Microsoft liittyi Linux Foundation -säätiöön!

linux_jyrräää

Linuxin ylivoiman ovat nyt myös Microsoftilla myöntäneet.

Microsoftilta yllätysveto: kimppaan entisen arkkivihollisen kanssa

"Microsoft kertoo tiedotteessa liittyneensä platinajäseneksi Linux Foundation -säätiöön, jonka tavoitteena on edistää Linux-käyttöjärjestelmän yleistymistä. Yhtiö ilmoitti asiasta keskiviikkona Connect-konferenssissa New Yorkissa.

Säätiöön voi liittyä joko hopea-, kulta- tai platinajäseneksi. Platinajäsenenä Microsoft sitoutuu lahjoittamaan vuosittain vähintään 500 000 dollaria avoimen lähdekoodin projekteihin"

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/microsoftilta-yllatysveto-kimppaan-entisen-arkkivihollisen-kanssa-6600034

13

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Affiliate-Julkaisia

      Se on joku vanha sanonta että
      Pidä ystävät lähellä, ja viholliset vieläkin lähempänä, näin pysyy iholla siitä mitä vihollinen on aikeissa tehdä.

      Tästä saattaa alkaa Linuxsin alamäki. Toivotaa parasta, pelätään pahinta.

      • ajatteleppaitee

        500 000 dollaria winhihhulien rahoja vuodessa avoimen lähdekoodin edistämiseen :) Ehkä se microsoft on se vihollinen ;D


      • Linuks_häviävän_pieni

        Windows 7..................48.27%
        Windows 10.................22.53%
        Windows XP................9.11%
        Windows 8.1...............7.83%

        Mac OS X 10.11.............4.07%
        Linux.............................2.23%
        Windows 8...................1.78%
        Mac OS X 10.10............1.53%
        Windows Vista.............1.09%

        http://netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=10&qpcustomd=0&qpct=6

        Tuota tilastoa silmällä pitäen - linuks tosiaan tarvitsee tukea!


      • yli_tuplasti_parempi
        Linuks_häviävän_pieni kirjoitti:

        Windows 7..................48.27%
        Windows 10.................22.53%
        Windows XP................9.11%
        Windows 8.1...............7.83%

        Mac OS X 10.11.............4.07%
        Linux.............................2.23%
        Windows 8...................1.78%
        Mac OS X 10.10............1.53%
        Windows Vista.............1.09%

        http://netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=10&qpcustomd=0&qpct=6

        Tuota tilastoa silmällä pitäen - linuks tosiaan tarvitsee tukea!

        Onpas linux noussut. Ennen oli 1% tai alle. Wintowsin osuus vain laskee kuin lehmän häntä.


      • Linuks_tosi_onneton

        Jos jätetään nuo promillen sadasosat pois, ei linuks ole muuttunut tuosta juurikaan.....†


      • PenttiAliasVonNelonen
        Linuks_häviävän_pieni kirjoitti:

        Windows 7..................48.27%
        Windows 10.................22.53%
        Windows XP................9.11%
        Windows 8.1...............7.83%

        Mac OS X 10.11.............4.07%
        Linux.............................2.23%
        Windows 8...................1.78%
        Mac OS X 10.10............1.53%
        Windows Vista.............1.09%

        http://netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=10&qpcustomd=0&qpct=6

        Tuota tilastoa silmällä pitäen - linuks tosiaan tarvitsee tukea!

        http://www.mikrobitti.fi/2016/11/naihin-tietokoneisiin-ei-windowsilla-ole-mitaan-asiaa/

        Linux 99% . tietokoneissa , pelikoneissa windoussi 110%


    • ei-pelätä-pahista

      Microsoft on ainoastaan yksi monesta.

    • Tilasto ei pidä paikkaansa. Koneita ei myydä Linux asennettuna. Se asennetaan yleensä Windows koneeseen joka on tilastossa mukana.

      Puhelimissa Windowsin osuus melko pieni.
      Sama tableteissa.
      Oikeissa tietokoneissa Windows osuus pieni.
      Isoissa organisaatioissa Windows lähinnä
      pääteyhteyskäytössä. Ainakin minulla töissä
      isot tietokannat ovat isossa koneessa ja niitä
      Windows ei pyöritä. Työasemissa paljon Win7
      käytössä. Uusissa kannettavissa Win10.
      Jos puhutaan yli 10 000 työaseman intranet
      verkosta Windows ei ole ainoa vaihtoehto ja
      tuskin tilastojen kärjessä.

    • MS-onanisti

      Windowsilla ja runkkaamisella on paljonkin yhteistä. Molemmat on tarkoitettu viihdekäyttöön.

      • Onneksi__on__Windows

        Silläköhän me olemme niin onnellisia.....hi hi hi hi......ja ilman bongipiippua......♥
        Windows antaa elämän!


      • 8v9kk30pv
        Onneksi__on__Windows kirjoitti:

        Silläköhän me olemme niin onnellisia.....hi hi hi hi......ja ilman bongipiippua......♥
        Windows antaa elämän!

        Windows tilttasi, isillä ei ollut muuta tekemistä eikä äipällä päänsärkyä ja niin ristintumputtaja sai alkunsa.


      • win_on_tubutin

        Ja me muut olemme saaneet kärsiä tapahtuneen seurauksista. Valitettavasti.


    • Tietystiliittyi

      Looginen siirto Microsoftilta, jos meinaavat pysyä puhelin busineksessa mukana aktiivisena sisällön tuottajana erityisesti business puhelimiin. Tietysti myös Microsoftin omasta Android puhelimesta on ollut puhetta ja kun se pyörii Linux ytimen ympärillä, on aika loogista, että ollaan Linux säätiössä mukana.
      Liittyminen on siis suorassa yhteydessä Windows puhelinten alasajoon, ei niinkään mihinkään tietokoneisiin liittyvässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1370
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1219
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      114
      888
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      40
      804
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      763
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      729
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe