Miksi rakennusliitto

ex-ay

ei puutu työvoiman vuokraukseen? Työnantajat ja työntekijät ovat yhteisesti allekirjoittaneen sopimuksen, jonka mukaan vuokratyövoimaan käytetään vain ruuhkahuippujen tasaamiseen. Nykyisin kun katselee avoinna olevien työpaikkojen tarjontaa, suurin osa on vuoktafirmojen ilmoituksia, taitaa olla aikamoiset"ruuhkavuodet"meneillään työmailla. Onko rakennusliitto niin hampaaton, ettei se saa vuokrausta kuriin? Miksi tehdään yhteisiä sopimuksia, joita ei ainakaan työnantajat noudata ja rakennusliitoa ei kiinnosta?

8

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pablo250

Koska rakennusliitto on nykyisin aika munaton... olen ollut jäsen 2004 vuodesta lähtien mutta miettinyt eroa useasti... isojen työnantajien kepposiin eivät uskalla edes puuttua...

• Jamppu35

Todella munaton... eivät tosiaankaan isojen työnantajien kepposiin uskalla puuttua... mutta niin on myös työsuojelu... suojatyöpaikka

• Anonyymi

Ja laittavat loukkaantuneen jäsenen pois liitosta jos jäsen tarvitsee laki apua OP-pohjolaa vastaan oikeudessa.

• Riistäjäporvariduunari

Työnantajat ei noudata? Voin kertoa työnantajana, että vihaan vuokrafirmoja. Ne vetää välistä palvelusta, jota en tarvitse. Työntekijä saa 12 Euroa/h, minä maksan about tuplat. Jos työntekijä olisi suoraan palkkalistoilla, voisin maksaa 16 Euroa/h ja kustannukset olisi samat. Ja ihan samalla tavalla työntekijä olisi "ruuhkahuippujen" takia. Ei se työsuhde sen parempi olisi. Tai itse voisin mielellään maksaa vaikka 14 Euroa/h siitä aputyöstä työntekijälle ja silti säästäisin jokaisesta tunnista. Tavallaan 50-50 jaettaisiin säästö ja olisi helpompi tarjota tunteja, kun se olisi vähän edullisempaa. Pahinta on, että olisi antaa myös ylityötunteja vaikka kuinka. Se vaan tarkottaa tuplalaskutusta vuokrauspalvelulta eli maksan ylityötunneista vuokrafirmalle tuplasiivun. Ei se ole ongelma, että työntekijä saa taas sen 24 Euroa/h, mutta se on ongelma, että vuokrausfirma kiskaisee sekin tuplat.

Miksi sitten käytän henkilöstövuokrausta? Koska itse hakemalla on vaikea löytää työntekijää. Mitään ongelmaa ei maineessa ole, mutta kun itse yritin, niin hakijoita ei ollut yhtään kelvollista. Vuokrafirmalta saa heti hyviä tarjokkaita, joista sai valita. Oli kiire, joten vaihtoehdot oli vähissä. Onneksi jossain vaiheessa voidaan hommautua aina noista loisfirmoista eroon. Nytkin eräs siirtyy omille listoille tasan sinä päivänä, kun tuo pakkopulla loppuu. Kummallakin hyvä fiilis. Työntekijä tietää, että on ollut kallis meille verrattuna saatuun palkkaan ja saa nyt palkankorotuksen samalla

• missä.on.rakennusliitto

Mikset voi tarjota työmiehille suoraan 16 euroa tunti niin saisit nohevia jätkiä riviin roppakaupalla. Pitkällä koe-ajalla ei luulisi olevan vaikea päästä kelvottomista jätkistä/akoista eroon. Älkää tukeko nyky-yhteiskunnan elättejä vuokrafirmoja.

• LupaKusettaa

Vuokrafirmoilla menee hyvin. Kokoomus johtaa taas maata.
      Kohta ei muita töitä olekkaan,,,
      Voi teitä työläisiä.

• Vuokrahommissa ei ainakaan tarvitse olla yt-neuvotteluja jännäämässä.

• Anonyymi

teen tasoitetyötä palkka on alentunut ysärille suomeksi sanottuna palkka alenee vaikka ikää kertyy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1349
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1134
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      207
      1126
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      191
      1115
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1029
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      896
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      125
      840
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe