minne kannattaa siirtää valokuvat kamerasta säilöön.Olen ensimmäistä kertaa siirtämässä kuvia.Jotkut ovat kehottaneet pilveen laittamista ,mutta miten?toiset siirtämään tikulle?Mikä olisi hyvä paikka?koneeni on kannettava ja siinä on ubuntu12.04.
valokuvien paikka?
4
126
Vastaukset
- verbatin
Siirrä tietokoneelle, ja siitä ulkoiselle kovalevylle. Jos otit RAW- kuvia ne kannattaa aina säilyttää myöhempää käyttöä varten, vaikka muuntaisikin niitä jpeg- moodiin. Tiedä mitä niistä vielä keksii vääntää taitojen karttuessa.
- Tikku_tai_levy
USB-muistikku tai ulkoinen kovalevy. Saman paikkaan kannattaa tallentaa kopiot muistakin tiedostoista eli sikäli ulkoinen kovalevy voi olla parempi, mahtuu paremmin kaikki tiedostot. Nykyisin ulkoiset kovalevyt eivät paljoa maksa eli kuvat ja muut tiedostot voi tallentaa parillekin levylle jolloin toisen hajoaminenkaan ei haittaa. Ulkoiset levyt kannattaa tietty säilyttää vähän eripaikoissa jolloin tulipalo/vesivahinko/murto tms. tilanteessa ei mene kerralla molemmat levyt.
Ne pitäisi kasata yhteen paikkaan pois päätelaitteita ja kamerasta niin, että niistä saa nappia painamalla varmuuskopion. Kaikki tieto millä on vähänkään arvoa pitää olla vähintään kahdessa paikassa ja helposti varmistettavissa.
- halpa-yksinkertaisuus
Yksi halpa vaihtoehto: osta käytetty tornimallinen pöytäkone mihin voi laittaa useammankin kovalevyn.
Kuvavarastona käytät sitten tietysti niitä tornimallisessa pöytäkoneessa sijaitsevia kovalevyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439