Ulkoinen wifi yhteys.

mintin_käyttäjä

Pikkuläppäriini on vaihdettu SSD levy ja käytän sitä kaapelilla kun siinnä levyllä ei ole wifi mahdollisuutta. Voiko siihen asentaa ulkoisen wifin usb porttiin? Koneelle olen asentanut Linux Mintin ja on typerää käyttää kymmenen tuuman konetta kaapeliin sidottuna.

9

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • captainkok
      • captainkok

        Sry tuli sekaannus kun tuota hiirtä just kokeilin.
        Ne Usb-Wlan/Wifi-pulikat maksavat n.10€ ja yleensä ne toimivat varsinkin tunnetusta liikkeestä hankitut.


    • Joopajou

      Tuskin toimii mintissä.
      Mikä on läppärisi merkki?

    • WUSB-lista
    • hehhh

      "Pikkuläppäriini on vaihdettu SSD levy ja käytän sitä kaapelilla kun siinnä levyllä ei ole wifi mahdollisuutta."

      Eihän se nyt hyvänen aika ole siitä levystä riippuvainen!!! Aivan sama, onko siinä
      SSD levy, vai perinteinen kiintolevy. WiFi yhteys riippuu siitä, onko siinä läppärissä WiFi-kortti ja en ole koskaan törmännyt nykyaikaiseen läppäriin, jossa ei olisi. 90-luvulla oli vielä läppäreitä, joissa ei ollut, minullakin oli sellainen HP.

      • mintin_käyttäjä

        En kyselisi täällä asiaa, jos tietäisin. Aina samaa he he touhua. Levyn asentaja kertoi asian mulle näin. Heh heh.
        Olen myös kokeillut saada koneen wifi yhteyteen niin kuin on toinen koneeni, jossa myös on Mint, mutta ei lähde. Ulkoisella mokkulalla se kyllä toimii. Ja heh, asetukset osaan tehdä.


      • ajantuhlausta
        mintin_käyttäjä kirjoitti:

        En kyselisi täällä asiaa, jos tietäisin. Aina samaa he he touhua. Levyn asentaja kertoi asian mulle näin. Heh heh.
        Olen myös kokeillut saada koneen wifi yhteyteen niin kuin on toinen koneeni, jossa myös on Mint, mutta ei lähde. Ulkoisella mokkulalla se kyllä toimii. Ja heh, asetukset osaan tehdä.

        Anna laitteistasi täsmätietoa, sekoilustasi ei muuten selviä mitään hyödyllistä.


      • Heh-heh-heee
        mintin_käyttäjä kirjoitti:

        En kyselisi täällä asiaa, jos tietäisin. Aina samaa he he touhua. Levyn asentaja kertoi asian mulle näin. Heh heh.
        Olen myös kokeillut saada koneen wifi yhteyteen niin kuin on toinen koneeni, jossa myös on Mint, mutta ei lähde. Ulkoisella mokkulalla se kyllä toimii. Ja heh, asetukset osaan tehdä.

        Tiesiköhän levyn asentaja mistä puhui ? Tietääkseni markkinoilla ei ole ollut yhtään 10" miniläppäriä jossa ei olisi sisäistä Wlan-piiriä. Useimmissa niissä on kytkin tai näppäinyhdistelmä jolla se Wlan kytketään päälle/pois, olisikohan sattunut olemaan poiskytkettynä ja levyn asentajatumpelo kuvittelee ettei siinä ole sisäistä Wlania.

        Kerro laitteen merkki ja malli niin asia selviää helpommin.


      • hehhh
        mintin_käyttäjä kirjoitti:

        En kyselisi täällä asiaa, jos tietäisin. Aina samaa he he touhua. Levyn asentaja kertoi asian mulle näin. Heh heh.
        Olen myös kokeillut saada koneen wifi yhteyteen niin kuin on toinen koneeni, jossa myös on Mint, mutta ei lähde. Ulkoisella mokkulalla se kyllä toimii. Ja heh, asetukset osaan tehdä.

        "Aina samaa he he touhua. Levyn asentaja kertoi asian mulle näin."

        Siis SSD- levyn asentanut tyyppi kertoi, että WiFi yhteys riippuu siitä levystä?!
        Eipä ollut hääppöinen asiantuntija:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe