Mainitkaa yksikin taantumuksellinen konservatiivi

LoogistaEiköVain

... joka on saanut mitään aikaiseksi?

Merkittävät henkilöt ovat kautta historian olleet uudistajia Jeesuksesta ja Lutherista lähtien. llman heitä olisimme kaikki kuolleet sukupuuttoon ajat sitten - ei olisi keksitty tulta, ei kieltä, kirjoitus- ja lukutaitoa tai ylipäänsä yhtään mitään.

19

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RauhanNobel

Mutta kuka keksi Raamatun? Onko tietoa?

• "Kirkko-isä" silloin 390-luvulla, heh. Mutta ei se syntynyt ilman riitoja sisällöstä.

• jöjkljljo

Patakonservatiivisuus on hyvä syy olla tekemättä mitään, saati kantaa vastuuta mistään. Kunhan vain pysyy paikoillaan.

• nähty.on

Tuo pitää muuten aika pitkälle paikkansa. Kaikkihan tähtää kuitenkin siihen, että maailmanloppu tulee, miellään vieläpä nopeutettuna versiona ja vastuuta ei tarvitse kantaa mistään koska jopa ne entiset kämmäillyt on saatu uudesti syntymän kautta kätevästi anteeksi. Kaikki tuon jälkeen tapahtuvahan on sitten vaan herrantyötä jota se nöyrä palvelija suorittaa, tuossa kaikki keinot ja konstit ovat sallittuja. Suuritöisintä tuossa lienee , että pitää ääneekkäästi vastustaa ihan kaikkea kehitystä, ei väliä vaikka se olisi hyvääkin mutta toisaalta ajattellahan ei sitten itse tarvitse vaan kaikki tulee valmiina jostain Patmos-väen tuutista, ei tarvitse ymmärtää, riittää kun osaa auttavasti lukea ja kopioda heidän tekstejään.

• luonnonlaki

Oliko Jumalakin edistyksellinen luodessaan maailman? Ajatelkaas, jos olis vaan tuumannut, että mitä sitä turhia - hyvin on pärjätty tähänkin saakka. Ehkä katuu jo koko juttua.

Tässä myös biologian näkökulmaa:

"Miksi joidenkin ihmisten on vaikeampi hyväksyä muutoksia ja toiset taas ovat avoimempia uusille ilmiöille? Aivotutkimus on valaisemassa näiden ajatteluerojen biologista taustaa. Uudet tutkimustulokset osoittavat, että konservatiivien ja liberaalien aivot toimivat eri tavoilla."

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/10/aivokuva-voi-kertoa-oletko-konservatiivi-vai-liberaali

• Aha. Jotkut ovat syntyneet vastustamaan kaikkea uutta. Eli siitä ei voi edes parantua.

• nähty.on
        torre12 kirjoitti:

Aha. Jotkut ovat syntyneet vastustamaan kaikkea uutta. Eli siitä ei voi edes parantua.

Tuo kyllä selittää aika monta asiaa.

• Simelius1

En kehityksessä ole sinänsä pahaa mutta kaikki tapahtuu sellaisella vauhdilla että heikompia hirvittää. Miksi tällainen vauhtisokeus? Ei tavallinen ihminen vaadi kaikkea heti keksittäväksi ja markkinoille. Tämä nopeus ja rahanahneus on riesa työelämässäkin jossa kilometritehtaat kutsuvat ihmisiä tihenevään tahtiin. Onko tämä hyvää elämää? Ei ole.

• Simelius1

Ensimmäinen sana piti olla ei.

• Simelius1 kirjoitti:

Minusta elämä menee samaa rataa kuin on mennyt jo vuosia. Edellisen kerran olin Espanjassa 2008-2009 ja sitten 2013 lähtien. Mikään ei ole näkynyt muuttuneen, ja sama pääministerikin jatkaa kuin viime vaalikaudellakin. Työttömyyskin samaa tasoa. Hinnatkaan eivät ole nousseet sitten vuoden 2008.

• nähty.on
        Simelius1 kirjoitti:

Niin pitäisikö tässä nyt sitten jotenkin suomalaisten vaan jarruttaa ja pakittaa takaisin maakuoppaan elämään luonnonantimilla.

Valitettava totuus on se, että jos Suomi meinaa pysyä messissä niin meidänkin pitää kehittyä kokoajan ja kehitellä uusia asioita. Tuolla maakuoppa ideologialla huomattaisiin hyvin äkkiä kuuluvamme enemmänkin kehitysmaihin.

• Simelius1

Antaa sit kaikki mennä yhdeksi hulinaksi (oikeesti en ole tätä mieltä mutta käytin tuota sanontaa koska tehän sitä näköjään haluatte). Työelämäkään ei tuo enää turvaa vaan on arpapeliä. Kaikkikainen turvattomuus sielläkin. Eikö tämä muka ole tosi? Haluatteko kaikkinaista turvattomuutta sitten?

• Simelius1
        Simelius1 kirjoitti:

Antaa sit kaikki mennä yhdeksi hulinaksi (oikeesti en ole tätä mieltä mutta käytin tuota sanontaa koska tehän sitä näköjään haluatte). Työelämäkään ei tuo enää turvaa vaan on arpapeliä. Kaikkikainen turvattomuus sielläkin. Eikö tämä muka ole tosi? Haluatteko kaikkinaista turvattomuutta sitten?

Te ette näköjään ole ollut työelämän oravanpyörässä kun junkaatte tässäkin vastaan. Minäkään en ole ollut mutta uskon kyllä ihmisten kertomuksia työelämän raadollisuudesta ja raastavuudesta.

• torre11
        Simelius1 kirjoitti:

Te ette näköjään ole ollut työelämän oravanpyörässä kun junkaatte tässäkin vastaan. Minäkään en ole ollut mutta uskon kyllä ihmisten kertomuksia työelämän raadollisuudesta ja raastavuudesta.

Suomessa käydään keskustelua tulevaisuuden työpaikoista, sillä vanhat työpaikat alkavat olla mennyttä. Mitään viisastenkiveä ei ole, mutta toivon mukaan syntyy uusia ideoita. Olemme kuitenkin työnantajien "armoilla".

Turvaa halutaan. Itse olen eläkkeellä, eikä ole sikäli muita huolia kuin paikallisen verottajan kanssa: panevat rahasanktioita siitäkin, vaikka olen maksanut veroni heidän ohjeidensa mukaan.

Työelämä on nykyään rankkaa ja epävarmaa, ja sille ei näytä olevan helpotusta. Mutta ei kaikilla ole vaikeaa, kuten monella valtion työläisellä.

• Vähän sama kuin, jos kysyisi jalkapallojoukkueelta onko kukaan puolustaja saanut koskaan mitään aikaiseksi.

• On ne ainakin heitelleet aktiivisesti kapuloita rattaisiin ja kiitelleet siitä itseään.

• Jep, kuten Suomen armeija talvisodassa.

• Islam.on.taantumusta

Edesmennyt ajatollah Khomeini sai Iranin naiset pukeutumaan mustiin jätesäkkeihin.

• Aivan niin. Onneksi länsimaiden ihmiset eivät tee kuten Raamattu sanoo. Eniten sitä pukeutumisessa seuraavat juutalaiset. Kristityt eivät tee edes mitä Paavali sanoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      7085
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5946
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      133
      5155
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4697
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4038
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      68
      3222
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3150
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2902
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2457
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      17
      2335
    Aihe