Työttömyysturva- asiamies

Stinkki

Täällä ku saa lukee laittomista taikka väärinperustein tehdyistä karensseista.

Oletteko ikinä kuulleet "Työttömyysturva-asiamiehestä"? Tosin en tiedä onko niitä enää työkkärissä töissä.

Nämä työttömyysturva-asiamiehet vahtivat ja valvovat että karenssit tehdää lainmukaan yms ja heillä on oikeudet/valtuudet hakea korkeimmalta tahdolta niihin purkua. Ainaki yhteen aikaan Molin sivuilla luki näin.

Oma tarina;

Hain työkkärin sivujen kautta työpaikka joka lupasi 10e/h provisio.
Menin allekirjottaa työsopimuksen ja siinä puhuttiinki provisiopalkasta. PAM liiton mukaa jopa työsopimus puutteelinen.

Sain tietenkin sen "5kk työssäolovelvoite"-karenssin, koska en mennytkää töihin.

Tästä valitin työkkärinaiselle jonka kanssa olin aina asioinut, hän myöski myönsi että työpaikkailmoitus(otin todisteeksi tulostamalla sivun ) ja työsopimuksen. Harhaanjohtava työpaikkailmoitus.

Sitte pyysin kyseisen työkkärin esimiehen puheille ja pääsin. Hänki myönsi että on menty harhaan yms, mutta kehoitti tekemää muutoksenhakulautakuntaa valitusta.

Otin jopa eduskuntaa yhteyttä. Ei vastausta.

Sitten löysin tämän työttömyysturva-asiamiehen. Hänelle soitin ja lähetin sähköpostin kautta todisteet työpaikkailmoituksesta ja työsopimuksesta.
Hän ensiksi kehoitti myöskin tekemään valitusta muutoksenhakulautakuntaan, ja myös myönsi että työpaikkailmoitus oli tosi harhaanjohtavaa. Ja kehtasi väittää ettei muka voi tehdä enempää vaikka Molin sivuilla luki että kyseisellä henkilöllä on oikeudet ja valtuudet purkaa karenssi ja valvoa että ne on lainmukaset.

Tästä ärheennyin hälle että valehdellaa ja kaadetaa paskaa niskaan yms. Annoin ymmärtää että mun oikeuksia ei todellakaa poljeta ! Ja annoin ymmärtää etten anna periksi että oikeus voittaisi.

Kahtena päivänä pommitin häntä puheluilla, en antanut periksi ! Koska tiesin että olin oikeassa että mun oikeuksia poljettiin todella pahasti.

Olin yhtenä päivänä viemässä postiin kuitenkin valitukseni sinne muutoksenhakulautakuntaan kunnes päätin huvikseni mennä katsomaa Molin sivuilta tietojani. Ja kas kas ! Työttömyysturva-asiamas saanu purettua sen karenssin !

2kuukautta, joka päivä tein kaikkeni että sain oikeutta :)

11

797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua.tarttis

Hienoa! Tökkiminen auttoi.
      Itsekin tarvitsisin asioiden hoitajaa laittoman karenssin käsittelyyn, koska Kela ei pyynnöistäni huolimatta tunnu olevan TE:n kanssa yhteistyössä. Asiakas on kahden instanssin välissä ja työvoimapoliittisia lausuntoja annetaan automaatin välityksellä. Mollin sivuilla ei ole mitään oikaisumahdollisuutta, ei niitä ainakaan lueta. (eräskin keskeneräinen asia on roikkunut siellä "käsiteltävänä" jo kolme kuukautta). Yhteydenottoihin ei vastata ja muutosilmoitukset sekä uudet hakemukset torpataan heti samoilla olemattomilla perusteluilla.

Muutoksenhakulautakunnat ovat vain hyvävelijärjestöjä, näin olen todennut.
      Kelan koneisto on täysin arvaamaton. Hidas ja kiemurainen.

• 167-176

Nuo asiamiehet ovat saman instanssin palkkalistoilla kun päätöksiä tekevät virkanilkit joten eivät puutuu virkanillkien laittomuuksiin mutta aloittajan tapauksessa olkin kyse työnanatajan virheestä, sellaisiin saattavat puuttua.

• HaestakaakonPaskaa

Niin ei kannata nimeään laittaa surkeisiin papereihin, sillä voi välttyä jatkon kidutuksilta ja kärsimyksiltä tässä bryokraattien helvetissä x))
      Ennen lämpimässä, turvassa ja kotona kuin jonkun narsisti paskan yrityspläjäyksessä hyväksikäytettävänä... sopii pirinisteille, ei minulle.

• Stinkki

Jep, tämän opin että jos vähänkään hassun näkönen työsopimus nii sanon työnantajalle että vien sen liittoon tarkistettavaks ennen puumerkin laittoa :)

Tuolloin en ollut liiton jäsen, kyselin jopa työsuojelupiiristä että mitä tehdä. Kysyin jopa että saanko viedä asian oikeuteen - sain viedä. Mutta onneksi ei tarvinnut mennä.

Tätä uhkasin myös työttömyysturva-aiamiehelle että oikeuteen mennään sitten. :)

• dsdsdssdsd

Itsekkin tässä tilanteessa että karenssi ehkä tulossa. Henkisesti siis varaudun valitusrumbaan. Eilen googletin työttömyysturvan muutoksenhakulautakunnan sivut
      ja "hauska" huomio sivuilta.
      http://www.ttlk.fi/kasittelyaika.html
      Keskimääräinen käsittelyaika on 8 ja puol kuukautta. No just..

Tuosta aloittaja mainitsemasta ei löytynyt oiken mitään järkevää, edes yhteystietoja Helsingissä

• kyykytyksenhaluaolivain

en saanut apua ko. asiamieheltä, kouvolasta,,,,, se oli aivan lapanen......palveli systeemiä, ei sii auttanut työtöntä.
      Muutenkin törmäsin uuriin, ja asittomiin viekailjoihin...

• kuimitähäh
      • Stinkki

Jos osaa lukea aloitus viestin nii kirjoitinkin; "Tosin en tiedä onko niitä enää työkkärissä töissä.". Koska ennen tänne kirjoitusta yritin myllätä sitä molin sivua jossa oli silloin aikoinaan heidän yhteystiedot.

Tuohon sivuun en sitten törmännytkään.

Mutta kiitos. Ny tiedän ettei heitä enää ole.

• Likierkkaa

Sanamuunnokset sopivat säälikkääseen menoon. Uudistukset ovatkin itseasiassa silkkaa saantia. Jaa tyhmähän on tyhmä-niin se on.

• 65454654

Sanokaahan mistä tälläiseen nyt yhteyttä saa?

• Anonyymi

Ei tällaista virkaa ole enää olemassakaan. Siitä ei löydy tietoa koko internetistä vanhaa wikipedia-lätinää ja tätä keskustelua lukuun ottamatta. Eiköhän virka ole kuopattu Juha Sipilän hallituksen toimesta jo aikoja sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe