Muutama viikko sitten tuomittiin somalialainen isä tyttärensä vuosia kestäneestä raiskauksista. Rikoshistoria oli ällöttävää luettavaa.
Nyt heistä toinen:
Joka on toiminut Suomen Somalia-verkoston puheenjohtajana.
Joka toimi Ihmisoikeusliitossa asiantuntijana.
Joka valittiin vuonna 2011 Suomessa vuoden pakolaisnaiseksi.
Joka pyrki vihreiden listoilta poliittiseksi vaikuttajaksi.
Joka todisti sisartaan vastaan oikeudessa.
Joka onkin syyllistynyt itse (sisarensa) Kelan rahojen pesuun.
http://www.hs.fi/kaupunki/a1479350956128?jako=d57c9fb1b2d60e2a7959233464c0e655&ref=fb-share
Kaoottisen maailman keskellä kohtaamme tuntemattomuutta.
Kirjoittaa Lucas Al-Aloulou kolumnissaa.
Hän kertoi näkemänsä ja kuulemansa keskustelun Helsinkiläisessä kahvilassa, jossa suomalaiset mies ja nainen sättivät toisiaan julkisesti. Kaksi toisistaan eriävää näkemystä maahanmuuttajista.
Linkin uutiset eivät herätä luottamusta kantasuomalaisten ja maahanmuuttajien välille.
Näyttää siltä, että käynnissä on sosiaalinen kaos, joka jakaa Euroopplaisia yhteiskuntia.
Kulttuurien välisiä erojako ihmisten käyttäytymisessä vai emmekö ymmärrä enää toinen toisiamme?
Vihan ja rakkauden hedelmäsoppa
148
393
Vastaukset
- Korppis11
Kellään ei tunnu olevan mitään sanottavaa joten ei ylittänyt uutiskynnystä. Se siitä jatketaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. 😥
- bessie-
No sanotaan nyt sitten jotain.
Väärässäkin voin olla, mutta muistelen sen tyttärensä hyväksikäyttäjän olleen Norsunluurannikolta, ei siis somalitaustainen. bessie- kirjoitti:
No sanotaan nyt sitten jotain.
Väärässäkin voin olla, mutta muistelen sen tyttärensä hyväksikäyttäjän olleen Norsunluurannikolta, ei siis somalitaustainen.Hyvä kun oikaisit, mutta sekö oli sinun reaktiosi aloitukseen?
- bessie-
korppis kirjoitti:
Hyvä kun oikaisit, mutta sekö oli sinun reaktiosi aloitukseen?
?
No sehän se oli. bessie- kirjoitti:
?
No sehän se oli.Minä itseasiassa ajattelin sysäistä alkuun keskustelun miksi me suomalaiset emme ymmärrä toisiamme?
- bessie-
korppis kirjoitti:
Minä itseasiassa ajattelin sysäistä alkuun keskustelun miksi me suomalaiset emme ymmärrä toisiamme?
Tässä se taisi johtua siitä, että lakoninen kuiva huumori ei välttämättä toimi kirjoitettuna.
bessie- kirjoitti:
Tässä se taisi johtua siitä, että lakoninen kuiva huumori ei välttämättä toimi kirjoitettuna.
En minä ainakaan pahaksi pannut ; )
- eppu2
korppis kirjoitti:
Minä itseasiassa ajattelin sysäistä alkuun keskustelun miksi me suomalaiset emme ymmärrä toisiamme?
Ääripääajattelu ei ymmärrä toista ääripäätä, tai ei halua edes yrittää.
Siinä välissä on paljon sitä maltillisempaa porukkaa, joka yrittää punnita molempia puolia.
Puheen tasolla on helppo vaahdota, asiat muuttuvat aivan erinäköisiksi, kun ne pitää sijoittaa käytäntöön.
Tulee vastaan kaikenmaailman säännökset, joita on sovittu silloin, kun tilanne on ollut ihan toinen. Henkilöstöresurssit, valtion säkki. eppu2 kirjoitti:
Ääripääajattelu ei ymmärrä toista ääripäätä, tai ei halua edes yrittää.
Siinä välissä on paljon sitä maltillisempaa porukkaa, joka yrittää punnita molempia puolia.
Puheen tasolla on helppo vaahdota, asiat muuttuvat aivan erinäköisiksi, kun ne pitää sijoittaa käytäntöön.
Tulee vastaan kaikenmaailman säännökset, joita on sovittu silloin, kun tilanne on ollut ihan toinen. Henkilöstöresurssit, valtion säkki.Tuosta tuli mieleeni Terrafamen miljoona-avustukset. Nuaksen rantamökkiläisenä seuraan tilannetta, mutta ymmärrän päättäjiä.
Jos Valtio olisi hyväksynyt jonkun ulkomailta tulleen alta riman tarjouksen se olisi voinut johtaa kaivostoiminnan tulevaisuuden ojasta allikkoon. Ymmärrän myös työllisyysnäkökulmia enkä itse asiassa pelkää mökin uimaveden saastumistakaan.
Asiat niillä kun on tapana järjestyä.- eppu2
korppis kirjoitti:
Tuosta tuli mieleeni Terrafamen miljoona-avustukset. Nuaksen rantamökkiläisenä seuraan tilannetta, mutta ymmärrän päättäjiä.
Jos Valtio olisi hyväksynyt jonkun ulkomailta tulleen alta riman tarjouksen se olisi voinut johtaa kaivostoiminnan tulevaisuuden ojasta allikkoon. Ymmärrän myös työllisyysnäkökulmia enkä itse asiassa pelkää mökin uimaveden saastumistakaan.
Asiat niillä kun on tapana järjestyä.Tänään tuossa eduskunnan kyselytunnilla nainittiin Nuaksenjärvestä.
Vakuuttelivat, että asiat ovat kunnossa sen suhteen.
Minäkin ajattelen noin, kuinka viimeisessä lauseessasi sanot. eppu2 kirjoitti:
Tänään tuossa eduskunnan kyselytunnilla nainittiin Nuaksenjärvestä.
Vakuuttelivat, että asiat ovat kunnossa sen suhteen.
Minäkin ajattelen noin, kuinka viimeisessä lauseessasi sanot.Tänäänkin kun tein piparipuita, olin hyvin positiivinen, mutta kun aloin paistamaan pipareita huomasin taikinan jääneen liian löysäksi ja piparit levisivät yli äyräiden, mutta ei hätää ajattelin...asioilla on tapana järjestyä.... Paistoin kaikki valmiiksi, tein parhaiten kuosinsa säilyttäneistä kolme piparipuuta, jotka koristelin sokerikuorrutuksella ja karkeilla ja loput piparit jauhan huomenna ja käytän joulujäätelökakkuun.
Asiantuntija ihmisoikeusliitossa, tuokin panee ajattelemaan, ainoat oikeudet mitä tämän somalinainen ajaa on oma etunsa.
Minusta tuollaiselle ei löydy aihetta puolusteluun.
Ihmetyttää miten hyväuskoisia päättäjät ovat kun valitaan ehdokkaita, molemmat rikolliset on laitettu esimerkiksi muille päättämään asioistamme.
Insesti-isä oli politiikassa mukana, samoin tämä nainen.- bessie-
Puolueet haluavat riveihinsä edustavia ja huolella valikoituja etnisten ryhmien edustajia keräämään puolueelle ääniä omiltaan. Enemmän tässä(kin) on kysymys tämän naisen rikollisesta ahneudesta, röyhkeydestä ja luottamukseen perustuvaan systeemimme törkeästä hyväksi käyttämisestä kuin päättäjien hyväuskoisuudesta.
Tässähän on pakosta ollut useampikin juonessa mukana, muuten ei olisi onnistunut. Hyvä että lopulta paljastui. Jotenkin tuntuu, että vastaavaa tapahtuu enemmänkin. bessie- kirjoitti:
Puolueet haluavat riveihinsä edustavia ja huolella valikoituja etnisten ryhmien edustajia keräämään puolueelle ääniä omiltaan. Enemmän tässä(kin) on kysymys tämän naisen rikollisesta ahneudesta, röyhkeydestä ja luottamukseen perustuvaan systeemimme törkeästä hyväksi käyttämisestä kuin päättäjien hyväuskoisuudesta.
Tässähän on pakosta ollut useampikin juonessa mukana, muuten ei olisi onnistunut. Hyvä että lopulta paljastui. Jotenkin tuntuu, että vastaavaa tapahtuu enemmänkin.Mietin, mitkä puolueet ovat ottaneet innokkaimmin ulkomaalaistaustaisia riveihinsä. Vaikka taitaa kaikilla puolueilla olla halu esiintyä monikulttuurisuuden kannustajina.
- bessie-
korppis kirjoitti:
Mietin, mitkä puolueet ovat ottaneet innokkaimmin ulkomaalaistaustaisia riveihinsä. Vaikka taitaa kaikilla puolueilla olla halu esiintyä monikulttuurisuuden kannustajina.
Siinäpä onkin miettimistä.
Vai olisiko huolellista harkintaa ja laskelmointia kuitenkin enemmän kuin "innokkuutta"? Liikaakaan ei parane ottaa, eikä ihan väärän laisia, näin kuvittelen.
Itse voisin antaa ääneni vain selvästi maallistuneelle ja suomalaisia arvoja puheissaan ja teoissaan kunnioittavalle ehdokkaalle, jos jne.. Minulle ehdokkaan ei-suomalainen tausta on vain miinusta ELLEI hän ole selvästi suomalainen. Puolue joka suorastaan kannustaisi monikulttuurisuuteen tuskin menestyisi. Yhdenvertaisuuden ja ihmisoikeuksien kunnioittaminen on ihan eri asia. bessie- kirjoitti:
Siinäpä onkin miettimistä.
Vai olisiko huolellista harkintaa ja laskelmointia kuitenkin enemmän kuin "innokkuutta"? Liikaakaan ei parane ottaa, eikä ihan väärän laisia, näin kuvittelen.
Itse voisin antaa ääneni vain selvästi maallistuneelle ja suomalaisia arvoja puheissaan ja teoissaan kunnioittavalle ehdokkaalle, jos jne.. Minulle ehdokkaan ei-suomalainen tausta on vain miinusta ELLEI hän ole selvästi suomalainen. Puolue joka suorastaan kannustaisi monikulttuurisuuteen tuskin menestyisi. Yhdenvertaisuuden ja ihmisoikeuksien kunnioittaminen on ihan eri asia.Vilkaisin eduskunnan ulkomaalaistaustaisten edustajien nimilistaa.
SDP - Nasima Razmyar
Vihreät - Ozan Yanar
Vanhemmasta edustajasukupolvesta löytyy ruotsalais-, venäläis- ja virolaistaustaisia.
Yhdenvertaisuuksien ja ihmisoikeuksien kunnioittaminen on eri asia.
Mielestäni nuo teesit koskevat niin suomalaisia kuin ulkomaalaistaustaisia.
Tässä tulee ristiriita miksi suomalaiset riitelevät keskenään kun molemmin puolin rikotaan näitä teesejä. Sitten joko suvaitaan/ei suvaita.
Tosta eri lauta ja kuppikuntiin valitsemisesta niin tulee mieleen kotimainen vanha käytäntö ,asianomaiset joita juttu eniten koskee yleensä jäävää ittensä.
Pitäskö sitä valintaa miettiä lähinnä vaan puolueettomana lausunnon antajana ,ei komitean äänikelposena jäsenenä.
Olis ikäänkuin asiantuntija ilman päätösvaltaa .korppis kirjoitti:
Mulle ei auvennut kannanottosi, voitko selventää?
Aloituksessasi oli lista eri komiteoista joissa nää oli olleet mukana .
Olivatko äänivaltaisina jäseninä vai asiantuntijoina?
Oliko pukki kaalimaan vartijana ?koti-kiusattu kirjoitti:
Aloituksessasi oli lista eri komiteoista joissa nää oli olleet mukana .
Olivatko äänivaltaisina jäseninä vai asiantuntijoina?
Oliko pukki kaalimaan vartijana ?Suomen Somalia-verkoston puheenjohtajaa.
Ihmisoikeusliitossa asiantuntijana.
Niin en osaa sanoa, mutta hienoilta ansioilta ne kuulostaa ; )
- eppu2
Tilaisuus tekee varkaan, sanotaan.
On kait se houkuttelevaa ihmiselle, joka ei kenties ennen ole sosiaaliturvasta kuullutkaan.
Näyttääpä se ihmisen perusluonto olevan samanlainen jokapuolella pallon.
Luin tuota juttua päivällä muusta lehdestä. Siinä sanottiin, että sisar oli lukutaidoton, helppo sellaista on hyväksi käyttää.
Tämä koko planeettaa koskeva kaaos taitaa vain kiihtyä vielä, ennenkuin se alkaa laantumaan.- eppu2
korppis kirjoitti:
Miten sisko lapsineen sai oleskeluluvan Engalnnista jos oli lukutaidoton?
Jostain muistan lukeneeni noin, se sisko kun oli ne kaikki asiat hoitanutkin, piti se muuttokin ilmoittaa kelalle, vaan ei ollut sitten ilmoittanut.
Mitä mieltä Suomen poliisien kielitaitovaatimuksista?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611172200028776_uu.shtml
Onko kuten hygieenipassin vaatiminen ikänsä ruokaa tehneeltä epäkurantin ruoan saannin pelkoa vai valtion rahastusta?- ällöspelkää
Taas luetaan ja kommentoidaan ihan MV-lehden tyylillä.
"Joka onkin syyllistynyt itse (sisarensa) Kelan rahojen pesuun."
Ehkä,vasta epäillään;)
Tiesitkö muuten että viime vuonna poliisille tehtiin n.5000 ilmoitusta lapseen kohdistuneesta väkivallasta. Lähes kaikki turakaisten ja koposien takia.- PuolusteltavaAsia
Niin, tottakai ulkomaalaiset saavat raiskata, kun suomalaisetkin raiskaavat.
En ole avannut mv-lehden sivuja.
Luin iltapäivälehdestä.
Mitenkä tuo Turakaisten ja Koposten lasten pahoinpitely auttaa vähentämään somalinaisen syyllisyyttä väärinkäytökseen. Lasten pahoinpitely on tuomittavaa oli minkä rotuinen tai värinen hyvänsä.
Sekin on väärin että hän tiesi asiasta eikä ilmoittanut sisarensa muutosta vaan nosti rahaa tililtä. Vai meneekö tämä tyhmyyden piikkiin että ei tiennyt tekevänsä väärin.- hiu87k
"""Vai meneekö tämä tyhmyyden piikkiin"""
Olen aina ihaillut hyvän huumorintajun omaavia ihmisiä. - bessie-
Nos nos, "ällöspelkää"
Jos osoittelemaan ruvetaan, niin pitäisikö aloittaa Virtasista ja Korhosista? ällöspelkää@ olen jo odottanut laistasi kommenttia.
Mielikki-mummo jo totesi "Mitenkä tuo Turakaisten ja Koposten lasten pahoinpitely auttaa vähentämään somalinaisen syyllisyyttä väärinkäytökseen."
Josko vastaisit tähän Mielikki-mummon kysymykseen.- ehdin-jo-odotella
No tulihan se sieltä.
ehdin-jo-odotella kirjoitti:
No tulihan se sieltä.
Niin ällöspelkää nimimerkin kommentti on oikein hyvä esimerkki siitä miksi emme ymmärrä toisiamme vaikka puhumme samaa kieltä.
- eppu2
Niitä Turakaisia ja Koposia täällä Suomessa nyt kuitenkin suurimmaksi osaksi elää, ainakin toistaiseksi.
Ei täällä kovin paljoa ole muunmaalaisia lapsia.
Ei tuommoinen heitto perustu ainakaan mihinkään suhteutettuihin faktoihin.
- vhimsf
Istunnossa tytön isä ilmoitti pelänneensä poppamiehen tai naisen kostoa - oli joku pakko toimia väärin, ihan samoin kuin muuten suomalaisuudessakin - raamatun vanhatestamenin aika on taikauskon aikaa - olen kuullut useankin sanovan olevansa joku jumalasta seuraava uskossaan, on oikeus raiskata sisarensa, veljensä, vaimonsa, hakata, pahoinpidellä, jopa tappaa jos ei pysy nyrkin ja hellan välissä, raada orjan lailla ilman palkkaa - poppamiehillä tarkoitetaan kai noita kurjia inhotuksia viinoineen ja huumeineen, myrkkysienineen tms millä poliittinen eliitti on aina ottanut ihmisarvon ja -oikeudet pois kansan työorjilta ja raatajilta - siat olkoon sikoja ja niinä pysykööt iankaikkisesti mun puolesta. Tytärtä, joka uskalsi ja rohkeni nousta ainoana nuorena sitä eliittinä itteään pitävää maan sontiaisporukkaa vastaan, ihailen ja kunnioitan, samoin kansanedustaja Arja Juvosta, joka uskalsi kulkea rinnallaan - saman rääkin, jonka itse ja monet monet suomalaistytöt ja pojat joutuivat aikanaan kokemaan rähveitten toimesta- ei missään puolustettu - painettiin vain todella kynnysmattoakin alemmaksi
- sivistyksiensä tositunkioilla rahakkuuksiaan tosirakkaudellaan palvoen.
Hyvä että noi pylväsilmoitukset on todettu laittomiksi rahastuskeinoiksi - kaikessa kaupallisuudessaan ja
noissakin piireissä joissa ihmisten ihmisarvo on aina korskasti mitätöity.
Pedojen toimesta - toki vakava sairaus siinä missä kannibalismikin
- ei edes narkkien kannibaalikestit ruumishuoneella ollut mikään uutisoinnin arvoinen juttu - työntekijänä vain joutui rankan painostuksen ja aseellisten uhkailujen ja väkivallan, armottoman ryöstelyn kohteeksi vielä 2000-luvulla ja ilmeiseesti edelleenkin.
Lakia mistään työntekijöiden oikeuksista ja velvollisuuksista edelleenkään taida pitää sisällään mitään pykäliä rankkojen salaisuuksien kuormittamisesta ihmisten kannettavaksi - edes hoitoalalla. Poliisi oli edes ainut, joka jaksoi kuunnella - uutisotsikointeja tavoittelematta, mistä kiitos heillekin. Aikamoista soppaa keittää eksoottisetkin immeiset. Minä keitin sekahedelmäsoppaa, kaukaisista maista tulleista hedelmistä, jouluiseen tyyliin kanelitanko rikkana "rokassa". Kaura - ohrapuuroa, sekahedelmäsoppaa ja päälle koristeeksi raejuustoa, aikahyvä ihmiselle. Päälle vielä hyvät kahvit ja vadelmamunkki, näillä meinaan selvitä pitkälle iltapäivään, vain vettä ja iltapäiväkahvit saattaa tulla kysymykseen ennen päivällistä. Hyvin kevyttä päivällistä 😌🎶
Joku sanoi joskus Reeta meitä samannäköisiksi, voipi olla perääkin ainakin kerran näin sinusta yhden kuvan, joka muistutti tätä nykyistä profiilikuvaani huivi päässä ; )
Panehan huivi päähäsi ja leiki musliminaista, ota selfie ja lataa se profiiliisi niin saadaan vertailla ; )
Ihan kiva huomata että Korppis pitää tumma-ihoisia niin hyvinä ihmisinä, että tällaiset jutut kuohahduttaa häntä :))
Ei kai kukaan noita tekoja puolusta sen kummemmin kuin jos suomalainen niihin syyllistyy. Aina yhtä vääriä, teki ne kuka vaan.
Toisessa tapauksessa raakuus on ylittänyt uutiskynnyksen, toisessa julkisuuden henkilö. Uskon ja toivon että näin olisi käynyt mikäli joku valkohipiäinen olisi näin tehnyt.
Sosiaalinen kaaos syntymässä? Voi ollakin. Mutta jos se tarkoittaa että nämä autettavat saavat vapaamman ja tasa-arvoisemman elämän, olen valmis urakkaan.
Jos väittää että näitä ei saisi öhm maahantuoda, koska voivat tehdä rikoksia, niin sitten pitäisi häätää myös kaikki Suomessa asuvat, koska potentiaalia on kaikissa.- Korppis11
Iltaa@ Miksi sinua kiusaa se, että kirjoitan maahanmuuttajien rikoksista? Onhan palstalla kirjoitettu uusnatsista (valkoihoinen) joka töni suomalaisen narkkiksen hengiltä ja somalinaisen "pahoinpitelystä", joka osoittautui ankaksi. Suomalaisesta avoparista, jotka surmasivat Erikan jne. Nyt kysymyksessä on kahdesta politiikan vallan kahvaa havittelevasta maahanmuuttajasta. Toinen lapsensa raiskaaja. Toinen ylivarojensa elänyt länsimaisen kulttuurin sokaisema kullankaivaja.
Toisekseen jos ymmärsit (tosin et) kysyin miksi emme ymmärrä toisiamme? Miksi on vain te hyvät ja me pahat. Aloituksessa mainitsemani ulkolaistaustainen mies mietti mikä meitä suomalaisia vaivaa kun riitelemään keskenämme ja huutelemaan toisillemme olet rasisti.
Jokainen ihminen maapallolla haaveilee lottovoitosta.
Olen työperäisen maahanmuuton kannattaja.
Eilen kaupassa kuultua, hyvin nuori suomalaistyttö tuli tuohtuneena hedelmäosastolle lastenrastaita työntäen, tumman ulkomaalaisen miehen kanssa, englantia soveltaen "Miksi ne tuijottavat meitä." En sanonut mitään. Mietin vain, olisit ehkä voinut valita paremmin, mutta rakkaus on sokeaa.
Mitä jos sinun tyttäresi tulisi eteesi ja kertoisi olevansa raskaana pakolaismiehelle. Olisit varmaan valmis urakkaan. Korppis11 kirjoitti:
Iltaa@ Miksi sinua kiusaa se, että kirjoitan maahanmuuttajien rikoksista? Onhan palstalla kirjoitettu uusnatsista (valkoihoinen) joka töni suomalaisen narkkiksen hengiltä ja somalinaisen "pahoinpitelystä", joka osoittautui ankaksi. Suomalaisesta avoparista, jotka surmasivat Erikan jne. Nyt kysymyksessä on kahdesta politiikan vallan kahvaa havittelevasta maahanmuuttajasta. Toinen lapsensa raiskaaja. Toinen ylivarojensa elänyt länsimaisen kulttuurin sokaisema kullankaivaja.
Toisekseen jos ymmärsit (tosin et) kysyin miksi emme ymmärrä toisiamme? Miksi on vain te hyvät ja me pahat. Aloituksessa mainitsemani ulkolaistaustainen mies mietti mikä meitä suomalaisia vaivaa kun riitelemään keskenämme ja huutelemaan toisillemme olet rasisti.
Jokainen ihminen maapallolla haaveilee lottovoitosta.
Olen työperäisen maahanmuuton kannattaja.
Eilen kaupassa kuultua, hyvin nuori suomalaistyttö tuli tuohtuneena hedelmäosastolle lastenrastaita työntäen, tumman ulkomaalaisen miehen kanssa, englantia soveltaen "Miksi ne tuijottavat meitä." En sanonut mitään. Mietin vain, olisit ehkä voinut valita paremmin, mutta rakkaus on sokeaa.
Mitä jos sinun tyttäresi tulisi eteesi ja kertoisi olevansa raskaana pakolaismiehelle. Olisit varmaan valmis urakkaan.Sun aloitus oli laadittu hienosti ikään kuin puolueettomasti, pojot siitä. Ottaen huomioon kuinka monta rikos-aloitusta olet tehnyt, pystyi vähän arvamaan mitä polkua kuitenkin rupeat tallaamaan. Ymmärrystä hakevaa vai tuomitsevaa. Kommentointisi tuki asiaa. Se häiritsi. Olen vähän sitä mieltä, että et itsekään ymmärtänyt aloitustasi.
Jos jompikumpi lapsistani valitsisi pakolaisen puolisoksi, niin toivottaisin hänet tervetulleeksi kuten olen noita muitakin ehdokkaita. Rotu, ihon väri, tai uskonto ei ole mikään tae siitä että on kaikki muumit laaksossa. Toistaiseksi on suunnilleen samat edellytykset tulla alistetuksi suomalaisen puolisen vallan alla kuin mikä tahansa muun maan.
Saanko kysyä... moniko pakolainen on kajonnut sinuun, käyttäytynyt epäkunnioitettavasti sua kohtaan? Moniko suomalainen?
Ja okei, tuohon sun viimeiseen riviin aloituksessa johon jätin vastaamatta. Taidan pätkäistä se pituuden takia uuteen viestiin.hmp.f kirjoitti:
Sun aloitus oli laadittu hienosti ikään kuin puolueettomasti, pojot siitä. Ottaen huomioon kuinka monta rikos-aloitusta olet tehnyt, pystyi vähän arvamaan mitä polkua kuitenkin rupeat tallaamaan. Ymmärrystä hakevaa vai tuomitsevaa. Kommentointisi tuki asiaa. Se häiritsi. Olen vähän sitä mieltä, että et itsekään ymmärtänyt aloitustasi.
Jos jompikumpi lapsistani valitsisi pakolaisen puolisoksi, niin toivottaisin hänet tervetulleeksi kuten olen noita muitakin ehdokkaita. Rotu, ihon väri, tai uskonto ei ole mikään tae siitä että on kaikki muumit laaksossa. Toistaiseksi on suunnilleen samat edellytykset tulla alistetuksi suomalaisen puolisen vallan alla kuin mikä tahansa muun maan.
Saanko kysyä... moniko pakolainen on kajonnut sinuun, käyttäytynyt epäkunnioitettavasti sua kohtaan? Moniko suomalainen?
Ja okei, tuohon sun viimeiseen riviin aloituksessa johon jätin vastaamatta. Taidan pätkäistä se pituuden takia uuteen viestiin.Ymmärtääkö suomalaiset, että jos on traumatisoitunut, paennut henkensä edessä, tullut sodan keskeltä yltäkylläisyyteen, niin elämä ei vakiinnu ihan sillä sekunnilla kun astuu suomalaiseen maanperään? Eivät taida. Suomalaiset taitaa olla sitä mieltä, että heidän pitäisi olla nöyriä ja kiitollisia kun saavat osansa tästä katinkullasta.
Mietippä monen suomalaisen sotilaan loppuelämää kun tulivat rintamalta. Täälläkin on saanut lukea kuinka isä ajoi aseen kanssa talviyöhön, pahoinpitelyä, ym. Miksi ihonväri tai uskonto muuttaisi ihmistä?
Olen tässä tutustunut viime aikoina tyttöön, joka on elämässään kokenut kovia. Suomalainen tyttö. Hän on selvinnyt toistaiseksi, tough cookie. Mutta hän ylenkatsoo pikkasen kaikkia muita hempukoita, joille ei ole sattunut muuta kuin ehkä jalan murtuminen pujottelumäessä, jos sitäkään. Hän sanoo heitä kermaperseiksi. Se on varmaankin osaa sitä prosessia, jossa tarvii todeta mitä on käynyt läpi, ja alkaa parantamaan itsensä.
Miksei tämä voisi tapahtua pakolaisillekin?
Miksi pitää aina odottaa kiitollisuutta siitä että antaa jollekin jotain? Miksei voi vaan antaa ehdoitta, hyvästä sydämestä? Miksi pitää olla kiitollinen varsinkin sellaista, että joku tarjoaa sulle asunnon ja eleet on samalla "vittu saatana kun olet kuitenkin paskapää, mutta ota tää".
Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kenen rikokset ovat "oikeutettuja". Kenenkään rikokset ei ole sitä, mutta aina tekee hyvää kurkistaa sen taakse ja kysellä miksi. Oli kyse sitten minkä maalaisesta tahansa. Sillä tavalla ei ole tarkoitus antaa synninpäästöä yhtään kellekään, tuomiot pitää olla samat laidasta laitaan. Mutta se pitää perspektiivit objektiivisina, ettei sorru tunteiluun joka vaan aiheuttaa vihaa ja katkeruutta ja rikoksen uusimiseen tai peräti monistamiseen. Siis ettei joku muu tule ja kostaa koska on toimittu epäoikeudenmukaisesti.
Totean tähän loppuun vielä, että oma kannanotto pakoilaisuuteen on keskitietä. Uskon että tämä nykyinen ei malli ei ole paras mahdollinen ratkaisu. Parasta olisi auttaa paikan päällä, siinä maassa missä sodat käydään. Haluanko laittaa pyllyni likoon sen puolesta, ruveta joksikin sissiksi? En. Jos mun pitää auttaa, ruokin mieluummin yhden pakolaisen.
Sitä paitsi näen, että mun toive-tapani, hoitaa ongelmat heidän kotimaassaan, kostautuu muulle maailmalle myös, mietippä WTC, Pariisi, kaikkia terrori-iskuja... Tämä pakoilaisuusaalto taitaa olla ainut keino, järkevin keino, mistä on loppujen lopuksi vähiten seuraamuksia. Samalla uskon meidän elämäntavan kauneuteen, että se pikkuhiljaa valtaa näitä tulijoita. Kunhan oppivat luottamaan.
Mitä hyvää on ihmisille ikinä tuonut kauna ja epäoikeudenmukaiset kohtelut? Ei mitään. Mutta kristinusko on todistanut, hyvyys nousee ennen pitkää. Totta kai sitäkin on käytetty väärin ja vallan välineenä, mutta huom. "käytetty väärin". Vaikka en ole uskovainen, on minusta kristinusko yksi elämän pienistä ihmeistä ja kauneimmista asioista. Eletään sen mukaan.hmp.f kirjoitti:
Sun aloitus oli laadittu hienosti ikään kuin puolueettomasti, pojot siitä. Ottaen huomioon kuinka monta rikos-aloitusta olet tehnyt, pystyi vähän arvamaan mitä polkua kuitenkin rupeat tallaamaan. Ymmärrystä hakevaa vai tuomitsevaa. Kommentointisi tuki asiaa. Se häiritsi. Olen vähän sitä mieltä, että et itsekään ymmärtänyt aloitustasi.
Ja okei, tuohon sun viimeiseen riviin aloituksessa johon jätin vastaamatta. Taidan pätkäistä se pituuden takia uuteen viestiin.Kirjoitit "Sun aloitus oli laadittu hienosti ikään kuin puolueettomasti, pojot siitä. Ottaen huomioon kuinka monta rikos-aloitusta olet tehnyt"
Selailin parikymmentä sivua tutkien sinun, minun ja Paloman aloituksia. Mikä on aiheen ydin tavoite ja vastaajien kalastuksessa.
Et ole viime aikoina tehnyt kuin yhden keittiöpsykologisen aloituksen, vaikka se on sun pravurisi...Tunnetko itsesi ; )
Tunnetko itseäsi?
hmp.f
28.10.2016 8:38
Valta on paradoksi?
hmp.f
28.10.2016 8:35
Suklaansyönti loppui
hmp.f
19.10.2016 11:48
Hyvä ruoka, parempi mieli
hmp.f
28.10.2016 8:48
Some-raivo
hmp.f
28.10.2016 7:59
En ole varma löysinkö kaikki aloituksesi.
Samalla aikajanalla olen tehnyt seuraavat aloitukset:
Yrittäjien yö
korpikirjailija
17.10.2016 15:07
Aforismi tässä ajassa
korppis 31.10.2016
Ei possua ei nautaa, mitä tilalle
korppis
1.11.2016 21:52
Kaipauksesta
korpikirjailija
2.11.2016 22:45
Vain kuukausi jouluhässäkkään ; )
korppis
12.11.2016 12:55
Tarvitsisimme vahvan johtajan, vai mitä?
korpikirjailija
9.11.2016 12:53
Ja tietenkin tämä aloitus, Vihan ja rakkauden hedelmäsoppa
Palasit sotaaikaamme ja isiemme ja esi-isimme traumoihin. (Ei ollut meidän pirtissa mielenterveysongelmia) Se siitä.
Menit terroritekoihin huterin perustein ja pyysit minua miettimään WTC-tapahtumia. Olen viettänyt yhden päivän New Yorkin WTC-alueella kesällä 2014. Hiljaiseksi veti eikä kyyneleet poskillani olleet tekaistuja. Vihaakin tunsin näitä teurastajia kohtaan ja se vihan sydän palasi pintaan kun olimme juuri palanneet Roomasta kun luin Pariisin julmista massamurhista.
Olet lukenut päättömistä ruumiista joukkohaudoissa, pystyisikö suomalaiset samaan. Pystyisikä suomalaiset tappamaan kylmästi nuoria ihmisiä rock-konsertin aikana.
Suomen pahimmat joukkomurhat lie kouluammunnat, joita nuoret ovat tehneet. Nuoret, helposti manipuloituvat, joita ovat suurin osa isiksen joukoissa taistelevat.
Kirjoitit:
"Oli kyse sitten minkä maalaisesta tahansa. Sillä tavalla ei ole tarkoitus antaa synninpäästöä yhtään kellekään, tuomiot pitää olla samat laidasta laitaan."
Vaan kun tuomiot eivät ole samat laidasta laitaan. Kun terroristi tappaa itsensä päästäkseen paratiisiin tapettuaan ensin sata viatonta. Onneksi tiedän, että se murhaajan paratiisi esim. Pariisissa oli katuojan paskaurat, jonne hänen ruumiin palasensa huuhdeltiin.
"Kunhan oppivat luottamaan."
Ei niin, vaan kun me opimme luottamaan heihin ja se lie pitkä tie.
UGH olen puhunut!korppis kirjoitti:
Kirjoitit "Sun aloitus oli laadittu hienosti ikään kuin puolueettomasti, pojot siitä. Ottaen huomioon kuinka monta rikos-aloitusta olet tehnyt"
Selailin parikymmentä sivua tutkien sinun, minun ja Paloman aloituksia. Mikä on aiheen ydin tavoite ja vastaajien kalastuksessa.
Et ole viime aikoina tehnyt kuin yhden keittiöpsykologisen aloituksen, vaikka se on sun pravurisi...Tunnetko itsesi ; )
Tunnetko itseäsi?
hmp.f
28.10.2016 8:38
Valta on paradoksi?
hmp.f
28.10.2016 8:35
Suklaansyönti loppui
hmp.f
19.10.2016 11:48
Hyvä ruoka, parempi mieli
hmp.f
28.10.2016 8:48
Some-raivo
hmp.f
28.10.2016 7:59
En ole varma löysinkö kaikki aloituksesi.
Samalla aikajanalla olen tehnyt seuraavat aloitukset:
Yrittäjien yö
korpikirjailija
17.10.2016 15:07
Aforismi tässä ajassa
korppis 31.10.2016
Ei possua ei nautaa, mitä tilalle
korppis
1.11.2016 21:52
Kaipauksesta
korpikirjailija
2.11.2016 22:45
Vain kuukausi jouluhässäkkään ; )
korppis
12.11.2016 12:55
Tarvitsisimme vahvan johtajan, vai mitä?
korpikirjailija
9.11.2016 12:53
Ja tietenkin tämä aloitus, Vihan ja rakkauden hedelmäsoppa
Palasit sotaaikaamme ja isiemme ja esi-isimme traumoihin. (Ei ollut meidän pirtissa mielenterveysongelmia) Se siitä.
Menit terroritekoihin huterin perustein ja pyysit minua miettimään WTC-tapahtumia. Olen viettänyt yhden päivän New Yorkin WTC-alueella kesällä 2014. Hiljaiseksi veti eikä kyyneleet poskillani olleet tekaistuja. Vihaakin tunsin näitä teurastajia kohtaan ja se vihan sydän palasi pintaan kun olimme juuri palanneet Roomasta kun luin Pariisin julmista massamurhista.
Olet lukenut päättömistä ruumiista joukkohaudoissa, pystyisikö suomalaiset samaan. Pystyisikä suomalaiset tappamaan kylmästi nuoria ihmisiä rock-konsertin aikana.
Suomen pahimmat joukkomurhat lie kouluammunnat, joita nuoret ovat tehneet. Nuoret, helposti manipuloituvat, joita ovat suurin osa isiksen joukoissa taistelevat.
Kirjoitit:
"Oli kyse sitten minkä maalaisesta tahansa. Sillä tavalla ei ole tarkoitus antaa synninpäästöä yhtään kellekään, tuomiot pitää olla samat laidasta laitaan."
Vaan kun tuomiot eivät ole samat laidasta laitaan. Kun terroristi tappaa itsensä päästäkseen paratiisiin tapettuaan ensin sata viatonta. Onneksi tiedän, että se murhaajan paratiisi esim. Pariisissa oli katuojan paskaurat, jonne hänen ruumiin palasensa huuhdeltiin.
"Kunhan oppivat luottamaan."
Ei niin, vaan kun me opimme luottamaan heihin ja se lie pitkä tie.
UGH olen puhunut!Aika suppealla aikavälillä otit esiin nuo meidän aloitukset.
Kyselit aloituksessa "Kulttuurien välisiä erojako ihmisten käyttäytymisessä vai emmekö ymmärrä enää toinen toisiamme?"
Vastaus siihen - näköjään ihmiset eivät tajua millaista on kasvaa kuin eri aikakaudella, kun ottaa huomioon yksilön vapauden ja tasa-arvon. Sinä käsittelet asiaa suomalaisten standardien ja normien mukaan, ja odotat että se sama toimisi kaikkialla. Tämä on minusta se tärkeä pointti sun omaan kyssäriin - Jos HALU ymmärtää asioita toisen kannalta puuttuu, miten voi saavuttaa ymmärrystä?
Minusta ymmärrys siitä, että lähtökohdat, uskonto ja kasvatus, tuo erilaisia arvoja, on tärkeää. Se vähentää vihaa, jota on maailmassa jo ihan riittävästi. Mutta heti kun joku ottaa tämän puheeksi, se kääntyy kuitenkin siihen, että mukamas joidenkin mielestä olisi hyväksyttyä tehdä rikoksia. Sitä samaa näkee tässäkin ketjussa.
Ughelis vaan itelles.- korppis11
hmp.f kirjoitti:
Aika suppealla aikavälillä otit esiin nuo meidän aloitukset.
Kyselit aloituksessa "Kulttuurien välisiä erojako ihmisten käyttäytymisessä vai emmekö ymmärrä enää toinen toisiamme?"
Vastaus siihen - näköjään ihmiset eivät tajua millaista on kasvaa kuin eri aikakaudella, kun ottaa huomioon yksilön vapauden ja tasa-arvon. Sinä käsittelet asiaa suomalaisten standardien ja normien mukaan, ja odotat että se sama toimisi kaikkialla. Tämä on minusta se tärkeä pointti sun omaan kyssäriin - Jos HALU ymmärtää asioita toisen kannalta puuttuu, miten voi saavuttaa ymmärrystä?
Minusta ymmärrys siitä, että lähtökohdat, uskonto ja kasvatus, tuo erilaisia arvoja, on tärkeää. Se vähentää vihaa, jota on maailmassa jo ihan riittävästi. Mutta heti kun joku ottaa tämän puheeksi, se kääntyy kuitenkin siihen, että mukamas joidenkin mielestä olisi hyväksyttyä tehdä rikoksia. Sitä samaa näkee tässäkin ketjussa.
Ughelis vaan itelles.Nyt ymmärsit,olen saanut suomalaisen standardin mukaisen kasvatuksen ja asun ja elän Suomessa suomalaisten normien mukaisesti.
Kun matkustan ulkomaille pyrin noudattamaan maa tapoja. korppis11 kirjoitti:
Nyt ymmärsit,olen saanut suomalaisen standardin mukaisen kasvatuksen ja asun ja elän Suomessa suomalaisten normien mukaisesti.
Kun matkustan ulkomaille pyrin noudattamaan maa tapoja.Ja tähän yhtälöön otit myös huomioon sodan ja hengenuhan aspektit, ja se tosiasia, että he eivät ole pelkästään matkustelemassa oman huvin vuoksi? Tai että maa johon matkustit on vihamielinen sua kohtaan?
- Korppis11
hmp.f kirjoitti:
Ja tähän yhtälöön otit myös huomioon sodan ja hengenuhan aspektit, ja se tosiasia, että he eivät ole pelkästään matkustelemassa oman huvin vuoksi? Tai että maa johon matkustit on vihamielinen sua kohtaan?
Sodan ja hengenmenon aspekti 😆 no, sinäkö tiedät. Uskon, että kuvittelet. Olen sinua vanhempi juuri sodan jälkeen syntynyt. En osaa kuvitella sotaa. Montako tunnet, jotka ovat paenneet hengenmenon uhan vuoksi vai kuten tuossa ruotsin maanalaisen pakolaisista kertovissa tarinoissa on paettu pieksävää aviomiestä. Suomessahan voisi lähteä pakoon esim. perheväkivaltaa.
Korppis11 kirjoitti:
Sodan ja hengenmenon aspekti 😆 no, sinäkö tiedät. Uskon, että kuvittelet. Olen sinua vanhempi juuri sodan jälkeen syntynyt. En osaa kuvitella sotaa. Montako tunnet, jotka ovat paenneet hengenmenon uhan vuoksi vai kuten tuossa ruotsin maanalaisen pakolaisista kertovissa tarinoissa on paettu pieksävää aviomiestä. Suomessahan voisi lähteä pakoon esim. perheväkivaltaa.
Mistä sinä tiedät kuinka montaa sotatarinaa olen kuullut?
Empatialla ja iällä ei ole mitään
tekemistä toisensa kanssa.hmp.f kirjoitti:
Mistä sinä tiedät kuinka montaa sotatarinaa olen kuullut?
Empatialla ja iällä ei ole mitään
tekemistä toisensa kanssa.Tarinoitahan ne ovat tietty ja tarinoilla on tapana lihoa.
Empatia ja järki kun ne ovat tasapainossa ei sielu itke turhuutta.korppis kirjoitti:
Tarinoitahan ne ovat tietty ja tarinoilla on tapana lihoa.
Empatia ja järki kun ne ovat tasapainossa ei sielu itke turhuutta.Jokainen saavuttaa tasapainonsa tavallansa. Itselleni se tulee siitä, että päästän empatian valloilleen, teen minkä pystyn ja kykenen, ja jatkan omaa elämää. Ei tarvi itkeä itseään uneen kun tietää tehneensä edes jotain.
hmp.f kirjoitti:
Jokainen saavuttaa tasapainonsa tavallansa. Itselleni se tulee siitä, että päästän empatian valloilleen, teen minkä pystyn ja kykenen, ja jatkan omaa elämää. Ei tarvi itkeä itseään uneen kun tietää tehneensä edes jotain.
Joku kyseli empaattisten tekojen perään, joita te ainakin kirjoituksissanne harrastatte.
Miten sinä, otatko osaa ihan kirjaimellisesti auttaaksesi näitä Suomeen sotaa paenneita ihmisiä ja miten autat?
Minä autan jos joku tulee pyytämään apua, kuten nuori englantia puhuva mies halusi tietää montako kanankoipipalaa oli Lidlin pakkauksessa.
Siinä me tarkastelimme pakettia ja jutustelimme ja tulimme siihen tulokseen, että noin 12 koipipalaa.korppis kirjoitti:
Joku kyseli empaattisten tekojen perään, joita te ainakin kirjoituksissanne harrastatte.
Miten sinä, otatko osaa ihan kirjaimellisesti auttaaksesi näitä Suomeen sotaa paenneita ihmisiä ja miten autat?
Minä autan jos joku tulee pyytämään apua, kuten nuori englantia puhuva mies halusi tietää montako kanankoipipalaa oli Lidlin pakkauksessa.
Siinä me tarkastelimme pakettia ja jutustelimme ja tulimme siihen tulokseen, että noin 12 koipipalaa.Tällä hetkellä auttaminen keskittyy tavaroiden lahjoittamiseen pääkaupunkiseudun kierrätyskeskukseen, joka työllistää sekä maahanmuuttajia että suomalaisia väliinputoajia. Muitakin kanavia olisi, mutta olen siis valinnut tämän.
Pyrin luomaan suopean ilmapiirin missä ikinä liikunkin, estämään vihaa ja katkeruutta.
Ja tottakai, jos joku pyytäisi apuani vaikkapa kaupassa laskemaan kanankoipia, auttaisin.
Vapaaehtoistyöhön ei valitettavasti ole aikaa. En ole eläkkeellä vielä, ja lapsetkin toistaiseksi kotona.- enmilläänkeksi
hmp.f kirjoitti:
Tällä hetkellä auttaminen keskittyy tavaroiden lahjoittamiseen pääkaupunkiseudun kierrätyskeskukseen, joka työllistää sekä maahanmuuttajia että suomalaisia väliinputoajia. Muitakin kanavia olisi, mutta olen siis valinnut tämän.
Pyrin luomaan suopean ilmapiirin missä ikinä liikunkin, estämään vihaa ja katkeruutta.
Ja tottakai, jos joku pyytäisi apuani vaikkapa kaupassa laskemaan kanankoipia, auttaisin.
Vapaaehtoistyöhön ei valitettavasti ole aikaa. En ole eläkkeellä vielä, ja lapsetkin toistaiseksi kotona.@hmp.f
Just joo. Kjeh, kjeh, kjeh, jeeeeee
Minäkin vanhoja tai muuten tarpeetonta rompetta lahjoitan.
Kovin on liioiteltua itsekehusi!!!!!!!!!!!!!!!!!
@hmp.f "Jokainen saavuttaa tasapainonsa tavallansa. Itselleni se tulee siitä, että päästän empatian valloilleen, teen minkä pystyn ja kykenen, ja jatkan omaa elämää. Ei tarvi itkeä itseään uneen kun tietää tehneensä edes jotain."
@korppis
"Joku kyseli empaattisten tekojen perään, joita te ainakin kirjoituksissanne harrastatte."
Se joku olin minä! enmilläänkeksi kirjoitti:
@hmp.f
Just joo. Kjeh, kjeh, kjeh, jeeeeee
Minäkin vanhoja tai muuten tarpeetonta rompetta lahjoitan.
Kovin on liioiteltua itsekehusi!!!!!!!!!!!!!!!!!
@hmp.f "Jokainen saavuttaa tasapainonsa tavallansa. Itselleni se tulee siitä, että päästän empatian valloilleen, teen minkä pystyn ja kykenen, ja jatkan omaa elämää. Ei tarvi itkeä itseään uneen kun tietää tehneensä edes jotain."
@korppis
"Joku kyseli empaattisten tekojen perään, joita te ainakin kirjoituksissanne harrastatte."
Se joku olin minä!Pitääkö sulle nyt sitten taputtaa vai mitä sä odotat?
Suvaitsevaisuus on asenne. Sitä joko jaetaan eteenpäin tai sitten ei. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tai aktiivisesti panostaa johonkin hyväntekeväisyyteen. Empatia on tunne, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tai akt... äh mä sanoin sen jo.
Itsekehu on katsojan silmissä. Ymmärrän että toivot minut pois täältä, joten olet melko jäävi sanomaan yhtään mitään kuka tai millainen minä olen. Saatan olla jäävi ittekin ;) mutta kumpikohan meistä tuntee minut paremmin?- enmilläänkeksi
hmp.f kirjoitti:
Pitääkö sulle nyt sitten taputtaa vai mitä sä odotat?
Suvaitsevaisuus on asenne. Sitä joko jaetaan eteenpäin tai sitten ei. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tai aktiivisesti panostaa johonkin hyväntekeväisyyteen. Empatia on tunne, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tai akt... äh mä sanoin sen jo.
Itsekehu on katsojan silmissä. Ymmärrän että toivot minut pois täältä, joten olet melko jäävi sanomaan yhtään mitään kuka tai millainen minä olen. Saatan olla jäävi ittekin ;) mutta kumpikohan meistä tuntee minut paremmin?@hmp.f
"päästän empatian valloilleen"
"Suvaitsevaisuus on asenne. Sitä joko jaetaan eteenpäin tai sitten ei. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tai aktiivisesti panostaa johonkin hyväntekeväisyyteen. Empatia on tunne, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tai akt..."
Anteeksi nyt vaan, mutta minusta on huvittavaa sellainen maailmaa syleilevä korvistakin pursuava empatia ja suvaitsevaisuus. Varmaan upea euforia sellaisesta syntyy - taivaallinen tunne, jossa viipyillä ihanasti tekemättä mitään (paitsi kierrätykseen viedä jotain).
Mutta kun olisi hyvä tutustua empatian ja suvaitsevaisuutensa kohteeseen ja määritellä tarkemmin. Esim. kuuluvatko empatian kohteiden joukkoon Suomessa vatsansa täyteen syönyt ISISin riveihin palannut kuten uutisissa vastikään mainittu itsemurhapommittaja, suomalaisia naisia raiskanneet turvapaikanhakijat vaiko raiskatut suomalaiset naiset, Otanmäen henkirikoksesta syytetyt kaksi irakilaista vaiko uhri jne. Kuuluuko suvaitsevaisuuteen naisen alistetun aseman hyväksyminen entä lapsiavioliitot jne.
Hatunnosto Suomen poliiseille, ei ole helppoa heillä. Samoin hatunnosto turvapaikkapäätöksiä tekeville viranomaisille, ei ole helppoa heilläkään. enmilläänkeksi kirjoitti:
@hmp.f
"päästän empatian valloilleen"
"Suvaitsevaisuus on asenne. Sitä joko jaetaan eteenpäin tai sitten ei. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tai aktiivisesti panostaa johonkin hyväntekeväisyyteen. Empatia on tunne, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tai akt..."
Anteeksi nyt vaan, mutta minusta on huvittavaa sellainen maailmaa syleilevä korvistakin pursuava empatia ja suvaitsevaisuus. Varmaan upea euforia sellaisesta syntyy - taivaallinen tunne, jossa viipyillä ihanasti tekemättä mitään (paitsi kierrätykseen viedä jotain).
Mutta kun olisi hyvä tutustua empatian ja suvaitsevaisuutensa kohteeseen ja määritellä tarkemmin. Esim. kuuluvatko empatian kohteiden joukkoon Suomessa vatsansa täyteen syönyt ISISin riveihin palannut kuten uutisissa vastikään mainittu itsemurhapommittaja, suomalaisia naisia raiskanneet turvapaikanhakijat vaiko raiskatut suomalaiset naiset, Otanmäen henkirikoksesta syytetyt kaksi irakilaista vaiko uhri jne. Kuuluuko suvaitsevaisuuteen naisen alistetun aseman hyväksyminen entä lapsiavioliitot jne.
Hatunnosto Suomen poliiseille, ei ole helppoa heillä. Samoin hatunnosto turvapaikkapäätöksiä tekeville viranomaisille, ei ole helppoa heilläkään.Kun pussissa on yksi mätä omena, sä heität kaikki omenat pois?
Saat anteeksi ;) Minusta oiva tilaisuus muuttaa näiden alistettujen naisten ja varsinkin lasten hirveät kohtalot, näyttämällä miten suvaitsevainen ja empaattinen yhteiskunta toimii. Uskon sen kauneuteen, että se avaa monta lukkoa. Tuleeko olemaan helppoa? Tuskin. Missä on niin epäsuhtainen valta, on varmasti myös vastarintaa.
Se, että jos luottaa kauniisiin arvoihin, ei tarkoita sitä että on elettävä kuin Äiti Teresa. Suvaitsevaisuutta voi harjoitella niin monella eri tasolla.- Korppis11
Kerropa konkreettisista empaattisista teoistasi, muistakin kuin hymyilystä ja vanhojen vaatteiden viennistä kierrätykseen, äläkä jauha päivän selvyyttä.
Olen huomannut, että jos tuossa pöydällä olevassa hedelmäkulhossa on homeinen satsuma, siellä on useampia tartunnan saaneita ne ovat yleensä alimpana. Kirpeä haju paljastaa ne ja home näkyy hedelmän alapinnassa eikä sitä voi ylhäältä katsottuna huomata. Silloin kulho pitää puhdistaa ja tarkastaa kaikki hedelmät yksitellen, heittää pois kaikki tartunnan saaneet.
Lisäksi vertauksen äiti Teresaan on huvittava. Ei tarvitse elää kuin äiti Teresa osatakseen luottaa kauniisiin arvoihin. 😅 - korjaa-lukemaasi
Korppis kirjoitti; Lisäksi vertauksen äiti Teresaan on huvittava. Ei tarvitse elää kuin äiti Teresa osatakseen luottaa kauniisiin arvoihin. 😅
hmp.f kirjoitti; Se, että jos luottaa kauniisiin arvoihin, ei tarkoita sitä että on elettävä kuin Äiti Teresa. Suvaitsevaisuutta voi harjoitella niin monella eri tasolla.
Tietenkin nuo kopiot olisi pitänyt laittaa toiseen järjestykseen, mutta en enää viitsi niitä vaihtaa.
Kuinka voi noin väärin ymmärtää toisen kirjoituksen? Ainoastaan Korppis osaa vääntää rautalangasta solmun, jolla hän kuristaa toisen kirjoittajan. Ai niin, se valheiden verkko aloituksesi joskus!? Harmi, että olet poistanut sen.
Lue ensin, mutta sinullahan on se lukihäiriö, jonka vuoksi et ymmärrä lukemaasi. - Korppis11
Ps. Uskon, että paloma seisoo oikeesti idelogiansa takana. Sinun empatialuentosi ampuu lapsellisuudessaan yli. Suurin osa meistä aikuisista ihmisistä omaa empatian taidon ja osaa sitä käyttää ilman ylikorostavaa eufrosia humalaa.
Korppis11 kirjoitti:
Ps. Uskon, että paloma seisoo oikeesti idelogiansa takana. Sinun empatialuentosi ampuu lapsellisuudessaan yli. Suurin osa meistä aikuisista ihmisistä omaa empatian taidon ja osaa sitä käyttää ilman ylikorostavaa eufrosia humalaa.
"feikki-Korppis11"
Heippa.
Onko humpskin sinun vara-nimmarisi?
Hän näyttää venyttävän tätä pashaa loputtomiin.
-
Vai olisikohan "Ps." tarkoitettu jatkoksi nimmarillesi: "korjaa-lukemaasi"?
Hänkin kun tuntuu jankuttavan samalla neulla.
H.hunksz kirjoitti:
"feikki-Korppis11"
Heippa.
Onko humpskin sinun vara-nimmarisi?
Hän näyttää venyttävän tätä pashaa loputtomiin.
-
Vai olisikohan "Ps." tarkoitettu jatkoksi nimmarillesi: "korjaa-lukemaasi"?
Hänkin kun tuntuu jankuttavan samalla neulla.
H....neulalla.
H.- Korppis11
korjaa-lukemaasi kirjoitti:
Korppis kirjoitti; Lisäksi vertauksen äiti Teresaan on huvittava. Ei tarvitse elää kuin äiti Teresa osatakseen luottaa kauniisiin arvoihin. 😅
hmp.f kirjoitti; Se, että jos luottaa kauniisiin arvoihin, ei tarkoita sitä että on elettävä kuin Äiti Teresa. Suvaitsevaisuutta voi harjoitella niin monella eri tasolla.
Tietenkin nuo kopiot olisi pitänyt laittaa toiseen järjestykseen, mutta en enää viitsi niitä vaihtaa.
Kuinka voi noin väärin ymmärtää toisen kirjoituksen? Ainoastaan Korppis osaa vääntää rautalangasta solmun, jolla hän kuristaa toisen kirjoittajan. Ai niin, se valheiden verkko aloituksesi joskus!? Harmi, että olet poistanut sen.
Lue ensin, mutta sinullahan on se lukihäiriö, jonka vuoksi et ymmärrä lukemaasi.Oletko Hmp.f ?
Lukiossa opin referoimaan. Lisäksi kirjoitin ylioppilaaksi aikana jolloin kielissä oli luetun ymmärtämisen opintoja ja kokeita.
Uskon, että luit kommenttini ylikuumenneessa mielentilassa ja et ymmärtänyt lukemaasi. Koeta vielä kerran kyllä se selviää kun rauhoitut.
Valheiden verkko on ja voi hyvin, pitänee nostaa etusivulle, että hitaat oppivat ymmärtämään kuinka palsta elää. Korppikselle, mulle aivan sama mitä ajattelet mun empaattisuudesta. Jään vielä odottamaan sitä keskustelua, missä ei mennä henkilökohtaisuuksiin.
Sulla on varmasti monta muutakin hienoa ominaisuutta ja taitoa kuin referoiminen ja luetun ymmärtäminen. Hieno juttu että tiedät omat vahvuutesi.
Hunkzsille ja Korppikselle, kertaus - kirjoitan vain ja ainoastaan tällä hmp.f-nikillä, sisäänkirjautuneena.- Korppis11
hmp.f kirjoitti:
Korppikselle, mulle aivan sama mitä ajattelet mun empaattisuudesta. Jään vielä odottamaan sitä keskustelua, missä ei mennä henkilökohtaisuuksiin.
Sulla on varmasti monta muutakin hienoa ominaisuutta ja taitoa kuin referoiminen ja luetun ymmärtäminen. Hieno juttu että tiedät omat vahvuutesi.
Hunkzsille ja Korppikselle, kertaus - kirjoitan vain ja ainoastaan tällä hmp.f-nikillä, sisäänkirjautuneena.Olet ajautunut hatelikkoon yksityisyyteen vetoamisessasi. Eikö sinun nikkiäsi (henkilöllisyyttäsi) saisi mainita kommenteissa joissa otetaan kantaa kirjoituksiisi ?
- Eijunalauta
" Anteeksi nyt vaan, mutta minusta on huvittavaa sellainen maailmaa syleilevä korvistakin pursuava empatia ja suvaitsevaisuus. ... "
Mua ei huvita yhtään em. teksti eikä sen jatkokaan yhtään enempää. Luettelepa - jos osaat - kaikenlaiset vääryydet ja kauhuteot mitä suomalaiset ovat tehneet ja suurentele niitä. Siis jos suhteellisuudentajusi riittää. Tuskinpa.
Oletko miettinyt ikinä koskaan mitä sinä pelkäät? Kuinka monta vierasta maahan tulijaa elinpiiriissäsi elää ja ympäristössäsi vaikuttaa? - enmilläänkeksi
Eijunalauta kirjoitti:
" Anteeksi nyt vaan, mutta minusta on huvittavaa sellainen maailmaa syleilevä korvistakin pursuava empatia ja suvaitsevaisuus. ... "
Mua ei huvita yhtään em. teksti eikä sen jatkokaan yhtään enempää. Luettelepa - jos osaat - kaikenlaiset vääryydet ja kauhuteot mitä suomalaiset ovat tehneet ja suurentele niitä. Siis jos suhteellisuudentajusi riittää. Tuskinpa.
Oletko miettinyt ikinä koskaan mitä sinä pelkäät? Kuinka monta vierasta maahan tulijaa elinpiiriissäsi elää ja ympäristössäsi vaikuttaa?@Eijunalauta
"Oletko miettinyt ikinä koskaan mitä sinä pelkäät?"
Siis en minä pelkää mitään! Siitä ei ole kysymys ollenkaan.
Toivoisin aikuisilta ihmisiltä realismia.
Sitä realismia saa onneksi kuulla maahanmuuttajien kanssa puuhaavilta viranomaisilta. Kiitos siitä heille!
- henrjii
mutkuista ei uskaltaa puhua juuta eikä jaata, raristikortti nousee heti
henrjii:lle ihannopeesti vain dippaamatta se nenempää lusikkaani tähän sekametelisoppaan:
"mutkuista"? Rasistikortti?
Ellei ole rasisti tai ei omaa rasistista ihmiskäsitystä, miksi käyttää termejä jotka automaattisesti leimaavat käyttäjänsä rasistiksi?
Ellei sitten nimenomaan etsi riidan simentä ja päästä sanomaan että leimataan ja syytetään.- korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
henrjii:lle ihannopeesti vain dippaamatta se nenempää lusikkaani tähän sekametelisoppaan:
"mutkuista"? Rasistikortti?
Ellei ole rasisti tai ei omaa rasistista ihmiskäsitystä, miksi käyttää termejä jotka automaattisesti leimaavat käyttäjänsä rasistiksi?
Ellei sitten nimenomaan etsi riidan simentä ja päästä sanomaan että leimataan ja syytetään.Tulitko hieromaan sopia kansani. Minähän en ole rasisti, senhän sinä toki tiedätkin.
korppis11 kirjoitti:
Tulitko hieromaan sopia kansani. Minähän en ole rasisti, senhän sinä toki tiedätkin.
Sinusta tulee mieleen mun kolumbialainen anoppini. "Lapsenlapset sanoo että olen rasisti. Se ei kyllä pidä alkuunsakaan paikkaansa. En mahda sille mitään että en ole oikeen koskaan tykännyt noista mustista "
En ole tullut hieromaan sopua kanssasi. En ole vihoissa kenellekään. Minulla ei vain ole mitään sanottavaa tähän paikkaan.Paloma.se.co kirjoitti:
Sinusta tulee mieleen mun kolumbialainen anoppini. "Lapsenlapset sanoo että olen rasisti. Se ei kyllä pidä alkuunsakaan paikkaansa. En mahda sille mitään että en ole oikeen koskaan tykännyt noista mustista "
En ole tullut hieromaan sopua kanssasi. En ole vihoissa kenellekään. Minulla ei vain ole mitään sanottavaa tähän paikkaan.Myöhäisiltaa@ Piparkakkupuut tehty, kova homma oli, mutta nyt on kuusi piparkakkukuusta odottamassa joulua ja kilttejä ihmisiä ; )
Kun touhuaa omissa projekteissa muu maailma ikään kuin katoaa ja vain ympärillä oleva on tärkeää.
Ystäväsi hmp.f kävi jo vieraisilla vaan ei ole vastannut taaskaan kyssäriini? Madx ystäväsi sitä vastoin kävi urputtamassa sinun ketjussasi jotain mistä en nyt oikein saanut selvää.
Mustaihoiset eivät sovi suomalaisen koulun lumihiutaleleikkeihin koulun joulujuhlissa. Heille löytyy kyllä rooli tiernapojissa. Eikä se ole minun vikani.korppis kirjoitti:
Myöhäisiltaa@ Piparkakkupuut tehty, kova homma oli, mutta nyt on kuusi piparkakkukuusta odottamassa joulua ja kilttejä ihmisiä ; )
Kun touhuaa omissa projekteissa muu maailma ikään kuin katoaa ja vain ympärillä oleva on tärkeää.
Ystäväsi hmp.f kävi jo vieraisilla vaan ei ole vastannut taaskaan kyssäriini? Madx ystäväsi sitä vastoin kävi urputtamassa sinun ketjussasi jotain mistä en nyt oikein saanut selvää.
Mustaihoiset eivät sovi suomalaisen koulun lumihiutaleleikkeihin koulun joulujuhlissa. Heille löytyy kyllä rooli tiernapojissa. Eikä se ole minun vikani."Ystäväsi hmp.f kävi jo vieraisilla vaan ei ole vastannut taaskaan kyssäriini?"
Purrrrr, ihanaa että joku odottaa mua noin malttamattomasti :))
Katselin illan lopuksi tabletiltani HSTV:n juttuja. Viimeisin oli Jenni Haukion lasten oikeuksien teesilauseet.
No joo, silleen.
Hyvää yötä.- kylmätotuus
Rakkauden olisi voinut jättää otsikosta pois.
Minä en sen hedelmiä tästä sopasta löytänyt, vaikka kuinka yritin etsiä.- eelisinlutta
"Hedelmiä kupistani..."
Tässä samalla sivulla on linkki "aiheesta muualla" siitä miten ikäisemme Lea kääntyi islamiin somalialaisten ystäviensä innoittamana ja on löytänyt hyvän elämän.
Olispa se näky kun korpikirjailiaja tohottaisi keittiössään mustat kaavut piparkakkutaikinasta tahriintuneina ja kuorruttaisi pölysokerilla joulukuusia. Tai mahtaako muslimit viettää joulus näissä kristityissä maissa asuessaan?
Mun oli nyt ihan pakko lisää vähän aineksia tähän soppaan :))- Korppis11
Makoilen sängyssä ja luin juuri netti Hesarista hienon artikkelin Ruotsin paperittomien maanalaisesta elämästä. Ruotsalaiset työnantajat kohtelevat heitä kuin orjia. Kyllä minä niin mieleni pahoihin.
Palaan ensimmäiseen viestiisi. Äideillä on voimakas vaikutus lapsiin. Ehkäpä edesmennyt miehesi valitsi vaalea ihoisen skandinaavin puolisokseen äitiä miellyttääkseen.
Kaikkea muuta voi tapahtua, mutta hurstuuki Hilmaa ei minusta tule. Burman voin päälleni pukea jos turvallisuus sitä väkisin.
En osaisi kuvitella sinua huivi päässä. Kirjoittaa voit tasa-arvosta, mutta itse et koskaan alistuisi miehen omaisuudeksi. - Korppis11
Korppis11 kirjoitti:
Makoilen sängyssä ja luin juuri netti Hesarista hienon artikkelin Ruotsin paperittomien maanalaisesta elämästä. Ruotsalaiset työnantajat kohtelevat heitä kuin orjia. Kyllä minä niin mieleni pahoihin.
Palaan ensimmäiseen viestiisi. Äideillä on voimakas vaikutus lapsiin. Ehkäpä edesmennyt miehesi valitsi vaalea ihoisen skandinaavin puolisokseen äitiä miellyttääkseen.
Kaikkea muuta voi tapahtua, mutta hurstuuki Hilmaa ei minusta tule. Burman voin päälleni pukea jos turvallisuus sitä väkisin.
En osaisi kuvitella sinua huivi päässä. Kirjoittaa voit tasa-arvosta, mutta itse et koskaan alistuisi miehen omaisuudeksi.Oikoluku ohjelma on persiestä.....Burga
Korppis11 kirjoitti:
Oikoluku ohjelma on persiestä.....Burga
:) burqa
Olihan meillä huiveja päässä joskus nuoruudessamme sellaisia hippihuiveja ja mustalaishuiveja jotka sidottiin niskaan ja isot korvikset.....
joo en minä suostu muuhun kuin tasa-arvoiseen kumppanuuteen. En rahasta, en rakkaudesta, en edes pakon edessä. Paree yksin kuin huonossa seurassa (mitähän muuta klisheitä tähän aamutuimaan vielä keksisi.)
Emmä tiedä olisko johtunut siitä että eka mieheni halusi miellyttää äitiään vaimon valinnallaan. Äiti oli toki valkoihoinen, vihreäsilmäinen ja ruskeatukkainen, mutta ei hän nyt ollut varsinaisesti mikään mammanpoika. Ja sitäpaitsi, äidillä oli hänelle jo valmiiksi katsottuna morsian, naapurin rikkaan kauppiaan ainoa tytär, Carmen....mutta minä tulin sekoittamaan kuviot ennenkuin edes ehtivät alkaa seurustelemaan.- korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Olihan meillä huiveja päässä joskus nuoruudessamme sellaisia hippihuiveja ja mustalaishuiveja jotka sidottiin niskaan ja isot korvikset.....
joo en minä suostu muuhun kuin tasa-arvoiseen kumppanuuteen. En rahasta, en rakkaudesta, en edes pakon edessä. Paree yksin kuin huonossa seurassa (mitähän muuta klisheitä tähän aamutuimaan vielä keksisi.)
Emmä tiedä olisko johtunut siitä että eka mieheni halusi miellyttää äitiään vaimon valinnallaan. Äiti oli toki valkoihoinen, vihreäsilmäinen ja ruskeatukkainen, mutta ei hän nyt ollut varsinaisesti mikään mammanpoika. Ja sitäpaitsi, äidillä oli hänelle jo valmiiksi katsottuna morsian, naapurin rikkaan kauppiaan ainoa tytär, Carmen....mutta minä tulin sekoittamaan kuviot ennenkuin edes ehtivät alkaa seurustelemaan.Minulla on kotitöissä tiukka putkihuivi pitkien hiusteni ympärillä sillä hiukset leivonnaisissa ei ole miellyttäviä. Olen ihastunut tähän putkihuiviin se pitää myös otsatukan pois silmiltä. Mietin pitäiskö muuttaa kampausta siten, että otsa paljastuisi. Ei paha. Kerran tyylikurssilla hiusspesialisti
kysyi minulta, miksi käytät tuollaista hiuskasaa otsallasi. Tällaista mietin ja katselen ulos jäisiä teitä. Olisiko jätettävä kävelylenkki väliin. No, katsotaan. Ensin vien piparikuuset kylmävaraston hyllyille. - eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Emmä tiedä olisko johtunut siitä että eka mieheni halusi miellyttää äitiään vaimon valinnallaan. Äiti oli toki valkoihoinen, vihreäsilmäinen ja ruskeatukkainen, mutta ei hän nyt ollut varsinaisesti mikään mammanpoika. Ja sitäpaitsi, äidillä oli hänelle jo valmiiksi katsottuna morsian, naapurin rikkaan kauppiaan ainoa tytär, Carmen....mutta minä tulin sekoittamaan kuviot ennenkuin edes ehtivät alkaa seurustelemaan.Minulla on joku perintökalu, sellainen musta kirkkohuivi, mitä naiset ennen pitivät kirkkoon mennessä.
Sen jos päähäni laittaisin, näyttäisin ihan musliminaiselta. eppu2 kirjoitti:
Minulla on joku perintökalu, sellainen musta kirkkohuivi, mitä naiset ennen pitivät kirkkoon mennessä.
Sen jos päähäni laittaisin, näyttäisin ihan musliminaiselta.Profiiliin vaihdoin kuvan huivipää-Palomasta, v. 1969, Auran varrella. Huivi on ylioppilaslahja, kollishämäläistä käsityöperinnettä, pellavaa ja virkattu pitsi. Yhtä aitoa kuin jämsäläiset huopikkaat ;)
Paloma.se.co kirjoitti:
Profiiliin vaihdoin kuvan huivipää-Palomasta, v. 1969, Auran varrella. Huivi on ylioppilaslahja, kollishämäläistä käsityöperinnettä, pellavaa ja virkattu pitsi. Yhtä aitoa kuin jämsäläiset huopikkaat ;)
Minun ei tarvinnut mennä 55-vuoden päähän huiveja etsimään vaan otin lenkiltä tulon jälkeen selfien itsestäni uudessa luukissa putkihuivin päässä ; )
Olen itseasiassa ihastunut tällaisen huivin kätevyyteen ei ole hiukset haitolla.
Tällainen huivi on urheilijoilla erilaisten suoritusten aikana ja sain tämän huivin lahjaksi ystävättäreltäni, joka on kova hiihtämään.
Musliminaisilla on itseasiassa helppo lähteä ulos kun ei tarvitse ajatella hiuksia.
- tööttt
Kyllä mua ainakin useammankin kerran sapetti kun joutui esm lompakkovarkauksien kohteeks - meni lähes kaikki, netti- ja henk,tunnukset, kortit ja manitkn, ylväät nuoret ladyt korskasti ilmoitti että tarttee kaikki muutkin immeiset rusinoita pukkiinsa ja pulliinsa ja pussiinsa. Lievä ilmaus noista joka sortin sosiaaliseeraaajista kun miettii minkä helvetin sotkun saivat aikaan lukuisien ihmisten elämään. Ja räyhäviinaporukat kenties enempi
"lääkettä# vieroitusoireisiinsa. Ja innovaatiobisneksiinsä. Ja nyt laittaan päälle ja kylän sisäkirppiksille, kerran vuodessa tapahtuma, ennen joulua. Puoli kilsaa vastatuuleen ja sitten takaisin kotiin ja tekemään lutuselle brunssia.
Ai, niin, tässäpä tämä linkki Hesarin artikkeliin paperittomista Ruotsissa.
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1479449779583
Nyt lähden iltapäivä köllösille, söin juuri suomalaista maatiaispossunpaistia kermakastikkeessa, metsikolaisen riisin kera.- ent.siivoojaparka
Kyllähän se tietysti risoo, kun ei pysty samaan aikaan nostamaan sossusta rahaa, kun tekee pimeitä töitä niinkuin täällä laillisesti olevat "pakolaiset".
On heillä paperittomilla kuitenkin kuitenkin ilmainen sairaanhoito ja hammaslääkäri. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kyllähän se tietysti risoo, kun ei pysty samaan aikaan nostamaan sossusta rahaa, kun tekee pimeitä töitä niinkuin täällä laillisesti olevat "pakolaiset".
On heillä paperittomilla kuitenkin kuitenkin ilmainen sairaanhoito ja hammaslääkäri.Eli jos pakolaiset toimivat vastoin lakia se oikeuttaa kantaruotsalaiset toimimaan myös vastoin lakia.
Tai jos pakolainen tekee rikoksen Suomessa silloin osa suomalaisista (hyvät) puolustavat pakolaisia siten, että "kantasuomalaiset ne vasta rikkookin lakia".
Mutta takaisin Ruotsiin...Jos ei palkka kelpaa voit lähteä lätkimään ; )
Kylmää faktaa, mitä "hyvät" tästä mahtavat sanoa. Minä "paha" sanon, että syy ei ole karkoitetuissa vaan ruotsalaisissa työnantajissa. Heidän ei pitäisi palkata näitä poistumispäätöksen saaneita.
No, oletetusti meillekin tulee samoja ongelmia jahka päätökset paukkuvat ja karkoitukset lisääntyvät. Olen kyllä lukenut, että karkotetut pääsääntöisesti matkustavat Ruotsiin tai muihin pohjoismaihin.
Artikkelissa oli tietoisesti otettu naisia ja lapsia, jotta tunnepitoisesti ajattelevat alkaisivat puolustamaan näitä "maan alla asuvia".
Nyt saunaan ; )- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Eli jos pakolaiset toimivat vastoin lakia se oikeuttaa kantaruotsalaiset toimimaan myös vastoin lakia.
Tai jos pakolainen tekee rikoksen Suomessa silloin osa suomalaisista (hyvät) puolustavat pakolaisia siten, että "kantasuomalaiset ne vasta rikkookin lakia".
Mutta takaisin Ruotsiin...Jos ei palkka kelpaa voit lähteä lätkimään ; )
Kylmää faktaa, mitä "hyvät" tästä mahtavat sanoa. Minä "paha" sanon, että syy ei ole karkoitetuissa vaan ruotsalaisissa työnantajissa. Heidän ei pitäisi palkata näitä poistumispäätöksen saaneita.
No, oletetusti meillekin tulee samoja ongelmia jahka päätökset paukkuvat ja karkoitukset lisääntyvät. Olen kyllä lukenut, että karkotetut pääsääntöisesti matkustavat Ruotsiin tai muihin pohjoismaihin.
Artikkelissa oli tietoisesti otettu naisia ja lapsia, jotta tunnepitoisesti ajattelevat alkaisivat puolustamaan näitä "maan alla asuvia".
Nyt saunaan ; )Syy ruotsalaisissa työnantajissa?
Kyllä ne kampaamot, pitseriat, siivousfirmat ... ovat enimmäkseen maahanmuuttajien (samankielisten) yrityksiä, jotka käyttävät hyväkseen niitä paperittomia.
Sillä tavalla ruotsalaiset niitä käyttävät hyväkseen ja kannattavat heidän toimintaansa, että valikoivat halvan ruokapaikan, kampaajan, siivousfirman ... Monet tietämättään/ymmärtämättään, että ne ovat siksi halpoja, koska siellä on verottomia/paperittomia töissä.
Päästäänpähän hehkuttamaan, että kaikissa paskatöissä näkee enää vain niitä ahkeria maahanmuuttajia.
Suomessa ollaan siinä edellä, että siellä saa poliisi kysellä papereita ilman rikosepäilyäkin. Täällä ei, ei vielä, vasta suunnittelevat sellaista oikeutta poliisille. """"Nykyisin tarkastuksia voi tehdä vain rikosepäilyn perusteella. Vastaava oikeus on jo Suomessa."""" - Korppis11
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Syy ruotsalaisissa työnantajissa?
Kyllä ne kampaamot, pitseriat, siivousfirmat ... ovat enimmäkseen maahanmuuttajien (samankielisten) yrityksiä, jotka käyttävät hyväkseen niitä paperittomia.
Sillä tavalla ruotsalaiset niitä käyttävät hyväkseen ja kannattavat heidän toimintaansa, että valikoivat halvan ruokapaikan, kampaajan, siivousfirman ... Monet tietämättään/ymmärtämättään, että ne ovat siksi halpoja, koska siellä on verottomia/paperittomia töissä.
Päästäänpähän hehkuttamaan, että kaikissa paskatöissä näkee enää vain niitä ahkeria maahanmuuttajia.
Suomessa ollaan siinä edellä, että siellä saa poliisi kysellä papereita ilman rikosepäilyäkin. Täällä ei, ei vielä, vasta suunnittelevat sellaista oikeutta poliisille. """"Nykyisin tarkastuksia voi tehdä vain rikosepäilyn perusteella. Vastaava oikeus on jo Suomessa.""""Tuo oli minulle uutta, että poliisi ei voi kysyä papereita. No, nyt ymmärrän miksi Ruotsi on täältä käännytettyjen onnen maa.
Asiaa kirjoitat.
Meillekin tänne Korpeen on syntynyt uusia etnisiä yrityksiä, mutta ei ne ole suomalaisten suosimia paikkoja. Partureita käyttää pojanklopit Irakista ja etnisessä sekatavarakaupassa ei ole tungosta.
Uutuusravintolat elävät hetken kunnes erilaisen ruoan maku alkaa muistuttamaan lähinnä kotimaisia lihapullia.
En käytä mamu yrittäjien palveluita. Minun kampaajani on reipas, puhelias Välimeren itäpuolelle juuriltaan sijoittuva ruotsalaisnainen, oliskohan peräti täällä syntynyt kun puhuu ruotsia paremmin kuin minä. Menin hänelle ihan sattumalta, kun sain parempaa palvelua ja hymyilevän vastaanoton kuin monissa ruotsalaisissa kampaamoissa.
Ravintoloista: valitettavasti monet tai siis mun kokemuksieni perusteella useimmat maahanmuuttajien tänne perustamat ravintolat sopeuttavat liikaa ruokiaan ja ruokalistojaan paikalliseen ruokakulttuuriin ja makuihin. Lopputuloksena on nämä paikalliset pizzeria/ravintolat joissa on anniskeluoikeudet, kaikki ruoka maistuu samalle ja jotka pysyvät bisneksessä vain myymällä olutta paikalliselle myöhään yöhön. Emme todellakaan ole New Yorkissa tai edes Tukholmassa tai edes Uppsalassa.
Toivon mukaan nämä ulkomaalaissyntyiset ravintoloitsijat pystyvät tulevaisuudessa pitämään ravintoloita joissa vaalitaan alkuperäistä, autenttista ruokakulttuuria ja asiakkatkin vielä löytävät sinne.
Mene vaan rohkeesti maaahanmuuttajien yrityksiin. Ei sinusta päällepäin näy mitä heistä ajattelet. Voi olla että yllätyt positiivisesti. Kansainvälistä kokemusta omaavana, maailmaa kiertäneenä maabongaajana näytä esimerkkiä niille ennakkoluuloisille kainuulaisille.Paloma.se.co kirjoitti:
Minun kampaajani on reipas, puhelias Välimeren itäpuolelle juuriltaan sijoittuva ruotsalaisnainen, oliskohan peräti täällä syntynyt kun puhuu ruotsia paremmin kuin minä. Menin hänelle ihan sattumalta, kun sain parempaa palvelua ja hymyilevän vastaanoton kuin monissa ruotsalaisissa kampaamoissa.
Ravintoloista: valitettavasti monet tai siis mun kokemuksieni perusteella useimmat maahanmuuttajien tänne perustamat ravintolat sopeuttavat liikaa ruokiaan ja ruokalistojaan paikalliseen ruokakulttuuriin ja makuihin. Lopputuloksena on nämä paikalliset pizzeria/ravintolat joissa on anniskeluoikeudet, kaikki ruoka maistuu samalle ja jotka pysyvät bisneksessä vain myymällä olutta paikalliselle myöhään yöhön. Emme todellakaan ole New Yorkissa tai edes Tukholmassa tai edes Uppsalassa.
Toivon mukaan nämä ulkomaalaissyntyiset ravintoloitsijat pystyvät tulevaisuudessa pitämään ravintoloita joissa vaalitaan alkuperäistä, autenttista ruokakulttuuria ja asiakkatkin vielä löytävät sinne.
Mene vaan rohkeesti maaahanmuuttajien yrityksiin. Ei sinusta päällepäin näy mitä heistä ajattelet. Voi olla että yllätyt positiivisesti. Kansainvälistä kokemusta omaavana, maailmaa kiertäneenä maabongaajana näytä esimerkkiä niille ennakkoluuloisille kainuulaisille.Minäkin tunnen venäläisalkuperäisiä yrittäjiä, käytän heidän palvelujaan koska he ovat integroituneet Korpeen. Heidän lapsensa ja lapsenlapsensa ovat suomalaisia.
Tuossa olen samaa mieltä, että ruoan maut pilataan miellyttämällä kantaväestön makutottumuksia, mutta heidän pitäisi tajuta, että suomalaiset matkustavat paljon ja ne koetut kaukomaiden maut ovat sitä, mitä lähdemme etnisestä ravintolasta etsimään. Onneksi Hollannista löytyy alkuperäisruokia mm. kiinalaisista ravintoloista.
Muuten minkalainen ruoka olisi tyypillistä nauttia esim. Kolunbiassa mikäli piipahdamme paikallisessa ravintolass?korppis kirjoitti:
Minäkin tunnen venäläisalkuperäisiä yrittäjiä, käytän heidän palvelujaan koska he ovat integroituneet Korpeen. Heidän lapsensa ja lapsenlapsensa ovat suomalaisia.
Tuossa olen samaa mieltä, että ruoan maut pilataan miellyttämällä kantaväestön makutottumuksia, mutta heidän pitäisi tajuta, että suomalaiset matkustavat paljon ja ne koetut kaukomaiden maut ovat sitä, mitä lähdemme etnisestä ravintolasta etsimään. Onneksi Hollannista löytyy alkuperäisruokia mm. kiinalaisista ravintoloista.
Muuten minkalainen ruoka olisi tyypillistä nauttia esim. Kolunbiassa mikäli piipahdamme paikallisessa ravintolass?"Muuten minkalainen ruoka olisi tyypillistä nauttia esim. Kolunbiassa mikäli piipahdamme paikallisessa ravintolass? "
Tehän luullakseni poikkeatte maihin Kolumbian rannikolla Cartagenassa (Cartagena de Indias) jossa risteilyalukset poikkeaa. Voin suositella riisi-ja mereneläväruokia kookosmaidossa ja yleensäkin kala-ja äyriäisruokia, myös kanaa.
Me oltiin Cartagenassa ystävättäreni kanssa kymmenen vuotta sitten ja hotellipakettiin kuului illallinen paikallisessa ravintolassa. Meidät kuskattiin hevoskärryillä ravintolaan jossa saimme katsoa ensin kun ruoka valmistettiin hibachi-paistopöydällä. Herkullista!Paloma.se.co kirjoitti:
"Muuten minkalainen ruoka olisi tyypillistä nauttia esim. Kolunbiassa mikäli piipahdamme paikallisessa ravintolass? "
Tehän luullakseni poikkeatte maihin Kolumbian rannikolla Cartagenassa (Cartagena de Indias) jossa risteilyalukset poikkeaa. Voin suositella riisi-ja mereneläväruokia kookosmaidossa ja yleensäkin kala-ja äyriäisruokia, myös kanaa.
Me oltiin Cartagenassa ystävättäreni kanssa kymmenen vuotta sitten ja hotellipakettiin kuului illallinen paikallisessa ravintolassa. Meidät kuskattiin hevoskärryillä ravintolaan jossa saimme katsoa ensin kun ruoka valmistettiin hibachi-paistopöydällä. Herkullista!Tässä nyt oikea linkki Cartagena-kuviini:
http://s66.photobucket.com/user/Desi_Deria/library/Me and Lili Do Cartagena?sort=3&page=1Paloma.se.co kirjoitti:
Tässä nyt oikea linkki Cartagena-kuviini:
http://s66.photobucket.com/user/Desi_Deria/library/Me and Lili Do Cartagena?sort=3&page=1Kokeillaas vielä kerran:
http://s66.photobucket.com/user/Desi_Deria/library/Me and Lili Do Cartagena?sort=3&page=1Paloma.se.co kirjoitti:
Kokeillaas vielä kerran:
http://s66.photobucket.com/user/Desi_Deria/library/Me and Lili Do Cartagena?sort=3&page=1"Paloma.se.co"
Ensimmäinen linkkisi toimii.
Nämä kaksi eivät.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Ensimmäinen linkkisi toimii.
Nämä kaksi eivät.
H.Nää kaksi seuraavaa tarvii kopioida ja liimata, koska ne ei kopioituneet oikein. Niissä on sitten varsinaisesti juuri Cartagenasta kuvia. Albumi on tosin vielä kesken.
- Korppis11
Kiitos linkeistä, käyn tarkemmin tutkailemaan niitä jahka käyn ensin kaupassa. 🤗
- vhimsf
Eri aikakakausien, uskontojen, kansanliikkeiden ja yhteiskuntapolitiikan törmäyskursseillahan täällä maailmassa ollaan - jotkut nimittävät taloudessa ja varojenkäytön suunnitteluksi vallankäyttöä, jonka tärkein mahti on pimeyden voima - tavalla tai toisella - muoti kulkee mukana mantereelta toiselle - taiteilijapersoonat toteuttavat omaa vakaumustaaan tavalla tai toisella - paitsi eri kansojen paikallisosaamista, joitakin arvostellaan jämähtämisestä, esm Italian renensanssiaikaan - ja senaikuisiin tuotteisiin,
joka maassa lienee tallella muistoja, jotka kertovat aikakausista, joissa kansa pantiin kärsimään - esm ihmisten pääkalloista koottuja seiniä - toisaalla saman kaupungin alueella hienoston renesanssipuutarhoja - mitä ihmiset ihannoivat. Kohdistuuko ihannointi maailmanlaajuisesti myös kukkivaan fasismiin ja ihmisten sortoon?
Monet maahanmuuttajat Suomessa kääntyneet kristinuskoon omanmaansa uskonnoista - kertovat myös että paluu entisen kotimaahan merkitsisi heille kuolemantuomiota - siksi turvaa etsiviä - kaikki nämäkin ajan hämärästä seuraavaan aikakausien hämärään meneviä
juttuja - seuraava keskustelu jo pohtii kuuluuko rikkaiden ruhtinaiden, keisareitten ja kuninkaallisten maksaa itse pytinkiensä remontit vai kuuluuko maksuvelvollisuus kansalle
- vai muille orjuutetuille? Ihmisten turvallisuudestakin joskus ainakin muistutetaan - söipä soppaa vai ei.Luen mielenkiinnolla kirjoituksesi niissä on aina sanoma, mutta joskus tipun kärryltä, mutta haitanneeko se ; )
- Rakkausonrumasana
Miten suomalaiset voisivat ymmärtää vieraista kulttuureista tulleita kun emme ymmärrä edes toisiamme? Ja se on se varsinainen kulttuurishokki, jos samanväriset, -kieliset ja -taustaiset eivät tajua toinen toisiaan. Ts. eivät halua, tahdo, osaa, pysty, kykene ...
Viha ja rakkaus eivät edelleenkään ole toistensa vastakohtia vaan saman asian kaksi eri puolta: sitä mitä eniten rakastaa, sen huonoja puolia eniten vihaa. Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys, kun ei vähempää voisi kiinnostaa.Tätähän juuri peräänkuulutan, emme ymmärrä toisiamme.
Minä en ymmärrä pakolaisten pyynteetöntä auttamisen halua ja joku toinen taas ei ymmärrä minun passiivisuuttani auttajana.
Se on sitten herjojen heittelyn paikka puolin ja toisin.korppis kirjoitti:
Tätähän juuri peräänkuulutan, emme ymmärrä toisiamme.
Minä en ymmärrä pakolaisten pyynteetöntä auttamisen halua ja joku toinen taas ei ymmärrä minun passiivisuuttani auttajana.
Se on sitten herjojen heittelyn paikka puolin ja toisin.En minäkään ymmärrä sitä että ei vaadita mitään, kaikki valmiilta. Maassa maan tavalla, heidän on sopeuduttava meidän tapoihimme jos aikovat jatkaa elämistä täällä eikä meidän pidä antaa aina periksi ja omaksua heidän tapojaan omiemme kustannuksella.
- Itsetunto-ko-heikoilla
Kuka sinun on käskenyt "omaksua heidän tapojaan"? En ole ikinä kuullutkaan eikä ole aikomustakaan tehdä niin vaikka heitä olisi täällä vielä enemmän. Paitsi jos heillä on joku paaaljon parempi tapa tai elämänohje kuin meillä.
- tarkennus
Intian pieleenmennyt seteliuudistus esm taisi jättää monia matkailijoita pulaan
- hurja oli tämän päivän uutisointikin junaonnettomuudesta. Paljon kuolonuhreja.
Maassa voimissaan vanha kastijärjestelmä - toisaalta muista maista ulkoistettu palvelutoimintoja - suomestakin esm posti ja liekö pankki/kauppa tms sinne
- toikin onnettomuus sai miettimään toisaalta puhdasta tuloa tai sitten eri järjestelmiin kätkettyä rahanpesua - silläkin lie merkitystä, mitä sanotaan valtiovaroiksi ja pääomaksi - turvallisinta pysytellä sopankeitossa hellan ääressä
- ja miettiä kaukomaita kaukaisina ohikiitävinä haaveina - unelmien ihmemaata silleen taida mistään löytyä - vihaako joku esm kehitys-nimistä sanaa tai miksi välinpitämätön on jotenkin huono ilmaus kun asioilla lähes kaikilla on väliä ja merkitystä kaikille ihmisille? Joskus ja vieläkin tykkäsin intianpuuvillavaatteista ja koruista vaikkei mitään arvometalleja ollutkaan. - Vihailmo
Kannattaa tsekata tää videk aiheeseen liittyen.. pistää vihaksi https://youtu.be/MFCLqSKfLs4
Entäs jos viha onkin voimattomuutta? Sielun tapa suojella itseään kun maailma lähtee hallinnasta?
Luin päivän uutisia. Synkkä maailmankuva on harhaa.
Ihmiskunnalla menee entistä paremmin.
Mielentereys vaatii itsensä monipuolista huomioimista.
Itse huollan mielenterveyttäni siten, että jos en jaksa, pakotan itseni jaksamaan.
Eilinen oli hyvä esimerkki suunnattomista positiivisista voimavaroista joita omaan.
Päivän harmaus tympi, olin saamaton, ilma harmaa ja sateinen.
Pakotin itseni ulos, kävin mökillä ja menin shoppailemaan, löysin kurpitsan, tein ihanaa kurpitsasäilykettä, sain energiani takaisin, ilo palasi, kudoin vielä keskeneräisen sukan valmiiksi.
Voimattomuus kerää vihaa, jolloin vihan tunteet kohdistuvat omaan minään.
Miksi juuri minä, en jaksa, tympii, miksi muut, miksi en minä, ympäristö ärsyttää jne.korppis kirjoitti:
Luin päivän uutisia. Synkkä maailmankuva on harhaa.
Ihmiskunnalla menee entistä paremmin.
Mielentereys vaatii itsensä monipuolista huomioimista.
Itse huollan mielenterveyttäni siten, että jos en jaksa, pakotan itseni jaksamaan.
Eilinen oli hyvä esimerkki suunnattomista positiivisista voimavaroista joita omaan.
Päivän harmaus tympi, olin saamaton, ilma harmaa ja sateinen.
Pakotin itseni ulos, kävin mökillä ja menin shoppailemaan, löysin kurpitsan, tein ihanaa kurpitsasäilykettä, sain energiani takaisin, ilo palasi, kudoin vielä keskeneräisen sukan valmiiksi.
Voimattomuus kerää vihaa, jolloin vihan tunteet kohdistuvat omaan minään.
Miksi juuri minä, en jaksa, tympii, miksi muut, miksi en minä, ympäristö ärsyttää jne.Koen samalla tavalla, välillä pitää maadoittaa itseään peruselämään, seuraavan pähkinän löytämiseen, muistaa että elämä menee ihan hukkaan jos vaan murehtii. Loppujen lopuksi kaunein lahja minkä voimme omaisellemme antaa, on pitää huolta itsestämme. Tämän huomaa yleensä vasta sitten jos joutuu kantamaan huolta toisista.
Onhan tuo pakolaisjuttu vähän samaa. He eivät voi pitää enää huolta itsestään, tarvitsevat meidän apua. Onko se oikein? Ei ole. Mutta vielä en ole eläessäni kieltäytynyt tarjoamasta apua sille joka sitä tarvitsee. Viha ja kauna ei ratkaise mitään. Suopeus, rakkaus ja tilan antaminen, se ratkaisee asioita, avaa portteja ja parantaa sieluja.
Kuulin lauantaina aivan mahtavan puheen. Vähän minua vanhempi mies sanoi, kun on se taito, että pystyy tekemään ihmiset onnellisiksi sun läheisyydessä, silloin olet menestynyt.
Kyky tuntea empatiaa on äärettömän yksilöllistä. Eikä se ole välttämättä mitenkään kulttuurisidonnaista. Tosin tietyt kulttuurit arvostavat kykyä empatiaan enemmän kuintoiset ja luonnollisen valinnan myötä se vahvistuu kun se on toivottu piirre ihmisessä. Muutkin tekijät, kuten esim uskonto vaikuttavat: katolisissa maissa on vaikuttanut pitkään anteeksiannon ja neuvottelun kulttuuri: jumalan äiti Maria on tärkeä välittäjä ja pehmentävä tekijä kun taas luterilaisuus on varsin patriarkaalinen ja tuomitseva.
Kysymys onkin juuri siitä pystyyky ja haluaako tuntea empatiaa sodasta paenneita kohtaan vai onko helpompi suojella omaa sieluaan ja tuomita, epäillä, arvostella ja torjua.
Kukaan ei luule eikä oleta kaikkien pakolaisten olevan mitään jumaliemme parhaita lapsia ja monet heistä ovat varmastikin tehneet rikoksia ja monet epärehellisiä ja melkein kaikki kiittämättömiä roistoja jotka eivät polvistu eteemme, väisty maantienojaan kun herrasväki tulee vastaan, nuole kättämme kun annamme heille ruokaa, katon, lääkkeitä. Vaativat, pyytävät ja vieläpä kieltäytyvät. He ovat kuitenkin vain ihmisiä."katolisissa maissa on vaikuttanut pitkään anteeksiannon ja neuvottelun kulttuuri: jumalan äiti Maria on tärkeä välittäjä ja pehmentävä tekijä kun taas luterilaisuus on varsin patriarkaalinen ja tuomitseva."
Sinun pitäisi kuunnella Petzeä, niin tietäisit mitä se katollisuus katollilaisessa kasvuympäristössä todellisuudessa on.
Petze on eronnut katollilaisuudesta. Lapsuuden kokemukset ja katollisen kirkon teennäisyys etoo häntä.korppis kirjoitti:
"katolisissa maissa on vaikuttanut pitkään anteeksiannon ja neuvottelun kulttuuri: jumalan äiti Maria on tärkeä välittäjä ja pehmentävä tekijä kun taas luterilaisuus on varsin patriarkaalinen ja tuomitseva."
Sinun pitäisi kuunnella Petzeä, niin tietäisit mitä se katollisuus katollilaisessa kasvuympäristössä todellisuudessa on.
Petze on eronnut katollilaisuudesta. Lapsuuden kokemukset ja katollisen kirkon teennäisyys etoo häntä."korp-Pal"
Tympiinstyttelee toisinaan Paloman ja sinun kilpa-laulanta kellä eniten ällöjä tunteita turhuuksiin on.
Olet joskus ihan liikaa kuin leskenletti.
H.hunksz kirjoitti:
"korp-Pal"
Tympiinstyttelee toisinaan Paloman ja sinun kilpa-laulanta kellä eniten ällöjä tunteita turhuuksiin on.
Olet joskus ihan liikaa kuin leskenletti.
H.Painotan että tuossa kommentissani EI ole kirjoitus-virhettä.
Samalla muistutan korppista että aina pitää laittaa myös musiikki.
H.hunksz kirjoitti:
Painotan että tuossa kommentissani EI ole kirjoitus-virhettä.
Samalla muistutan korppista että aina pitää laittaa myös musiikki.
H.Höpösti.
Höpöin.
Pöpöstikki.korppis kirjoitti:
"katolisissa maissa on vaikuttanut pitkään anteeksiannon ja neuvottelun kulttuuri: jumalan äiti Maria on tärkeä välittäjä ja pehmentävä tekijä kun taas luterilaisuus on varsin patriarkaalinen ja tuomitseva."
Petze on eronnut katollilaisuudesta. Lapsuuden kokemukset ja katollisen kirkon teennäisyys etoo häntä.Katolinen kirkko on maailmaakattava ja siinäkin on paljon eroavaisuuksia maasta toiseen. Etelä-eurooppalaiseen ja latinalaisamerikkalaiseen katolilaisuuteen kuuluu olennaisesti mariakultti ja se pehmentää arvoja. Vertaa esimerkiksi nykyisen paavin, joka on argentiinalainen, puhettä, ääntä, lempeyttä ja pehmeitä arvoja edeltäjäänsä saksalaiseen paaviin. He edustavat kahta aivan erilaista virtausta katolisessa kirkossa.
korppis kirjoitti:
Petze on eronnut katollilaisuudesta. Lapsuuden kokemukset ja katollisen kirkon teennäisyys etoo häntä.Minä olen tietoinen katolisen kirkon suurista virheistä, nykyisistä ja menneistä synneistä ja paheista. Puuttumatta sen kummemmin kirkon dogmaan viittaan vain katolisuuden vaikutukseen ihmisten suvaitsevaisuuteen, asenteeseen toisiaan kohtaan ja anteeksiantoon.
Me luterilaiset tuomitsemme helpommin ja annamme anteeksi hitaammin.
Nykyinen paavi tulee vapauden teologian perinteestä ja vaikka hän ei itse sitä suoranaisesti tunnusta niin nuoruudessaan lähes kaikki katoliset papit olivat jossain määrin sen kannattajia. Se heijastuu hänen asenteestaan köyhiin ja rikkaisiin, mammonaan ja oikeudenmukaisuuteen.Paloma.se.co kirjoitti:
Minä olen tietoinen katolisen kirkon suurista virheistä, nykyisistä ja menneistä synneistä ja paheista. Puuttumatta sen kummemmin kirkon dogmaan viittaan vain katolisuuden vaikutukseen ihmisten suvaitsevaisuuteen, asenteeseen toisiaan kohtaan ja anteeksiantoon.
Nykyinen paavi tulee vapauden teologian perinteestä ja vaikka hän ei itse sitä suoranaisesti tunnusta niin nuoruudessaan lähes kaikki katoliset papit olivat jossain määrin sen kannattajia. Se heijastuu hänen asenteestaan köyhiin ja rikkaisiin, mammonaan ja oikeudenmukaisuuteen.Tarkennan: kaikki latinalaisamerikkalaiset papit, munkit ja nunnat. (jotka olivat nuoria 60-ja 70-luvuilla)
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä olen tietoinen katolisen kirkon suurista virheistä, nykyisistä ja menneistä synneistä ja paheista. Puuttumatta sen kummemmin kirkon dogmaan viittaan vain katolisuuden vaikutukseen ihmisten suvaitsevaisuuteen, asenteeseen toisiaan kohtaan ja anteeksiantoon.
Nykyinen paavi tulee vapauden teologian perinteestä ja vaikka hän ei itse sitä suoranaisesti tunnusta niin nuoruudessaan lähes kaikki katoliset papit olivat jossain määrin sen kannattajia. Se heijastuu hänen asenteestaan köyhiin ja rikkaisiin, mammonaan ja oikeudenmukaisuuteen.Eikös se Suomen pääpersu olekin juuri sellainen suvaitsevainen katolilainen? Soini vai mikä hänen nimensä olikaan?
- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Nykyinen paavi tulee vapauden teologian perinteestä ja vaikka hän ei itse sitä suoranaisesti tunnusta niin nuoruudessaan lähes kaikki katoliset papit olivat jossain määrin sen kannattajia. Se heijastuu hänen asenteestaan köyhiin ja rikkaisiin, mammonaan ja oikeudenmukaisuuteen.Katolilaisuus suvaitsevaista?
Eikös he vastusta aborttia, esiaviollisia suhteita, eutanasiaa, tasa-arvoista avioliittolakia. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Katolilaisuus suvaitsevaista?
Eikös he vastusta aborttia, esiaviollisia suhteita, eutanasiaa, tasa-arvoista avioliittolakia.Paavin pitää teeskennellä suvaitsevaista, koska hänen omassa jengissään on niin paljon homoja ja pedofiilejä.
MIkähän se lienee uskonnoltaan tuo Trump?
Ei hän ainakaan liene näitä tuomitsevia ja ahdasmielisiä luterilaisia, koska luterilaisuus jenkeissä on vain yksi pienen pieni lahko. Onko niitä siellä edes?
- Tavuviiva
Heti kättelyssä tässä haluan pyytää anteeksi niiltä, jotka ajattelevat toisin.
En ymmärrä katolista kirkkoa, Rooma, ollenkaan.
Poikien hyväksikäyttöä.
Mafiakytköksiä.
Vatikaanin rikkaudet ja Vatikaanimuseon ympärillä notkuvat kerjäläiset, on irvokas asetelma. Italiassa on paljon köyhyyttä, kuten muissa katolisissa maissa.
Historiasta tiedämme, että eivät kardinaalit mitään kivoja heppuja olleet.
Koko laitos on kaksinaismoraalin pesä.
Hienoa, koreutta on, Paavilla kiva "kesämökki".
Samanlaisia kuolevaisia ovat. Kansa kurjuudessa. Ei leipää. Ei pelkkää muotoa, ikäänkuin kaikki olisi okei.
Uskonnolla on johdettu ja sen varjolla sodittu.
Ei katteetona hymistelyä.
Rinnalle voisi tuoda kuningashuoneet. Kuka täyspäinen kulkee jalokivin koristeltu kultatiara päässä v 2016?
Jos me mummot haluttaisiin, että joulupukki tuo tiaran ja mennään se päässä lähikauppaan, Kellokoskelle kiikutettaisiin.- eppu2
Paljolti kallistun tälle Sinun kannallesi, mutta tämä nykyinen paavi on kyllä toista maata, kun useat edeltäjänsä.
Jos Kellokoskelle lähetään, tulen mukaan, olen siellä Korven herttuatar.
Mieheni syntyi 30-luvulla ja tuskinpa ne uskonnolliset näkemyserot Etelä-Amerikan maissa ja Euroopassa poikkesivat toisistaan.
Mitä tulee mariakulttiin, mieheni neljäs nimi on Maria.korppis kirjoitti:
Jos Kellokoskelle lähetään, tulen mukaan, olen siellä Korven herttuatar.
Mieheni syntyi 30-luvulla ja tuskinpa ne uskonnolliset näkemyserot Etelä-Amerikan maissa ja Euroopassa poikkesivat toisistaan.
Mitä tulee mariakulttiin, mieheni neljäs nimi on Maria.Näkemykset erosivat toisistaan kuusikymmentäluvulla vapautuksen teologian johdosta.
Maria, jumalan äiti on se jota rukoillaan koska hän pystyy vaikuttamaan poikansa Jeesuksen kautta. Monet naispuoliset pyhimykset katolisessa kirkossa toimivat myöskin välittäjinä ja viestittäjinä.- Tavuviiva
Paloma.se.co kirjoitti:
Näkemykset erosivat toisistaan kuusikymmentäluvulla vapautuksen teologian johdosta.
Maria, jumalan äiti on se jota rukoillaan koska hän pystyy vaikuttamaan poikansa Jeesuksen kautta. Monet naispuoliset pyhimykset katolisessa kirkossa toimivat myöskin välittäjinä ja viestittäjinä.Mutta Pyhä Birgitta kiinnostaa. Åboa Vetuksen kaivannoista tuli esille jokin luostari. Kaarinassa on jokin yhteisö ollut, mikä nivoutuu Birgittaan. Vihdissä on jotkin rauniot. Tallinnassa on tapahtuma tähän pyhimykseen liittyen. Liian vähän tietoa, mulla ainakin.
- höpöhöpöhöpötaas
Paloma.se.co kirjoitti:
Näkemykset erosivat toisistaan kuusikymmentäluvulla vapautuksen teologian johdosta.
Maria, jumalan äiti on se jota rukoillaan koska hän pystyy vaikuttamaan poikansa Jeesuksen kautta. Monet naispuoliset pyhimykset katolisessa kirkossa toimivat myöskin välittäjinä ja viestittäjinä.Miten Maria voi olla Jumalan äiti, jos Jeesus on hänen poikansa?
Ruotsissahan kyllä se varmaan on normaalia. - ent.siivoojaparka
höpöhöpöhöpötaas kirjoitti:
Miten Maria voi olla Jumalan äiti, jos Jeesus on hänen poikansa?
Ruotsissahan kyllä se varmaan on normaalia.Katolinen kirkko uskoo Jeesuksen jumaluuteen. Kummallista kyllä, että Jeesusta ei rukoilla muuten kuin äitinsä kautta.
Eikö siinä silloin tehdä Jeesuksesta vähän niinkuin vieläkin äitinsä holhouksen alla oleva pojankloppi? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Katolinen kirkko uskoo Jeesuksen jumaluuteen. Kummallista kyllä, että Jeesusta ei rukoilla muuten kuin äitinsä kautta.
Eikö siinä silloin tehdä Jeesuksesta vähän niinkuin vieläkin äitinsä holhouksen alla oleva pojankloppi?Peräkamaripoika nykyisella termillä ; )
- eppu2
Tavuviiva kirjoitti:
Mutta Pyhä Birgitta kiinnostaa. Åboa Vetuksen kaivannoista tuli esille jokin luostari. Kaarinassa on jokin yhteisö ollut, mikä nivoutuu Birgittaan. Vihdissä on jotkin rauniot. Tallinnassa on tapahtuma tähän pyhimykseen liittyen. Liian vähän tietoa, mulla ainakin.
Tässä jotain.
http://uskotoivorakkaus.fi/teemat/saints-and-sinners/pyha-birgitta ent.siivoojaparka kirjoitti:
Katolinen kirkko uskoo Jeesuksen jumaluuteen. Kummallista kyllä, että Jeesusta ei rukoilla muuten kuin äitinsä kautta.
Eikö siinä silloin tehdä Jeesuksesta vähän niinkuin vieläkin äitinsä holhouksen alla oleva pojankloppi?Ei mitenkään. Isä, poika ja pyhä henki muodostavat pyhän kolminaisuuden joka on yksi ja sama, eli kaikki osa jumalaa. Marian osa on rakastavan äidin osa ja maallisessa elämässä Jeesus huolehti äidistään, ei päinvastoin. Mutta koska etenkin latinalaisessa kulttuurissa äiti/madonna on melkein kuin pyhimys niin hänellä on tietty vaikutusvalta ylöspäin. Tää ei nyt ole ihan puhdasta teologiaa vaan siihen liittyy paljon maallista, kulttuurin ja kansojen perinnettä (samaa synkretisointia tapahtuu kaikissa suurissa uskonnoissa, esim islamissa ehkä vieläkin enemmän) ja mariakulttiin on tullut paljon piirteitä kristinuskoa vanhemmista uskonnoista, MaaÄiti, Artemis, Juno, Morrigan jumalahahmot ovat sulautuneet mariakulttiin.
http://www.peda.net/veraja/posio/lukio/oppiaineet/elina/uskonto/uue4/teemat/anni- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei mitenkään. Isä, poika ja pyhä henki muodostavat pyhän kolminaisuuden joka on yksi ja sama, eli kaikki osa jumalaa. Marian osa on rakastavan äidin osa ja maallisessa elämässä Jeesus huolehti äidistään, ei päinvastoin. Mutta koska etenkin latinalaisessa kulttuurissa äiti/madonna on melkein kuin pyhimys niin hänellä on tietty vaikutusvalta ylöspäin. Tää ei nyt ole ihan puhdasta teologiaa vaan siihen liittyy paljon maallista, kulttuurin ja kansojen perinnettä (samaa synkretisointia tapahtuu kaikissa suurissa uskonnoissa, esim islamissa ehkä vieläkin enemmän) ja mariakulttiin on tullut paljon piirteitä kristinuskoa vanhemmista uskonnoista, MaaÄiti, Artemis, Juno, Morrigan jumalahahmot ovat sulautuneet mariakulttiin.
http://www.peda.net/veraja/posio/lukio/oppiaineet/elina/uskonto/uue4/teemat/anniNiinhän se.
"Jokaisen menestyvän miehen takana on nainen." - Tavuviiva
eppu2 kirjoitti:
Tässä jotain.
http://uskotoivorakkaus.fi/teemat/saints-and-sinners/pyha-birgittaHuomenta. Kiitos ja kiva kun laitoit linkin.
Modigliani kutsuu tänään
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611212200030364_uu.shtml
Lisää politiikan ihmemaahan havittelevia ja sillä jo olevia rikoksiin syyllistyneitä maahanmuuttajia.
Espoon sosiaalidemokraattien kuntavaaliehdokas, nykyinen varavaltuutettu Abdifitah Ali Abdi, 26. Huumeita matkalaukussa.
Miten ne ilikiää.- taas.somali
Todella harmittava "erehdys" Abdilta. Luuli ressukka tuovansa hennaa äidillensä tuliaisiksi. Kiltit pojathan tekevät niin kuin äiti pyytää.
Sitä kun on tarpeeksi röyhkeä ja rikollinen mieli niin sitä kehtaa mitä vaan. - eppu2
Ei tuolla Ylen sivuilla tämmösestä uutisesta mitään ollut, mutta pihtiputaan mummo on kuulemma ny rekisteröity tavaramerkki.
eppu2 kirjoitti:
Ei tuolla Ylen sivuilla tämmösestä uutisesta mitään ollut, mutta pihtiputaan mummo on kuulemma ny rekisteröity tavaramerkki.
Mikäli pidämme Iltalehteä roskalehtenä MV-lehteen verrattavana, sieltä uutinen löytyy.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611212200030364_uu.shtmlkorppis kirjoitti:
Mikäli pidämme Iltalehteä roskalehtenä MV-lehteen verrattavana, sieltä uutinen löytyy.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611212200030364_uu.shtmlTsekkasin oli uutinen Hesarissakin.
http://www.hs.fi/ilta/21112016/a1479698087140
Nyt löytyi hyviä kuvia tästä päivästä maailmalta. Muslinaisen kulmakarvat aivan länsimaisia naisten ihanteita vastaavat. Olen itsekin harkinnut vahvistettuja kulmakarvojeni linjoja ja ehkäpä vielä tekoripsirypästä ennen kuin taas lähden taas Korvesta ihmisten ilmoille ; )http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004872695.html
Tulevaisuus tuntuu olevan empaattisilla sumun peitossa.Tänään se alkoi, oikeudenkäynti tuossa parin sadan metrin päässä asunnostani. Lähelle tulee ei ole vain mielikuva, että jossain kaukana sattuu ja tapahtuu.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004872789.htmlHyvää alkavaa yötä ystäväni ; )
Päivä alkaa olla putkessa, olen ollut taas täynnä energiaa sellaista toiminnan energiaa, jonka johdasta kaikki käsieni taidot puhkeavat kukkaan. Osaamiseni loistaa.
Kävin katselemassa viikonlopun pikkujoulujuhlaan tunikoita. En löytänyt sitä ihan just minulle sopivaa väriä, luovutin. Ohitin Marimekko-kankaita ja vaatteita myyvän liikkeen.
Päätin pistäytyä sisälle.
Siellä se oli Porvoon makasiinien innoittamana, Marimekon taiteilija oli suunnitellut sen kankaan joka iski minuun kuin salama. Ostin vaikka myyjä yritti myydä minulle muita vaihtoehtoja. Kun päätän tää on se juttu se on se juttu.
Tunika on lähes valmis ommeltavaksi koneella kuosiinsa.
Tällainen päivä tänään ; )
Lisäksi Petze oli samaa mieltä kanssani huoneistoni uusita sisustus suunnitelmista.- olet-ylivertainen
Onko Petze (Paul Maria) koskaan erimieltä kanssasi?
- Korppis11
olet-ylivertainen kirjoitti:
Onko Petze (Paul Maria) koskaan erimieltä kanssasi?
Petzellä on kaunis nimi kuten hänen sisarillaankin. Kaikilla neljä nimeä ja viimeinen nimi Maria. Vanhan katolisen tavan mukaan annetut.
Petze on hyvin voimalas persoona, joten voit vain kuvitella erimielisyydet keskenämme. Sanojen keihäänkärjet lentää puolin ja toisin. Onneksi englanninkielinen kommunikointimme siilaa sanoja pehmeämmiksi. En ole koskaan tykännyt miehistä joilla ei ole omaa tahtoa.
Olemme yhdestä asiasta samaa mieltä. Jos olisimme tavanneet nuorena emme olisi pärjänneet voimakkaiden luonteidemme takia. - Korppis11
Korppis11 kirjoitti:
Petzellä on kaunis nimi kuten hänen sisarillaankin. Kaikilla neljä nimeä ja viimeinen nimi Maria. Vanhan katolisen tavan mukaan annetut.
Petze on hyvin voimalas persoona, joten voit vain kuvitella erimielisyydet keskenämme. Sanojen keihäänkärjet lentää puolin ja toisin. Onneksi englanninkielinen kommunikointimme siilaa sanoja pehmeämmiksi. En ole koskaan tykännyt miehistä joilla ei ole omaa tahtoa.
Olemme yhdestä asiasta samaa mieltä. Jos olisimme tavanneet nuorena emme olisi pärjänneet voimakkaiden luonteidemme takia.Ps. Kaikilla elämäni miehillä on ollu taito johdatella minua yhteisymmärrykseen. Heillä on myös ollut voimakasta empatiakyky.
Upeita vierellä kulkijoita ovat kaikki olleet.
- tööttt
Tossa mafian puuhissa taitaa olla se ongelma että virallista valtiokulttia lainsäädäntöineen ei
sllee edusta verotuloineen ja verotuksineen ne bisnekset. Lallisuuksien j laittmuuksien väliltä
- rahainpesuineen, pornoineen, huume-ja verrahoineen, immeiskauppoineen, laittomine aseineen, pedopuuhineen j ties mtä pienimpinkohdistuvine sortokultteineen, kiristyksineen ts
- saadut ja ryöstetyt rahat ja varat voi tietty käyttää paitsi ylelliseen elämään myöshyväntekeväisyyteen ja lahjoitksiin kulttuuri-uskonnot--urheilu-taide- pelit tms maailmamatkailuun - mutta työtätekevälle kansalle se aina on merkinnyt lisäntyneitä
yhteiskunnalisia ongelmia ja kärsimyksen muodossa ihmismielen murhetten taakkaa
- olipa senjoriitat mitä mieltä tahansa. Tai ydinpaskatynnöripommeineen tehtailuun vakuutuspetosten muodossa ym muut terroriteot kansan keskuudessa. - Korppis11
Nyt on tullut uutisia, jotka voivat aiheuttaa muutoksia Amerikassa. Presitentin vaalin äänten laskennan uusiminen kolmessa vaan kielen osavaltiossa voi nostaa Hillary presidentiksi. Mielenkiintoista, Trump joutuisi palaamaan takaisin bissnes puuhiinsa missä hän lie haka ja Hillary politiikkaan mikä on hänen osaamisaluettaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554335Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182881- 1402623
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152093- 151533
- 1131445
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731377Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211038