry a photocopy. What I do every year is photocopy my photo page and also the latest visa. I then shrink these down to credit card size so I end up with two small pieces of paper. I put these back to back and then laminate them. This then slips easily into my wallet and will safely last the full year. A tip by @in0nymous on Twitter is to scan all of your documents including work permit and put these in your dropbox. Then you can access them via your smartphone or tablet if anyone asks to see them.

      Tässä pari vinkkiä. Vaikka laki vaatii passin mukana olon niin kopio riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe